Şimdi Ara

C-HR Toyota Ana Konu (83. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.985
Cevap
101
Favori
515.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8182838485
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ÖTV oranları değişiyor, bu durumda chr hybrid'in ötv'si %45 mi olacak?

    -Motor silindir hacmi 1600 cm3’ü geçmeyenler: Yüzde 45

    -Motor silindir hacmi 1600 cm3’ü geçen fakat 2000 cm3’ü geçmeyenlerden; elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 50 KW’ı geçip motor silindir hacmi 1800 cm3’ü geçmeyenler: yüzde 45, diğerleri: Yüzde 90


    Kaynak:
  • ÖTV %90'dan 45'e düştü. Yani C-HR'nin ÖTV'si %45 oldu.
  • Aracı az önce inceleme fırsatım oldu ancak C-HR macerası benim için başlamadan bitti. Aracın arkada oturanlar için klostrofobik olması (camlar çok yukarıda ve küçük, arkada oturanların gözünün önünde olan kısım kapının iç plastiği) ve bagajının küçük olması (buradaki versiyon tamir kiti ile geldiği için bagaj boyutu bizin ihtiyaçlarımız için sınırda sayılır, Türkiye versiyonu yedek lastik ile geldiğinde bizim için bagaj tamamen yetersiz durumda olacak) nedeniyle araç eşimden veto yedi...

    Aracın dıştan görünüşü etkileyici, ön koltukta oturanlar için de güzel bir araç olabilir. Bu anlamda tek kişi ya da çocuksuz çiftler için uygun olabilir.

    İngiltere'de bayilere Aralık başında gelecekmiş, araç teslimatları ise Ocak başında olacakmış.

    Tanıtım yapılan yer karanlık ve dar olduğu için iyi fotoğraflar çekemedim ancak ilgilenenler için ekte çektiğim fotoğrafları koyuyorum.





  • Bu kadar büyük ekran görüntüsünü nasıl aldın?
    Anlatırsan öğrenebiliriz.
  • Bir kaç fotoğraf ve bilgi daha:



    Araçla ilgili bir endişem de arka kapı kollarının yukarı yerleşimi nedeniyle çocukların ulaşıp açıp açamayacağı konusuydu, 6 yaşında kızım zorlanarak da olsa açabildi, daha büyük çocuklar için sorun olmaz ama daha küçükler açamayabilir.

    Bir de aracın üzerinde roof bar yok ancak ileride opsiyon olarak alınabilecekmiş.




  • ysuleymany kullanıcısına yanıt
    Ekran görüntüsü derken ?
    Mesajın başında bahsetmemişim, kafa karıştırdıysa kusura bakmayın .
    Fotoğrafları İngiltere'de bir alışveriş merkezindeki tanıtımda çektim, sadece incelenebiliyordu, test sürüşü imkanı Aralık'tan itibaren olacakmış.
  • Fotoğraflar için teşekkürler. Emeğinize sağlık.
    "Ekran görüntüsü alma" sorusunu yukarıda araç satış istatistiklerini veren @areels nickli arkadaşa sormuştum.
  • WereRabbit W kullanıcısına yanıt
    Paylaşımınız için teşekkür ederim.

    Ne kadar enteresan Türkiye de test sürüşü yaptırıldı fiyatı belli değil.

    İngiltere de araç Aralık ayında test çıkacak fiyat belli:)

    Toyota'nın fiyat konusunda ki bu tutumu sebebiyle bu araçtan vazgeçtim. Aynı saçmalığı yapan Ateca yı da araç listemden çıkardım.
  • WereRabbit W kullanıcısına yanıt
    Paylaştığınız fotodaki araç, hibrit modeli ama ne yazık ki bizde olmayacak safety sense gibi donanımlara sahip. Sanıyorum en üst donanım. 112 bin TL yapıyor türk parası. Fiyatları nasıl buldunuz peki o memlekete göre?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dronebey kullanıcısına yanıt
    Ben de aracı inceledikten sonra yukarıda bahsettiğim sebeplerle Toyota'dan vazgeçtim, Ateca'dan da sizin de belirttiğiniz gibi saçma fiyat politikası (aracın olması gerekenden yüksek fiyatlandırılması ve Leon ile arasındaki uçurum fiyat farkı) nedeniyle. Arabaya 100K+ para vermeye içim elvermeyeceği için de muhtemelen Golf/Leon/A3'e doğru meyledeceğim. A3 1.0 TSI otomatik için 85-90K arası fiyatlardan bahsediliyor kampanya ile, ben 6-7 ay sonra araç almayı düşünüyorum belki bu şekilde bir şeyler denk gelir ileride...
  • umutsen U kullanıcısına yanıt
    Buradaki araç alınabilecek en üst seviye araçtı. Başlangıç fiyatları giriş donanımları ile yaklaşık şu şekilde:
    1.2 manual (21000£) 80000TL
    1.8 hybrid (23595£) 90000TL

    Buradaki fiyatlar araca göre uygun değil bence. Benzer Nissan QQ ve Seat Ateca'ya yakın ya da daha yüksek fiyattalar. Ben aracı görmeden önce bu araçlarla karşı karşıya koyuyordum -fiyatı da öyle konumlandırılmış- ama aracın kendisi Juke/QQ arası bir yerde bence.İngiltere'de HB araçlar Türkiye'ye göre bir miktar daha yüksek oluyor genelde, ama SUV'lere gelince iş değişiyor. Her ülkenin dinamikleri farklı, insanların yaşam tarzı değişken, fiyatlandırma ve donanımlar da ona göre farklılaşıyor...

    Karşılaştırma açısından buradaki fiyatlar

    Seat Ateca
    1.4TSI SE donanım 21000£ (80000TL)
    1.4TSI Excellence 24000£ (90000TL)
    1.6TDI SE donanım 22000£ (83500TL)

    Nissan QQ
    1.2 Acenta 20600£ (78000TL)
    1.6 diesel Acenta 22360£ (85000TL)

    Nissan Juke
    1.6 diesel (67000TL)

    VW Tiguan
    1.4 SE donanım 25250£ (96000TL)

    Seat Leon
    1.4 TSI SE 18300£ (70000TL)

    Burada Toyota'nın marka imajı özellikle güvenilirlilik açısından yüksek ama diğer yandan yaşlı arabası imajı var. H-CR ise daha genç kesime hitap ediyor gibi görünüyor. Bakalım bu imajı kırıp da başarılı olacak mı satış açısından.

    Türkiye'de de buna benzer fiyatlarla çıkma olasılığı yüksek ve bu segmentte rekabet şiddetli olacak. Gerçi Seat'ın Türkiye'deki anlamsız fiyat politikasından dolayı rekabet etmesi güç görünüyor.




  • WereRabbit W kullanıcısına yanıt
    Bir de Skoda Kodiaq var tabi, o da çıkınca işler iyice karışacak:
    Burada açıklanan fiyatlar şu şekilde (araç yok henüz)
    1.4 TSI 125HP SE donanım 23000£ (87000TL)
    1.4 TSI 150HP SE donanım 4x4 25500£ (96000TL)
    1.4 TSI 150HP SE donanım DSG 25250£ (95000TL)

    Bakalım Skoda Türkiye'de nasıl bir fiyat politikası izleyecek.
  • ysuleymany kullanıcısına yanıt
    excel'den kopyalayıp buraya yapıştırınca tabloyu resme dönüştürüyor, bu forumun bir özelliği
  • bu rakamlardan gelirse toyota kaybeder.gider suzuki vitara alirim takarim lpgimide tisir tisir yok arkasi basik yok onu kalkik demeden cipe bindigimi anlarin hic olmazsa.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • WereRabbit W kullanıcısına yanıt
    Kıyaslamalar yerinde ve faydalı olmuş, bu değişkenliklerde İngiltere fiyatları daha tutarlı oluyor, TR fiyatlarında tüm firmalar için geçerli hep bir dengesizlik var. Ben de Ateca sayfasında Leon-Ateca arasındaki 32-33 bin TL farka vurgu yapmıştım; aynı fark İngiltere' de 10 bin...

    Juke-QQ arası demişsiniz, katılıyorum ama daha çok Juke ile eşleştirmek doğru olacaktır diye düşünüyorum; Toyota' nın QQ muadili RAV4 zaten...

    Juke (Dizel) UK fiyatı 67 bin, bizde 64700 görünüyor...

    En çok satan B-SUV modellleri 2500 lü rakamlarla Mokka ve Captur görünüyor yukardaki listede...12-15 bin gibi satış adetlerinin 80 den başlayan fiyatlarla mümkün olamayacağını en cahil birisi dahi görebilir...Hala iyimserim, 70 civarı başlayabilir ki olması gereken o zaten...
  • Yine ortalıkta yeni ÖTV/MTV düzenleme haberleri dolaşıyor. Yeni yasa meclise gönderilmiş galiba. Şimdiden geçmiş olsun dileklerimi sunarım.

    Otomobil üreticileri gelişen teknoloji ile downsizing motorlar ile düşük emisyon ve düşük silindir hacmi yakalamaya başladılar. Ülkemizde bu akım yüzünden devlet babanın vergi gelirleri oransal olarak düştü. Bir de şu var; 200bin liralık 1.6 araç ile 50bin liralık 1.6 aracın ÖTV'si, MTV'si aynı ve devlet baba bundan da rahatsız olmuş ki (bence geç kalınmış bir rahatsızlık) vergilendirmede düzenleme yapacak gibi duruyor.

    Pek umudum olmasa da umarım adaletli bir düzenleme olur.
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Daha çok Mercedes, Volvo ve BMW'yi ilgilendiren bir haber bu. C-HR'yi kapsamaz sanırım. Ya da bir taraftan hibrit'in ÖTV'sini düşürecek, öteki taraftan araç 100 bin TL diye zam yapmayacaktır.
  • İlgilendiğim araçların İngiltere ve TR fiyatlarını karşılaştırdım;

    Vitara S bizde 5 bin pahalı (Bunda distrübütörün yeni, bayi ve getirilen araç sayısının az olması etkendir diye düşünüyorum)...

    Leon bizde 5 bin ucuz,

    Golf aynı,

    308 aynı,

    İlgi alanımda olmayan Juke Tekna manuel bizde 8500 ucuz, Qashqai Visia manuel 4500 pahalı (Aynı versiyonlar olsun diye bunları seçtim)...

    Ülkemizde üretilen ve 12-15 bin gibi son derece iddialı satış hedefleri konan bir aracın, İngiltere fiyatlarından hatırı sayılır ölçüde düşük olmasını beklememiz doğaldır...

    Eğer Toyota bu aracı bana beğendirip satamazsa işi zor diye düşünüyorum...Alım gücüm var, C-SUV ları ihtiyaç duymadığım kadar hacimli bulduğum için tercih etmiyorum. Arka koltukta oturanların klostrofobik hisse kapılması ve bagaj hacminin darlığı pek umurumda değil...Hal böyleyken, beni de ikna edemezse hangi 12-15 bin?!...




  • Seat Leon 1.4'un bizdeki net fiyatı 13.000 EURO (44.000 TL) civarında.
    İngiltere'de 18.300 EURO olması ilginç. Orada da mı vergi çok?
  • Aracın bu dezavantajları sizin için önemli değilse gerçekten güzel bir araç. sizin gibi düşünen pek çok kişi de vardır mutlaka, fiyatı da mantıklı olursa iyi bir seçim olur. Umarım sizleri mutlu edecek bir fiyattan satışa sunarlar .
  • 
Sayfa: önceki 8182838485
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.