Şimdi Ara

C-Elysee, 301, Linea, Accent Era, Sandero Stepway, Symbol Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
3.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;
    Başlıktaki araçlar Türkiye gibi pazarlar için tasarlanmış ucuz ekonomik araçlar.
    Az yakmaları, parçalarının ucuz olması ve Sandero hariç hepsinin sedan olmasından dolayı halkımız tarafından oldukça sevilen araçlardır.
    Taksiciler ve şirketlerde bu araçları fazlasıyla tercih etmektedirler.

    Fakat; olayı güvenlik olarak ele alırsak Euroncap da 301, C-elysee ve Sanderonun çarpışma testi var. Onlarda 3 yıldızlar. Yani 98 yılında tasarlanmış bir Golf bir Astradan daha kötüler. Lakin; çarpışma testlerinde verilen yıldızların şuan için daha zor dağıtıldığından ve 98 yılında üretilen focus, golf, astranın hatta Megane 2 nin bugün teste girseler o yıldızları alamayacağından bahsediliyor.
    Bu duruma yorumlarınız nelerdir?

    Bir diğer sorum ise; başlıktaki araçları 35 bin tl civarına hem dizel hem düşük km hem yüksek model alabiliyorsunuz. Fakat aynı paraya C segmentinden benzinli ve düşük model yüksek kmdeki araçları alabiliyorsunuz?
    Aile kullanımı için uygun araçlar mıdır? Genellikle Esp bulunuyor bu araçlarda. Yoksa eski C segmentlerini aratırlar mı?

    Teşekkürler.
    Saygılar.

    Not: Uzun zamandır forumda değildim. Bakalım üstadlar burada mı davet edelim. Kimler var kimler yok bilmiyorum.
    Eskilerden davet etmeyi unuttuklarım kusura bakmayın.

    @Karbon 12
    @guyverland
    @*President*
    @Delifisek.Tux
    @otomobilci_x
    @Huseyin-ZST
    @bal974
    @oldsalt
    @daturkishulan
    @LionTech16







  • Fakir bir ülkede güvenlikten önce bakılacak ilk şey "sahip olma" duygusudur,bu araçlara gelene kadar kuş serisi gerçeği var ,allah korusun hepside yürüyen tabut...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memo84

    Fakir bir ülkede güvenlikten önce bakılacak ilk şey "sahip olma" duygusudur,bu araçlara gelene kadar kuş serisi gerçeği var ,allah korusun hepside yürüyen tabut...
    Altımda 2008 fiesta var yılbaşında büyük ihtimal 2012 2013 linea modeline geçeceğim artık ufak geliyor bu araç
  • 301'in gol yedeği nokta yardimci guvenlik ekipmanları, ortalamayı dibe çekmiş durumda. Değerlendirme kriterleri iyi analiz etmek lazım, bmw z4 de 3 yıldız aldı aynı testen ama neye göre değerlendirildi bakmak lazım.
    Açık yazayım, 2014 oncesi (net emin degilim), 2 hava yastigi ile satılan pololar o teste girse onlar da maksimum 3 yıldız alır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    301'in gol yedeği nokta yardimci guvenlik ekipmanları, ortalamayı dibe çekmiş durumda. Değerlendirme kriterleri iyi analiz etmek lazım, bmw z4 de 3 yıldız aldı aynı testen ama neye göre değerlendirildi bakmak lazım.
    Açık yazayım, 2014 oncesi (net emin degilim), 2 hava yastigi ile satılan pololar o teste girse onlar da maksimum 3 yıldız alır.
    98/99 model bahsettigin araçlar yerine bence bunlar alınabilir.En azından arıza çıkarmazlar çıkarsa bile ucuz olur.ESP bulunmasına dikkat et.

    Bunları tercih edeceksen Kia Rio sedan ekle listene.Perde hava yastıkları bile var.Bahsettigin araçlarda bu yok.Skoda rapid sedan ve Seat toledo unutma.Ekstra seçenek.

    Güvenlik diyorsan sunduklarıyla bence sınıfında en iyisi Rio Sedan.Rio sedan bulmaya bak.
  • Sorduğunuz şey kişiden kişiye değişir. Benim tercihim eski model çok kmden ziyade yeni model az km yapan araçlar olurdu. Ncapi olsun diye eski araca binmem açıkçası. Daha doğrusu ncapi kriter olarak koymam. Temiz bi Focus bulsaydim alacaktim ama bulamadim Egea nasip oldu. Ne Focus bakarken ncap düşündüm nede Egea önceliğim temiz ve sorunsuz oluşuydu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tenekeleri alacağınıza aynı fiyatlara 6-7 yaş büyükte olsa c segmenti temiz araçlara bakın. Tr gibi geri kalmış veya gelişmekte olan pazarlara üretilen bu araçların c segmentindeki global modeller düzeyinde umursanmadığı para kazanmak için yapılan "kaktırılan" araçlar olduğu açıktır. Size değer vermeyen, sizi umursamayıp adam yerine koymayan firmaların bu tarz araçları aşırı derecede mide bulandırıyor. Mümkün olduğunca uzak durulması taraftarıyım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 20 Eylül 2016; 12:13:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • EuroNcap standartları yükseltildi. Mevcut standartlara göre 3 yıldız çok da kötü değil.

    Burası gelir seviyesi düşük bir ülke, bu araçlar da bu ülkenin gerçeği. Herkesin gelir seviyesi Jetta, Focus, Octavia gibi araçlara rahatça yetse kimse bu dandik araçların yüzüne bakmaz.

    Bu araçlara en iyi alternatif bir önceki kasa Focus 1.6tdci'dir bence. İç/bagaj geniş, sedan, dizel, fiyatı çok pahalı sayılmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alembizim

    98/99 model bahsettigin araçlar yerine bence bunlar alınabilir.En azından arıza çıkarmazlar çıkarsa bile ucuz olur.ESP bulunmasına dikkat et.

    Bunları tercih edeceksen Kia Rio sedan ekle listene.Perde hava yastıkları bile var.Bahsettigin araçlarda bu yok.Skoda rapid sedan ve Seat toledo unutma.Ekstra seçenek.

    Güvenlik diyorsan sunduklarıyla bence sınıfında en iyisi Rio Sedan.Rio sedan bulmaya bak.

    Alıntıları Göster
    C-Elysee'nin oldukça ekonomik ve ona güzel performans sağlayan iyi bir motoru var.
    Direksiyon sistemi bu şeyi istediğiniz yöne döndürmenizi sağlıyor.
    Koltukları ve klima sistemi sizi rahat ettirecektir.

    Gelgelelim bu şey bir otomobil değil.
    Direksiyonu, 4 adet tekerliği ve motoru var ama bu bir otomobil değil arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derfgt -- 20 Eylül 2016; 16:09:35 >




  • bende şöyle sorayım, bmw mecedes alıp lpg taktıran arabamı gğvenlidir c ellese dizel arabamı güvenlidir.

    aslında hiçbir araba hiçkimseyi kaderinden koruyamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizde şu an 1.4 77hp Linea var. Satıp 301 veya c Elysee almayı planlıyor babam. Linea hem gitmiyor hemde yakıyor. LPG bağlamayı düşünmüyor babam. Kafasında bu araç var. Siz ne dersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • walmon27 W kullanıcısına yanıt
    Dizel linea bakın hocam. Benzinli den çok daha iyidir. Bıktık derseniz de elise yada 301 aynı araçlar zaten 1.4 lineadan sonra hem yakıtı hem gidişi iyi gelecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yargicc

    Dizel linea bakın hocam. Benzinli den çok daha iyidir. Bıktık derseniz de elise yada 301 aynı araçlar zaten 1.4 lineadan sonra hem yakıtı hem gidişi iyi gelecektir.
    3 senedir b sınıfının en güvenli aracına biniyorum gayet memnunum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    Bu tenekeleri alacağınıza aynı fiyatlara 6-7 yaş büyükte olsa c segmenti temiz araçlara bakın. Tr gibi geri kalmış veya gelişmekte olan pazarlara üretilen bu araçların c segmentindeki global modeller düzeyinde umursanmadığı para kazanmak için yapılan "kaktırılan" araçlar olduğu açıktır. Size değer vermeyen, sizi umursamayıp adam yerine koymayan firmaların bu tarz araçları aşırı derecede mide bulandırıyor. Mümkün olduğunca uzak durulması taraftarıyım.

    +1000
    Herkes sizin fibi düşünse şu ülkede 1 tane dacia, symbol c elyse vs satılmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam nasılsın ne var ne yok artık pek görünmüyorsun.

    Konuya gelecek olursam, aslında daha öncede konusmustuk ben standart kullanıcılar için genellikle yeniden yanayım ama biraz daha açalım.

    1997 yılında sıfır bir araç alalım dedik o günün güvenlik standartlarına göre bayağı güvenli olan c segmenti bir araç aldık 2 hava yastığı ve abs si olan, o gün için bayağı yüksek olan bu standartlar şimdi ise baz bütün segmentlerde ki araçlarda sunuluyor (3 harfli elektronik sistemlerle birlkkte- ornegin ESP gibi) hatta bir çok firma bundan çok daha fazlasını baz modellerine eklemiş durumda demek ki ilerleyen zaman insan ihtiyaç ve beklentilerini değiştirmek le birlikte bunun sonucu olarak ürünlerinde güvenlik özelliklerini değiştirmiş ve daha güvenli hale getirmiş.
    Fazla uzatmadan kendi kanaatimi somut ve anlaşılır olarak söyle soyleyeyim. bizdeki 97 model kendi döneminin güvenli c segmenti aracıyla sizin saydığıniz modellerin 1-2 yaşındaki hiçbir aracı ile kafa kafaya çarpışmak istemem.
    Sonuçta otomobil üreticileri kendi araçları için ekonomik ömrü 10 yıl olarak belirliyorken ben 10 yaşını geçmiş bir araca güvenli araç gözüyle bakamiyorum (kimse alınmasın kimseyi kırmak üzmek yada 10 Yasin üzerinde ki araçlar coptur demek için yazmadım) bununla birlikte bugünün güvenlik standartları dahilinde testlere girmeyen veya girip iyi puan alamayan araçlarda benim için güvenlik li araç kategorisinde değiller. O halde konuda asıl merak edilen seye gelecek olursak 10-15 yaş aralığındaki c segmenti bir araç mı yoksa 1-3 yaş aralığında ki konu başlığında ki araçlar mi daha güvenlidir noktasında benim tercihim kesinlikle yeni olan araçtan yanadır. Çünkü güvenlik bana göre iki ayaklı birşey birincisi kaza yapmamayi sağlayan ekipmanlar ikincisi kaza anında güvenliği sağlayan ekipmanlar. Birinci ekipmanlarda yeni araçların çoğunda (hatta standart olduktan sonra hepsinde) Esp varken 10-15 yaş bandındaki c segment araçların nerdeyse hiç birisinde yok tek başına bu bile önemli bir faktörken 10 yılı geçmiş hava yastıklarının görevini ne ölçüde yerine getireceği, eski fren hortumları nin yeni fren hortumlarına gore daha fazla risk puanı taşıması gibi(daha bir çok şey sayılır ama somutlastirmak için ornek olsun diye yazdım) bir çok şey sayılabilir. Kaza anına gelecek olursak bu anlamda da mesela 3 yıldız sahibi yeni araçların çarpışma testleri ve 10-15 yıllık c segmenti araçların çarpışma testleri ni izlerseniz (çıplak gözle incelemek doğru sonucu vermeye bilir ancak doğrudan test etme şansımız olmadığı için en kolay yol bu) durumun çokta farklı olmadığını gorururuz tabi bunu değerlendirir ken 10-15 yaşındaki araçların sifirken ki testlerine gore çok daha kötü sonuçlar elde edeceğini de göz önünde bulundurunca karar vermek daha kolay olacaktır.
    Kısaca benim kanaatim bu yönde umarım faydalı olmuştur.

    Not: Fikirlerim size mantıklı gelmemis olabilir, kendi goruslerinizi yazmamaniz için hiçbir engel yok ama ricam benim goruslerimden alıntı yapmazsanız sevinirim, kimseye birşey dayatma niyetim yok sizce böyle değilse değildir hepsi bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Hocam nasılsın ne var ne yok artık pek görünmüyorsun.

    Konuya gelecek olursam, aslında daha öncede konusmustuk ben standart kullanıcılar için genellikle yeniden yanayım ama biraz daha açalım.

    1997 yılında sıfır bir araç alalım dedik o günün güvenlik standartlarına göre bayağı güvenli olan c segmenti bir araç aldık 2 hava yastığı ve abs si olan, o gün için bayağı yüksek olan bu standartlar şimdi ise baz bütün segmentlerde ki araçlarda sunuluyor (3 harfli elektronik sistemlerle birlkkte- ornegin ESP gibi) hatta bir çok firma bundan çok daha fazlasını baz modellerine eklemiş durumda demek ki ilerleyen zaman insan ihtiyaç ve beklentilerini değiştirmek le birlikte bunun sonucu olarak ürünlerinde güvenlik özelliklerini değiştirmiş ve daha güvenli hale getirmiş.
    Fazla uzatmadan kendi kanaatimi somut ve anlaşılır olarak söyle soyleyeyim. bizdeki 97 model kendi döneminin güvenli c segmenti aracıyla sizin saydığıniz modellerin 1-2 yaşındaki hiçbir aracı ile kafa kafaya çarpışmak istemem.
    Sonuçta otomobil üreticileri kendi araçları için ekonomik ömrü 10 yıl olarak belirliyorken ben 10 yaşını geçmiş bir araca güvenli araç gözüyle bakamiyorum (kimse alınmasın kimseyi kırmak üzmek yada 10 Yasin üzerinde ki araçlar coptur demek için yazmadım) bununla birlikte bugünün güvenlik standartları dahilinde testlere girmeyen veya girip iyi puan alamayan araçlarda benim için güvenlik li araç kategorisinde değiller. O halde konuda asıl merak edilen seye gelecek olursak 10-15 yaş aralığındaki c segmenti bir araç mı yoksa 1-3 yaş aralığında ki konu başlığında ki araçlar mi daha güvenlidir noktasında benim tercihim kesinlikle yeni olan araçtan yanadır. Çünkü güvenlik bana göre iki ayaklı birşey birincisi kaza yapmamayi sağlayan ekipmanlar ikincisi kaza anında güvenliği sağlayan ekipmanlar. Birinci ekipmanlarda yeni araçların çoğunda (hatta standart olduktan sonra hepsinde) Esp varken 10-15 yaş bandındaki c segment araçların nerdeyse hiç birisinde yok tek başına bu bile önemli bir faktörken 10 yılı geçmiş hava yastıklarının görevini ne ölçüde yerine getireceği, eski fren hortumları nin yeni fren hortumlarına gore daha fazla risk puanı taşıması gibi(daha bir çok şey sayılır ama somutlastirmak için ornek olsun diye yazdım) bir çok şey sayılabilir. Kaza anına gelecek olursak bu anlamda da mesela 3 yıldız sahibi yeni araçların çarpışma testleri ve 10-15 yıllık c segmenti araçların çarpışma testleri ni izlerseniz (çıplak gözle incelemek doğru sonucu vermeye bilir ancak doğrudan test etme şansımız olmadığı için en kolay yol bu) durumun çokta farklı olmadığını gorururuz tabi bunu değerlendirir ken 10-15 yaşındaki araçların sifirken ki testlerine gore çok daha kötü sonuçlar elde edeceğini de göz önünde bulundurunca karar vermek daha kolay olacaktır.
    Kısaca benim kanaatim bu yönde umarım faydalı olmuştur.

    Not: Fikirlerim size mantıklı gelmemis olabilir, kendi goruslerinizi yazmamaniz için hiçbir engel yok ama ricam benim goruslerimden alıntı yapmazsanız sevinirim, kimseye birşey dayatma niyetim yok sizce böyle değilse değildir hepsi bu.
    http://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/8866

    sandero 4 yildiz


    ---------------

    Ancak mesele guvenlikse zaten bu araclarin sifiri yerine ayni paraya 6-7 yillik araclari almak sacmalik olur. o araclar bunlardan daha beter haldedir. Zaten parasi olanlar da verdigin orneklerden daha iyilerini aliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeopol -- 20 Eylül 2016; 12:29:20 >




  • B segmenti sacma sapan fiyatlariyla,cok uzun zaman once mantik cercevesini asti.astra auris alinacak paraya bu arabalari almak kaziklanmaktan baska bir sey degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bu ay linea almayı planlıyorum. 35 bin liraya 30 binde 2014 dizel. İşimi görsün bi iki seneye satarım. Bence böyle durumlar için ideal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sukulented

    Ben bu ay linea almayı planlıyorum. 35 bin liraya 30 binde 2014 dizel. İşimi görsün bi iki seneye satarım. Bence böyle durumlar için ideal.
    accent blue bunların hepsinden iyi seçenek bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    accent blue bunların hepsinden iyi seçenek bence.

    Alıntıları Göster
    Eh sayılanların hepsi ticari ve çok zaruri hallerin dışında yürüyen tenekeler otomobil felan değil onlar.. en azından benim kafadakiler için.

    Yani istediğin kadar sıksan da çareler ve denilebileceklerin miktarı ortada.
    Sırf insideman hatrına yani. :)

    Fakirlerin güvenlik dahil konfor vs her şekilde ürün ve yaşam imkanları kısıtlıdır. Yoksulluk sınırı yakınında bulunmayan fakir akıllıların da öyle :) anca pompayla, gazla çalışırlar.

    1. Taksi ve rent sistemine bakmayın her zaman, bireysel de çok kere yanılırsınız. Orada size çok kere söylenmeyecek başka gerçeklikler var. Eskiden beri 1.4 fiat'lar çok mu az yakıyordu hayır, yıl-ömür ölçeğinde çok çok mu dayanıklılar hayır ama başka gerçeklikler var. O gerçeklikler ilgisinde işte bu ülkede Fiat ve Renault'u kimse deviremez...

    2. Benim gibi kafadaki adamlar her zaman piyasa denilen şeyin tutmadığı hani bina merdiveninde oturan artizlerin hakkında pek birşey konuşamadığı şeyleri tercih eder. Diğerleri çok zaman kendilerini sadece akıllı ve kâr da zanneder. Tercih etmeleri ve tavsiyelerinde ki kriter'leri daha farklıdır mesela 300C düşünür, tavsiye eder Smart Roadster tavsiye eder, CLK bakar, Saab düşünür, eski Lexus'lara bakar factory document'lerini indirir...

    3. Fakirler matematikten, ekonomi hesaplarından da pek anlamaz eh anlamadıkları için de fakirdirler mesele sadece helal daire değil.
    Yakıt tüketim başka emisyon bam başka konu arasında gerçeklikte ilinti yok. Benim gibilere göre 5 ila 8 yıllıkların üzerine binen rakamlar yakıt hesaplarını karşılamaz nitelikte. Tek bir gerçeklik var vergilendirme işte ona birşey diyemiyoruz. Eh o da uzaylının hatası değil. Dünyanın çoğunluğu ödediği 10k TL, $ farkını yakıt ile kaç yılda tolere edebileceğini hesaplayabilmekten uzakta...

    4. Rakamlar mantıksızlaşıyorsa, önerilenler hep teneke halini alıyorsa her zaman 2-3 nesil öncesine, daha üst segment dünyasına bakarım. Gittikçe yanlış politikalarla ve kasti olarak bitirilen galeri ithalatıyla eskisi gibi dolu şeyler pek bulunmasa da markaya değil modelin doluluğuna da bakarız her zaman. Bazıları için otomobil sadece ihtiyaç görülmelik değildir yaşam şartı da değil.
    Bana üretici yöneticileri dahil pek az kimse c-elysee midir nedir o tekerlek kondurulmuş tenekenin uygun dolulukta bir Saab Aero dan daha iyi olduğunu anlatamaz. :) Benim kafadakiler için RCZ gibi bir çöpün aynı şekilde ölmüş bitmiş batmış Pontiac TransAM dan daha iyi olmadığı gibi..

    5. Ncam ve ihs dünyasının bilimselliğinin en azıyla yarısından bir fazlasıyla ticari temel güdülerle hareket ettiğini pek az kimse söyler insanlara. VW vakası vs gibi birçok örnek öğretemedi insanlığın çoğunluğuna.

    6. Güvenlik kim için ve nereye kadar önemli. O kadar hayatınızın merkezindeyse gidin paranızın yettiği A8, 7,40 lara binin takla attığınızda ancak anlarsınız yıldızların sayısını. ESP vs de bizim kafada ki insanlar için hayatının merkezinde değildir mesela. İş makinesi kullanacaksan önce kendine opsiyon ekleteceksin, kemer takmadan önce yapılması gerekenler de var.
    Her zaman deriz slick lastik bilmeyeni toslatacağı gibi bilenine de esp toslatabiliyor. Bazı şeyleri herkes söylemez kulaklarımız açık olsun yeter ki.

    7. Pek az dillendirilen güncelliği devam eden bir hususla yavaş yavaş oluşan ve tecrübelerin yaygınlaşması ile belki de oturacak bir durumla.. bazen 90-120 bin de ki aracı almanız elinize patlamadan hemen önce almak gibidir. 200-250 bin'lere çıktığınızda en azından bilirsiniz ki o devreyi başka birinin elinde atlatmış, yenilenmiş yada bant hususlarıyla o üründe yaşanmamış..

    Velhasıl insideman uzun zamandır bu tip ikilemler, gel gitler yaşıyorsun :) sebebi biraz da bundan öncesinde sahip olduğundakileri araman ve piyasaya çok kulak vermeye çalışman.. Onu bulamazsın söyleyelim çünkü artık bu bahis olan ürünler farklı para piyasası çok daha farklı. İnsanın ehilliğini tespit edemediği çok kişiye kulak açması da yanıltır bazen. :)

    Benim düsturum her zaman üreticilerin ve herkesin söylediğine bakmak değil sadece bazı kişilerin ne dediğine bakmaktır. Düşünceleri kısalta kısalta ancak bu kadar olabildi. :)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.