Şimdi Ara

C'de bir yazıyı aşağı-yukarı nasıl hareket ettiririm?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.064
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar C dilinde acemi biri olarak şu anda bir yılan ve labirent oyunu üzerine çalışıyorum ama bu satır ekleyip-silerek yazıyı aşağı yukarı hareket ettirme kısmını pek anlayamadım mantığı nedir kbhit() fonksiyonunu nasıl kullanabilirim, ne yapmam gerek?



  • khibt bir tuşa basılı olup olmadığını anlamanı sağlar..
    örnek için buraya bakabilirsin

    http://www.programmingsimplified.com/c/conio.h/kbhit

    oyunun mantığına gelince; ekrana yazdırdıktan sonra yeni hamle olduğunda ekranı temizleyip yeni hamileyi uyguladıktan sonra tekrar yazdırmak gerek..

    bu oyunları matris mantığıyla düşünürsen daha kolay halledersin..

    atıyorum karakterin [3,2] de olsun. yukarı bastığında bizim Y koordinatımız azalacaktır. O halde önce ekranı temizle
    sonra koordinatı değiştir [3,1] sonra da bu bilgiyi ekrana yazdır.

    bu şekil gidersen işin kolaylaşır.. böylelikle çeşitli engeller de koyma şansın olabilir. mesela [4,2] [20,13] e duvar koyabilirsin, gibi..
    bunla ilgili araştırma yaparsan bir şeyler bulursun

    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertan2002

    khibt bir tuşa basılı olup olmadığını anlamanı sağlar..
    örnek için buraya bakabilirsin

    http://www.programmingsimplified.com/c/conio.h/kbhit

    oyunun mantığına gelince; ekrana yazdırdıktan sonra yeni hamle olduğunda ekranı temizleyip yeni hamileyi uyguladıktan sonra tekrar yazdırmak gerek..

    bu oyunları matris mantığıyla düşünürsen daha kolay halledersin..

    atıyorum karakterin [3,2] de olsun. yukarı bastığında bizim Y koordinatımız azalacaktır. O halde önce ekranı temizle
    sonra koordinatı değiştir [3,1] sonra da bu bilgiyi ekrana yazdır.

    bu şekil gidersen işin kolaylaşır.. böylelikle çeşitli engeller de koyma şansın olabilir. mesela [4,2] [20,13] e duvar koyabilirsin, gibi..
    bunla ilgili araştırma yaparsan bir şeyler bulursun

    kolay gelsin

    Hocam söyledikleriniz labirent oyunu için mantıklı ve anladım ama yılan oyunu biraz daha zor burada yılan otomatik belli bir milisaniye süre aralığında hareket etmek zorunda bu otomatik hareketi algoritmik olarak nasıl sağlayacağım yani sadece sağa-sol-aşağı-yukarı tuşlarına basınca yön değiştirecek vs... Algoritmik ve mantıksal olarak ne yapacağımı anlasam keşke.




  • hocam pek zamanım yok şimdi sana detaylı çizmek isterdim.. Ama dediğim gibi matris ile yapabilirsin.. şöyle düşün.. X ler yılanın boyutu 0 lar da boş alan.. 1 de yılanın yiyeceği yemek


    0 0 0 0 0 0 0 0

    0 0 0 0 0 0 1 0

    0 0 0 0 0 0 0 0

    0 0 0 X 0 0 0 0

    0 0 0 X 0 0 0 0

    0 0 0 0 0 0 0 0

    0 0 0 0 0 0 0 0

    0 0 0 0 0 0 0 0

    şimdi hocam 8x8 lik bir alanım var diyelim.. [X,Y] olarak düşünelim benim yiyeceğim [1,6] de, yılanım ise [3,3] + [4,3] de
    şimdi biz otomatik mi bu yılanın yukarı çıktığı farzelim.. ne olacak? X i azaltacağız.. o halde yeni konum [2,3] + [3,3] olacak



    0 0 0 0 0 0 0 0

    0 0 0 0 0 0 1 0

    0 0 0 X 0 0 0 0

    0 0 0 X 0 0 0 0

    0 0 0 0 0 0 0 0

    0 0 0 0 0 0 0 0

    0 0 0 0 0 0 0 0

    0 0 0 0 0 0 0 0


    gördüğün gibi yılan hareket etti.. işte bunları sürekli ekrandan sildir tekrar çiz koordinatlarını değiştirerek. Oyunun ne olduğu önemli değil.. Bu oyunlar bu şekil yapılır ve kolay yolu da budur.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.