Şimdi Ara

C-D Segmentleri Luxury Sedan Tercih

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Biraz uzun süreli bir karşılaştırma olacak. Muhtemelen 6-8 ay içerisinde aracımı değiştireceğim. Bununla ilgili sıkıntısı olan, niye bu kadar erken topic açtın diyecek olanlar vs. konudan uzaklaşabilir.
    Şu an Golf 6 Highline kullanıyorum ve gayet memnunum ancak aracın yavaş yavaş eskidiğini ve bana az da olsa ufak geldiğini hissetmeye başladım. Ufaktan kastım iç hacim değil aslında. Daha uzun ve yere daha iyi oturan bir araca ihtiyacım var. Bu yüzden bir süredir C ve D segmentlerindeki tüm "premium" sedanlara bakıp duruyorum ancak karar veremiyorum. Bu yüzden sizlerin de belki hoşuna gidecek belki de sinirlendirecek küçük bir karşılaştırma yazdım ve sizin de bununla ilgili fikirlerini almak istiyorum.

    Basit bilgileri sıralayayım:

    Gencim
    1.89 boyundayım (evet 1.90 değil )
    İkamet: Ankara
    Yakıt: Benzin
    Şanzıman: Otomatik
    Yıllık yaptığım km: 10.000km
    2. elde kolay satılacak araçlara bakıyorum.

    Aklımdaki araçlar:

    MB CLA200:
    Artıları:
    Dış tasarımı muhteşem.
    AMG olursa muhteşem duruyor.
    AMG olmasa bile Xenon ve led stoplar olursa yine çok güzel duruyor. Bir de güzel jant seçilirse tasarım açısından en iyi araç bu bence.
    Koltukları çok konforlu ve sürüş pozisyonu çok keyifli.
    O kadar güce rağmen yakıt tüketimi çok iyi.
    Şanzımanı.

    Eksileri:
    Ekrana bakınca bu araca neden 120-140bin civarı bir para vereyim sorusu akla geliyor.
    Kaskosu sırf Mercedes olduğu için muhtemelen astronomik bir fiyat çıkacak.
    Servis fiyatları Golf'ten sonra zorlayabilir.
    Şanzımanı 8 ileri ZF'ten kötü
    Arka diz ve baş mesafesi
    Spor süspansiyon nedeniyle konforsuz oluşu
    Fiyat!!! Aslında 100 civarı bir araç düşünüyorum ama uygun fiyatlı bir araca da hayır diyemem tabii ki.


    Tüm bunlara rağmen eksilerden bazılarını aracı %70 tek başıma kullandığım için belki göz ardı edebilirim. Arka koltuğa kimse oturmasa daha da işime geliyor zaten genelde. Ancak fiyatının 140-150bine kadar çıkması, kaskosu, servisi vs. derken inanılmaz bir fatura çıkıyor. C sınıfı bir araca da bu kadar para verilir mi diye insan durup bir düşünüyor tabi.

    ____________________

    Audi A3 Sedan 1.4TSI 140hp:
    Artıları:
    İç mekanı (bence) muhteşem. Elimi nereye dokunsam kalite akıyor. Sonuçta aracın dışından bakmak için değil içinde gitmek için alıyoruz. Bu yüzden iç mekanı gerçekten önemli benim için. Audi burada gerçekten öne çıkıyor.
    Yakıt tüketimi ACT olduğu için gayet uygun.
    S-Tronic (DSG) zaten alıştığım bir şanzıman olduğu için nasıl kullanılması gerektiğini de biliyorum. Yani benim elimde muhtemelen kavrama değişmeden 100bin km bile rahat gider.
    Xenon + led stop ve büyük jant alırsanız aslında fena durmuyor.
    Süspansiyonu gayet konforlu
    Ses yalıtımı gayet güzel.

    Eksileri:
    Çok sade ve basit duruyor.
    İç mekanı saymazsanız Golf 7'nin aynısı aslında.
    Yol tutuşu bir CLA kadar iyi değil.
    DSG'nin içten içe ömrünüzü yemesi. Bir şey olmayacağını bilseniz bile içinizde bir ses "hadi şimdi ısınırsa, hadi şimdi kavramayı yerse, hadi şimdi titrerse" gibi sözler fısıldıyor.

    ____________________

    BMW 3.16i 136hp + ModernLine:

    Artıları:

    D Segmenti
    Sürüş pozisyonu ve yol tutuşu hepsinden iyi.
    Arkadan itiş
    Modernline olunca iç mekan gayet güzel oluyor. Üstelik çok kullanışlı bir iç mekanı var.
    Dış tasarımı da gerçekten güzel.
    Keyless vs. gibi şeylerin standart oluşu
    Teknoloji paketli olursa geri görüş kamerası, bluetooth gibi ıvır zıvırlar standart.
    Fiyatı!!: Bu aracı alırsam 2.el almayı düşünüyorum ve 105-110 civarına gerçekten güzel araçlar var.
    Bazı satıcılar bakım paketiyle satıyor. Yani 60bin km'ye kadar bakım parası vermeme gerek kalmayacak.
    8 ileri ZF.
    The ultimate driving machine.

    Eksileri:
    3.16'nın performansı diğerlerine göre daha düşük. Bu yüzden yakıt tüketimi de biraz fazla. 3.20i'nin performansı gerçekten muhteşem. Araç altınızdan kaçıyor neredeyse. Ancak onun da fiyatları ne yazıkki çok yükseliyor.
    Hala klasik el freni kullanması. Spor araçlarda bir gereklilik olsa da 3.16i gibi bir aracı kim yanlamak için alıyorki? Opsiyonel olarak elektronik el freni olsa çok iyi olurdu.
    Bakım paketi olmazsa Borusan her bakımda geçiriyor.
    2. el oluşu.
    3 serilerinde sürekli sıkıntılar duyuyorum (koltukların altının paslanması vs.)



    _________

    Tüm bunları bir kenara atıp M paket 1.16i de almak var tabi. Siz olsanız hangisini seçerdiniz?







  • Öncelikle kolay gelsin

    Cla gerçekten güzel görünen ve hoş bir modeli mercedes'in ama fiyatını hak etmediğini düşünüyorum.

    Golf iç hacim olarak C segmentinde en başarılı model bana göre baş-diz-omuz mesafesi ergonomisi referans sınıfında.

    Golf sonrası boğar insanı cla

    A3 sedan benimde hoşuma giden (s line-gümüş renk ) bir model ama donanım ve fiyat düşündürüyor insanı

    bakıyorsun 90.000 tl civarı D segmenti bir çok başarılı model var yani.

    Birde arka diz mesafesi gerçekten kötü.

    Bmw 316i başarılı bir model modern line donanım seviyesi başarılı.

    Performans olarak 320i gibi değil ama aktarmanın başarılı oluşu akıcı bir sürüş sunduğuna inanıyorum.

    Bu üç seçenekte bana göre en alınası olan BMW olurdu.

    Ancak Yılda 10.000 km yapan donanımlı ve konforlu bunun yanında kaliteli bir arayışım olsa şahsen

    insignia 1.6t cosmo veya passat 1.4t highline bakardım.

    Sonuçta tercih edeceğin model ne olursa olsun daha kaliteli , geniş , donanımlı olmalı yoksa bir anlamı kalmaz değişimin.




  • konuyu açma sebebini anlıyorum bu zevkli yolda başarılar, benim tercihim bmw olurdu, diğer 2 aracın 2. el kriterine uyduğunu sanmıyorum
  • illa bunlardan biri olacaksa acık ara bmw ..
  • Bütçe 150bin civarıysa c segmenti ile vakit kaybetmeyin,2.el a8 bakın.
  • Octavia rs hem performans hem de genişlik olarak saydığın arabaları duman eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cla'nın tasarımını bende çok seviyorum. Ama bu 3 seçenekten "marka fanatikliğim" yüzünden BMW diyorum. 3 Seriside olabilir.
    Sıfır alabiliyorsan ve hacimi sana yetecekse 1 serisi de olabilir.
    Kolay gelsin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Skoda Superb vs Mercedes C-Class
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • BMW Mercedes Audi olurdu benim sıralamam. Ama Volvo'lara da bir göz atmanızda fayda var. O fiyatlara S60 alınır diye düşünüyorum
  • cla derim. kısa zamanda satmayı al-sat ypmayı düşünmüyosanız illa satılır zamanı gelince. bi çok genç beğeniyor 2.el de saldırır parası olan o kasaya :D çıtasız kapı mütiş zaten
  • Ben olsam A3 hiç düşünmem sırf tasarımı nedeni ile onun yerine A4 almak çok daha mantıklı olur 2.el 2.0 tdi bulunabilirse yeme de yanında yat belki vergi düşündürür.


    Ben önce 3 serisi bakardım sevdiğim için ama Cla'ya nedense ısınamadım ama Amg paketse alınır

    Hocam çok pahalı olmasa da olur yazmışsınız şayet ekonomik ve iyi bir şey isterseniz bir önceki kasa 520D bakın derim

    Ucuz olup iyi olan araçlar Kia Optima (Favorim)

    Mazda 6 (İnceleyin derim)




  • Accord düşünmez misiniz?

    Saydıklarınızın hepsinden daha geniş bir araç.

    10 lt trafikte tüketimi olur ama yılda 10 bin km yapıyorsunuz, kafanıza takmaya değmez.
  • Kesinlikle bmw 136 beygir agır ama gitmiyor degil kesinlikle temiz 3.16i almaniz bence daha keyifli olur simdiden hayirli olsun hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle samimi cevaplar için çok teşekkürler.

    @NİTROUS666 Hocam Passat sanki biraz ağır kaçıyor gibi. Zaten gencim. Ailem yok çoluğum yok çocuğum yok. Hani öyle gaza basayım millet baksın vs. gibi meraklarım yok. Genelde orta şeritten sakin sakin giden bir adamım. Ama İnsignia ve Passat'a bir türlü alışamadım. İnsignia'nın iç mekanı hiç hoşuma gitmiyor. Dış tasarımı ise nedense bana çok samimi gelmiyor. Passat ise dediğim gibi biraz ağır kaçıyor. Abimde VW CC var. O araçtan çok memnunuz. Bir ihtimal abimden aracını almayı düşünüyorum ama kendisi çok memnun ve değiştirmeyi hiç düşünmüyor. Şimdi VW CC almak, abim zamanında 0km çok ucuza aldığı için şu anki fiyatları pek mantıklı gelmiyor. Bir de aynı aracı ikinci kere almak pek istemiyorum.

    S-Line füme + Cam Tavan A3 Sedan bence de muhteşem duruyor. Adeta ateş ediyor araç. Bir de siyah jantlardan varsa dönüp dönüp bir daha bakıyorum. Ama fiyatı tavan yapıyor tüm bu opsiyonlarla.

    3.16i daha test etme şansı bulamadım. Kendi aracımın DSG sayesinde 0-100'ü 9.5sn. Benim için hayli hayli yetiyor. 3.16i'nin de çok kötü olacağını düşünmüyorum ama 3.20iED'nin de ne kadar rahat gittiğini ve ne kadar az yaktığını görünce insan kararsız kalıyor.

    @trust06 Performansı şehir içinde üzmediği sürece sıkıntı değil benim için. O yüzden RS/GTI/R/AMG/GT vs. vs. araçları pek düşünmüyorum. Şehir içi için aslında en ideali 3.20iED. Ne yakıtı ne de performansı yoruyor. Ancak fiyatı...

    @Mr.Power Hacim olarak yeter ancak yola 3 serisi kadar oturuyor mu ondan emin değilim. 3 serisi kadar kıvraklığı yok gibi hissediyorum. Ama M paket olması da düşündürüyor tabi...

    @serkanarch Zaten şu an CLA için aylarca sıra var diye biliyorum. Şimdi almaya kalksanız muhtemelen 6 ay sonrasına yazıyorlar. O yüzden aracın km'sine bakmadan millet saldırıyor. Aslında sırf bu yüzden CLA almak mantıklı geliyor. 140'a alsam muhtemelen yine 1 sene sonra 140'a hatta belki de 150'ye bile satabilirim. Kasko, benzin vs. bedavaya gelir. Forumda çoğu kişi bu mantığa karşı ama piyasa böyle sonuçta.

    @IslakFasulye Accord'un yakıt tüketimi dışında kaskosunun çok çıktığı ve bakımlarının pahalı olduğunu biliyorum. Üstelik 2. elde de çok kaybediyor ne yazık ki. Çok sevdiğim bir araç. 2006 model 2.0 benzinli olanı bir arkadaşımda var ve tamamen standart olmasına rağmen çok güzel bir sesi var. Aracın içi çok kaliteli ve en ufak ses yok 8 yıllık araçta. Ama Honda'nın servisi beni düşündürüyor. Burada Doğuş Oto, Borusan vb. firmalar çok kötüleniyor ancak aracımın en ufak arızasında bile hemen ikame araç verip beni yolda bırakmıyorlar. Aracı rutin bakıma götürdüğümde bile hemen araç tahsis ediyorlar. Parça sıkıntıları hiç olmuyor. Aracı ne zaman teslim alsam tertemiz oluyor. Bazen ufak tefek jest yapıp motor koruma vs. gibi hizmetleri bile ücretsiz yapabiliyorlar. Müşteri memnuniyetine gerçekten önem veriyorlar. O yüzden Mazda, Honda, Kia gibi markaları pek tercih etmek istemiyorum.

    @Kutu149 Passat'a bile ağır derken 5 serisi biraz fazla kaçar hocam. F segmentine binecek yaşta değilim daha. D segmenti bile çok erken derken F segmentine binersem bir daha keyif alamam muhtemelen araç sürmekten.




  • Hocam 5 serisi E sınıfı bence yaşla ilgili değil mühim olan aldığınız tutku.

    Bence almışken 1.6 değilde 2.0 dizellere bakın derim daha hoş araçlar bence.Hem daha ekonomik yakıt tüketirler gittiklerine göre.

    A4 all-road bakın derim.
  • Rs istemiyorum demişsiniz ama ben yinede skoda octiva rs 2.0 tdi ya bakmanızı öneririm hocam. Bu seçeneklerin arasından da bmw 3.16i derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Hocam 5 serisi E sınıfı bence yaşla ilgili değil mühim olan aldığınız tutku.

    Bence almışken 1.6 değilde 2.0 dizellere bakın derim daha hoş araçlar bence.Hem daha ekonomik yakıt tüketirler gittiklerine göre.

    A4 all-road bakın derim.


    A4 All-Road keşke ucuz olsa hocam. Hiç düşünmem bu araçları. A4 ve A6 Allroad'lar (yeni kasaları) kadar kızgın bakan araç yok herhalde. Ama dediğim gibi çok pahalılar.

    2.0 dizel almaya kalkınca fiyatlar uçuyor ne yazık ki. 320d fiyatları iyice fırlamış durumda. Onun yerine 320iED almak çok daha mantıklı. Zaten çok km yapmıyorum.

    Prensip olarak F segmentine, hatta D segmenti ve üstüne binmek pek istemiyorum. Normalde D segmentine bile karşıyım ama C segmentinin fiyatları bu hızla yükselirken 2.el D segmenti almak daha mantıklı geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FirstClass -- 1 Haziran 2014; 1:55:16 >




  • Kesinlikle bmw derdim performans içinde chip düşünülebilir.
  • Şahsen ben Mercedes'in MFA platformundan çıkan hiç bir araca yanaşmam.Bu platformdan çıkan otomobiller Mercedes'e para akışı sağlamakla yükümlü.C ve E Serisi gibi özenilmiş modeller değil yani.

    A ve CLA mesela.

    Yola oturan bir araba istemişsiniz fakat A3 Sedan yolda B Segmenti sedan gibi duruyor.

    En mantıklı tercih 3.16i.Varsın ikinci el olsun, garantisi devam eden ve servis kayıtlarına ulaşabileceğiniz bir araba ekspertizin ardından gönül rahatlığıyla alınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MORTALDANCE

    Rs istemiyorum demişsiniz ama ben yinede skoda octiva rs 2.0 tdi ya bakmanızı öneririm hocam. Bu seçeneklerin arasından da bmw 3.16i derim.

    Aynen Rs TDI 320 i ed den çok daha az yakar performansı da hemen hemen aynı olur. Hem de 10-15 daha ucuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bmw 3 16i denmişte 140 hp octavia TSİ daha hızlı bir araç neredeyse 60 bin de daha ucuz ve büyük?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.