Şimdi Ara

Buzdolabım Altını Alt Bölmesini Soğutmuyor Neden Olabilir ? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (3 Mobil) - 5 Masaüstü3 Mobil
5 sn
427
Cevap
42
Favori
750.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beyaz Eşya Servisi

    tahliye kabı yapışıktır silikonla muhtemelen, sökerken kırma olasılığınız var, dolabın içine su gitmesi oluğun tıkalı olması yada olukla alt bölme arasında bir çatlak olmasından kaynaklanır çatlak varsa işiniz zor oluk tıkalıysa zaten su döktüğünüzde açılmıştır su kabına su ulaştıysa ve içindeki bütün buzlar eridiyse sorun yok demektir geriye sadece denemek kalıyor.
    Merhabalar
    Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
    Yaklaşık bir hafta önce spotçudan 2. el siemens no frost buzdolabı satın aldım.
    Birgün sonra çalıştırdım. Dolabın üst kısmı sorunsuz, alt bölümde ise soğutma aşağı doğru azalıyor. Mesela Soğutma ayarını 5'e(sona) getirdiğimde yumurta koyduğum bölümde yumurtalar donarken daha altta duran şişedeki su sadece serinliyor yeterince soğumuyor. Dolabı almadan önce zaten fazlaca çalışmadan beklediği için, fişten çekip 48 saat bekletme gereği duymadım. Sizce sorun neden kaynaklı olabilir?
    Şimdiden teşekkürler.




  • karpedi kullanıcısına yanıt
    ENTERASAN sistemde bir sorun olsa dolap yumurtalarıda dondurmaz alt bölme ya soğutur yada hiç soğutmaz kısacası bence hassas termometre bularak alt bölmeyi deneyin eger soğukluk +5 civarındaysa normal demektir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karpedi

    Merhabalar
    Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
    Yaklaşık bir hafta önce spotçudan 2. el siemens no frost buzdolabı satın aldım.
    Birgün sonra çalıştırdım. Dolabın üst kısmı sorunsuz, alt bölümde ise soğutma aşağı doğru azalıyor. Mesela Soğutma ayarını 5'e(sona) getirdiğimde yumurta koyduğum bölümde yumurtalar donarken daha altta duran şişedeki su sadece serinliyor yeterince soğumuyor. Dolabı almadan önce zaten fazlaca çalışmadan beklediği için, fişten çekip 48 saat bekletme gereği duymadım. Sizce sorun neden kaynaklı olabilir?
    Şimdiden teşekkürler.

    dediği gibi alt kısmı ölç
    ama yumurta donuyorsa ve su serinse o zaman üstten alta esen rüzgar tarzı soğutucu ızgarası yapısında sorun olabilir,neden ızgarayı o kısma vermişlerki
    normalde alt kısımda ızgaralar eşit dağıtır,asıl soğutan üst kısımdır,üstte fan üfler,alt kısımdaki ızgaralardan belli soğuklukta hava gelir,eşit dağılır
    seninkinde ise alt kısımdaki nesnelerin üstü ayrı altı ayrı olmuş
    ızgara yapısındanmıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beyaz Eşya Servisi

    tahliye kabı yapışıktır silikonla muhtemelen, sökerken kırma olasılığınız var, dolabın içine su gitmesi oluğun tıkalı olması yada olukla alt bölme arasında bir çatlak olmasından kaynaklanır çatlak varsa işiniz zor oluk tıkalıysa zaten su döktüğünüzde açılmıştır su kabına su ulaştıysa ve içindeki bütün buzlar eridiyse sorun yok demektir geriye sadece denemek kalıyor.
    dolap tamir oldu,ama geçen sene gelen ses yine gelmeye başladı
    demin dolabı çektim arka motor kısmında plastik kapak var vidalı,sökmeye zamanım olmadı,bu ara sökerim
    motor kısmının ordan fan sesi olabilir,dolap çalışırken fır fır fır hafif bir gıcırtı gibi ses geliyor,tam motorun o kısmında
    umarım fandır ve yağlamaya yeri vardır sökmeden yağ sıkayım ona




  • Hocam iyi akşamlar ariston marka buzdolabının alt tarafı soğutma yapmıyor önce su damlatma ya başladı iki üç gündür soğutma yapmıyor şimdi servis tamirci geldi sensörün ve metal grubun değişeceğini belirtti 195 liralık maliyeti olduğunu söyledi ancak parçaların değişeceği konusunda çok güvenemedim dolapta sizinde bahsettiğiniz gibi buzlanma olduğunu söyledi. Telefon ile irtibat kurabilir miyiz 506 545 33 85 bilgi verebilirseniz sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLACKLEO55

    Hocam iyi akşamlar ariston marka buzdolabının alt tarafı soğutma yapmıyor önce su damlatma ya başladı iki üç gündür soğutma yapmıyor şimdi servis tamirci geldi sensörün ve metal grubun değişeceğini belirtti 195 liralık maliyeti olduğunu söyledi ancak parçaların değişeceği konusunda çok güvenemedim dolapta sizinde bahsettiğiniz gibi buzlanma olduğunu söyledi. Telefon ile irtibat kurabilir miyiz 506 545 33 85 bilgi verebilirseniz sevinirim
    siemens marka no frost buzdolabının alt kısmı nerdeyse hiç, no frost kısmıda yeterli soğutmamaya başladı buzdolabı gece sıcaklık alarmı verince farkettik. Kapak açık kaldımı emin değilim bu sabah fişine çektik 10 saatte alt hazne dolup taşmış, sebzelik bölümündede aşırı su vardı. Hala erime devam ediyor kapak açık kaldığındanmıdır yoksa başka bir arızamı vardır sizce teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esatay -- 5 Mayıs 2014; 18:46:52 >




  • esatay E kullanıcısına yanıt
    öncelikle buzunu eritin ama farklı bir arza çıkmasıda olası
  • Faydali ve ayrintili bilgilendirmeleriniz icin cok tesekkur ederim oncelikle. Beko 9610NM no frost var. Orneklerde de bahsettiginiz gibi ust taraf calisiyor alt taraf calismiyordu. 1 hafta fis cekili durdu dolabin altindan epey su geldi. Calistirdik harika ufluyor. Ufleme 10-15 gun sonra azalmaya basladi. Once ustekiler tamamen kesildi sonra asagi taraftakiler. Tekrar fisi cektik 4-5 gun bekledik. Dolabin altindan cok az su geldi. Bu sefer dolabin icinede su biriktigini farkettik. Servis cagirdik rezistanslardan biri bozuk cikti degistirdiler baska kontrol yapmadilar. Ancak yine ayni sey oldu ust kisim ufleyicilet yavas yavas kisildi ve su an tamamen kesildi. Orta ve alttakilerde yavas yavas kesilmeye basladi. Servis bir daha tekrarlarsa kart beyni degistiririz dedi. Ben rast gele islem yaptirmak istemiyorum. Bu anlattigima gore kanallarda tikaniklik olabilir mi? Kart veya beyinde sorun varsa uflemenin tamamen kesilmesi 20 gunu bulabilir mi? Simdiden tesekkur eder calismalarinizda basarilar dilerim.




  • mmrtb M kullanıcısına yanıt
    servis ne akılla rezistans değiştirmiş madem beyin ve kart bozuk çıkabilirmişse ? bence saçmalık rezistans ölçüm yapılmadan değişmez eğer bozuksa değişir ve kart şüpesi varsa baştan müşteriye direk söylenir bence çok saçma bir durum demekki rezistanslar sağlam kart bozukmuş diye geliyor insanın aklına direk bence servisle görüşün ve ben sorunumu söyledim siz bu dediniz ve paramı aldınız şimdide o değilmiş buymuş diyorsunuz demekki gereksiz rezistans değişmişsiniz diyin.
  • Beyaz Eşya Servisi kullanıcısına yanıt
    cevabınız için teşekkür ederim. açıklama kısmında eksik açıklama yapmışım galiba. rezistanslara ölçüm yaparak birinin bozuk olduğunu tespit ettiler ancak yine de arıza devam ederse kart ve beyni değiştirmeye geliriz dediler. bahsettiğiniz saçma durum burda başlıyor gibi, kart ve beyin ölçüm yapmadılar ve sanki yapmayıda düşünmüyorlar. merak ettiğim konu kart ve beyin bir bütün mü? ikisinin birden değişmesi şart mı? yada arızanın buradan olmayıp başka bir yerden olma ihtimali var mı? mesela kanal tıkanıklığı yada rezisdansın soketi vs... rezistans değişeli 20 gün oldu dolap hala soğutuyor ama olması gerekenin yarısı kadar. yani yavaş yavaş tüm kanallar tıkanıyor. yine fişi çektiğimizde buz dolabının içine su birikmesi olursa bu kanal tıkanıklığı vardır demek için yeterli mi? bu konularda bilgilendirirseniz sevinirim. yoksa kafadan kart beyin değiştirtmeyi istemiyorum. ayrıca kart ve beyin 300-500 lirayı bulur mu acaba?




  • mmrtb M kullanıcısına yanıt
    kart ve beyin aynı şeydir 300 500 bulmaz daha uygundur muhtemelen kartı ölçmek gibi bir şans malesef yok, kart bozuksa rezistanslara elektirik göndermediği için otomatikmen dolabın içi donuyordur.
  • Beyaz Eşya Servisi kullanıcısına yanıt
    Aciklamalariniz icin tekrar cok tesekkur ederim. Daha onceki yazilarinizda okumustum ama yine de sormak istedim: umraniye civarlarinda servis actiniz mi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmrtb

    cevabınız için teşekkür ederim. açıklama kısmında eksik açıklama yapmışım galiba. rezistanslara ölçüm yaparak birinin bozuk olduğunu tespit ettiler ancak yine de arıza devam ederse kart ve beyni değiştirmeye geliriz dediler. bahsettiğiniz saçma durum burda başlıyor gibi, kart ve beyin ölçüm yapmadılar ve sanki yapmayıda düşünmüyorlar. merak ettiğim konu kart ve beyin bir bütün mü? ikisinin birden değişmesi şart mı? yada arızanın buradan olmayıp başka bir yerden olma ihtimali var mı? mesela kanal tıkanıklığı yada rezisdansın soketi vs... rezistans değişeli 20 gün oldu dolap hala soğutuyor ama olması gerekenin yarısı kadar. yani yavaş yavaş tüm kanallar tıkanıyor. yine fişi çektiğimizde buz dolabının içine su birikmesi olursa bu kanal tıkanıklığı vardır demek için yeterli mi? bu konularda bilgilendirirseniz sevinirim. yoksa kafadan kart beyin değiştirtmeyi istemiyorum. ayrıca kart ve beyin 300-500 lirayı bulur mu acaba?
    merhaba biz de indesit marka çift kapılı buzdolabı var.Alt bölmesi pek soğutmuyor.Ne yapmam gerekiyo yardımcı olursanız sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hssncn -- 19 Mayıs 2014; 16:37:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beyaz Eşya Servisi

    servis ne akılla rezistans değiştirmiş madem beyin ve kart bozuk çıkabilirmişse ? bence saçmalık rezistans ölçüm yapılmadan değişmez eğer bozuksa değişir ve kart şüpesi varsa baştan müşteriye direk söylenir bence çok saçma bir durum demekki rezistanslar sağlam kart bozukmuş diye geliyor insanın aklına direk bence servisle görüşün ve ben sorunumu söyledim siz bu dediniz ve paramı aldınız şimdide o değilmiş buymuş diyorsunuz demekki gereksiz rezistans değişmişsiniz diyin.

    Bizde 5 yıl önce rezistans arızasında kapıyı değiştirmişlerdi 300 tl 'ye..
    LAstikler hava alıyormuşta ondan buz yapıyormuş diye..Bunu yapanda arçelikin hakiki yetkili servisi idi...
    O yüzden şaşırmam böyle aptallıkları okudukça..




  • Beyaz Eşya Servisi kullanıcısına yanıt
    merhaba bnm de buzdolaabım arıza verdi arızası ust kısımda kar olusuyo ve hava kanallarını tıkıyo ve iç kısımlar buz tutuyo hava kanallarının alt kısım sogumuyo ve sebzeler curuyo dediğiniz gibi bir kac sefer fişini cekip temizledim eridi içi ve hava kanalları acıldı fakat yine aynı sorun oldu bu sefer lastiklerini soktum ve sıcak suya koydum yine fişini cektim ve buzlar eriyince fişi takıp lastikleri takıp calıstırdım ama 10 gun ancak surdu yine aynı sorun tekrar etti bana da yardımcı olur musunuz bir ara esim buz dolabının yerini degiştirdi ve alttan su dokuldu hep kırlı ıdı bu su
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yorumcu88

    merhaba bnm de buzdolaabım arıza verdi arızası ust kısımda kar olusuyo ve hava kanallarını tıkıyo ve iç kısımlar buz tutuyo hava kanallarının alt kısım sogumuyo ve sebzeler curuyo dediğiniz gibi bir kac sefer fişini cekip temizledim eridi içi ve hava kanalları acıldı fakat yine aynı sorun oldu bu sefer lastiklerini soktum ve sıcak suya koydum yine fişini cektim ve buzlar eriyince fişi takıp lastikleri takıp calıstırdım ama 10 gun ancak surdu yine aynı sorun tekrar etti bana da yardımcı olur musunuz bir ara esim buz dolabının yerini degiştirdi ve alttan su dokuldu hep kırlı ıdı bu su
    dofrost arızası
    nofrost buzdolapları 8 saatte bir defa gizli buzlukta donmuş buzu çözmek için rezistası devreye sokar.rezistans 15-20 dakikada buzu çözer ve dolap tekrar çalışmaya başlar bu işlem her 8 saatte bir tekrar eder.sizin dolabınızda yad 8 saate bir rezistansı devreye alacak olan elektronik kart yada kartlı model değilse tımer motoru arızalı yada8 saatte bir elektrik rezistansa gönderiliyor ama rezistansınız arızalı olduğu için buzu çözme işlemi gerçekleşmiyor.kontrolü gerekli anlamıyorsanız lütfen karıştırmayıp servis çaırın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakımcıı

    dofrost arızası
    nofrost buzdolapları 8 saatte bir defa gizli buzlukta donmuş buzu çözmek için rezistası devreye sokar.rezistans 15-20 dakikada buzu çözer ve dolap tekrar çalışmaya başlar bu işlem her 8 saatte bir tekrar eder.sizin dolabınızda yad 8 saate bir rezistansı devreye alacak olan elektronik kart yada kartlı model değilse tımer motoru arızalı yada8 saatte bir elektrik rezistansa gönderiliyor ama rezistansınız arızalı olduğu için buzu çözme işlemi gerçekleşmiyor.kontrolü gerekli anlamıyorsanız lütfen karıştırmayıp servis çaırın.

    Alıntıları Göster
    biz iki buzdolabı arasında kaldık.-regal marka kombi tip ( üst kısmı no frost alt kısmı derin donduruculu ) ve Vestel çift kapılı elektronik göstergeli no frost (içi raflara yanlardan üflemeli). Şimdi sıkıntım şu ki bu iki marka arasında kaldım; Regalin (kombi tipi) içi kullanım açısından tam istediğimiz gibi ama Vestel'de her tarafından hava üflediği için içine koyduğumuz sebzeler tazeliklerini daha uzun süre muhafaza edecekler ve buzluk kısmında da buz tutma gibi bir sıkıntı yaşanmayacak. Kafam çok karışık bazıları no frrost çok elektrik tüketir dolaptakileri kurutur diyor bazıları tersini söylüyor. En kısa zamanda hem bu iki markayı kıyas hem de şu no-frost ve deep feereze hakkında aydınlatırsanız sevinirim




  • hacers H kullanıcısına yanıt
    VESTEL REGAL AYNI FABRİKANIN MALLARIDIR SERVİSLERİ BİLE AYNIDIR.

    KOMBİ TİPİ DOLAPLARLA NORMALLLERİN ARASINDA TEK FARK BUZLUK KOMBİ TİPİ DOLAPLARDA ALT BÖLMEDE MONTE EDİLMİŞ, NORMALLERDEDE ÜSTTE MONTE EDİLMİŞTİR HİÇ BİR SİSTEM FARKI YOKTUR SADECE GÖVDE PİLASTİK AKSAM YAPISI YER DEĞİŞMİŞ DURUMDADIR.

    NOFROST DOLAPLAR FAN SİSTEMİYLE ÇALIŞTIĞI İÇİN İÇİNE AÇIK KONULAN BÜTÜN GIDALARI KURUTUR VE KOKU KARIŞIMI YAPAR VE BAKTERİ ÜRETİR, DERİN DONDURUCU TİP DOLAPLARDA FAN OLMADIĞI İÇİN DİREK BUZLUK ÜZERİNE SOĞUTMA YAPAR, ARZA YAPMA OLASILIĞI DAHA AZDIR VE DAHA ELEKTİRİK HARCAR NOFROSTA GÖRE AMA ÇOK AŞIRI BİR FARK YOKTUR TÜKETİMDE BUNA KARŞI DEZ AVANTAJI BUZLUK KISMINA KOYDUĞUNUZ HERŞEY DONARAK BUZLUĞA YAPIŞIR BELİRLİ SÜRE SONRA İÇİNİ KAR BUZ KAPLAR.

    DÜZGÜN KAPALI KUTULAR AMBALAJLAR KULLANILDIĞI SÜRECE NOFROST DOLAPLAR DAHA KULLANIŞLIDIR.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beyaz Eşya Servisi

    servis ne akılla rezistans değiştirmiş madem beyin ve kart bozuk çıkabilirmişse ? bence saçmalık rezistans ölçüm yapılmadan değişmez eğer bozuksa değişir ve kart şüpesi varsa baştan müşteriye direk söylenir bence çok saçma bir durum demekki rezistanslar sağlam kart bozukmuş diye geliyor insanın aklına direk bence servisle görüşün ve ben sorunumu söyledim siz bu dediniz ve paramı aldınız şimdide o değilmiş buymuş diyorsunuz demekki gereksiz rezistans değişmişsiniz diyin.
    Dun servis geldi tekrar... paldir kuldur dolabin icini soktu bakti sensor arizali dedi sensorle ufak bir kablo parcasi daha degistirdi. Sorun halloldu denildi (insaallah hallolmustur ) yalniz ufleme deliklerine elimi tuttugumda en alt ve orta kanallarin sol kisimlarindan hava gelmedigini sag taraftan geldigini farkettim. Ustaya soyledim sadece gecistirdi. Acaba bu normal mi? Yoksa usta kesip bicerken kanallari mi tikadi? Buzdolabini balkondan atmayi dusunmeye basladim. Bilgi ve onerilerinizi merakla bekliyorum. Saygilarimla iyi calismalar...




  • selam benımde buz dolabımda aynı sorun var vestel marka dolabım ust tarafı sorunsuz calısıyor ancak alt kısmı sogutmuyor daha oncede aynı sorunla karsılasmısdık bır tanıdık fısı cekıp beklememızı soylemısdı yaptık duzeldı ancak bı sure duzgun calısıyor sonra yıne aynı sorunla karsılasıyorum dolabın kapılarının acık kalmadıgından emınım konuyla ılgılı yardımcı olursanız sevinirim.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.