Şimdi Ara

Bujiler.....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir aracın buji değiştirilmesi gerektiğini nereden anlarsınız?Pratik bir yolu varmıdır?Veya tavsiye edilen merka ..vs.



  • Arabasına göre değişmekle beraber benim bildiğim kadarıya 30-40 bin km civarında değiştirmek gerekir.
    Tabi daha erken yada daha geç değişen araçlar olabilir.

    Ben 35bin de yağ,filtre vs. değiştirirken buji fiyatları ucuz geldi, yeni olsun diye dğiştirdim mesela.
    Gerçi belki daha giderdi ama Civic için 4 buji 25 ytl idi.
    Bende hazır bakımdayken değiştirdim.

    Ama dediğim gibi her arabada farklı olabilir.


    Selamlar.
  • bende 10000 km de bir değiştirmek gerekir diye biliyorum,ama kaliteli olursa belki 15000 km olur daha fazla olmaz zannetmiyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kutlay1

    bende 10000 km de bir değiştirmek gerekir diye biliyorum,ama kaliteli olursa belki 15000 km olur daha fazla olmaz zannetmiyorum...


    Buji 10 -15000 de degişmez bildigim kadarıyla daha uzun gider.En az 40000 falandır.
  • buji değişimi için her araç üreticisi farklı bir periyot uygulayabilir ama
    ortalama 20 bin km. değişim için normaldir..bir aracın bujilerinin değişmesi gerektiği dışarıdan çok net anlaşılmaz..örneğin araçya tekleme varsa,yakıt tüketimi arttıysa,çekiş azaldıysa,akselerasyon düştüyse bunlar sorgulanır ve bu sorunları gösteren aracın muhtemelen bujileri ömürlerini tamamlamıştır diyebiliriz..ve sökülüp bakıldığında bujilerin rengi,elektrotların durumu,yağlanma olup olmadığı bize aracın motoru hakkında da genel bir bilgi verir..örneğin elektrotlar kaynamışsa artık bu buji gebermiş demektir,ama kahverengiye çalan renkte ve elektrot çevresi tortusuz temiz ise bu buji daha iş yapar demektir ve aracın motoru iyi durumda yakıtı iyi yakıyordur..örnekler çoğaltılabilir..
  • quote:

    Bir aracın buji değiştirilmesi gerektiğini nereden anlarsınız?Pratik bir yolu varmıdır?Veya tavsiye edilen merka ..vs.


    Merhaba arkadaşlar;

    Aracına ve markasına göre değişir. 15.000 de bir , 60.000 de bir , 90.000 de bir değişen bujilerde vardır.

    Tavsiye edecek olursak BOSH marka buji iyi bir seçim olur.Mercedes-Benz BOSH marka buji kullanmaktadır...
  • opel astra aracım var. 64.000 km'de bakıma girmiştim ve bujilerim de değişmişti. aracım şu anda 82.000 km civarında. geçen hafta otoparkta marşa bastım, araç çalıştı. fakat 3-4 saniye sonra stop etti. bunu böyle epey denedim, hep aynısı oldu. araç çalışmasına rağmen bastığım gaza da hiç tepki vermeyip stop ediyordu. elektrik arızası olabileceğini düşünerek bir oto elektrikçisi arkadaş ile telefonla görüştüm, durumu anlattım. bujilerden olabileceğini söyleyerek bir takım buji alıp değiştirmemi istedi. ben bujilerin böyle bir stop etme arızası vereceğini kesinlikle aklımdan geçirmedim, arkadaşa da inanmadım. ama yine dediğini yapıp otoparkta bujilerini değiştirdik. araç normale dönünce iyice şaşırdım. çok uzun zamandır araba kullanıyorum bujilerin böyle bir arızaya sebep olabilceğine ilk defa şahit oldum. anladımki bujileri servislerin yaptığı gibi 20.000 km'de değil de her 10.000 km'de bir değiştirmek gerekiyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG regülatör basıncı
    15 yıl önce açıldı
    BRC enjektör arizasi
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    quote:

    Orjinalden alıntı: kutlay1

    bende 10000 km de bir değiştirmek gerekir diye biliyorum,ama kaliteli olursa belki 15000 km olur daha fazla olmaz zannetmiyorum...


    Buji 10 -15000 de degişmez bildigim kadarıyla daha uzun gider.En az 40000 falandır.


    vw grup 1.6 ltler için 30.000 km de bir değişim yapıyor
  • mitsubishi coltun 2 adet bujisi var. isteğe bağlı

    standart buji 30000 km de bir değişiyor

    platin buji (performans bujsi) 70-80000 km de değişiyor.(ama baya bir pahalı diğerine göre)

    hayırlı günler.
  • Bujilerin degistirilmesi sart tabi, ama buji kablolarini da degistirmeyi unutmayin.
  • buji yenileyince yakıt inanılmaz düşüyor, o yüzden 25ytl nedir ki , kısa zamanda yenilemek lazım..Çekişide inanılmaz artırıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 18 Ekim 2006; 19:17:39 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    buji yenileyince yakıt inanılmaz düşüyor, o yüzden 25ytl nedir ki , kısa zamanda yenilemek lazım..Çekişide inanılmaz artırıyor



    Senin bujiler iyice ölmüs ondan o kadar farketmistir. Simdi millet gibip kompler bujileri yenileycek senin yüzünden.

    Ortak misin malzemeciye kardesim?
  • İridiyum uçlu bujiler 100000 km yi görür.
  • tofaş vb araçlarda 10 bin de değişir. fakat yeni araçlarda arkdaşın söylediği gibi 40 bin 50 bin değişir. motor teknolojisiyle doğru orantılıdır. şunu biliyorum. megane 40 binde ön balataları değiştirir. tofaşlar 10 bin de. misal verdim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kutlay1

    bende 10000 km de bir değiştirmek gerekir diye biliyorum,ama kaliteli olursa belki 15000 km olur daha fazla olmaz zannetmiyorum...


    edit:
    birde buji kabloları 2-3 çeşittir. bi takımın içinde metal olanlar vardır. birde içinde metal spral olmayanları biliyorum sadece. bunlar araçtan araca fark gösterir. kuş serisi spralsiz de takabilir. fakat broadway vb otolar spralli takmalıdır. buji ve takımı kabloları fln çok pahalı şeyler değillerdir. tam tersine size çok getirisi vardır. bakımlarını asla ihmal etmeyin.. saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 18 Ekim 2006; 22:50:51 >




  • Araç imzamdaki gibi Focus 99 Ghia.Zetec-S motoru var.1,6 lt........Birinci viteste motor soğukken kendi kendine hızlanıp yavaşlama gibi saçmalıkları oluyor.Hava filitresi yeni,aklıma buji geldide.....
  • daha önce hiç değişti mi? ya da en son ne zaman değişti?
  • bujiler performasın en önemli parçalarından biridir.Eğer benzin bu kadar pahalıyken ,servisin ne dediği önemli değil, bujiler değişmez ise yakıtınız daha fazla yakacak ve performansınız düşecektir.

    Bu km olayından çok sizin aracınızı hangi devirlerde kullandığınız ile alakalıdır.Unutman ki bujinin önrü dakikadaki motorun devir sayısıyla direk alakalıdır.yani bir arkadaşım aracını aynı km hız ile 2500 devirde kullanıyor ve diğer arkadaşım da 3500 devirde (kaçıncı viteste kullanıldığı ile alakalı ) kullanıyor ise söyle bir durum ortaya çıkacaktır.

    birinci aracın bujisi dakikada 2500 kere çakar , saatte 150.000 kere ,eğer her gün 2 saat yol yapıyor ve ayda ortalama 60 saat eder, 60x 150.000 = 9 milyon kere her buji çakmıştır.

    ikinmci araç ise aynı şartlarda kullanılmakta ise 3500 devir/dak. x 60 dak/saat x 60 saat /ay=12.6 milton eder


    uzun hesaplara gerek yok aslında ben adece ayda bir buji kaç kere çaktığını sizin de kabaca bilmeizi istedim.
    Hesap devir ile doğru orantılıdır.Dolayısıyla yapılan km ikincil önem taşımakta ve bu yaptuüğınız km ye kadar bujinin kaç milyon kere kullanıldığını bilemezsiniz.

    Bütün bu tartışmaların temeli buradan çımkmaktadır.A kullanıcısı titiz arabasını hırpalamayan eski tabirle memur bir kişi ise onun bujileri aracını atak ve devirli kullanan B kullanıcısı ile aynı olmayacaktırAynı km kullansalar biel aynı araç farklı karakterlerdeki kişilerin kullanımı ile farklı aşınmlarda buji karşımıza çıkaracaktır.

    Unutmayalım ki %1 bile (aslında %10-15 tasarruf yapabilirsiniz) benzinden tasarruf yapılsa bu şu an benzin ne kadar bilemiyorum ama 100km kullnımda benzni 2.75 tl alırsak ve araç 100km de 8 litre yakarsa(en azından) 2.75 x 8 lt=22 tl bunun %1 i = 22 krş yapar .
    10000 km de 22 tl karınız olur
    20000 km de 44 t
    40000 km de 88 tl

    4 adet buji 25 -30 tl olduğu bir dönemde karaı size bırakıyorum.Ben olsam her 10000km de bujileri en ucucuzla değiştirirm.




  • en pratik yolu 10-15 binde değiştirmek en garantili yoldur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcdogan

    Bir aracın buji değiştirilmesi gerektiğini nereden anlarsınız?Pratik bir yolu varmıdır?Veya tavsiye edilen merka ..vs.
  • denzel kataloglarda önerilen bu olsada sen yinede 15 000 de değiştir.
    yakıt sarfiyatını artıran bir etkendir kötü buji
    düşümki kötü yakıt ve hava filitresinin dolu olması bile dolaylı yoldan bujileri etkilemekte iken
    ne gerek varki 40 000 km kadar bekliyim.

    ayrıca lpg li araçlarda bu km değeri daha düşük olmalıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    quote:

    Orjinalden alıntı: kutlay1

    bende 10000 km de bir değiştirmek gerekir diye biliyorum,ama kaliteli olursa belki 15000 km olur daha fazla olmaz zannetmiyorum...


    Buji 10 -15000 de degişmez bildigim kadarıyla daha uzun gider.En az 40000 falandır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: UsTa_

    quote:

    Bir aracın buji değiştirilmesi gerektiğini nereden anlarsınız?Pratik bir yolu varmıdır?Veya tavsiye edilen merka ..vs.


    Merhaba arkadaşlar;

    Aracına ve markasına göre değişir. 15.000 de bir , 60.000 de bir , 90.000 de bir değişen bujilerde vardır.

    Tavsiye edecek olursak BOSH marka buji iyi bir seçim olur.Mercedes-Benz BOSH marka buji kullanmaktadır...

    evet yazdıklarınız doğrudur 100.000 de bir değişen
    buji de vardır örneğin yeni toyota corolla nın bujileri
    100.000 km de bir değişir ve iridyum elektrolu NGK buji
    kullanılmaktadır..20.000 km genel olarak alt sınıftaki araç
    ortalamasıdır 15 olur 30 olur




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.