Şimdi Ara

Bugün birkaç bayi gezdim, izlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
143
Cevap
3
Favori
5.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
30 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    bugün benim golfün aküyü değiştirmek için eskişehir asil'e giderken yol üzerindeki bayilere baka baka gidelim, hem de gelmişse mondeoya bakalım dedik.


    Önce forda gittik. Mondeo yoktu. 2 hafta içinde bekliyoruz dediler. Bir sürü ford harici markanın ikinci eli var, bmw volvo vs. Bir tane siyah s60 1.6 d2 vardı. 2014, 17binde hatasız 96bine veriliyor. Hemen içine geçtim. Malzeme kalitesi ciddi anlamda çok başarılı. Koltuk derileri kaliteli, plastik aksamlar kaliteli, direksiyon inanılmaz tok ve kalite hissiyatlı. Sanki mermerden oymuşlar gibi. Herhangi bir otomobilde bindiğim en kaliteli 1-2 direksiyondan bir tanesidir. Ben 1.70 boydayım, benim sürüş pozisyonumda arka mesefa gayet iyi. Ama uzun biri oturunca dar oluyor. Bagajın küçük hacim olduğunu biliyordum ama baktığımda hacim tasarımı anlamında gayet başarılı, öyle kağıt üzerinde göründüğü gibi kötü gelmedi bana çekirdek aileye yeter. Özetle gayet beğendim, sonrasında yandaki 3.16'ya geçtim, zaten aracı biliyordum ama direk s60'tan binince fark çok net belli oldu. Malzeme kalitesi ciddi anlamda vasat. Direksiyon derisi falan çok kötü, plastikler takır takır sert, zf'nin oradaki krom görünümlü plastik yüzey çok ucuz hissiyatlı plastik ve esniyor. Yani volvoda bu paraya bu araba diyorsunuz, bmwde ise yazık günah bu paraya dedim. Hiç kötülediğimi düşünmeyin çok sevdiğim markadır bmw, ama böyleye böyle durum.


    Yakın zamanda konu açmıştım; 75 civarlarına kadar araba alacağım kararsız kaldım falan diye. Orada hem motor seçeneklerinden dolayı, hem de içini beğenmediğimden dolayı focus'u düşünmediğimi belirtmiştim. Gitmişken focus'a da baktım. Titanium modellerin hem makyajsız hem makyajlı versiyonlarından bol bol vardı, kıyaslayıp değerlendirdim. Ben genel olarak vw seven ve kalitesini beğenen bir insanım. İç mekan kalitesinde de hassasımdır. Değerlendirmelerim ona göre. Daha önce son kasa focusa binmemiştim ve resimlerden gördüğüm kadarıyla o siyah aksam oldukça vasat duruyordu golf gibi muadillerine göre. Fakat bugün gördüğüm kadarıyla fikirlerim oldukça değişti ve focus beni çok şaşırttı.

    Öncelikle aracın içindeki genel malzeme kalitesi hiç kötü değil, vasat bile değil aksine iyi. Hatta şaşırtıcı derecede iyi. Yer yer golf ayarında olduğunu söyleyebilirim rahatca. Makyajsız verisyonda kokpit benim alıştığım alman tarzına göre oldukça girintili çıkıntılı detaylı, ama gözü yormuyor. Modern görünüyor. Fotolardan ne kadar dandik görünüyorsa, gerçekte tam tersi oranda zevkli bir kabin. Hele benim gibi uzun durağan tasarımlı vw'den geliyorsanız. Direksiyon kaliteli, vites topuzu kısa, yolları kısa, vites geçişleri lokum gibi. Vwde hiç sevmiyorum manueli ama, fordun manuelleri her zaman iyi olmuştur. Ben kesinlikle otm araç istemem rağmen fordun manuel vitesine bayıldım keyifle sürülürüm ben mesajı veriyordu. Yalnız 125 beygirlik motorlarla ne kadar keyif olur onu bilemem, bu ara 200beygirlik bir versiyonla tadından yenmez. Ön konsol cama doğru derince iniyor. Ben bunu pek sevmem, ön tarafını kestirilemez yapar aracın diye. Ama focusta sürüş pozisyonu gayet başarılı ve çevresel görüşünü de beğendim. Aracın iç mekanında genel olarak tok, kaliteli bir his var ve ben keyifli bir aracım mesajı veriyor sürekli. Makyajsız halinde belli yerlerdeki plastikler isteyeceğimden biraz sertçe idi.

    Makyajlı haline bindiğimde ise ilk dikkatimi çeken; ön konsolun biraz daha öne derinleşmiş olması ki buna sevinemedim -çok rahatsız edici değil ama- Sonra, direksiyonun hem iç kaplaması, hem derisi değişmiş, gelişmiş, yumuşacık hissiyatlı kavraması çok zevkli bir direksiyon olmuş. Uzun zamandır en beğendiğim direksiyonlardan biri. Vites aynı vites, lokum. İç mekanda hafif oynamalar var onun dışında karakteristik hemen hemen aynı. Ortada güzel büyük bir ekran var. Ama en güzeli makyajsız halinde elime sert gelen büyün plastik aksamlar daha yumuşak, daha kaliteli hissi verenlerle değiştirilmiş. Hatta öyle ki; baya golf ayarına yaklaşmış ve "bu nasıl ford" dedirtti bana. Nereye dokunsam malzemeler hoş, yumuşak, sıcak kaliteli bir his veriyor. Eleştirebileceğim tek yönü; biraz uzun derin ön konsol ve sadece siyah gelen iç döşeme. Açık döşemeyle enfes olurdu bu araba. Ama yine de çok beğendim. Fakat ne yazık ki, ecoboost otm yok. Atmosferik motorda var, atmosfeirk motor da istemem artık. Dizele bu sene otm geleceği söyleniyor. Gelirse golften vazgeçip focus tercih edebilirim, ciddi derecede beğendim. Ford arabasını çok güzel geliştirmiş. Uzun süre alman arabası kullandıktan sonra, ford konsolundaki o modern ve detaylı hatlar çok daha 2015 yılı arabası gibi ve heyecan verici geldi. Öyleki golf 7 sıkıcı geldi binince, sonra anlatacağım.


    Hiç focus düşünmezken bir anda böyle süprizle karşılaşıca aklım daha karımış hale gelmişken oradan renault bayisine gittik. Koca hangar gibi bayide süs gibi serpiştirilmiş 3-4 araba vardı. Merak ettiğim clio yoktu bakamadım. Captur vardı bende oldukça yakın iç mekana sahip olduklarını bildiğim için içine geçtim. 5 dakika bile durmadım, 55-60bin liramı bu arabaya, bu iç mekana verirsem pişman olurum diye çıkıp, renault'yu tamamen aklımdan sildim.


    Peugeot'ya geçtik. Normalde oldukça beğendiğim 508'i inceledik. Araba dışarıdan çok heybetli, yakışıklı ve kaliteli duruyor. Fakat içine geçip incelemeye başlayınca o hava kalmıyor. Biraz hayal kırıklığı oldu. 100binlik arabadan daha kalite beklerdim. Çok kötü değil ama, kesinlikle 100binlik hissiyatı yok ve genel malzeme kalitesi hissiyatı passattan 1 tık aşağıda. Sonra, önceden düşünüp sonradan almaktan vazgeçtiğim 308'e baktım. Araç gerçekte fotolarında göründüğünden daha kalitesiz görünüyor. Bu ilk şaşırmamdı. İçine geçtiğimde boyumun orta karar olması sebebinden heralde, kadranların yarısından aşağısını göremediğimi fark ettim. Baya yüksek pozisyonlu oturmak lazım. Fakat en çok şaşırdığım genel malzeme kalitesi oldu. Belli yerlerde, konsolun orta kısımlarındaki plastikler falan sınıfa yakışmayacak derecede kalitesizdi. Hani sert plastik vardır tamam tık tık eder o ayrı ama, bunda çok sert ve ince belli ki; böyle "çıt çıt" sesi çıkıyordu. Anında aşırı kalitesiz bir hissiyat veriyordu. Hatta satış temisilcisi arkadaş "isterseniz test aracımız var deneyebilirsiniz dedi", ama araba bende o kadar vasat bir izlenim bıraktı ki, yok teşekkürler gerek yok dedim, adamın yüzü düştü. Majyajlı focusun iç mekan kalite hissiyatı bu arabadan kat kat daha yüksek. Kesinlikle golf'e rakip olabilecek bir araç değil, yazık olmuş.



    Son olarak servis için Vw'ye geldik. Vw hem benim, hem de çevremdeki tüm arkadaşlarımın sahibi olmasından dolayı çok haşır neşir olduğum bir marka ve her modelini oldukça iyi biliyorum. Kendim de en büyük ihtimalle comfortline golf almayı düşünüyordum. Neyse arabayı servise verdikten sonra yukarı oyalanmaya çıktık modellere bakalım diye. Yeni passat sw falan gelmiş işte, ben hiç bakmadım bile beni sıktığı için. Almayı düşünen arkadaşım heyecanla inceledi. Ben focus ve 308'i incelemiş olduğum için, aradaki kalite farkını algılamak için bir kez daha golfe bineyim dedim. Ve kendime şaşırdım, hiç böyle düşüneceğimi beklemezdim ama; focustan sonra golf'ün kabini bir sıkıcı geldi bir sıkıcı geldi anlatamam. 60 yaşındaki adam arabası gibi hissi verdi. O orta konsoldaki piyano black aksamlardaki düğmelerin azlığı ve etrafının boş olması arabaya, focusa göre çok büyük bir sıkıcılık veriyordu. Halbuki ben golf 5 sahibi olarak, çıktığından beri golf 7nin o sade ama oturaklı, rafine tasarım anlayışına bayılırdım.

    Büyük ihtimalle focusa binmesem, hala aynı şeyleri düşünecektim ama şimdi iş değişti. Bir anda araba gözümde sevimsizleşti. Arkadaşıma da dedim böyle böyle diye, o hadi lan abartma dediysede benim hissetiğim buydu. Belki abarttığımı düşünenler olacaktır ama bir bütün olarak majyajlı focusun kalite hissiyatı golf ile birebir hatta kapılarda falan daha iyi geldi bana. Direksiyon klasik vw direksiyonu güzel ama focusun o yumuşacık direksiyonunu unutamamıştım. Yani hal böyle olunca kafa allak bullak oldu ve golfe karşı bir acaba düşüncesi oluştu içimde. Zaten başka bir aracını da beğenmiyorum heyecan verici olarak.



    Hemen yanda seat olduğu için, diğer arkadaşım gel leon'a bakalım, bak bakalım aradaki fiyat farkı kadar malzeme kalitesi farkı var mıymış dedi. Gittik ve ikinci şok orada geldi. Bu zamana kadar leaon'u dıştan çok beğenmiş ama o iç tasarımını hep kötü tasarımlı bulmuştum ve bana ucuz hissiyatlı gelmişti. Ama fotolardan tabi. Arabaya bir geçtim o da ne, baya baya golfe yakın bir kalite hissiyatı var. Hem de orda burda değil bir bütün olarak golften en fazla yarım tık daha az kaliteli gibi. Ama 308den falan çok daha kaliteli. Ağzına kadar dolu fr versiyon, 150lik tsi dsg 71bin. Bu donanımda golf highlineda omayan özellikler standart. 10binden fazla bir fiyat farkı var, kalite farkı ise hiç rahatsız etmeyecek ufaklıkta. Üstelik konsol tasarımı da içine bindiğinizde gayet güzelmiş, size dönük ve sportif. Bu araba gayet alınırmış, tamamen f/p arabasıymış dedim. Önceden seat sahiplerinin arabalarını golf ile kıyaslayıp, leon'u f/p aracı bulmalarını biraz abartı bulurdum ama artık kesinlikle katılıyorum. Leon içten-dıştan son derece kaliteli bir araba arkadaşlar. Fr donanım ağzına kadar dolu. Öyle bir golf almak isteseniz 14-15bin fazla para vereceksiniz, sunroof falan opsiyonunu saymıyorum bile golf'e kesinlikle değmez o para. Arada en fazla 5binlik kalite farkı var, ki seat o farkı donanımla kapatıyor bile.


    Neyse benim arabanın işi bitti, %22 yaş indirimimi alıp ödemeyi yaptım ve aklım karışmış, biraz da heyecanlanmış olarak işe geri döndüm. Elbette alacağım zaman nihai test sürüşleri de yapacağım ve bunlar benim kişisel düşüncelerimdir herkesin kendine göre fikri vardır ama, bugünden benim düşüncelerimin konu başları:

    -Focus son kasaya çok önyargılı yaklaşıp haksızlık yapmışım. Kalitesiz görünüp aslında gayet kaliteli olan arabalardan biri. Eğlence makinasıyım mesajı veriyor ve o paraya kesinlikle değecek bir araba, golfün de tam anlamıyla rakibi her anlamda. Artık bundan eminim.
    -Leon tam bir f/p aracı, son derece mantıklı. İkinci elde değer kaybı tamamen önyargı ve saçmalık derim. Golf neyse leon da o, o kalite hissini verebiliyor. Konsolu, malzemesi, donanımı herşeyi paranıza değecek ayarda. Ayrıca çok dinamik bir araç.
    -Renault araçlarında iç mekan malesef hala rakiplerinin çok altında. Yani üstteki araçları görünce renault araçlarına bu paralar vermez diyorsunuz arabada sizi çeken birşey olmuyor.
    -Golf, hala çok kaliteli ama çok büyük farkla değil. Makyajlı focus kalite anlamında her türlü rahatça yarışır bununla. Üstelik seatın donanımını ve yüksek kalite hisisyatını gördükten sonra buna bu parana vermez yazık günahtır hissi oluşturuyor. Bir de rakiplerine göre dıştan da içten de eskimeye başladı, sportif görünüm anlamında en sıkıcı araç bu, özellikle de iç tasarımda. Çok tekdüze geliyor artık.


    Özetle; focus ve forumda yok içi kötü, yok kalitesi düşük diye sürekli eleştirilen leon'u çok beğendim. Motor, şanzıman, donanım kombinesiyle c hatch isteyip de fr leon almamak delice olur diyeceğim, o derece. Makyajlı focus'ta bana günün tokadını çakan araç oldu kalitesi ve dinamik kokpitiyle. Düşünüp dudak büktüğüm hemen her konuda önyargılarımı çatır çatır parçaladı. Bu iki araçtan sonra alım listemdeki golf'ün yüksek fiyatı ve durağan kokpitinden dolayı aşağılara düştüğünü belirteyim. Şimdi beklemede olduğum iki araç var yeni astra ve superb. Astrayı beğenmez ve superb'e bütçem yetmezse focus ve leon arasında uzun bir süre karar vermeye çalışacağım gibi geliyor. Leon saf mantık işi, focusta eğlence. 1 serisinden sonra en eğlenceli hoşuma giden kokpit focus oldu. Bu iki aracı düşünüp de "ya kalitesi düşüktür, başka şey bakayım" diye elemiş olan arkadaşlara, kesinlikle önyargılı davranmamalarını ve gidip güzelce incelemelerini öneririm. Forumda yazılanlara da çok takmayın, millet olmadık şeyleri övüp, çok güzel şeyleri yerin dibine sokmayı maharet zannediyor. Günün kaybedeni ise 308 oldu. Hakikaten o araba alınmaz arkadaş. Golfe en yakın malzeme kalitesi falan diye lanse ediliyordu ama alakası yok. Çok vasat çok.

    not: ilerleyen mesajlarda bazı araçlarla ilgili değişen fikirlerimi de paylaştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 26 Ağustos 2015; 19:38:14 >







  • Gözlerim bozuldu
    Ama hepsini okudum
    Teşekkürler
  • 308 allure malzeme kalitesi olarak leon'a bin basar bence golf ayarında bir araç.
    Bu segmentte otomobil alacak olsam manuel golf veya yeni otomatiğiyle 308 alırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaş indirimi maximum %20 yada yaşın 3 katı diye biliyorum. Siz %22 indirimi nasıl aldınız? Proforma faturayı ekleyebilir misiniz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadbul -- 21 Şubat 2015; 11:50:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redracer

    308 allure malzeme kalitesi olarak leon'a bin basar bence golf ayarında bir araç.
    Bu segmentte otomobil alacak olsam manuel golf veya yeni otomatiğiyle 308 alırdım.


    Benim kendi izlenimim 308 içindeki malzeme kalitesi hissiyatı polodan bile daha kötüydü, leon'a rakip olması kesinlikle mümkün değil. LEonda ve golfte kalite olarak bir bütünlük var. Eliniz attığınız her yer tok ve kaliteli. 308de bir yere bakıyorsunuz iyi gibi bir yere bakıyorsunuz güneşte kalmış kırılgan plastik gibi. Üstelik kötü plastikli alanların çokluğu ve alanı rahatsız edici derecede fazla. İçine oturduğunuzda ise genel kalite hissiyatı da vasat leon ve golf yanında. Megane'a binmedim, şu ana kadar bindiğim iç mekanı en tatsız araç 308 oldu.




  • Hocam inceleme yaparak bizleri bilgilendirdiniz, eksik harf ve yanlış yazım yapmasanız düşünceleriniz daha anlaşılır olacakmış. Bende sizin gibi leonun ve focusun fiyatına göre kaliteli arabalar olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • " Öncelikle aracın içindeki genel malzeme kalitesi hiç kötü değil, vasat bile değil aksine iyi. Hatta şaşırtıcı derecede iyi."

    Gerisini okumadım, bu bana yetti. Bu nasıl bir anlatım arkadaş, hiç kötü değil mi, şaşırtıcı derecede iyi mi bir karar verseydin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    bugün BİMCELL ALMAYA GİTTİM VE
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Biraz imla hatalari olsa da guzel bir yazi olmus.Elinize saglik

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero

    " Öncelikle aracın içindeki genel malzeme kalitesi hiç kötü değil, vasat bile değil aksine iyi. Hatta şaşırtıcı derecede iyi."

    Gerisini okumadım, bu bana yetti. Bu nasıl bir anlatım arkadaş, hiç kötü değil mi, şaşırtıcı derecede iyi mi bir karar verseydin.

    Ben kararımı vermişim zaten de, sizin algınız yetmemiş heralde cümleyi anlamaya. Kötü ve vasat beklerden şaşırtıcı derece iyi bulmuşum, işte bunun nesini anlamadınız? İster okuyun ister okumayın, ilgilenip okuyanlar kendilerince birşey bulanlar olacaktır, bu da forum amacına hizmet edecekse bana yeter.
  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    İş yerimdeki mac klayveyle yazmak zor oluyor, eve geçince imla hatalarını düzenleyip daha okunur hala getireceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero

    " Öncelikle aracın içindeki genel malzeme kalitesi hiç kötü değil, vasat bile değil aksine iyi. Hatta şaşırtıcı derecede iyi."

    Gerisini okumadım, bu bana yetti. Bu nasıl bir anlatım arkadaş, hiç kötü değil mi, şaşırtıcı derecede iyi mi bir karar verseydin.

    Arkadas tirt cikacak bunun malzeme kalitesi beklentisi ile gitmis ama aksine beklediginden cok daha farkli buldugu icin sasirmasini boyle belirtmis

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam elinize sağlık, çok faydalı olmuş. 0 km. araç konusunda istekli değilim ancak alacak ya da almayı düşünenler için kifayetli bir yazı. Teşekkürler.

    Edit: tüm yazı okundu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Smudge2103 -- 20 Şubat 2015; 18:38:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    308 konusundaki tespitlerin isabetli, forumda fazlasıyla abartılan, önceki kasasından daha da geriye giden bir araç...
  • Focusun tek kötü yanı ön yolcu koltugu, ben sığamıyorum. Söför tarafında sıkıntı yok. 1.85 boy ve 82 kilodayım. O koltuga sıgamadım. Dizlerim ön konsola tam degiyor.
    Şöför tarafında ise öyle bir problem yok fakat koltugu yine de biraz daha fazla arkaya çekmek gerekiyor.

    Focusun çizgisini ve oyuncaklarını begenen birini en son yeni modeo paklar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sythel

    Focusun tek kötü yanı ön yolcu koltugu, ben sığamıyorum. Söför tarafında sıkıntı yok. 1.85 boy ve 82 kilodayım. O koltuga sıgamadım. Dizlerim ön konsola tam degiyor.
    Şöför tarafında ise öyle bir problem yok fakat koltugu yine de biraz daha fazla arkaya çekmek gerekiyor.

    Focusun çizgisini ve oyuncaklarını begenen birini en son yeni modeo paklar.

    Evet focusta genel olarak bir kompakt iç hacim var oturanı saran. Ben 170im beni tam sardı, 185 ve üzeri kişiler o kadar rahat edemeyebilirler aracın içinde. Mondeo bekliyordum ama koyu iç mekan, küçük jant, yüksek fiyat ve en önemlisi çok yüksek tüketim yüzünden vazgeçtim. O aracın bu eksilerden dolayı çok da tutmayacağını düşünüyorum.




  • Bunu okuyana helal olsun ben yarida biraktim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 60 yaşındaki adam arabası gibi hissi verdi. O orta konsoldaki piyano black aksamlardaki düğmelerin azlığı ve etrafının boş olması arabaya, focusa göre çok büyük bir sıkıcılık veriyordu. Halbuki ben golf 5 sahibi olarak, çıktığından beri golf 7nin o sade ama oturaklı, rafine tasarım anlayışına bayılırdım –--------------------------Golf 7 içini bir doldur orta konsoldaki düğmelerle dolar örnek vermek gerekirse 5.8ve üstü teyp koltuk ısıtma ergo koltuk seceneği ile düğmeler az olmuyor :) bizzat dolu bir araca binmiş biri olarak söylüyorum doldur öyle bak araca :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamını okudum çok teşekkür ediyorum. Forumda olduğumu hatırladım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline sağlık. Araba alacaklar için faydalı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son zamanlarda eşine az rastlanmış olan bir inceleme yazısı olmuş.

    Emeğinize sağlık.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.