Şimdi Ara

Bu Konuyu Haklarınızı Aramanız İçin Açıyorum, İyice Okuyun S7 İade İçerir.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
2
Favori
470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar konuyu üste taşıyalım ki, herkese faydası olsun.

    Nisan 2016 tarihinde bir operatörden 24 ay kontratlı Samsung marka Galaxy s7 model cep telefonu satın aldım. Telefonun 3.ayında kamerasında pembe lekeler meydana geldi. Bende Tüketici Seçimlilik Hakkım olan " ilk 6 ay içindeki kusurlardan misliyle birebir değişim" talebimi ilettim. Tabi ki ilgili marka talebimi reddedip şirket politikası gereği ilk 1 ay içinde oluşan kusurlarda iade talebi edebileceğimi söyledi ve servis onarımı yapacaklarını söyledi (THH şikayetimde bu durumu da belirttim). Bende yanaşmadım. Ardından 5.ayında cihazda kamera sapıtmaya başladı ve mecbur verdim. Cihaz yapıldı, kamera hatası giderildi. Fakat kameranın çevresinde boşluk vardı. Elime aldığımda ve parmağım denk geldiğinde çıtçıt ses yapıyordu. Önemsemedim ve süreçten yorulmaktan çekindim. Taa ki telefonumun şarjı çabuk bitip ve orta tuşu soyulana kadar.

    İlgili marka beni müşteri memnuniyeti adına kendi yetkilendirdiği bir servise yönlendirdi. Burada pil değişimi ve orta tuş için ekran değişimi yapıldı. Parça değişimi için iyi niyetli olabilirlerdi ancak işçilik için aynı şeyi söyleyemem. Pil sorunsuz değişti fakat telefonu teslim aldıktan sonra oluşan kullanırken oluşan ahizenin üst kısmında kasa açıklığı vardı. Tam 3 sefer bununla ilgili şikayetimi ilgili servise söyledim. Her seferinde ekranın o kısmını pressleyip geri verdiler. Daha yaz aylarına girmemişken böyleyse sıcak havada o yapışkan daha çok eriyecek, su ve toz geçirmezlik sertifikalarına sahip olan cihazım toz geçirecekti ve bana kusurlu cihazı sorunsuz diye verdiler.

    Daha fazla uğraşmayıp bulunduğum ilçenin Tüketici Hakem Heyetine E-devlette Tübis üzerinden evraklarımı yükleyerek şikayette bulundum. Tam 2 ay sonra heyet tarafımı haklı bulup para iadesı kararı vermiş. Karşı tarafın savunmasını ve gerekçeli kararı aynen ekliyorum.

    Şikayet Edilenin Savunmasının Özeti:

    Karşı taraf savunmasında, şikayet edenin seçimlilik haklarını kullanabilmesi için onarım hakkını kullandıktan sonra garanti süresi içinde 1 yıl içinde en az dört defa veya garanti süresi içinde altı defa arızalanması gerektiğini, şikayet edenin seçimlilik haklarından hangisini seçtiğini bir kez bildirmekle seçim haklarını kullanmış olup tercihini değiştiremeyeceğini belirtmekte, başvurunun reddini talep etmektedir.

    İnceleme ve Gerekçe:

    Garanti belgesi yönetmeliğine göre tüketicinin ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın garanti süresi içinde tekrar arızalnması durumunda; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcaıdan talep edebilir. Satıcı tüketicinin talebini reddedemez.* (BAKIN BU KISIM ÇOK ÖNEMLİ ARKADAŞLAR. SERVİSLER, SATICILAR VE MARKALAR BUNU ANCAK 1 KERE KULLANABİLİRSİNİZ DİYORLAR.) Şikayet edenin sunduğu belge ve beyan ile ilgili firmanın savunması kapsamında başvuru incelenmiş olup, şikayet konusu ürünün ayıplı olduğu kanaatine varılmıştır.

    Karar:

    1- Şikayet edenin talebinin kabulü ile 3200TL nin şikayet edene, ayıplı malın satıcı firmaya iadesine, Karar'ın taraflara tebliğine,
    2- İlgli satıcının 19.50TL tebligat ücretlerini Hisar vergi dairesine ödemesine( buraları kısa geçiyorum.)
    3- Kararın tebliğinden sonra 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemelerine itirazı kabil olmak üzere oy birliği ile kabul edilmiştir.

    Bu ülkede evet bürokrasi yavaş yürüse de, hakkınızı siz aramadığınız sürece kimse size vermez. Kaybetseniz dahi en fazla gördüğünüz gibi 19.50TL'nizden olursunuz :) Sizde benim yazdığım inceleme ve gerekçe kısımlarındaki GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞİ kısmını şikayet dilekçenizde aynen belirtip, elinizi güçlendirirsiniz.

    İyi forumlar.



    _____________________________




  • Tüketici Hakem Heyeti olmasaydı bu üç kağıtçı şirketler bizi bitireceklerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MehmetNY -- 1 Haziran 2018; 16:16:26 >
    _____________________________
    Fotoğrafa veya yazılara tıklayarak Steam profilime gidebilirsiniz
  • Tüketici Hakem Heyeti bana göre ülkede yapılmış en iyi işlerden biri.
    Başvuru kolay ve gerçekten tüketiciyi koruyan kararlar çıkıyor.

    Tek dezavantajı biraz sürüyor sonuçlanması. Bu durum belki ilerde düzelir.
    _____________________________
  • bu tarz konuları okumaktan zevk alıyorum sonuna kadar helal olsun. bu tarz firmalar müşteriyi gram düşünmüyorlar.
    _____________________________
  • Teşekkür ederim cihazı bugün aldığım yere geri götürdüm teslim ettim. Para iadesini bekliyorum. Ayrıca hakem heyetinin gerekçeli kararının aynısı iphone cihazların kutu içeriğindeki broşür kağıtta da yazıyor. Aklınızda bulunsun.
    _____________________________
  • Ben de HTC u11 almıştım. Kamerasından yana sıkıntım oldu. Akşam panoramik çekimlerde ekranda siyah siyah çizgiler çıkıyordu ve çizgiler fotoğrafı çekince de kalıyordu. Bir kaç sebepten daha gönderdim kvkya. Değişim istedim ve sıfır kutulu cihaz geldi . Onda da aynı sorunlar var diye gönderdim . Bu kez standart deyip aynı şekilde gönderdiler. Geldi telefon ve bir kaç hafta kullandım ,baktım sağ üst köşede ölü piksel var. Direk eski problemleri de belirterek gönderdim kvkya. Bana değişim olmuyor onarım yapalım dediler. Ben de kabul etmedim .Daha 3 4 ay olmuş 4 5 defa servise gönderdiğim telefona onarım diyor . Olduğu gibi istedim ve tüketici hakem heyetine gittim. 1 ay geçti şimdi bakalım ne sonuç çıkacak. Para iadesi talep ettim. Daha 6 ay dolmamis telefona onarım teklif edemez arkadaş servis. Kaldı ki servis müşterinin yanında olması gerekirken satıcıyı tutuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • CheckVizoR kullanıcısına yanıt
    Umarım sizi tatmin eden bir karar çıkar. Hakem heyeti iş biliyorsa başından savmaya uğraşmıyorsa sizin yanınızda olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Mübarek insan hakkını gözetmiş savunmuş helal olsun sana da. Ben de 1.5 senedir s7 kullanıyorum. Bırak şu yaşadığın sorunları bir tane çizik bile yok üstünde hala. Sanki bana da sen biraz hor kullanmışsın gibime geliyor ama önyargılı yaklaşmak istemiyorum.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuharremAylar

    Mübarek insan hakkını gözetmiş savunmuş helal olsun sana da. Ben de 1.5 senedir s7 kullanıyorum. Bırak şu yaşadığın sorunları bir tane çizik bile yok üstünde hala. Sanki bana da sen biraz hor kullanmışsın gibime geliyor ama önyargılı yaklaşmak istemiyorum.
    Ben de iki sene kullandım. Telefonumun üzerinde sadece iki tane kılcal çizik vardı. Sadece servisin iş güzarlığından kaynaklı. Teknisyen diyor ki ben eski ekranı cıkartırken kırılmasını göze almışım bir daha yenisni çıkartıp takamam diyor. Ekranı presleyip geri veriyorlar. Siz olsanız ne yapardınız böyle bir durumda?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Up

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.