Şimdi Ara

Bu Forumdaki Lpg Dusmanligi Neden ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
2.036
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teknolojinin ilerlemesiyle artık daha az benzin tüketen yeni nesil düşük hacimli motorların parıltısıyla LPG sevmeyen bir kitle oluşuyor.
    Bir kısım da LPG sistemlerini eski tofaşlardaki gibi sanıyor hala. Şimdiki sistemlerde aracın LPG'li olduğunu söylemeseler farkedemezsiniz kullanırken.

    Bir diğer endişe ikinci elde satış durumu. İkinci el araç aldım daha yeni geçen ay. Alırken LPG'li veya düz tüm ilanlara baktım. Tabi ki tercihen LPG'siz araç önceliklidir benim için. Bunun sebebi 70-80bin TL'lik araca gidip dandik Atiker gibi takanlar. Doğru düzgün markalar olan BRC, Lovato, Landi Renzo veya Prins gibi kitler olan araçlar benim için daha değerli.

    Önceki aracım olan 2012 Kia Rio 1.4lt Sedan'a BRC kiti ben taktırdım. 4 sene boyunca sorunsuz 50bin km yaptım. Bakım masrafı olarak yılda 50TL filtre değişimi dışında masrafım olmadı. Bu süre zarfında 15bin km'ye kadar amorti bu km'den sonrası benim için kârdı. Yani 35bin km boyunca km'de 15 kuruştan yaklaşık 5.000TL gibi bir akaryakıttan kârım oldu.

    Şimdi 2015 Toyota Corolla 1.6lt Advance Multidrive S aracımda LPG yok. Henüz 19.000km'de. İlk muayenesi 2018 Aralık ayında. Bu zamana kadar LPG taktırmayı planlıyorum. Şu anda yakıt tüketimi şehir içinde 8lt civarında. LPG takılırsa bu rakam LPG tüketiminde 9-9,5lt civarında olacaktır.

    Benzinle 8*5.65= 45,2kr
    LPG ile 9,5*3= 28,5kr (Düzce'de LPG 2.80TL ama yine 3TL'den gördüm hesabı)
    KM'de 16 kuruş fark yapar.


    Yukarıda saydığım markaların LPG dönüşüm kitleri prins hariç ortalama 2.500TL civarında. Bu rakamlarla 15.625km'de LPG kiti kendini amorti ediyor. Hadi 15bin km olmasın 18-20bin km olsun. Sonrası kâr.

    Kilometresi 200bini devirmiş araçların tüm masraflarının LPG'den meydana geldiğini düşünen bir grup var ortalıkta

    Türkiye şartlarında atmosferik motoru LPG'ye uyumlu olup yılda 10.000km üzeri yol yapan ve LPG taktırmayan kişinin aklından şüphe edilir. Yılda 10.000km yapmıyorsa belki amorti süresi uzun olduğundan tercih etmeyebilir ama daha fazla yol yapıyorsa sıkıntı.




  • Çünkü sürekli ayarı kaçıyor , sigortası atıyor , yok zart oluyor yok enjektörüydü derken sanayiye git gel derken bi bakmıssın aslında dizelden pahalıya gelmiş. Dizel olsun bizim olsun

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ön yargilisiniz Bence atikere. Ben de ekonomi yapacagim diyerek gidip lpg kitine bir dunya para verenleri anlamiyorum. Amacin zaten ekonomi degil mi?



    Yaklasik 10 sene once babamin corollasina taktirdik. Bakima bile iki kere ancak gitmistir. Ben de iki aracima atiker taktirdim, hepsinde sifir sorun. Siz 20bin km de amorti ederken ben 12binde amorti ediyorum.



    Montaji lpg kitinden daha onemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    İroni idi amacım ancak ciddiye alınmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mahmah M kullanıcısına yanıt
    Evet benzinli. ustalıkla alakası yok. Motorun kabul edip etmemesi durumu var. LPG kiti takılırken bizzat aracı denetledim. Yapılanlar en iyi şekilde yapıldı. Ancak Fiat'ın bu motorları lpg'ye uyumsuz. Arkadaşın 2000 model borası lpg ile uyum sağlıyor olabilir ancak benim arabadaki motorun asıl kullanıldığı model olan Marea'lar kesinlikle LPG uyumlu değil. İster BRC ister Atiker ister Atikyarbay tak sana sorun çıkaracaktır.

    Özellikle Fiat ve 1.6 atmosferik benzinli bir marea aracınız varsa LPG'yi icat eden adama taktırsanız yine de arıza verir.

    Ustam ne zaman gitsem bir marea'dan LPG söküyor. Nedeni belli, LPG takılan araçlar birer sorun yumağına dönmesi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • pog P kullanıcısına yanıt
    Dizel olmasın o

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BaNgO kullanıcısına yanıt
    Benzinli hybrid'e tüp taksak nasıl olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Motora zararı olduğu kesin.

    Ancak herkesin tercihine saygı duymak gerekir. Akaryakıt fiyatları malum pahalı.
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Hocam bu konuda katılmıyorum. Benim arabada LPG'de kullanırken performans konusunda neredeyse fark olmadığı gibi tüketim değerleri de benzin ile birebir aynıydı. Ancak arabanın sürekli hata kodu üretmesine, abidik gubidik problemler yaratmasına neden oluyordu.

    Şehir içinde dizelden ekonomik olsada gerek yok. Yanına şehir içi için dizel Fiorino'yu koyduk ne yakıt problemi ne başka bir problem. Kafam rahat biniyorum arabaya artık

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bazen forumun otomobil bölümünü araç satış elemanları işgal etmiş gibi hissediyorum.
  • Piyasada bu kadar kötü usta varken bazı kişilerin lpg den mağdur olması normal.



    Uygun ekipman seçimi, düzgün montaj ve mükemmel ayar (AFR ayarı) ile araclarinizi sorunsuz ve benzin performansinda kullanabilirsiniz.



    Forumda düşman çok, patlar diyen çok. En başından beri o kişileri destekledim ama ise yaramadı, hala lpg ye rağbet var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sırf o pis kokusu için bile taktırılmaz :D
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Bu önyargı değil aslında. Mesele aracın kalitesine uygun LPG dönüşüm kiti takılmaması. Yani Linea 1.4fire motora takarsın Atiker'i de gidip Honda Civic'e, Toyota Corolla'ya ya da daha üst araçlara Atiker takmak bana pek mantıklı gelmiyor.

    Önceki LPG'li aracım Kia Rio'ya göre örnek vereyim. Aynı benim aracımdan ama Atiker kitli aracın yakıt tüketimi ile benim BRC kitli aracın yakıt tüketimi arasında 2lt civarında fark vardı.

    Montaj önemli olmasına önemli tabi ama malzeme de kaliteli olmalı. Kalitesiz malzeme ile kaliteli ürün çıkarılamaz. Bu açıdan Atiker veya yan versiyonu AKL bana güven vermiyor.

    BRC Sequent 32 - Lovato EASY FAST C - OBD II arasında bir seçim yapacağım şimdiki aracım 2015 Corolla 1.6lt için.
  • Araca uygun lpg olmasi tabii ki daha onemli. Subarular icin de en cok atiker oneriliyor.



    Dedigim gibi corollada 10 senedir kullaniyoruz atiker. Onceki aracim lexusa ve simdiki imprezaya da atiker taktirdim, bir sorun yasamadim. Tekrar taktiracak olsam daha uygun ve tavsiye edilen olmazsa yine atiker takarim. Kalitesiz oldugunu dusunmuyorum.



    Corolla icin de prins lovatodan daha cok oneriliyor diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Lpg fakir zengin sınıfını belirlemez desiğiniz gibi ama Türkiye de alt/orta ve üst gelir sınıfını belirliyor maalesef. Parayla sorunu olmayan insanlar çok yüksek bir genellemeyle lpg kullanmaz. Menzilin kısa olması bile bir sebeptir, onunla mı uğraşacağım diye düşünür. Diyeceksiniz ki çok yüksek gelir sınıfı olanlar zaten genelde lpg ile pek uyumlu olmayan araç kullanır bu da doğrudur ama evde ki diğer birkaç araçta lpg uyumu olanlar olsa da takmazlar. Mesela eşinin aracı..



    Lpg yi takması da, işletmeside ekstra bakımıda, muhtemel arızaları da, deposunu doldurması da biraz daha zahmetlidir (bir çok yerde pompa sırası olur ve bu sıra içinde düzgün olmayan tiplerden bolca mevcuttur)

    Yani işin özeti her ne kadar ekonomik olsa da yakıt parasını dert etmeyecek seviyede ki kesim lpg kullanmaz da, uğraşmaz da. Zaten piyasa turbo direk besleme benzinli araç doldu yani uyumsuz araç sayısı arttı.



    Bende yıllarca her benzinli aracımda lpg kullanmıştım ama artık kullanmıyorum dediğiniz gibi bende yakıtı gider gösteriyorum ve aracım lpg ye uyumlu da değil, milyonda bir riskte olsa, eşimin aracına da takmıyorum çocuğumu da taşıdığı için. Siz bu konuda ekonomi yapabiliyorsanız ne mutlu size, çevreyi de daha az kirletmiş oluyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sen dandik ustayi arayip bulduysan kitin gunahi ne?



    Kaldi ki var olan kiti 50-100 ₺ ye sokerler. O bile sana tuzlu geldigine gore kimbilir kiti hangi ölücüye taktırdın...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az yaktigi soylenen tsi lar bile 7litre civari yakarken, dizeller 5 litre altina dusmezken lpgden tasarruflusu yoktur suan memlekette. atmosferik motora lpg takmamak sacmaliktan baska bir sey degildir. Yok motoru bozarmis yok bilmem ne. Napacaksiniz müzeye mi kaldiracaksiniz siradanliktan bayilan araclarimizi. Ettiginiz kara bakin, 2-3 yil kullanin gecin iste. Abartmaya gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG işinin ehli bir usta tarafından takılır ve sorun çıktıkça değil de 10 bin km de bir düzenli götürüp bakım, ayar ve kalibrasyonları yaptırılırsa uzun yıllar sorunsuzca kullanılır. LPG işinde markadan çok usta tarafından yapılan işçilik ve kalibrasyon önemlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 12 Ocak 2018; 18:13:36 >
  • Dünyadaki en büyük otogaz kullanıcısı ise yılda 1,800,000 tondan fazla LPG tüketimiyle Japonyadır. Bu durum Tokyo ve Yokohama gibi büyük şehirlerin hava kirliliği ve nüfus yoğunluğu problemlerine çözüm getirmiştir. Japonya Hükümeti Tokyo'daki taksilerin LPG kullanmalarını zorunlu kılan bir karar almıştı



    Yazının tamamı için kaynakhttp://candanotogaz.blogcu.com/dunyada-otogaz-kullanimini-tesvik-eden-ulkeler-www-candanotoga/12934725

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nzhsvc

    Sen dandik ustayi arayip bulduysan kitin gunahi ne?



    Kaldi ki var olan kiti 50-100 ₺ ye sokerler. O bile sana tuzlu geldigine gore kimbilir kiti hangi ölücüye taktırdın...

    1- ustayı araştırarak buldum, montaj standartlara uygun şekilde ve benim gözümün önünde yapıldı. Abidik gubidik bir montaj yapılmadı.



    2- birkaç ay sonra araba 17. Yaşına girecek. 0 km'den beri bende ve sadece 2 şoför tarafından kullanıldı.



    3- LPG'nin yarattığı sorunlardan en basiti Ateşleme Bobinleri, silindir başı 1 adetten 4'ü 3000 TL'ye değişti.



    4- Şimdilik LPG enjektör delikleri manifold'tan kapatıldı ancak manifold'ta değişecek. 0 döküm manifold 1400 Liracık.



    5- Aküyle beraber LPG kiti 750 liraya söküldü. + Plan Proje Tadilat masrafları + Tüv-Türk Muayenesi + takipçi masrafları.



    6- daha kesilen elektrik bağlantıları ile kesilen borulara girmedim. Onları da manifoldla beraber değiştireceğiz.



    7- LPG kiti takılırkende aynı şekilde güvenlik önlemleri alındı, birçok parça daha kaliteli olanlarla değiştirildi o masraflara hiç girmiyorum.



    8- daha sık yapılan bakımlar vs hariç bobin + manifold masrafı sadece 4400 TL+ yasal işlemler, söküm vs 1000 TL = 5400 TL.



    Sandığınız gibi 100 Liraya sökülmüyor LPG sistemi. Takılırkenli maliyetinin kaç katını sökülürken çıkarıyor onu da yazalımda ekonomik mi değilmi net görülsün.



    Özellikle Ford'larda Uzun süreli kullanımlarda çıkan Süpap sorununa da sen değinmek ister misin? Üst kapak sökülüp motor dağıtılıyor hani? Sadece km bazında LPG en ekonomiği bizde biliyoruz onu. Uzun vadede ekonomisi ortada.



    Daha kitin neden olduğu sensör hatalarına, sensör hatalarının ECU'ye yanlış bilgiler göndermesi sonucu motorun stop etmesini, birkaç stoptan sonra biten aküleri de saymıyorum.



    İkide bir sensör hatası veren motor ne hikmetse kit sökülünce normale döndü. Benzinde "Sıfır" sıkıntı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.