Şimdi Ara

Bu fiyatlara hala nasıl satılabiliyor?.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
4.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • faizler düşük olduğu sürece otomobil fiyatları da satışları da artacaktır, avrupada faizler % 8 - 9 oralarda ev sahibi olmak hayal, belki çok çok 1 ev sahibi zor olursun, ama bizde öyle mi, dik gece konduyu yığ katları üst üste, bizde giyim ucuz, yiyecek ucuz, iş gücüde ucuz, sağlık ucuz, avrupada da bunlar pahalı, kimse sahipsiz değil, ülkemizde sahipsiz değil, bunlar olmak zorunda, yaşanmak zorunda, bizde markette 1.5 lt su 50 krş, ama orada 1.5 TL, ekmek keza öyle acayip pahalı, bunlar insanın yaşaması için zaruri ihtiyaçlar ve ucuz olmalı bizde de öyle, doğru olanda bu, sağlık sisteminin çok iyi işlediği söylenemez ama, onlarda da aylık kesinti çok, yani olay bir şekilde dengeleniyor, çok kafanızı takmayın, benzin niye pahalı diye stres yapmayın dar gelirliliğin alemi yok
    lüks her zaman ederinden pahalıdır, dünyanın her yerinde böyle, tekel den bi şişe rakıyı 45 alırsın evde içersin, dışarda restorantta bi dubleye 50 lira verirsin, olay bu, kısacaksın vanayı, lüks yaşamaya çalışmayacaksın, sonra gelip burda dırdır yapmayacaksın, herkes ister ama buna mecburuz, azı karar, çoğu zarar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Sorun burada zaten.
    Bizim Mahmut 600 lira aylık alıyorken, fiyatı artmış arabalar için sıra beklemek gerekiyorsa burada bir tezat var. Acaba Mahmut "ekstra iş" mi yapıyor?

    Zengin ülkelerdeki gelecekten yeme modası bize yeni geldi.


    Cinnah'a peruk takıp çıkıyormuş!







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hutaha -- 12 Eylül 2011; 15:52:26 >




  • Ağustos başında arkadaş 0 toyota corolla verso benzinli aracı, 11000 peşin geri kalan 34000 TL'sınıda 2012'de ödemeleri başlamak üzere 4 yıl vadeli aylık 900 küsür TL ödeyecek şekilde aldı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Kusura bakmayında dünyada en ucuz araç Amerikada zaten Avrupayla kıyaslamanız gerekiyor ülkemizi Amerika ile değil.

    Ona bakarsanız Golf fiyatına Mustang ,Corvette, Charger gibi araçlar alınıyor Amerikada. Siz neden Amerika ile kıyaslıyorsunuz ki Amerikan pazarı ve fiyatlandırması tamamen farklı bir pazar.

    Bizim ekonomik koşullarımız ve fiyatlandırmalarımız Avrupa endeksli.


    Buna hiç katılmıyorum.
    Çünkü Amerika ile kıyaslamayı bizim ekstra vergi bindirilmiş fiyatlar üzerinden yapmıyorum.

    Aracın üzerindeki bütün vergileri düşüyorum; ham, çıplak, fabrika satış fiyatları üzerinden kıyaslıyorum.

    Eğer devletin aldığı bütün vergileri çıkardıysam geriye sadece otomobil firmalarının kasasına giden para kaldı demektir. İşte onu da dünyanın her yeriyle kıyaslarım.

    Adam aynı malı hatta daha iyisini Johnnie'ye satarken, bizim Ali'ye Veli'ye sattığından daha ucuza satıyorsa ve bu duruma Ali, Veli kuzu kuzu kabul ediyor, hiç ses çıkartmıyorsa işte onu anlamakta zorlanırım.

    Neden kendimi, düşüncelerimi Avrupa'ya hapsetmek zorunda olayım. Aynı araba, vergisiz olarak, Çin'de daha ucuza satılsın, onu da sorgularım. Bunu yapmaya da sonuna kadar hakkım olur.

    Çünkü bu olaya devletlerin yaptığı müdahaleleri (vergileri) devreden çıkarıyorum. (hatta tek taraflı olarak sadece bizim devletimizin uyguladığı vergileri çıkarıyorum)

    Bu saatten sonra bu vergisiz çıplak fiyatları dünyanın her yeriyle karşılaştırmaya hakkım olur.

    Sen herhangi bir malın market fiyatlarını kıyaslarken bu malı en pahalı satan marketin fiyatlarını mı dikkate alıyorsun yoksa en ucuza satan marketin fiyatlarını mı?..




  • Amerika da fabrika üretimi ürünlerin (hizmet sektörü hariç) diğer ülkelerden (avrupa dahil) ucuz olmasının en temel sebebi pazarın oldukça geniş olmasıdır. Herkesin bir araba alacak gücü vardır orada ve işçilik ücretleri pahalı olduğundan arabaların dayanma ömrü 5-8 yıl arasındadır.

    Rakamla açıklayayım size. TÜrkiye'de sıfır bir golfün satış fiyatı 50.000 TL (28.000 USD) olsun. Bu fiyat amerika'da ortalama 20.000 USD (35.000) TL'dir. Siz türkiye'de ikinci el bir golfü 5 yıl sonra 30.000 TL civarında bir rakama satarsınız ki bu ortalama %35 bir kayıp anlamına gelir. Ama amerika da bu golfü ancak9.000-10.000 USD gibi bir fayata satabilirsiniz. Bu da yaklaşık %50-55 kayıp anlamına gelir. 10. uncu yılda siz bu golfü türkiye'de hala 12.000 usd gibi bir rakama satarken amerika da 5.000 usd'ye bile zor satarsınız çünkü işçilik ve kasko ücretlerinden dolayı artık hurda sınıfına girmiştir.

    Diğer yandan sizde araç sigortası yine işçilik ücretleri düşük olduğu için ortalama 600 USD'ye yıllık sigorta yaptırısınız. Amerikada yıllık 2000 USD civarı kasko ödersiniz ki 5inci yıldan sonra bu iyice artar.



    Sonuç sigorta ve araç bedeli olarak yapılan hesapta türkiye'de size bir golfün 10 yılda maliyeti 28.000-12.000 USD=16.000 USD
    Sigorta maliyeti 600 USD*10=6.000 USD

    Toplam 22.000 USD'dir.

    Ama aynı aracın 10 yıldaki maliyeti amerikada 23.000 USD+20000 USD =43.000 USD'dir..

    Dolayısıyla biz türkiye'de arabaya pahalı binmiyoruz. Pahalı alıyoruz ama ucuz biniyoruz. Benzini saymıyorum onun pahalı olmasının nedeni sadece cari açıktır.




  • quote:

    Oto pazarı 11 ay sonra ilk kez daraldı
    Otomobil ve hafif ticari araç pazarı Ağustos'ta kurun da etkisiyle Eylül'den beri ilk kez daraldı.

    http://www.ntvmsnbc.com/id/25248531/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karavana -- 12 Eylül 2011; 17:39:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *G.T.C.*

    Amerika da fabrika üretimi ürünlerin (hizmet sektörü hariç) diğer ülkelerden (avrupa dahil) ucuz olmasının en temel sebebi pazarın oldukça geniş olmasıdır. Herkesin bir araba alacak gücü vardır orada ve işçilik ücretleri pahalı olduğundan arabaların dayanma ömrü 5-8 yıl arasındadır.

    Rakamla açıklayayım size. TÜrkiye'de sıfır bir golfün satış fiyatı 50.000 TL (28.000 USD) olsun. Bu fiyat amerika'da ortalama 20.000 USD (35.000) TL'dir. Siz türkiye'de ikinci el bir golfü 5 yıl sonra 30.000 TL civarında bir rakama satarsınız ki bu ortalama %35 bir kayıp anlamına gelir. Ama amerika da bu golfü ancak9.000-10.000 USD gibi bir fayata satabilirsiniz. Bu da yaklaşık %50-55 kayıp anlamına gelir. 10. uncu yılda siz bu golfü türkiye'de hala 12.000 usd gibi bir rakama satarken amerika da 5.000 usd'ye bile zor satarsınız çünkü işçilik ve kasko ücretlerinden dolayı artık hurda sınıfına girmiştir.

    Diğer yandan sizde araç sigortası yine işçilik ücretleri düşük olduğu için ortalama 600 USD'ye yıllık sigorta yaptırısınız. Amerikada yıllık 2000 USD civarı kasko ödersiniz ki 5inci yıldan sonra bu iyice artar.



    Sonuç sigorta ve araç bedeli olarak yapılan hesapta türkiye'de size bir golfün 10 yılda maliyeti 28.000-12.000 USD=16.000 USD
    Sigorta maliyeti 600 USD*10=6.000 USD

    Toplam 22.000 USD'dir.

    Ama aynı aracın 10 yıldaki maliyeti amerikada 23.000 USD+20000 USD =43.000 USD'dir..

    Dolayısıyla biz türkiye'de arabaya pahalı binmiyoruz. Pahalı alıyoruz ama ucuz biniyoruz. Benzini saymıyorum onun pahalı olmasının nedeni sadece cari açıktır.


    Doğru söylüyorsunuz, ABD ile Türkiye arasında (daha doğrusu dünyanın geri kalanı arasında), pazar genişliği noktasında çiddi farklar var. Siz ABD'nin otomotiv fiyatlarında daha ucuz olmasını bu pazar genişliğine bağlıyorsunuz.

    O zaman hemen sorayım;
    Otomotiv sektöründe ABD ile Türkiye arasında ciddi pazar genişliği farkı var da IT sektöründe yok mu? Bunu soruyorum çünkü birçok IT ürününe baktığımızda ABD'deki fiyatlarla Türkiye'deki fiyatların başabaş gittiğini, hatta bazen Türkiye'deki fiyatların daha düşük olduğunu görüyoruz.

    Örnek olarak şu iki HP Mini Notebook ürününe bakar mısınız:

    1- ABD'de
    Amazon.com: HP Mini 110-3530NR Netbook (Black) $319.99
    http://www.amazon.com/HP-Mini-110-3530NR-Netbook-Black/dp/B004G8QO8Y/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1315941901&sr=8-3
    Intel Atom Processor N455
    1GB DDR3 System Memory (1 DIMM), Max supported = 1GB
    250GB (7200RPM) Hard Drive (SATA)
    Genuine Windows 7 Starter
    Intel Graphics Media Accelerator 3150 (shared) with up to 256MB Total Available Graphics Memory

    2- Türkiye'de
    Vatan Bilgisayar: HP MINI 110-3600ST ATOM N455-1.66GHZ-2048MB DDR3-320GB-10.1"-CAM-BT-W7STR 249 $+KDV
    http://www.vatanbilgisayar.com/Notebook-Netbook-Tablet/hp-ld092ea-mini-110-3600st-atom-n455-1.66ghz-2048mb-ddr3-320gb-10.1-cam-bt-w7str/productdetails.aspx?I_ID=55835

    Görüldüğü gibi sektör IT olunca pazar genişliği hiç de önemli olmayabiliyor.


    Bir diğer konu da toplam elde bulundurma maliyeti (TCO: total cost of ownership)


    Biz burada TCO'yu karşılaştırmıyoruz, araçların satış fiyatlarını karşılaştırıyoruz. İkisi birbirinden farklı şeyler. Çünkü elde bulundurma maliyetini karşılaştırısanız satın alabilme güçlerini de karşılaştırmamız gerekir, konu da böylece uzar gider.
    Kısaca şunu söyleyeyim, Türkiye de asgari ücret 4000$ olsun, sen de aynı TCO ile araçlara binersin, ama araç almak daha kolay olur.

    Son olarak şunları sorayım:
    Türkiye'deki bir işçi kaç aylık maaşıyla bir Toyota Corolla alabilir? Peki ABD'deki bir işçi kaç aylık maaşıyla alabilir?
    Bir Türk yıllık ne kadar faizle oto kredisi alıyor, bir Amerikalı yıllık ne kadar faizle oto kredisi kullanıyor? (Ufak bir ipucu: Amerika'da faiz oranları yıllık olarak belirtilirken bizde hala aylık olarak belirtiliyor. Arada ne kadar fark olduğunu görmek için bu iki farklı uygulama bile yeterlidir.)
    Otomobil firmaları Amerika'da ne kadar garanti veriyor, Türkiye'de ne kadar? (ipucu: Bir Merso C230'a Amerikalı 7 yıl garantiyle biniyor. Aynı arabaya sen ne kadar garantiyle binebiliyorsun? Araba aynı araba...)

    Sonuç: TCO'nun yüksekliğinden dem vurup "Aslında arabaya biz daha ucuza biniyoruz" derken yukarıdaki soruların da cevabını hesaba katmak gerekiyor.

    İddialı bir varsayımda bulunacağım; Bizdeki ekonomik şartlar aynen ABD'de geçerli olsun, bir tane bile araba satılmaz!

    Edit: İmla!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dedikodu -- 13 Eylül 2011; 23:05:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu


    quote:

    Orijinalden alıntı: *G.T.C.*

    Amerika da fabrika üretimi ürünlerin (hizmet sektörü hariç) diğer ülkelerden (avrupa dahil) ucuz olmasının en temel sebebi pazarın oldukça geniş olmasıdır. Herkesin bir araba alacak gücü vardır orada ve işçilik ücretleri pahalı olduğundan arabaların dayanma ömrü 5-8 yıl arasındadır.

    Rakamla açıklayayım size. TÜrkiye'de sıfır bir golfün satış fiyatı 50.000 TL (28.000 USD) olsun. Bu fiyat amerika'da ortalama 20.000 USD (35.000) TL'dir. Siz türkiye'de ikinci el bir golfü 5 yıl sonra 30.000 TL civarında bir rakama satarsınız ki bu ortalama %35 bir kayıp anlamına gelir. Ama amerika da bu golfü ancak9.000-10.000 USD gibi bir fayata satabilirsiniz. Bu da yaklaşık %50-55 kayıp anlamına gelir. 10. uncu yılda siz bu golfü türkiye'de hala 12.000 usd gibi bir rakama satarken amerika da 5.000 usd'ye bile zor satarsınız çünkü işçilik ve kasko ücretlerinden dolayı artık hurda sınıfına girmiştir.

    Diğer yandan sizde araç sigortası yine işçilik ücretleri düşük olduğu için ortalama 600 USD'ye yıllık sigorta yaptırısınız. Amerikada yıllık 2000 USD civarı kasko ödersiniz ki 5inci yıldan sonra bu iyice artar.



    Sonuç sigorta ve araç bedeli olarak yapılan hesapta türkiye'de size bir golfün 10 yılda maliyeti 28.000-12.000 USD=16.000 USD
    Sigorta maliyeti 600 USD*10=6.000 USD

    Toplam 22.000 USD'dir.

    Ama aynı aracın 10 yıldaki maliyeti amerikada 23.000 USD+20000 USD =43.000 USD'dir..

    Dolayısıyla biz türkiye'de arabaya pahalı binmiyoruz. Pahalı alıyoruz ama ucuz biniyoruz. Benzini saymıyorum onun pahalı olmasının nedeni sadece cari açıktır.


    Doğru söylüyorsunuz, ABD ile Türkiye arasında (daha doğrusu dünyanın geri kalanı arasında), pazar genişliği noktasında çiddi farklar var. Siz ABD'nin otomotiv fiyatlarında daha ucuz olmasını bu pazar genişliğine bağlıyorsunuz.

    O zaman hemen sorayım;
    Otomotiv sektöründe ABD ile Türkiye arasında ciddi pazar genişliği farkı var da IT sektöründe yok mu? Bunu soruyorum çünkü birçok IT ürününe baktığımızda ABD'deki fiyatlarla Türkiye'deki fiyatların başabaş gittiğini, hatta bazen Türkiye'deki fiyatların daha düşük olduğunu görüyoruz.

    Örnek olarak şu iki HP Mini Notebook ürününe bakar mısınız:

    1- ABD'de
    Amazon.com: HP Mini 110-3530NR Netbook (Black) $319.99
    http://www.amazon.com/HP-Mini-110-3530NR-Netbook-Black/dp/B004G8QO8Y/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1315941901&sr=8-3
    Intel Atom Processor N455
    1GB DDR3 System Memory (1 DIMM), Max supported = 1GB
    250GB (7200RPM) Hard Drive (SATA)
    Genuine Windows 7 Starter
    Intel Graphics Media Accelerator 3150 (shared) with up to 256MB Total Available Graphics Memory

    2- Türkiye'de
    Vatan Bilgisayar: HP MINI 110-3600ST ATOM N455-1.66GHZ-2048MB DDR3-320GB-10.1"-CAM-BT-W7STR 249 $+KDV
    http://www.vatanbilgisayar.com/Notebook-Netbook-Tablet/hp-ld092ea-mini-110-3600st-atom-n455-1.66ghz-2048mb-ddr3-320gb-10.1-cam-bt-w7str/productdetails.aspx?I_ID=55835

    Görüldüğü gibi sektör IT olunca pazar genişliği hiç de önemli olmayabiliyor.


    Bir diğer konu da toplam elde bulundurma maliyeti (TCO: total cost of ownership)


    Biz burada TCO'yu karşılaştırmıyoruz, araçların satış fiyatlarını karşılaştırıyoruz. İkisi birbirinden farklı şeyler. Çünkü elde bulundurma maliyetini karşılaştırısanız satın alabilme güçlerini de karşılaştırmamız gerekir, konu da böylece uzar gider.
    Kısaca şunu söyleyeyim, Türkiye de asgari ücret 4000$ olsun, sen de aynı TCO ile araçlara binersin, ama araç almak daha kolay olur.

    Son olarak şunları sorayım:
    Türkiye'deki bir işçi kaç aylık maaşıyla bir Toyota Corolla alabilir? Peki ABD'deki bir işçi kaç aylık maaşıyla alabilir?
    Bir Türk yıllık ne kadar faizle oto kredisi alıyor, bir Amerikalı yıllık ne kadar faizle oto kredisi kullanıyor? (Ufak bir ipucu: Amerika'da faiz oranları yıllık olarak belirtilirken bizde hala aylık olarak belirtiliyor. Arada ne kadar fark olduğunu görmek için bu iki farklı uygulama bile yeterlidir.)
    Otomobil firmaları Amerika'da ne kadar garanti veriyor, Türkiye'de ne kadar? (ipucu: Bir Merso C230'a Amerikalı 7 yıl garantiyle biniyor. Aynı arabaya sen ne kadar garantiyle binebiliyorsun? Araba aynı araba...)

    Sonuç: TCO'nun yüksekliğinden dem vurup "Aslında arabaya biz daha ucuza biniyoruz" derken yukarıdaki soruların da cevabını hesaba katmak gerekiyor.

    İddialı bir varsayımda bulunacağım; Bizdeki ekonomik şartlar aynen ABD'de geçerli olsun, bir tane bile araba satılmaz!

    Edit: İmla!


    İşte bu senin dediğin noktada zaten hükümet ve devlet politikaları devreye giriyor. Devlet istese IT sektöründende %37 ÖTV alır ve o zaman IT sektörü ürünleri ni de pahalı almaya başlarız.

    Türkiye devleti olarak yurtdışından mal almak istediğinizde elinizdeki döviz miktarı devreye girmektedir. Çünkü ödemelerini döviz cinsinden yaparsınız ve bu size ödemeler dengesinde çıkış olarak yansır.

    Şimdi türkiyedeki mahmut ustanın dünyanın çeşitli ülkelerinden otomobil almak için döviz bulması kısaca onlara mal satarak döviz alması gerekmektedir.

    İşte bu kazandığınız döviz miktarı 100 USD olsun. siz dünyadan 100 USD karşılığı mal alabilirsiniz. BU otomobil de olur bilgisayar da olur yatırım malı da olur gıda da olur. Ama elinizdeki döviz miktarı kısıtlıdır ve bunun bir dağılımını yapmak zorunda kalırsınız. Bu dağılımı da malların fiyatlarını vergiler yolu iile etkileyerek yapabilirsiniz.

    Bu noktada da karar verirsiniz 100 USD ile ne alacağınıza. TÜrkiye gelişmekkte olan bir ülke olduğundan aslında bunu mümkün olduğunca yatırım malları alarak daha fazla üretime yatırması gerektiğinden maliyeti yüksek diğer tüketim mallarına (araba) yüksek vergi uygular.

    İşte bu nokta da da türk insanının doymak bilmeyen araba sevdası devreye girer ve bu kadar yüksek fiyatlardan bile inanılmaz bir otomobil ve diğer tüketim malzemesi talebi yaratır hatta öyle yaratır ki cari açığınız yani 100 USD'den fazla harcamanız olmaya başlar tabii borç karşılığında.

    İşte bu da türkiyenin yıllardır kanayan yarasıdır, üretmeden tüketir, aklı hep tüketmektedir, önce bir zengin olayım sonra harcarım hiç demez. O yüzden bir türlü gelişmiş ülke olamaz hep gelişmekte olandır çünkü bu sistem krizler yaratır ve sizin 5 yılda biriktirdiğinizi 1 yılda götürür gider.

    TCO konusunda anlatmak istediğimde devletin bu TCO düşüklüğünün farkında olması ve insanlara burada açık bir kapı bırakmasıdır. Gerek siyasi kaygılar gerekse diğer nedenlerle hükümetler ithal malların tüketimini bu TCO düşüklüğünü bertaraf edecek kadar artıramazlar. %37 yaparlar misal olarak ve siz amerika kadar ucuz olmasa da avrupa fiyatlarına yakın düzeyde (1600 CCye kadar) arabaya binersiniz. Halbuki sizin ne o arabayı o kadar tüketmeye ihtiyacınız vardır ne de mahmut ustanın o arabanın parasını 1 yılda ödeyecek parası.




  • Para pul sağlık her an gelip gidiyor. Normal geliri olan bir aile ne ister ? BİR EVİM OLSUN , BİR ARABAM OLSUN, TEMİZ HUZURLU BİR HAYATIM OLSUN. AİLEMLE KİMSELERE MUHTAÇ OLMADAN yaşayıp gidelim...İşte bu duygu bu gün en tuzlama fiyatlardan yeni gıcır temiz araba almamızın temel nedeni..Bide ödeme kolaylıkları, krediler...İşin katalizörü oluyor....Saygılarımla..
  • ALMANYAYLA TÜRKİYE ARASINDA 4 BİN TL FARK VAR VE BIZ DAHA UCUZA ALIYOR ÖYLEMİ ?

    PEKİ ASGARİ ÜCRET VE GELİR SEVİYESİNİ HESABA KATIYOMUSUNUZ ?
  • afrikalı gibi çalışıp isviçreli gibi yaşamaya çalışıyoruz
    borç borç borç nereye kadar.cazip krediler
    bir gün kamyonun freni patlayacak.
    ozaman belli olacak herşey
  • euro kuru arttı ondan diyorsunuz da euro 1.9'ken araba fiyetları bugünün 19/24'ü kadar mıydı? O dönemde firmalar köşeyi döndü zaten. Şimdi ucuz durumda kura göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *G.T.C.*


    quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu


    quote:

    Orijinalden alıntı: *G.T.C.*

    Amerika da fabrika üretimi ürünlerin (hizmet sektörü hariç) diğer ülkelerden (avrupa dahil) ucuz olmasının en temel sebebi pazarın oldukça geniş olmasıdır. Herkesin bir araba alacak gücü vardır orada ve işçilik ücretleri pahalı olduğundan arabaların dayanma ömrü 5-8 yıl arasındadır.

    Rakamla açıklayayım size. TÜrkiye'de sıfır bir golfün satış fiyatı 50.000 TL (28.000 USD) olsun. Bu fiyat amerika'da ortalama 20.000 USD (35.000) TL'dir. Siz türkiye'de ikinci el bir golfü 5 yıl sonra 30.000 TL civarında bir rakama satarsınız ki bu ortalama %35 bir kayıp anlamına gelir. Ama amerika da bu golfü ancak9.000-10.000 USD gibi bir fayata satabilirsiniz. Bu da yaklaşık %50-55 kayıp anlamına gelir. 10. uncu yılda siz bu golfü türkiye'de hala 12.000 usd gibi bir rakama satarken amerika da 5.000 usd'ye bile zor satarsınız çünkü işçilik ve kasko ücretlerinden dolayı artık hurda sınıfına girmiştir.

    Diğer yandan sizde araç sigortası yine işçilik ücretleri düşük olduğu için ortalama 600 USD'ye yıllık sigorta yaptırısınız. Amerikada yıllık 2000 USD civarı kasko ödersiniz ki 5inci yıldan sonra bu iyice artar.



    Sonuç sigorta ve araç bedeli olarak yapılan hesapta türkiye'de size bir golfün 10 yılda maliyeti 28.000-12.000 USD=16.000 USD
    Sigorta maliyeti 600 USD*10=6.000 USD

    Toplam 22.000 USD'dir.

    Ama aynı aracın 10 yıldaki maliyeti amerikada 23.000 USD+20000 USD =43.000 USD'dir..

    Dolayısıyla biz türkiye'de arabaya pahalı binmiyoruz. Pahalı alıyoruz ama ucuz biniyoruz. Benzini saymıyorum onun pahalı olmasının nedeni sadece cari açıktır.


    Doğru söylüyorsunuz, ABD ile Türkiye arasında (daha doğrusu dünyanın geri kalanı arasında), pazar genişliği noktasında çiddi farklar var. Siz ABD'nin otomotiv fiyatlarında daha ucuz olmasını bu pazar genişliğine bağlıyorsunuz.

    O zaman hemen sorayım;
    Otomotiv sektöründe ABD ile Türkiye arasında ciddi pazar genişliği farkı var da IT sektöründe yok mu? Bunu soruyorum çünkü birçok IT ürününe baktığımızda ABD'deki fiyatlarla Türkiye'deki fiyatların başabaş gittiğini, hatta bazen Türkiye'deki fiyatların daha düşük olduğunu görüyoruz.

    Örnek olarak şu iki HP Mini Notebook ürününe bakar mısınız:

    1- ABD'de
    Amazon.com: HP Mini 110-3530NR Netbook (Black) $319.99
    http://www.amazon.com/HP-Mini-110-3530NR-Netbook-Black/dp/B004G8QO8Y/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1315941901&sr=8-3
    Intel Atom Processor N455
    1GB DDR3 System Memory (1 DIMM), Max supported = 1GB
    250GB (7200RPM) Hard Drive (SATA)
    Genuine Windows 7 Starter
    Intel Graphics Media Accelerator 3150 (shared) with up to 256MB Total Available Graphics Memory

    2- Türkiye'de
    Vatan Bilgisayar: HP MINI 110-3600ST ATOM N455-1.66GHZ-2048MB DDR3-320GB-10.1"-CAM-BT-W7STR 249 $+KDV
    http://www.vatanbilgisayar.com/Notebook-Netbook-Tablet/hp-ld092ea-mini-110-3600st-atom-n455-1.66ghz-2048mb-ddr3-320gb-10.1-cam-bt-w7str/productdetails.aspx?I_ID=55835

    Görüldüğü gibi sektör IT olunca pazar genişliği hiç de önemli olmayabiliyor.


    Bir diğer konu da toplam elde bulundurma maliyeti (TCO: total cost of ownership)


    Biz burada TCO'yu karşılaştırmıyoruz, araçların satış fiyatlarını karşılaştırıyoruz. İkisi birbirinden farklı şeyler. Çünkü elde bulundurma maliyetini karşılaştırısanız satın alabilme güçlerini de karşılaştırmamız gerekir, konu da böylece uzar gider.
    Kısaca şunu söyleyeyim, Türkiye de asgari ücret 4000$ olsun, sen de aynı TCO ile araçlara binersin, ama araç almak daha kolay olur.

    Son olarak şunları sorayım:
    Türkiye'deki bir işçi kaç aylık maaşıyla bir Toyota Corolla alabilir? Peki ABD'deki bir işçi kaç aylık maaşıyla alabilir?
    Bir Türk yıllık ne kadar faizle oto kredisi alıyor, bir Amerikalı yıllık ne kadar faizle oto kredisi kullanıyor? (Ufak bir ipucu: Amerika'da faiz oranları yıllık olarak belirtilirken bizde hala aylık olarak belirtiliyor. Arada ne kadar fark olduğunu görmek için bu iki farklı uygulama bile yeterlidir.)
    Otomobil firmaları Amerika'da ne kadar garanti veriyor, Türkiye'de ne kadar? (ipucu: Bir Merso C230'a Amerikalı 7 yıl garantiyle biniyor. Aynı arabaya sen ne kadar garantiyle binebiliyorsun? Araba aynı araba...)

    Sonuç: TCO'nun yüksekliğinden dem vurup "Aslında arabaya biz daha ucuza biniyoruz" derken yukarıdaki soruların da cevabını hesaba katmak gerekiyor.

    İddialı bir varsayımda bulunacağım; Bizdeki ekonomik şartlar aynen ABD'de geçerli olsun, bir tane bile araba satılmaz!

    Edit: İmla!


    İşte bu senin dediğin noktada zaten hükümet ve devlet politikaları devreye giriyor. Devlet istese IT sektöründende %37 ÖTV alır ve o zaman IT sektörü ürünleri ni de pahalı almaya başlarız.

    Türkiye devleti olarak yurtdışından mal almak istediğinizde elinizdeki döviz miktarı devreye girmektedir. Çünkü ödemelerini döviz cinsinden yaparsınız ve bu size ödemeler dengesinde çıkış olarak yansır.

    Şimdi türkiyedeki mahmut ustanın dünyanın çeşitli ülkelerinden otomobil almak için döviz bulması kısaca onlara mal satarak döviz alması gerekmektedir.

    İşte bu kazandığınız döviz miktarı 100 USD olsun. siz dünyadan 100 USD karşılığı mal alabilirsiniz. BU otomobil de olur bilgisayar da olur yatırım malı da olur gıda da olur. Ama elinizdeki döviz miktarı kısıtlıdır ve bunun bir dağılımını yapmak zorunda kalırsınız. Bu dağılımı da malların fiyatlarını vergiler yolu iile etkileyerek yapabilirsiniz.

    Bu noktada da karar verirsiniz 100 USD ile ne alacağınıza. TÜrkiye gelişmekkte olan bir ülke olduğundan aslında bunu mümkün olduğunca yatırım malları alarak daha fazla üretime yatırması gerektiğinden maliyeti yüksek diğer tüketim mallarına (araba) yüksek vergi uygular.

    İşte bu nokta da da türk insanının doymak bilmeyen araba sevdası devreye girer ve bu kadar yüksek fiyatlardan bile inanılmaz bir otomobil ve diğer tüketim malzemesi talebi yaratır hatta öyle yaratır ki cari açığınız yani 100 USD'den fazla harcamanız olmaya başlar tabii borç karşılığında.

    İşte bu da türkiyenin yıllardır kanayan yarasıdır, üretmeden tüketir, aklı hep tüketmektedir, önce bir zengin olayım sonra harcarım hiç demez. O yüzden bir türlü gelişmiş ülke olamaz hep gelişmekte olandır çünkü bu sistem krizler yaratır ve sizin 5 yılda biriktirdiğinizi 1 yılda götürür gider.

    TCO konusunda anlatmak istediğimde devletin bu TCO düşüklüğünün farkında olması ve insanlara burada açık bir kapı bırakmasıdır. Gerek siyasi kaygılar gerekse diğer nedenlerle hükümetler ithal malların tüketimini bu TCO düşüklüğünü bertaraf edecek kadar artıramazlar. %37 yaparlar misal olarak ve siz amerika kadar ucuz olmasa da avrupa fiyatlarına yakın düzeyde (1600 CCye kadar) arabaya binersiniz. Halbuki sizin ne o arabayı o kadar tüketmeye ihtiyacınız vardır ne de mahmut ustanın o arabanın parasını 1 yılda ödeyecek parası.


    Yazdıklarınız çok doğru ama...
    Siz burada devletin vergilerle piyasaya yaptığı müdahaleleri ve bunun gerekçelerini anlatmışsınız ki bizim konumuz bu noktadan oldukça uzak.

    Devletin müdahalesini ve vergilerin yüksekliğini (ki sağır sultan bile biliyor bu konuyu) kabul etmekle birlikte, bunun etkilerini tamamen sıfıra indirgeyip analizimizi ondan sonra yapıyoruz.

    Çok yazdım ettim bir kere daha tekrar edeyim (Umarım bu son olur):
    Bizim burada karşılaştırmasını yaptığımız fiyatlar, her türlü vergisi, zırtı-pırtı, KDV'si-ÖTV'si ayıklanmış (çıkartılmış, hesaptan düşülmüş) en net fiyatlardır. Diğer bir deyişle, İÇİNE HENÜZ HİÇBİR VERGİ EKLENMEMİŞ NET FABRİKA SATIŞ FİYATLARIDIR.

    Haliyle, vergisini, KDV'sini, ÖTV'sini zırtını, pırtını yani devlet namına ne tahsil ediliyorsa onu, fiyatlardan düştükten sonra geriye kalan fiyatın içinde hala devlet müdahalesi kalmış olabilir mi?.. Bu noktadan sonra yaptığımız tüm karşılaştırmalarda devletin etkisi sıfıra indirgenmiştir.

    Bir daha tekrar edeyim,
    Devletin etkisinin sıfıra indirgendiği yani TÜRKİYE'DEKİ (İÇİNE HENÜZ HİÇBİR VERGİ EKLENMEMİŞ) NET FABRİKA SATIŞ FİYATLARI bile bazı diğer ülkelerdeki içinde her türlü verginin bulunduğu perakende satış fiyatlarından çok daha pahalı.

    Üstelik kıyaslamamızda vergilendirilmiş haliyle bile bizdeki vergisiz fiyatlardan daha ucuza satılan aynı firmanın aynı arabası (örn. Corolla)
    1- Model olarak daha üstün özelliklere sahip
    2- Daha uzun bir garanti süresiyle satılıyor

    VERGİSİZ FİYATLARI BAZ ALARAK KARŞILAŞTIRMA YAPIYORUZ!..
    Hal böyleyken hala daha birileri çıkıp, bozuk plak gibi, bizdeki vergilerin yüksekliğinden bahsetmeye kalkarsa "İMDAAT!" diye bağıracağım artık.




  • Birikimini euroya dolara yapmış olanlara fiyatlar paralel arttığı için birşey farketmiyor hatta eurodan satılan araçlarda tl bazında fiyatı sabitlemeye çalıştığından bu kesim şuan ciddi kâr bile ediyor örneğin 2011 c180 7-gtronic 50 bin eurolardayken şuan 43 bin euroya alınabiliyor tl bazında fiyat aynı ama zamanında euroya yatırım yapmış olanlara çifte kâr.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aadrty


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Sorun burada zaten.
    Bizim Mahmut 600 lira aylık alıyorken, fiyatı artmış arabalar için sıra beklemek gerekiyorsa burada bir tezat var. Acaba Mahmut "ekstra iş" mi yapıyor?

    Zengin ülkelerdeki gelecekten yeme modası bize yeni geldi.


    Cinnah'a peruk takıp çıkıyormuş!







    hahahahahah




  • Peki biz otomotiv devi değil miydik, kapandı mı fabrikalarımız, bütün arabalar ithal mi ediliyor?
  • bişey değil toplumun 0 araç merakı yüzünden biz 2.el araçta bakamıyoruz.maaşallah 10-12 yaşında pololar corsalar 16-17 golfler civicler 20 lira civarında...
  • o değilde sadece arabaya mı zam var?doğalgazı,benzini...kuzu butun olmuş kilosu 70 tl.siz sadece arabaların fiyatının artmasından yakınıyorsunuz diğer şeyler önemli değil tabi.bu milletin tüketim kültürü değişmedikçe her zaman bu fiyatlardan ve daha pahalısından araç satılır car iaçık coşar ekonomi bir süre sonra batar senaryo hep aynı.dış devletlerin verdiği borçlarla yine onların arabalarını alıyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    o değilde sadece arabaya mı zam var?doğalgazı,benzini...kuzu butun olmuş kilosu 70 tl.siz sadece arabaların fiyatının artmasından yakınıyorsunuz diğer şeyler önemli değil tabi.bu milletin tüketim kültürü değişmedikçe her zaman bu fiyatlardan ve daha pahalısından araç satılır car iaçık coşar ekonomi bir süre sonra batar senaryo hep aynı.dış devletlerin verdiği borçlarla yine onların arabalarını alıyoruz.

    Herşeye zam geliyor bahanesi çok yersiz ve anlamsız bir bahane.

    Hele ki etin fiyatıyla arabanın fiyatını karşılaştırmak çok absürd. Çünkü birisi temel gıdadır. Değil 70, 170 TL bile olsa cebinde para olduğu müddetçe mecbur alacaksın. Başka bir taraftan (mesela otomobilden) kısıp temel gıdayı alacaksın. Ekmek 5 TL olsa almam diyebilir misin? Ama araba öyle değil ki...

    Diğer taraftan, "Etin kilosu bilmem ne kadar olmuş, ekmek bilmem ne kadar olmuş, arabalar da şunun şurasında 100bin liracık oluversin, n'olur yani..." zihniyetini anlamak hiç mümkün değil. Nasıl bir korelasyon kurulabilir ki etin zamlanmasıyla araba fiyatı arasında?.. Etin fiyatı zamlanınca arabaların gücünün simgesi olan beygirlere zam mı gelmiş oluyor?..

    Aynı araba (örn Corolla) ABD'de perakende olarak satılırken Türkiye'deki vergisiz fiyattan daha ucuza satılıyor. Üstelik her iki ülkeye de Japonya'dan ithal geliyor. (Yani menşei aynı, marka-model-firma aynı, fiyatlar farklı... Olacak iş mi bu şimdi?..)

    Sen bakkala gittiğinde, bütün komşulara 1TL'den sattığı aynı ekmeği (hatta bir parça yanık ve iyi kabarmamış olanını) sana 2 TL'den satmaya kalksa, bu durumu hoş karşılar mısın?

    Yoksa, "Ne var canım!.. Ete, benzine, doğalgaza herşeye zam gelip duruyor, elbette bu bakkal (herkese 1TL'den sattığı) bu ekmeği bana 2 TL'den kitleyecek tabi ki..." diye mi düşünürsün?..
    Burada tartıştığımız durum aynen böyle de... O nedenle soruyorum.




  • 5-6 ay evveli için doğruydu ama bugünkü kurla vergisiz fiyatı Türkiye'den ucuz olan ülke sayısı yok gibi bir şey.

    belki Türkiyenin bile 2 katı vergisi olan danimarka ve finlandiya olabilir...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.