Şimdi Ara

Boşta Giderken Harcanan Yakıt Vs.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    1-Eskiden herkes yokuş aşağı vs yerlerde boşta giderdi ve yakıttan tasarruf sağlarlardı.Aracımda yol bilgisayarı var ve 80 km de boşta giderken anlık tüketimimi gösteriyor ,anlık tüketimim 2.6 lt 100 km.de,vitesi 5e atıp gaza basmadan boştaymış gibi aynı hızda gidiyorum bu sefer anlık tüketim 100 km.de 0 oluyor.Yani hiç yakmıyor.Bunu birisi bana açıklayabilirmi.

    2-Devirli kullanmakmı yoksa motoru boğarak kullanmakmı daha az yakıt tasarrufu sağlar.Motor boğularak yüksek viteste çiğ benzin gitmezmi.Ben anlık tüketimde 2 ile gidilecek yere 4 ile gidiyorum ve 5 lt ortalama yakıyor ancak 4 ile gidilecek yere 3 le gidince göstergede 11 i buluyor.Oysa boğarak daha fazla yakması gerekmezmiş?Bunu da açıklarmısınız.

    3-Devirli kullanılan araçmı daha çabuk ölür yoksa boğulan araçmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _ahmet_ -- 25 Aralık 2006; 17:18:03 >







  • bugün 3,16i ye bindim.

    aynı devir saati gibi benzin saati var. gaza basınca ibre çıkıp iniyor.

    gazı bırakınca vitesteyken ibre hemen 0 a geliyor. ama boşa atıncada sıfıra geliyor ibre. bende anlkayamadım valla. net bi bilgide bulamadım açıkcası
  • Yeni nesil araçlarda vitesteyken gazdan ayağınızı çekince devir 2000 nin üzerindeyse yakıt akışı kesiliyor. 2000 devir civarına düşünce benzin akışı tekrar başlar. Bu yüzden viteste yol bilgisayarı 0 ı gösterir...

    Büyük viteste kullanmak tabiki yakıt tasarrufu sağlayacaktır. Örnek vermek gerkirse motor 1 devir yaparsa tekerler 2 devir yapacaktır. Motorun yapacağı aynı devirle siz daha çok yol alacaksınız. Ancaak yakıt tasarrufu yapiim die yüksek viteste aracın cekmediği yerede gazı köklerseniz tabiki arac benzini yakamıcak ve arac cok tüketecektir. Sonucta gazın musluğu ayağanızın altında...

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzOz83 -- 25 Aralık 2006; 18:35:43 >
  • Peki ozoz kardeş madem motor gaz almayı kesiyor 2000 devir üzeri ben benzin almadan 1000 km gidebilirmiyim,ne de olsa yol bilgisayarı 0'ı gösteriyor yani hiç yakmıyor,yanlış anlama seni haksız çıkarmak amacında değilim bilgi almak istiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _ahmet_ -- 26 Aralık 2006; 13:43:38 >
  • 2000 devir üstünde keser benzin akışını bu sisteme cut-off denir. Her araçta olmuyor genelede yeni araçlarda mevcut. Yakıt tassarrufu amaclıdır zati.. 1000 kmlik bir yokuş bulup oraya arabayı çıkarıp inersen neden olmasın, bedavaya inersin...
  • boşta inse bile motor en azından 750-900 devir çevirir.
    bu yaktığı benzini saymazsak (rölanti) gerçektende beleşe inersin.
    fakat birde bunun çıkışı var
  • bnm pug 306 da var mı bu sistem yaw arkdaşlar? ben yolunu buldum mu boşa atıyorum. zaten fazla yormam arabayı çok nadir 4000 devire çıkarım genel olarak 3000 i geçmem araç 99 model griffe xn 1.6 90 bg.. cevaplar mısınız?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bnm bildiğim her enjektörlü arabada bu cut-offun olması lazım. en azından katalitik kullanan bütün enjektörlü arabalarda vardır herhalde
  • işte bu boşta gitme vitesteyken ayağını çekme mevzularında hep "heraldelerde" kalıyoruz kimse şu yakıt tasarrufu knusunda net bilgi verecek bi topik açmıyor
  • Yokuş inerken boşa atılmazzzzzz. 1 boşa attınızmı motor rölanti devre düşüyor ve yakıt harcıyor 2 frenlere aşırı yuk bınıyor. Viteste inersenız 2000 devir civarı cuttoff devreye girer ve benzın püskürtülmez yanma odasına, pistonlar tekerleklerden gelen hareketle hareket eder. Yalnız debriyaja yada gaza basarsanız benzın harcamaya başlar tekrar motor. 2000 devir uste çıkmak için 2 yada 3e takarsanız iyi olur yani 4 yada 5 te 2000 devre gelmeyebilir bazen hıza bağlı olarak. Bölece motor frenıde yapmış olusunuz ayrıca frenlere aşırı yuk gelmez.
  • ş içinde pek fark etmediği için ufak tefek yokuşlar sorun değilde uzun yolda zaten rampa inerken boşta frene lönk diye basmayız. yani vitese atıp sonra yavaşlarız vs fln bu sorun değil.

    3-4viteslerde 2000 devrin üzerinde kalabilmek için uğraşırken araba öyle bi yavaşlıyorki boşa atsan 1 km rampa inerken 1 kmde o hızla inersin. öyle olmaz mı? sanki boşa atmak daha cazip gibi uzun yolda fln
  • eski nesil motorlar olsa ahmet haklı olabilir idiAncak yeni nesil motorlarda ECU denen bir şey var ve sizin gaza basışınız veya lamda sensöründen alınan değerler ile alakalı yeterli benzin sisteme gönderiliyor.

    Boşta neden fazla yakması durumuna gelince , siz vitesi boşa atınca sistemin ecu su araç duruyor zannetmekte (çünkü akıllı adam boşa atmaz diye software var içinde) böylece pistonları döndürmek için gerekli min devir aralığı için gerekli yakıtı göndermekte anlık tüketimden gördüğünüz değer bu olmalıdır.

    Ancak yokuş aşagı viteste giderken yokuşun eğimi araç viteste olduğu için motor aksamlarını çevirmektedir.Yani zaten gereken rpm istenmeden de olsa sisteme tekerlerden alınan çevirme gücüyle sağlanmaktadır. ECU (electronical control unit) motorun devirine bakıyor ,sonra gaz bedalının durumuna bakıyor ,yahu hiç benzin vermesem de devir sağlanıyor diyor yakıtı kesiyor olay bu.Elektronikçiler ve software ciler sağolsun bunlar çok zor işler .Bu yazılımı anlamak da bana çok zor geliyor , çünkü yeni nesil motorlar aklınıza gelecek her motor verisini kontrol ederek kaale almakta.Benim bilgim buraya kadar .
    devamını çok detay bilenler varsa yanıtlarlar.

    detay için bakınız: temel ECU bilgisi için http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_control_unit
    orta seviye bilgi için eski tip analog ECU lar http://en.wikipedia.org/wiki/Analogue_computer

    üst seviye bilgi için yeni nesil gelişmiş veri tabanlı ECU

    bunun için önce kullanılan meslek kısaltmaları (jargon ları ) anlamak lazım
    http://www.obdii.com/acronyms.html


    belki de araçlarınızda kullanılan OBD-II teknolojini ve detaylarını merak edenler için uzmanlık bilgileri

    http://www.obdii.com/obdii.asp

    hata kodları ve anlamları içinhttp://www.obd-codes.com/

    OSD-II teknolojisi geçmişi ve geleceği veri kodları ve motordan istenen veriler içinhttp://www.aa1car.com/library/us796obd.htm

    genel bilgi OSD-II tarihi wikipediahttp://en.wikipedia.org/wiki/On_Board_Diagnostics

    temel işleme prensipleri mass flow metre (bıkmaz öğrenmeye doymayan meraklılar için )araştırmacılar bilsin yeter
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_meter
    http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rate_of_fluid_flow
    http://www.autotap.com/autotap_for_windows_screenshots.asp

    ben buralarda tıkandım işte herhalde anlarsınız öyle 2 veriden hemen yakıt tüketimi hesaplanmıyormuş bana göre.




  • motor parametreleri her marka araca göre otomobil firmalarının kullandığı code lar değişmekte yeni nesil motorlarda (genel olarak 2000 sonrası) ama temel veriler için bakınız.

    http://www.sterntech.com/obdii_parameters.php

    başka bilgisi olanlar paylaşırlarsa sevinirim.
  • Çok süper açıklamalar,şahanesiniz arkadaşlar,

    1. soru sanırım açığa kavuştu,2. ve 3. sorular daha basit gözüküyor kısaca onlarada göz atsakmı
  • 2 ve 3 . sorular bakış tarzına göre cevabı değişir.

    yani birbiriyle kıyaslayabilmeniz için önce bazı parametreleri sabit almak lazım.Kısace değinerek ne kadar değişik durumlar olabilceğine değineyeyim.
    en yüksek vites koşulu ;
    a-Devirli kullanırken gaza basmadan kullanmak
    b-Devirli kullanırken gaza normal basarak kullanmak
    c-Devirli kullanırken gaza aşırı basarak kullanmak

    burada yeni nesil ECU kontrollü motorlarda gaza aşırı basıldığında bunu algılayan ve işleme koymayan bir işlemci var. Dolayısıyla siz yazılımın içindeki sınırlar üstünde gaza bassanız dahi ,işlemci bunu üst sınırın üstünde çıkmış bie değer olarak algılayacağı için kaale almaz.

    bu öngörülü koşul altında araç yeni nesil ECU ve normal gaz basışı altında en az yakıtı yakar.Ancak bu az yakış bu devir ve koşulun gerektirdiğidir.Yani katalog değerleri değildir.Dikkat ederseniz katalogda 90km/h ve en yüksek vites gibi durumu sabitleyici faktörleri baştan söylemektedir.

    yukarıdai durum karbüratörlü yerl iaraçlar için geçerli olmayabilir.BUrada yakıt ECU verilerine göre değil venturide oluşan basınç farkı karşısında fizik koşullarını yerişne getiren bir sistemden ibarettir.Aynı soruyu a şıkı daha doğru yakıt tüketimi sağlayabilir derim.Burada hava karışım oranını karbüratörden ayarladığımızı unutmayalım.

    Gelelim üçüncü soruya çabuk ölme durumunu etkileyen o kadar çok faktör var ki bir başka topik konusu olur en az 30 sayfada yazışırız.Ben genel anlamda piyasada bilinen çoğunluk gerçeği olan devirli kulanmak motor için daha iyidir diyeceğim.Ancak teknik olarak bunun tam tersi olacağını ispatlayabilirim.Yani işin teorisi ile gerçeği biraz çelişmekte .Buna da yan faktörler büyük rol oynamaktadır.

    en not olarak söyleyeyim, motor boğmak demek zengin karışım demektir,bu fazla yakacağın konusunda aklında kalması gereken bir yorum olsun




  • vezir kardeşim vermiş olduğun bilgiler için çok teşekkür ederim,sayende kafamdaki tüm sorularımı çözmüş oldum,çok iyisin
  • estağfurullah ahmet hocam ,

    sorulara bildiğim kadarıyla cevap vermeye çalıştım.Burada akılda kalması gereken teknoloji ve elektroniğin mekanik işine her gün daha fazla girmesidir.Bu olayları kontrol etmek bundan 30 sene önce de biliniyor idi.Ama ne bilgisayarlar nede yasalar bunu zorlayıcı bir etkisi yoktu.Ne zaman ki çevreciler hükümetlerde çogunluğu ele geçirdiler dönüşüm başlamak zorunda kaldı.İlk önce emisyon yasaları sıkılaştırıldı hedefler konuldu , hangi motoru hangi hacimde ürettiğine karışmıyorlar belki ama emisyonu kritik sınırın altında tutmak için devrimsel şeyler yapılması zorunlu idi.eknoloji bu konuda bayağı yardımı oldu , yazılımlar ilerledi ,kontrol edilen parametreler arttı ve 2010 yılında bu konuda artık yapılacak şeyler kalmayacak dibe vuracaklar. Bu noktadan sonra sıfır emisyon değerine sahip olan yasalar amerika başta olmak üzere uygulanmaya başlayınca bu klasik yakıt ve motorların yerini daha başka yakıt türlerini kullanan (hidrojen , CNG vb) gibi araçlar saracak.Hatta bunun en son noktası elektrikli motorlar piyasada olacak bundan kaçış yok.Piyasada büyük yatırım olduğu için biranda geçiş yapılması mümkün değil ,milyarlarca dolarlık pazarda devrimsel dönüşüm hızlı olamıyor piyasanın da buna alışması zaman almaktadır.2030 yılında benzin kullananlar belki olacak ama vergiler o kadar yüksek olacak ki , zevkine kullananlar dışında bu yakıtlar numunelik kalacaklar.
    Ha türkiyede ne olur, cevabını vermek çok güç .Ama Avrupa birliğine girecek isek bu çevre kurallarını uygulamak zorundayız. Bu kuralların ilk çıktığı yer olan california devrimsel gelişmeleri her zman öncülük yapan bir eyalet olarak başı çekmektedir.KAç araç var şu anda bilmiyorum ama 20 milyondan fazla araç vardı eskiden ,sadece bu eyalette !!




  • bende dün peugeot sayfasına üye oldum ve cut off sistemi hakkında detaylı açıklama istedim. burada da ilan edeceğimi söyledim. inşallah cevap gelirde en net şekilde kafamıza kazırız. cut off sistemi hakkında herkes heralde diye konuşunca soru işareti kalıyo aklımda
  • hangi yazılımı kullanıyorlar acaba OBD-II ise cut off vardır

    konu ile alakalı misfire(yanmamış yakıt veya gaz) bu olay ile alakalıdır .Alıntı yapıyorum.

    Bad gas has also been causing some false MIL lights. When the vehicle is diagnosed, the technician finds a P0300 random misfire code which would normally be set by a lean misfire condition due to a vacuum leak, low fuel pressure, dirty injectors, etc., or an ignition problem such as fouled plugs, bad plug wires, weak coil, etc. The OBDII self-diagnostics tracks misfires by individual cylinder, and considers up to a 2% misfire rate as normal. But water in the gas or variations in the additive package in reformulated gasoline in some areas of the country can increase the misfire rate to the point where it triggers a code.

    To minimize the occurrence of false MIL lamps, the OBDII system is programmed so that the MIL lamp only comes on if a certain kind of fault has been detected twice under the same driving conditions. With other faults (those that typically cause an immediate and significant jump in emissions), the MIL light comes on after only a single occurrence. So to correctly diagnose a problem, it is important to know what type of code you are dealing with.

    Type A diagnostic trouble codes are the most serious and will trigger the MIL lamp with only one occurrence. When a Type A code is set, the OBDII system also stores a history code, failure record and freeze frame data to help you diagnose the problem.

    Type B codes are less serious emission problems and must occur at least once on two consecutive trips before the MIL lamp will come on. If a fault occurs on one trip but does not happen again on the next trip, the code won't "mature" and the light will remain off. When the conditions are met to turn on the MIL lamp, a history code, failure record and freeze frame data are stored the same as with Type A codes.

    A drive cycle or trip, by the way, is not just an ignition cycle, but a warm-up cycle. It is defined as starting the engine and driving the vehicle long enough to raise the coolant temperature at least 40 degrees F (if the startup temperature is less than 160 degrees F).

    Once a Type A or B code has been set, the MIL will come on and remain on until the component that failed passes a self-test on three consecutive trips. And if the fault involved something like a P0300 random misfire or a fuel balance problem, the light will not go out until the system passes a self-test under similar operating conditions (within 375 rpm and 10% of load) that originally caused it to fail. That is why the MIL lamp will not go out until the emissions problem has been repaired. Clearing the codes with a scan tool or disconnecting the powertrain control module power supply will not prevent the lamp from coming back on if the problem has not been fixed. It may take one or more driving cycles to reset the code, but sooner or later the MIL lamp will go back on if the problem is still there.




    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    bende dün peugeot sayfasına üye oldum ve cut off sistemi hakkında detaylı açıklama istedim. burada da ilan edeceğimi söyledim. inşallah cevap gelirde en net şekilde kafamıza kazırız. cut off sistemi hakkında herkes heralde diye konuşunca soru işareti kalıyo aklımda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Aralık 2006; 16:22:24 >




  • valla bilmiyorum ki ne ayzılımı var. öğrenebilme şansımız var sa hemen gidip bakayım arabanın bi taraflarında ayzar mı
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.