Şimdi Ara

Bor katkısı ve bazı konular katkılar hakkında (ÖNEMLİ) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
286
Cevap
2
Favori
110.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bor karbonla birleşip elmastan sonraki en sert madde olan "Boron carbide" oluşturur. Büyük ihtimalle silindir içerisinde de bu seramik bileşiği olşuyordur. Gaz olarak atılamayacağına göre de motora zarar vereceği kesin.
  • Hocam o dediğinin gerçekleşebilmesi için bir dizi kimyasal reaksiyona ihtiyaç var, kaldı ki karbonun elementer halde olması ve oldukça yüksek sıcaklık gerekmektedir. Bir aracın motorunun içinde gerçekleşmesi mucize sayılır.

    Bahsettiğin olayın basit kimyasal formülleri:

    2B2O3 + 7C ---> B4C+ 6CO veya 4H3BO3 + 7C ---> B4C + 6CO + 6H2O şeklindedir.

    Motor yanma odasında açığa çıkan CO ve CO2 içerisindeki bileşik haldeki karbon ile borik asit ya da bor oksit tepkimeye girmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Hocam o dediğinin gerçekleşebilmesi için bir dizi kimyasal reaksiyona ihtiyaç var, kaldı ki karbonun elementer halde olması ve oldukça yüksek sıcaklık gerekmektedir. Bir aracın motorunun içinde gerçekleşmesi mucize sayılır.

    Bahsettiğin olayın basit kimyasal formülleri:

    2B2O3 + 7C ---> B4C+ 6CO veya 4H3BO3 + 7C ---> B4C + 6CO + 6H2O şeklindedir.

    Motor yanma odasında açığa çıkan CO ve CO2 içerisindeki bileşik haldeki karbon ile borik asit ya da bor oksit tepkimeye girmez.

    Lise 1'de kimya ile becelleştiğim günlerim aklıma geldi ve acayip moralim bozuldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Hocam o dediğinin gerçekleşebilmesi için bir dizi kimyasal reaksiyona ihtiyaç var, kaldı ki karbonun elementer halde olması ve oldukça yüksek sıcaklık gerekmektedir. Bir aracın motorunun içinde gerçekleşmesi mucize sayılır.

    Bahsettiğin olayın basit kimyasal formülleri:

    2B2O3 + 7C ---> B4C+ 6CO veya 4H3BO3 + 7C ---> B4C + 6CO + 6H2O şeklindedir.

    Motor yanma odasında açığa çıkan CO ve CO2 içerisindeki bileşik haldeki karbon ile borik asit ya da bor oksit tepkimeye girmez.

    Lise 1'de kimya ile becelleştiğim günlerim aklıma geldi ve acayip moralim bozuldu.




    Kimya aslında hem keyifli hem de çalışmanın karşılığını çabuk veren bir fen bilimi dalıdır. Hala konusu olunca iddia ederim karşımdakine, çalıştığın zaman en çabuk şekilde öğrenip karşılığını alabildiğin fen bilimi dalıdır diye




  • Valla o dönemde benim gözler bozukmuş meğer ve ben dahil kimsenin de haberi yok bundan.


    Başka bir derste hoca tahtayı göremeyen var mı diye sorunca tüm sınıf beni göstermişti.

    Sonra göz muayenesine gittik ve benim gözler nanay çıktı.


    Meğer hocanın tahtanın yanında asılı duran periyodik tablodan gösterdiği hiç bir şeyi takip edemiyor muşum.

    Biyolojide de hücre kesitini tahtaya bastırmadan çiziyor diye yaşlı hocamıza o dönemki en masum duygularımla hitap ederdim içimden.


    Meğer o da cillop gibi yazıyormuş.


    O gün bu gündür tövbekarım ve kimyam ve biyolojim de kötü (bozuk değil dikkatinizi çekerim, kötü ).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Hocam o dediğinin gerçekleşebilmesi için bir dizi kimyasal reaksiyona ihtiyaç var, kaldı ki karbonun elementer halde olması ve oldukça yüksek sıcaklık gerekmektedir. Bir aracın motorunun içinde gerçekleşmesi mucize sayılır.

    Bahsettiğin olayın basit kimyasal formülleri:

    2B2O3 + 7C ---> B4C+ 6CO veya 4H3BO3 + 7C ---> B4C + 6CO + 6H2O şeklindedir.

    Motor yanma odasında açığa çıkan CO ve CO2 içerisindeki bileşik haldeki karbon ile borik asit ya da bor oksit tepkimeye girmez.

    Ben zaten oluşur demedim oluşabilir dedim . Bu yüzden koymak pek akıllıca değil. Ayrıca sıcaklık yanma odasında çok yüksek seviyelere çıkabilir.

    Herşeyi geçtim bor kendi halinde katı ve çok sert ki bu bile içerisinde eser miktarda da olsa bor olan bişeyi otomobilime koymamam için yeterli sebep.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Boron




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Makina mühendisiyim;

    Tek sorum var,motor yağı üreticileri arasında BOR'lu motor yağı üreten firma varmı?

    bende bu soruya cevap arayanlardanım özetle

    örneğin mobil 1 üretsin hemen alıyorum diğer türlü konuyu takipteyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Geçer demekle de geçmiyor be hocam, BOR yüzünden sorun yaşayanlar REEL. Seninki ise sadece TEZ.

    Şu anda BOR konusunda faydalı olduğunu söyleyen veya aracında sorun yaşandığını söyleyen 2 ayrı görüş var. Bunun için BOR faydalıdır diyemez hiçkimse, bunun %100 kanıtlanması lazım ki BOR kullanımından sonra sorun yaşanma şikayetlerinin bitmesi lazım bunun için.

    Senin elinde net deney var mı? bir VTI araca doldurup bir sonraki yağ değişimine kadar kullanıp sonra memnun kalındığını ispatlarsanız benimde fikrim değişir. Tabi bu mümkün değil. Benim aracımda modifiye ECU var, aracın üzerindeki değerlerin hepsini görüyorum, motora giren havanın kaç santigrat derece sıcaklığında olduğuna kadar. Bor ürününü motoruma koyunca neler değişebilir? enjektörlere gelecek yakıtı bile ben kendim PC üzerinden ayarlıyorum yakıtım nasıl düşecek motor silk kullanınca?

    Bor şöyledir, bor böyledir, bunda nano teknoloji var, acayip bişi açıklamaları benim için yetmez. Teknik olarak bu ürünün kullanılması gerektiğine ikna olmam.

    Otomobil motoru makinadır dolayısı ile mekaniktir. Bor'un mekanik ve sürtünen yüzeylere yapışıp sürtünmeyi azalttığı savunuluyor. Peki bu ürün diğer makinelerde kullanılıyor mu? Sanayi makinaleleri, matbaa makinaleri, üretim tezgahları gibi bir sürü mekanik aşınmaya maruz kalan makine var onlarda kullanılıyor mu aşınmayı engellemek için?

    Bu tip kanıtların zamanla oturması lazım. Yeni çıkan ürünleri piyasaya tam oturmadan kullanmayı sevmiyorum bu yüzden yani yeterli kanıtlar sunulmadan şu anda Motor Silk şişesinin içinde BOR değil altında olsa aracıma koymam.

    Hem Bor Power ve Motor Silk arasındaki emin olmam gerek çok fark nedir açıklar mısınız?

    benimki tez değil..
    istanbul maltepe de, kartal istikametine giderken renault bayinin arkasında japon center var. küçük bir tamir atölyesi. tabelası var.
    tüm motorlara koymuşlar.
    daha geçen gün konuştum. geri dönen sadece teşekkür etmek için geliyormuş.
    bor dan sonra motur açtıklarını, piston ve silindirleri gördüklerini, öyle kararma morarma tortuya hiç rastlamadıklarını söylediler.
    benim buradaki iddiaları duyunca gülümseyip boşver abi sen kullanıyorsun skıntın yoksa yazmana bile değmez dediler..
    adresi verdim. merak eden gider sorar..
    bundan daha net yanıt olmaz heralde..
    power ile silk arasındaki farkıda önceki mesajlarımda açıkladım.. bendne duymak inandırıcı gelmediyse yukarda tarifini yaptığım atölyeyede sorabilirsiniz. anlatırlar size..
    saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Arkadaşlar her motorun mühendistik tasarımı farklıdır, bu yüzden üretici firma (bakın servis demiyorum) yani fabrika tavsiyelerinin dışında bırakın katıkıyı yağ dahi kullanmayın. Motor yağlama konusunda özellikle eksantirik ve sübap kısmında değişik ince yağlama portları kullanır. Bu motordan motora değişir, bu tip katlıkar yağın inceliğinde değişim gösterirler ise bu portlarda tıkanma olabiliyor. Örnek olarak BOR katkısı Honda Dohc vTec motorlarda direk vtec memelerinde tıkanma yapıyor. Bu yüzden üreticinin aracınızın kataloğunda belirttiği değerlerde orjinal yağ kullanmanızı ve motorun iç tasarımını bilmeden katkı maddesi kullanmamanızı tavsiye ederim. Katalogda 10-40 diyorsa 10-40. Daha fazla fanteziye gerek yok.


    ben pek anlayamadım? mühendislik tasarımı farklıdır derken? içten yanmalı motor değilmidir bunlar? nedir farklar?

    Her evin kendine özel doğalgaz projesi var değilmi neden? çünkü her apartmanda farklı sayıda daire farklı büyüklükte daire ve farklı konumlanan daire var güney kuzey gibi. Doğalgaz gibi basit bir şey için bile herkese ayrı proje yapılıyorsa tabiki her motorun da kendine has yapısı var.

    Alın Fiat motorunu takın reno şansımanlı arabaya bakalım ne oluyor çalıştırabilecekmisiniz?
    farklı derken bunu demek istedi.
    Subarunun yatay konumlandırılmış 4 silindirli arabası var bunun calışması için gereken mühendislik ile V8 motorlu bir amerikan arabası için gereken mühendislik basın ve hesaplar farklıdır. Hepsi motor.

    Coca-Cola ile Pepsi Cola arasındaki fark ne? ikiside cola ama fark tadı olayın özeti bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Makina mühendisiyim;

    Tek sorum var,motor yağı üreticileri arasında BOR'lu motor yağı üreten firma varmı?



    Mobil yağlarında 80-160 ppm arasında bulunuyor. 200-300 ppm'e kadar çıkan oranlarda kullanan motor yağları da vardı. Motul, Eneos gibi başka marklarda da var tabii. Genelde yakıt ekonomisi tipi yağlarda (API "energy conserving" veya ACEA "A1/B1", "A5/B5" gibi) daha yüksek oranda bulunuyor.

    Bu denli az miktarda eklenmesinin sebebi kimyasal olarak bir organik bileşiğe tutunmuş olmasıdır. Gerektiğinde yüksek ısı ve basınç altında aktive oluyor ve sadece bu anda bileşikten ayrılıyor. Hareket ve sürtünme yoksa yüzeye tutunmuyor. Böylece yağın homojenliği garanti altına alınmış oluyor ve yüzeyde temizleyici veya anti pas gibi katkıların çalışmasını engellemiyor. Sonraki yağ değişimiyle de yenilenmiş oluyor. Ayrıca molibden gibi katkılarla senkronize şekilde paylaşımlı olarak çalışıyor. (Bazı şartlarda Mo, B'dan daha avantajlı.)

    Yağlarda homojen olarak karışım yapacak ve çökelmeyecek bileşikleri yüksek miktarlarda makul fiyatlara üretebilmek... işin know-how'ı bu. Yoksa ürünler analiz edildiğinde bileşikler keşfedilebiliyor.

    Diğer katkıların yaptıkları ise, isimleri ister nano, ister piko teknoloji konulsun, çok daha yüksek dozda fakat çözülmez katılar olarak granül formda kullanmak. Dört, beş yağ değişiminde motora girecek bor, bir değişimde katı formda giriyor. Bu haliyle yapılan şey doping'e benziyor. Yalnız, granüller akışkan sıvı yağların içinde risktir. Çökelme yapabilirler, akışın olduğu dar cidarlarda birikme yapabilirler. Aktiviteleri programlanamaz. Tecrübe bunu gösteriyor. 80'lerde grafit eklenmiş motor yağları vardı...




    kesinlikle katılmıyorum.. bor konmuş motorları sökenler bu bahsi geçen verilere rastlamamış..
    kaldıki 80 lerden bahsetmişsin. artık 2000 li yıllardayız..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cosef

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Arkadaşlar her motorun mühendistik tasarımı farklıdır, bu yüzden üretici firma (bakın servis demiyorum) yani fabrika tavsiyelerinin dışında bırakın katıkıyı yağ dahi kullanmayın. Motor yağlama konusunda özellikle eksantirik ve sübap kısmında değişik ince yağlama portları kullanır. Bu motordan motora değişir, bu tip katlıkar yağın inceliğinde değişim gösterirler ise bu portlarda tıkanma olabiliyor. Örnek olarak BOR katkısı Honda Dohc vTec motorlarda direk vtec memelerinde tıkanma yapıyor. Bu yüzden üreticinin aracınızın kataloğunda belirttiği değerlerde orjinal yağ kullanmanızı ve motorun iç tasarımını bilmeden katkı maddesi kullanmamanızı tavsiye ederim. Katalogda 10-40 diyorsa 10-40. Daha fazla fanteziye gerek yok.


    ben pek anlayamadım? mühendislik tasarımı farklıdır derken? içten yanmalı motor değilmidir bunlar? nedir farklar?

    Her evin kendine özel doğalgaz projesi var değilmi neden? çünkü her apartmanda farklı sayıda daire farklı büyüklükte daire ve farklı konumlanan daire var güney kuzey gibi. Doğalgaz gibi basit bir şey için bile herkese ayrı proje yapılıyorsa tabiki her motorun da kendine has yapısı var.

    Alın Fiat motorunu takın reno şansımanlı arabaya bakalım ne oluyor çalıştırabilecekmisiniz?
    farklı derken bunu demek istedi.
    Subarunun yatay konumlandırılmış 4 silindirli arabası var bunun calışması için gereken mühendislik ile V8 motorlu bir amerikan arabası için gereken mühendislik basın ve hesaplar farklıdır. Hepsi motor.

    Coca-Cola ile Pepsi Cola arasındaki fark ne? ikiside cola ama fark tadı olayın özeti bu

    verdiğin örnek çok alakalı değil..
    kaldıki farklı markaların motorlarının farklı araçlara uyması imkansız da değil..
    burada konu moturun nasıl çalıştığı.. bor motor katkısı motorun dışarıda oturduğu yere göre değişim göstermez..
    sonuçta motorların çalışma prensipleri aynıdır. güç aktarım organları farklı olsa bile..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Geçer demekle de geçmiyor be hocam, BOR yüzünden sorun yaşayanlar REEL. Seninki ise sadece TEZ.

    Şu anda BOR konusunda faydalı olduğunu söyleyen veya aracında sorun yaşandığını söyleyen 2 ayrı görüş var. Bunun için BOR faydalıdır diyemez hiçkimse, bunun %100 kanıtlanması lazım ki BOR kullanımından sonra sorun yaşanma şikayetlerinin bitmesi lazım bunun için.

    Senin elinde net deney var mı? bir VTI araca doldurup bir sonraki yağ değişimine kadar kullanıp sonra memnun kalındığını ispatlarsanız benimde fikrim değişir. Tabi bu mümkün değil. Benim aracımda modifiye ECU var, aracın üzerindeki değerlerin hepsini görüyorum, motora giren havanın kaç santigrat derece sıcaklığında olduğuna kadar. Bor ürününü motoruma koyunca neler değişebilir? enjektörlere gelecek yakıtı bile ben kendim PC üzerinden ayarlıyorum yakıtım nasıl düşecek motor silk kullanınca?

    Bor şöyledir, bor böyledir, bunda nano teknoloji var, acayip bişi açıklamaları benim için yetmez. Teknik olarak bu ürünün kullanılması gerektiğine ikna olmam.

    Otomobil motoru makinadır dolayısı ile mekaniktir. Bor'un mekanik ve sürtünen yüzeylere yapışıp sürtünmeyi azalttığı savunuluyor. Peki bu ürün diğer makinelerde kullanılıyor mu? Sanayi makinaleleri, matbaa makinaleri, üretim tezgahları gibi bir sürü mekanik aşınmaya maruz kalan makine var onlarda kullanılıyor mu aşınmayı engellemek için?

    Bu tip kanıtların zamanla oturması lazım. Yeni çıkan ürünleri piyasaya tam oturmadan kullanmayı sevmiyorum bu yüzden yani yeterli kanıtlar sunulmadan şu anda Motor Silk şişesinin içinde BOR değil altında olsa aracıma koymam.

    Hem Bor Power ve Motor Silk arasındaki emin olmam gerek çok fark nedir açıklar mısınız?

    benimki tez değil..
    istanbul maltepe de, kartal istikametine giderken renault bayinin arkasında japon center var. küçük bir tamir atölyesi. tabelası var.
    tüm motorlara koymuşlar.
    daha geçen gün konuştum. geri dönen sadece teşekkür etmek için geliyormuş.
    bor dan sonra motur açtıklarını, piston ve silindirleri gördüklerini, öyle kararma morarma tortuya hiç rastlamadıklarını söylediler.
    benim buradaki iddiaları duyunca gülümseyip boşver abi sen kullanıyorsun skıntın yoksa yazmana bile değmez dediler..
    adresi verdim. merak eden gider sorar..
    bundan daha net yanıt olmaz heralde..
    power ile silk arasındaki farkıda önceki mesajlarımda açıkladım.. bendne duymak inandırıcı gelmediyse yukarda tarifini yaptığım atölyeyede sorabilirsiniz. anlatırlar size..
    saygılar..

    Hocam siz küçük bir tamir atölyesini, güvenilirliği belli olmayan bir yeri referans gösteriyorsunuz ve bunu ölçü olarak kabul ediyorsunuz. Ben ise size HONDA Yetkili Servisi ve birçok özel servisin söylediklerinden bahsediyorum. Keşke imkanım olsa yetkili servisten bor ile ilgili sorun yaşamış araçlar ile ilgili bir belge vs. alabilsem. Belki inanırsınız o zaman. Sadece bir yer değil tanıdığım tüm iyi ustalar aynı şeyi söylüyor.

    Neyse konu boşu boşuna uzuyor, ben artık bu konuya mesaj yazmayı düşünmüyorum.

    Ben kendi aracıma bor katkısı kullanmıyorum, kimseye de kullanmasını tavsiye etmiyorum.

    İyi forumlar.




  • Benim aracımın garantisi var. Araç üreticisi bu katkıyı tavsiye etmedi, servisler kullanırsanız garantiyi bozarsınız diyor...

    Neden kullanayım, mucizemi beklemeliyim...

    Madem bu kadar faydali bir ürün, neden servisler ve üreticiler önermiyorlar?


    Sanayideki ustam bile sakın haa dedikten sonra....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Makina mühendisiyim;

    Tek sorum var,motor yağı üreticileri arasında BOR'lu motor yağı üreten firma varmı?



    Mobil yağlarında 80-160 ppm arasında bulunuyor. 200-300 ppm'e kadar çıkan oranlarda kullanan motor yağları da vardı. Motul, Eneos gibi başka marklarda da var tabii. Genelde yakıt ekonomisi tipi yağlarda (API "energy conserving" veya ACEA "A1/B1", "A5/B5" gibi) daha yüksek oranda bulunuyor.

    Bu denli az miktarda eklenmesinin sebebi kimyasal olarak bir organik bileşiğe tutunmuş olmasıdır. Gerektiğinde yüksek ısı ve basınç altında aktive oluyor ve sadece bu anda bileşikten ayrılıyor. Hareket ve sürtünme yoksa yüzeye tutunmuyor. Böylece yağın homojenliği garanti altına alınmış oluyor ve yüzeyde temizleyici veya anti pas gibi katkıların çalışmasını engellemiyor. Sonraki yağ değişimiyle de yenilenmiş oluyor. Ayrıca molibden gibi katkılarla senkronize şekilde paylaşımlı olarak çalışıyor. (Bazı şartlarda Mo, B'dan daha avantajlı.)

    Yağlarda homojen olarak karışım yapacak ve çökelmeyecek bileşikleri yüksek miktarlarda makul fiyatlara üretebilmek... işin know-how'ı bu. Yoksa ürünler analiz edildiğinde bileşikler keşfedilebiliyor.

    Diğer katkıların yaptıkları ise, isimleri ister nano, ister piko teknoloji konulsun, çok daha yüksek dozda fakat çözülmez katılar olarak granül formda kullanmak. Dört, beş yağ değişiminde motora girecek bor, bir değişimde katı formda giriyor. Bu haliyle yapılan şey doping'e benziyor. Yalnız, granüller akışkan sıvı yağların içinde risktir. Çökelme yapabilirler, akışın olduğu dar cidarlarda birikme yapabilirler. Aktiviteleri programlanamaz. Tecrübe bunu gösteriyor. 80'lerde grafit eklenmiş motor yağları vardı...




    kesinlikle katılmıyorum.. bor konmuş motorları sökenler bu bahsi geçen verilere rastlamamış..
    kaldıki 80 lerden bahsetmişsin. artık 2000 li yıllardayız..


    1980'lerde grafit deneyimi ile büyük petrokimya şirketleri derslerini aldılar bu nedenle artık çözülmez herşey filtrelenmesi gereken atık olarak değerlendiriliyor. Bence de 80'lere dönmeye gerek yok.

    Zararlı birikimlere, sedimentasyonlara, kalıntılara rastlayanlar var. Büyük maliyetleri olan motorlarda çözülmez veya granül hiçbir katkıyı açıkça kabul etmeyen, yeni yağları dahi filtrelemeden kabul etmeyen firmalar var. Verili yazmak gerekirse bunlardan birisi Caterpillar'dır. Bir kaç sene önce partikül sayımı testinden sonra ipiyasada çok iyi bildiğimiz bir firmanın ambalajlarını kabul edilemeyecek kadar çok çözülmez içerdiği için kabul etmemişti.

    Küçük çaplı araştırmalara gerek yok. 5 adet saha testiyle hidrodinamik veya reolojik bir konu ispatlanamaz. Bu konular uzun zamandan beri endüstride gayet etraflıca bilinen bahisler. SAE ve API dökümanları, her sene yapılan uluslarası sempozyum veya konferans notları taranabilir.




  • Servis okey desin bana 10 kutu gönderin,arkadaşlarımada vereyim,kendimde kullanayım o zaman... Dahada ne diyeyim...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Benim aracımın garantisi var. Araç üreticisi bu katkıyı tavsiye etmedi, servisler kullanırsanız garantiyi bozarsınız diyor...

    Neden kullanayım, mucizemi beklemeliyim...

    Madem bu kadar faydali bir ürün, neden servisler ve üreticiler önermiyorlar?


    Sanayideki ustam bile sakın haa dedikten sonra....



    mitrsubishi servisi öneriyor diye duydum.. sormak gerek
    daha öncede dediğim gibi, servisler uzun süre dayanan aracı sevmez.. para kazanacaklar..
    bir konu daha, bor dan sonra benim aracın farklı bir arızadan motorunu indirdiler, yağını bopşalttılar, bor olduğunu içinde fark etmediler bile.. etseler dediğiniz gibi, garanti dışı bırakırlardı eminim..




  • şu konuyu takip edeyim belki teknik bir detay çıkar diye..

    bir incir çekirdeğini doldurmayan bir durum çıktı ortaya sonuç

    reklamı bol olan ve başında özelliklede nano kelimesi olan ürünler çok sükseli o kadar.

    bazı üyeler bu ürünün pazarlamasınımı yapar nedir anlamadım gitti.

    Ankarada 7 gün boyunca biltek firmasında Yağlama malzemeleri ve ekipmanları konusunda eğitim aldım

    Prof hiç bu malzemeden bahsetmedi bile Mobil 1 de Mobil 1 deyip durdu adamcağız..

    demekki anlamıyor
  • arkadaşlar yazıları okudum ve kafam felaket karıştı benim 90 model bi arabam km sini hiç sormayın motordan ses geliyor büyük ihtimal yatak sesi ama bu halde bilde 2 5 bin km yaptım şimdi dehiştircem bu sesin göze batmamasını istiyorum araştırmalarımdan 0 40 yag kullansam ve bor kullansam ses azalır gibi geliyor ne diyorsunuz tavsiye ediyormusunuz sizce gireyimmi bu işe ve hangi markayı aliyim.
  • Bir dostumun önerisine uyarak bor katkısı aldım mağazadan...

    Dizel aracıma koydum sesinde azalma oldu

    Sürtünmeyi azaltıyormuş

    Ben memnunum ama tavsiye etmeyenlerde olabilir....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfonso_

    arkadaşlar yazıları okudum ve kafam felaket karıştı benim 90 model bi arabam km sini hiç sormayın motordan ses geliyor büyük ihtimal yatak sesi ama bu halde bilde 2 5 bin km yaptım şimdi dehiştircem bu sesin göze batmamasını istiyorum araştırmalarımdan 0 40 yag kullansam ve bor kullansam ses azalır gibi geliyor ne diyorsunuz tavsiye ediyormusunuz sizce gireyimmi bu işe ve hangi markayı aliyim.

    Tam aranan araç geldi işte. :)


    Arkadaşım hemen al ve aracında kullan.

    Sonuçlarını acil tarafından burada paylaşmayı da ihmal etme


    Nasıl olsa iki durumda da motor yaptıracaksın gibi görünüyor.:)




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.