Şimdi Ara

Boğaz kavgası - Kanal İstanbul'un önemi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
4.531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RAkara

    quote:

    Orijinalden alıntı: pelerinli

    quote:

    Orijinalden alıntı: RAkara

    quote:

    Orijinalden alıntı: asderty

    ...

    Evet büyük çaplı şirketler için geçiş parası çerezdir, 3 kuruş için ülkeyi niye tehdit etsinler diyorsun doğru ama tehdit bu yüzden değil tehdit, maliyeti 10 milyar dolar olan kanalın 2 yılda maliyetini çıkarabilecek gelir sağlayabilecek olmasından ve ingiltere'yi rahatsız edeceğinden dolayı olamaz mı.
    ...

    Bana bir tek 3 kuruş para boş yere para vererek nasıl projenin parasını çıkartacağımızı, eğer para bu kadar büyükse neden gemilerin boğazdan ücretsiz geçmeye çalışmak varken kanalistanbul'a para ödeyeceğini söyler misin

    Ciddi misin bunu hemen yetkililere haber etmek gerek boşuna yapıyoruz projeyi kimse bunu düşünemedi sen bi dahisin dostum.

    Boşuna yapıldığı falan yok. Hatta yapıldığı da meçhul. Yapılıyorsa kanalın çevresindeki arazileri ki kanalın nereden geçeceğini onlar çok biliyorlardır, satın almaya başlamıştır bağzı çevreler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRojka -- 11 Ocak 2014; 12:09:52 >




  • @RAkara
    önemli değil, akıl akıl üstündür yani

    @TRojka
    Boğaz köprüsünde o oyunu iyi oynadılar. Mükemmel şekilde yaptığımız köprümüz hesap hatası (!) sonucu iki ucundan birleştirilemedi ve bir bölge maalesef ormandan kurtarılmış (!) oldu. Bu da oralara bina yaıpmının önünü yasal olarak açtı. Ve ne tesadüftür ki yazdıkların aynı şekilde gerçekleşti

    @tenaxia
    peki bu projenin olur kısmını gösterebilir misin? Hem mantıksal, hem de çevresel açıdan "saçma"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pelerinli -- 11 Ocak 2014; 12:30:53 >
  • Böyle yazılar paylaşıp muhalifleri üzmeyin. Hükümet mi yapıyor hemen otomatik karşı çıkın, kara çalın. O zaman gerçek bir aydın olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: antonidas


    Lozan mağlubiyetiymiş.



    Lozan mağlubiyettir.

    bakayım,
     Boğaz kavgası - Kanal İstanbul'un önemi


    harbiden mağlubiyetmiş.
  • Bana kalırsa yandaş inşaatçıları zengin etmek için başka büyük çaplı bir proje gibi geliyor.
    Şimdiden kanalın yapılması planlanan yerden arsaları toplamışlardır.
    Şehir zaten olması gerekenden kalabalık, trafik girmiş birbirine, üstüne biraz daha nüfusu çekecek alanlar yaratmak ne kadar doğru ?

    Birde şu ''kanaldan geçen gemilerden para alıcaz oleeey'' düşüncesini bir kenara bırakın.

    Adam 2 km öteden gidip bedava geçmek varken kanaldan geçip para mı öder, akıl var mantık var. Boğazlar sözleşmesi gereği zaten hiçbir ticaret gemisinin boğazdan geçişini engellenemez.


    Süveyş ve Panama kanalı kıtaları birbirine bağlarken istanbul boğazı karadenize kıyısı olan ülkelerin dışarıya açılmasını sağlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bundeskanzler -- 11 Ocak 2014; 15:42:02 >
  • Sanırım biraz karışık yazdığımdan düşündüklerim tam anlaşılmamış.

    Bu projenin maliyetini, 50-60 milyar liradan 100 milyar liraya kadar diye okumuştum. Panama ve süveyş ile kıyaslayınca (aslında o kanalların durumu çok farklı ama) senede en iyi ihtimal 2-3 milyar lira kazanılsa (bu, giderler hesaplanmadan ciro hesabıdır, net kar değil, üstelik bence bu miktar da uçmuş bir hayaldir) amorti süresi 2 yıl değil 20-30 yıl çıkıyor. Götürüleri hesaplanınca en azından gereksiz bir proje bence. 100 yılın projesi olma olayı ise bence komedi. 2013 yılında millet marsda kuyu kazarken, kepçeyle kanal kazmak nasıl 100 yılın projesi oluyor anlamadım.

    İngilizlerin kanala karşı olduğunu sanmam. Hatta belki savaş gemilerinin geçişi açısından istiyor bile olabilirler.

    3. havaalanını da almanların istememesi biraz hikaye. Lufthansa (her şirket gibi) tabii ki piyasada öncü, hatta tek olmak ister. (bu arada Lufthansayı yakalamasına milim kaldı denilen thy, henüz lufthansa'nın 3'de 1'i kadar, ama kim araştırıyorki değil mi? http://www.airnewstimes.com/rakamlarla-lufthansa-ve-thy-18043-haberi.html) Oraya yapılacak havaalanı direk lufthansa'nın aktarma işini kesmez. Buranın (aktarma işinde) dengi dubai olabilir. Yetersiz havalimanını büyütmek tabiiki önemli ama eski havalimanı genişletilebilir. Hatta buna ilave çevre illerde başka bir şehre ilave havalimanı yapılırsa (aktarma için) o şehrin de gelişimi sağlanabilir. Yeni havalimanının yer hizmetleri parasıyla yapılacak olması sanki bedavaya gelecek gibi anlatılıyor ama o da yanlış bilgi. Çünkü şu anda zaten Atatürk havalimanı yer hizmetlerinden direk para kazanılıyor. Yani o gelirden (10milyarlarca dolar) vazgeçilecek demek.

    Bu projelerle uçacaz, kaçacaz diye birşey yok (zengin olacak bazı kişileri saymazsak). Bazı getirileri, bazı götürüleri olan projeler. Bence gereksiz projeler ama, eğitim sistemiyle hayatı kaydırılan milyonlarca kişi ya da bölünme safhasına gelmiş bir ülke kadar önemli zararları yok en azından...




  • Güzel bilgi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aklımda dört tane soru var.

    1-) Amerika Lozan ve Montrö boğazlar sözleşmesini tanıyor mu?

    2-) Montrö boğazlar sözleşmesi yüzünden boğazdan savaş gemileri geçebiliyor mu geçemiyor mu?

    3-) Yeni açılacak boğazı Amerika destekliyor mu?

    4-) Yeni açılan boğazdan savaş gemileri geçebilecek mi, geçemeyecek mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cypon -- 11 Ocak 2014; 21:08:18 >
  • Hukukçu gibi bilemem ama tahminlerim şöyle. Abd'nin tanıyorum demesi şart değil, bizim boğazlardan geçiş koşullarımız bu. Zaten abd 4-5 yıl önce rusya-gürcistan geriliminde Karadeniz'e savaş gemisi gönderirken kısıtlanmıştı biraz. Bizim hükümet istekli olmasına rağmen -tonaj ve zaman limitiyle- 2 abd savaş gemisi girmişti Karadeniz'e. Anlaşma; eğitim, yardım gibi konularla esnetilebiliyor sanırım ama eğer biz istemezsek elimizdeki kapı gibi anlaşma şartlarını koyabiliriz şu an ortaya. Aksi durumda, abd gemilerime izin vereceksin, rusya da vermeyeceksin derse biz arada kalırız.

    Bence abd her halukarda destekler kanalistanbulu, ilerde ne olur ne olmaz diye :)

    Türkiye hariç herkesin savaş gemisi için şu an sınır veya koşul var. Hatırlarsanız çin'in aldığı hurda uçak gemisi geçerken de; zaten motoru dümeni yok, hurda, size de turist gönderecez, para verecez falan deyip ondan sonra geçebilmişti.

    Ne kadar esneyebilir bilmiyorum ama sonuçta şu anda -biz istersek- biraz esniyor anlaşma şartları. Kanalistanbul da bu anlaşmaya bağlanabilir veya bağlanmayabilir bilemiyorum. Ama bunu uydursalar bile bir de Çanakkale boğazı var tabii...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asderty -- 11 Ocak 2014; 22:57:04 >




  • "Lozan mağlubiyet, köprüler ve Marmaray ise zaferdir!"

    bu cahilce cümleden sonra fazla da söz söylemeye gerek yok. cahilce işte.
  • kanal istanbul yaparız, sonra onuda satarız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hashus1099

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: antonidas


    Lozan mağlubiyetiymiş.



    Lozan mağlubiyettir.

    bakayım,
     Boğaz kavgası - Kanal İstanbul'un önemi


    harbiden mağlubiyetmiş.

     Boğaz kavgası - Kanal İstanbul'un önemi


    Şunu da koyalım da,arkadaş arada ki farkı anlayabilsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Obsession

    quote:

    Orijinalden alıntı: hashus1099

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: antonidas


    Lozan mağlubiyetiymiş.



    Lozan mağlubiyettir.

    bakayım,
     Boğaz kavgası - Kanal İstanbul'un önemi


    harbiden mağlubiyetmiş.

     Boğaz kavgası - Kanal İstanbul'un önemi


    Şunu da koyalım da,arkadaş arada ki farkı anlayabilsin.

    Sunlari da ben eklemis olayim:

    -Trakyadaki silahsiz bolge (yanlis hatirlamiyorsam) sure sartli olarakti, sure sarti bitince her iki taraf da askeri koydu.

    -Bogazlar meselesi sonra konusulmasi amaciyla oyle birakildi, zaten sonra anlasmasi yapildi

    -Hatay, suriyeye bagli ozerk cumhuriyet olarak kabul edildi. ancak bir sene sonra kendi iclerindeki yaptiklari referandumla biza katildilar (yine yanlis hatirlamiyorsam 1939)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Partizanlar toplanmış yine. Lozan mağlubiyettir yazıyor.
  • Marmaray sayesinde dünya lideri olduk Adamlar bunu 100 yıl önce yapmış Lozan mağlubiyet marmaray ise galibiyet.Bu bir gazeteci hangi havuz pisliğinden acaba
  • Bu kanal projesi en çok yandaş şirketlere yarar.Mevcut iktidar inşaat işlerini sever.Şimdiden yakın çevresi o bölgelerde arsa,arazi parsellemiştir.
    Panama ve Süveyş kanallarıyla İstanbul Boğazı kıyaslanmaz.Bahsi geçen iki boğaz yapaydır ve yolu kısaltma açısından ciddi önemi vardır.Madem bu işte çok para var üstte bazı arkadaşlarımızın da söylediği gibi Çanakkaleye de ek bir boğaz açılsın ki gelir artsın!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bloklayyn geçin ?u bilgisizleri.
  • Şu konuları tekrar tekrar gördükçe gülüyorum.Doğal boğazın olduğu yerde kanal açılan başka bir yer var mı? Hangi gemi sahibi boğazdan beleş geçmek varken kanala girip para öder ki? Kuruş kuruş maliyet hesapları yapılırken gemiyi nasıl kanala sokacaksın.
    Hele şu lozan meselesi.Sanki osmanlıdan müthiş ordular, silahlar, cephane üreten fabrikalar bir de ekonomisi sağlam ülke kaldı da batı trakyaya kadar alınmadı sanki.Balkan savaşında her cephede yenilen osmanlı birinci dünya savaşında ne hale geldiği belli buradan toplanan güçle birşeyler yapılmış bir de mağlubiyet diyorlar.Sanki ingilizler ordu getirebilse baş edecek güç vardı.
  • Lozan'a mağlubiyet diyenler akıl tutulması yaşıyor herhalde.
  • kanal iyi olur kötü olur bilemem de çevresini yerleşime açarlarsa istanbul 25 milyonu bulur sanırım.
    bu kanal istanbulun maliyetini başka bir şehre bağlasan 2. istanbul yaratırsın.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.