Şimdi Ara

Bmw Motor Yağı (LL04) (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
190
Cevap
3
Favori
170.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vedatkerem V kullanıcısına yanıt
    Elektrikliye gecerek en guzelini yapmissiniz hocam.

    Maalesef kmsi yuksek 214000 oldu gecen hafta.

    Motor sorunsuz gerci suan. Zincir sorunum da yok.

    Sizce risk alip gireyimmi yazilim isine?
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    2010 X1 sandık motor 177hp xdrive 89k km aracıma yazılım yapıp 215hp ye çıkartmıştım çok güzel bişey. Yakıt düştü çekiş uçtu. Sonra oda satıldı. Ama riskli tabi km den dolayı. Bence aynı araca sahip yazılım yaptıran birilerine sorman daha mantıklı olur. Peki sizin şanzuman nasıl? bi sıkıntı var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vedatkerem -- 20 Mayıs 2018; 23:5:29 >
  • vedatkerem V kullanıcısına yanıt
    Anladim hocam. Aklim gitmiyor degil acikcasi.



    Sanziman simdilik sorunsuz gibi. 2 ve 3e gecerken cok cok hafif bir vuruntu oluyor bazen ama inanilmaz az. Bildigim kadariyla bu sanzimanlarin karakteristigi boyle zaten.



    Risk alinabilir gibi duruyor :)
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Yazılım yaptırdığım yere sorayım tam özelliklerini modelini vın kodunu felan özelden yazın. Bu motorlarda şanzumanda diferansiyelde akislerde felan sorun oluyor mu diye.
  • vedatkerem V kullanıcısına yanıt
    Hocam bu arada konudan anliyor gibisiniz ilginiz icin tesekkurler.



    Benim yasadigim ufak bir sorun var Türk forumlarinda ve yabanci forumlarda nadir olsa da geciyor ama cozum bulunmus degil. Ustalarin haberi bile yok. Bir sekilde arastirdim kendim ettim bir cozum buldum ve suan forumdan ayni sorunu yasayan birinin aracinda deneme yapildi ve simdilik sorun cozulmus gibi gorunuyor. Size danismak isterim hocam.
  • vedatkerem V kullanıcısına yanıt
    VIN kodu olayini bilmiyorum hocam ama 2006 320d 163 lukde kullanilan sanzimanlar aynidir sanirim.
  • Estafirullah. Aklımın erdiği bildiğim bişeyse yardımcı olmaya çalışırım.
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Şase numarasının son 7 hanesi vın kodu olarak geçiyor. Ordan özelliklerine bakıyorlar bilgisayardan.
  • vedatkerem V kullanıcısına yanıt
    En basit anlatimla; vites D de iken lambalarda beklediginizde ansizin bir vuruntu yaşanması durumu. Rolanti titremesinden bahsetmiyorum bazilari yanlis anliyor. Benim kastettigim bildiginiz sarsıntılı bir vuruntu ve ne zaman gelcegi belli olmuyor. Periyodik degil. Vites D de, ayak frende iken yasanan bir olay. Yarim frenle yavaslarken durmaya yakin veya yarim frenle yavasca kalkarken yaptigi da oluyor.



    Hic denk geldimi hocam boyle bisey?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Angelica -- 20 Mayıs 2018; 23:28:9 >
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Denk gelmedi böyle bir olay ama bunların ZF şanzımanı dayanıklı sağlam bi şanzıman ama bize yani Türklere dayanmaz. Şöyle izah edeyim ; Borusandaki elemanlar şanzuman yağı değişmez abi ömürlük yağ derler.Kandırmaca yani bozulsun yeni şanzıman takalım. Milli servet gözüyle hiç bakmazlar. Ama yabancı sitelere ve ZF nin sayfasına teknik dökümanlara bakıyorum ilk şanzuman yağı 80k km de sonra her 60k km bir değiştirilmelidir diyor. Biz hiç yağ değişmediğimiz için aşınmalar başlıyor ve şanzıman bozuluyor. Büyük ihtimal şanzıman içinde selenoid valfler var onlara yağ tam gelmiyordur. Yani yağı eksilmiş olabilir. Yada selenoid valflerden biri bozulmuş olabilir.Ankara'da aydoğmuş şanzıman arayıp bi sorun. Şaşmaz sanayinde bu sanayinin en büyük firması. Yazılım için bilgi alayım belki hem yazılımı hemde şanzımanı burada yaptırırsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vedatkerem -- 21 Mayıs 2018; 0:4:32 >
  • vedatkerem V kullanıcısına yanıt
    Hocam maalesef izmirdeyim ben tesekkur ederim.



    Bence de sanziman yagi omurluk degil.



    Ariza olayina gelince benimde ilk aklima gelen sanziman oldu ama vites.D de iken frene basmak yerine araci taşa veya kaldirima dayayinca bu vuruntuyu yapmiyor. Bu yuzden fren sisteminden suphelendim. Daha dogrusu fren hidroligindeki hava boslugundan.



    Arkadas hidroligi yeniletti bakalim simdilik sorun yok. Gelisme olursa buraya da yazarim.
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Frene az basınca yani ayağınızla az kuvvet veriyorsanızda yapar. Bu aklıma geldi ama ihtimal vermedim. Dediğiniz düşüncemi destekliyor. Yağ özelliğini kaybetmişse de yapabilir. 12 yılda da özelliğini kaybetmesi çok normal. Kolay gelsin.
  • vedatkerem V kullanıcısına yanıt
    Fren basma kuvvetim az da olsa cok da olsa vuruntu olayinda degisme olmuyor ama haklisiniz belkide 12 senedir fren hidroligi hic degismedi ve hava boslugu olmus olabilir. Basinc bosluklara denk gelince anlik olarak fren tutmaz ve arac ileri gitmek ister bu da bize vuruntu olarak yansir :)



    Cok vaktinizi aldim hocam. Tekrardan tesekkurler. Size de kolay gelsin.
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Anlayan birileri ile sohbet etmek güzeldi. Ben biliyorum diyen insanlara bişey anlatılmıyor. Siz öyle değilsiniz. Teşekkürler.
  • vedatkerem V kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam tesekkur ederim cok sagolun :)
  • Merhaba, Buna benzer bir rölanti titresişimini ben de e90’ımda yaşıyorum ama çok nadir oluyor ve genelde performanslı kullanım sonrası oluyor. Benim tahminim şaft takozu denen (guibo) parça yıpranmış olabilir. Daha bu gün tabla burçlarını (thrust arm bushings) lemforder burçlarla değiştirdim eskiler dışardan sağlam gibi görünse de kauçuk ölmüştü, yeni burçlarda araç inanılmaz rijitleşti 80-100 arası direksyon titremesi kesildi, kasislerde gelen lak lak sesi kesildi.



    Yani benim fikrim şaft üzerindeki kauçuk bir malzemenin bu vuruntuyu yaptırıyor olma ihtimali var, çözüm bulursanız paylaşın lütfen hatta yeni konular açıp oralarda tartışabiliriz böyle sorunları, böylece sizin sorununuzu yaşayan bir çok insana yardım etmiş olursunuz.
  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    1) Sizdeki titreşim N'de mi D'de mi oluyor hocam? Tahminim D'de oluyor. Ve yine tahminim D-N-R-P geçişlerinde de hafiften araç hareket etmek istiyordur sanırım? Eğer tüm bunlara cevap evet ise şanzıman takozu derim hocam ben. Şaft takozu değildir herhalde zaten araç duruyorken şaft dönmemesi lazım



    2) Thrust Arm Bushings olayını youtube dan açayım dedim; görüntüler fena. Özellikle 1:44'den sonrası çok net. Bu parçaların değişimi sonrası kaymak asfaltta araç sanki yağda gidiyormuş hissi başladımı hocam? Benim araçta o his hiç olmuyor da :)







  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Bendeki titreşimden ziyade rastgele (düzenli olmayan) vuruntu tarzında, belli bir ritimde olmuyor yani. Ve evet sadece D de oluyor vitesi P ya da N ye atınca direkt kesiliyor.

    Ben de aslında şaft takozu derken şaftın sonundaki değil de sizin dediğiniz gibi şanzıman tarafındaki takozu kastetmiştim, birbirine benziyorlar baya.



    Benim araç bu videodaki kadar ağır değildi ama direksyon titriyordu çok hafif 80-100 arası. Değişimden sonra resmen yeni bir arabaya biniyormuş gibi hissediyorum, direksiyon çok keskinleşti, kendini toplaması tektar hızlandı, lak luk ses gitti. Yani tireşimden ziyada farkında olmadığım başka sorunlarım varmış onlardan kurtuldum.



    Ve bu titrşim konusunda 3-4 aydır uğraşıyorum 15 civarı ön düzenci (rotçu) gezdim, bunların çoğu ankaranın en meşhur rotçuları. Adamlara en baştan peşin peşin bu konuyu araştırdığımı thrust arm (tabla) dan şüphelendiğimi söyledim , ama ısrarla onda bir sorun yok, olsa bile sadece frene basınca titretir tabla dediler, en sonunda kafası çalışan birini buldum da değiştir dedi. Gerçi benim hatam çifti 160 lira bişey bu kadar uğraşacağıma en başında deneseydim keşke.




  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Geç yazıyorum hocam kusura bakmayın.



    Bendeki düzenli olmayan vuruntu tarzında ve vuruntuyu sık yapmaya basladıgı an kaldırım yada taş varsa aracı yaslayabilceginiz, vites D de frene basmadan aracı taşa yaslayın vuruntunun kesildiğini farketceksiniz. Bence olay frenle ilgili ve büyük ihtimal de fren hidroliği.



    Şuanki sorunları halledeyim sizin yaptırdıgınız işlemi yaptırcam bende 160 tl hiçbir şey. Gerçi ustalar dediğiniz gibi epey inatçı anlatması zor olcak :) İşçilik kaç para aldılar hocam?
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Söylediğiniz testi yapmam çok zor çünkü genelde kırmızıda beklerken farkediyorum vuruntuyu ve biraz hareket edip tekrar durunca kesilmiş oluyor. Fren hindroliği konusunda hassasımdır yetkili servise gitmem normalde, herşeyi kendim yapmaya çalışırım (yağ,yağ filtresi, hava filtresi, disk, balata), bunun dışında bilmediğim bir şey varsa önce bilen bir ustaya yaptırırım ondan ve DIY sever yabancılardan birazda service manuelden öğrenip 2. sefer onu da kendim yaparım amma fren hidroliğini borusanda 2 yılda bir değiştiririm. yani sizin sorunla benimki aynı mı emin olamıyorum ama kendi sorunumun fren hidroliğinden olmadığını düşünüyorum.

    Ama sizin için biraz araştırdım 3 şey var denenebilecek birincisi yabancı forumlarda bu sorun hakkında sıkça duyduğum brake booster arızası için basit bir test yapabilirsiniz, test söyle; araç çalışmıyorken fren pedalı şişene kadar frene basıp basıp çekiyoruz (videolarda biraz sert yapıyorlar), fren taş gibi olunca frene kuvvetlice basıp ardından aracı çalıştırıyoruz, eğer pedal hızlı bir şekilde boşalmaz ise brake boster arıza olabilir diyorlar, bu da sallama yapabiliyormuş.

    2. test ise daha çok benim sorunumun sizinkiyle aynı olup olmadığını anlayabilmek için ama siz de deneyebilirsiniz. o da şöyle; sorunumuz olan tireşim oluştuğunda el frenini sıkıca çekip ayağımızı frenden çekeriz titreşim kesilirse ben sorunumun sizinkiyle aynı olduğuna emin olabilirim, siz de sorunun frenden kaynaklı olduğuna emin olabilirsiniz çünkü el freninde yapmaması lazım sorunu o hidrolik değil Bmw'de kampanalı sistem (çok saçma bir sistem).

    3. test de araç bu sorunu yaptığınd ayağınızı frenden çekmeden diğer ayağınızda hafif gaz verin (frene sağ ayak ile bastıysanız biraz zor olabilir :D) eğer vuruntu artarsa sorunun tork konvertöründen olma ihtimali var.

    Baya uzadı mesaj kusura bakmayın, sorun çözmeye çalışmak gibi bir hobim var galiba :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 23 Mayıs 2018; 1:21:42 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.