Şimdi Ara

BMW F30 lastik ölçülerinde hata mı yaptım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar.

    19 jantlı F30'umda önler 225 40 19 arkalar 255 35 19 P Zero Run flat lastiklerim vardı.

    2 lastiğimde balon olmuştu. Sesli ve sert olsa da P Zero sevdim ve muayeneden önce lastikleri değiştirdim.

    Yine P Zero aldım fakat arkaya da 40 yanak takalım dediler. Ben de uyumsuzluk olur diye düşündüm ama olur dediler neyse sonuçta taktık.

    Yani 35e göre 40 yanak arka tarafta hissi biraz daha iyi yönde azalttı. En azından darbe emisi biraz daha arttı. Ayrıca daha az kolay balon olur yarılır yanak kalın diye.

    Esas sorum şu.

    255 35 19 arkalar yerine 255 40 19 takıldı. On de şu an eskisi ile aynı 225 40 19.

    Bu ebat sorun yaratır mı? On arka uyumsuzluğu olur mu?

    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Merhaba, teorik olarak 255/40r19 lastiğin çevresi 255/35r19 dan %3.8 daha büyük. %3 ün üzerindeki farklar tavsiye edilmez. Sizin durumunuzda ekstra olarak önleri orijinal ebatta kullanmışsınız, bu durmda araç arka tekerleri önlere göre %3.8 daha yavaş dönüyot olarak algılar. Bu fark belli bir yüzdenin üzerinde olursa zaten araç esp, abs gibi uyarılar verir. Uyarı vermese bile bu farkı sürekli gördüğü için kayıt olarak düşer kontrol ünitesine, Ista ile bağlanınca görülür kayıtlar. Bu orijinal ebat ile arasındaki fark ve sizin drumunuzdaki ekstra olarak ön arka çap ve çevre farkı abs, esp sisteminin çalışma karakterini değiştirir. Ne kadar değiştirir derseniz buna bir cevabım yok, deneyimlemedim. Söylediklerim teorik bilgiler pratikte ne olur bilmiyorum. Ararsanız yabancı forumlarda elbet sorunsuz kullanan da bulursunuz sorun yaşadım diyen de çıkabilir belki. Başta orijinal ebad tercih etseydiniz iyiydi tabi ama sizin durumunuzda arka lastiği değiştirme gibi bir şansınız yok gibi, hallederim ben bir şekilde derseniz onu bilemem. Ama yerinizde olsam ve halledemesem yapacağım şey mevcut lastiklerin aracın elektronik dengeleme sisteminlerinin çalışma karakterini değiştirip değiştirmediğini, ne kadar değiştirdiğini müsait bir yolda iyice gözlemlerdim (tabi bunun için eski halini iyi bilmek gerek). Daha sonra güvenlik açısından bir sorun hissetmezsem içim rahat devam ederdim yola.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Dün arabayı kullanmaya başladığımda ilk kalkışta gaza yüklendiğinde ESP ışığını yaktı. Mesela ESP ısığını daha az görüyordum ama sürüş dinamiği çok değişmedi gibi hissettim. Ama çok hız yapmadım trafik vardı iş çıkış saatleriydi. Bir de lastik çok temiz ve yenidir diye de düşündüm ilk takıldığında olabiliyor öyle ESP ışığı. Sonra sürüşün sonlarına doğru yanmadı. Belki lastiğin ısınması, oturması, pislenmesi gerekiyor.

    ESP ışığı haricinde biraz daha rahat oldu. 35 yanak daha hissettiriyordu 40'a göre.

    Muayenede sorun çıkmaz değil mi ebatla ilgili?
  • tolgacem kullanıcısına yanıt
    Yeni lastik ilk 500 km tam perfotmansını vermeyebilir, üretici de belirtir zaten internet sitesinde bunu, dikkatli sürün de der.

    Konfor konusunda, yanaklar 12.75 mm büyüdüğü için, daha yumuşak hissettirmesi beklenen bir şey zaten.

    Mauyenede aslında Tuv Türk’e göre orinal ebad dışında lastik kullanmak ağır kusur, yani kalma sebebi. Fakat pratikte ufak farklarda bunu uygulayanı görmedim ben, ama bir kaç kişiden duydum. Genelde de söylenen ufak farklara tölerans gösterdikleri. Ama işi kuralına göre yapan birisine denk gelirseniz araç kalır.

    Aracı denemekten kastım da virajlı ama güvenli ve boş bir yol bulursanız hafif hafif limitlerini deneyebilirsiniz aracın. Tabi eski limitlerini biliyorsanız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Güzel sakin bir yolda deneme yapacağım teşekkürler.

    Son olarak sinyal yandığında sönen ve far yanmadan açılmayan yazılımsal amerikan sinyaller var. Herhalde o da sorun olacak. Bir de ikinci egzos ucu sonradan yapıldı onu da orjinale çevireceğim.

    Başka da bir kusuru yok muayeneden geçer insallah :) Balon var muayeneden geçsin diye lastik yenileyip lastikten kalırsam trajikomik olur :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.