Şimdi Ara

BMW E46 / 3 SERİSİ TÜM PAYLAŞIMLAR (97. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
2.436
Cevap
73
Favori
582.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elweda

    makyajlı e46 318i hakkında bilgisi olan ?

    Tabi buyrun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliosmanizm


    quote:

    Orijinalden alıntı: elweda

    makyajlı e46 318i hakkında bilgisi olan ?

    Tabi buyrun

    biri birisi çıktı sonunda teşekkür ederim :)
    hocam yakın bir zamanda 143 bg'lik olanlarından alacağım aslında araç hakkında herşeyi merak ediyorum
    lpg uyumu,yakıt tüketimi , performans, iç hacim , kronik arızası vs.
    45-50.000 bütçe var.
  • elweda kullanıcısına yanıt
    kronik arızası yoktur. performans 3.16i manuel ile aynıdır. yakıt tüketimi 3.16i den fazladır verdikleri fazla değildir otomatik vites dışında. parça fiyatları daha fazladır bakım masrafları daha fazladır. zaten alım satımı pek olmayan bir modeldir. lpg uyumu tamdır. tavsiye prins lpg kiti ile alınmasıdır. onun dışında ikinci elde bmw veya diğer araçlar için;

    (otomatiklerde şanzıman yağ değişimi)
    akü
    alt takım
    triger
    devir daim
    motor conta set
    ön gergi ve kayış
    konjektör
    balata ve diskler
    benzin ve lpg filitreleri
    ufak tefek ampul değişimi
    yağ ve filitreler
    lastikler
    ufak tefek hortum değişimi
    amortisör ve takozları
    şanzuman ve motor takozları

    araba bütçesine ilave yakın gelecekte çıkabilecek bu masraflar için 5-10 bin arası ayırın. sonrada sorunsuz on binlerce km binin.

    resmi kasko değeri 40 bin civarı olan bir aracıda 40 ve aşağısına temiz ve full donanımlı almayı beklemeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    kronik arızası yoktur. performans 3.16i manuel ile aynıdır. yakıt tüketimi 3.16i den fazladır verdikleri fazla değildir otomatik vites dışında. parça fiyatları daha fazladır bakım masrafları daha fazladır. zaten alım satımı pek olmayan bir modeldir. lpg uyumu tamdır. tavsiye prins lpg kiti ile alınmasıdır. onun dışında ikinci elde bmw veya diğer araçlar için;

    (otomatiklerde şanzıman yağ değişimi)
    akü
    alt takım
    triger
    devir daim
    motor conta set
    ön gergi ve kayış
    konjektör
    balata ve diskler
    benzin ve lpg filitreleri
    ufak tefek ampul değişimi
    yağ ve filitreler
    lastikler
    ufak tefek hortum değişimi
    amortisör ve takozları
    şanzuman ve motor takozları

    araba bütçesine ilave yakın gelecekte çıkabilecek bu masraflar için 5-10 bin arası ayırın. sonrada sorunsuz on binlerce km binin.

    resmi kasko değeri 40 bin civarı olan bir aracıda 40 ve aşağısına temiz ve full donanımlı almayı beklemeyin.

    öncelikle bilgiler için teşekkür ederim

    makyajlı 318i 143bg olanı tercih etmemin sebebi makyajsız 320 ile hemen hemen aynı yürür ve daha az yakar demeleriydi ama siz tam tersini söylemişsiniz o halde 316 almak daha mantıklı gibi




  • elweda kullanıcısına yanıt
    alacağınız araç için şöyle söyleyeyim 3.16i aile arabasıdır. kalkıp 5 kişi + full bagaj derseniz gitmiyormuş gibi olur. onun dışında 115 hp 150 nm torkla gayet yeterli düzeyde ilerliyor. benim yakıt tüketimim uzun yolda 120 hız sabitleyici 2.37 lpg ile 20-21 kuruş şehir içi inişli-çıkışlı bi yer 150 bin nüfuslu 27-29 kuruş bu yazınki veriler. kışın ise yine 2.37 lpg ile şehir dışı sabit 25 kuruş değişmiyor şehir içi 32 kuruş sabit :D lpg kiti prins ve manuel. bir arkadaşımda yine e46 3.30 var şehir dışı 30-33 kuruş yakıyor yazın şehir içi aynı şehirde yaşıyoruz 65 kuruş.

    yani yapacağın yol burada çok daha önem arz ediyor. ist. içi için uygun bir araç değildir. nüfus yoğunluğu daha az olan yerler için veya uzun yol yapacaksanız mükemmel bir araçtır (parasına göre rakipleri daha iyi değildir). ben ayda 800 km ve üzeri uzun yol 200 km geçmeyen şehir içi kullanımım var ortalamasını alınca 3.16i en mantıklısı geldi ve onu aldım. sizde bu yönde tercih yapın ilk önce kriteri belirleyin. aylık ortalama yapacağınız yolu belirtirseniz size tavsiyede bulunabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    alacağınız araç için şöyle söyleyeyim 3.16i aile arabasıdır. kalkıp 5 kişi + full bagaj derseniz gitmiyormuş gibi olur. onun dışında 115 hp 150 nm torkla gayet yeterli düzeyde ilerliyor. benim yakıt tüketimim uzun yolda 120 hız sabitleyici 2.37 lpg ile 20-21 kuruş şehir içi inişli-çıkışlı bi yer 150 bin nüfuslu 27-29 kuruş bu yazınki veriler. kışın ise yine 2.37 lpg ile şehir dışı sabit 25 kuruş değişmiyor şehir içi 32 kuruş sabit :D lpg kiti prins ve manuel. bir arkadaşımda yine e46 3.30 var şehir dışı 30-33 kuruş yakıyor yazın şehir içi aynı şehirde yaşıyoruz 65 kuruş.

    yani yapacağın yol burada çok daha önem arz ediyor. ist. içi için uygun bir araç değildir. nüfus yoğunluğu daha az olan yerler için veya uzun yol yapacaksanız mükemmel bir araçtır (parasına göre rakipleri daha iyi değildir). ben ayda 800 km ve üzeri uzun yol 200 km geçmeyen şehir içi kullanımım var ortalamasını alınca 3.16i en mantıklısı geldi ve onu aldım. sizde bu yönde tercih yapın ilk önce kriteri belirleyin. aylık ortalama yapacağınız yolu belirtirseniz size tavsiyede bulunabilirim.

    şuan ki aracımı benzinde kullanıyorum otomatik cıvıc 10 lt tüketimi var. haftada 1-2 defa çıkarmaya vaktim oluyor oda genelde hafta sonları ankara şehir içi hep yokuşlu yerler. Yılda 4-5 bin km yol yapıyorum senede 1 yağına filtrelerine baktırıyorum.
    açıkçası benim için kriter bu tek başıma bindiğimde yürüsün yeri geldiğinde aile aracı olsun birde lpg'de şehir içi 30 kuruşu geçmezse makbuldur :)
    gerçi kullanmadan bilemiyor insan 16 mı 18 mi 20 mi o yüzden çok fazla kararsız kalıyorum. Birde herkes farklı şeyler söylüyor o yüzden asıl bilgiye temiz kullanıcısından almak en garantilisidir sanıyorum :)




  • elweda kullanıcısına yanıt
    şehir içi 30 kuruşu geçmesin dersen burada bişeyler netleşmez nedenmi bulunduğun yerin ve kullandığın zamanın trafik yoğunluğu kullanıcı faktörü hava sıcaklığı nem oranı anlayacağın şehir içinde 20 kuruş yakan arabada 30 kuruş üzeri yakabilir :D ama 1600 cc ile 2000 cc nin şehir içinde aynı yakmayacağı kesindir. mesela manisa tarafında lpg 1.98 aygaz balıkesir tarafında 2.37 yine aynı araba aynı şartlar farklı tüketim :S kafan fahat olsun istiyorsan 3.16i en temizi otomatik istersen 3.18i en mantıklısı. 3.20i hele 2.2 lt motor 6 silindir olan o ise biraz extrası olur bu işin. yıllık bahsettiğin km ye 3.16i ile 3.18i arasındaki size yürütme maliyeti farkına dediğiniz kadar km yaparsanız aradaki fark bahsettiğiniz km yıllık yakıt parasına denk gelir.
  • Beyler selamunaleykum nasipse e46 dusunuyorum bende 98-2000 arasi bu araclarin otomatigi nasil olur keyif verirmi cok yaktirirmi cok masraf acarmi cikabilecegim max rakam 36-37 bu paralara masrafsiz binebilecwgim bisey bulabilirmiyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makyajlı 318i nasıl 316 ile aynı performansta oluyor yahu :) Biri 1.6 115 bg, öteki 2.0lt 143 bg. Üzerindeki şanzıman da tiptronik. 316i ile arasında ciddi bir fark var yani.
  • VTS* kullanıcısına yanıt
    kullanmanı tavsiye ederim sadece rampada extra torkun biraz getirisi var oda 2 katı yakıta tekabül ediyor. zaten satış rakamları herşeyi gösteriyor.
  • Satış rakamlarının sebebi, vergiden kaçınmak isteyen fakir kullanıcılar olabilir mi acaba?
    Hoş, 15 yaşından sonra arada komik bir rakam kalıyor mtv açısından.

    Manuel 316i ekonomi adına tercih edilebilir pekala. Sürüş keyfi açısından n42'yle kıyaslanacak bir motor değil. Kıyaslayan kendini kandırır.
  • VTS* kullanıcısına yanıt
    vergiden kaçınmak isteyen fakirler 2000 cc olanını alırdı kalkıp 2200 cc olanını değil. hatta ve hatta bmw almaz fiat reno alırdı. 3.16i ile 3.20i neden daha fazla sattı bence bunu merak edin. eğer bmw nin sürüş keyfini yaşamak istiyorsan bunu en az m3 ile yapmanız lazım öle 3.16i veya 3.20i 3.30i ile olacak işler değil. benim araçtaki süspansiyon sistemi ile sadece aile aracı olarak kullanılır. birde direksiyon tepkileri çok memnun eder sizi o kadar. kalkıp m3 teki süspansiyon fren motor sistemi olmadığından herhangi bir sürüş zevki aramak mantıklı değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    vergiden kaçınmak isteyen fakirler 2000 cc olanını alırdı kalkıp 2200 cc olanını değil. hatta ve hatta bmw almaz fiat reno alırdı. 3.16i ile 3.20i neden daha fazla sattı bence bunu merak edin. eğer bmw nin sürüş keyfini yaşamak istiyorsan bunu en az m3 ile yapmanız lazım öle 3.16i veya 3.20i 3.30i ile olacak işler değil. benim araçtaki süspansiyon sistemi ile sadece aile aracı olarak kullanılır. birde direksiyon tepkileri çok memnun eder sizi o kadar. kalkıp m3 teki süspansiyon fren motor sistemi olmadığından herhangi bir sürüş zevki aramak mantıklı değil.

    e46 compact'ım da bahsettiğiniz farklı süspansiyon sistemi mevcut (Yay, sertleştirilmiş amortisörler, m jantlar). Frenler de buna mukabil daha iyi. Ara hızlanması (n42) tatminkar. 316i size göre buna yakın bir yol tutuş ve sürüş keyfi sağlıyorsa öyle sanmaya devam edebilirsiniz.
    Bence 1.6 motor n42'ye ancak uzunda yaklaşır. Onun haricinde bariz fark var aralarında.

    Mevzu bahis motor (n42 2.0lt 143ps), 316i ve 320i'ye göre çok kısa süre satışta kaldı. Yani hepsi her dönem satıştaydı da bu motorlu araçlar az sattı diye bir şey yok.




  • VTS* kullanıcısına yanıt
    satış süreleri aynı idi talep olmayınca satışı devam etmedi. sertleştirilmiş amortisörün size yol tutuş anlamında fayda sağladığınızı düşünmeniz bana kullandığınız araç hakkında sıfır bilgi sahibi olduğunuzu gösterdi.

    biri manuel düşük hacimli birisi yarı otomatik yüksek hacimli. buna rağmen manuel daha verimli. tek eksiği daha düşük tork. şanzuman yapısı bu aradaki farkıda fazlasıyla kapatıyor. bir gün iki aracıda (3.16i 115 hp manuel ve 3.18i automatic 143 hp) test etmenizi tavsiye ederim burada sedan mukayesesi yapıyoruz. kalkıp compact aracı sunmanın anlamı yok. bir dünya ağırlık avantajı var. nerden baksan manuelinden baksediyorsundur. ama kesinlikle amortisör konusunda araştırma yapınız. yol tutuştaki en önemli nokta süspansiyon sitemidir. en iyi sistem çok noktalı bağımsız süspansiyondur. ondan sonra bağımsız süspansiyon gelir. yarı bağımsız diye gider. amortisör darbe sönümler. ne kadar sert amortisör o kadar çok yoldaki darbeleri hissetme demek. amortisörün kararı iyidir ne serti nede yumuşağı.




  • Yalnızca amortisör farkıyla iyi yürüdüğünü iddia etmedim. Yürür aksamı komple farklı. Ön-arka jant farkından frenlerine kadar.

    Benim araç yaklaşık 1300 kg. Sedan 316 da bundan çok ağır değildir, hatta sedan 316 daha hafif bile olabilir. Zira altyapı aynı.

    316i, e46'nın çıkışından itibaren e90 gelene dek satıldı. İlk çıkan 318i'ler ise 1.9 lt'lik 118ps motora sahipti. Fakat n42 kodlu 143 ps'lik 318i yalnızca makyajdan sonra satıldı. (Sedan, Touring ve de Compact kasalarda).
    316'nın her dönemde çok satması kadar normal bir şey yok. Her zaman düşük vergi ve düşük tüketime sahipti. Kullanım amacı ona göre çünkü.
  • VTS* kullanıcısına yanıt
    3.16i 1380 kg manuel şanzıman 3.18i otomatik daha ağır şanzıman olayıda var. birde buna lpg sistemi ağırlığı ilave olacak aracın boş hali 1500 kg ma yaklaşıyor buda yüksek tüketim ve tork konvertörlüde performans düşüklüğü demek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    3.16i 1380 kg manuel şanzıman 3.18i otomatik daha ağır şanzıman olayıda var. birde buna lpg sistemi ağırlığı ilave olacak aracın boş hali 1500 kg ma yaklaşıyor buda yüksek tüketim ve tork konvertörlüde performans düşüklüğü demek.

    Aynı model için ağırlıklara buradan bakın, ezbere konuşmayalım. Aralarında 100 kg bile yok.

    316i manuel 1310kg (sürücü hariç)
    http://www.automobile-catalog.com/car/2002/275195/bmw_316i.html

    318i otomatik 1360kg (sürücü hariç)
    http://www.automobile-catalog.com/car/2002/275240/bmw_318i_steptronic.html




  • VTS* kullanıcısına yanıt
    forum sitelerindekine değil ruhsatta yazan net ağırlığa bakarım. bütün sıvılar dolu tüpsüz 1380 kg. yine bütün sıvılar dolu tüple birlikte 1445 kg net ağırlığı var aracın. forum sitelerinde depo doluluk oranı veya sıvı doluluk oranına göre ağırlıkları değişiyor yani net bişey yok. ruhsatında yazandan bahset bana.


    edit: keşke linkini verdiğiniz 3.16i ninde 1796 cc olduğunu görseydiniz. ülkemizdekiler 2002 den sonrası 1598 cc.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mevsimsiz_kar45 -- 3 Haziran 2016; 14:00:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    forum sitelerindekine değil ruhsatta yazan net ağırlığa bakarım. bütün sıvılar dolu tüpsüz 1380 kg. yine bütün sıvılar dolu tüple birlikte 1445 kg net ağırlığı var aracın. forum sitelerinde depo doluluk oranı veya sıvı doluluk oranına göre ağırlıkları değişiyor yani net bişey yok. ruhsatında yazandan bahset bana.


    edit: keşke linkini verdiğiniz 3.16i ninde 1796 cc olduğunu görseydiniz. ülkemizdekiler 2002 den sonrası 1598 cc.

    Gaz sisteminden, içindeki gazın ağırlığından bana ne. Ben fabrikasyon ağırlıklarının karşılaştırmasını yaptım.

    Ruhsatta 1380 yazıyorsa dolu depo sürücü dahil ağırlığıdır o rakam. (Ortalama sürücü ağırlığı da 75 kg olarak hesaplanıyor). Demek ki hacim yanlış olsa da verdiğim bilgi doğruymuş 5 kiloluk bir sapmayla.

    Benim araç net 1320 kilo (sürücü dahil). Sedan 316i 1380 ise sedan 318i de varsın varsın 1450 kilodur. Aralarında zannettiğiniz kadar ağırlık farkı yok. Ama performans farkı var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VTS*

    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    forum sitelerindekine değil ruhsatta yazan net ağırlığa bakarım. bütün sıvılar dolu tüpsüz 1380 kg. yine bütün sıvılar dolu tüple birlikte 1445 kg net ağırlığı var aracın. forum sitelerinde depo doluluk oranı veya sıvı doluluk oranına göre ağırlıkları değişiyor yani net bişey yok. ruhsatında yazandan bahset bana.


    edit: keşke linkini verdiğiniz 3.16i ninde 1796 cc olduğunu görseydiniz. ülkemizdekiler 2002 den sonrası 1598 cc.

    Gaz sisteminden, içindeki gazın ağırlığından bana ne. Ben fabrikasyon ağırlıklarının karşılaştırmasını yaptım.

    Ruhsatta 1380 yazıyorsa dolu depo sürücü dahil ağırlığıdır o rakam. (Ortalama sürücü ağırlığı da 75 kg olarak hesaplanıyor). Demek ki hacim yanlış olsa da verdiğim bilgi doğruymuş 5 kiloluk bir sapmayla.

    Benim araç net 1320 kilo (sürücü dahil). Sedan 316i 1380 ise sedan 318i de varsın varsın 1450 kilodur. Aralarında zannettiğiniz kadar ağırlık farkı yok. Ama performans farkı var.

    Alanda 2000 cc atmosferik sakin kullanımda13 litre yakan arabaya benzinle binecekti herkes 75 kilo tek kişi binecekti fabrika verileri değil gercek kullanıcı verileri önemli


    Gerçi fabrika verisindede 3.18 0.7 saniye daha hızlı bir saniye bile değil

    Neyse size iyi forumlar direksyonuna oturduğum arabayı bilirim sıfır araba almıyoruz sonuçta aracın en az 10 yıllık geçmişi yok sayamazsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.