Şimdi Ara

BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
283
Cevap
1
Favori
34.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güvenliği Volvo değil EURO-NCAP değerlendirir.Aşağıdaki arabaların hepsini euroncap aynı sınıfa sokmuş ve testi yapmış::: Hepsi şu ana güncel satılan arabalar!!!

    http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=103

    BMW, Large family car kategorisinde volvodan ÇOK DAHA GÜVENLİ!!!!!!!!
    iŞTE BMW 3 serisi:::: 5 yıldız ÖNDEN ÇARPMADA % 100 GÜVENLİK SADECE 3 SERİSİNDE::

    Test Scores: Front 16 (100%) Side 17 (94%) Belt Reminder 2 Overall 35 Pedestrian 4 (11%) Child Protection 39 (80%)

    İŞTE VOLVO S-60:: 4 yıldızTest Scores: Front 10 (63%) Side 18 (100%) Overall 28 (82%)


    iŞTE VOLVO S-40::: 5 yıldız

    Volvo S40

    Test Scores: Front 13 (81%) Side 18 (100%) Belt Reminder 3 Overall 34 Pedestrian 18 (50%) Child Protection 40 (82%)


    iŞTE PASSAT::: 5 yıldız


    Test Scores: Front 14 (88%) Side 18 (100%) Belt Reminder 2 Overall 34 Pedestrian 17 (47%) Child Protection 38 (78%)

    iŞTE ALFA159:::

    ADULT OCCUPANT PROTECTION SCORES: FRONT 15 (94%)
    SIDE 16 (89%)
    SEATBELT REMINDER 2
    OVERALL 34
    CHILD OCCUPANT PROTECTION SCORE: 40 (82%)
    PEDESTRIAN PROTECTION SCORE: 9 (25%)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 24 Kasım 2006; 0:41:53 >




  • Sayın gorele2000, ben bir Volvo sahibi olarak bu topiğe -bu dahil- sekiz mesaj atmışken sizin Volvo ve BMW marka araçlar hakkındaki bilginiz nereden gelmektedir ki 30 mesajla katılım göstermişsiniz? Bu kadar yetkin konuşmanız bana 30 yıldır değişmeli olarak Volvo ve BMW kullanan biri olduğunuzu düşündürüyor, bu tahminim doğru mudur? Doğru değilse, tek yaptığınız toplama ve bilinçli olarak çarpıtılmış ve eksik bırakılmış bilgilerle habire polemik yaratmak mıdır?

    Gelelim güvenlik işine; öncelikle şunu belirteyim EuroNCAP’in yaptığı testlerde şike filan olduğuna kesinlikle inanmıyorum. Hedefinin ne olduğu konumuz değil, ama zorla da olsa birçok markanın güvenli araç üretmesini sağlamıştır. Ancak bu zorladığı firma Volvo değildir. Volvo’da güvenlik kuruluş felsefesinde vardı: “Otomobiller insanlar tarafından kullanılıyor. Bu nedenle, Volvo'da yaptığımız her şeyde bize klavuzluk eden ilke güvenliktir ve hep öyle kalmalıdır.” Volvo kurucuları Assar Gabrielsson ve Gustaf Larson. Peki güvenliği ile tanınan markanın aracı NCAP’ten neden dört yıldız aldı? Öncelikle belirteyim S60’ın dört yıldız aldığı dönemde (2001) EuroNCAP’ten aynı kateoride sadece iki model beş yıldız alabilmişti. Bunlardan hiçbiri BMW ya da Opel değildi. Eski S80’nin dört yıldız aldığı dönemde (2001) ise aynı kategoride EuroNCAP’ten beş yıldız alan araç hiç yoktu. Buna rağmen Volvo’nun beş yıldız alamaması bence aracın EuroNCAP ölçütlerine uygun tasarlanmaması da olsa bir eksikliktir. Gerçi S60 ve S80’nin test sonrası üretilen araçlarında bu açıklar kapatılmıştır ama bu yeni araçlar teste girmediği için tam puan alabileceklerini iddia edemeyiz.

    VOLVO ve GÜVENLİK

    Volvo Car Trash Center videosu youtube’dan kaldırılmış. Şu topiğe fikir yazanlar sanırım izlemiştir:http://forum.donanimhaber.com/m_10118817/tm.htm

    [Ek: Video şu linkte var:http://www.metacafe.com/watch/394573/volvo_crash_test_center/ (19.02.07)]

    Ben bu videodaki Test Merkezi’ni tanıtayım:

    Volvo Güvenlik Merkezi Test Laboratuarı nedir?
    Volvo teknik ve teknolojik olarak dünyanın en gelişmiş çarpışma testi tesisi olan Volvo Güvenlik Test Merkezi’ne sahiptir. Yapımı sırasında 65,000 metreküp kayanın taşınması gerektiğinden ötürü devasa bir projedir. Tesis, 2000 yılında hizmete açıldığında, toplam yatırım 86 Milyon Dolardı.

    Nasıl çalışıyor?
    Ana hol, iki tünelin bağlı olduğu dev bir alandır. İlk tünel sabit; ikincisi ise 90 derecelik açıya kadar hareket ettirilebiliyor ve böylece farklı çarpışma açıları elde ediliyor. Otomobiller; darbe noktasını bir kaç santimetreye kadar kontrol edebilecek kadar hassas lazer göstergeler kullanılarak tünellerin en başından harekete geçiriliyor ve merkezde çarpışmaları sağlanıyor. Aynı zamanda, bir çok farklı tipte çarpışmanın tekrarlanması için özel bir çarpışma duvarı da kullanılabiliyor. Çarpışma duvarı 800 ton ağırlığında ve 80 km/s hızla gelen 12 tonluk bir kamyonun darbesine dayanabiliyor.

    Çarpışmada ne olur?
    Çarpışma noktasında, saniyede 3000 kare çekebilme özelliğine sahip özel Stalax yüksek hız kameraları ile çarpışma anı çekiliyor. 30'dan fazla kameranın kullanılmasıyla, her önemli açı yakalanmış oluyor. Elde edilen veriler, daha sonra araştırma mühendisleri tarafından ayrıntılı bir şekilde analiz ediliyor.

    Tünel nasıl hareket ediyor?
    108 metre uzunluğunda ve 600 ton ağırlığındaki tünel, hava amortisörü teknolojisi kullanılarak bir dizi ray üzerinde hareket ettiriliyor. Aynı teknoloji, 800 tonluk çarpışma duvarının hareket ettirilmesi sırasında da kullanılıyor.

    Volvo Cars Güvenlik Merkezinde, benzersiz bir güvenlik testi donanımı bulunuyor. Çarpışma simülatörü, normalde bir binanın depreme dayanıklılığını kontrol etmek için kullanılan mekanizma tipinde üretilmiş; ancak burada otomobil gövdesine zarar vermeden direksiyon simidi, hava yastıkları ve emniyet kemerlerini kontrol etmek için kullanılıyor. Parçalar, otomobilin gövde iskeletine tutturuluyor ve otomobil bir kızağın üzerine konularak, kazada meydana gelebilecek darbenin yaratılması için yeterli güçle geriye doğru itiliyor.

    Kızak, aynı zamanda çarpışma anında meydana gelen otomobilin ileriye doğru devrilme hareketini de gerçekleştirerek; belirli bölümlerin deformasyonunu ve bir otomobil kazasında tam olarak neler yaşandığını çok daha hassas bir şekilde gözler önüne seriyor.

    Otomobiller tünel boyunca nasıl hareket ediyor?
    Teknisyenler, normalde madencilik endüstrisinde maden ocağı arabalarının kaldırılmasında kullanılan bir sistemi kullanıyor; bir madendeki sevk sistemi dikey olarak kullanılırken, Güvenlik Merkezinde aynı teknoloji yatay olarak kullanılıyor.

    Test Mankenleri
    Çarpışma testi mankenleri, insan vücuduna eşdeğer şekilde tasarlanır; insanlarla aynı ağırlık, boyut ve oranlara sahiptirler. Boyun, dizler ve göğüs gibi anatomik parçaların yanı sıra başları da, gerçek insan başının gerilime verdiği tepkileri verecek şekilde tasarlanır. İç taraflarında yer alan elektronik sistemler, bir çarpışma anında gövdelerinin maruz kaldığı hızlanma, yavaşlama ve yer değiştirme gibi çeşitli kuvvetleri ölçmek için kullanılıyor. Bu ölçümler, otomobil aniden durduğunda insan vücudunun nasıl etkileneceğini saptamak için kullanılıyor. Mankenlerin gövdelerinin çeşitli kısımlarının burulma hareketleri ve baskıya maruz kalmış bölgeleri inceleniyor. Bu ölçümler, Volvo güvenlik araştırmacılarının mümkün olduğunca fazla bilgi toplamalarına imkan verir ve gerçek trafik kazalarının insan gövdesi üzerindeki etkileri konusunda çeşitli sonuçlara ulaşmayı sağlar. Volvo test merkezinde çocuklar için neredeyse her yaş grubunu temsil eden bir çarpışma testi mankeni bulunmaktadır. Yeni doğmuş bebeklerden, yetişkin minyon bir kadınla aynı fiziksel ölçülere sahip 12 yaşındaki bir çocuğa kadar her boyutta çarpışma testi mankeni bu grupta yer almaktadır.

    Volvo Hayvan Testi
    Bir çok geyik ve diğer hayvan türleri yol kazalarında ölüyor; otomobile çarpan bir geyik ya da inek gövdesi, ön camı ve tavanı ezebileceği için, bu durum otomobilleri kullananlar için de büyük tehlike oluşturuyor. Hayvan Testi, otomobilin ani direksiyon kırma becerisini kontrol etmek ve böylelikle çarpışmayı önlemek için geliştirildi. Test, özellikle geleneksel bir otomobilden çok daha fazla devrilme eğilimi gösteren arazi araçlarına yönelik.

    Volvo diğer sürücüleri de koruyor:
    Volvo, otomobillerinin diğer yol kullanıcıları üzerinde meydana getirecekleri etkileri konusuna da özen gösteriyor. Örneğin, Volvo ilk SUV'si olan XC90'ı geliştirirken, bir kaza anında diğer yol kullanıcıları üzerindeki riski azaltmak için büyük özen gösterdi. Tipik bir arazi aracının yerden yüksekliği fazladır ve bu nedenle tamponu karşıdan gelen otomobiller ve yolcuları için daha fazla hasar riski oluşturabilir. Bunun nedeni, alçakta kalan otomobilin koruyucu kirişlerinin ve darbe emici alanlarının, arazi aracının altında kalarak görevlerini yerine getirememesidir. Bu durumun önlenmesi için XC90'ın ön süspansiyon alt şasisi, geleneksel bir otomobilin tampon yüksekliğine denk gelen, ön spoylerin arkasına gizlenmiş daha alçak bir çapraz elemanla destekleniyor. Alçak çapraz yapı, karşıdan gelen otomobilin koruyucu yapısına normalden daha erken çarparak, güvenlik sistemlerini tasarlandığı şekilde devreye sokar.

    Yayaların, bisikletlilerin ve diğer korunmasız yol kullanıcılarının güvenliğine büyük önem veriliyor. Otomobilin önü, belirgin ve yumuşak çizgilere sahiptir ve yaralanmaya sebep olabilecek çıkıntılı bir yapı içermez; bu tasarım özelliği, artık bütün yeni Volvo otomobillerinde uygulanıyor. Buna ek olarak, Volvo XC90'daki motor, alçağa yerleştirildi. Bu sayede altındaki motor ile herhangi bir temasa girmeden önce, motor kapağı en az 80 mm'lik darbe emme mesafesine sahip. Böylelikle yumuşak ve darbe emici yapı, aracın motor kapağının üzerine savrulan yayanın ciddi yaralanması riskini azaltmaya yardımcı olur.

    Volvo'nun Test Merkezi’ndeki üstün nitelikli bilgisayarı o kadar hızlıdır ki, 24 saat içerisinde 45 adet tam çarpışma testi gerçekleştirebilme becerisine sahiptir. Ayrıca, gerçek bir çarpışma testine girmeden önce her Volvo, üstün nitelikli bilgisayarda birçok sanal çarpışma testine tabi tutululur.

    Tüm bunlara ek olarak Volvo, kendi Trafik Kazası Araştırma Birimini oluşturan dünyadaki ilk otomobil üreticilerinden biridir. 1970 yılında kurulmasından itibaren, İsveç Kaza Araştırma Ekibi 33,000'den fazla trafik kazasını incelemiştir. Çünkü, gerçek hayattan elde edilen kaza ve olay deneyimleri, kazalarda yaralanan insan sayısını azaltmanın yolları konusunda bilgi birikimi sağlamaktadır. Örneğin; Volvo'nun Trafik Kazası Araştırma Ekipleri tarafından gerçekleştirilen araştırmalar, arkadan çarpışmaların ve buna bağlı oluşan boyun omuru zedelenmelerinin en sık yaşanan durum olduğunu gösteriyor. Volvo, farklı sürüş ortamlarının farklı kazalara yol açabileceğinin farkında; bu nedenle İsveç Kaza Araştırma Merkezinin izinden gidilerek, ülkede her yıl 30.000 insanın trafik kazalarında hayatını kaybettiği Tayland'da Volvo'nun Trafik Kazaları Araştırma Merkezi kuruldu. Projenin amacı, trafik kazalarından veriler toplayan yetkililerin, meydana gelen kazalar hakkında nesnel bir tablo elde edebilmeleridir. Bu bilgiler, hem ülkenin yol güvenliğindeki problemlerini çözümlemek; hem de Volvo'nun daha güvenli araçlar yapmasına yardımcı olmak için kullanılacaktır.

    Volvolarda Kullanılan Güvenlik Sistemleri
    Volvo güvenlik mühendisi olan Nils Bohlin, 1958 yılında üç noktadan bağlantılı emniyet kemerini icat etti. Sonraki sene bu icat, Volvo’nun Amazon ve PV544 modelerinde standart olarak sunuldu. Çok önemli bir icat olarak görülen bu kemer, 1985 yılında Batı Alman patent ofisi tarafından son 100 yılın insanoğluna en faydalı sekiz icadından biri ilan edildi. Tüm Volvo'larda bulunan ve darbe anında sizi sabitleyen ön gergili, üç noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, önceden belirlenen bir kuvvete maruz kaldıklarında bir güç sınırlayıcı ile hafifçe serbest bırakılacaktır. Böylelikle kontrollü bir şekilde sabitlenme sağlanmış olur. Kaymayı önleyici koltuklar, emniyet kemerinin altından kaymanızı önleyerek, olası bir yaralanmayı önler.

    Tetikte, sakin ve bilgili bir sürücü, güvenli bir sürücüdür. Volvolarda kontrol panelinden koltuklara kadar sürüş ortamı, etrafta olup bitene mümkün olduğunca hakim olmaya ve odaklanabilmeye yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır. Volvo'nun yaptığı araştırmaya göre, sıcak havalarda sürücünün hata yapma riski daha yüksektir ve bu nedenle konforlu bir sıcaklık değerine ayarlanmış Elektronik Kontrollü Klima Sisteminin yanı sıra koltuk konforu, düzgün konumlandırılmış göstergeler ve iyi bir trafik bilgi sistemi de kaza riskini azaltmaya yardımcı olur. Volvolarda donanımın kullanımı karmaşık değil basit bir yapıya sahiptir. Yine güvenlik gereği koltuk ayarları sürücüye her türlü pozisyonda araç kullanma izni vermez.

    Hava yastığı, emniyet kemerini tamamlamak için tasarlanmış bir güvenlik buluşudur. Direksiyon simidi göbeğinden fırladığı an, 30 milisaniyeden kısa bir süre içerisinde tamamen şişebilir. Hava yastığı, alınan darbenin yükünü geniş bir yüzey alanına yayacak şekilde tasarlanmıştır; böylelikle yolcunun maruz kaldığı gerilim azalır. Volvo, hıza göre değişen bir güçle şişen hava yastıkları kullanmaktadır. Volvolarda kullanılan yan perde hava yastıkları da dünyanın en gelişmişleridir.

    WHIPS: Volvo mühendislerinin boyun zedelenmelerine karşı sundukları çözüm WHIPS (Boyun Zedelenmesi Koruma Sistemi) olmuştur. WHIPS sistemi bulunan Volvo otomobillerinin dahil olduğu kazaların araştırma sonuçları, sistem sayesinde boyun omuru zedelenmelerinin önceki Volvo'lara göre % 50 oranında azaldığını gösteriyor.

    IDIS: Volvo'nun Akıllı Sürücü Bilgi Sistemi (IDIS), konsantre olabilmeleri için sürücülerin genel stres seviyelerini azaltmaya yönelik bir sistem. IDIS (Akıllı Sürücü Bilgi Sistemi), sürücünün karşılaştığı dikkat dağıtıcı unsurları tespit etmek için otomobilin çeşitli sistemlerinden ve trafik durumundan alınan bilgileri koordine eden bir sürüş desteği gibi çalışır. Ayrıca IDIS; direksiyon simidi ile gaz pedalı hareketi gibi fonksiyonların yanı sıra, frenleme derecesi ile sinyal kullanımını da izler. Bu bilgiler işlenir ve belirli bir düzeye ulaşınca, güvenlik için hayati öneme sahip olmayan bilgiler - örneğin telefondan gelen çağrı veya bir SMS - koşullar sakinleşene kadar ertelenir. Bu sistem de tüm modellerde sunulmaktadır.

    ACC (Adaptive Cruise Control-Adaptif Hız Sabitleyici), sürücünün öndeki otomobil ile arasındaki mesafeyi korumasına yardımcı olan bir sistemdir.İlk bakışta bu bir konfor unsuru gibi görünse de, düzensiz trafik akışı durumunda daha kontrollü bir sürüş sağlıyor. Bu teknoloji aynı zamanda, yeni güvenlik sistemlerinin birçoğunun da temelini oluşturuyor. Yeni S80’de sunuluyor.

    CW: Arkadan çarpmalar yaygın bir kaza türüdür. Bu kazaların çoğunda sebep, sürücünün dikkatinin dağınık olması ve zamanında tepki verememesidir. Bu gerçeğin ışığında Volvo Car Corporation, CW’yi (Collision Warning with Brake Support-Fren Destekli Çarpışma Uyarı Sistemi) geliştirdi. Bu, arkadan çarpmaları önlemeye veya böyle bir çarpmanın etkilerini en aza indirmeye yardımcı olacak destek fonksiyonlarına sahip gelişmiş bir sistem. Yeni Volvo S80’de tanıtılan ve uzun mesafeli radar donanımına sahip olan bu sistem, 15 derecelik bir görüş mesafesi ile hareket eden ya da duran araçları hafızasına kaydediyor.http://www.youtube.com/watch?v=y9c3V0q8cgk&mode=related&search=

    BLIS: Sürüş durumunun daha iyi kontrol edilmesine yardımcı olacak BLIS (Blind Spot Information System-Kör Nokta Bilgi Sistemi) yan aynalardaki kameralar yardımıyla kör noktada araç olup olmadığını belirliyor. Böyle bir durumda sürücüyü uyarmak ve doğru kararı vermesini sağlamak amacıyla aynanın yanındaki uyarı ışığı devreye giriyor. Tüm modellerde kullanılmaktadır.

    SIPS: Volvo’nun patentini aldığı yan darbe koruma sistemi (SIPS) çarpışmanın gücünü otomobilin geniş bir bölümüne yayarak darbenin yolcular üzerindeki etkisini azaltmaya yarıyor.

    Küçük otomobillerdeki önden çarpışmalarda esas konu, frene basıldığında yolcuların öne doğru hareketlerinin, kabul edilebilir sınırlar içerisinde son bulacak şekilde kontrol edilmesidir. Daha uzun çarpışma bölgelerine sahip geniş bir otomobil, bu durma mesafesini arttırır ve insan vücudu üzerindeki yükleri azaltır. Volvo, küçük otomobillerdeki kısa çarpışma yapısını dengelemek için, Güvenli Sürüş Konseptini ve küçük boyutlara sahip 3CC'deki teknoloji özelliklerini tasarladı. Bu sistem; koltukların, direksiyon simidinin ve gösterge panelinin 200 mm'ye kadar kontrollü bir şekilde öne doğru hareket etmesini sağlar, böylelikle insan vücudu üzerindeki yük azaltır. Bu da, 200 mm'lik burulma alanına sahip olmaya eşittir ve otomobilin güvenlikten ödün verilmeden daha kısa olabilmesine imkan tanır. Bu system de yeni C30’da kullanıldı.

    Dünyanın en gelişmiş uzaktan kumanda kontrolü olan Volvo Kişisel Araç İletişim Sistemi, ilk olarak Volvo'nun Güvenlik Konsept Otomobilinde sergilendi. Volvo Kişisel Araç İletişim Sistemi'ndeki parmak izi sensörü uzaktan kumandayı kişiselleştirerek, sürücünün sadece kapı kolunu tutarak otomobili açmasına izin veriyor; otomobil daha sonra anahtarsız olarak çalıştırılabiliyor. Kişisel Araç İletişim Sistemi aynı zamanda sürücünün kişisel ayar parametrelerini otomobile aktarma becerisine de sahip; böylelikle koltuk, direksiyon simidi ve pedallarda yapılması gereken kişisel ayarlar otomatik olarak yapılır. Ve dahası var. Çeşitli güzergahlar önceden programlandığında, sürücü kapı kilidini açar açmaz yön bulma ekranının ayarlanmasını sağlayabilir. Buna ek olarak bir kalp atışı algılayıcısı, birinin otomobile zorla girmeye çalışıp çalışmadığını ya da içeride çocuk veya evcil hayvan unutulup unutulmadığını tespit edebiliyor. Bu sistem yeni S80’de sunulmaktadır.

    Yüksek araçlardaki devrilme riskine karşı Volvo, araca daha düşük bir ağırlık merkezi vererek ve otomobilin devrilme hızı ile açısını kaydetmek için jiroskopik algılayıcılar kullanarak yana yatma dengesinin kontrolünü sağlayan bir sistem ile XC90'da bu eğilimi azalttı. Devrilme riski tespit edilirse, DSTC (Dinamik Denge ve Çekiş Kontrolü) gücü kesiyor ve otomobilde dengenin yeniden kazanılması için tekerleklerden birini veya birkaçını frenliyor.

    Çocuklar, vücut oranlarından ve anatomilerinden dolayı bir kaza durumunda yetişkinlere göre çok daha kolay yaralanabilir. Örneğin, dokuz aylık bir bebeğin kafası, vücut ağırlığının yaklaşık olarak yüzde 25'i kadarken, yetişkin bir erkeğin kafası, vücut ağırlığının sadece yüzde 6'sını oluşturur. Bebeklerin yüzleri, başlarının geri kalan kısımları ve beyinlerine göre çok daha küçük olduğundan, kafa oranlarının yetişkinlerden çok daha farklı olduğunu söyleyebiliriz. Bebeklerin kafatası daha ince olduğu için, bebeklerin başlarından yaralanmaları genellikle yetişkinlere göre çok daha tehlikelidir. Vücuttaki diğer kolay incinebilen kısımlar bir kaza anında, emniyet kemerinin kaymasını engelleyen ve dolayısıyla da iç organların hasar görmesini önleyen ama buluğ çağına kadar tam gelişmeyen omurga ve leğen kemiği ve çok hassas olan boyundur. Bu nedenle, küçük çocuklar için arkaya dönük bir çocuk koltuğu, daha büyük çocuklar için de kemerle sabitlenen yükseltici koltuklar önerilir. Arkaya bakan koltuk" fikri kimden çıkmıştır? Otomobillerde çocukları arkaya bakar şekilde taşıma fikri 1960'lara dayanmaktadır. Bu buluşun fikir babası olan Göteborg'daki Chalmers Üniversitesi'nden İsveçli Profesör Bertil Aldman, gemini uzay aracındaki astronotların kalkış sırasında arkaya bakar şekilde oturmalarından esinlenmiştir. Kalkış kuvvetlerinin astronotların tüm sırt ve başlarına dağıtılması için, koltuklar kalıp haline getirilmişti.

    VOLVO ON CALL NEDİR?

    Tüketici ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap vermeyi hedefleyen Volvo, dokuz ülkedeki Volvo kullanıcıları arasında bir araştırma düzenledi. Araştırma, acil durumda polis ya da ambulansa haber verebilmek için kullanılabilecek cihazların her ülkede önemli olduğunu ortaya çıkardı. Bu noktadan hareket eden Volvo, dünyanın ilk fabrikada monte edilen ve otomobile tam olarak entegre SOS sistemi “Volvo On Call”u geliştirdi.

    Tüketici ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap vermeyi hedefleyen Volvo, dokuz ülkedeki Volvo kullanıcıları arasında bir araştırma düzenledi. Araştırma, acil durumda polis ya da ambulansa haber verebilmek için kullanılabilecek cihazların her ülkede önemli olduğunu ortaya çıkardı. Bu noktadan hareket eden Volvo, dünyanın ilk fabrikada monte edilen ve otomobile tam olarak entegre SOS sistemi “Volvo On Call”u geliştirdi.

    Güven ve tasarımla özdeşleşen Volvo, ilkini 2001 yılında gerçekleştirdiği araştırmanın ikincisini bu yıl, Brezilya, İngiltere, İtalya, İsveç, A.B.D, Norveç, İspanya, Güney Afrika ve Tayvan olmak üzere dokuz ülkede tekrarladı.

    Ülkelere göre farklı ihtiyaçların dile getirildiği araştırma sonuçlarında ilk sıraları, patladığında inmeyen lastikler ve SOS (İmdat) sistemi tüm istek listelerinde aldı.

    Volvo On Call, güvenlik esasına dayanan iki paket ile sürücülerin hizmetinde

    Volvo On Call sisteminde güvenliğin esas alındığı, temel ve ek olmak üzere iki ayrı paket bulunuyor. Sistem, sağlık uzmanları tarafından ‘altın saat’ olarak tanımlanan kritik zaman aralığında, yaralının tedavi edilme şansını yükseltirken, kalıcı etkilerin oluşması riski çok düşük düzeye indirilebiliyor.

    Temel paketin kurulu olduğu araçlarda, hava yastığının açılması ya da emniyet kemerindeki ani gerilme durumunda kaza alarmı otomatik olarak devreye giriyor. Alarmı tek bir düğmeye basarak sürücü de kolayca çalıştırabiliyor. Temel paket aynı zamanda, otomobilin arızalanması durumunda yol yardımı isteklerini de kapsıyor.

    Temel pakette, Volvo'nun entegre GSM telefonu ve bir GPS alıcısı ile 5 yıllık hizmet aboneliği yer alıyor ve, aracın sahibinin değişmesi durumunda paket otomobilin yeni sahibi tarafından kullanılıyor.

    Ek pakette ise, otomobil alarmının devre dışı kaldığı otomotik olarak bildiriliyor. Çalınmış otomobilin takip edilmesi ve polisin harekete geçirilmesine imkan tanıyor. Ayrıca anahtar kaybolduğunda aracın kilidinin uzaktan açılmasına olanak sağlıyor. Ek paket, temel paketten farklı olarak aracın sahibine özel.

    Her iki pakette de araçtan otomatik alarm alındığında, hizmet merkezi tarafından gereken yardım hakkında daha ayrıntılı bilgi için araç aranıyor. Eğer araçta bulunan kişilerden cevap alınmazsa polis ve ambulans çağırılıyor. Hizmet merkezi görevlileri, hava yastıklarının açılıp açılmadığını, pencerelerin kapalı, kapıların kilitli olup olmadığını, yakıt deposunda ne kadar yakıt bulunduğunu ve araç içindeki hava sıcaklığı gibi, aracın konumunu ve durumunu tanımlama olanağına sahipler. Bu bilgiler, hizmet merkezinin, olay yerine uygun yardımın en çabuk şekilde ulaştırıldığına emin olmasını sağlıyor.

    “Ağır hastalar ve ciddi kaza geçirmiş kişiler için her dakika önemlidir”

    Volvo Cars Gelişmiş Özellikler Müdürü Joost Van Den Bosch, ağır derecede hasta ya da ciddi kaza geçirmiş kişiler için her dakikanın önemli olduğu belirtiyor. Acil yardımın hayat kurtardığını belirten Joost Van Den Bosch, bu noktadan yola çıkarak Volvo On Call hizmetini oluşturduklarını sözlerine ekliyor.

    Sisteme kayıt olunduğunda, yardımın hiçbir zaman uzakta olmadığını belirten Joost Van Den Bosch, “Adım adım ilerliyoruz. Birkaç yıl içinde Atlantik’i aşıp, A.B.D’de tam ölçekli bir sistem kurmayı ümit ediyoruz” diyerek sözlerine devam ediyor.

    Volvo On Call’un gelecekte daha da geliştirileceğini belirten Joos Van Den Bosch, uzaktan arıza teşhisi yapmak, uzaktan yazılım yüklemek ve yol bilgisi yardımı sağlamak üzerine çalışmalarına devam ettiklerini belirtiyor.

    Volvo On Call Avrupa’da 14 ülkede kullanılıyor

    Volvo, Avrupa Birliği’nde 2009-2010 yılından itibaren geçerli olacak kaza durumlarında kullanılan SOS sistemlerini bugün araçlarına yerleştiriyor.

    “Volvo On Call” hizmeti Avrupa’da Belçika, İngiltere, Fransa, İtalya, Lüksemburg, Hollanda ve İsveç olmak üzere yedi ülkede, bu ülkelerde yer alan hizmet merkezlerinden 24 saat sunuluyor. Bunun yanı sıra, Danimarka, Norveç, Portekiz, İsviçre, İspanya, Almanya ve Avusturya’da ise, uluslararası bir hizmet merkezinden Volvo kullanıcılarına ulaştırılıyor.

    Volvo’nun güvelik sistemleri kronolojisi. Günümüzde, her otomobilde Volvo'dan bir parça bulacaksınız denmesinin sebebi:

    1944 Güvenlik kafesi
    1944 Lamine ön cam
    1959 Önde üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri
    1960 Dolgu malzemeli kontrol paneli
    1964 İlk arkaya bakan çocuk koltuğunun prototipi
    1966 Önde ve arkada darbe enerjisini emen katlanma bölgeleri
    1967 Arka emniyet kemerleri
    1968 Önde koltuk başlıkları
    1969 Önde üç noktadan bağlantılı, ön gergili emniyet kemerleri
    1970 Volvo Kaza Araştırma Ekibi'nin Kuruluşu
    1972 Arkada üç noktadan bağlantılı emniyet kemerleri
    1972 Arkada çocuk kilitleri ve arkaya bakan çocuk koltuğu
    1973 Katlanabilen direksiyon kolonu
    1974 Enerji emen tamponlar
    1974 Arka dingilin önüne yerleştirilmiş yakıt deposu
    1978 Yükseltici çocuk koltuğu
    1982 Kemerlerin altından kaymayı önleyici ön ve arka koltuklar
    1982 Geniş açılı yan aynalar
    1984 ABS (Tekerleklerin Kilitlenmesini Önleyen Fren Sistemi)
    1986 Yükseğe yerleştirilen fren farı
    1986 Arka orta koltukta üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri
    1987 Sürücü hava yastığı
    1990 Entegre yükseltici çocuk koltuğu
    1991 Yan Darbe Koruma Sistemi (SIPS)
    1991 Ön emniyet kemerlerinin otomatik yükseklik ayarı
    1993 Bütün koltuklarda üç noktadan bağlantılı, ön gergili emniyet kemerleri
    1994 SIPS yastıkları (yan hava yastıkları)
    1997 Devrilmeye Karşı Koruma Sistemi (ROPS) (cabriolet modelleri)
    1998 Boyun Zedelenmesi Koruma Sistemi (WHIPS)
    1998 Hava Perdesi (IC)
    2000 Göteburg'daki Volvo Cars Güvenlik Merkezinin Açılışı
    2000 Bütün çocuk koltukları için ISOFIX bağlantı sistemi
    2000 İki aşamada şişen hava yastıkları
    2001 Volvo Güvenlik Konsept Otomobili (SCC)
    2002 Kapsamlı Devrilmeye Karşı Koruma Sistemi (ROPS)
    2002 Kaza testi için sanal hamile mankenin geliştirilmesi
    2002 Yana Yatma Denge Kontrolü (RSC)
    2003 Akıllı Sürücü Bilgi Sistemi (IDIS)
    2003 Arka emniyet kemeri uyarısı (S40 ve V50'de)
    2003 Darbe kuvvetlerini azaltan yeni, patentli, ön yapı
    2003 Bangkok'ta Volvo Trafik Kaza Araştırma Ekibi'nin göreve başlaması
    2004 Su Tutmayan Cam (WRG )
    2005 Bütün yeni Volvo C70'lerde Kapıya Yerleştirilmiş Hava Perdesi'nin (DMIC)sunulması

    Güvenlikte gelecek dönem
    Kazaları öngören ve oluşmasını engelleyen teknolojilere odaklandıklarını söyleyen Volvo Car Güvenlik Direktörü İngrid Skogsmo, “hedefimiz tüm aktif güvenlik sistemlerimizi biraya toplayarak, bu sistemleri araç sahiplerinin co-pilotu statüsüne getirmek. Aracın ön kısmındaki alanı izlemek üzere bir radar sensörü geliştirdik. Sistem, başka bir araca arkadan yaklaşırken sürücünün tepki vermemesi durumunda ön cama yansıyan kırmızı ışık ve uyarı sesi ile devreye giriyor” dedi. İngrid Skogsmo, “Araştırmalar gösteriyor ki, bir araç diğer araca arkadan çarptığında, araç sahibi frene basmıyor. Bunun sebebi büyük olasılıkla, sürücünün ne olacağını anlayacak zamanı olmaması ve bu nedenle kazayı önleme şansının bulunmamasıdır. Bizim aktif güvenlik sistemlerimiz, sürücüyü tehdit edecek bu durumdan kurtarmak için, aracın manevra yapmasına imkan verecek zamanı kazandırdı” diye konuştu.

    Volvo Car Corporation, otomobil ne kadar güvenli olsa da trafiğin durumu ne kadar kontrol altında tutulsa da güvenliğin her zaman insan faktörüne bağlı olduğu bilinciyle hareket etmektedir. Ayrıca sürücünün uyanık olması, zor koşullarda hızlı kararlar alabilmesı ve yorgunluğa asla izin vermemesi de çok önemlidir.
    Amaç insan gözünü güçlendirmek

    Kalabalık sokaklar ve yeni iletişim araçlarının tümü sürücünün dikkatini dağıtan unsurlardır. Volvo Car Corporation, sürücünün hangi bilginin önemli olduğuna karar vermesine yardımcı olmak için, otomobillerini, trafiği insan gözünden daha hızlı okuyan, gelişmiş teknolojide cihazlarla donatıyor. Volvo Car Corporation tarafından geliştirilen ve çalışma aşamasında bulunan aktif güvenlik sistemleri, herhangi bir tehlikeye karşı uyarıyor ve çarpışmanın önlenmesi için yeterli zamanın olmaması halinde harekete geçebiliyor.

    Birçok aktif güvenlik sistemi üzerinde çalışmalarına devam eden Volvo Car Corporation’ın, yakında üretime geçeceği bazı ürünler şunlardır:

    Gece görüşü: Kızıl ötesi ışınlar karanlıktayken sürücüye daha uzun ve daha geniş bir görüş alanı sağlar. Siyah ve beyaz bir görüntü, gösterge tablosunun üzerinde bulunan açılıp kapanabilir cam bir ekran üzerine yansıtılır.

    Sabit göz konumu: Otomobil, koltuğu, pedalları, direksiyon simidini ve kontrolleri ayarlayarak sürücünün gözlerinin daima optimum görüşü elde edecek noktada olmasını sağlar.

    Bu da Volvo'nun güvenlik konsept otomobili. Dünyada henüz güvenlik konsept otomobili yaratan başka bir firma olmadı.

     BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da

     BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da


    Acil Şerit Yardımı, kamera ve radar teknolojisini kullanarak, karşıdan gelen araçlar ile sürücülerin şerit disiplini için öndeki yolu izler. Otomobil karşıdan gelen trafiğe doğru sürüklenmeye başlarsa, sesli bir uyarı devreye girer. Sürücüden bu uyarıya hiçbir tepki gelmezse, otomatik olarak direksiyon kuvveti uygulanarak sürücünün kendi şeridine geri dönmesi sağlanır.

    Yeni nesil güvenlik sistemi, sadece araç sahibi için yüksek güvenlik sağlamakla kalmayıp diğer aracı ve içindeki yolcuları da koruyor. Sistem, arka taraftan çarpışmaları önleyerek, diğer araçtaki yolcuların öne fırlamaları ile oluşabilecek yaralanmaları ve maddi hasarı da engelliyor. Geliştirdiği güvenlik sistemlerini, yeni modellerine entegre edecek olan Volvo Car Corporation, tüm sürücüler için kazançlı bir durum yaratmayı amaçlıyor.

    Driver Alert System (Sürücü Alarm Sistemi)’nde ani ve hatalı şerit değiştirme durumunda alarm sesi devreye giriyor. Böylece sistem sürücüyü göz kapakları kapanmaya başlamadan önce uyarıyor. Driver Alert Sistemi, yorgunluktan ileri gelen kazaları önlemede önemli avantajlar sağlıyor.
    Emergency Lane Assist System (Trafik Şeridi Acil Durum Destek Sistemi)’nde kamera ve radar kullanılarak Volvo otomobilin üzerine doğru gelen araçları izliyor ve uyarı veriyor. Sürücünün uyarı sinyaline zamanında tepki vermemesi durumunda sistem, otomobili şeridine sokmak için ilave direksiyon döndürme kuvveti uyguluyor

    Şimdi güvenlikte tüm bunları yapmış markanın bir modeli EuroNCAP’de dört yıldız alıyor. Peki EuroNCAP’ten beş yıldız alan her otomobil Volvo kadar güvenli mi? Ya da sizi dört yıldızlı Volvo (eski) S80’nin veya görele2000’in sıraladığı beş yıldızlı diğer markalardan birinin içine koyup uçuruma yuvarlayalım. Hangi araçta olmak istersiniz?

    EuroNCAP’ten beş yıldız alan bir aracın bir Volvo ile kıyaslanamayacağı hakkında şu topicteki mesajlardan da faydalanabilirsiniz:http://forum.donanimhaber.com/m_5889004/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 19 Şubat 2007; 12:57:07 >




  • Eline sağlık , büyük bir keyif ile okudum ve Volvoya saygım kat kat arttı
  • Volvo güvenliği ön plana getiren bir firmadır ama diğer firmalardan bir farkını gösterecek tek yer bağımsız EURO nCAP testleridir:::

    Euro NCAP a göre VOLVODAN daha güvenli araçlar vardır.

    D sınıfında Volvodan daha güvenli araçları aşağıda yazdım...

    Focus sedan biliyorsunuz volvoya şasisini s40 üretimi için volvoya vermiştim.

    Sonuç ortada, s40 da 5 yıldız, focusda 5 yıldız...

    Fakat focus önde % 100 puan alırken S40 % 81 puana almış...

    Güvenlikte volvoyu bir şehir efsanesine dönüştürmeye gerek yok.

    BMW 3 serisi hem s40 dan hem s60 dan daha güvenilirdir....

    Bilimsel konuşalım, eğri oturalım, doğru konuşalım... Sonuçlar ortada!!!
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Güvenliği Volvo değil EURO-NCAP değerlendirir.Aşağıdaki arabaların hepsini euroncap aynı sınıfa sokmuş ve testi yapmış::: Hepsi şu ana güncel satılan arabalar!!!

    http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=103

    BMW, Large family car kategorisinde volvodan ÇOK DAHA GÜVENLİ!!!!!!!!
    iŞTE BMW 3 serisi:::: 5 yıldız ÖNDEN ÇARPMADA % 100 GÜVENLİK SADECE 3 SERİSİNDE::

    Test Scores: Front 16 (100%) Side 17 (94%) Belt Reminder 2 Overall 35 Pedestrian 4 (11%) Child Protection 39 (80%)

    İŞTE VOLVO S-60:: 4 yıldızTest Scores: Front 10 (63%) Side 18 (100%) Overall 28 (82%)


    iŞTE VOLVO S-40::: 5 yıldız

    Volvo S40

    Test Scores: Front 13 (81%) Side 18 (100%) Belt Reminder 3 Overall 34 Pedestrian 18 (50%) Child Protection 40 (82%)


    iŞTE PASSAT::: 5 yıldız


    Test Scores: Front 14 (88%) Side 18 (100%) Belt Reminder 2 Overall 34 Pedestrian 17 (47%) Child Protection 38 (78%)

    iŞTE ALFA159:::

    ADULT OCCUPANT PROTECTION SCORES: FRONT 15 (94%)
    SIDE 16 (89%)
    SEATBELT REMINDER 2
    OVERALL 34
    CHILD OCCUPANT PROTECTION SCORE: 40 (82%)
    PEDESTRIAN PROTECTION SCORE: 9 (25%)







  • kuskusuz bmw 530
  • Madem EuroNCAP ile bu kadar ilgilisiniz burada tartışılan BMW 5 serisi otomobillerin, üstelik de 2004 yılında, dört yıldız aldığı bilgisini neden yukarıdaki mesajınıza eklemediniz?

    Sanırım EuroNCAP’in sadece belirli hızda önden ve yandan çarpmaları test ettiğini biliyorsunuzdur. Sizin nitelemenize göre EuroNCAP’ten aynı yıldızı alan her araç gerçek hayattaki kazalarda bizi aynı derecede korur, öyle mi? Ben ise markaların gerçek kazalara karşı araçlarını nasıl hazırladıklarına bakıyorum. Bu konu forumda tartışıldı, bkz.http://forum.donanimhaber.com/m_5889004/tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_10118817/tm.htm

    Ben sizin bir türlü tespit edemeyeceğinizi sandığım bazı EuroNCAP bilgilerini de vereyim:
    - Şu ana kadar EuroNCAP tarafından test edilen VOLVO otomobillerinin topladığı yıldız sayısı da, puan sayısı da BMW otomobillerinin topladığından fazladır (araç başına düşen yıldız ve puan sayısı). Arada dağlar yok fakat arzu ettiğiniz bir sonuç değildi sanırım.
    - EuroNCAP tarihinde 1,5 yıldız alan bir VOLVO otomobili olmadı. On yıl önce test edilenler dahil Volvolar en az dört yıldız almış. BMW’nin ise 3 serisi 1997 yılında 1,5 yıldız aldı. Bu EuroNCAP tarihinde alınan en düşük sonuç. Başkaca 1,5 yıldız alan araçlar da oldu ama bundan daha aşağısını (bir yıldız) alan olmadı. BMW’nin bu 1,5 yıldızlı aracından ölümcül kazaların bolca rastlandığı ülkemizde yığınla var.
    - Aynı platform üzerine inşa edildiği için aynı kategoride değerlendirdiğiniz ama Focusa göre puanlarını az bulduğunuz S40, EuroNCAP testine Large Family Cars (Geniş Aile Araçları), Focus ise Small Family Cars (Küçük Aile Araçları) sınıfından girmiştir. Focus’un testten beş yıldız almasının sebebi de patenti Volvo’ya ait olan güvenlik kafesidir.

    Bir de yukarıda linkini verdiğim bilimsel koltuk güvenliği raporuna yorumunuzu hala beklemekteyim:
    Bu testte araçlardaki koltukların çarpma anındaki kamçı etkisine karşı yolcuları ne kadar koruduğu ölçülmüştü. Araçlar POOR, MARGINAL, ACCEPTABLE, GOOD olarak sınıflandırıldı. İşte BMW ve Volvo listesi:

    BMW 1 series: MARGINAL
    BMW 3 series: POOR
    BMW 5 series: POOR (kumaş koltuk)
    BMW 5 series: ACCEPTABLE (deri koltuk)
    BMW 7 series: ACCEPTABLE
    BMW X3 : POOR
    BMW X5 : POOR

    Bu da Volvo koltukları:

    VOLVO S40 : GOOD
    VOLVO V50 : GOOD
    VOLVO S60 : GOOD
    VOLVO V70 : GOOD
    VOLVO S80 : GOOD
    VOLVO XC90: GOOD

    Araçların tümü 2006 modeldir.




  • Hesheit arkadaşım...

    S40 da focusda aslında bakarsan aynı sınıf arabalar... platform aynı...dediğim gibi focus daha yüksek puan almış.
    Large car family girmesi önemli değil, ağırlıkları benzer sınıf.

    Eskiye dönmeye ne gerek var.
    Kendi arabam astra da volvo S40 dan daha güvenli, s40 önden % 81 alırken astra % 88 puan almış.

    Bunları niye yazıyorum, wartox nickli arkadaş volvo ya binince ölümden korunacağını yazmış, lüks araca

    binip öleceğime demiş volvoya binerim demiş, saçmalık geldi bana, siz niye buna BAN diyemiyorsunuz.

    Neden BMW nin de volvo gibi güvenli araçlar ürettiğini söylemiyorsunuz.

    BMW nin teknolojik olarak bir adım önde olduğunu söylemek niye bu kadar zor? Kompleks???

    Neden volvoyu bir şehir efsanesi yapmaya çalışıyorsunuz?

    5 serisi bir üst sınıf araç ve aynı sınıf s80 de 4 yıldız..Hala satılan s60 da 4 yıldız.
    volvo s40 ise rakipleri de onun kadar iyi hatta ön çarpışmada daha iyi::: Örnek astra, focus...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 24 Kasım 2006; 17:48:39 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Hesheit arkadaşım...

    S40 da focusda aslında bakarsan aynı sınıf arabalar... platform aynı...dediğim gibi focus daha yüksek puan almış.
    Large car family girmesi önemli değil, ağırlıkları benzer sınıf.

    Eskiye dönmeye ne gerek var.
    Kendi arabam astra da volvo S40 dan daha güvenli, s40 önden % 81 alırken astra % 88 puan almış.

    Bunları niye yazıyorum, wartox nickli arkadaş volvo ya binince ölümden korunacağını yazmış, lüks araca

    binip öleceğime demiş volvoya binerim demiş, saçmalık geldi bana, siz niye buna BAN diyemiyorsunuz.

    Neden BMW nin de volvo gibi güvenli araçlar ürettiğini söylemiyorsunuz.

    BMW nin teknolojik olarak bir adım önde olduğunu söylemek niye bu kadar zor? Kompleks???

    Neden volvoyu bir şehir efsanesi yapmaya çalışıyorsunuz?

    5 serisi bir üst sınıf araç ve aynı sınıf s80 de 4 yıldız..Hala satılan s60 da 4 yıldız.
    volvo s40 ise rakipleri de onun kadar iyi hatta ön çarpışmada daha iyi::: Örnek astra, focus...




    yaf arkadaşım kitaplarca yazdık biz bunun için focusla s40 aynı platformda, sınıf segment farklı şeyler bunları karıştırmayın , otomobil derilerindeki sadece başlıkları değil içerikleride okuyun, abi bunu tartışmayalım yine




  • Dostum yorumların gerçekten güzel fakat aşşağıdaki BOLD kısımda biraz yanılmışsın... Volvo hiçbirzaman karmaşayı sevmez, sadelikten yanadır.. BMW kokpitleriyle karşılaştırılınca Volvo'nun son modellere kadar BMW'den daha sadece olduğu gözlenmektedir.. Eski BMW 7 serisinde nekadar çok ufak ufak düğme olduğunu hatırlatırım, buna karşın S80 nekadar sade duruyor, veya S40 ve 3 serisine bakılıncada bu böyledir.. Fakat günümüzdeki donanım olarak üst seçimlerde dijital sistem kullanıldığı için ve herşey bir ekrandan 3-5 düğmeyle kontrol edildiği için bmw daha sade olarak gözükmektedir.. Yani mesajındaki gibi Volvo karmaşayı sever düşüncesi yanlıştır, Volvo'nun temel prensiblerinden biride işlevselliktir, bilirsin ki işlevsellik ve karmaşa aynı çatı altında olamaz.. Umarım bu konuda aydınlatabilmişimdir..
    quote:

    Orjinalden alıntı: djarume black

    her markanın kalite anlayışı , satış politikası ve hitap ettiği kitle farklıdır. , BMW büyük bir markadır, üst düzey müşteriye hitap eder ve gayet de iyi satış rakamlarına ulaşmaktadır. BU tartışılmazdır. Ancak 2araçta farklı yönlerden farklı kullanıcılara cazip gelmektedir, Misal veriyorum ön kokpit dizaynında volvo karmaşayı , her ayrı iş için farklı tuş kullanmayı sever., bmw ise yanılmıyorsam idrive teknolojisiyle her işi tek tuştan halletmeyi sever. belki bu olumsuz bir yön ama bu benim hoşuma gidiyor. Güvenlik konusunda volvonun kendine has sistemleri var, teknoloji harikası çarpışma test merkezinde(bence dünyada en iyisi) bir çok denemeler sonucunda kendine has sistemler üretiyor. sürücü koruyucu güvenlik kafesi , sips bel destekli hava yastıkları , whips boyun zedelenmesini önleyici kafalıklar , darbe emici tamponlar etc. bmwnin bunun karşısında kayıtsız kaldığı söylenemez, onlarda bence bu konuda volvodan geri değiller, hatta denemelerde şunu gösteriyorki, modelden modele bmw ve volvo araçları arasındaki güvenlik karşılaştırmasında bazı kasalarda volvo modelleri bazılarında ise bmw galip geliyor.

    motor ve yürüyen aksam anlayışları zaten tamamen farklı , volvo yoğunluk olarak önden çekiş ve dört çeker kullanıyor. bmw ise arkadan çekiş üretiyor, ve 2lt ve üstü araçların yanlamasıyla ünlü:) , volvo genelde turbo kullanıyor, bmw nin pek öyle bir huyu yok .

    benim genel fikrim bmw daha büyük oynayan, daha fazla iddaalı bir firma, volvo ise daha az satmayı düşünen daha özel araçlar üretmeyi amaçlayan bir firma,
    ben herşeyi üst üste koydum volvo dedim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    Dostum yorumların gerçekten güzel fakat aşşağıdaki BOLD kısımda biraz yanılmışsın... Volvo hiçbirzaman karmaşayı sevmez, sadelikten yanadır.. BMW kokpitleriyle karşılaştırılınca Volvo'nun son modellere kadar BMW'den daha sadece olduğu gözlenmektedir.. Eski BMW 7 serisinde nekadar çok ufak ufak düğme olduğunu hatırlatırım, buna karşın S80 nekadar sade duruyor, veya S40 ve 3 serisine bakılıncada bu böyledir.. Fakat günümüzdeki donanım olarak üst seçimlerde dijital sistem kullanıldığı için ve herşey bir ekrandan 3-5 düğmeyle kontrol edildiği için bmw daha sade olarak gözükmektedir.. Yani mesajındaki gibi Volvo karmaşayı sever düşüncesi yanlıştır, Volvo'nun temel prensiblerinden biride işlevselliktir, bilirsin ki işlevsellik ve karmaşa aynı çatı altında olamaz.. Umarım bu konuda aydınlatabilmişimdir..
    quote:

    Orjinalden alıntı: djarume black

    her markanın kalite anlayışı , satış politikası ve hitap ettiği kitle farklıdır. , BMW büyük bir markadır, üst düzey müşteriye hitap eder ve gayet de iyi satış rakamlarına ulaşmaktadır. BU tartışılmazdır. Ancak 2araçta farklı yönlerden farklı kullanıcılara cazip gelmektedir, Misal veriyorum ön kokpit dizaynında volvo karmaşayı , her ayrı iş için farklı tuş kullanmayı sever., bmw ise yanılmıyorsam idrive teknolojisiyle her işi tek tuştan halletmeyi sever. belki bu olumsuz bir yön ama bu benim hoşuma gidiyor. Güvenlik konusunda volvonun kendine has sistemleri var, teknoloji harikası çarpışma test merkezinde(bence dünyada en iyisi) bir çok denemeler sonucunda kendine has sistemler üretiyor. sürücü koruyucu güvenlik kafesi , sips bel destekli hava yastıkları , whips boyun zedelenmesini önleyici kafalıklar , darbe emici tamponlar etc. bmwnin bunun karşısında kayıtsız kaldığı söylenemez, onlarda bence bu konuda volvodan geri değiller, hatta denemelerde şunu gösteriyorki, modelden modele bmw ve volvo araçları arasındaki güvenlik karşılaştırmasında bazı kasalarda volvo modelleri bazılarında ise bmw galip geliyor.

    motor ve yürüyen aksam anlayışları zaten tamamen farklı , volvo yoğunluk olarak önden çekiş ve dört çeker kullanıyor. bmw ise arkadan çekiş üretiyor, ve 2lt ve üstü araçların yanlamasıyla ünlü:) , volvo genelde turbo kullanıyor, bmw nin pek öyle bir huyu yok .

    benim genel fikrim bmw daha büyük oynayan, daha fazla iddaalı bir firma, volvo ise daha az satmayı düşünen daha özel araçlar üretmeyi amaçlayan bir firma,
    ben herşeyi üst üste koydum volvo dedim



    haklısın ama ben 2000model kendi aracıma bakıyorumda , baya fazla tuş var yani, veya bana öyle geliyor, birde bana aracın kötü gelen tarafı ergonomisi, bunu yapan başka markalarda var ama , 2örnek vereyim kendi s40ım açısından, araçta pratik kullanılabilecek gözler yok , insan cebinden bişey çıkardığı zaman koyacak yer arıyor ve bulamıyor, bi diğer ergonomik kusur ise , camların kontrol butonlarının ortada bulunması, bunu birçok marka yapıyor, ergonomiyle alakası olmayan saçma sapan bir davranış bunu yapan bütün mühendisleri kınıyorum, sağ kapıda cam açıp kapama tuşu yok , sağ tarafta oturan yolcu sol elini kullanmak zorunda,
    başka şikayetim yok arabadan çokta seviyorum volvoyu , ömür boyuda volvoya binecem
    saygılar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Hesheit arkadaşım...

    S40 da focusda aslında bakarsan aynı sınıf arabalar... platform aynı...dediğim gibi focus daha yüksek puan almış.
    Large car family girmesi önemli değil, ağırlıkları benzer sınıf.

    Eskiye dönmeye ne gerek var.
    Kendi arabam astra da volvo S40 dan daha güvenli, s40 önden % 81 alırken astra % 88 puan almış.

    Bunları niye yazıyorum, wartox nickli arkadaş volvo ya binince ölümden korunacağını yazmış, lüks araca

    binip öleceğime demiş volvoya binerim demiş, saçmalık geldi bana, siz niye buna BAN diyemiyorsunuz.

    Neden BMW nin de volvo gibi güvenli araçlar ürettiğini söylemiyorsunuz.

    BMW nin teknolojik olarak bir adım önde olduğunu söylemek niye bu kadar zor? Kompleks???

    Neden volvoyu bir şehir efsanesi yapmaya çalışıyorsunuz?

    5 serisi bir üst sınıf araç ve aynı sınıf s80 de 4 yıldız..Hala satılan s60 da 4 yıldız.
    volvo s40 ise rakipleri de onun kadar iyi hatta ön çarpışmada daha iyi::: Örnek astra, focus...




    Güzel kardeşim eğer sen Opel Astra ile Volvo karşılaştırabiliyorsan helal olsun sana :) Geçiceksin Euro-Ncap ı orda sadece 40mph hızla yapılıyor testler.. Gerçek hayatta herzaman 60-70km hızla olmuyor kazalar.. Veya sadece önden veya yandan çarpma şeklinde olmuyor kazalar.. Volvo araçlarını her hızda ve her açıda deneyebiliyor.. Hız belki olabilir, fakat başka hiçbir firma her açıdan deneyemiyor şuan araçlarını.. Çünkü döner pistli tek çarpışma pisti şuan Volvo'da.. Dünyanın tartışmasız en iyi kaza testleri burada yapılıyor, Euro Ncap da değil.. Ncap sadece standar güvenliği ölçüyor.. VOLVO ile Opel güvenliği karşılaştırılamaz.. Opel de iyidir fakat karşılaşmaz..

    Ben BMW ninde Volvo gibi sağlam araçlar yaptığını kabul ediyorum, fakat BMW volvo kadar sağlam yapmıyor, Volvo'da BMW kadar lüks yapmıyor.. Volvo da lüks yapıyor ama BMW kadar değil, işte siz bunu kabul etmiyorsunuzu.. Volvo'yu tofaşla bir tutuyorsunuz resmen..

    BMW teknolojik olarak önde olabilir, fakat kaza ve kaza önleme teknolojilerinde Volvo daha öndedir.. Bunu BMW satıcısı bile kabul eder.. Ankara Borusan da üst düzey bir mevkideki bir tanıdığımızla görüşmüştük geçen sene, BMW 5 serisinin dizaynına hayranım açıkca sölüyorum, ve bizde bir yeni kasa 5 serisi almak istiyorduk fakat kendiside Volvo kadar sağlam olmadığını söyledi.. Bize söylediği laf şuydu hiç unutmam peder yaşca büyük bu arada; "Abi Volvo açıkça daha güvenlidir, BMW açıkca daha lükstür, seçim senin..". Adam bunu dediği için bizde yeni Volvo S80 i bekledik, bu arada S40 almıştık.. Sora peder başka bi araç aldı, S40 ı bana kakaladı :/

    Bunun şehir efsanesi yapmakla bir alakası yok.. Fakat Volvo zaten bir efsanedir.. En basitinden her oto tamircisine Volvo diyince akan sular durur, dillere destan sağlamlığı konuşulur..

    Ncap daki S80 ve S60 eski model.. Sizin BMW ler yeni kasa bizimkilerde S60 eski, S80 de eski..!!




  • Şu s60 eski olayını bırakın lütfen, şu an satılan modelin ta kendisi s60 ve 4 yıldız...

    3 serisi hem ön hem yandan s40 dan da s60 dan da daha güvenli...ve bu testlerle sabit, 63 km / hızla yapılan testte 3 serisi her ikisinden de iyi, 100 km/h hızda diğer iki volvo modelini düşünemiyorum bile...

    iŞTE BMW 3 serisi:::: 5 yıldız::: ÖNDEN ÇARPMADA % 100 GÜVENLİK SADECE 3 SERİSİNDE::
    Test Scores: Front 16 (100%) Side 17 (94%) Belt Reminder 2 Overall 35

    İŞTE VOLVO S-60:: 4 yıldız::Test Scores: Front 10 (63%) Side 18 (100%) Overall 28

    iŞTE VOLVO S-40::: 5 yıldız::Test Scores: Front 13 (81%) Side 18 (100%) Belt Reminder 3 Overall 34

    2 ay öncesine kadar satılan s80 de 4 yıldız, yenisi herhalde 2007 de girer yani 5 serisinden 3 yıl sonra....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 25 Kasım 2006; 0:22:36 >
  • yaff bende bir an sarhoşun biri yolda yürürken arabama çarptı sandım , 5serisiymiş:D


     BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da


     BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da


     BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da


     BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djarume black -- 25 Kasım 2006; 0:41:03 >




  • Sayın volvocu arkadaş, ne demek bu, noldu 5 serisindeki şöför öldü mü?

    Kabul edin testlerle sabit, BMW, volvodan daha güvenli...

    Sürüş dinamiklerinde karşılaştırmak bile yersiz, BMW çok daha iyi...

    Bırkın artık şu kompleksi!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 25 Kasım 2006; 0:54:44 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Sayın volvocu arkadaş, ne demek bu, noldu 5 serisindeki şöför öldü mü?

    Kabul edin testlerle sabit, BMW, volvodan daha güvenli...

    Sürüş dinamiklerinde karşılaştırmak bile yersiz, BMW çok daha iyi...

    Bırkın artık şu kompleksi!!!


    yaff ne bu şiddet bu celal , 5serisindeki arkadaş yaşıyor hala kör topal idare ediyor,:) , yaff çok takıldınız bunlara 3serisiyle benim aracı sokalım kafa kafaya görelim ne olacağını, varmı parçalamak isteyen bmw sini ?
  • Güvenlik anlayışınızı çok güzel özetlediniz!!!

    Bir kez daha söylüyorum, bu yaptığınız kompleks dışında başka hiç bir şey değildir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: djarume black


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Sayın volvocu arkadaş, ne demek bu, noldu 5 serisindeki şöför öldü mü?

    Kabul edin testlerle sabit, BMW, volvodan daha güvenli...

    Sürüş dinamiklerinde karşılaştırmak bile yersiz, BMW çok daha iyi...

    Bırkın artık şu kompleksi!!!


    yaff ne bu şiddet bu celal , 5serisindeki arkadaş yaşıyor hala kör topal idare ediyor,:) , yaff çok takıldınız bunlara 3serisiyle benim aracı sokalım kafa kafaya görelim ne olacağını, varmı parçalamak isteyen bmw sini ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Güvenlik anlayışınızı çok güzel özetlediniz!!!

    Bir kez daha söylüyorum, bu yaptığınız kompleks dışında başka hiç bir şey değildir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: djarume black


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Sayın volvocu arkadaş, ne demek bu, noldu 5 serisindeki şöför öldü mü?

    Kabul edin testlerle sabit, BMW, volvodan daha güvenli...

    Sürüş dinamiklerinde karşılaştırmak bile yersiz, BMW çok daha iyi...

    Bırkın artık şu kompleksi!!!


    yaff ne bu şiddet bu celal , 5serisindeki arkadaş yaşıyor hala kör topal idare ediyor,:) , yaff çok takıldınız bunlara 3serisiyle benim aracı sokalım kafa kafaya görelim ne olacağını, varmı parçalamak isteyen bmw sini ?



    :D yaff, beni vallahi şımarttılar ben böyle deildim, güvenli dediler , sol şerit prestiji var dediler, aynaya bakıpta volvo logosunu görünce yol verirler dediler , 150yle kaza yapsan ölmezsin dediler , bende cahil adamım daha yüksek lisansımı bitirmedim, inanıverdim, napiim,




  • Seni kandırmışlar..
    sol şerit prestiji BMW!
    Aynaya bakıpda yol verilen BMW!
    150 ile çarpıpda kesin öleceğin arabaların biri de VOLVO!!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Seni kandırmışlar..
    sol şerit prestiji BMW!
    Aynaya bakıpda yol verilen BMW!
    150 ile çarpıpda kesin öleceğin arabaların biri de VOLVO!!!

    :D sen ne kadar güsel kızıyorsun öyle
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000
    Hesheit arkadaşım...
    S40 da focusda aslında bakarsan aynı sınıf arabalar... platform aynı...dediğim gibi focus daha yüksek puan almış.
    Large car family girmesi önemli değil, ağırlıkları benzer sınıf.
    Eskiye dönmeye ne gerek var.
    Kendi arabam astra da volvo S40 dan daha güvenli, s40 önden % 81 alırken astra % 88 puan almış.
    Bunları niye yazıyorum, wartox nickli arkadaş volvo ya binince ölümden korunacağını yazmış, lüks araca
    binip öleceğime demiş volvoya binerim demiş, saçmalık geldi bana, siz niye buna BAN diyemiyorsunuz.
    Neden BMW nin de volvo gibi güvenli araçlar ürettiğini söylemiyorsunuz.
    BMW nin teknolojik olarak bir adım önde olduğunu söylemek niye bu kadar zor? Kompleks???
    Neden volvoyu bir şehir efsanesi yapmaya çalışıyorsunuz?
    5 serisi bir üst sınıf araç ve aynı sınıf s80 de 4 yıldız..Hala satılan s60 da 4 yıldız.
    volvo s40 ise rakipleri de onun kadar iyi hatta ön çarpışmada daha iyi::: Örnek astra, focus...


    Biz sizin bize bu topicte sorduğunuz soruların tümünü cevapladık ama siz nedense tek bir sorumuza cevap vermediniz. Vermediniz diyorum çünkü bence çoğunun cevabını biliyorsunuz ama nedense yanıtlamak işinize gelmiyor. Yukarıda bir arkadaşın da söylediği gibi her türlü veriyi profesyonelce, anlamak istediğiniz gibi anlıyorsunuz. Forumu takip ettiğim kadarıyla bunu sadece bu topicte de değil, katıldığınız her topicte yapıyorsunuz.

    Bu forumda en sağlam araç hangisi diye iki kez topic açıldı. Bu topiclerde araçlar hem gövde sağlamlığı hem de yolcu güvenliği açısından değerlendirildi. Topic başlıkları şunlar: “Hangi arabanın gövdesi daha sağlam?” ve “Sizce en sağlam arabayı hangi marka üretiyor?”

    Bu iki konuya cevap yazan forum sakinlerinin cevapları:

    VOLVO........53 kişi
    Mercedes....31 kişi
    Saab...........20 kişi
    BMW.............8 kişi

    Bu markalar içinde BMW’nin en çok satan ve sevilen sınıfında, Volvo’nun da en az satan sınıfında olduğunu ayrıca hatırlatırım. Forumda BMW’yi, hatta şimdi de Opel'i, VOLVO’dan daha güvenli bulan sizin kadar bilgili kişi sayısı neden az diye merak ettim? Arkadaşlarımız hep bir şehir efsanesinin kurbanı mı olmuşlar?

    Bunlar da sizin ve benim cevaplarım:

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000
    mercedes fakat birde bakıldığında sağlam durma diye birşey vardır ya volvo aynı zamanda çok sağlam duruyor


    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit
    Volvo kendi bindiğim marka olduğu için onu değerlendirme dışı bırakarak, ben, Mercedes ve Saab, diyorum.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.