Şimdi Ara

BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
1
Favori
34.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tamamen katılıyorum dostum, çok iyi açıklamışsın.. Teşekkürler..

    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    üst düzey bir volvo yönetici şöyle bir laf etmiş..

    "mercedes klas, bmw sportif görünmek isteyenlerin, volvo ise "birşey" gibi gözükmeye ihtiyaç duymayanların arabasıdır."

    işin özü bu bence..

    saab ve volvo kullanıcısı isterse bir bmw yada mercedes alabilecek maddi imkana sahiptir.
    fakat o alışılmışın dışındaır.. çok göz ününde olmak istemez. mütevazi ve ağırbaşlıdır.
    altındaki araçta onun tüm isteklerine cevap verebilecek niteliktedir.
    abartısız ve sade tasarım altında sağlamlık güvenlik konfor fazlasıyla mevcuttur..


    ayrıca volvo dediğiniz firma uçak motorundan tutunda ağır iş makinaları kamyonlar gemicilik ekipmanları hatta uzay ekipmanları üretecek teknlojiyede sahiptir. avrupa uzay programının en büyük tedarikçilerinden biridir.

    sözüm şudur ki bmw tabiki süperdir ama volvoda hiç küçümsencek bu kadar basit ele alınacak firma değildir.





  • Eline, aklına, fikrine sağlık. Biz yazsak kompleks yapıyoruz olacaktı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX
    Tamamen katılıyorum dostum, çok iyi açıklamışsın.. Teşekkürler..
    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr
    üst düzey bir volvo yönetici şöyle bir laf etmiş..
    "mercedes klas, bmw sportif görünmek isteyenlerin, volvo ise "birşey" gibi gözükmeye ihtiyaç duymayanların arabasıdır."
    işin özü bu bence..
    saab ve volvo kullanıcısı isterse bir bmw yada mercedes alabilecek maddi imkana sahiptir.
    fakat o alışılmışın dışındaır.. çok göz ününde olmak istemez. mütevazi ve ağırbaşlıdır.
    altındaki araçta onun tüm isteklerine cevap verebilecek niteliktedir.
    abartısız ve sade tasarım altında sağlamlık güvenlik konfor fazlasıyla mevcuttur..
    ayrıca volvo dediğiniz firma uçak motorundan tutunda ağır iş makinaları kamyonlar gemicilik ekipmanları hatta uzay ekipmanları üretecek teknlojiyede sahiptir. avrupa uzay programının en büyük tedarikçilerinden biridir.
    sözüm şudur ki bmw tabiki süperdir ama volvoda hiç küçümsencek bu kadar basit ele alınacak firma değildir.





  • Ellerine sağlık, biz yazsak aynısını BMW fanatiği derler ama sen bir volvo S40 sahibisin giriş@

    Bettyyonpower da çok güzel yazmış.

    Alysentr da güzel yazmış ama yine BMW nin hakkını tam vermemiş..

    Önce giriş@ arkadaşın yazısı..

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Şimdi bu yazılar giriş@ nickli arkadaşa ait. Bizim yorumlarımızı taraflı bulabilirsin. İşte tarafsız olanları:::

    Bunları kabul ediyor musun? Bazı şeyleri hala kabullenemediğini sanıyorum...

    Bu kadar mükemmel yazılanı henüz görmedim:::



    Volvo belli bir kesime otomobil yapar. yani daha muhafazakar, sosyal görüş olarak daha environmentalist, tabi üst düzey ve kişiselleştirilebilir. ama yinede çeşit ve rekabet açısından çok önlerde yer almadığı için tam bir BMW rakibidir denemez. yani otomobilleri gerçekten çok iyi olabilir ama mühendislik ve aktif teknoloji üretiminde BMW gibi olmaz.[/b],

    örneğin BMW active steering/suspension, magnezyum alaşımlı blokları, ödüllü motorlar, maksimum dengeye sahip şasiler vs vs pek çok maliyetli ve "daha öncelikli" şeyleri üretir.
    Volvo ise alternatif teknoloji üzerinde daha çok, yani BLIS kör nokta sistemi var, işte çok gelişmiş bir uzaktan kumanda ünitesi örneğin, enlemesine çarpışmalarda daha fazla boşluk oluşturacak motorlar, ozonu oksijene çeviren patentli filtreler, collision sistemleri ,WHIPS, IC ve pek çok böylesi güvenlik detayı. açıkcası bunları geliştirebilmek fazla maliyetli değildir, yani bunlar çok özel yapılmayacak şeyler değiller. sonuçta tecrübeyle alakası yok bunların sadece düşünebilmekle alakası var ama düşünmeleri güzel bişey tabi, Volvo'yu diğer güvenliğiyle ünlü markalardan ayrıan şeylerde bunlardır bir yerde. bu adamlar komple güvenli otomobil yapar her yönüyle.

    arkadaşlar yazdığınız mesajları fazla okumadım kusura bakmayın. çünkü kişisel sataşmalardan birkaç önemli yer dışında okumaya değer birşey görmedim.


    diğer nokta;



    ancak gördüğüm kadarıyla burdaki çoğu fanatik Volvo kullancısı, Volvo'nun başarısından gaz alarak malesef BMW ile Volvo'yu seviye olarak "tam aynıdır" demeye getirmişlerdir. malesef buna katılamayacağım çünkü böyle birşey yok.,

    öncelikle BMW tamamen bağımsız bir markadır. yani Volvo, geliştirirken çok maliyet getidiği halde o derece başarılı olmayan parçaları kendileri üretip tasarlamazken BMW herşeyi sıfırdan ve "kendisi üretir". Volvo ise orta ölçekte bir grup markası olduğu için ve klasman olarakda BMW kadar üst seviye olmadığı için bu tip şeyleri kendileri üretemezler. tıpkı yeni Ford eucd platformunda yeni S80'de veya C1'in gelişmişi P1 platformundaki S40 V50 veya C30 gibi modellerde görebilirsiniz. yani herşeyi kendileri geliştiremezler, çünkü böyle bir güçleri yoktur. Ford iel birleşmeden öncede renault'dan faydalanırlardı motor şanz. olarak, sadece ünlü turbo motorlarını kendileri üretirlerdi. ha Ford şasisi kullanmanın ne zararı olabilir ki diyebilirsiniz, elbette hiçbir zararı yok ki askine fayadı var çünkü Volvo modelleri artık hiç olmadığı kadar dinamik ve sürüş keyfi veren otomobiller ama malesef bu şekilde özel ve özgün yapılarını BMW kadar iyi korumaları imkansız. yani S40'ın kendine has bir sürüşü yok örneğin, daha çok focusa benziyor sürüş kalitesi bakımından, keza eski S40da Ned-carda birlikte üretildiği carisma ila aynı özellikleri sergiliyor genel olarak (ve tabi çok daha düşük bir seviyede). aynı şey yeni S80'de de biraz geçerli olacak ama yinede Volvo tabiki arabalarına kendi tatlarını katıyor yani hiçbirisi gelişmiş bir Ford değildir asla, burdan böyle bir anlam çıkmasın. ama marka olarak düşündüğümüzde bu Volvo'ya bir -1'dir "eğer BMW ile karşılaştırırsak". ,

    peki BMW napar, BMW arkadaşlar dünyanın en büyük mühendislik firmalarından biridir ve Ar-GE'ye verdiği önemle ün yapmıştır. BMW örneğin bir 5 serisini geliştirken herşeyi baştan ve özel olarak ele alır, özel çalışır. grup içerisndeki bir markadan tüm herşeyi hazırlanmış ayarlanmış bir motoru bir şasiyi, elektronik ekipmanı veya görnmeyen pek çok parçayı satın almaktansa binlerce teste sokarak kendi mantalitesine göre geliştirir, tasarımını herşeyin birebir uyumlu ayarına uygun yapar ve bu sayede yabancı bir ürünü kendi özellikleriyle kombine etmeye uğraşmaz. çünkü zaten herşeyi kendi projelerine göre geliştirirler, maliyetten fazla kaçınmazlar. böylece satın aldığınız 5 serisindeki veya herhangi bir seri farketmez, tüm detaylar ve kullanılan teknolojiler, motorlar o arabaya özgüdür, tekniğini ve parçalarını başka alt düzeydeki otomobillerle paylaşmaz. kısacası BMW özel otomobiller üreten bir markadır, Volvo bu konuda zaten BMW düzeyinde değildir, eskiden de değildi.

    bir 3.16i ile S40 1.6'ın fiyatına bakın. görünüşte yakın birbirlerine rakip gibi duran ve gerçekten ikiside oldukça iyi otomobiller ama BMW arabayı tamamen özel ürettiği için, arkadan itişinden tutunda, kökten tasarlanan motor, şasi, sürüş, süspansiyon, teknik ve elektronik sistemlere sahip olduğu için S40dan çok daha maliyetli ve üstün bir otomobildir, bu yüzden de çok daha pahalıdır. ha asıl BMW 3'ün rakibi S60'da diyebilirsiniz ama Volvo artık S40'ı rakip olarak sunduğunu hem açıkladı, hemde zaten Volvo modelleri tam sınıf kalıplarına oturmadığı için belli bir rakipde sunamayız ki ancak genel olarak daha pahaldır diyebiliriz BMW için



    salt olarak ürettikleri otomobilere bakarsak ise Volvo'nun model adedi, gövde tipi, motor seçenekleri, sürüş teknolojileri ve altyapısı olarak BMW'ye rakip olması çok mümkün değildir, çünkü BMW 1.6lt 115HP'lik motorlarda üretir, 5.0lt'lik F1 teknolojili muhteşem V10 motorlarda üretir, F1'de de yarışır, M motorsports adlı "çok çok" özel ve mühendislik harikası otomobiller üreten ve McLaren gibi dünya üstü otomobillere motor verebilen departmanları da vardır, model ve motor seçenekleri Volvo'nun hayal edemeyeceği kadar yüksek seviyelere de ulaşır, top modelleri ve onların prestiji olarak da ele aldığımız zaman gerçekten Volvo'ya fark atmakta pek zorlanmaz. yani örneğin Volvo daha yeni yeni 300HP'nin üstündeki güçlerde otomobil üretmeye başlamışken, BMW 20 yıldır 300HP+ çalışıyor, böyle otomobiller üretiyor. daha buraya o kadar çok yazılır ki bu yüzden bu konuda çok fazla yazıp çizmeye gerek yok ki zaten gerekli olan demirbaşları yukarıda belirttim.

    genel olarak zaten otomobilere de bakıldığında BMW çok daha dinamik, keskin hisli, sürücü dostu, sportif, uyumlu ve üst seviye otmobiller ürettiğini görebiliriz.


    son olarak şunu söyleyeyim, Volvo'da kesinlikle çok iyi ve klas otomobiller üreten bir markadır. ancak karşılaştırmak istedeğiniz marka gerçekten dünyanın şuan en çok kar eden üreticilerinden ve otomobilleri en çok arzulanan markalarından. bu yüzden haliyle BMW karşısında zayıf bir görüntü çiziyor.,

    tıpkı BMW'nin Porsche karşısında çizebileceği gibi, Porsche'nin de örneğin bir Lamborgihini karşısında. bu işler hep seviye seviye gider, hiçkimse her zaman en iyisine sahip olamaz.






    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    Arkadaşlar bakın konu yine benim dediğim noktaya geldi.. BMW lükstür daha teknolojiktir, fakat Volvo'da daha güvenlidir.. Fakat bunlar demek olmuyorki Volvo teknolojiden, lüksten yoksun, bmw ise güvenlik konusunda sıfırdır.. İşte siz Volvo'yu sıfır olarak görüyorsunuz problem bu noktada.. Yoksa BMW de süper araba üretir, Volvo'da.. İkiside kendi alanında süper ve devrim yaratan araçlar üretir..

    2. konu olarak SAAB'la Volvo'yu karşılaştıranlar büyük hata ediyor.. Volvo'da SAAB da bildiğim isveç markasıdır ikiside isveç çeliği kullanır sağlamlığını önemli olarak burdan alır.. İki aracı güvenlik olarak karşılaştırmak yersizdir..

    Sinirliyken attığım mesajlarda kırıcı olduysam lütfen kusura bakmayın umarım hepimiz birşeyler kapmışızdır bu konudan..

    tuareq dostum, S80 alacağına sevindim.. S80 kullandım ve bir akrabamda olduğu için sıksıkda kullanıyorum.. Araç gerçekten çok rahat ve işlevsel, eğer paradan kaçılmamış donanımıda iyi bir araç alırsan her aradığın elinin altındadır.. Performans olarak bir performans sınıfı araç tadını veremez fakat, güçlü motoru sayesinde standart binek otomobillerinin çoğundan iyidir.. Yol tutuşu konusuna gelince S40 dan XC90 a Volvo araçların yol tutuşu gerçekten iyidir.. Yüksek hızlarda virajlara girerken en ufak bir güvensizlik hissetmezsin.. Birde ağır araç olduğu için mıh gibi yapışıyor yere motorunda gücüyle.. Fakat tavsiyem standart boyutlardaki lastiklerle gezmemen.. Amcaoğulunkileri hatırlamıyorum şuan fakat 225 veya 235 olabilr, önemli olan kalınlığı fakat.. Kalın lastik kullanırsan konfor-performans-yol tutuşu hepsinde büyük fark yaşarsın.. Bu sene ilk aldığında standart lastiklerini ben değiştirmesini söylemiştim, bu nedenle aradaki büyük farkı yaşadığım için üstüne basarak vurguluyorum.. Umarım bilgilendirebilmişimdir..

    Herkese, iyi geceler..







    quote:

    Orjinalden alıntı: bettyonpower

    bu bmw volvo sanki memleket meselesi gibi sayfalarca yazılmış.

    ben giriş nickli arkadaşın yazdıklarını okudum ve ona katılıyorum.

    bir araç her ne kadar sağlam testlerde şu kadar almış densede gerçek hayatta ki kazalar o labratuar ortamlarındakileri tutmayabilir tıpki araçların kataloglarında yazan yakıt tüketimleri gibi.

    bence volvocu arkadaşlar BMW yi güvenlik konusunda hafife almışlar bmw o kadar zayıf araçlar değil.ayrıca araç üreticileri artık satabilmek için de gayet sağlam araçlar yapıyorlar ve bu işler için çok ciddi yatırımlar yapıyorlar.

    ancak Bmw volvo kıyaslamasında benim söyleyeceğim sey şudur.

    BMW çok daha dinamik araçalr yapıyor.yani yol tutuşundan ataklığına vs si ne kadar.ayrıca her türlü detay lüks segment araçlarında düşünülmüş.yani araçlarına binildiğinde mühendislerin oturup fikir ürettiklerini, kafa patlattıklarını anlayabiliyorsun.

    Volvo da elbette ki çok kaliteli araçlar yapıyor.fakat dinamizm olarak Bmw gibi değil. fakat turbo beslemeli beygir güçleri çok yüksek lastik canavarı motorlarının da varlığı göz ardı edilemez bir gerçek.ayrıca s 60 ve s 80 çok konforlu araçlar.ancak volvo arabaları sınıf olarak bazen arada kalabiliyor.
    mesela s 60 A4 C serisinden daha büyük olmasında rağmen benim aldığım dergilerde birbirlerinin rakibi olarak karşılaştırılıyorlardı.

    Bmw albenili,kışkırtıcı ve heyecan verici.volvo ise sade ağırbaşlı ve mütevazı.Tipik bir iskandinav bence.tasarımları çok sade.mesela son çıkan s 80 i fuarda inceledim ve gerçekten oldukça sade bir araç.

    yani satın alacak kişilerin tamamen zevkleri ile alakalı bir konu bu tercih meselesi ancak teknik olarak bmw nin önde oldu ğu da su götürmez bir gerçek.

    şahsen benim tercihim ne BMW ne de volvo olur.

    benim tercihim lüx segmentte her zaman için mercedes ve audi olur.

    saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 29 Kasım 2006; 19:49:54 >




  • sezarın hakkı sezara..

    ben sadece volvonun basit bir firma gibi görüldüğünü düşündüğüm için böyle bir yazı yazdım.
    yoksa ne volvo ne bmw sahibiyim.
    ayrıca yazımdada bmw nin süper araçlar üretiiğini belirttim.
    aksini iddaa edebilecek kimsede olamaz zaten.
    bmw dünyanın en prestijli birkaç firmasından birdir.
  • quote:

    öncelikle BMW tamamen bağımsız bir markadır. yani Volvo, geliştirirken çok maliyet getidiği halde o derece başarılı olmayan parçaları kendileri üretip tasarlamazken BMW herşeyi sıfırdan ve "kendisi üretir". Volvo ise orta ölçekte bir grup markası olduğu için ve klasman olarakda BMW kadar üst seviye olmadığı için bu tip şeyleri kendileri üretemezler.


    saçma sapan bir örnek. Önemli olan en iyiyi bir arada toplamaktır. Ben Volvo tutkunuyum çünkü sağlam, ama bir araba çıksada Volvo'dan sağlamlığını alsa, BMW den lüksünü alsa, direkt ondan alırım, yani önemli olan araçta bulunan, firma üretmiş üretmemiş, geliştirmiş veya çalmış benim için önemli değil. Ben altımda olan aracın durumuna bakarım. Bakınız dünyanın en iyi arabası nedir? MAYBACH'dir tartışmasız olarak, karanın en iyi aracı olarak her dergi, her istatistik hepsinde o seçiliyor, yine tutturmayın BMW daha iyi diye.. Maybach in satışı BMW den daha az olabilir veya herşeyini kendi geliştirmiyor, her parçasını kendi yapmıyor olabilir fakat hepsi birleştiriyor ve bu nedenle karanın en iyi aracı.




  • Cımbızla mı seçtin:)

    Neyse bu konu çok ama çok uzadı...


    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    öncelikle BMW tamamen bağımsız bir markadır. yani Volvo, geliştirirken çok maliyet getidiği halde o derece başarılı olmayan parçaları kendileri üretip tasarlamazken BMW herşeyi sıfırdan ve "kendisi üretir". Volvo ise orta ölçekte bir grup markası olduğu için ve klasman olarakda BMW kadar üst seviye olmadığı için bu tip şeyleri kendileri üretemezler.


    saçma sapan bir örnek. Önemli olan en iyiyi bir arada toplamaktır. Ben Volvo tutkunuyum çünkü sağlam, ama bir araba çıksada Volvo'dan sağlamlığını alsa, BMW den lüksünü alsa, direkt ondan alırım, yani önemli olan araçta bulunan, firma üretmiş üretmemiş, geliştirmiş veya çalmış benim için önemli değil. Ben altımda olan aracın durumuna bakarım. Bakınız dünyanın en iyi arabası nedir? MAYBACH'dir tartışmasız olarak, karanın en iyi aracı olarak her dergi, her istatistik hepsinde o seçiliyor, yine tutturmayın BMW daha iyi diye.. Maybach in satışı BMW den daha az olabilir veya herşeyini kendi geliştirmiyor, her parçasını kendi yapmıyor olabilir fakat hepsi birleştiriyor ve bu nedenle karanın en iyi aracı.




  • Aslında uzuyacak bişide yok.. Sen şimdi benimle hemfikir misin? İki markada hem sağlam hem lükstür fakat Volvo daha sağlam, BMW daha lükstür.
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Cımbızla mı seçtin:)

    Neyse bu konu çok ama çok uzadı...


    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    öncelikle BMW tamamen bağımsız bir markadır. yani Volvo, geliştirirken çok maliyet getidiği halde o derece başarılı olmayan parçaları kendileri üretip tasarlamazken BMW herşeyi sıfırdan ve "kendisi üretir". Volvo ise orta ölçekte bir grup markası olduğu için ve klasman olarakda BMW kadar üst seviye olmadığı için bu tip şeyleri kendileri üretemezler.


    saçma sapan bir örnek. Önemli olan en iyiyi bir arada toplamaktır. Ben Volvo tutkunuyum çünkü sağlam, ama bir araba çıksada Volvo'dan sağlamlığını alsa, BMW den lüksünü alsa, direkt ondan alırım, yani önemli olan araçta bulunan, firma üretmiş üretmemiş, geliştirmiş veya çalmış benim için önemli değil. Ben altımda olan aracın durumuna bakarım. Bakınız dünyanın en iyi arabası nedir? MAYBACH'dir tartışmasız olarak, karanın en iyi aracı olarak her dergi, her istatistik hepsinde o seçiliyor, yine tutturmayın BMW daha iyi diye.. Maybach in satışı BMW den daha az olabilir veya herşeyini kendi geliştirmiyor, her parçasını kendi yapmıyor olabilir fakat hepsi birleştiriyor ve bu nedenle karanın en iyi aracı.






  • artık günümüzde tüm sektörler gibi otomobil sektörüde globalleşmeden nasibini almıştır.
    hiçbir firma tek başına değildir.
    örnek verirsek bmw nin psa ile motor üretimi,
    gm ve dc ilede hybrid araç üretimi konusunda devam eden ortaklıkları vardır.
    firmalar rekabet etmek istiyorsa ortaklıklar kaçınılmazdır.
    ileridede mutlaka bmw nin gireceği yeni ortaklıklar olacaktır.
    bmw çok büyük bir firma o her zman tek başına olacak komik bir idda bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alysentr -- 29 Kasım 2006; 20:52:46 >
  • Yine aklına, fikrine, eline sağlık. Üç haftadır işkenceye yatırılmıştık, "Söyleyin BMW çok büyüktür, yücedir, uludur, kutsaldır" diye.

    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr
    artık günümüzde tüm sektörler gibi otomobil sektörüde globalleşmeden nasibini almıştır.
    hiçbir firma tek başına değildir.
    örnek verirsek bmw nin psa ile motor üretimi,
    gm ve dc ilede hybrid araç üretimi konusunda devam eden ortaklıkları vardır.
    firmalar rekabet etmek istiyorsa ortaklıklar kaçınılmazdır.
    ileridede mutlaka bmw nin gireceği yeni ortaklıklar olacaktır.
    bmw çok büyük bir firma o her zman tek başına olacak komik bir idda bence
  • 1 serisi = C30
    3 serisi = S40
    5 serisi = S60
    7 serisi = S80
    M3 = S40 T-5
    M5 = S60 T-5
    X5 = XC90
    X3 = XC50 (üretimde)
    Z4 = ?
    6 serisi = ?
    3 ci = C70
    ?????? = XC70
    ?????? = V70

    hadi bye bye kimse volvo ile kıyaslama yapmasın her arabanın kendine göre has özellikleri vardır bunu unutmayalım.
  • kesinlikle seçimim volvodan yana olur,güvenlik olsun teknik donanım olsun s 80 ztn bambaşka bi alet.ayrıca bmw motorunu özellikle 100bindn sora tavsiye eden bn daha kimseyi görmedim
  • öncelikle yazımı takdir ettiğiniz için teşekkür ederim. aslında konuyu hortlatmak istemezdim ama birkaç bişey eklemek durumundayım çünkü katılmayanlarda olmuş, saygı duyarım.


    öncelikle şu sınıf karmaşasına bir son verelim:

    Volvo S60 ile BMW 5 serisi aynı sınıf değildir, S60 3 serisi ile 5 serisi arasında bir yere tekabül eder. tam olarak 3 serisi rakibi diyemeyiz çünkü motorlarının güç ortalaması ve giriş motorlarının seviyesi daha yüksekdir ve çok daha kalın yapılı ve konfor ağrılıklı bir araba olmasından ötürü sportif küçük elit sedanların sınıf kalıplarına tam oturmaz. ama test olur karşılaştırılır, bir araya getirirler arabayı bu mümkün. ha tam rakipmidir derseniz hayır.

    5 serisine zaten rakip değildir, çünkü onun kadar gelişmiş ve pahalı değildir. o seviyede değildir.

    Volvo S40 ilk nesilde klasik bir orta sınıf olarak çıktı, executive car'da denildi ama ben o kasanın fazla etkili olduğunu düşünmüyorum. iki tane öne çıkan yeri olduğu söylenir; güvenlik ve tasarım. onun dışında herhangi bir VW Bora'dan bile daha iyi olduğu söylenemez. açıkcası bana kalırsada böyle bir otomobilden C serisine filan rakip olmaz. mitsubishinin 5000 hareketli parçasından sadece 1000 adedini kullanmasına rağmen olumsuz etkileri gözlenir genelde, zayıf yol tutuş, direksiyon, küçük hacimli ve GDI motorların başarısız yapısı. ilk ucuz 1.9 renault dizeli filan. bunlar hiç olumlu karşılanmamıştı. ama klas bir otomobildir bir şekilde, sonuçta Volvo üretimi.

    şuanki S40 ise oldukça kaliteli bir otomobil, önceki nesile göre baya fark var arasında. bir 3 serisi veya C serisi ayarında olduğunu hala düşünmüyorum ama öncekine göre çok daha tatmin edici ve elit bir otomobil olduğu açık. sınıfına gelirsek, fiyat olarak kompakt sınırların çok dışına çıktığı için kompakt sınıf değil, seviye olarak gerisinde kaldığı için premium orta sınıf değil. klasik orta sınıf ise (vw passat, ford mondeo) hiç değil. hala ara sınıf olarak düşünülebilir.


    S80'de kesinlikle S serisi veya 7 serisi rakibi değildir, onlarla karşılaştırılamayacak kadar hem ucuz hemde daha basittir. ancak Volvo ürün gamı içerisinde bir flagship olması nedeniyle Audi A6 BMW 5 veya Mercedes E serisinden "bir parça" daha üstün olarak kabul edilebilir(tartışmaya açık, bu kendi tezim çünkü), çünkü S80in Volvo ürün gamı içerisinde bir abisi daha olmadığı için Volvo sahip olduğu tüm güvenlik, teknik gibi detayların en iyisini bu arabaya bağımsızca uygular. ancak BMW 5 serisi için böyle davranamaz daha muhafazakar olmak zorunda, 7 serisinden ötürü. zaten dikkat ederseniz S80 prestij amaçlı bir üretim olduğu için stationları ve güçsüz motorları yoktur, tüm teknolojileri daha kapsamlıdır. ama eğer illa bir sınıfa sokulması gerekiyorsa bu 7 serisi değil, 5 serisinin içinde bulunduğu sınıf olmalıdır.

    Volvo modelleri tam sınıf kalıplarına oturmaz, bu genelde benim oldukça hoşuma gider. arabaalrın ön görülen kalıplara oturmaması, Volvonun kendi bildiği gibi yapması güzel birşey.


    N-Cap'e gelirsek:

    burda sanırım görele arkaşımız N-Cap'i ortaya sürerek 5 yıldız alan diğer modellerin 4 yıldız alanlara göre söylemiş. malesef böyle birşey yok. arkadaşlar N-Cap'in amacını karıştırıyorsunuz.



    quote:

    N-Cap güvenlik meslesine aslında hiç girmemek lazım, beyler, euro N-Cap otomobillerin "kabul edilebilir" güvenlik seviyelerini ölçer. yani mesele testi geçme meslesidir, 4 yıldız alan araba 5 yıldız alandan daha güvenliksiz değildir. bu ikisininde önceden belrilenmiş yüzde 40 örtüşmeli bariyere çarpma testinden geçtiği anlatır, sadece birisi daha yüksek puan almıştır. bunun dışında hemen bir senaryo yazalım, S40 güvenlik testlerinden 5 yıldız almış bir otomobil, aynı şekilde megane II'de öyle siz megane ile kaza yaparsınız, neyse araba sizi gayet iyi korudu diyelim. ancak araba ters dönüp yakıt hortumundan sızıntı alıp yanmaya başladığı zaman ve siz o sırada içerde yanıp kül olurken, Volvo tamamen tutuşmaz koltuk ve kokpit mazlemeriyle size gerçek güvenliği ve değeri sağlar. böyle özel ekstralar N-Capde ölçülmez. orda otomobilleri her yönden teste tabi tutmazlar, arkadan çarpmalara veya takla durumlarına karşı sınamazlar. onlar sadece istediklerini alır, ve otomobillerin trafikte yeterli güvenliği sunup sunmadıklarına bakarlar. geri düzenleme ise markaların işidir ve şüphesizki dünyanın güvenliğe en fazla AR-GE ayıran markaları MB, Volvo ve Saabdır. bu firmalar güvenlik teknolojisi geliştirirler, ürünlerin kullanırlar milyonlarca euroluk labaratuvarlar açarlar (bkz isveç Volvo güvenlik merkezi, dünyada "tek") ve patant satar kar ederler. hepsinin belli bir kalite ve güvenlik imajı vardır.


    yukarda daha önce başka bir konuda yazdığım şey N-cap'in gerçek mantalitesidir ve onlarında bu yola çıkış nedeni budur zaten. N-cap'in asıl denetlediği şey, avrupanın N-cap kriterlerini kabul eden anlaşmalı ülkelerine satılan otomobillerin "en basit güvenliği gerektirecek birkaç kaza tipinin" sağlanıp sağlanmadığı, ne şekilde sağlandığı, ne yollarla sağlandığı ve bu kriterlerde ne seviyede olduğudur. ciddi problemler varsa markalara bunlar bildirilir. N-cacp sayesinde güvenlikle pek ilişiği olmayan markalarda asgari güvenliği sağlayacak otomobiller üretmek durumunda kalmışlardır. (bkz. opel o eski günlerinden eser yok, maliyetleri arttı, N-cap'te opel sintra, vectra, omega faciaları. güvenliği zayıf otomobilleri güçlendirirken kaliteden taviz verdiler, tecrübeleri olmadığı için, bkz VW kaliteden taviz verildi;))

    çok örnek verilebilir.


    Volvo'nun da N-cap ile arası 2001 yılından beri oldukça bozuktur, çünkü S60'ın güvenlik testinde dize çarpan küçük bir sigorta parçasının kıkırdağa zarar vermesi sebebiyle, 1 puan eksilerek 4 yıldıza düşmesi, ancak Volvonun milyonlar harcayıp geliştirdiği mükemmel WHİPS sisteminin kaale alınmadan bir A4den çok daha güvenli bir otomobil güvenli değilmiş gibi gösterilmesi neticesinde Volvo N-cap'e 2. bir test aracı tahsil etmemiş ve tüm ilişkilerini dondurmuştur. bundan sonra da isveçteki güvenlik merkezinin yatırımlarına başlanmış ve kendi güvenlik özelliklerini test edebilecekleri 80 milyon euroluk bir güvenlik merkezi kurmuşlardır (3 farklı N-cap güvenlik merkezi, simülatörler ile beraber 8 milyon pound'a kuruldu).

    ancak daha sonra N-cap'in bir bakıma zorunlu hale gelmesiyle istemeye istemeye de olsa belli otomobillerini gönderiyorlar.


    kısacası N-cap volvonun güvenlik merkezinin yanında çöptür. hiçbirşeydir. sadece belli kriterlere bakmakdan ileri gitmez ve basittir. daha fazla anlatıalcak bişey yok çünkü N-cap yetkillerine bile sorsanız onlarda bundan fazlasını söylemezler.

    ve evet eğer totalde dünyanın en güvenli otomobillerini üreten bir marka aranıyorsa bu Volvo'dur. onu kılcal farklarla MB, Saab, Audi, BMW takip eder.


    BMW'de oldukça güvenlidir ancak N-cap dışında güncel hayatta oluşan kazalara Volvo kadar hazırlıklı değillerdir. çünkü onların güvenlik gelişimine Volvo kadar para harcanmamış, Ar-ge yatırılmamıştır. ancak onlarında çok güvenli olduğu gözden kaçmamalı.


    bunların dışında ne yani bir otomobilin özgün olup olmaması beni ilgilendirmez ben bana gelen bakarım diyenler olmuş ama...

    arkadaşlar 50-55 milyar para vererek aldığınız örneğin bir S40'ın 40 milyara satılan Focus'dan daha özel olmasını istemezmisiniz? orta direk bir marka olan europe Ford'un damgalarını otomobilin her yerinde görmek, ünlü isveç mantalitesine ve üretim şekline zarar gelsin istermisiniz? benim arabamda kullanan pek çok elektronik ve haraketli parça Ford'dan alınma. yani bir Focusa bindiğim zaman kendi arabamın özel detaylarını tabiki rahatlıkla anlıyorum ama biraz derine ve işin tekniğine indiğiniz zaman arabada ford imzasının ne kadar baskın olduğunu görebiliyorsunuz. araba her zaman gözüme ben kuşkusuz şüphesiz bir Volvoyum diyemiyor. örneğin 2 aracın aks mesafeleri aynı tutulmuş maliyet amacıyla bu sayede Focusa ek olarak yüksek bir konfor sunamıyor araba. tam olarak sınıf kalıplarına oturmakta güçlük çekiyor çünkü arabanın altyapsını Ford tasarlayıp ürettiği için ancak ona uygun bir şekilde otomobilin boyutları ayarlanabiliyor. tasarım önceden belirlenmiş bir gövdeye giydiriliyor. BMW gibi hiçbirşey mükemmel oranlrala kökten tasarlanmıyor. neden çünkü maliyet unsurları göz önüne alarak üretilmiş. marka kimliğinden ziyade yöneticilerin cebine ne kadar para sokarız mantalitesi daha ağır basmış, bu yüzden "daha iyi bile olsa" otomobiller özgünlüklerini kaybetmeye başlıyor. Volvonun ünlü 2.4lt 5 silindirli motorları piyasadan kalkıyor. tüm motorlar sıkıcı, ekonomik Ford motorlarına dönüşmeye başlıyor. 2.0lt'lik duratec C30'larla S40'a geldi bile. ne için, daha kullanımı kolaymış daha ekonomikmiş... geçiniz bunları, tek bir sebebi var, pahalı ve özel 5 silindirli motorların markaya olan ekonomik götürürlerinin artık rekabet yüzünden karşılanamaması. istemiyorum ben Ford motoru, ben eğer Volvo alıyorsam, gerçek bir volvo makineside beklerim kaputun altında. haksızmıyım?


    BMW'de işte bu durum yok. gidiyorsun 5 serisi spariş ediyorsun, şüphesiz mükemmel bir BMW'ye biniyorsun. herşeyiyle BMW'ye özel. onların düşünce fikri, onların teknolojisi. bu sayede de daha değerli. evet kendileri geliştirdiği için daha pahalı ama daha değerli.

    bunu göz ardı edenler olduysa da bu çok önemli bişeydir ve bu benim fikrim değil. gerçekten önemli bir kavram. Volvo da pekçok parçasını kendi hissini verebilecek üretiml özellikelrini atlamadan geliştirir, ve tabiki kendisi üretir ama altyapı, fikir ve uygulama ford desteklidir, en azından bundan sonra ağırlıklı olarak böyle olacak.


    başka bir sorunuz olursa cevaplarım seve seve. sürç-i lisan ettiysem affola.




  • quote:

    artık günümüzde tüm sektörler gibi otomobil sektörüde globalleşmeden nasibini almıştır.
    hiçbir firma tek başına değildir.
    örnek verirsek bmw nin psa ile motor üretimi,
    gm ve dc ilede hybrid araç üretimi konusunda devam eden ortaklıkları vardır.
    firmalar rekabet etmek istiyorsa ortaklıklar kaçınılmazdır.
    ileridede mutlaka bmw nin gireceği yeni ortaklıklar olacaktır.
    bmw çok büyük bir firma o her zman tek başına olacak komik bir idda bence


    bunu yeni gördüm.

    BMW'nin PSA ile kurduğu küçük çaplı joint venture diyebileceğimiz ortaklığı şuan sadece PSA grubundaki araçları ve MINI'yi kapsamaktadır. BMW o motorları kullanmıyor, o motorları kullanmak için PSA BMW'ye üretim dönemi boyunca aylık telif hakkı ödüyor. çünkü o motoru üretmek için gerekli kaynağı PSA sağladı, mühendisliğiyle ise BMW ilgilendi, BMW E92 3.35i'deki muhteşem 3.0lt bi-turbo makinenin yapı taşları kullanıldı. ortaklık bu şekilde kuruldu. PSA'nın, üretilen motorun (henüz tek bir motor var) kendi otomobillerine enlemesine konumlandırmada uyum sağlaması dışında bir katkıda bulunmadı.

    kaldı ki BMW bunu kullansa bile yine kendi ürettiği ve kendi imzasını taşıyan bir motoru kullanmış olacak. yani burda Ford'daki motorları Volvo'nun copy-paste ile kendi araçlarına uygulaması gibi bir durum yok. Ford motorları kötüdür diye bir iddiam asla yok yanlış anlaşılmasın, burda bahsedilen özgünlük ve kimliğin korunabilme düzeyinin küçük bir tartışmasıdır. şüphesiz ki BMW daha saygın bir durumda bu açıdan, bunun elbette marka ölçeğiyle de büyük alakası var, orası da sabittir.




    bu arada bir yukarıdaki uzun mesajımda birkaç şeyi tekrarlamak durumunda kalmışım yeni farkettim. aklıma gelip tüm mesajlara de komple cevap verebilmek amacıyla hemen yazıya döktüğüm için oluyor.




  • volvo s80 de muazzam bı araba ama kesınlıkle bmw 5 serısının ıcı dısı olsun harıka bı makıne helekı 530 gibi 3000 motor 230 kusurluk beygiri olan bi bmw ile otobanda sellektor yapınca cogu araba panık yapar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: qaradavut

    volvo s80 de muazzam bı araba ama kesınlıkle bmw 5 serısının ıcı dısı olsun harıka bı makıne helekı 530 gibi 3000 motor 230 kusurluk beygiri olan bi bmw ile otobanda sellektor yapınca cogu araba panık yapar

  • Arkadaşlar bende Volvocuyum elimizden 4 tane volvo geçti birinde (740 turbo) ölümcül bi kaza geçirdik kapıyı açıp çıktık Şu an V70 t kullanıyorum. Benim için volvo çok farklı bi araç. Sağlamlık açısından idaalı konuşuyorum üstüne tanımam. Kabul ederim bmw nin "bazı" modelleri daha performanslı olabilir. Ama motor ömrü açısından Volvoyu yakalayamaz. Volvo motorlarının (240 tipi ) 800 900 bin hatta 1 milyonu "açılmadan" geçtiğini biliyorum. İç kalitede şunu örnek vereyim , bizde 94 850 glt vardı. Geçen hafta 2000 model 320 ile karşılaştırım (yıkama istasyonunda ) tarafsız olarak söylüyorum volvonun standart modeli glt 3.20 den iç donanımda çok daha üstün full deri döşeme koltular elektrikli ce hafızalı ısıtmalı 4 cam otomatik.
    Sonuçta hepsi güzel araçlar ama benim için volvo sizin için diğerleri olabilir. Ama Volvo nun şuan kalite olarak diğerlerine yetiştiği ve bazı yönlerden geçtiği kesindir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: qaradavut

    volvo s80 de muazzam bı araba ama kesınlıkle bmw 5 serısının ıcı dısı olsun harıka bı makıne helekı 530 gibi 3000 motor 230 kusurluk beygiri olan bi bmw ile otobanda sellektor yapınca cogu araba panık yapar


    3000cc 230 bg de panik yaparlarsa, 4400cc 315 bg V8 motorda bankete düşerler sanırım

    quote:

    Orjinalden alıntır: giriş

    5 serisine zaten rakip değildir, çünkü onun kadar gelişmiş ve pahalı değildir. o seviyede değildir.


    Giriş dostum, her fikrine katılıyorum neredeyse fakat 5 serisi ve S60 hakkındaki yorumlarını biraz değiştirmekte sanırım fayda var.. S60, 5 serisine rakiptir ve aynı sınıftadırlar.. Belki lüks yönünden 5 serisi öndedir, çünkü 5 serisi en nihayetinde bir BMW ve BMW lerin çok düşük modelleri olmadığı sürece arabayı çok güzel donattığınıda kabul ediyorum.. Volvo sadece gereklilerle donatıyor, işlevsel bir sistem sunmayı tercih ediyor. BMW ise yine işlevsel düşünüyor, bunun yanısıra güzel bir lcd ekrandan kumanda ettirmeyide unutmuyor.. Bence Volvo'nun en büyük hatası bu, açıkcası bu yönünü çok sevmiyorum fakat güvenlik benim için 1. plandadır.. Araçların fiyatı yada lüksü aynı sınıfta olmamadığı anlamına gelmez.. Volvo daha az tanınan bir firmadır, bu nedenle fiyatları BMW'ye göre daha makul.. S60 ve 5 serisinin maliyetleri arasında çok fark olacağını tahmin etmiyorum, fakat BMW çok daha pahalıya satıyor çünkü BMW adınıda veriyor yanında.. Motor gücüne gelince, giriş motorları bile tutmuyor demişdin yanılmıyorsam fakat bildiğim kadarıyla tutuyor.. BMW 2000cc motor sunuyor, aynı şekilde Volvo da 2000cc motor sunuyor.. Sonraki motorlarda BMW 4000cc ye kadar çıkıyor, bu konuda önde olabilir fakat performans olarak 250bg motorlarıyla S60 da iyi bir seviyede..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WaRToX -- 25 Aralık 2006; 21:45:10 >




  • Bu ekran meselesine benim de kafam takılıyordu bir müddet önceye kadar. Sonra orta konsol üzerinde son moda olanlar kadar olmasa da ekranı olan bir Saab 9.3 kullandım ve ne kadar gereksiz olduğunu anladım. Beyler benim görüşüm direksiyon kolunun arasından, yoldan başınızı en az kaldırmanız gereken bir bilgi ekranı dışındakiler sürüş güvenliği açısından yerinde değil. Ek ekran olarak sadece arka kameradan aracın arkasının veya navigation haritasının bulunabileceği ekranları yerinde bulmaktayım. Birçok bilgiyi aynı anda veren o ekranlar çok şık gözüküyor olabilir ama böyle de bir sonucu var. Yoksa Volvo için yeni çıkmış S80'e ekran koyup cazibe yaratmak zor bir iş olmasa gerek.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: giriş?
    Volvo S40 ilk nesilde klasik bir orta sınıf olarak çıktı, executive car'da denildi ama ben o kasanın fazla etkili olduğunu düşünmüyorum. iki tane öne çıkan yeri olduğu söylenir; güvenlik ve tasarım. onun dışında herhangi bir VW Bora'dan bile daha iyi olduğu söylenemez. açıkcası bana kalırsada böyle bir otomobilden C serisine filan rakip olmaz. mitsubishinin 5000 hareketli parçasından sadece 1000 adedini kullanmasına rağmen olumsuz etkileri gözlenir genelde, zayıf yol tutuş, direksiyon, küçük hacimli ve GDI motorların başarısız yapısı.


    giriş dostum üzgünüm ama bu yazdıklarına katılamıyorum. Benim önceki aracım Golf IV idi (Bora'nın hbsi) şimdiki de eski S40. Sizin Bora'dan farklı bulmadığınız S40, Golf'ten ve Bora'dan sadece güvenlik ve tasarımda değil sizin S40'da beğenmediğiniz yön olan yol tutuşta ve aklınıza gelebilecek her şeyde daha üstün. Ben Golfümden çok memnundum ama S40 sonrası daha iyisinin ne olduğunu görmüş bulunuyorum. S40'ın yol tutuşu hem virajlarda hem de yüksek süratlerde Golf'den daha iyi, ki Golf'ün yol tutuşu Bora'dan daha iyidir. Ek olarak S40'da elini nereye atsan kaliteyi hissediyorsun, Bora'da bunu hissetmek için S40'ı incelememiş olmak gerekiyor.
    Belki yeni S40 değil ama eski S40, C serisinin ciddi bir rakibi idi. 2000cc 163 bglik motora ek olarak 2000cc 200bglik T4 modeli de vardı, hani motor konusunda da pek zayıf olduğu söylenemez. 1600 cclik motoru ise kabul ediyorum şehir içinde kalkışlarda sorun yaratıyor ama uzun yoldaki performansı yine VW motorlarından daha iyi: ibre 160'a gelince motor böğürmüyor, hatta ibre 200'ü gösterdiğinde aracın içinde bunu hissedemiyorsunuz bile. Hacim konusunda da maalesef yanılıyorsunuz.
    Eski S40'ı yenisi ile karşılaştırdığımda yenisini güvenlik ve yol tutuşta daha iyi buluyorum ama bunun dışında eski S40 yeniye göre daha fazla Volvo ruhu taşıyor üst segmentte olduğunu hissettiriyor.
    S40'ı almadan önce foruma "Bora mı, S40 mı" diye sormuştum ve yanılmıyorsam Bora diyen olmamıştı.
    İki aracı da kullanan kişi olarak görüşüm bu. Bora lehine benim hissedemediğim farklılıkar varsa lütfen yazınız.

    Değ: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 27 Aralık 2006; 13:41:36 >




  • Volvo şüphesiz iyi arabadır. fakat Mercedes,Bmw, Audi ile kalite bakımından kıyaslanamaz. Abartmamak lazım.Yok volvo Mercedes s600 den daha şaglammış yok 6. kattan aşağı atmışlar bir şey olmamış :). palavraymış meğer...

    Ayrıca saglamlık bakımından oldukca vasat puanlar almış testlerden. Sekile ve dizayna önem verdiklerden artık güvenliğe eskisi kadar yoğunlaşamamışlar. Toyota yaris bile s60 tan daha yüksek puan almış :)
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.