Şimdi Ara

BMW 520D EfficientDynamics Artık Daha Ekonomik (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
0
Favori
7.887
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • birde bu cikti basımıza, en az 150.000tl olmalı diyenler..

    bunu borusan'a degil, ota b.ka vergi bindirimi yapan hükumete söyleyin birazda...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    birde bu cikti basımıza, en az 150.000tl olmalı diyenler..

    bunu borusan'a degil, ota b.ka vergi bindirimi yapan hükumete söyleyin birazda...

    vergi bindirimi yok güncelleme onlar
  • maalesef bu araçlar alınabilir seviyelerden sürekli uzaklaşmakta. özellikle son ötv zammından sonra ciddi uzaklaştı.

    bildiğim kadarıyla 130-140 civarı fiyatlara 520d alınabiliyordu.
  • ARKADAŞIM OLAN 2 KARDEŞ TE 2011 320d ve 520d LER VAR 7-8 LTARASI /100 KM BENCE SINIFININ ENNN İYİ ARAÇLARI.BENDE X5 XDRİVE 40d VAR O BİLE ŞEHİR İÇİNDE 11 LT CİVARI YAKIYOR. WV POLO 1.4 BİLE 7-8 LİTRE BENZİN YAKIYORSA VARIN HESABINI YAPIN BMW NASIL BİR ARAÇ ?
  • bmw yi
  • 5.35i XDrive modeli Amerika'da 53.000 dolarken, Türkiye'de 5.20d'nin fiyatı kimse kusura bakmasın saçmalık ötesidir. 126.000 dolar.(M Sport).

    İngiltere'de 5.20d M Sport 33.000 Pound arkadaşlar. Türkiye'de 234.000 TL. Yani 82.000 Pound. Bunun vergi ile açıklaması yok. Vergi bir yere kadar. Üstü kazık.

    Borusan'dan boru döşemeleri. Adamlar zaten yılların borucusu. Hala Borusan'ı savunanlar var.

    Alanlar da memnun ne diyelim.

     BMW 520D EfficientDynamics Artık Daha Ekonomik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    5.35i XDrive modeli Amerika'da 53.000 dolarken, Türkiye'de 5.20d'nin fiyatı kimse kusura bakmasın saçmalık ötesidir. 126.000 dolar.(M Sport).

    İngiltere'de 5.20d M Sport 33.000 Pound arkadaşlar. Türkiye'de 234.000 TL. Yani 82.000 Pound. Bunun vergi ile açıklaması yok. Vergi bir yere kadar. Üstü kazık.

    Borusan'dan boru döşemeleri. Adamlar zaten yılların borucusu. Hala Borusan'ı savunanlar var.

    Alanlar da memnun ne diyelim.

    bu kadar cahilce yorumları gördükçe iyice soğuyorum forumdan!

    Borusan Oto distribütör firmadır, galeri değil.. kendi kârını elbette ekleyecek.. babanın hayrına iş yapmıyor.. araçlar TR'ye girdikten sonraki gümrük işlemlerini, lojistik ve stok işlerini yine Borusan Holding üstlenmektedir..

    vergiler nasıl hesaplanır önce bunu öğrenelim.. aracın FATURA FİYATI ÜZERİNDEN + ÖTV + KDV ve ayrıca TRAFİK TESCİL!!!

    örneklerini verdiğin araçların fatura fiyatları üzerinden motor hacmine göre alınan ÖTV'yi düş bakalım kaç lira kalıyor?

    BMW 5.20d'nin Almanya'da bugünki fatura fiyatı 33.949€'dur.. (http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/_shared/pdf/pricelist/5_LI_pricelist.pdf )

    bu fiyat üzerinden;

    %80'i ÖTV: 27.159€

    %18'i KDV: 10.999€

    toplamda 72.107€ ediyor.. ancak bu rakamın üzerine birde COMFORT pakettekileri eklemek gerekiyor, çünkü TR'ye gelen en düşük 5 serisi bu şekilde geliyor.. BMW Türkiye & BMW AG "ORTAK" kararıdır (bu noktada yine Borusan'ın cebine giren bir şey yok).. fatura fiyatını verdiğim aracın üstünde COMFORT pakettekilerin çoğu yok.. o opsiyonlarında tek tek %80 vergili fiyatlarını üstüne ekleyince fiyat zaten bugünkü durumla 78.000€'a geliyor.. tescil işlemlerinide kendin hallet (boruyu kısaltıcaz ya çok kazık atıyorlar(!) çünkü) 500€'da oradan düşeceğiz!

    Borusan bu araca 85.112€ yazmış! bu fiyat üzerinden de %4 indirim yapıyorlar yani 81.707€'a geliyor.. fatura kesiminde de hadi 81.500€'a indirdiler diyelim (81.000€'a iner ama neyse, kazık yiyelim oradan) aradaki 3.500€ farktan 500€'u çıkart (t. tescil 1.5 ay önce 250TL idi)... kaldı 3000€!

    devletin borusu daha uzun şener efendi! 2012'den sonra 1.6'da da ÖTV farkı artıp yarın birgün arabanı değiştirdiğinde o borunun Borusan mı yoksa devlet borusu mu olduğunu sende anlayacaksın.. önce öğren... milleti yanlış yönlendirme, yanıltma! yeter!

    edit: ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 30 Kasım 2011; 9:56:06 >




  • 0 araçlarda avrupa ile Ülkemizde bir denge var bencede. Ama Amerikada araçlar daha ucuz. Çünkü orası dünyanın en büyük pazarı ve en çok rekabet edilen yer. Alman markaları bile amerikada almanyadan daha ucuz. Ama ikinci el kesinlikle avrupada Ülkemize göre daha düşük...
  • ufak bir hesap hatası var onu düzeltmek istedim. Gümrük mevzuatına göre kdv ve ötv hesaplanırken ,

    mal bedeli : 33949
    ötv %80 = 27159
    kdv = mal bedeli + ötv nin toplamı * %18 = 10999

    Yani verginin de kdv si alınır . bu sadece otomobil için değil her türlü ithalat için geçerlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisyilmaz79

    ufak bir hesap hatası var onu düzeltmek istedim. Gümrük mevzuatına göre kdv ve ötv hesaplanırken ,

    mal bedeli : 33949
    ötv %80 = 27159
    kdv = mal bedeli + ötv nin toplamı * %18 = 10999

    Yani verginin de kdv si alınır . bu sadece otomobil için değil her türlü ithalat için geçerlidir.



    doğru.. düzeltme için teşekkürler.. dalgınlığıma gelmiş.. Yukarıya ÖTV + KDV yazıp aşağıda ayrı ayrı hesapliyorum o da iyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 30 Kasım 2011; 10:07:52 >
  • Bizi 2 sınıf vatandaş yerine koyuyorlar ve gıkımız çıkmıyor.
  • BMW firması Amerika'da karıyla beraber 5.35i xDrive aracı 53.000 dolara satıyor. O da yakllaşık 39.000 Euro eder. Bundan vergi, nakliye, bayi karı gibi rakamları düşersen 30.000 Euro'nun altında bir rakama gelir.

    5.35i Xdrive 30.000 Euro'nun altındaysa, 5.20d nasıl olurda 33.949 Euro maliyetle Türkiye'ye girer? Mantık dışı.

    BMW Amerika'da komple zararına satıyor o zaman.

    BMW 5.20d'nin fabrika çıkış fiyatı taş çatlasın 23.000-25000 Euro civarı olması lazım. Oradan hesap yapmak lazım.
  • he tabi heee... Adam oraya aracın fatura fiyatını koymuş hala altında bir seyler arama sacma sapan.. Cidden sıkıntılısın!! verilen fiyat üstünden vergi hesabı yaptik liste fiyatını yakaladık zaten.. Hala ne anlatmaya çalışıyorsun???

    bastan savma rakamlar, tahminler.. Hele 39.000€ dan işlemler tasıma fln 9000€ tutuyormuş.. Kafadan atma şampiyonası.. TR'de Borusan onca vergiye ragmen 3000€ kar ya ediyor ya etmiyor diyorum adam amerika 9000€'yu çıkartsın diyor.. Valla pes.. devlet memuru musun sen? Ankara'da senden cok varda.. her seyden 1 damla bilgi edinip konunun kompedanı olmayı severler..

    Amerika'da da sadece benzinli modeller var, taşıma ücretleri akaryakıt fiyatlarının ucuz olmasi, Amerika'da da fabrika olması, Amerika'da eyaletler arası geçiş oldugundan dolayı gümrük isleri gibi seylerin olmaması ve mukeya'nin dediği gibi rekabetin fazla olmasi sebebi artı verginin düşük olmasi yuzunden ucuz..

    zaten Amerika'da BMW'nin dizel araç satışı yok.. O yuzden Amerika'da bilmem kac xi bu kadarken 20d bu kadardır fln demek abesle iştigal etmektir..

    neyse seni baska konular altında görelim artik..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 30 Kasım 2011; 16:32:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    BMW firması Amerika'da karıyla beraber 5.35i xDrive aracı 53.000 dolara satıyor. O da yakllaşık 39.000 Euro eder. Bundan vergi, nakliye, bayi karı gibi rakamları düşersen 30.000 Euro'nun altında bir rakama gelir.

    5.35i Xdrive 30.000 Euro'nun altındaysa, 5.20d nasıl olurda 33.949 Euro maliyetle Türkiye'ye girer? Mantık dışı.

    BMW Amerika'da komple zararına satıyor o zaman.

    BMW 5.20d'nin fabrika çıkış fiyatı taş çatlasın 23.000-25000 Euro civarı olması lazım. Oradan hesap yapmak lazım.



    Sıvamalar...

    Adam açık açık yazmış işte daha neyin cevabı...
  • Bu kadar fanatiklik az görülür. BMW'nin neyini savunma çabası anlamıyorum. Adamlar bir güzel kazık fiyatla satıyorlar ama hala anlamama çabası.

    5.35 Xdrive araç diyorum 39.000 EURO. 5.35 XDrive nere, 5.20d nere?

    Adam 39.000 Euro'ya Amerika'lıya satıyor ve kar ediyor. Bayi kar ediyor, bütün kıl tüy vergileri ödeniyor. Fabrika fiyatının 30.000 Euro civarı olması niye zorunuza gidiyor ki? Amerika'da KDV %10 civarı. Bayi de yüzde 10 kar etse. Tescil, bayi indirimi ıvır zıvır vergiler, nakliye toplamı da %10 olsa. Eder yüzde 30. Neyin hesabını anlamakta zorlanıyorsunuz ki. Kaç para olacak acaba XDrive 5.35'in fabrika çıkışı? 35.000 EURO'mu?


    İngiltere'de 5.20d M Sport 33.000 Pound. Türkiye'de 234.000 TL. Yani 82.000 Pound

    Yapalım hesabını.

    33.000 POUND (KDV'Lİ FİYATI) (%17.50) (OTR - On the Road-Anahtar teslim fiyatı)
    26.400 POUND ÖTV (%80)
    10.692 POUND KDV (de ekliyorum ekstradan)

    TOPLA ne çıktı? 70.092 POUND.

    Biz de kaça satılıyor? 82.000 POUND. Bu 12000 Pound (Aslında 22.000 POUND) nedir? Bilen var mı? Bence KAZIK. Sizce?

    Hesaptan bahsetmeyin yani.


    Bir kere de BORUSAN yada BMW haksız çıksın. Hep haklılar. Herşey doğru.

    Bütün üreticiler gibi BMW'de kolayı bulmuş. Dizel'e yükleniyor.

    Adamlar yüklenebilir, istediği fiyatı da isteyebilir.

    Dizel hastalığımızı tespit etmişler, üzerine gidiyorlar. Durum bundan ibaret.

    BMW güzel karla satıyor da Ford, VW, Toyota farklı mı yapıyor? Hayır. Ben onu da söylüyorum. Toyota gidiyor B sınıfında Yaris'te Dizel ve benzinli arasına 8000 TL koyuyor. Onu da yanlış diye belirtiyorum.

    Burada BMW'nin yaptığı da yanlış. Durum bu.

    Tabi ülkemizde BMW, Mercedes gibi araçlara binip hava atma çabasından olan insanlar var. Parasının hesabını bilmeyen insanlar var. 5.20d parasını 1 gece de faizden kazananlar var. Var da var.

    Bunların çoğu zaten bu tarz araç alıyor. Yine alsınlar. Ama biraz da etrafa bakıp olayın farkına varsınlar. Paramın hesabını bilmesem belki ben de alırım böyle bir araç. Ama o kadar param yok henüz.

    BMW 5.20d yada genel olarak 5 Serisi kötü araba asla demiyorum. Gayet güzel bir araç. Ama pahalı olduğunu düşünüyor ve söylüyorum. Ülkemizde bu tarz ürünler normal kar marjları ile satılmıyor. Bunu da biliyor ve söylüyorum.

    Dizeli keşfettiler, bütün araç üreticileri yükleniyor.




  • 1 pound,1 euro değil bunu hatırlatayım.
    Bu arada ben de 520d yi Borusanın istese daha ucuza satabileceğini düşünüyorum ama bu sadece bir düşünce.Borusan neticede bu işi hayır hasenat için yapmıyor,şirketlerin amacı satış yapmak ve kar elde etmektir.
    Yurtdışı ve borusan istese hangi fiyata araç satılacağına asıl örnek 3 serisi fiyatlarıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eczman2000 -- 30 Kasım 2011; 17:54:25 >
  • Almanya fiyaları bunlar...
    Bu 520d Comfort paket + otomatik vites
    Gesamtpreis 48.690,00 EUR
    Nettopreis 40.915,97 EUR
    MwSt 19% 7.774,03 EUR

    yani 40.915*1,80*1,18= 86903 EUR
    TR fiyatı BMW 520d Comfort Sedan Otomatik 1995 4 / 4 184 85.112

    Bu da 520d M paket + otomatik vites
    Gesamtpreis 53.500,00 EUR
    Nettopreis 44.957,98 EUR
    MwSt 19% 8.542,02 EUR

    44.957*1,80*1,18= 95488 EUR
    TR fiyatı BMW 520d M Sport Sedan Otomatik 1995 4 / 4 184 94.139
  • POUND ile EURO tabi ki aynı değil. Bunu biliyorum. Zaten bizdeki liste fiyatı 234.000 TL. Aynı şekilde Pound 2.85 TL. Yani araba 82.000 Pound ülkemizde. 520d M Sport. Buraya kadar anlaşıldı mı?

    Adamlardaki fiyatı 33.000 POUND. OTR.

    Yani sevgili arkadaşım bizde 82.000 Pound, İngiltere'de 33.000 Pound.


    Vergi farkı olarak ÖTV farkımız var. %80. Onu ilave ediyorum. Aracın fiyatı 59.400 Pound. Anlaşıldı mı?

    Bu fiyat İngiltere'de KDv dahil+ÖTV fiyatı. Hadi 5.000 Pound da donanım farkı olsun. Olmaz ya.

    Ne oldu 64.400 Pound.

    Biz de bu araç kaç para? 82.000 Pound.

    Aradaki fark nedir?

    http://www.bmw.co.uk/bmwuk/pricesandspecifications_detail/0,,1156_181256731__bs-NQ%3D%3D%40bb-TEkxMA%3D%3D%40bm-WjUwNg%3D%3D%40gab-TEkxMA%3D%3D%40gau-factsandfiguresNew%40gas-NQ%3D%3D%40sit-bmwuk,00.html

    33000 Pound'u verip mis gibi biniyorsun. Diyorum ki biz de ÖTV var üzerine. Onu ver. Hadi 5000 Pound da ekstra donanım olsun. Yine arada 18.000 Pound Kazık var.

    Hala anlamıyor musun?





    İngiltere'deki M Sport ile Türkiye'deki M Sport arasında ne fark olabilir? En fazla 1-2 donanım oynar. İngiltere biraz daha dolu olur belki.

    Arkadaşım hala çocukça yorum yapıyorsun.

    Adam gibi gerçekleri ve verileri ortaya koyuyorum hala inanmamakta diretiyorsun.



    İngiltere'de anahtar teslim 33.000 Pound diyorum. Bizim paramızla 94.000 TL'ye M sport 5.20d satılıyor.

    Diyorum ki üzerine bizdeki %80 ÖTV'yi ekle. Hesabını yap.

    Cahilce yorum yapıyorsun hala. Orada da KDV %17.5. Bizdekiyle aynı. Adamlarda ÖTV yok.

    Bizdekini ortaya koyuyorum ve diyorum ki, BMW Türkiye BMW alanları 18-22.000 Pound kazıklıyor. Hala anlayamıyorsan anlamamaya devam et.

    Verileri de düzgün bir mantıkla önüne seriyorum, hala laf efebiliği yapıyorsun.


    BMW premium lüks bir marka. Ürünleri tabi ki pahalı. Ama neden İngiliz'e uygun fiyat da, bize vergilere rağmen daha yüksek fiyatlardan satılıyor ona anlam veremiyorum. Nasıl olsa alırlar diye kafalarına göre fiyat çekiyorlar.

    BMW alacaklara zaten koymaz ve itiraz etmiyorlar orası da ayrı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 30 Kasım 2011; 18:42:53 >




  • benim laflarımı bana satma komik oluyor..

    Ac İngiltere 5.20d m sportta neler var trdeki m Sport'ta neler var bak..

    Sonra ingiltere sitesindeki araç konfigürasyonunu ac trdeki opsiyonları ekle ama her opsiyonunda üstüne %80 ekleyerek koy.. Bir daha hesapla.. Bunu yapmadan da konuşma bir daha..

    hala aptalca savunuyorsun 22000 pound kazık die o aradaki 22000 poundun en az 18000 poundu %80 vergi eklenmiş opsiyonlardan oluşuyor haberin yok..33000 poundluk 5.20d m Sport'ta trde standart olarak gelen opsiyonlar bulunmuyor idraksiz!!!!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 30 Kasım 2011; 18:44:34 >
  • Biz nasıl bir ülkeysek, İngiltere'deki M Sport paket ile Türkiye'de M sport paket arasında 18000 Pound-51.000 TL opsiyon farkı var.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.