Şimdi Ara

BMW 5.20 Dizel E 60 Şanzuman Arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
13.554
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 9 ay
  • Cevaplayan Üyeler 10
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 114 gün 9 saat 55 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • DionysosAslan (5 mesaj) erten34 (4 mesaj) cobra41 (3 mesaj) mbulur (2 mesaj) babapars (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (7 mesaj) Mobil (3 mesaj) Mini (1 mesaj) Uygulama (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar
    2006 model 520 dizel aracımda 1 haftadır şöyle bir hata alıyorum.
    Normal 80-100 km hızla ilerlerken ayağımı gazdan çektiğimde devir saatinde 1000 ile 2000 arasında bir oynama oluyor .

    Bugün bir Şanzuman ustasına aracımı gösterdim, test sürüşü yaptı , bilgisayara bağladı.
    % 90 Tork Konvertörü diğer adı ile türbinden yapıyor dedi.
    Sıfır türbin takacağını yağ ve filtrede dahil tüm işlemler dahil 4000 TL istedi.
    Türbini tamir edenler var piyasada 2500 Tl ye de yaparlar dedi ama titreme sorunu sonradan olduğunu kendisinin bunun için bu yöntemi kullanmadığını söyledi.

    Bu fiyat makul müdür ? Başka bir yere göstermeli miyim bilemedim.
    Konu hakkında görüşlerinizi rica ederim.



    |
    |
  • 4000 çok değil mi ya ? Komple şanzumanı mı değiştirecek. İşçilik çok alıyor o zaman. Servis ne kadar istiyor sordunuz mu en azından fiyat karşılaştırması yaparsınız , istedği rakam makul mu değil mi diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MU5T4F4

    4000 çok değil mi ya ? Komple şanzumanı mı değiştirecek. İşçilik çok alıyor o zaman. Servis ne kadar istiyor sordunuz mu en azından fiyat karşılaştırması yaparsınız , istedği rakam makul mu değil mi diye.

    2500 TL sıfır fiyatı olduğunu söyledi , gerisi yağ , filtre ve işçilik , araştırma yapacağım bu konuda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erten34

    Merhabalar
    2006 model 520 dizel aracımda 1 haftadır şöyle bir hata alıyorum.
    Normal 80-100 km hızla ilerlerken ayağımı gazdan çektiğimde devir saatinde 1000 ile 2000 arasında bir oynama oluyor .

    Bugün bir Şanzuman ustasına aracımı gösterdim, test sürüşü yaptı , bilgisayara bağladı.
    % 90 Tork Konvertörü diğer adı ile türbinden yapıyor dedi.
    Sıfır türbin takacağını yağ ve filtrede dahil tüm işlemler dahil 4000 TL istedi.
    Türbini tamir edenler var piyasada 2500 Tl ye de yaparlar dedi ama titreme sorunu sonradan olduğunu kendisinin bunun için bu yöntemi kullanmadığını söyledi.

    Bu fiyat makul müdür ? Başka bir yere göstermeli miyim bilemedim.
    Konu hakkında görüşlerinizi rica ederim.


    geriye kalan %10 ihtimal için bilgi verdi mi ? demekki kesin emin değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    quote:

    Orijinalden alıntı: erten34

    Merhabalar
    2006 model 520 dizel aracımda 1 haftadır şöyle bir hata alıyorum.
    Normal 80-100 km hızla ilerlerken ayağımı gazdan çektiğimde devir saatinde 1000 ile 2000 arasında bir oynama oluyor .

    Bugün bir Şanzuman ustasına aracımı gösterdim, test sürüşü yaptı , bilgisayara bağladı.
    % 90 Tork Konvertörü diğer adı ile türbinden yapıyor dedi.
    Sıfır türbin takacağını yağ ve filtrede dahil tüm işlemler dahil 4000 TL istedi.
    Türbini tamir edenler var piyasada 2500 Tl ye de yaparlar dedi ama titreme sorunu sonradan olduğunu kendisinin bunun için bu yöntemi kullanmadığını söyledi.

    Bu fiyat makul müdür ? Başka bir yere göstermeli miyim bilemedim.
    Konu hakkında görüşlerinizi rica ederim.


    geriye kalan %10 ihtimal için bilgi verdi mi ? demekki kesin emin değil.
    Tork konvertörü olsa aracın vites atamama, kavrayamama hareket ederken vuruntu yapması gerekir. Ustanın arıza teşhisi bana mantıklı gelmedi iki otomatik şanzuman ustasına daha danışın. Eğer aracın şanzuman yağı bu zamana kadar hiç değişmediyse yağın özelliğini yitirmesinden de yapar aynı sorunu. Ancak otomatik şanzuman yağı değiştirilirken şanzuman sökülüp tork konvertörü ayrılıp boşaltılmadığı sürece sistemdeki toplam yağın %60'ını boşaltabilirsiniz. Tork konvertörünü söküp boşaltmak zor bir iş olduğundan genelde şanzuman yağı boşaltılır, ve çıkan yağa bakılır. Eğer yağ çok kirli çıkarsa yeni yağ doldurulur ve 200 km kadar kullanım sonrası yağ tekrar boşaltılıp yeni yağ doldurulur ve bu şekilde sistemdeki yağ büyük oranda yenilenmiş olur.
    Siz iki tane daha otomatik şanzuman ustasına daha danışın ve öncelikle yağ değiştirin. Eğer sıkıntı yağdan kaynaklanıyorsa ilk yağ değişiminden bir süre sonra arızanın ortadan kalkması yada en azından azalması gerekir.




  • 235888958 No lu ilana bakın;
    Garantili komple şanzıman 4400Tl denmiş ilan da 4000 e alınır zaten.
    Yani sırf türbin için istenen fiyat uçuk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Tork konvertörü olsa aracın vites atamama, kavrayamama hareket ederken vuruntu yapması gerekir. Ustanın arıza teşhisi bana mantıklı gelmedi iki otomatik şanzuman ustasına daha danışın. Eğer aracın şanzuman yağı bu zamana kadar hiç değişmediyse yağın özelliğini yitirmesinden de yapar aynı sorunu. Ancak otomatik şanzuman yağı değiştirilirken şanzuman sökülüp tork konvertörü ayrılıp boşaltılmadığı sürece sistemdeki toplam yağın %60'ını boşaltabilirsiniz. Tork konvertörünü söküp boşaltmak zor bir iş olduğundan genelde şanzuman yağı boşaltılır, ve çıkan yağa bakılır. Eğer yağ çok kirli çıkarsa yeni yağ doldurulur ve 200 km kadar kullanım sonrası yağ tekrar boşaltılıp yeni yağ doldurulur ve bu şekilde sistemdeki yağ büyük oranda yenilenmiş olur.
    Siz iki tane daha otomatik şanzuman ustasına daha danışın ve öncelikle yağ değiştirin. Eğer sıkıntı yağdan kaynaklanıyorsa ilk yağ değişiminden bir süre sonra arızanın ortadan kalkması yada en azından azalması gerekir.

    Merhaba tekrar
    aracımda hiçbir vuruntu yok , 20 bin km önce bir yağ değişimi yapılmış benden önceki sahibi tarafından.
    hatta 2008 model e 60 ustada varmış , benim aracı sıkıştırarak kullandı, benim aracı daha atak ve seri buldu.
    yağ değişimi filtre ile beraber 500 tl yi geçiyor sordurduğum kadarı ile.
    eğer çözüm olmaz ise bu işlemin ve ücretin boşa gitmesinden korkuyorum açıkcası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erten34 -- 19 Ocak 2016; 22:28:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erten34

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Tork konvertörü olsa aracın vites atamama, kavrayamama hareket ederken vuruntu yapması gerekir. Ustanın arıza teşhisi bana mantıklı gelmedi iki otomatik şanzuman ustasına daha danışın. Eğer aracın şanzuman yağı bu zamana kadar hiç değişmediyse yağın özelliğini yitirmesinden de yapar aynı sorunu. Ancak otomatik şanzuman yağı değiştirilirken şanzuman sökülüp tork konvertörü ayrılıp boşaltılmadığı sürece sistemdeki toplam yağın %60'ını boşaltabilirsiniz. Tork konvertörünü söküp boşaltmak zor bir iş olduğundan genelde şanzuman yağı boşaltılır, ve çıkan yağa bakılır. Eğer yağ çok kirli çıkarsa yeni yağ doldurulur ve 200 km kadar kullanım sonrası yağ tekrar boşaltılıp yeni yağ doldurulur ve bu şekilde sistemdeki yağ büyük oranda yenilenmiş olur.
    Siz iki tane daha otomatik şanzuman ustasına daha danışın ve öncelikle yağ değiştirin. Eğer sıkıntı yağdan kaynaklanıyorsa ilk yağ değişiminden bir süre sonra arızanın ortadan kalkması yada en azından azalması gerekir.

    Merhaba tekrar
    aracımda hiçbir vuruntu yok , 20 bin km önce bir yağ değişimi yapılmış benden önceki sahibi tarafından.
    hatta 2008 model e 60 ustada varmış , benim aracı sıkıştırarak kullandı, benim aracı daha atak ve seri buldu.
    yağ değişimi filtre ile beraber 500 tl yi geçiyor sordurduğum kadarı ile.
    eğer çözüm olmaz ise bu işlemin ve ücretin boşa gitmesinden korkuyorum açıkcası.


    O riski alacaksınız yapacak birşey yok. Verdiğiniz paranın tamamı boşa gitmez, düzelmezse şanzuman sökülürken yeni değiştiğinden yağı temiz bir kaba alır tamir edildikten sonra büyük kısmını yeniden kullanırsınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    quote:

    Orijinalden alıntı: erten34

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Tork konvertörü olsa aracın vites atamama, kavrayamama hareket ederken vuruntu yapması gerekir. Ustanın arıza teşhisi bana mantıklı gelmedi iki otomatik şanzuman ustasına daha danışın. Eğer aracın şanzuman yağı bu zamana kadar hiç değişmediyse yağın özelliğini yitirmesinden de yapar aynı sorunu. Ancak otomatik şanzuman yağı değiştirilirken şanzuman sökülüp tork konvertörü ayrılıp boşaltılmadığı sürece sistemdeki toplam yağın %60'ını boşaltabilirsiniz. Tork konvertörünü söküp boşaltmak zor bir iş olduğundan genelde şanzuman yağı boşaltılır, ve çıkan yağa bakılır. Eğer yağ çok kirli çıkarsa yeni yağ doldurulur ve 200 km kadar kullanım sonrası yağ tekrar boşaltılıp yeni yağ doldurulur ve bu şekilde sistemdeki yağ büyük oranda yenilenmiş olur.
    Siz iki tane daha otomatik şanzuman ustasına daha danışın ve öncelikle yağ değiştirin. Eğer sıkıntı yağdan kaynaklanıyorsa ilk yağ değişiminden bir süre sonra arızanın ortadan kalkması yada en azından azalması gerekir.

    Merhaba tekrar
    aracımda hiçbir vuruntu yok , 20 bin km önce bir yağ değişimi yapılmış benden önceki sahibi tarafından.
    hatta 2008 model e 60 ustada varmış , benim aracı sıkıştırarak kullandı, benim aracı daha atak ve seri buldu.
    yağ değişimi filtre ile beraber 500 tl yi geçiyor sordurduğum kadarı ile.
    eğer çözüm olmaz ise bu işlemin ve ücretin boşa gitmesinden korkuyorum açıkcası.


    O riski alacaksınız yapacak birşey yok. Verdiğiniz paranın tamamı boşa gitmez, düzelmezse şanzuman sökülürken yeni değiştiğinden yağı temiz bir kaba alır tamir edildikten sonra büyük kısmını yeniden kullanırsınız

    Anladım , haklısnız bunu denemek lazım, peki yağ değişimi ile düzelme olasılığı oranı nedir acaba?
    Bir başka forumda da yağ değişince düzeldiğini söyleyen bir arkadaş olmuştu, ama çoğunluk türbinin arızalı olduğunu belirtti.




  • merhaba, ayrı bir başlık açmak istemedim . bende 2006 model 5.20D var bugün park ederken geri vitese taktım bi tak etti araba şansıman arızası yandı.hemen istop ettim bidaha çalıştırdım bi sıkıntı olmadı arıza gelmedi daha. 30 km falan bi başka yere gittim yine vites geçişlerinde veya arabanın gitmesinde bi sıkıntı olmadı. acaba sorun olur mu bu .
    konu şanzuman olunca panik oldum. başıma iş açar mı acaba ?
  • Arizayi açan arkadaslar keske sonuclarida paylaşsalar ve arizalari yasayanlara bir nebze yardimci olsalar ariza acip bilgi aliyor sorunu bulup yaptirinca yorum yazan yok :) bendede ayni aractan var ve konu sahibi aracin sorununu yasiyorum tork konvertoru diyorlar ama bana sanki vites alta dusmek istemiyorda araci zorluyor gibi geldi arastirmalarimda tork konvertoru gaza basinca dalgalanma diyor ama bendede gazdan kaldirdigimda devir dalgalanmasi hatta bazen sirseleme diyebilecegim sekilde asiri yogun yapiyor dizel bir araci 5 inci viteste frene basip rolantisinden daha asaği cektiginizdeki titreme gibi konuyu hortlatiyorum ayni problemi yasayan arkadaslar neden yapar bu problemi gercekten tork konvertorumu yoksa sanzuman icinden selenoid veya plaka arizasi gibimidir 🤔
  • Aynı sorun e60 5.20d aracımda mevcut sorun kaynağı tork konvektörümüdür ? Tamir ettirmek faydalı mı yoksa değişmek mi ? Çözüm bulan varsa paylaşırsa memnun olurum

  • Arkdaşlar benim gibi bu problemi yaşayanlar ve arama motorlarından buraya gelenler için, sorun çözülmüştür..


    Tecrübelerimi paylaşmam gerekirse ;


    Sorun kesin olarak tork konvektörü , diğer adıyla şanzıman türbünü..


    BMW araçlarında özellikle 180 bin ile 230 bin km arasında arıza veriyormuş. Tabi kullanıma bağlı değişkenlik gösterebilir.. (Benim aracım 210 bin km )


    En belirgin teşhis; araca tatlı gaz verirken silkeleme , titretme, vites atmaya yakın bozuk yol hissiyatı.. Birde sabit 80 km hızla giderken ayağınızı gaz pedalından çektiğiniz de, devir saatinde yaşanan dalgalanma.


    Sonuç olarak 2021 ocak itibariyle türbün revizyonu, yağları, işçilik vs 7000 tl maliyet çıkıyor.

    Bilginize.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DionysosAslan -- 2 Şubat 2021; 17:6:3 >
  • Şuan nasıl araç memnun musunuz
  • Oldukça memnunum, meğer araç can çekişiyormuş ... Resmen rahatladı, yağ gibi akıyor.

  • DionysosAslan kullanıcısına yanıt

    Hocam arac hangi model ? 2008-2010 arası zf sanzimanlarda da bu problem var mi ?

  • Bahsettiğim 2008-2010 arası E60 LCI

  • DionysosAslan kullanıcısına yanıt

    Hocam cevap için cok tesekkurler peki yaptirdiginiz yer neresidir ozelden atabilir misiniz acaba ?

  • Bu arada bende de 2010 model 236000 km de e60 5.20d var ve aracımda şanzımanla ilgili birkaç problem mevcut,


    İlk olarak araç 80km/h sabit hızla giderken devir saatinde çok minimal oynama oluyor fakat ayağımı gazdan çektiğimde daha belirgin bir oynama oluyor

    ikinci olarak araçta yüksek vites düşük hız giderken gaza yüklendiğimde titreme yapıyor

    üçüncü olarak araç 4. viteste manuel modda yüksek devirdeyse 5. vitese attığım zaman vites çok geç 5 e geçiyor, ayağımı gazdan çekerek vites attırdığımda veya otomatik moddayken sorun olmuyor vites geçişlerinde,


    Sizden ricam türbin sorunu yaşayan arkadaşlarda da bu problemlerin tümü var mıydı yoksa sadece devir saatinde oynama mı vardı


    İnternette bir şanzıman tamircisinin sitesinde 4-5 geçişinde problem varsa şanzıman revizyonu gerektiğinden bahsetmişler, kararsız kaldım şanzımanı mı açtırsam türbin mi yaptırsam diye, eğer türbin tamiriyle sorunlar düzelmezse aynı işçilik ücretini bir daha vereceğim.





  • Hocam selamlar, öncelikle geçmiş olsun.


    İlk olarak sabit bir hızla giderken gaz pedalından ayağınızı çektiğiniz de devir dalgalanıyorsa bu kesinlikle tirbün arızasıdır. Daha dikkatl kesilerek kullanırsanız aracınızın düşük viteslerde silkelediğini de farkedebilirsiniz. ( küçük tümseklerden geçiyormuş gibi )


    Yüksek vites düşük hızda giderken de tirbün deviri ayarlayamadığı içim titreme yapabilir veyahut bu sorun şafttan da kaynaklanıyor olabilir.


    Üçüncü bahsettiğiniz sorun şanzımanın kendisi ile alakalı olabilir, buna bakılması gerekir.


    Zaten usta aracınızla tecrübeye çıktıktan sonra size bilgilendirme yapacaktır. Fikir olması açısından örneğin tirbün revizyonu 7500 tl ile komple şanzıman revizzyonu ve tirbün birlikte 15000 tl gibi düşünün. Yani ikisi birlikte sorun varsa iki katı masraf oluyor.


    Not: yukarıda bildirdiğim rakamlar geçen sene idi bu sene rakamlar nedir hiç bilgim yok, özelden mesaj atarsanız ustanın bilgilerini size atabilirim.


    Tekrar geçmiş olsun





- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.