Şimdi Ara

BMW 320i ED 2014 Model Kitapçık Yağ Ölçüsü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
2
Favori
9.667
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar bende 2014 Model 130 binde BMW 320i ED araç var.


    Maslakta belkide İstanbul' un en iyi servisinde yağ değişiminde Castrol EDGE 5w40 yağ koydular.


    5w30 yağ : Sıcaklık gösterge değeri genelde 95-100 derece civarında , Yakıt tüketimim ortalama 8.8-9.1 civarında

    5w40 yağ : Sıcaklık gösterge değeri genelde 105 derece civarinda, Yakıt tüketimim ortalama 10 lt civarında


    Şimdi ben tekrar 5w40 yağ konulan motoruma (4000 km kullanıldı 1 lt yağ eksiltti) 5w30 yağ koysam bir sorun teşkil edermi?


    Fabrika verileri Türkiye için 0w30 mu 5w30 mu?


    Lütfen bilgi sahibi ve söyleyecekleri %100 doğru olacak insanlar cevap yazarsa sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merdomable

    Ben 1.18i 2.0 motora 5-30 kullanıyordum sonrasında biraz araştırdım, Liqui Moly 10W60 5 Litre Gt1 yağa geçtim, ufak ufak duman atmalar vardı hepsi kesildi, yaklaşık 6-7 bin KM kullandım ve memnun kaldım. Normalde 5-30 la yağ eksiltiyordum, ne yap eksiltme kaldı ne sıcaklık, performansta bir değişiklik olmadıç

    10w60 nedir ya siz nasıl bi düşünce yapısıyla bu yağları koyuyorsunuz arkadaşlar ? Sanki bana altında 8500 devir çeviren e60 m5 i varmış gibi. Klasik 2.0 litrelik bi aile arabasının motoruna 10w60 koyman demen gece gündüz pistlerdeyim full süre yapıyorum demektir. Ki 60 olan bile kalın. Bugün corvetteler porscheler ferrariler bile 60 yağ kullanmıyor kardeşim ? Nissan gtr bile yanılmıyorsam 50 kalınlıkta kullanıyor en fazla

    Sen o motoru kışın çalıştırıp o yağ kanallara motora ulaşana kadar bi dünya zaman geçicek, yağ sıcaklığın 90 a varana kadar bir dünya zaman vakit geçiyordur yağı ısındıramadan boşuna her çalıştığı dakika zarar.

    Yağ eksiltmesi aracın problemli olduğu değil demek ki karakteristiği öyle ki eksiltiyor aynı 2008-2011 yılları arasındaki 1.8 tfsi motorlar gibi
  • Hocam aynı araçtan bende de var. 5w40 atılan bir araçta mekanik parçalar kendi aralığını artık 5w40 olacak şekilde revize ediyor diye biliyorum. Bu yüzden 5w30 araç için sağlıklı olmayabilir diye düşünüyorum. Ben de 5w40'a geçtim. sıcaklık değeri kullanıma bağlı değişir. Bende 5w30 ile de 5w40 ile de yağ sıcaklığı ortalama 105 derecelerde. Performaslı kullanıma bağlı olarak 115leri de gördüm zaman zaman. Motul'ün yüksek derecelere dayanan yağları da mevcut ama fiyatı da ona göre tabi :)) bu arada aracım hybrid turbo ve yazılımlı, istanbulda başakşehirde oturuyorum ve zeytinburnunda çalışıyorum. yakıt tüketimim ortalama 7.7 diyebilirim. normal kullanım için tabi ki. full sportta kullanınca 12-13leri buluyor ama dip gaz şeklinde. sizin aracınızda yağ yakma durumu 5w40ta mı bu kadar fazla oldu yoksa 5w30'da da böyle miydi?

  • _hafiz_ _ kullanıcısına yanıt

    Merhaba teşekkür ederim cevap için. Gittim 5w30 Toptec 4200 Luqily Moly koydum 5000 km sonra eksiltmeye başladı. Mükemmel bir yağmış. Biraz pahalı ama en iyisi bu arkadaşlar.

  • Ben 1.18i 2.0 motora 5-30 kullanıyordum sonrasında biraz araştırdım, Liqui Moly 10W60 5 Litre Gt1 yağa geçtim, ufak ufak duman atmalar vardı hepsi kesildi, yaklaşık 6-7 bin KM kullandım ve memnun kaldım. Normalde 5-30 la yağ eksiltiyordum, ne yap eksiltme kaldı ne sıcaklık, performansta bir değişiklik olmadıç

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferkahraman

    Merhaba teşekkür ederim cevap için. Gittim 5w30 Toptec 4200 Luqily Moly koydum 5000 km sonra eksiltmeye başladı. Mükemmel bir yağmış. Biraz pahalı ama en iyisi bu arkadaşlar.

    Fabrikasyon 5w30 la çıkmış bi araca 5w40 koyacak hangi o belkide en iyi servis dediğiniz yer çok merak ettim bi daha o dükkanın önünden asla geçmem ben olsam.

    5w40 ile 4-5 bin km yapmışsınız bişey olmaz hemen boşaltıp 5w30 olanını koyacaksınız ve castrolde asla kullanmayın. 5w30 dan şaşmayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merdomable

    Ben 1.18i 2.0 motora 5-30 kullanıyordum sonrasında biraz araştırdım, Liqui Moly 10W60 5 Litre Gt1 yağa geçtim, ufak ufak duman atmalar vardı hepsi kesildi, yaklaşık 6-7 bin KM kullandım ve memnun kaldım. Normalde 5-30 la yağ eksiltiyordum, ne yap eksiltme kaldı ne sıcaklık, performansta bir değişiklik olmadıç

    10w60 nedir ya siz nasıl bi düşünce yapısıyla bu yağları koyuyorsunuz arkadaşlar ? Sanki bana altında 8500 devir çeviren e60 m5 i varmış gibi. Klasik 2.0 litrelik bi aile arabasının motoruna 10w60 koyman demen gece gündüz pistlerdeyim full süre yapıyorum demektir. Ki 60 olan bile kalın. Bugün corvetteler porscheler ferrariler bile 60 yağ kullanmıyor kardeşim ? Nissan gtr bile yanılmıyorsam 50 kalınlıkta kullanıyor en fazla

    Sen o motoru kışın çalıştırıp o yağ kanallara motora ulaşana kadar bi dünya zaman geçicek, yağ sıcaklığın 90 a varana kadar bir dünya zaman vakit geçiyordur yağı ısındıramadan boşuna her çalıştığı dakika zarar.

    Yağ eksiltmesi aracın problemli olduğu değil demek ki karakteristiği öyle ki eksiltiyor aynı 2008-2011 yılları arasındaki 1.8 tfsi motorlar gibi




  • yeni bir neden türkiye'de ikinci el araç alınmaz konusu olmuş  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Fabrikasyon 5w30 la çıkmış bi araca 5w40 koyacak hangi o belkide en iyi servis dediğiniz yer çok merak ettim bi daha o dükkanın önünden asla geçmem ben olsam.

    5w40 ile 4-5 bin km yapmışsınız bişey olmaz hemen boşaltıp 5w30 olanını koyacaksınız ve castrolde asla kullanmayın. 5w30 dan şaşmayın

    Alıntıları Göster

    Zaten öyle yaptım direk 5w30 toptec 4200 liquily moly koydum.


    Zaten Türkiyedeki Castrol yağların %90' ı sahte.


    İstanbul Ataşehir de Bosatancı Oto Sanayi de Liquily Moly yetkili bayisi var. Mağazada sadece Liquily Moly ürünleri var. Mükemmel bir yer ve indirim de çok ama çok yaptılar.





  • Sanırım Askar BMW servisine gittiniz, benim de 1 serisi aracıma 5w40 Castrol Edge koymuşlardı. Araçta gürültülü çalışma ve performans ile ilgili yaşadığım sorunlar sonrasında farklı marka yağ arayışına girdim ve önce Motul sonra da Liqui Moly denedim. Liqui Moly tartışmasız olarak içlerinde en iyisi. Yağ eksiltme sorunu olanların özellikle molygen serisine bakmasını öneririm, yeşil renkli özel bir formda geliyor ve ışık tutulduğunda kaçakların olduğu bölgeyi tespit etmeyi çok kolaylaştırıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Persona Grata -- 24 Ağustos 2021; 0:34:0 >
  • Konudan bağımsız ben de bu bakımda Accent Blue 1.4 e 5W 30 Molygen koydum,öncesinde 10w30 helix hx7 vardı.Bir yağ motoru ancak bu kadar sessizleştirebilir ve yağlayabilir.Başlangıçta motor yağlanana kadar gelen o lifter sesi direkt gitti,motor sessizleşti.Tüketimde yarım litre kadar bir fark gözlemledim.Bu motor yağ seçen bir motor olmamasına rağmen fark bariz,öncesinde de Liqui Moly kullanıyordum zaten boşuna değil kesinlikle,benim için dünyada tektir.
  • Persona Grata kullanıcısına yanıt

    Doğrudur Luqily Moly 5w30 toptec 4200 aldım 320iED aracıma yağ eksiltmeler falan bayağı iyileşti :)

  • zaferkahraman kullanıcısına yanıt
    2.0 tdi aracım var öncesinde hep castrol kullanıyordum bir sıkıntı olmadı bu sefer bende bu yaği denicem
  • Canbey96 kullanıcısına yanıt

    ama benim aldığım modeli değil senin 2.0 tdi olana uygunu alman lazım ana bayisine gidin ama özel marketleri var

  • zaferkahraman kullanıcısına yanıt
    2.0 tdi 190hp içinde bu yağ koyuluyor görüştüm aldığınız yer ilede sitedeki rehberde bu yağın uygun olduğunu belirtiyor
  • Bahsettiğiniz motor PSA, BMW ve Mini de kullanılan bir motordur. PSA'da 1.6 THP diye geçer. Yüksek sıcaklıkta çalışan bir motor, sıradan yağları kısa sürede yakar. Bu motor için en uygun yağlar, Mobil 1 5-30 veya Liqui Moly 5W-30 dur.

    Castrol kullanmayın. Bu motorlar zaten kurum yapmaya meyilli, Castrol kurumu arttıran bir yağ. Ayrıca orjinalini bulmak biraz zor (BP benzinliklerde bulunabiliyor).

    Motul'de iyi performans vermiyor, denedim. Motul'un 300V serisi olabilir, o da çok pahalı.

  • coskunserce kullanıcısına yanıt
    Shell markasını atlamayın.
  • Merdomable kullanıcısına yanıt
    Merak etmeyin bir süre sonra yağ eksiltmeye tekrar baslıcak ve koyacak daha kalın bi yağ bulamadığınız için sanayide rektefiye yaptırcak yer arıcaksınız. O yağ ile devam etmeyi düşünüyorsanız 10-15bin lira bi köşeye ayırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Shell markasını atlamayın.

    Shell için de olumlu yorumlar var ama kendim denemedim.

  • zaferkahraman kullanıcısına yanıt
    Ne kadara aldınız yağı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunserce

    Shell için de olumlu yorumlar var ama kendim denemedim.



    Alıntıları Göster

    shell motor yağlarının flash point dereceleri oldukça yüksek oluyor. araştırıp yüksek flash point derecesine sahip bi yağını deneyebilirsiniz.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.