Şimdi Ara

BMW 3 serisi (G20) (64. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (2 Mobil) - 6 Masaüstü2 Mobil
5 sn
21.277
Cevap
301
Favori
1.651.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
43 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
69. Sırada  bugün en iyi #36
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sanchez44 kullanıcısına yanıt
    benim bildigim sadece 2 cesit far var

    1. lazer (vergiler dahil 12 bin tl. cok da fahis gelmedi bana gece cok kullanan icin) kodu 5AZ. otomatik uzun far fonksiyonu mecburi geliyor. 1900 tl. kodu 5AC

    2. led far. uzerinde adaptif yazmiyor ama far direksiyonla beraber donuyor. gelismis led farmis ismi. kodu 5A4
  • Arkadaşlar Merhaba,
    Ben de 1 aydır G20 kullanıyorum ve 64 sayfayı ancak okumayı bitirebildim.

    Aracımda ek donanım olarak Executive+Harman ve 19’Individual 793 M Bicolor jant var. Ayrıca şu an kampanyada olan 18” siyah kışlık jant lastik takımınıda aldım.

    Daha önce kullandığım araçlar, Leon FR, Mercedes GLA ve C200. Hayatımda ilk defa BMW aldım ve şimdiye kadar hiç bir arabamdan BMW G20 kadar zevk aldığımı söyleyemem.

    Deneyimlerim,
    Aracımda 19 jant olmasına rağmen inanılmaz konforlu ancak belli bir hızın üzerinde (140km/h ve üzeri) asfalt titreşimini hafiften direksiyonda hissediyorum, bu sizlerde de var mı merak ettim.
    Bu araçlarda 1 sn ye yakın bir gaz tepkime süresi var bunun sebeplerinden biri, büyük çift turbo kullanıldığından kaynaklandığını düşünüyorum, çünkü araç gecikmeyi bitirdikten sonra fırlıyor ve çok çabuk hızlanıyor. Ben bunu Racechip XLR gaz tepkime arttırıcı ile olabildiğince minimuma indirdim size de gaz tepkime arttırıcı kullanmanızı tavsiye ederim.
    Apple Car Play i iki kişi kullanmaya çalıştığınızda ilk bağlanan kişi tekrar bağlanamıyor reset yapmanız gerekebiliyor bilginiz olsun.
    Aracımın dışında aldığım günden beridir park halindeyken gelen bir yanık plastik kokusu var. Kapalı otoparka park ettiğimde çok net alıyorum bu kokuyu. Bazı yeni arabalarda olan bir koku olduğunu biliyorum ancak 1000 km ye yaklaşmış olmama rağmen koku hala geçmedi. Bu durum sizde de var mı?
    Son olarak biz genelde iki kişi seyahat ettiğimiz için arka tarafta klima havalandırmasına veya kol dayamasına veya katlanmayan koltuklara çok takılmadık, olsa daha iyi olurdu ama aynı paraya olsaydı daha iyi olurdu. Borusan önümüzdeki dönemde getireceği araçlarına bu donanımları Türkiye paketine ekleyip standart yapsa dahil ek ücret alacağından eminim.

    Sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.





    BMW 3 serisi (G20)

    BMW 3 serisi (G20)




  • Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın. Bildiğim kadarı ile çift turbo değil g20 320i ler. Tepkideki gecikmenin turbo kaynaklı olduğunu düşünmüyorum. Benim aracım 1.6 litre ve 270 hp fabrika çıkışlı. K04 gibi epey büyük bir turbosu olmasına rağmen oldukça hassas gaz tepkisi.

    G20 deki durumun ileriki dönemde yazılımla halledileceğini düşünüyorum şahsen.
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Hocam sende E90 320d vardı hatırladığım, sattın mı? 1,6lt 270hp ne araç kullanıyorsun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt80

    Hocam sende E90 320d vardı hatırladığım, sattın mı? 1,6lt 270hp ne araç kullanıyorsun?
    Merhaba, epey zaman geçmiş görüşmeyeli :) e90 çok oldu sattım. 90k km kullandım severek.

    Uzun süredir tek araç kullanmıyoruz ailece. Amaca göre ayırdık. Ben özellikle pistte kullanım için 308 gti by ps aldım. Epey kabiliyetli bir araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt80

    Hocam sende E90 320d vardı hatırladığım, sattın mı? 1,6lt 270hp ne araç kullanıyorsun?
    Bu arada siz ne yaptınız? G20 yi incelediniz mi var mı kafanızda alma planı?
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Evet baya zaman oldu görüşmeyeli ama sürekli forumdayım daha çok yazılan yorumları okuyorum, 308 gti keyifli bir araç olmalı, stock 1,6lt 270hp...

    Ben G20 yi gittim test ettim, aslına bakılırsa aracı birkaç donanım eksikliği dışında ve ilk kalkıştaki gecikmeli gaz tepkimesi dışında beğendim diyebilirim.

    Benim için şuan ki Türkiye şartlarında almamamdaki tek sebep fiyatının benim kafamdaki ederi olmayışıdır. Örnek 400 bin TL G20 ye vereceğime 485 bine X3 alabiliyorum, tabiki yine 1,6lt 170hp olan motorlu.

    Ama sonuçta açıkçası şu ekonomik ortamda çok gereksiz görüyorum. Biz de 2 araç devam ediyoruz yolumuza ( BMW ve VW ). Selamlar görüşmek üzere...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kkurt80 -- 28 Kasım 2019; 2:2:48 >
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Evet araçta Twinpower Turbo benim anladığım çift turbo değilmiş :) Ben aracın kalkış hantallığını pedalchip ile biraz çözdüm ama hala gecikme var. Bunu yazılımla hallederler dediğiniz bunu servis güncelleme yaparak mı yapıyor yoksa chiptuning'ten mi bahsediyorsunuz?

    Bu arada bana Borusan'da satış danışmanı bazı müşterilerinin dışarıda yazılım yaptırdığını 280 beygir civarı bir güç aldıklarını ve yazılım yaptıran müşterilerin çok memnun olduklarını söyledi ve sanki garantini bozup kucağa gel der gibi de yazılım yaptırmamı özellikle tavsiyede ettiler. Ancak aracın garantisinden dolayı şu an bu işe çok sıcak bakmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt80

    Evet baya zaman oldu görüşmeyeli ama sürekli forumdayım daha çok yazılan yorumları okuyorum, 308 gti keyifli bir araç olmalı, stock 1,6lt 270hp...

    Ben G20 yi gittim test ettim, aslına bakılırsa aracı birkaç donanım eksikliği dışında ve ilk kalkıştaki gecikmeli gaz tepkimesi dışında beğendim diyebilirim.

    Benim için şuan ki Türkiye şartlarında almamamdaki tek sebep fiyatının benim kafamdaki ederi olmayışıdır. Örnek 400 bin TL G20 ye vereceğime 485 bine X3 alabiliyorum, tabiki yine 1,6lt 170hp olan motorlu.

    Ama sonuçta açıkçası şu ekonomik ortamda çok gereksiz görüyorum. Biz de 2 araç devam ediyoruz yolumuza ( BMW ve VW ). Selamlar görüşmek üzere...
    Evet epey güzel kullanımı. Asıl olayı 270 HP den ziyade 1205 kg olmasından geliyor.

    G20 test etmedim. Sebebi sizin diğer paragraflarda yazdığınız gerekçeler ile aynı açıkçası. Görüşmek üzere.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Evet epey güzel kullanımı. Asıl olayı 270 HP den ziyade 1205 kg olmasından geliyor.

    G20 test etmedim. Sebebi sizin diğer paragraflarda yazdığınız gerekçeler ile aynı açıkçası. Görüşmek üzere.

    Alıntıları Göster

    Ben bu aracın vites oranlarının çok kısa olduğunu duymuştum.Günlük kullanıma çok uygun bir araç değil deniliyor.Siz ne düşünüyorsunuz?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yelken85

    Teşekkür ederim. Evet araçta Twinpower Turbo benim anladığım çift turbo değilmiş :) Ben aracın kalkış hantallığını pedalchip ile biraz çözdüm ama hala gecikme var. Bunu yazılımla hallederler dediğiniz bunu servis güncelleme yaparak mı yapıyor yoksa chiptuning'ten mi bahsediyorsunuz?

    Bu arada bana Borusan'da satış danışmanı bazı müşterilerinin dışarıda yazılım yaptırdığını 280 beygir civarı bir güç aldıklarını ve yazılım yaptıran müşterilerin çok memnun olduklarını söyledi ve sanki garantini bozup kucağa gel der gibi de yazılım yaptırmamı özellikle tavsiyede ettiler. Ancak aracın garantisinden dolayı şu an bu işe çok sıcak bakmıyorum.
    Bence ilerleyen dönemde servis güncelleme yaparak çözer. Diğer taraftan chip tuning konusunda bu motor zaten uzun yıllardır bilinen bir motor. Almanya'da 2.0 litre satılan 320i , 520i deki motorun destroke ( sanırım doğru kelimesi buydu) hacmi küçültülerek 1,6 litreye indirilmiş versiyonu. Yani blok 2 litre aslında. Dolayısıyla kuvvetli bir motor ve olması gereken gücünün altında satılıyor TR de. Motorun ülkeye girişi f10 520i ler ile oldu. Yıllardır yazılımsız gezen kalmadı diyebilirim çünkü abartı bir güç- verim var motorda yazılım sonrası.

    Bu motora benzer bir sürpriz yumurta , cay kodlu 1,6 tdi polo motorudur. 2010 yılında vw elinde küçük hacim dizel olmadığından passatta kullandığı 2.0 tdi motoru küçülterek kullanmıştır. 1,6 tdi polo motorunun üzerine doğrudan 2,0 tdi turbosu ve hatta daha büyüğü takılabiliyor bu sayede. 300 hp üzeri güç alan var. 230-250 hp güçte 100k km den fazla süren var. Ben iş yerime özellikle düz vitesinden aldım ve sadece yazılım yaptırdım , 135 hp güç verdi :) 320d ile aynı hızlanıyor şaka gibi.

    Konuyu uzattım ama demek istediğim, her motor yazılıma muhteşem cevap vermiyor ayrıca dayanmıyorda. Ama bence g20 deki motor bu işe gayet uygun ve alınacak performans hayret verici olur. Yazılım her zaman risk, karar sizin.

    Şahsi tecrübem ,
    320d 184 hp stok - 225 hp olarak 30k km
    audi tt quattro 200 hp stok - 275 hp olarak 22k km
    Polo tdi 90 hp stok - 135 hp olarak 46k km ( Halen sürüyorum)

    kullandım , yazılım kaynaklı sorun yaşamadım. Düzgün bilinen bir yere yaptırabilirsiniz. Hatta rica ederseniz yazılım yapılmış bir araç sahibi ile görüşebilir , kullanıp görebilirsiniz. Daha mantıklı olur. Tabi her şey güçte değil 280 hp arkadan itiş arabayı günlük olarak sürmekten keyif alır mısınız o da önemli. Benim 320d varken lastikler 20k km kullanıldıktan sonra eşim otoparktan yan yan çıkıyordu , söyleniyordu mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ridleyscott -- 28 Kasım 2019; 10:51:13 >




  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    f10 520de n20 motor yok mu?

    g30 ve g20 deki b48 diye biliyorum ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Ben bu aracın vites oranlarının çok kısa olduğunu duymuştum.Günlük kullanıma çok uygun bir araç değil deniliyor.Siz ne düşünüyorsunuz?



    Alıntıları Göster
    Aracın vites oranları kısa değil , çok kısa

    6 vites ve aracın fabrika verisi 250 km/h olarak verilmiş. Araç 6. viteste 254km/h de kesiciye giriyor. Diğer yandan araç o kadar hafif ve o kadar elastik bir motor var ki 6. viteste 60 km ile yol alabiliyorsunuz. Yani 60 km ile 250 km arasını tek viteste geçebiliyorsunuz ve hiç bir devir ölü değil. Daha doğrusu hafif olduğu için hangi devir olursa olsun çekip götürüyor. Yani eliniz sürekli viteste olmuyor şehir içinde çünkü 1-3-6 gibi vites değişip sürebilirsiniz

    Ben pistte sürme amaçlı ve sadece hafta sonları keyfi için aldım. Günlük için sert araç. Type R fk2 kadar sert değil ama sert yani. Diğer yandan 4 kapı , anahtarsız giriş, navi , koltuklarda masaj( çok saçma ama var), far yağmur kararan ayna led far cruise, denon ses sistemi ıvır zıvır hemen her donanım mevcut. Yani günlük için bir çok araçtan daha dolu sayılır.

    Pist tarafında ise ben çok etkilendim. İstanbulparkta 2,25 (youtube a koymuştum) , yeni izmir ülkü pistte 1,13 süre aldım. Baharda yunanistan serres ve Nürburgring e de götürmeyi düşünüyorum.

    Torsen mekanik kilitli difransiyel, 380mm alcon mono fren, forged motor blok, mahle sports forged pistonlar, 1205 kg ağırlık ve bahse konu kısa vites oranları ile pist içinde korkunç bir sürüşü var. Mutluyum sürerken




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    f10 520de n20 motor yok mu?

    g30 ve g20 deki b48 diye biliyorum ben
    Evet olabilir, motor kodu farklı ama anlatmak istediğim aynı aslında. b48 de 2 litre 5 serisinde kullanılan motor sanırım. Tr deki g20 ye konulan motor da onun küçültülmüş hali.
  • bu kalkis hantalligi nasil birsey? hangi durumlarda hissediliyor? almamak icin bir sebep mi?

    eger 0-100de falan hissediliyorsa hic onemi olmaz benim icin
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Araçtaki motorun G30 520i de bulunan motorla aynı olduğunu söyleyenler var. O motorundan 2 litrelik motordan devşirme olduğunu duymuştum. Bu yüzden yazılım yapan firmalar yüksek beygir ve tork artışı sağlayabildiklerini söylüyorlar.
    Aracımı haftasonları veya akşamları keyfiyen kullanıyorum sadece, çok km yapmıyorum. Bu nedenle yazılım yaptırmak için G20 ye yazılım yaptıran arkadaşların deneyimlerini paylaşmalarını bekliyorum. Bir diğer husus da box tuning tarafına mı yönelsem acaba (racechip gts gibi)diye düşünüyorum. Bu cihazlar chiptuning kadar ileri düzey bir haritalama yapmadıkları gibi daha düşük beygir ve tork artışı veriyorlar ama en azından servise giderken sökülüp takılabilir, garantiden çıkma ihtimalini azaltır diye düşünüyorum.
  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    Hantallıktan kastım, daha önce kullandığım araçlara göre (Mercedes C200, GLA 180d, Leon FR) dip gaz tepkimesi daha geç. Aslında araba, gecikmeyi gaza dokunduğunuzda size hissettirmiyor ve pedala dokunduğunuz anda gazı alıyor ancak hızlı kalkış veya ara hızlanma için dip gaz yaptığınızda araç dip gazı yaklaşık 1 sn sonra size hissettiriyor ve hızlanmaya başlıyor.
    İlk defa BMW satın aldığım için önceki kasa 3 serilerini test etmedim, onlarda durum nasıldır bilmiyorum. Ancak geçtiğimiz sene Borusan da 520i test etmiştim ondada gaz tepkimesi G20 ile aynıydı ve aynı gecikme vardı.
  • Yelken85 kullanıcısına yanıt
    eger devir dusukken basinca gecikme oluyorsa normal aslinda

    dogru devir ve vitese gecerkenki sure o bekleme

    ama 2000 ve ustu devirlerde 1 veya 2 alt vitese gecmek icin bekliyorsa anormal gibi geldi. test de ettim ama yoldan dolayi pek hissetmedim bunu.

    bi de manuelde deneyin aynisi olacak mi bakalim
  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    tamam test edip sonucu yazarım.
  • 
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.