Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (2578. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 25762577257825792580
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mdurna M kullanıcısına yanıt
    Kapi eşiginde yaziyor.

    Arkadaslar yanlamak araca uzun donemde zarar verir mi? Herkes ikinci elde temiz arac olma kistasini yanlanmamis araba bulmaya endekslemis. Ama bence bu araci yoran ya da yipratan bir sey degil. Yanlama aliskanligi olmayan ama mesela arac sogukken gazlayan ya da yuksek devir ceviren birinin arabasi cok daha risklidir gozumde. Ote yandan adam arabasini ideal yag isisina tasidiktan sonra biraz gazlamis ya da yanlamis olabilir, bunun bir sakincasi olacagini sanmiyorum arabanin kondusyonu bakimindan. Bizim araclarda yanlamak icin cok yuksek devirlere cikmak da gerekmiyor 3-4 bin devir arasi da yanlanabiliyor ayrica yani yuksek devir cevirmeyi bile gerektirmeyen bir sey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dream of ice D kullanıcısına yanıt
    Evet haklisiniz uzay mekiği icat etmiyor ancak söyle bir durum da var. Tampon cikarilip takildikca camurlukla olan hizasinda kayma yaşar. Tirnaklar ve sekmanlar esner zamanla sicak ve soguk etkeniyle birleşme yerinden ayrık gözükmeye başlar. Bunu tabiki her göz algilamaz her dokunuş da ayirt edemez. Ancak biraz kaportadan anlayan bir kişi tamponların düşük oldugunu esnedigini farkedebilir. Böyle bir risk her daim mevcuttur.

    İkinci olarak diger arkadasimiza verdiginiz ornek bana kalirsa yanlis. Jant lastik kampanyasindan aldiginiz jant orijinalligini bozmus çöp olmuş diye degerlendirmek şahsi görüşüme gore anlamsiz.

    Original equipment yani OEM takintisi olan kisiler aracinin ekipmanlarini orijinal ekipmanlarla degismesinde her hangi bir sakinca görmezler. Yani ikincil olarak aldigi jant lastik takimi onun icin bir modifiye veya aracin orijinalligini bozmak degil aksine aracini korumak adina yapilmis bir degisikliktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jonywayt


    quote:

    Orijinalden alıntı: nalsa1

    Borusandan yazıyorum. Arka balata ve araç bakımı için 1400 tl istendi
    Onun dışında lastikler bitmiş. Tüm ülkenin banka borcu sırtımdaymış gibi hissediyorum.
    Araç için 2 ön 2 arka lastik değişimi yapacağım.
    Ön ebatları 225-45-18
    Arka ebatları 255-40-18
    Önereceğiniz lastikler nelerdir acaba?
    Ve ortalama fiyat ne kadar tutar daha önce değiştirmediğim için bilemiyorum.

    Dunya kadar yetkili servis actılar tek yerle kalmayın fiyatta.

    Çok kafanız atarsa frenler yaptırın bakımı dışarda halledersiniz

    Ne demek istediğini anlamadım hocam? Şimdi Avcılar borusan ile Kosifler farklı fiyat mı veriyor yani? Yetkili servisten kastınız bu mudur?




  • nalsa1 kullanıcısına yanıt
    Servis danismanindan servis danismanina bile farkli fiyat olur kosifler borusan arasindaki fark bir sey mi :) Forumdan bir kac arkadasimizi kendi arkadasim olan servis danismanina yönlendirdim onlarda aradaki farki anlamişlardir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irfanmuratsrr

    Servis danismanindan servis danismanina bile farkli fiyat olur kosifler borusan arasindaki fark bir sey mi :) Forumdan bir kac arkadasimizi kendi arkadasim olan servis danismanina yönlendirdim onlarda aradaki farki anlamişlardir :)

    Hocam bana da yardımcı olabilirsen sevinirim. Daha uygun fiyata başka yetkili serviste yapabilirsem benim içinde çok iyi olur. Çok uçuk rakamlar veriyorlar çünkü.
  • İşin garibi 2000-3000 devirde vitesi kendisi değiştirdi. Anladığım kadarıyla manuel modda dahi araç belli parametrelere göre devir bandı bitmese bile örnekte verdiğim gibi 2000-3000 devirde vites değiştirip hıza göre en iyi devir bandına hazırlıyor arabayı. Kullanma klavuzuna bakıp detaylı bilgi veririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrton_SENNA kullanıcısına yanıt
    Hocam bizim y kolluda bile biri 225/40 18 ön arka 225/45 18 yazıyor ben kış lastiği alırken ön ile arkanın ölçülerini ayrı ayrımı alacağım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar ÖTV zammı kesinleşti yılbaşında araç 200-210 bandında olacaktır. Şu anda 180.000 almak mı mantıklı yada bekleyip piyasayımı gormek en iyisi bu fiyatlardan alımların tüm araçlar için bıçak gibi kesilmesine neden olur diye düşünüyorum sizin yorumlarınız nedir ?

    Not: Elma ile armutu karşılaştırmak gibi olmaz ise iki araç arasında daha kaldım 40 yıl 180.000 passat highline 1.6 dizel 150.000 yeni skoda super b ise dizel 130.000 karar vermek çok güç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nalsa1


    quote:

    Orijinalden alıntı: jonywayt


    quote:

    Orijinalden alıntı: nalsa1

    Borusandan yazıyorum. Arka balata ve araç bakımı için 1400 tl istendi
    Onun dışında lastikler bitmiş. Tüm ülkenin banka borcu sırtımdaymış gibi hissediyorum.
    Araç için 2 ön 2 arka lastik değişimi yapacağım.
    Ön ebatları 225-45-18
    Arka ebatları 255-40-18
    Önereceğiniz lastikler nelerdir acaba?
    Ve ortalama fiyat ne kadar tutar daha önce değiştirmediğim için bilemiyorum.

    Dunya kadar yetkili servis actılar tek yerle kalmayın fiyatta.

    Çok kafanız atarsa frenler yaptırın bakımı dışarda halledersiniz

    Ne demek istediğini anlamadım hocam? Şimdi Avcılar borusan ile Kosifler farklı fiyat mı veriyor yani? Yetkili servisten kastınız bu mudur?

    Borusan en pahalısı bence kosifler var, istanbul oto var, otomol var, atasehirde etkili var, cekmekoyde gural var.

    Dolanmanıza gerek yok. Telefonla arayın şu şu ne kadar deyin fiyat verirler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • mdurna M kullanıcısına yanıt
    40. Yıl için
    Ön:32 PSI
    Arka:35 PSI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dream of ice D kullanıcısına yanıt
    Onlar Kaporta dışı :) Lastikler kaportalık iş değil :) Aracı 2. elden satmaya kalktığında Expertiz şu değişmiş bu değişmiş diye rapor verdiğinde alıcının midesi bulanıyor. Sen istediğin kadar ben zevk için yaptım de. Adam farklı düşünmeye başlıyor. Modifiye eder 10 sene kullanırım dersen ona karışmam (Kaldı ki araç değişimi telefon değişimine dönmeye başladığı bu günlerde.)
  • irfanmuratsrr İ kullanıcısına yanıt
    Eline sağlık. Ama senin söylediğini de benim söylediğimi de ne kadar anlarlar bilmem :)
  • koza1989 K kullanıcısına yanıt
    Jant ölçülerini farklıysa lastik ölçülerinin de farklı olması gerekiyor. Veya ayrı bir jant lastik takımı alınıp tüm lastikler aynı ölçüde yapılabilir.

    Tabi farklı jantlara aynı lastik takılabilir istenirse. Fakat farklı taban ölçüsü olursa jantın dışarıda veya içeride kalma sorunu olur, farklı yanak ölçüsü olursa çap değişeceği için takometrenin ayarlanması gerekebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • autolover A kullanıcısına yanıt
    Hocam güzel olmuş gerçekten. Önceden yazdınız mı göremedim ama bir mahsuru yoksa nerede yaptırdımnız ve maliyet bilgilerini de paylaşabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helpgod


    quote:

    Orijinalden alıntı: bigtiger1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Iris

    Maalesef m plus modellerde arka 255/40/18. Jantta ona uygun. 225/45/18 takilamiyormus

    Bende 40. yil var ve arkalar ayni sekilde 255/40/18, gorustugum lastikci ve forumdan bir arkadas takilabildigini soylemisti, jantin cok az disarda gorunecegini fakat sadece gorsel etkisi oldugunu belirtmisti. Forumda bu janta 225/45/18 taktirmis olan varsa deneyimlerini ve fotograf paylasabilirse cok sevinirim.

    m paketin uzerindeki 18 inclik 400m jantlarin önleri 8 inc arkalar ise 8.5 inc. aşağıda 8.5 inc genisligindeki janta 225/45r18 lastigin takılmış hali vardir. servis bu janta 225 olmaz 255 takin diyor ama elinde 255 kis lastigi yok. getirmiyor zaten. komple jant lastik takim satmak icin. servisin uydurduğu diger hurafe, jantlarin ustunden lastikleri sokerken sensörlerin zarar gördüğü ve bu nedenle kislik yazlik 2 takim jant lastik edinilmesi gerektiği. ben defalarca sokturdum ne sensor ne jant zarar görmedi yeter ki merdiven alti bir yere gitmeyin. disaridan bmw onayli ebatta ( şoför kapısında yazan) kis lastigi alirsaniz mecbur o janttan yazlıkları söküp kisliklari takacak.olmadi siz disarida yaptirsaniz size kesinlikle laf edemez lastigi istedigim yerde sokturebilirsiniz.serviste size bilgi veren / yönlendiren çoğu kisinin forumda yazılanlar kadar bilgisi yok maalesef.yada bilgisi var ama kasti bizi korkutup istediklerini kabullendidiyorlar.artik nasil derseniz
     BMW 3 serisi (F30) BMW 3 serisi (F30)

    birkac gun once bu konu üzerinde konusmustuk. su anki 400m jantlariniza arkaya 255/40r18 yerine 225/45r18 sorunsuz takilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_can1

    Arkadaşlar ÖTV zammı kesinleşti yılbaşında araç 200-210 bandında olacaktır. Şu anda 180.000 almak mı mantıklı yada bekleyip piyasayımı gormek en iyisi bu fiyatlardan alımların tüm araçlar için bıçak gibi kesilmesine neden olur diye düşünüyorum sizin yorumlarınız nedir ?

    Not: Elma ile armutu karşılaştırmak gibi olmaz ise iki araç arasında daha kaldım 40 yıl 180.000 passat highline 1.6 dizel 150.000 yeni skoda super b ise dizel 130.000 karar vermek çok güç.

    Muhtemelen hiç biri üzmez ama ben olsam bu koşullarda TDI Passat Highline alırdım.İlla BMW isteniyorsa 2.el sıfıra yakın 3.20i Luxury-Sportline bakılabilir 120 civarına.
  • serdar_can1 kullanıcısına yanıt
    Bana göre hayal. Türkiyede hiçbir satış bıçak gibi kesilmez. Zamanda beni haklı çıkaracak görürsünüz. En fazla 3 ay 5 ay almazlar sonra patlar yeniden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autolover


    quote:

    Orijinalden alıntı: helpgod

    bu lastikler belli ki rft degil. alttakinin pahali olma sebebi xl yani extra load olmasi.rft kullanılmadığı durumlarda xl kodlu lastik öneriliyor heleki 19 " ebada ciktiginizda. siz alttakine bakacaksınız ama 19 degil de 16 veya 17" jant lastik takimi hem fiyat olarak daha uygun hem de kis sartlarinda daha iyi yol tutus saglayabilir.

    Konfordan ödün verilse de 3e 5e bakmadan guvenlik için RFT kullanmak faydalı.
    Petlas güzel video yapmış&#128077;

    https://youtu.be/GqkvWBtJlrY

    Bu arada servisten lastik filan alınmaz cok pahalı.





    Petlas iyi düşünmüş, güzel bir video çekmiş, RFT üretmiş helal olsun fakat normal lastikli araçta hiç bir ESP müdahalesi yokken RFT'li araçta araç %1-2 veya 3 bile kaydırmadan hemen toparlıyor.

    Üstelik RFT'li araçta ESP müdahalesi pek gözükmesin diye sürücü ve kadranın gözüktüğü bölüm aşırı kısa kesilmiş.

    Bence esnaf çakallığı yapmışlar, arka lastiğin patlamasıyla o denli bir spin atacağını sanmıyorum.

    Bende kesinlikle RFT taraftarıyim, tercihimi de o yönde yaptım, Petlas'ı da desteklerim fakat bu şahsi görüşüm.




  •  BMW 3 serisi (F30) BMW 3 serisi (F30) BMW 3 serisi (F30)




  • Ali® kullanıcısına yanıt
    bütün lastikçiler kış koşullarında normal kış lastiği tavsiye ediyorlar.
    yol tutuşunun daha iyi olduğunu söylüyorlar.
    Benim lastikçi geçen yıl mercedes ve bmwlerinin çoğundan runflat kış lastiğini söküp standart kış lastiği taktık dedi.
    ben yine de run flat taktırdım.
  • 
Sayfa: önceki 25762577257825792580
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.