Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (1832. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 18301831183218331834
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nbt için fiyat nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M on tanpon fiyatida ben alayim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JonnyCaqe


    quote:

    Orijinalden alıntı: AkifKarabulut

    İyi bayramlar arkadaşlar.. Bu salı 3.16 i aracima kavustum sonunda.. İlk BMW aracim 2013 15 binde comfort+techno+ışıkpaket .. BMW cidden çok farklı bir araç.. 1.6 136 psnin performansı ahım şahım değil fakat inanılmaz keyifli sanırım arkadan itisin etkisi.. Biraz da araçtan beklentiye bağlı.. 136 PS ile ucacağını sanan adam beğenmez .. Ama sport modda performans epey düzenliyor onu da belirtelim.. Net olcmedim ama 0-100 8.5 civarındadır.. Daha önce kullandığım araçları baz alarak tahminde bulundum..
    Neyse benim için önemli olan BMW kalitesi ydi bunu da fazlasıyla hissettim..
    Gelgellelim yakıt olayına.. Eşimin ailesi etlikte oturuyor.. O bölgede Antares ve forumankaraya gittim s.içi ort. 9-10 yakıyor..
    Asıl bomba uzun yoldaydı.. Etlikten çamlıdere sapağına kadar ort. 90 km hızla 5 litre yaktı 85 km yol gityim..Tabi yakmaması için ekstra çaba gösterdim bas bas kullanmadım.. Daha sonra çamlıdereye dondum 7-8 km yokuş çıkınca ort 5.4 e çıktı.. bence mukemmel bir uzun yol verisi..
    Bugun orduya donus yapacagim insallah.. Orada biraz daha performansli kullanacagim yine bilgilendirme yaparim uzun yol tuketimiyle ilgili..


    Hayirli olsun hocam kazasiz belasiz kullanin.Dondugunuz zaman radarlarin yerini yazarsaniz sevinirim :) bende yarin sabah Trabzondan Ankaraya donus yapacagim.Malum bayram trafigi olacak.

    Hocam ben cerkesten İstanbul yoluna bağlandım.. Merzifon-fatsa arasi güzergahımiz uyusuyor.. Merzifon ve cakallida radara denk geldim senin istikamete kurulu.. Ordu-unye arası kameralar var onlara da dikkat edin..hayırlı yolculuklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AkifKarabulut -- 27 Eylül 2015; 1:40:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mercedes forumunda bir arkadaşımıza hitaben yazmıştım. Ama konu güncel olduğu için burada da ilgi çekebilir diye aktarıyorum aşağıda;

    Size söz vermiştim diğer platformlarda yazdıklarımın linkini vereceğim diye ama aşağıda özet bir şeyler kaleme alayım dedim şu an vaktim varken. Tabi size cevap gibi değil aslında forumda ilgilenen herkes için yazıyorum;

    Öncelikle ben temel olarak hiçbir ülkenin veya kıtanın emisyon normlarını peşinen doğru kabul etmem. Çünkü gözümüzde çoğu zaman yücelttiğimiz ülke ve birliklerin çok güçlü lobi grupları olduğu ve hükümetlerinin de kendi ülke ekonomilerini, endüstrilerini ve istihdamlarını korumaya bazen çevre ve insan sağlığından bile daha çok önem verebildiklerini düşünürüm. Bu sebeple bilgi ile neyin ne olduğunu anlamaya ve analiz ederek,değerlendirmeye ve doğruyu bulmaya çalışırım.

    Gerçek şu ki, Avrupa Birliği emisyon normları çok fazla karbondioksit ağırlıklıdır (CO2) Bu konu yeni bir tartışma da değil üstelik.Zaman zaman otomobil basını tarafından bu tartışma gündeme taşınmıştır. Son dönemde olan olaylardan sonra şimdi nihayet daha da sert tartışılıyor ve benim yıllardır söylemekte, yazmakta olduğum şeyler alenen konuşuluyor.

    ABD emisyon normları da çok fazla zehirli gazlar (CO ve NO bileşikleri) ve partikül emisyonu ağırlıklıdır.

    CO2 doğal bir gaz olup, tüm canlıların da salgıladığı ve tekbaşına zararsız bir gazdır. Ancak salınım miktarının artması ve CO2’yi sentezleyerek tekrar O2’ye çeviren yeşil tabakanın giderek azaltılması yüzünden, dönüştürülemeyen miktar atmosfer tabakasında birikerek Dünya’nın ısı düzeyinin artmasına ve iklim değişikliklerine sebep olmaktadır. Bu sebeple uzun vadede CO2 salınımlarını azaltmak ve ormanların korunması çok önemli. CO2 tüketim miktarı ile orantılı bir salınımdır. Bu sebeple litre tüketimi yüksek benzinli motorlarda muadil dizellere göre km başına CO2 salınımı daha yüksektir.

    CO ve NO bileşikleri ise doğrudan zararlı ve insan sağlığını derhal çok olumsuz etkileyen zehirli gazlardır. Aynı zamanda partikül miktarı da ortamda asılı kalarak, soluduğunuz hava ile direk ciğerlerinize giden ve kansorejen etkisi çok yüksek materyallerdir. Bu gazlar ve partiküllerin ise tüketilen miktar yanında, yakıtın ve yanmanın cinsi ile de çok direk ilişkisi vardır. Bu sebeple dizel motorların tüketimleri düşük olsa bile CO, NO ve partikül emisyonları muadil benzinli motorlara göre daha yüksektir.

    İki farklı kıta emisyon kurallarını farklı önceliklere göre neden koyar? Neden bilimsel gerçeklerden yola çıkıp, tüm bu salınımları eşit önemde görmez? Burayı ben çok yorumlamak istemem. Çünkü yetkililer tarafından böyle bir açıklama yapılmadığına göre bizimkiler tahmin bazında kalacaktır.

    Ancak Avrupa ile ilgili bir tahminde bulunabilirim. Japon otomotiv endüstrisinin ABD pazarında ne kadar hakim olmaya başladığını gören Avrupalı üreticiler, büyük ihtimalle kendi kıtaları dışında satılmayan bir motor türünün Japonlar tarafından sadece Avrupa için üretilmesinin ekonomik olmayacağını düşünmüş olmalılar. Gerçekten de son 15 yılda büyük bir ivme kazanan dizel motorlu binek otomobil üretiminde Japonlar Avrupalılara çok uzun süre cevap veremediler. Bu sayede Avrupa pazarı Avrupalıların büyük bir hakimiyeti ile devam etti, halen de öyle. Ancak bu dizel motorluları Avrupalılar da Avrupa dışına satamadılar ve çok ilginç bir durum meydana geldi.Avrupa’da en çevreci motor diye hükümetlerce vergisel anlamda teşvik edilen dizel motorlar, Avrupa dışına çevreyi çok kirletiyorlar diye satılamadı çok uzun yıllar…

    Tabi Avrupa’da, özellikle de büyük metropollerde hızla artan dizel motorlu otomobiller, ciddi şekilde hava kirliliğini de arttırmaya başlayınca bazı çatlak sesler duyulmaya başladı. Üstelik artık Japonlar da dizel makinalarını üretip, rekabete hızlı şekilde katılmaya başladılar. Kendi ülkelerinde satmadıkları bu makineları Avrupa’da satmaya başladılar. Londra Belediye’si 2020 yılında Londra merkezine girecek EURO 6 olmayan dizel motorlu araçlara çevre vergisi uygulamaya başlayacak. Yine Avrupa’nın regülasyonlar olarak en gelişmiş ülkesi olan İsveç’te dizel otomobillerin sayısını kontrol altına almak için motorin fiyatı benzin fiyatından fazla uygulanıyor. Ayrıca dizel otomobillere ekstra çevre vergisi uygulanıyor.

    Her iki yakıt türünün de, yani içten yanmalı, fosil yakıtlı motorların hepsinin çevreye zararlı olduğu tartışmasız. Kıtaların, ülkelerin de kendi endüstrilerini korumak bazlı bazı konuları eksik görme eğiliminde olduğu da aşikar.

    Şimdi gelelim benim size demek istediğim ana konuya; Bu iki motoru verdikleri zarar olarak kıyasladığımızda dizel makinanın daha kirli ve zararlı olduğu açık bir gerçek. Bunu anlamak için mühendis olmaya da gerek yok aslında, kendi hayatımızdan basit örnekler verebiliriz. Dışarıda yürüyüş yaparken yanımızdan benzinli araç mı, dizel mi geçtiğinde çok kesif bir koku ile uzun süre muhatap oluyoruz? Dizel araçların sayısının artmasından sonra AVM otoparklarının kokusunda bir değişiklik olmadı mı? Burnunuzu kapatmadan aracınıza yürümekte zorlanmıyor musunuz? Ben 46 yaşındayım. Gençliğimde camlar açık gezerdik. Daha sonra dahili sirkülasyon tuşunu ancak dizel otobüs ve ticari araçlar önümüze geldiğinde kullanmaya başladık. Şimdi her trafik sıkıştığında ben dış havalandırmayı hiç açamaz hale geldim.

    Aslında bu konuyu çok tartışmaya da gerek yok. Çünkü benzinli motordan farklı olarak motor üreticisi dizellere DPF (diesel particulate filter) ve AD Blue kimyasal tepkime sistemi koyarak zaten bize mesajveriyor.

    Bakın size çok ilginç bir bilgi vereceğim. Bütün vergilendirme sistemini CO2 üzerine kurmuş olan AB’ye ait EU5 normunda benzinliler için öngörülen NOx salınımı km başına maksimum 60 mg dir. Aynı veri EU5 dizel makine için km başına maksimum 180 mg dır.

    EU6 benzinli motorlar için bu NOx salınımı maksimum 60 mg/km kaldı. Dizeller içinse EU6 da bile 80 mg/km maksimum.

    Zaten farkındaysanız son dönemde tartışılan konular tamamen dizel motorlar üzerinde geçiyor. Üstelik sadece ABD’de değil artık bu tartışma,Avrupa’ya da uzandı…

    Neyse uzatmayayım dedim yine uzadı, kusura bakmayın.Sonuçları şöyle özetleyeyim;

    1-Galerilerin ellerine aldıkları ucuz bir boya kalınlık ölçer ile yarattıkları boyalı dış panel efsanesi gibi ülkemizde bir de dizel otomobil efsanesi yaratıldı. Yılda 3-5 bin km yapan insanlar ikinci elde değer kaybeder korkusu ile dizel otomobillere kanalize edildi. Bu durum dizel otomobil satışlarının ciddi boyutta artmasına, aynı şekilde de çevre kirliliğinin de artmasına sebep oluyor. Halbuki benim şirketimde yaptığım gibi, dizel motorlar gerçekten ihtiyaç analizi ile seçilmeli, ikinci el endişesi ile değil.

    Unutulmamalı ki, dizel makineların kullanımları bazı şartlar gerektirir. Örneğin kısa mesafe kullanımını sevmezler. Yanlış kullanılan dizel makineların emisyon ve diğer teknik donanımlarının erken yıpranması ve çevreyi planlanandan daha fazla kirletmesi muhtemeldir. Bu sebeple bir dizel makine seçerken ikinci el kriteri yerine, yıllık kilometre, bu kilometrenin hangi şartlarda yapıldığı gibi kriterlerin iyi hesaplanması gerekir. Üstüne de dizel motorun sadece tüketimi değil, uzun vadeli bakım maliyetleri de benzinli ile kıyaslamaya alınmalıdır.

    Özellikle emisyon donanımının(DPF filtresi gibi) değişim zamanı geldiğinde bakım maliyetleri çok ciddi artar. Bu maliyetlerin artması da, bu araçları 100.000 km üstü alanların bu tip emisyon donanımlarını iptal etmeleri ve zaten bu donanımla uyabildiği EU normundan çok daha fazla zehirli gaz ve partikül yayma ihtimali bulunan dizel makinenın tam bir çevre katili haline gelmesine sebep olur.

    2-Ülkemizin en önemli ithalatı enerjidir. Bunun da önemli bir kısmı petroldür. Petrol organik ve doğal bir enerji kaynağı olduğundan dolayı, bir varilinden üretilen motorin, benzin, uçak benzini, plastik hammaddesi vb. materyallerin miktarı bellidir. Ülkemizde ticari ve tarımsal araçların tamamı zaten mecburen motorin kullanıyor. Bir de kontrolsüz bir şekilde motorin fiyatları ucuz tutularak (ki,gerçekte benzinden ucuz değildir, üzerindeki vergisi düşük tutularak ucuzsatılıyor) dizel binek araç sayısı artınca çok garip bir duruma geldik. Bir varil petrolden 1 lt motorin üretmek için belli bir miktar benzini üretmek zorundasınız. Ama artık bu benzini ülke içinde satacak yeriniz yok. Peki ne yapılıyor o zaman? Boşta kalan benzin maliyetinden Irak’a satılıyor ve biz motorin üretebilmek için tekrar petrol ithal ediyoruz.

    Yorumu sizlere bırakıyorum.

    3-Asla ve kata dizel motor tercihi yapan arkadaşlarımıza bir eleştirim yoktur. Benim şirketimde ben de dizel otomobil satın alıyorum. Sadece ikinci el gibi yapay kriterler yerine, yapılacak kilometre, aracın kullanım rota ve şekli, uzun vadeli her unsuru içeren maliyet analizi vb. kriterler ile karar veriyorum. Şirketimdeki dizel benzinli araç yüzdesi yaklaşık %50-%50!

    Bu sebeple lütfen kimse eleştiri olarak ele almasın, sadece son dönemde basında konuşulan konular ve burada konuştuğumuz konular ile ilgili bilgi vermek istedim.


    4-Yukarıda izah ettiğim sebeplerden dolayı özellikle emisyon donanımları ile oynanmasına, iptallerine tamamen karşıyım. Zaten bu durum çevre kanunlarımıza da aykırıdır. Eğer bunlar yapılmaya devam ederse, bir 10 yıl sonra ne trafikte, ne kapalı bir otoparkta nefes dahi alamaz hale geleceğiz.

    5-Artık bu konular Avrupa’da da çok yoğun tartışılıyor. Aşağıda verdiğim linkten İngiltere’nin değerli otomobil magazini Autoexpress'in bu konu ile ilgilimakalesini okuyabilirsiniz.

    http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/90816/euro-6-emissions-standards-what-do-they-mean-for-you

    Yukarıda verdiğim linkte İngiltere'de dizel motorların geleceği ve çevrecilerin, hükümet organlarının nasıl konuya baktığı ile ilgili bilgiler var. Benzer konular diğer Avrupa ülkelerinde de gündeme gelmiştir veya gelecektir diye tahmin ediyorum.

    Verdiğim linkte tüm EUR standartları maksimum emisyon seviyeleri de var. İlgili arkadaşlar bakabilirler. Burada görülebilecek şey şudur ki, EUR6 ile teoride dizel makinalar (teoriden kastım kağıt üstü ve NDEC testi gibi laboratuvar ortamında yapılan testler) benzinli makinalar ile aynı temizliğe ulaşıyor. Ama bu tip motorların yakıt kalitesine, bakım kalitesine, kullanıma ve emisyon donanımlarının eksiksiz bulunup, harika çalışıyor olmasına ihtiyacı olduğunu unutmamak lazım.

    Öyle görünüyor ki, Avrupa'da NEDC (new european driving cycle) yerine 2017'de uygulanacak olan RDE'ye (real driving emissions) kadar bu konu çevreciler ile yeni nesil dizellerin benzinliler kadar temiz olduğunu ispat etmeye çalışan üretici veya satıcı organizasyonları arasında tartışılmaya devam edilecek. Eğer RDE gerçekten uygulanabilirse de, gerçekler tam olarak önümüze konulacak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 27 Eylül 2015; 10:42:05 >




  • Bilgilendirme için teşekkürler.
    Yakın bir zaman içinde dizeller hybrid olarak satılmaya başlanacak. Renault 2017 Başında talisman ve megane modelleri ile 70-80 mg gibi değerler sunacağının bilgisini verdi.

    Dün kuzenin Amsterdam dan bir resim göndermiş, Tesla s model taksiler :)

    Geçen hafta frankfurt otomobil Fuarı'nda park yerini çevreleyen Dikdörtgen yer çizgileri ile park halindeki Araçların wireless şarj olmasını sağlayan teknolojiyi tanıtıyorlardı. ( vw holünde ). Biraz sohbet ettik, Almanya da yol çizgilerini bu teknoloji ile döşeyerek hareket halinde şarj yapma gibi bir düşünce varmış.

    Ben 10-15 sene içinde fosil yakıtın ciddi ölçüde darbe yiyeceğini tahmin ediyorum. Toyota hidrojen hücreli araçlarını tanıttı.

    Toyota demişken onu ayrı tutmak istiyorum. 25 sene önce hybrid i hayatımıza soktu , şimdi hidrojeni sokuyor. Bütün dünya devi üreticiler toyotanın önderliğinde Yön buluyor bana göre.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Dizel hybridlerin çok popüler olabileceğini sanmıyorum. Sorun artık AB'nin yaptığı gibi sadece CO2 km salınım gramını açıklamaktan çok öteye geçti. Çünkü dizellerdeki sorun CO2 den ziyade CO, NO, HC ve PM! Bunların hepsinde gerçek hayat salınımlarında muadil benzinlilere muadil kasada çok yüksekler. 2014 Mercedes yeni C sınıfı forumunda C180 ve C200D tüm emisyon değerlerini verdim. Oraya bir bakarsanız çok net görülüyor bu son günlerde neler olduğu ve nedenleri?

    Benim gibiler ısrarla anlattı, yazdı ama AB bu konuya uzun süre gözlerini kapattı. Dizel hybrid araçlar arzu edilen emisyonlara gelene kadar, full elektrikli araçların batarya/şarj problemi çözülür. O sorun çözülene kadar da benzinli/hybrid ile gidilir. Daha onrası da yakıt hücresi. Benim görüşüm böyle...
  • Geçen iyi niyet garantisinden koltuk altındaki paslı parçaları değiştirdiler. Yıkayıp tertemiz aracı teslim aldım, bilginiz olsun
  • freeman6161 kullanıcısına yanıt
    Aracınızın model yılı nedır hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre baran

    Aracınızın model yılı nedır hocam

    2012 model, bu serilerin birçoğunda mevcutmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bygolge18


    quote:

    Orijinalden alıntı: dreamofice

    Arkadaslar bir arkadasim almanyadam malzeme getiriyor m paket tampon , m direksiyon nbt ekran , m direksiyon , alphine.hi fi ses.sistemi anahtar vs piyasaya gore uygun fiyat veriyor isteyenler olursa yardimci olurum


    M tampon ön arka direksiyon fiyatları öğrenebilirmiyiz

    m direksiyon fiyatı nedir hocam.




  • freeman6161 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler gecmış olsun hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 3.20 aracım halen satılık. Aracı satış nedenim f10 5.20 ye gecmiş olmam. Ancak şu bir gercek ki 3.20ied 5.20 den hızlanma konusunda açık ara önde. Ara hızlanmalar da dahil olmak üzere f30 çok çok daha iyiymiş.

    Yakıt konusunda ise f30 İstanbul da 7.8 ortalama yakıtım vardı. F10 da daha rahat kullanıyorum ve ilk 1200km ortalamam 8.2lt. ( 5.20d )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_K_B

    Arkadaşlar 3.20 aracım halen satılık. Aracı satış nedenim f10 5.20 ye gecmiş olmam. Ancak şu bir gercek ki 3.20ied 5.20 den hızlanma konusunda açık ara önde. Ara hızlanmalar da dahil olmak üzere f30 çok çok daha iyiymiş.

    Yakıt konusunda ise f30 İstanbul da 7.8 ortalama yakıtım vardı. F10 da daha rahat kullanıyorum ve ilk 1200km ortalamam 8.2lt. ( 5.20d )

    Hayırlı olsun. 520 epey rahat araç. Dizeli de tam ülke şartlarına uygun. Hem premium hem az tüketiyor hem de çok rahat araba. O sebepten çok iyi satış yaptı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_K_B

    Arkadaşlar 3.20 aracım halen satılık. Aracı satış nedenim f10 5.20 ye gecmiş olmam. Ancak şu bir gercek ki 3.20ied 5.20 den hızlanma konusunda açık ara önde. Ara hızlanmalar da dahil olmak üzere f30 çok çok daha iyiymiş.

    Yakıt konusunda ise f30 İstanbul da 7.8 ortalama yakıtım vardı. F10 da daha rahat kullanıyorum ve ilk 1200km ortalamam 8.2lt. ( 5.20d )

    İyi akşamlar Direksiyon da titreme varmıydı fiyat nekadar ne olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar, halihazırda kullandığım makyajlı F30'umu alırken teklifte ve faturada "m süspansiyon iptali" ibaresi bulunmuyordu. Fakat daha önceden teklif aldığım ama almaktan vazgeçtiğim makyajsız aracın teklifinde bu yazıyordu. Aracımda m süspansiyon olup olmadığını nasıl anlayabilirim? Daha önce herhangi bir F30 deneyimim olmadı. Bu arada araçların ikisi de 40. Yıl paketli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Meraba arkadaşlar 335i orjinal difizör var elimde daha 1 aylık kullanımda kendi aracımdan çıkardım.Aracım 316i m paket maslakta egzoz yaptırdım saglı sollu çıkış 335i deki gibi.Difizörüde maslaktan egzozu yaptırdıgım yerden aldım 350 lira idi.1 aylık kullanışım oldu difizörümü değiştirmek istiyorum m3 teki difizörden alacagım için.İlgilenen varsa pm atabilir fiyatta anlaşırız.Sıfırı 350 lira bu arada
  • bigtiger1 B kullanıcısına yanıt
    Aynısı başıma geldi benimde 20TL ye sigortasını değiştirdiler. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KILICu

    Aynısı başıma geldi benimde 20TL ye sigortasını değiştirdiler. Teşekkürler.

    Kosiflerde para odememistim :)
  • Arkadaslar bayram yolculugu yakit verim: depoyu 250 tl ye doldurdum ve 950 km yoL yaptim ama hala 70 km civarinda menzil yaziyordu. Arabada tek kisiydim fakat bagaj agzina kadar konserve doluydu:) klima yolun cogu zamaninda acikti... ortalama 110 120 arasi geldim ve yolun duz kisimlarinda da hiz sabitleyici kullandim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar,
    Tüm araçlarımda yol bilgisayarını dempoyu fulleyerek test ederim
    BMW de yol bilgisayarı %5 kadar az gösteriyor (Aynı istasyonu kullanıyorum)
    Yine benzinli Auris ve Kuga da litresi litresine aynı çıkıyordu bu istasyon.

    Daha önce Grand scenic aracım da yaklaşık bu kadar az gösteriyordu. Bilgi amaçlı paylaşıyorum, sıkıntı yapacak bir durum değil.
  • 
Sayfa: önceki 18301831183218331834
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.