Şimdi Ara

BMW 1 SERİSİ F20 (2074. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
43.608
Cevap
311
Favori
2.867.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 20722073207420752076
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    2013 F20 116i araçtan klimadan koku geliyor sizce neyden yapar? Koku kalorifer kaynaklı gibi geliyor. Polen filtresi değiştim ama yine o koku var.
    Birde eco modunda klima açıkken düşük devirde ses geliyor fan sesi gibi biraz gaz verince daha çok ses geliyor sebebi be olabilir?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • goxelgokcell G kullanıcısına yanıt
    Elle tutulur bir fark yok diye biliyorum. Alacağınız arabada ışık paketi ve bi xenon far olsun mutlaka. Yoksa sarı yanan halojen ışıkla geliyor ve arabayı eski gösteriyor.
  • Ve kesinlikle sunroof! Satarken cok kolay oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Merhaba sayın Do it yourself ve diğer arkadaşlar,

    Araç ilk marştan hemen sonra (vites p konumunda) şaftın saga-sola çok hafif oynadıgını ve sonrasında sabit kaldığını tespit ettim.İlk çalıştırdıktan hemen sonra saftın cok hafif saga sola oynaması normal bir durum mudur? sanırım hissettiğim hafif sarsıntı bununla alakalı.

    değerli yorumlarınızı rica ederim.
  • 2012 model 1.16i'lerde yelken modu bulunmuyor mu ? Eco pro ayarlarında göremedim.
  • aspendos626262 A kullanıcısına yanıt
    Bu konuda bir fikrim yok malesef.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goxelgokcell G kullanıcısına yanıt
    2014 comfort aracımda elektrikli katlanır ayna yoktu. Joy editionlarda Trio paket diye bir paket var sanırım bu özellikle birlikte geliyor. Başka kayda değer bir fark olduğunu sanmıyorum.
  • aspendos626262 A kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat1407

    2012 model 1.16i'lerde yelken modu bulunmuyor mu ? Eco pro ayarlarında göremedim.
    Yok.
  • arabasını satan yok mu? 2012-2013-2014 :)







  • merhaba arkadaşlar aracın ilk marş sonrası şaftı saga sola hareket ettirmesi normal bir durum mudur? siin araclarınız da bunu yapıyor mu? video linki yukarıdadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aspendos626262








    merhaba arkadaşlar aracın ilk marş sonrası şaftı saga sola hareket ettirmesi normal bir durum mudur? siin araclarınız da bunu yapıyor mu? video linki yukarıdadır.
    2016 118i kullanıyorum. Bende de oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu anlik saft oynamasindan dolayi arac ilk calistirmada cok hafif sarsiliyor. Siz de hissediyor musunuz? Yaklasik 2 aydir nedenini arastiriyorum. Her marşta da yapmiyor bu arada. Arada sirada hissediyorum. Vites p konumunda kendi kendine drive moduna mi geciyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aspendos626262 -- 26 Haziran 2020; 21:56:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cagrimir kullanıcısına yanıt
    Siz nasil fark ettiniz şaftin bu hareketini?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Merhaba
    Yaklaşık 14 15 aydır 2017 model 1.18 kullanıyorum. Benim açımdan Eco pro mod çok yetersiz ve tepkisiz olduğundan genel olarak comfort modda kullanıyorum. Sürüş konusunda şanzımandan dolayı bir hoşnutsuzluk yaşıyorum . Araç yakıt tasarrufu odaklı vites değişmlerini hep devri düşük tutacak şekilde programlanmış buna diyecek bir şeyim yok fakat düz yolda hafif yukarı eğim başladığında gaza bir miktar daha yüklensem de vites düşürme işlemini yapmakta çok geç kalıyor, ani bir şekilde abartılı yüklendiğimde tabiki hızlıca düşürüyor fakat biraz daha sakince yüklendiğmde belirli bir süre vitesi düşürmüyor, bu süreçte uygun devirde olmadığından motorun sesinden de anlaşılacağı üzere motor zorlanıyor ve ben şöyle düşünüyorumki araç aslında yakıt tasarrufu yapmaya çalışırken o süreçte daha çok yakıt yakıyor. Aynı yoldan tekrar geçerken manuele alıp vitesi kendim attığımda hem sürüş daha zevkli hale geliyor hem de yol bilgisayarından baktığımda daha düşük tüketim görüyorum. Bu bir tek bana mı böyle geliyor yoksa sizler de aynı fikirde misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sizin sorunla alakalı olabilcek bir şey geldi aklıma. E90 dan f30 geçtiğimde farkettiğim bir şey vardı. E90ın tekerleri yerden kesliğimde p konumunda arka tekerler “motor çalışırken” dönmezdi fakat f30 320d ve 320i (her ikisi de zf8hp45 şanzıman) de tekerleri yerden kesince p konumunda arka tekerler “motor çalışırken” çok düşük bir hazda dönmeye devam ediyor, tekerleri elle durdurunca kısa bir süre duruyor, bırakınca tutan bir kuvvet kalmayınca tekrar dönmeye başlıyor. Bu olayın sebebini bilmediğim için bir hayli garibime gitmişti ilk gördüğümde. Sonradan alışmışım sizin videoyu görünce hatırladım.

    Şanzımanın (8hp45) bir özelliği muhtemelen bu P konumunda tekerlerin dönmesi olayı. İlk fırsatta eşimin f20 aracında da bu dırumu deneyeceğim, onun şanzımanı zf8hp50 idi diye hatırlıyorum. Ama durum aynıdır muhtemelen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 27 Haziran 2020; 4:21:37 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismpkr

    Arkadaşlar Merhaba
    Yaklaşık 14 15 aydır 2017 model 1.18 kullanıyorum. Benim açımdan Eco pro mod çok yetersiz ve tepkisiz olduğundan genel olarak comfort modda kullanıyorum. Sürüş konusunda şanzımandan dolayı bir hoşnutsuzluk yaşıyorum . Araç yakıt tasarrufu odaklı vites değişmlerini hep devri düşük tutacak şekilde programlanmış buna diyecek bir şeyim yok fakat düz yolda hafif yukarı eğim başladığında gaza bir miktar daha yüklensem de vites düşürme işlemini yapmakta çok geç kalıyor, ani bir şekilde abartılı yüklendiğimde tabiki hızlıca düşürüyor fakat biraz daha sakince yüklendiğmde belirli bir süre vitesi düşürmüyor, bu süreçte uygun devirde olmadığından motorun sesinden de anlaşılacağı üzere motor zorlanıyor ve ben şöyle düşünüyorumki araç aslında yakıt tasarrufu yapmaya çalışırken o süreçte daha çok yakıt yakıyor. Aynı yoldan tekrar geçerken manuele alıp vitesi kendim attığımda hem sürüş daha zevkli hale geliyor hem de yol bilgisayarından baktığımda daha düşük tüketim görüyorum. Bu bir tek bana mı böyle geliyor yoksa sizler de aynı fikirde misiniz?
    Bu olayı 2 litre altı motora sahip bir çok insan zaman zaman yaşıyor. Ben sebebini şına bağlıyorum; aracın tasarlanan gücü eco pronun öngördüğü viteste aracı sağlıklı hareket ettirmeye ancak yetiyor. Eğer tasarlanan gücün biraz altına düşerse ki çoğu zaman tıkalı hava filtrei, yıpranmış bobin ya da buji, kalitesiz yakıt sebebiyle optimum gücü vermeyor. Bu durumda da eco pronun belirlediği mevcut vites bazen yetmiyor ve motor boğuluyor. Bunu en net buji değilimden sonra farkettim, yeni bujiler ile o boğulmanın nasıl geçtiğini gördüm, aynı şekilde hava filtrsi değimi bile farkettiriyor. Hatta yabancı forumlarda dolaşan, efsane mi gerçek mi emin olamadığım motoru kapatıp 30 saniye gaza sonuna kadar basılıp yapılan throttle body reset işlemi bile bu durumu bir süreliğine düzeltiyor. Aynı şekilde bir süre aracı sport modda ya da manuelde yüksek devirde kullanmakta eco prodaki boğulmayı geçirebiliyor. (aslında bıradaki boğulmaktan kastım aracın üst viteste ısrar etmesini geçiriyor çünkü şanzıman alt viteste kullanıma adapte oluyor, tabi zamanla üst vites kullanımı arttıkça tekrar eski haline dönüyor)

    2 litre ve üzerinde bu durum olmuyor çünkü eco pronun tercih ettiği viteste artıyorum araç minimum 110ps güce ihtiyaç duyuyorken tasarlanan gücü 150ps, yani kayıpları olsa bile minimuma inmesi daha zor. Aynı örneği 1.6 litre bir motor için verirsek belki (yine rakamlar farazi) eco pronun seçtiği viteste 1.6 litre motor 110ps isterken tasarlanan gücü 120 ps ve aracın yukarda saydığım nedenlerden dolayı o viteste üretebildiği güç sadece 105ps. Bu durumda da işte bahsettiğiniz gibi o vites yetmiyor ve perormans düşüyor, tüketim artıyor. Bu veriğim ps örneği yerine belki tork üzerinden örnek verilse daha doğru olurdu, o konuda teknik bilgim yok.

    Ayrıca son olarak şanzıman yazılım güncellmesini de öneririm. Bizzat serviteki güncellemeden sonra (egs güncellmesi) eco prodaki vites seçimlerinin daha kararlı olduğunu deneyimledim. Ayrıca yabancı forumlarda da bu deneyimi yaşayan insanlara denk geldim.

    Özetlmem gerekirse sizin sorununuz da aslında 2 sebepten kaynaklanıyor bana göre.

    1. Motorun eco pronun seçtiği vites için gerekli gücü verememesi.
    2. Eco pronun mevcut güce göre vites seçmemesi (bu noktada yazılım güncellemesi devreye giriyor, tabi güncel bir sürüm varsa aracınız için)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 27 Haziran 2020; 4:54:30 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaslar ben de yeni 1 serisine gecmeye karar verdim A3'ten fakat ortalama kasko ve yillik bakim ucretleri hakkinda pek bir bilgiye ulasamadim. Bir yorumunuz olur mu?
  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Tam motor ve sanziman yazilim guncellemesini yapmanizi oneririm diye yazmayi dusunuyordum ki yazmissiniz. Eco pro olayina kesinlikle katiliyorum. Eco pro cok duz ideal yol sartlari icin tasarlanmis birsey bence. Araci verimli bolgeden cok uzaklastiriyor normal kullanim kosullarinda. Ornegin Ankara ici kullanimda full eco pro modda 8 lt gorurken, eco proyu hic kullanmayip full comfort modda giderek 2000 km ortalamam 7.5 lt su an. Kucuk motorda guc bolgesinde kalmak onemli. Buyuk motorda eco pro daha az yaktirabilir cunku alt devirde de guc var ve yeterli. Cok duz yol ve sabit hiz icin eco mod, sehir ici icin comfort mod kullanilmali.

    Borusana gittim, motor ve sanziman yazilimina guncelleme geldigini belirttiler ve yaptirdim. Sanziman gecisleri ve mod karakterleri bariz degisti. Comfort cok spora yakindi su an daha uysal ve gaz tepkileri daha yumusak oldu. Cok ideal bir noktada su an. Aracim 2015 120i.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Speedy_hlm -- 27 Haziran 2020; 11:30:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    F20 de tecrube ederseniz cok mutlu olurum sayin hocam.hatirladiginiz gibi arac ilk marsata vites p konumunda one atlama yapiyor gibi hafif bir sarsinti hissediyordum. Aracin altina kamera koyarak video cektim. Ilk mars sonrasi p konumunda saftin hareket etmesine bagli sarsinti olabilecegi yorumuma katilir misiniz? Yani arac ilk marşi aliyor ,tork konvertoru dedigimiz pompa donuyor, pompa icersindeki hidrolik yag konvertorun tribununu ceviriyor, tribun şanjimana direk bagli oldugu icin sansiman dislilieri donuyor, sanjiman safti donduruyor, saft tekerlere hafif hareket
    verecekken vitesin park mandali devreye girip araci kitliyor. Bu zararli birsey degil mi ? Neden saft , p konumunda dönmek istiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aspendos626262 -- 27 Haziran 2020; 11:49:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 20722073207420752076
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.