Şimdi Ara

BMW 1 SERİSİ F20 (1868. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
43.608
Cevap
311
Favori
2.867.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 18661867186818691870
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • volvole V kullanıcısına yanıt
    Bu durumu bisiklette de tecrube etmişizdir çoğumuz, vites değiştirirken pedala abanırsanız katır kutur ses gelir ama yumuşak sürüş esnasında değiştirirseniz rahat geçer.. Tabi verdiğim bilgiler aracınızda %100 bir sorun vs. olmadığı anlamına gelmez sadece bildiğimi paylaşıyorum yanlış anlaşılıp sonradan kimseye zarar gelmesini istemem. Sert ve agrasif sürüşlerde sizinkine benzer deneyimlerim oldu ancak bu aşırı sarsan normal olmayan bir vuruntu değildi aracın normal tepkime hızından daha hızlı olmasını beklediğim için yaşadığım deneyimlerdi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacksnake03

    sonax gummipfleger kullanmalisiniz.
    https://www.sonaxshop.com.tr/SONAX-Lastik-Parlatici-ve-Koruyucu-100-ml,PR-144.html

    Bu mu hocam buysa alıyorum.

    Benim hatırladığım spreydi, bu süngerli. Sunroof için de oluyor mu bu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NightShadow -- 1 Ağustos 2018; 12:25:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemodory

    Buyrun size en güncel fiyat.



    Bmw 118i premium line plus + vision. Donanım içeriği resimdedir.





    Peşin 178.500 TL

    Kredili 188.200 TL



    Fiyat 31.07.2018'e kadar geçerli.



    Not : aynı aracın cruise control olan modelini 3 ay önce 163.800 'e aldım. (Kredili)





    Ağustos fiyatları Temmuz fiyatları ile aynı gibi. Dolayısı ile bu teklif bu ay içinde geçerli olur diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemodory

    Dostum kronik sorunlar konusunda katılmıyorum, keza Lci2'ler artık bu kasanın yeni kasa çıkmadan önceki son versiyonları ve o hatalar giderilmiştir diye düşünüyorum. Diğer katılmadığım bir hususta parça fiyatları ve bakım masrafları. Bundan evvelki aracım Nissan Qashqai 1.6dci xtronic (J11) ve ondan bir önceki aracımda Honda Civic otomatik (FB7) idi, her ikisi içinde periyodik bakımlara öyle paralar ödedim ki aklınız şaşar. O açıdan premium marka bir araç için bu bakım fiyatları çok çok normal. Üstelik diğer markalara bakıma 10binde 1 gitmişken, şimdi 15binde gidecek olmam bile kafadan %50 tasarruf.

    Alıntıları Göster
    Arkadaş f20 alacak. Fiyat bandına gore 2012 maks. 2013(çok zor) lci leri falan göreceğini sanmiyorum o yüzden öyle dedim. Benim bir önceki aracım opel astra idi. O yüzden bana yüksek gelmiş olabilir ama basit bir değişiklik olarak fren balataları bile bence fiyatı yüksek. Bunun da sebebi büyük ihtimalle premium olması. Çünkü diğer araçlar rahat rahat bosch marka takarken bizde ötme sorunları yuzunden orjinal balataya talep çok yüksek. Bu ve bunun gibi sebeplerle genelde orjinal üzerinden giderseniz parça fiyatlarının yüksek olduğunu görebilirsiniz diye düşünüyorum. Mesela f20 lerde kronik turbodan gelen ilk çalıştırmada wastegate sorunu var. Çözümü kolay ama parca fiyatı ile birlikte (2000 tl gibi rakamları buluyor). Turbosu kronik olarak bozulanlari söylemiyorum bile. Arka stopların kronik sorunu yuzunden değişimleri en kötü tane başına 800TL (yan sanayi) 1 2 sayfa önce okudum değiştirmedim bilmiyorum.



    Araçta elektronik gaz kontrolü olmasına rağmen hız sabitleyici eklemek icin sanayida 600 700 TL ler. M direksiyon icin 4500 TL ler nbt ekran icin 4000-4500 TL ler konuşuluyor.



    Kazasinizi allah korusun konuşmuyorum bile kaskosuz gezenin aklına şaşarım :)



    Yakın zamanda bakımım geliyor.



    Normal motor yağı ve filtrelerin değişimi + 4 fren balatasi + turbodaki ses sorunu icin özel serviste verilen teklif: 3800TL



    Normal şartlarda basim ağrımasın diye egzantirik zincirini ve şanzıman yağını değiştireyim araç 100 bin e geldi desem 3500+800= 4300 TL



    Bu fiyatlar işini iyi yapan yerlerden alinmiş fiyatlar.



    Yani arabam 100 bin e geldi diye çok titiz bir adam arka farlarda hata olmamasına rağmen, ekstra bir parça değiştirmemesine rağmen 8100 TL para harcar. Araba çiçek gibi olur :) ben 2.kalemdekileri yaptırmıyorum.. konustugum ustalar zincir sesi gelmeden değiştirme, şanzımanda vuruntu yoksa elleme dedi diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvole

    Rahatlatıcı cevabınız için teşekkürler, sizde de böyle oluyor mu peki? zorlama ve sıkıştırmalarda

    Alıntıları Göster
    Aracın şanzımanı normal şartlarda vites geçişlerini hiç hissettirmez.

    eğer Spor moda alırsanız hem daha yüksek devirde hemde daha hızlı vites geçişleri yaparak sizin hızlanma sürenizi kısaltmaya çalışır. Spor mod da vuruntu gibi bir şey yapıyor mu ? yapıyor. Zaten zevkli olan kısmı her vites geçişinde aracın kendini ileri atıp yola daha çok oturuyormuş hissini yaşamak.

    Peki comfort mod da ?

    deneyimlerim olarak aracın gaz ayarını 4e bölebiliriz.

    1-hızı sabit tuttuğunuz yada çok küçük ivmeler ile hızlandığınız en sakin kullanımınız. (Vitesi değiştirdi mi? anlamıyorum bile.)
    2-Gaza biraz yüklenip hızlanmaya çalıştığımız sollama yada şehir içinde normal hızlanma olarak kullanımınız. (Vitesi düşürmez mevcut viteste 2-2.5 bin devire kadar hızlanır sonra bir üst vitese geçer. Vites değiştirdi mi ? anlamıyorum :) )
    3-Gazın sonuna kadar kalan %50 lik dilime girdiğiniz ''hızlanmak istiyorum'' mesajını araca verdiğiniz bölüm. (Vitesi küçültür bir önceki vitesin 3-4 bin devir bandında hızlanmaya çalışır. Vites düştüğünü hem aracın kendini atmasından hemde motor sesinden çok rahat anlarsınız. )
    4-KICKDOWN aracın gazına sonuna kadar bastınız, gazın altında ki tuş gibi bişey var onuda ezdiniz. Araç 5ten 3e, 6 dan 3e vites düşürmek gibi hayvansı haraketler ile devir bandını redline a kadar çevirerek vites atar. (Vites geçişlerini çatır çatır hissedersiniz, Motor bağırır, Aracın içinde kadın vb. hız alışkanlığı düşük olan herkes tedirgin olur :) )

    Bence aracınızı deneyin. Araç soğukken vites geçişleri arasında boşluk bıraktığını gördüm. Yokuş yukarı çıkarken gaza basma şiddetine göre vuruntuları gördüm. ama aracın gazına %25 basarken vites geçişi vuruntu yapıyorsa bence endişe edilecek bir şey vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NightShadow

    https://www.sonaxshop.com.tr/SONAX-Lastik-Parlatici-ve-Koruyucu-100-ml,PR-144.html

    Bu mu hocam buysa alıyorum.

    Benim hatırladığım spreydi, bu süngerli. Sunroof için de oluyor mu bu?

    Alıntıları Göster
    benim tavsiye ettiğim ürünhttps://www.sonaxshop.com.tr/SONAX-Lastik-Parlatici-ve-Koruyucu-300-ml,PR-145.html

    diğeri de güzel ancak fitillerin aralarına süremezsiniz. Spreyi süngere sıkıp süngerle güzelce fitillere yayabilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blacksnake03 -- 1 Ağustos 2018; 14:4:42 >




  • ygt52 Y kullanıcısına yanıt
    @ygt52'nin verdiği bisiklet örneği çok iyi olmuş tamamen olan biten bu aslında, ben daha önce otomatik kullanmadığım için huylanmam gereken bir şey olup olmadığına karar verememiştim

    Sizin 4 e bölünmüş gaz ayarı deneyimleriniz,yapılan hareketler ve sonucu şeklinde örneklerinizin tamamını bu bahsettiğim 1000km lik seyahatte yaşadım anlattıklarınız ile yaşadıklarım birbiri ile uyuşuyor, sonuç olarak yazdığınız cümle de tüm olan bitenin sağlaması olmuş, yani aracın gazına %25 basarken sert geçiş veya vuruntu yok, ne zaman ki gaz pedalına %50 den fazla basarsam ve bunu ani yaparsam, o zaman sarsıntı ve geçiş hissediyorum, yokuş yukarı bu yüklenmeyi yaparsam yine seri vuruntular hissettim ayağımı yumuşattığım an kesildi vuruntular.

    Neyse ki anladğım kadarıyla herşey normal, açıklayıcı ve net bilgi paylaşımınız için çok teşekkür ederim.

    saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volvole -- 1 Ağustos 2018; 14:24:48 >
  • Gerçekten inanılmaz rakamlar. birkaç bin daha ekleyip model yükseltilebilir :)

    Ben garantiden sonra Borusan'ın kapısından içeri girmedim!

    Yalnız 55 binde disklerin bitmesi biraz erken gibi geldi. Benim araç 80 binde henüz değiştirmedim ama gelecek bakımda sanırım değişir.

    Disk sağlığı için frenler sıcakken su birikintilerinden kaçınmak ve oto yıkamaya girmeden disklerin biraz soğumasını beklemek gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BayMizan

    Aracın şanzımanı normal şartlarda vites geçişlerini hiç hissettirmez.

    eğer Spor moda alırsanız hem daha yüksek devirde hemde daha hızlı vites geçişleri yaparak sizin hızlanma sürenizi kısaltmaya çalışır. Spor mod da vuruntu gibi bir şey yapıyor mu ? yapıyor. Zaten zevkli olan kısmı her vites geçişinde aracın kendini ileri atıp yola daha çok oturuyormuş hissini yaşamak.

    Peki comfort mod da ?

    deneyimlerim olarak aracın gaz ayarını 4e bölebiliriz.

    1-hızı sabit tuttuğunuz yada çok küçük ivmeler ile hızlandığınız en sakin kullanımınız. (Vitesi değiştirdi mi? anlamıyorum bile.)
    2-Gaza biraz yüklenip hızlanmaya çalıştığımız sollama yada şehir içinde normal hızlanma olarak kullanımınız. (Vitesi düşürmez mevcut viteste 2-2.5 bin devire kadar hızlanır sonra bir üst vitese geçer. Vites değiştirdi mi ? anlamıyorum :) )
    3-Gazın sonuna kadar kalan %50 lik dilime girdiğiniz ''hızlanmak istiyorum'' mesajını araca verdiğiniz bölüm. (Vitesi küçültür bir önceki vitesin 3-4 bin devir bandında hızlanmaya çalışır. Vites düştüğünü hem aracın kendini atmasından hemde motor sesinden çok rahat anlarsınız. )
    4-KICKDOWN aracın gazına sonuna kadar bastınız, gazın altında ki tuş gibi bişey var onuda ezdiniz. Araç 5ten 3e, 6 dan 3e vites düşürmek gibi hayvansı haraketler ile devir bandını redline a kadar çevirerek vites atar. (Vites geçişlerini çatır çatır hissedersiniz, Motor bağırır, Aracın içinde kadın vb. hız alışkanlığı düşük olan herkes tedirgin olur :) )

    Bence aracınızı deneyin. Araç soğukken vites geçişleri arasında boşluk bıraktığını gördüm. Yokuş yukarı çıkarken gaza basma şiddetine göre vuruntuları gördüm. ama aracın gazına %25 basarken vites geçişi vuruntu yapıyorsa bence endişe edilecek bir şey vardır.

    Alıntıları Göster
    güzel bir anlatım olmuş.
    zf şanzımanın gerçekten çok başarılı bir yapısı var.
    ama kickdown tuşunu bilmiyordum. gaza kökleme gereği hiç duymamıştım. akşam eve giderken deneyeceğim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JimmyJazz

    güzel bir anlatım olmuş.
    zf şanzımanın gerçekten çok başarılı bir yapısı var.
    ama kickdown tuşunu bilmiyordum. gaza kökleme gereği hiç duymamıştım. akşam eve giderken deneyeceğim :)

    Alıntıları Göster
    Dikkat edin hocam. Boş yolda deneyin, anti patinaj önleme sistemlerinin hepsi açık olsun.

    Bana kalırsa araç hiçte hafife alınmayacak bir hızlanma ivmesine sahip. 4 Silindirli 136 Beygir n13 motordan bahsediyorum. Diğerleri de mutlaka aynıdır ama detay vereyim dedim.

    Bazen kickdown'da beklediğimden fazlasını veriyor tedirgin oluyorum. Özellikle önünüzde ve uzakta bir araç varsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BayMizan

    Dikkat edin hocam. Boş yolda deneyin, anti patinaj önleme sistemlerinin hepsi açık olsun.

    Bana kalırsa araç hiçte hafife alınmayacak bir hızlanma ivmesine sahip. 4 Silindirli 136 Beygir n13 motordan bahsediyorum. Diğerleri de mutlaka aynıdır ama detay vereyim dedim.

    Bazen kickdown'da beklediğimden fazlasını veriyor tedirgin oluyorum. Özellikle önünüzde ve uzakta bir araç varsa.

    Alıntıları Göster
    bence de hızlanma konusunda kesinlikle çok tatmin edici ve keyifli. benim motor da n13 4 silindir.

    ben çok dikkatli ve sakin kullanırım ama arada bir yollar tamamen boşken keyif verici ufak hareketleri seviyorum :))

    kesinlikle boş yolda ve etrafta hiç araç yokken deneyeceğim.




  • Bmwclubtr’a üye olan var mı arkadaşlar. Resmi dernek olduğundan yıllık 100₺ bir abonmanı var. Aktif bir grup mu? Önerir misiniz katılmamı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm

    Selamlar,

    Iste tam olarak bu nedenle RFT disinda taktirmamaniz gerektigini belirtmistim. Bu araclarin ayarlari RFT ye gore yapiliyor 😊 Bu arada jantlariniza bayildim bulsam uygun fiyata alacagim, benim araba da siyah renkli baya guzel uyuyor o renge.
    Bmw rft lastik üreticileriyle anlaşmalı. Kendi için rft ürettiriyor, servislerinde rft takıyor. Süspansiyon ayarı rft ye göre filan, bunlar şehir efsanesi. Servis danışmanlarının uydurması.



    Kendi aracımda(makyajsız 118i) 1 yılı aşkın continental csc5 kullandım. Limitleri zorlayarak kullanırım. Hiç bir kayıp yok, tam aksine muazzam viraj dönüyor ve duruyor. Konforu da cabası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cbascan kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba,

    Bence bu kadar kesin konusmayalim. Iste kaynak=



    https://www.bmwblog.com/2009/03/12/reasons-to-have-run-flat-tires-on-your-bmw/



    Alinti ve konuyu sonlandiracak paragraf:



    "All of our vehicles that use Run-flat technology have their suspension and braking components set up to accommodate Run-flat tyres. Should you decide to change to non Run-flats, it may alter the driving and handling characteristics of your vehicle. It is for this reason that this modification is not recommended by BMW as a manufacturer."



    Turkcesi=

    "Run flat teknolojisi kullanan tum araclarimizin suspansiyon ve fren bilesenleri, run flat lastiklerle uyum saglamasi icin ayarlanmistir. Eger run flat olmayan lastige gecerseniz, aracinizin surus ve tutus karakteri degisebilir. Iste bu sebepten dolayi bu tarz bir modifikasyon, uretici olarak BMW tarafindan tavsiye edilmez."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Speedy_hlm -- 2 Ağustos 2018; 14:40:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Speedy_hlm S kullanıcısına yanıt
    Eğer bu resmi bmw açıklamasıysa benim araçta sıkıntı vardı ya da benim sürüş tarzımda. Bu bilgilendirme danışmanların rft yönlendirmelerini haklı çıkarıyor ama bu farkı neden anlayamadım ve benim gibi normal lastiğe geçip yol tutuş konusunda memnun kalan bisürü kullanıcı var. Memnun kalmayan da vardır belki ama ben görmedim. Satmasaydım deneyin derdim o kadar iyiydi yani tekrar bmw alırsam yine normal lastiğe geçerim muhtemelen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben arkalara normal continental premiumcontac 5 taktım memnunum. Bariz bi fark hissetmedim desem yeridir. Bu arada arkadaşlar İstanbul da 10-11 litrelerde geziyorum normal midir ? (Eco pro ve comfort kullanımda)İstanbul’da ki arkadaşlar fikir verirse sevinirim. Araç 35 k da buji degismedi bu sebepten olabilir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bujiler kaç binde değişmesi gerekiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DeadLifter kullanıcısına yanıt
    60 k diye biliyorum. Golfte 60

    Binde değiştirmiştim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 10-11 arasinda geziyorum. Hep trafik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm

    Hocam merhaba,

    Bence bu kadar kesin konusmayalim. Iste kaynak=



    https://www.bmwblog.com/2009/03/12/reasons-to-have-run-flat-tires-on-your-bmw/



    Alinti ve konuyu sonlandiracak paragraf:



    "All of our vehicles that use Run-flat technology have their suspension and braking components set up to accommodate Run-flat tyres. Should you decide to change to non Run-flats, it may alter the driving and handling characteristics of your vehicle. It is for this reason that this modification is not recommended by BMW as a manufacturer."



    Turkcesi=

    "Run flat teknolojisi kullanan tum araclarimizin suspansiyon ve fren bilesenleri, run flat lastiklerle uyum saglamasi icin ayarlanmistir. Eger run flat olmayan lastige gecerseniz, aracinizin surus ve tutus karakteri degisebilir. Iste bu sebepten dolayi bu tarz bir modifikasyon, uretici olarak BMW tarafindan tavsiye edilmez."
    Hocam pek sonlandıracağını düşünmüyorum Verdiğiniz link blog sitesi. Orada da babybmw.net adında bir ingiliz bmw fan sitesinden alıntı yaparak yazmışlar.

    Merak edip o siteye de baktım (bmw resmi sitesine link var mıdır diye) orada da birisi alıntı ve açıklama yapmadan yayınlamış. Yani Bmw resmi açıklaması gibi görünmüyor.

    Ayrıca linkteki ingilizler de baya bir tartışmışlar rft ya da non-rft mi daha iyidir diye.

    Mesela birisi aracını opsiyonel olarak non-rft lastik ile aldığını ve jant ve lastik dışında dğer aksam ve ayarlarda hiç bir değişiklik olmadığını söylemiş.

    Ancak güvenlik konusunda tabiiki rft.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JimmyJazz -- 2 Ağustos 2018; 23:7:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 18661867186818691870
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.