Şimdi Ara

BMW 1 SERİSİ F20 (1768. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
43.608
Cevap
311
Favori
2.867.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 17661767176817691770
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Liste fiyatına 4.700TL güncelleme gelmiş, yeni gördüm.
  • Herkese iyi akşamlar öncelikle. Aracımı ağustos sonu almıştım denk gelenler hatırlar. Yeni iç makyajla beraber yeni iki renk olandan biri sunset orange joy plus aracım. Extra olarak ön park sensörü var birde. Aracın camları gözüme hep koyu gibi geliyordu geçen bmw ye uğradığımda tam emin olanadan st arkadaşta sanırım karartışmış olabilir demişti. Camların hepsinde r43 kodu var resimde çektim. Netten biraz baktığımda öyle olduğu yazılmış ve konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaş varsa fikirlerinizi alabilirim.

    Buda hürriyetten alıntı;

    R43 cam, araçların fabrika çıkışında takılan karartılmış cam uygulamasıdır.



    R43 cam yönetmeliğinin amacı, camın yolcularda fiziksel yaralanmalara yol açtığını doğrulamak için hangi test türünün gerçekleştirileceğini ve hangi test sonucunun alınması gerektiğini tanımlamaktır. Cam, normal trafik koşullarında ve kullanım sırasında ortaya çıkabilecek yaralanmaları önleyecek kadar güçlü bir direnç göstermelidir. Atmosferik ajanlara, hava şartlarına ve aşınmaya karşı direnmelidir.



    Yönetmelik aynı zamanda ışık iletimini kontrol etmeyi amaçlamaktadır. Ön cam, cisimlerin büyük bir optik bozulmasına neden olmamalıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kodu bu 43r 001735. Resim nedense yüklenmedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar,

    Bir süredir 2014 SOS'li F20 1.16i kullanıyorum, karşılaştığım bazı önemli sorular aşağıdadır, cevapları bilen arkadaşlar paylaşabilirse çok sevinirim.

    1) Yağmur sensörü en hassas kademede bile yeterince duyarlı çalışmıyor, bazen elle çalıştırmak durumunda kalıyorum silecekleri.
    2) Bluetooth veya usb farketmeksizin ekrandaki videonun sesi gecikmeli geliyor, konuda daha önce de bahsedilmiş ama bir cevap yok sanırım bunun için. iDrive yazılımım en güncel versiyonda.
    3) Gizli özellik açtırma yaptırdınız mı? Faydalı buluyor musunuz? Açılan özellikler arasında hangi viteste olduğunu görme ve seyir halinde de kamera görüntüsünü ekrana aktarma var mı?
    4) ZF normal seyirde harika bir şanzıman ancak ani gaz pedalına tepkilerde gecikiyor gibi geldi, siz ne düşünüyorsunuz? Bu gecikmenin nedeni vitesi geç atması değil, sanki hangi vitese atacağına karar verememesi sanki.
    5) iDrive kontrol ünitesi çok kullanışlı ama ses açmanın buton grubuyla yapılmaması çok kötü, sesi açmak için elim direksiyona ya da göğüsteki açma-kapama düğmesine gidiyor, eli kaldırmadan sesi de kontrol etmek çok iyi olurdu. Bunu yapmanın bir yolu var mı?
    6) Albüm kapakları bluetooth ile dinliyorsam hiç gelmiyor, usb ile dinlediğimde ise hızlıca şarkıyı değiştirdiğimde iyice karışıyor. Bir önceki şarkının albüm kapağını gösteriyor vs. Multimedya sisteminde bazı buglar var sanırım, siz de karşılaşıyor musunuz?
    7) Yol bilgisayarında farklı seyahatlerin yakıtlarını ölçmek için Seyahat A, Seyahat B gibi seçenekler yok galiba, sadece tek bir seyahat için yakıt-hız verilerini görebiliyorum?

    Teşekkürler.




  • Bitter B kullanıcısına yanıt
    Sayıon Bitter,

    Bilgim dahilinde sorularınıza yanıt vermeye çalışayım..

    1-Kıyaslamayı doğal olarak bir önceki arabanızla yapıyorsunuz sanırım, benim de bir önceki aracım, renk dahil sizinkinin aynısıydı (paketin de cosmo olduğunu varsayıyorum.) ve evet bazı şeyler j kasa cosmo astraya göre daha kötü ve kullanışsız..Örneğin yağmur sensörü, astraya göre daha sağır gibi ancak bana yeterli geliyor.
    2-Aracımda nbt ekran olmadığından video gösterme özelliği yok, bu nedenle birşey söyleyemeyeceğim.
    3-Gizli özellik açtırtmadım, şimdiye dek gördüklerim/duyduklarım arasında, "bunu mutlaka yaptırtmalıyım" dediğim, ilgimi çeken, aracımı mıncıklatmaya değecek bir özellik olmadı, gizliler arasında
    4-ZF, benim için bugüne dek kullandığım en harika otomatik şanzıman. Hatta benden dahi sarsıntısız geçiriyor vitesleri..Ancak nihayetinde bu iş bir yazılım+mekanik işi, sanırım yeni kavram mekatronik, demem o ki belki de hiçbir zaman bir insanın karar verme becerisini, keskinliğini, atikliğini, gösteremeyecekler..Hele ülkemizin trafik pardon kaos koşullarında..Bazen (aslında çoğu zaman, hatta her zaman) araçtan çıkıp, gücüm yettiğince herkese ağız burun girmek geçiyor içimden..
    5-Bu konu benim için önemsiz, bence düğmenin yeri tam da olması gerektiği yerlerde..
    6-Eğer araca bağlı olan telefon bir iphone ise bluetooth ile spotify dinlendiğinde albüm kapakları görünüyor, ama maalesef bendeki gibi android bir telefon ile spotify dinlendiğinder albüm kapakları görünmüyor.. Yalnız bendeki telefon Note 4 ve sadece 6.01 sürümünü destekliyor, güncel androidler belki destekliyor olabilir..
    USB ile araçtan müzik dinlediğimde her türlü albüm kapağı görünüyor zaten ve ne kadar hızlı ilerletirsem ilerleteyim, aracın kafası karışmıyor, en azından henüz..
    7- Astramızın bir kullanışlılığı daha.. İki farklı sürüş bilgisini ayrı ayrı tutabiliyorduk. Bunda da (araç ve seyahat bilgisi başlığı altında) tutulabiliyor ancak biraz kafa karıştırıcı..




  • Cevaplar için çok teşekkürler, F20 den önceki aracım Giulietta’ydı, Astra J’ye 2013 gibi veda etmiştim, imza biraz eski kalmış:)



    Açıkçası F20 den önce çok kesin şekilde Astra K bakıyordum. Özellikle şerit takip, tabela okuma, çarpışma önleme ve kış paketi gibi oyuncaklar kendine çekiyordu. Ama H ve J kasa Astra kullanan biri olarak kavramanın Opel’in zayıf noktası olduğunu ve hem yakıt hem de performans olarak beni üzeceğini biliyordum, o yüzden biraz sürpriz bir kararla F20 ye kaydım. En büyük farkı da ZF konforunda ve Bixenon aydınlatmalarda gördüm, BMW mekanik anlamda farkını hissettiriyor kavrama ve sürüş dinamikleri konusunda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese iyi günler,
    Sabah saatlerinde işe gitmek için çıkanlara daha dikkatli olmaları yönünde tavsiye vermek için yazıyorum bu yazıyı. Bugün sabah 6:50 sularında işe gitmek üzere yola koyuldum. Herzamanki gibi Gop sapağından köprüye bağlanacaktım fakat bunun için birkaç cadde geçmem gerekiyor hafif virajlı. Bu virajlarıda 100 kere geçtiysem 99unun frensiz olarak geçmişimdir. Neyse saadete geleyim hızım 30-40 olmasına ragmen virajın içinde arabanın arkası birden kendini bıraktı ve direksiyon hiisizleşti. Bende kontra yaparak ( 1 kere tam 1 de yarım olmak üzere ) aracı topladım . 100 m sonra ışıklar vardı orda da kalkarken esp ışığı yandı. Hızlı ve sert kullanan biri değilim ve lastikler Conti 830 ( tam emin değilim ) . Sabah buzlanma olmayacak kadar sıcaktı bence ama neden oldugunu bilmiyorum . Dikkatli olmakta fayda var .
  • Bitter B kullanıcısına yanıt
    1-) Yagmur sensoru konusundan bende muzdaribim. Gercekten algilamasi cok kotu. Diger arkadaslarda calisma durumu nasil yazarlarsa sevinirim.
    2-) Yeni idrive yaziliminda da gecikme dikkatimi cekmisti.Videoda ses gec geliyordu.
    3-) Hic girismedim.Arada sirada arkadaslar yaziyorlar konuyla alakali.
    4-) ZF harika ve adamlarda sanzimanin ihtiyaca en iyi tepkiyi vermesi icin bir cok aracta bulunmayan surus modlarini koymuslar. Sport mod da kesinlikle karasizlik gecikme yok. Confort idare eder ama eco pro kokleseniz bile 1-2 sn gecikme verir.
    5-) Bazen ses acma idrive butonundada olsa diyorum ancak adamlar iki elimiz surekli direksiyonda oldugunu dusunerek (dogrusuda bu) direksiyonda buton koymuslar ve kullaninsli baska yere aslinda gerek yok.
    6-) Multimedyasi cok aman aman bir hizmet vermiyor. Ekran kalitesi guzel ben video oynatmasini beklerdim. Ancak ust paketler bilemem neler satilsin diye idareten ayarlanmis. Yine fena degil. Bazen arkadaslar daha once yazmisti bazi radyo kanallarinda kendisi otomatik grafik atiyor mesala haberler varken uzerinde News yazan gazete resmi cikiyor.SArki degistirme ile album kapagi sorununu hic yasamadim yad dikkatimi cekecek bir durum olmadi.
    7-)Sadece tek seyehat icin ve toplam da yapmis oldugunuz km nin ortalmasini goruyorsunuz. Benim eski honda civic`de de trip A trip B diye yaziyordu ama cok eksikligini aramiyorum. Teknolojiyi Kesfet bolumundeydi yanlis hatirlamiyorsam, baska araclardan farkli olarak surus modlarinda ne kadar yakit tuketmissiniz onu grafikli olarak gosteriyor.O biraz sekil yapmak icin konulmus sanirim.

    Saygilar, selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: copural

    Herkese iyi günler,
    Sabah saatlerinde işe gitmek için çıkanlara daha dikkatli olmaları yönünde tavsiye vermek için yazıyorum bu yazıyı. Bugün sabah 6:50 sularında işe gitmek üzere yola koyuldum. Herzamanki gibi Gop sapağından köprüye bağlanacaktım fakat bunun için birkaç cadde geçmem gerekiyor hafif virajlı. Bu virajlarıda 100 kere geçtiysem 99unun frensiz olarak geçmişimdir. Neyse saadete geleyim hızım 30-40 olmasına ragmen virajın içinde arabanın arkası birden kendini bıraktı ve direksiyon hiisizleşti. Bende kontra yaparak ( 1 kere tam 1 de yarım olmak üzere ) aracı topladım . 100 m sonra ışıklar vardı orda da kalkarken esp ışığı yandı. Hızlı ve sert kullanan biri değilim ve lastikler Conti 830 ( tam emin değilim ) . Sabah buzlanma olmayacak kadar sıcaktı bence ama neden oldugunu bilmiyorum . Dikkatli olmakta fayda var .


    Hocam geçmiş olsun aynı şeyi çoğu zaman yaşamış biri olarak sizi anlıyorum

    Hatta komik ama arabanın ön tekerleği hafif dönmeye görsün arka taraf hemen kendini atıyor (hafif buzlu,karlı,ıslak yolda) o yüzden kışın kesinlikle esp kapatılmamalı en azından devreye girip topluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: copural

    Herkese iyi günler,
    Sabah saatlerinde işe gitmek için çıkanlara daha dikkatli olmaları yönünde tavsiye vermek için yazıyorum bu yazıyı. Bugün sabah 6:50 sularında işe gitmek üzere yola koyuldum. Herzamanki gibi Gop sapağından köprüye bağlanacaktım fakat bunun için birkaç cadde geçmem gerekiyor hafif virajlı. Bu virajlarıda 100 kere geçtiysem 99unun frensiz olarak geçmişimdir. Neyse saadete geleyim hızım 30-40 olmasına ragmen virajın içinde arabanın arkası birden kendini bıraktı ve direksiyon hiisizleşti. Bende kontra yaparak ( 1 kere tam 1 de yarım olmak üzere ) aracı topladım . 100 m sonra ışıklar vardı orda da kalkarken esp ışığı yandı. Hızlı ve sert kullanan biri değilim ve lastikler Conti 830 ( tam emin değilim ) . Sabah buzlanma olmayacak kadar sıcaktı bence ama neden oldugunu bilmiyorum . Dikkatli olmakta fayda var .


    Selam! Kesinlikle size katılıyorum. Daha önce burada bahsetim bundan. Ne acemi sürücülüğüm ne trollüğüm kaldıydı, hatta bir arkadaş beni 1.40 sahibi olmakla suçladı :)
    "Boş yapma geç, direksiyon dersi al" diyerek nezaketini de göstermeyi ihmal etmedi.
    Bu yıl Istanbul'da kış soğukları vs hiç olmamasına ve conti ts830 kışlık lastik seti kullanmama rağmen sabah ıslak asfaltta araba inanılmaz güvensiz. Bu durumu diğer arkadaşlar ya yaşadıkları muhitler itibariyle hissetmiyorlar (yokuş yok, viraj yok!?) ya da araba kopuyor ama farketmiyorlar. Sonuçta sabahları diken üstünde gitmeye devam...
    Hepinize güvenli sürüşler dilerim.




  • Benim ilk defa başıma geldi o yüzden paylamak istedim. Virajda hiç fren yapmamaya özen gösteririm ve hep gazla dönmeye çalışırım ama o esnada ayağım gazda sabitti yani o konularda yanlış yaptığım bişeyin olduğunu düşünmüyorum ayrıca eğitim al diyecek bir arkadaş varsa Yamaha nın ileri sürüş eğitimine bile gittim :) bu konulara önem veriyorum hatta herzaman yapmaya çalıştığım gibi oturuş pozisyonum dik ve 2 elimde direksiyonun üstündeydi ( İleri sürüş giriş maddesi :) ) . Ayrıca inanılmaz güvensiz tabirini pek doğru bulmadım sonuçta bi hamle ile araç kendini toparladı ve önden çekişli olsaydı bu işler daha zor olacaktı ama belirttiğiniz gibi bazı koşullarda dezavantajı olduğu kesin.
  • Serhend88 kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar her ikiniz de " videoda ses geç geliyor" diyorsunuz, sizin ekranlar nbt mi, yoksa video oynatmayı yazılımla mı başardınız ?
  • Arkadaşlar, benim araç Joy Plus 16" jant var.

    18" yada 19" taksam sıkıntı olur mu?

    Merak ettigim, fabrikasyon 18lerde süspanyion vs. farklı mı cıkıyor?
  • Yok benim bahsettigim telefonda video acinca ses gec gelmesi durumu.Sizin de ondan bahsettiginizi dusunmustum.
  • Telefondan video açılıp sesin araç hoparlörlerine verildiği durumdan bahsediyorum ben de.
  • Belli durumlarda olan (nemli kirli ve camurlu yollarda, gizli oldugu yollarda) benzer durumlari cok sık yaşayan biriyim ama benzer yol şartlarinda onden cekisli bir araba hic kaymiyor bizim araclar daha dengesiz demek buyuk haksizlik sonucta onden cekisli araclar %65 - %35 gibi bir dagilima sahip yuk onde cekiste onde kolay kolay kopmuyor.



    Gecen 2-3hafta evvel kartepeye gittim kartepede yollar karli olmasina ragmen hicbir problem yasamadim ama kartepeye giderken anadolu yakasinda gebze civarinda yan yolda giderken (-0.5derece sicaklikta) anlik stabiliteyi kaybettim ama araba kolay topladi benzer bir durumda onden cekisli bir aracta ayni sekilde kontrolu kaybedebilirdi.



    Ben hergün aşagida belirttigim guzergahta aracimi kullaniyorum ve bu yol inisli cikisli virajli camurlu (zaman zaman buzlu) bir yol, surekli tirlarin yolu kirlettigi bu yolda sayisiz defa aracim kontrolu hafif kaybetti ama is arkadaslarimda onden cekisli araclariyla benzer tecrubeleri oldu.



    Arkadan cekis kontrolu kaybetsede kolay topluyor onden cekisle caresizligi yasamaktansa hissederek hafif kaymayi tercih ederim





     BMW 1 SERİSİ F20

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: copural

    Benim ilk defa başıma geldi o yüzden paylamak istedim. Virajda hiç fren yapmamaya özen gösteririm ve hep gazla dönmeye çalışırım ama o esnada ayağım gazda sabitti yani o konularda yanlış yaptığım bişeyin olduğunu düşünmüyorum ayrıca eğitim al diyecek bir arkadaş varsa Yamaha nın ileri sürüş eğitimine bile gittim :) bu konulara önem veriyorum hatta herzaman yapmaya çalıştığım gibi oturuş pozisyonum dik ve 2 elimde direksiyonun üstündeydi ( İleri sürüş giriş maddesi :) ) . Ayrıca inanılmaz güvensiz tabirini pek doğru bulmadım sonuçta bi hamle ile araç kendini toparladı ve önden çekişli olsaydı bu işler daha zor olacaktı ama belirttiğiniz gibi bazı koşullarda dezavantajı olduğu kesin.

    TAKİP MESAFESİ ÖNEMLİ..Evet bu sabah Ankara da yollar çok kötüydü çok yerde gizli buzlanma vardı.Benim önümde giden taksi taksi yolda yan dönmüş düzeltmek için uğraşıyordu, önden çekişin kaymasıda fena oluyormuş,ben görünce frene bastım ama kar lastiği olmasına rağmen araç kızakladı en ufak bir yavaşlama olmadı aksine hızlandı önümde mesafe olduğu için durabildim.




  • Bitter B kullanıcısına yanıt
    @Bitter

    Video telefon ekranından ama ses araç hoparlöründen.. Niye böyle birşey yapılır ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmrtsc

    @Bitter

    Video telefon ekranından ama ses araç hoparlöründen.. Niye böyle birşey yapılır ki?

    Bende gereksiz buldum. Gerçi arabada oturup video seyretmek gibi bir ihtiyaç hiç hissetmedim, ondan olabilir.
  • Niye yapılmasın ki?:)



    Telefondan müzik dinlerken youtubedan bir video açıldığında ya da whatsapp’tan gönderilen bir video başlatıldığında araç hoparlöründen dinlemiyor muyuz?:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 17661767176817691770
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.