Şimdi Ara

bluebird 2.0 sss bilmecesi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
1
Favori
8.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1994 bluebird sss aracım var,297.000 km de,ben aldığımda 290.000 civarıydı 2 yıl önce.Lpg taktırdım (gasitaly) ve 2 yıldır lpg performansı ile yakıt tüketiminden oldukça memnunum.
    gelelim ustalara soracağım bilmeceye;
    malum ender görülen bir araç,araştırmalarım amerikada altima olarak adlandırıldığını gösteriyor (burada yanılıp yanılmadığımı doğrulamanızı rica ederim) ve hala bu arabaları modifiye edip (hatta 6 silindirli olanları özellikle gösteriş için yapıyorlar) bindiklerine şahidim.

    1 ay öncesine kadar marşa bastığımda çalışan araba artık uzun marşlarla çalışır oldu.Öyleki bazan 10-15 sn marşa basarak ancak çalıştırır oldum.(ama bazende ilk marşta bilemedin ikinci marşta alıyor,hatta ısınınca genelde ilk marşta alıyor) Ayrıca benzinde kalkış yapmak istediğimde gaza basınca araba yığılıyor yavaş yavaş kalkarsan 1200 devirle 1500 devir arasını zor geçiyor ve sonra normale dönüyor ama yüksek süratlerde yine seri bir şekilde hızlanmıyor.
    İnternette 10 gündür bu tip arızaların başlarına gelenlerin yazılarını ve çözümlerini okudum.
    -Boğaz kelebeği,egr,hortum çatlağı,benzin pompası vs vs tüm kontroller yapıldı....

    Kısaca sorun:
    -Geç marş
    -Kalkışta gaza basınca yığılma,

    lpg de ise canavar gibi istersem 7000 devri 200 km/saat de görebiliyorum (kısa ve anlık otoban denemeleridir),

    bazı kişiler çözüm için buji gap aralığını düşürerek yeni buji takılmasını tavsiye etmişler.Bu gün malzemeciye gittiğimde bkr5e-11 buji istedim ama bana bkr6e takmamı söyledi,bu araçlara 6e takılır dedi,oysa kitapçığında bkr5e yazdığı için bilenlerden akıl almak istedim.

    bkr5e-11 in gap aralığı ne kadardır?
    bkr6e-11 in gap aralığı ne kadardır? gap aralığını 0,85 mm ye getirsem faydasını görürmüyüm?(lpg tüketimi için)

     bluebird 2.0 sss bilmecesi







  • bilmecemin cevabını yine ben vereyim

    aslına sorunum uzun zamandır olmasına rağmen İzmir'deki tamircilerle daha önceki arabalarım dolayısı ile aram açıktı,internet denen icadın yerinde kullanıldığında ne kadar faydalı bir şey olduğunu dün keşfettim.Elimde araca ait manuel olmasına rağmen en son şüpheli (aslında ilk olması gerekirmiş) olan hararet müşürünün yerini o kadar silik gösteriyordu ki,sanırım çözümde geç geldi ama deydi doğrusu...

    Bizdeki civatanın numarasını bile söylemeye gerek duymayan ustaların aksine elin gavuru bir arabanın nasıl söküleceğinden ve takılacağından tutunda,enjektör temizliğinin evde nasıl yapııldığına kadar youtube a yüklemiş ve dün bir almera videosu izlerken altında yazılan cevaplardan kafamdaki ışık parladı.Sabah 7 de işte olacağım için mesai bitimini zor bekledim.Her türlü anahtar takımımı çantama koyup kapının önündeki aracıma sağdan yaklaştım :)

    Daha önceleri,

    boğaz kelebeğini kendim temizledim,
    hava akış sensörünü kendim temizledim,
    oksijen sensörünü kendim temizledim ama bakmadığım ve sökmediğim tek yer olan hararet müşürü ile benzin pompasının kontrolü için tezgahı kurdum.İşe pompa ile başladım.0-6 barlık pompayı ilk önce filtre çıkışına taktım.Kontağı açtığımda 2 bar basınç gördüm ve uygun kelepçem olmadığı için sızdırdığını görünce benim için test yeterlidir deyip birde filtresiz ölçüm yaptım ve değerle aynıydı.Yani pompayı eledim...

    Sıra hararet müşürüne gelmişti ama nerede olduğunu ancak el yordamı ile tesadüfen bulmuştum.Arabanın enjektörlerinin altına yuvalanmış yatan müşürün soketini çıkardım ve marşa bastım.O an yüzümdeki sevinci size anlatamam.Kapattım,açtım yine bir marşta aldı,gaza bastım motor hadi kalk gezelim diye bas bas bağırıyor.O, 1200-1500 arası nazlanma yerine Misket oynayan bir motor geldi.Ve 2 yıldır ilk defa fanın devreye girdiğini gördüm..

    Şimdi ne alaka diye düşünenler olabilir!!!

    Mantıklı açıklaması şu;

    müşürün gönderdiği veriyi analog (gösterge panelindeki hararet göstergesi) cihaz gösterdiği halde ECU ya farklı bir sinyal gitmekte ve motor ilk çalışmada yanlış hava-yanlış benzin karışımı nedeniyle marş almamaktadır...


    Alınacak ders:

    aracınız Nissan Bluebird yada Nissan (inşallah olabilir) grubu ise ve;

    marşa uzun süreler basarak benzinde çalışmıyor ve 15-20 saniyelere yada 15-20 kez kontak basmalarda devreye giriyorsa,

    çalıştıktan sonra benzinde gaza basınca boğuluyor,rölantisi düşüyor yada zar-zor kalkıştan sonra arkadan tır çekiyormuş gibi zorlanıyorsa,hararet göstergeniz doğru bile gösteriyor olsa ama
    lpg ye geçer geçmez ok gibi fırlıyorsa bilin ki sorun:

    HARARET MÜŞÜRÜ dür ve 20-25 tl lik ve 17 anahtarla sökülebilen basit bir mekanizmadır.

    Müşürü değiştirdikten sonra,aracın (-) kutup başını sökerek 15 dakika-1 saat arası bekleyin.(+) ucu sökmeyin ve niye diye sormayın denedim olmuyor...Bekledikten sonra kutup başını yerine takın ve 30-50 km.fazla dur-kalklı olmayan bir gezinti yapın ve soluğu gazcınızda alın,yeni gaz ayarlarını yaptırın.(-) kutup başını sökerek ECU fabrika verilerine geliyor,30-50 km ile benzinde değer yazmaya başlıyor ve yeni gaz ayarınızla lpg verileri daha düzgün işlenir hale geliyor...

    Darısı sırf bu iş için,ateşleme sistemini yenileyip,boğaz kelebeğinden rölanti sensörüne kadar söktüren ve hatta değiştiren ancak hala derdine derman bulamamış çırak olmayı bile haketmeyen
    ustalara düşenlerin başına...

    Bu arada,
    donanım haberin geniş kitlelere hitab ediyor olması ve belki bu satırları okurlar umuduyla malzemeci (caponcuymuş) ve nissancı ustaya sesleniyorum:

    Bluebird orjinal bujisi bkr5e-11 dir.....




  • Sorununuzu çözdüğünüz için sevindim,
    Keşke yaptığınız işlemleri fotoğraflayıp koysaydınız daha yararlı olacağı düşüncesindeyim.
  • Sorununuza cevap gelmemesine rağmen kendi kendinize araştırarak çözümü bulmuş ve bu da yetmiyormuş gibi burada paylaşmışsınız. Aradan yıllar geçti ve bugün, yazdığınız bilgiler ışığında aracımı tamir ettim.

    Değerli paylaşımınız için tekrar teşekkür ediyorum.
  • güzel paylaşım, tşk
  • teşekkürler, bilgi için.
  • Merhaba bende de bu arabadan var. Çok memnunum ancak son zamanlarda tekleme yapıyor. Ayrıca baskı balata gerekiyor. Bu konularda yardımcı olabilecek birileri varmı acaba. Bursa'dayım. Yardımcı olursanız çok memnun olurum.
  • Bu arada LPG kullanıyorsanız elektrot aralığı daha dar olan bujiler daha iyi performans verirler genellikle.

    Bkr65-11 dediğiniz bujinin elektrot aralığı yaklaşık 0.2mm daha az ve LPG kullanımında daha performanslı olarak tabir edilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.