Şimdi Ara

bir şeyin olmadığının ispatı yapılablir mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
259
Cevap
0
Favori
5.587
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yok demekle yok olmuyor bunu ispat etmek gerekiyorsa bunu nasıl yaparız



  • Evet, var oldugunu iddia ediyorsan ispat yukumlulugu sendedir.



    Ben bir seyin olmadigini ispatlamanin imkansizligina vurgu yapmak istedim. Negatifi ispatlamak cok zor. Bu sebeple haklisin, var diyen delili kendisi gostermek durumunda.



    Ben varligini gosteremedim ama bu olmadigi anlamina gelmez ==> Russell in caydanligi analojisine donuyor, kimse olmadigini ispatlayamiyor.



    Herhangi bir delil one surmeden X vardir diyenlere X yoktur demek icin delil aramaya gerek yok. Eger X in tanimi, huyu suyu belliyse ( ates ornegindeki gibi ) , o zaman dolayli yoldan cikarim yapilabilir.
  • bence sen var diyen arkadaşların ile bu soruna bir cevap bul, sonucunu da burada paylaş öyle tartışalım.
  • Poun kullanıcısına yanıt
    düşünmek var mı yok mu o saydıklarınla ispat et bakim hadi trol avcısı bekliyorum
  • 112600 1 kullanıcısına yanıt
    varla derdi olan sensin benim derdim yokla yok diyen ispatlasın hadi kolaysa kaçamak cevap yazmayın
  • yaw adam gelmiş elli yaşına cin ,melek ,peri ve ejderya yok diyor,desin o yok demekle olmaz bende ona sen aklını gösterebiliyomusun diyom ,apışıp kalıyo mal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • felsefenin konusu varlık değil mi birşey zıttyla biliniyorsa varlığı anlamamız yokluğu anlamamızdan geçmiyor mu
  • Cok spesifik kosullar disinda yapamazsin.

    Bir seyin varligina dair delil olmamasi, yoklugunun delili sayilamaz.

    Dolayli yoldan fikirler one surulebilir, ates olsaydi sicak olurdu, soguk olduguna gore ates yok vb gibi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Poun kullanıcısına yanıt
    yeni tanrınız nöronlar mı yani
    herşeyi nöronlar yapıyi
    seni nöronlarınla başbaşa bırakayım sen onlarla oynamaya devam et
    düşünmek maddedir diye bir konu aç bakim kaç kişi dediklerini biliyor ve inanıyor
  • birseyin var olmadigini ispat etme geregi duymazsin. mesela hic 8 kafali boynuza sahip 3 kafali ejderhanin yoklugunu ispat yapmaya ugrasiyor musun?

    ancak birileri gelip su var bu var derse, hadi bunun yoklugunu ispat et deme sansi olamaz. ilk once bu kisi iddialarinin kanitlamak zorundadir.
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    olmayan bir şey nasıl olur da insanların aklına düşer düşünüyorum o halde varım sözünün bir sonucu yani peki insanlar varlığı yüzyıllardır kabul edilen şeylere mesela cinlere niye yok deme ihtiyacı duyar veya yoksa nasıl olmuş da bunca zaman insanların çoğu var deme ihtiyacı hissetmiş
  • herkes gibi ben de cinlere perilere inanmam ancak var olduklarını bilirim.

    bu sözün kendi içerisndeki tutarlı hali hayat ve ondan beklentilerle ilgili. kötü adamı yakalayan cin, katilin niyetini sezinleyip o katletmeden onu etkisiz bırakan şeytan, çocukaları değil büyüklerin kötülüğü benimsemiş içselleştirmiş olanlarına gözüken hayalet.

    .....................

    gerçekten cin peri yoktur. ancak var olan kötülük esemesinde dur demeyn şeyin anlamsal bütünlüğü olan ifade vardır. biz cin peri hayalet derken anlattığımız şey bize yönelen o görünmez şiddetin o anlamsız hallerin o apansız gelip yardımı kesen çaresiz gücün tanımını yapmaktayız.

    .....................

    onlar anne baba ve evlat olan kimseler iken artık cin peri hayalet gibi şeyler olmuş olmalı demekteyiz. tanımın dışındaki varlığı tanımın içindeki insan gibi anamama halleri bize tanım sorununu getirdi.

    anne ama diyemiyorum. baba ama mümkün değil. bu da bir zamanlar evlattı ama nerede?

    .....................

    bu açıdan yok olan şeyin varlıktaki görünemeyen ancak varlığına inanılan hali bakımından insanın tahayyülatındaki anlam kazanmış bulunan değer yargısını olumsuzluyan her hal bilnç altı denen yerde yokluğa sürüklenmekte. anne baba evlat bir nedenle yokluk denen yerde olup da dışarı çıkarken bir şeyi olumsuzlama konusunda beyanda bulunan şey olmalı.

    ......................

    insanın içresinde bir kızı taşıdığını düşünelim. hepimiz kırılırız inciniriz ve bazen gerçekten korumasız kalır ve üşürüz cehennem olsa dünya.

    işte bu şeye yaklaşırken tanım değeri kazanan şeyin bu kavramın olumsuzladığı bir tanıma denk düşmemek adına, babası olsa kızı denen kavrama , kız yoktu şeklinde yaklaştığını yani onu mevcudatta yokluğa iterek, onun tarafından yokluğa itilip de kutsal değer yargısı denebilecek manasına dokunmamaya çalıştığını düşünmekteyim.

    .......................

    hayatın sert yüzü aslında sertliği yumuşamama adına yapıyorsa bu durum bir amacın varlığını gösterir.
    baba denen kavramın insanın kız hükmünde olan incinebilir haline yaklaşımındaki sertliği yokluk denen şeyin öz tanımı olmalıdır.

    .......................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 4 Nisan 2018; 21:36:58 >




  • mhmt042 M kullanıcısına yanıt
    ben de bilmiyorum. mesela ben hep 8 kafali boynuza sahip 3 kafali ejderhanin gazabindan korkun derim, kimileri de cikip boyle sacmalik olmaz diyor belki de cinleri ayni sebeple kabul etmiyorlardir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    ben de bilmiyorum. mesela ben hep 8 kafali boynuza sahip 3 kafali ejderhanin gazabindan korkun derim, kimileri de cikip boyle sacmalik olmaz diyor belki de cinleri ayni sebeple kabul etmiyorlardir.

    nasıl yani buna inanmıyolarmı çıldırıcam resmen, bir toplum bu kadar kör cahil olurmu ,kitaptada yazıyor

    hemide çok mantıklı



    bir şeyi bütün organlarımızla görmemek onun olmadığını ispatlamaz bikerem



    yok anam yok onun ve benim oyumda bir sayılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    ben de bilmiyorum. mesela ben hep 8 kafali boynuza sahip 3 kafali ejderhanin gazabindan korkun derim, kimileri de cikip boyle sacmalik olmaz diyor belki de cinleri ayni sebeple kabul etmiyorlardir.

    Yok diyenlerin kanıtlaması gerekiyor.



    Mehmet olmayan bir şeyle benim ne problemim olabilir. Bir şeye var dememiz için ne olması gerekir ya da ne veya nelere var deriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 112600 1 kullanıcısına yanıt
    konuyu yokla ilgili açtım varı tartışmak isteyen varın ispatını tartışmaya açsın oraya katkı sağlamaya çalışayım daha önce de dedim dindar olmam din dışında düşünmeme engel değil fikir beyan etmeme engel değil önyargılardan kurtulup sadece konu üzerine konuşsak çok mu zor
  • olmayan bir şeyin kanıtı,onun olmadığıdır.

    bir şeyin olmadığına dair kanıtlar bulamazsın.

    bir şeyin varlığına dair kanıtlar bulursun.


    NOT: HİSSİYATLAR KANIT DEĞİLDİR
  • yok nedir?

    yok, olmayan bir şey değildir. yok, kendisine zaman ve mekan tanınmamış bir nesnedir.

    yani zamanın ve mekanın bir anında mevcut olmayan şey aynı zamanda zaman ve mekan mefhumunu da üstünde taşımıyor ise yoktur.

    ...................

    dini literatür buna haram diyor. haram kendisine zaman ve mekan tanınmamış nesne, şey, eşya gibi okunmakta.

    ...................

    insana mutlak anlamda haram olan şeyler bakımından inceleme yapılırsa insana anne kızkardeş baba erkek kardeş denen varlıklar eş olarak atanamıyor. yahudilere tek tırnaklı hayvan eti yasak kılınmış.

    domuz eti, şarap nisbi olarak geçilebilir haller. namaz oruç zekat hac fidyeye kazaya veya sorumsuz tutulmaya tabi olabiliyor.

    ...................

    şimdi mutlak manada zaman ve mekan tanınmamış şey için insanın tanım değeri meleği ve ruhu intaç ettirmiş görülmekte. kitapta melek ve ruh denen yapı öneriliyor. bunlar yemez içmez üremez vs.

    ...................

    toplamda meseleye bakılırsa bir şeye yok diyebilme yetisi adına bir kişinin yetkinliğinin olması gerekmiş gözüküyor. ilahi kudret açısından ekmek su aile hayatı yok hükmündedir. ölümü ve isyanı bilmez. zira bu şekilde tanımlanmaktadır.

    .....................

    insanın yokluğu tanımlayabilmesi için öncelikle varlığını oluşturduğu bir halin sonradan yokluğa düşmesi ise bir kısım halleri barındırmakta. bir mesele hakkında fikir birlikteliğine varın ve sonra onu müşahhaslaştırın. benzetim olarak önce u ya sonra o ya benzetin. ucu açık olanı yapın sonra ucu açıklığı giderin. sonra bunun gözetlemesine izin verin. dikkat edilecekse bir konuyu yok edebilmek adına o konu hakkında fikir birlikteliği sonra müşahhaslaştırma ve sonra bu kavramın sizi gözetlemesine izn verme hali vardır. en son aşama olarka bu şeyi sizin dahi bilemeyceğiniz bir hale evirin.

    u yu o yapın ve gözetler hale sokun sonra da değiştirin. nasıl mı? kozaya girin metamorfoz geçirin ve bir kelebeğin sizi gözetlemesine izin verin. burada iradeniz sizi gözetlemesi bakımından daha önceden varlığa geçiş yapmış bir kelebeğin varlığını gerektimektedir. işte bu durum esasen yoktur. sizin pupa evreniz bakımından, dış dünyada kelebek olmuş bir canlının varlığı yok olan hali durumu betimler. ancak bu hal tam tanım için eksik olduğundan dış dünyadaki kelebeğin, pupa evresindeki sizinle aynı kaderi paylaştığı süreç ile yok olan şey tanımı tam olarak kazanır.

    ....................

    peki yok olan ne idi?

    ....................
    tırtıl, koza,pupa, kelebek aynı kaderi paylaşma hali. bunlar toplamda yoku tanımlayacak ise yok olan şey bu durumun sesidir denebilir.

    biz esasen duymuyoruz konuşma denen şeyin duyma olduğunu anlamıyoruz diyelim. yani dilimizle yaptığımız fiil esasen duyma fiilinin tanımı diyelim.

    ....................

    bir tasarı var ve bu tasarı kabul edilip şahıslaştırılıyor sonrada aynı kadere tabi kılınır dedik. biz bu şeyi duymuyoruz konuşuyoruz dersek sesin yokluğuna rağmen ifadesinin varlığı denen hal anlam kazanır.

    ....................

    sağır birinin dilsel ifadesi yoktur. duyan bir kişi de ifade de bulunmayabilir. ancak bu kimseler bir şeyi anlatma konusunda duymadıkları halde beyanda bulundukları şeyler bakımından ortak kader denen paydada buluşmuşlar ise kendilerinin duymadığı halde var olduğuna inandıkları şeyler olmalıdır.

    ....................

    sağır birisi ilahi kudreti duymamıştır ancak kendiliğinden iman edebilir mi? bu soru bakımından iamn denen şeyin anlam ve meali değişmekte. kişi kendisine anlatılan bir şey olmaksızın bir şeyden haber veren hallere girebilir mi?

    ....................
    aynı şekilde biz aslında görüyor olamayız duyuyor olmalıyız. yani bizim gördüğümüzü düşündüğümüz şey aslında kulağın duyma işlevinin anlamı ve tanımı.

    ben görmüyorsam ve duyuyorsam ve duyma da aslında konuşma ise...

    salt konuşma eylemi bakımından bunun mümkün olmadığı halde bir şeyin tanımı yok olanaın beyanı gibidir.

    .......................

    insanı düşünün kainat gibi bir karaltıda ses görme fiili ve bunu beyan mümkün değil. bu şey öyle bir halde ki neye var dese esasen bütünün toplamın da yoku tanımlayacak şekilde anlam kazanmış.

    ........................

    kör sağır ve haliyle konuşamayan bir varlık ilahi kudreti anlatsa ne olurdu? bu anlatış katışıkısız bir duyaran yokluğuna verilmiş bir tepki olarak varlığa dair bir şey mi olur?

    yoksa duyaran yokluğu bakımından bir şeyin yok olduğunu aynı zamanda ifade de edemediğinden bu kişi bir şeye delil midir? delilse neyedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 4 Nisan 2018; 23:37:34 >




  • foruma yazmadığın bi mesajın yokluğunu nası ispatlardın?
  • almadığın bilete para çıkarmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kor sağır bir kişinin sizin varlığınıza rağmen varlığı mumkun değil denebilir.



    Bu kişi konuşamıyor ve bu yüzden sizin duşunsel birlikteliğinize rağmen herhangi bir cevabı da yok. Yani siz ne yaparsanız yapın bu kişiyle iletişim kuramıyorsunuz ve bu durum o varken de yokmuş gibi bir duruma neden oluyor.



    ................



    İnsanların duygusal matematik sosyal vs. Zekaları var. Bazı insanın bir hususu yuksektir diğeri deniz seviyesinde seyreder.



    Tatil zamanlarında iyidir fazla duşunmez daha dingin şekilde tatilini yapar.



    ......



    Bu husus mükemmel adamı kusurlar ancak insanı anlatır. Benim der süper ötesi bir matematik zekam yok. Duygusal zekam da çok çok iyi değil.



    Pek takmamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.