Şimdi Ara

bir patlamadaki tuketim degeri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaslar ,
    1.4 veya 1.6 bir motorun tek bir silindirinin icine her bir patlama icin puskurtulen benzin miktari ne kadardir sizce?
    bu deger gaz vermekle + - ne kadar degisir?
    (unutmayin gaz verince devir de artiyor , yani patlama basina tuketim cok degismiyor:)
    benim hesaplarima gore patlama basina pistona rolantide 8 mm3 , 3000 devir 5. vitesle giderken ise 16mm3 benzin enjekte ediliyor gibi geliyor.
    siz ne dusunuyorsunuz?

    hesaplama su sekilde arabami 3000 devirde 5. viteste kullanirsam 97 km hizla gidiyor ve saatte 6 litre yakit tuketiyor diyelim.
    dakikada 3000 devir demek saatte 180.000 devir demektir. 4 silindirli ve 4 zamanli motorda bir piston bir zamani 2 devirde tamamliyor oyle ise motorun her devrinde 2 patlama oluyor...
    yani bir saatte 360.000 patlama oluyor. 6 litre = 6 milyon MM3. 6 milyon / 360.000 ise 16,67 mm3 degerini veriyor.
    hesap dogru mudur veya gozden kacan bir nokta var mi sizce?

    rolantide ise aracim 600 devir donuyor ve saatte 0,6 litre harciyor.
    yani 600*60*2 = 72000 patlamada 600.000mm3 harcama ki bu da patlama basina 8,33 mm3 yapiyor.

    siz ne dusunuyorsunuz bu konuda?








  • quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Merhaba Arkadaslar ,
    1.4 veya 1.6 bir motorun tek bir silindirinin icine her bir patlama icin puskurtulen benzin miktari ne kadardir sizce?
    bu deger gaz vermekle + - ne kadar degisir?
    (unutmayin gaz verince devir de artiyor , yani patlama basina tuketim cok degismiyor:)
    benim hesaplarima gore patlama basina pistona rolantide 8 mm3 , 3000 devir 5. vitesle giderken ise 16mm3 benzin enjekte ediliyor gibi geliyor.
    siz ne dusunuyorsunuz?

    hesaplama su sekilde arabami 3000 devirde 5. viteste kullanirsam 97 km hizla gidiyor ve saatte 6 litre yakit tuketiyor diyelim.
    dakikada 3000 devir demek saatte 180.000 devir demektir. 4 silindirli ve 4 zamanli motorda bir piston bir zamani 2 devirde tamamliyor oyle ise motorun her devrinde 2 patlama oluyor...
    yani bir saatte 360.000 patlama oluyor. 6 litre = 6 milyon MM3. 6 milyon / 360.000 ise 16,67 mm3 degerini veriyor.
    hesap dogru mudur veya gozden kacan bir nokta var mi sizce?

    rolantide ise aracim 600 devir donuyor ve saatte 0,6 litre harciyor.
    yani 600*60*2 = 72000 patlamada 600.000mm3 harcama ki bu da patlama basina 8,33 mm3 yapiyor.

    siz ne dusunuyorsunuz bu konuda?






    evet ülkemizdeki benzin fiyatları insanları böyle einstein yapio demekki neymiş devletin bi bildiği warmışşş




  • abi 30 saattir falan uyumadım hani emeğe saygı sonsuzda bu hesaplamayı niye yaptığını merak ettim ml lik hesaplar bunlar... bi bde şeyi anlamadım rölantide nası 0.6 yakıyo bana biraz az geldi 2.2 den falan az değildir 600 devir olduğuna eminmisin 900 falan olmasın, araba ney?
  • Silindir Hacmi Goz onunde Bulundurulmamis. Yani 1.4 ve ya 1.6 dediginiz de 200cc hacim farki var galiba 1.6 motor arac 3000 de 97km/h ile gidiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Merhaba Arkadaslar ,
    1.4 veya 1.6 bir motorun tek bir silindirinin icine her bir patlama icin puskurtulen benzin miktari ne kadardir sizce?
    bu deger gaz vermekle + - ne kadar degisir?
    (unutmayin gaz verince devir de artiyor , yani patlama basina tuketim cok degismiyor:)
    benim hesaplarima gore patlama basina pistona rolantide 8 mm3 , 3000 devir 5. vitesle giderken ise 16mm3 benzin enjekte ediliyor gibi geliyor.
    siz ne dusunuyorsunuz?

    hesaplama su sekilde arabami 3000 devirde 5. viteste kullanirsam 97 km hizla gidiyor ve saatte 6 litre yakit tuketiyor diyelim.
    dakikada 3000 devir demek saatte 180.000 devir demektir. 4 silindirli ve 4 zamanli motorda bir piston bir zamani 2 devirde tamamliyor oyle ise motorun her devrinde 2 patlama oluyor...
    yani bir saatte 360.000 patlama oluyor. 6 litre = 6 milyon MM3. 6 milyon / 360.000 ise 16,67 mm3 degerini veriyor.
    hesap dogru mudur veya gozden kacan bir nokta var mi sizce?

    rolantide ise aracim 600 devir donuyor ve saatte 0,6 litre harciyor.
    yani 600*60*2 = 72000 patlamada 600.000mm3 harcama ki bu da patlama basina 8,33 mm3 yapiyor.

    siz ne dusunuyorsunuz bu konuda?







    Mantık doğru da varılan sonuç biraz hatalı olmuş. Klavyen sürçmüş...
    aşağıdaki şekilde daha doğru olur:
    4 silindirli ve 4 zamanli motorda bir piston 4 zamani 2 devirde tamamliyor oyle ise motorun her 2 devrinde bir patlama oluyor...
    gerisini de ona göre hesap edersin artık...




  • hemen eklemem gerekiyor, yukarıdaki düzeltme silindir başına patlama sayısını gösterir. yani her silindir için 2 devirde 1 patlama olur. 4 silindirli motorun 2 devrinde 4, 6 silindirli motorun her 2 devrinde 6 patlama olur.
  • guncel:)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende bu hesaplama ile nereye varılmak istendiğini anlayamadım malesef.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.