Şimdi Ara

Bir Frenleme Sorusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
2.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SyntaxError

    - Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
    Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.



    Arkadaşlar yukarıda alıntı yaptığım görüşün aksini savunan bi kaç başlık vardı ama şimdi onları bulamadım..

    Ben en etkin frenlemeyi merak ediyorum..

    Diyelim ki düz yolda gidiyorum 100 km/h ile ileride kırmızı ışık var, direk yukarıda yazılan gibi mi yapmalıyım, yoksa yavaş yavaş vites mi küçültmeliyim?

    Bu olay yokuşta farklı mıdır?

    Alıntı yaptığım başlık :http://forum.donanimhaber.com/m_6984947/mpage_1/key_fren%252Cdebriyaj//tm.htm#6984947







  • Arabada 2 tür fren vardır 1 bildiğiniz fren 2 kompresyon freni.Komp. freni motorun daha yavas devirde dönmeye çalısması sonucu aracı yavaslatır.Ama yüksek hızda iken motora zarar verır segmanlara felan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi k2fg9 -- 16 Şubat 2007; 15:18:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Arabada 2 tür fren vardır 1 bildiğiniz fren 2 kompresyon freni.Komp. freni motorun daha yavas devirde dönmeye çalısması sonucu aracı yavaslatır.Ama yüksek hızda iken motora zarar verır segmanlara felan.
    Mümkün olan en etkin frenleme yöntemi, ileri bir sürüş tekniği olan "heel and toe", yani sağ ayağın topuk ve başparmağı ile aynı anda hem fren hem de gaz pedallarını kullanmak yolu ile elde edilir.

    Bu tarzın en etkili örneklerini sergilemek konusunda ilk akla gelen isimlerin arasında ralli ustası Hans Stuck ya da NASCAR'da yarışan ama aslında roadrace konusunda bir uzman olan Rusty Wallace gelebilir.

    Yöntem, kabaca şöyledir:

    Yavaşlamaya karar verdiğin an, sağ ayağın başparmak kısmı fren pedalına basar. Bu esnada, sol ayak vites düşürmek için debriyaja gider haliyle.
    Tam bu anda, sağ ayağın topuk kısmı, bir alt vitesin devir aralığını yakalamak için hafifçe gaza dokunur, ki, ayak debriyajdan çekildiğinde
    a) krankshaft'a cok fazla yük binmesin,
    b) yüksek sıkıştırma oranlı motorlarda çekiş tekerlekleri kilitlenmesin,
    c) debriyaj balatası üzerine binen ani yük yüzünden binlerce parçaya bölünmesin..

    Bu yöntem özellikle arkadan çekişli araçlarda son derece etkilidir. (Frenlemenin %80i ön tekerlekler tarafından gerçekleştirildiği için.)
    Ancak, zor öğrenilir, sabır ister, üzerinde çok çalışılması gerekir.

    Ama, layıkı ile yapılabildiği zaman, 1 G nin üzerinde negatif ivme elde edilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hg834

    Mümkün olan en etkin frenleme yöntemi, ileri bir sürüş tekniği olan "heel and toe", yani sağ ayağın topuk ve başparmağı ile aynı anda hem fren hem de gaz pedallarını kullanmak yolu ile elde edilir.

    Bu tarzın en etkili örneklerini sergilemek konusunda ilk akla gelen isimlerin arasında ralli ustası Hans Stuck ya da NASCAR'da yarışan ama aslında roadrace konusunda bir uzman olan Rusty Wallace gelebilir.

    Yöntem, kabaca şöyledir:

    Yavaşlamaya karar verdiğin an, sağ ayağın başparmak kısmı fren pedalına basar. Bu esnada, sol ayak vites düşürmek için debriyaja gider haliyle.
    Tam bu anda, sağ ayağın topuk kısmı, bir alt vitesin devir aralığını yakalamak için hafifçe gaza dokunur, ki, ayak debriyajdan çekildiğinde
    a) krankshaft'a cok fazla yük binmesin,
    b) yüksek sıkıştırma oranlı motorlarda çekiş tekerlekleri kilitlenmesin,
    c) debriyaj balatası üzerine binen ani yük yüzünden binlerce parçaya bölünmesin..

    Bu yöntem özellikle arkadan çekişli araçlarda son derece etkilidir. (Frenlemenin %80i ön tekerlekler tarafından gerçekleştirildiği için.)
    Ancak, zor öğrenilir, sabır ister, üzerinde çok çalışılması gerekir.

    Ama, layıkı ile yapılabildiği zaman, 1 G nin üzerinde negatif ivme elde edilebilir.

    Alıntıları Göster
    bence çok saçma.
    hell and toe bildiğim kadarıyla yuksek hızlarda sarsıntısız ve bahsettiğiniz olası hasarlardan uzak vites değişimi için uygulanır.
    Sonuç itibari ile konumuzdaki maximum negatif ivme tekerleklerin sürtünme katsayısıyla alakalı olup,bahsedilen tekniğin yaratacağı - ivme,frenleri sağlıklı calısan bir aracın ayak frenının yaratabileceğinden daha fazla olamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hg834

    Mümkün olan en etkin frenleme yöntemi, ileri bir sürüş tekniği olan "heel and toe", yani sağ ayağın topuk ve başparmağı ile aynı anda hem fren hem de gaz pedallarını kullanmak yolu ile elde edilir.

    Bu tarzın en etkili örneklerini sergilemek konusunda ilk akla gelen isimlerin arasında ralli ustası Hans Stuck ya da NASCAR'da yarışan ama aslında roadrace konusunda bir uzman olan Rusty Wallace gelebilir.

    Yöntem, kabaca şöyledir:

    Yavaşlamaya karar verdiğin an, sağ ayağın başparmak kısmı fren pedalına basar. Bu esnada, sol ayak vites düşürmek için debriyaja gider haliyle.
    Tam bu anda, sağ ayağın topuk kısmı, bir alt vitesin devir aralığını yakalamak için hafifçe gaza dokunur, ki, ayak debriyajdan çekildiğinde
    a) krankshaft'a cok fazla yük binmesin,
    b) yüksek sıkıştırma oranlı motorlarda çekiş tekerlekleri kilitlenmesin,
    c) debriyaj balatası üzerine binen ani yük yüzünden binlerce parçaya bölünmesin..

    Bu yöntem özellikle arkadan çekişli araçlarda son derece etkilidir. (Frenlemenin %80i ön tekerlekler tarafından gerçekleştirildiği için.)
    Ancak, zor öğrenilir, sabır ister, üzerinde çok çalışılması gerekir.

    Ama, layıkı ile yapılabildiği zaman, 1 G nin üzerinde negatif ivme elde edilebilir.

    Alıntıları Göster
    Evet o yöntemi de okudum defalarca bu forumda, ama günlük hayatta benim bahsettiğim iki yöntemden hangisi diye merak ediyorum..

    Heel and Toe uygulayabilmenin zor olduğu aşikar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: miskinn

    Evet o yöntemi de okudum defalarca bu forumda, ama günlük hayatta benim bahsettiğim iki yöntemden hangisi diye merak ediyorum..

    Heel and Toe uygulayabilmenin zor olduğu aşikar..

    Alıntıları Göster
    Konu Heel and Toe üzerinde yoğunlaşmazsa sevinirim arkadaşlar, çünkü benim sorduğum o değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ratkow

    bence çok saçma.
    hell and toe bildiğim kadarıyla yuksek hızlarda sarsıntısız ve bahsettiğiniz olası hasarlardan uzak vites değişimi için uygulanır.
    Sonuç itibari ile konumuzdaki maximum negatif ivme tekerleklerin sürtünme katsayısıyla alakalı olup,bahsedilen tekniğin yaratacağı - ivme,frenleri sağlıklı calısan bir aracın ayak frenının yaratabileceğinden daha fazla olamaz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: oktard

    bence çok saçma.
    hell and toe bildiğim kadarıyla yuksek hızlarda sarsıntısız ve bahsettiğiniz olası hasarlardan uzak vites değişimi için uygulanır.
    Sonuç itibari ile konumuzdaki maximum negatif ivme tekerleklerin sürtünme katsayısıyla alakalı olup,bahsedilen tekniğin yaratacağı - ivme,frenleri sağlıklı calısan bir aracın ayak frenının yaratabileceğinden daha fazla olamaz.



    Sana Hans Stuck ve Rusty Wallace gibi örnekler vermişken..
    Bu konuda yarım yamalak kulaktan dolma biriki hurafe ile gelip bana çok saçma deme.

    Heel and toe, sadece downshift - vites küçültme ve frenlemede kullanılır.

    Sen git bir çay koy, sonra da araştır biraz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ratkow

    bence çok saçma.
    hell and toe bildiğim kadarıyla yuksek hızlarda sarsıntısız ve bahsettiğiniz olası hasarlardan uzak vites değişimi için uygulanır.
    Sonuç itibari ile konumuzdaki maximum negatif ivme tekerleklerin sürtünme katsayısıyla alakalı olup,bahsedilen tekniğin yaratacağı - ivme,frenleri sağlıklı calısan bir aracın ayak frenının yaratabileceğinden daha fazla olamaz.

    Alıntıları Göster
    Abs li araçlar en kısa fren mesefesi için hem debriyaj hem frene sonuna kadar basılmalıdır.Bunun dışındaki açıklamalar hatalıdır. Teknik olarak size nedenlerini anlatırım .ben de aksine inanıyordum ancak ileri sürücülük eğitimini aldıktan ve defalarca denemeler yaptıktan sonra haklı oldukları gördüm.

    ABs siz araçlar için konu tartışmalı ancak ABS li araçlar için motorun ataletinden kurtulmak en etkin frenleme yapmada şart görünmekte.Zaten gerçekte vites küçültmede kaybedilen zaman durma mesafesini uzatmakta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hg834

    quote:

    Orjinalden alıntı: oktard

    bence çok saçma.
    hell and toe bildiğim kadarıyla yuksek hızlarda sarsıntısız ve bahsettiğiniz olası hasarlardan uzak vites değişimi için uygulanır.
    Sonuç itibari ile konumuzdaki maximum negatif ivme tekerleklerin sürtünme katsayısıyla alakalı olup,bahsedilen tekniğin yaratacağı - ivme,frenleri sağlıklı calısan bir aracın ayak frenının yaratabileceğinden daha fazla olamaz.



    Sana Hans Stuck ve Rusty Wallace gibi örnekler vermişken..
    Bu konuda yarım yamalak kulaktan dolma biriki hurafe ile gelip bana çok saçma deme.

    Heel and toe, sadece downshift - vites küçültme ve frenlemede kullanılır.

    Sen git bir çay koy, sonra da araştır biraz...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hg834


    quote:

    Orjinalden alıntı: oktard

    bence çok saçma.
    hell and toe bildiğim kadarıyla yuksek hızlarda sarsıntısız ve bahsettiğiniz olası hasarlardan uzak vites değişimi için uygulanır.
    Sonuç itibari ile konumuzdaki maximum negatif ivme tekerleklerin sürtünme katsayısıyla alakalı olup,bahsedilen tekniğin yaratacağı - ivme,frenleri sağlıklı calısan bir aracın ayak frenının yaratabileceğinden daha fazla olamaz.



    Sana Hans Stuck ve Rusty Wallace gibi örnekler vermişken..
    Bu konuda yarım yamalak kulaktan dolma biriki hurafe ile gelip bana çok saçma deme.

    Heel and toe, sadece downshift - vites küçültme ve frenlemede kullanılır.

    Sen git bir çay koy, sonra da araştır biraz...





    Amaç kalp kırmak değil bilgi paylaşmak...

    hell and toe nin frenleme ivmesine katacağı gücü el freniyle katabilirim. Buna ne dersin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ratkow -- 16 Şubat 2007; 16:17:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ratkow

    quote:

    Orjinalden alıntı: hg834


    quote:

    Orjinalden alıntı: oktard

    bence çok saçma.
    hell and toe bildiğim kadarıyla yuksek hızlarda sarsıntısız ve bahsettiğiniz olası hasarlardan uzak vites değişimi için uygulanır.
    Sonuç itibari ile konumuzdaki maximum negatif ivme tekerleklerin sürtünme katsayısıyla alakalı olup,bahsedilen tekniğin yaratacağı - ivme,frenleri sağlıklı calısan bir aracın ayak frenının yaratabileceğinden daha fazla olamaz.



    Sana Hans Stuck ve Rusty Wallace gibi örnekler vermişken..
    Bu konuda yarım yamalak kulaktan dolma biriki hurafe ile gelip bana çok saçma deme.

    Heel and toe, sadece downshift - vites küçültme ve frenlemede kullanılır.

    Sen git bir çay koy, sonra da araştır biraz...





    Amaç kalp kırmak değil bilgi paylaşmak...

    hell and toe nin frenleme ivmesine katacağı gücü el freniyle katabilirim. Buna ne dersin?

    Alıntıları Göster
    El frenini, kaygan zeminlerde, ön-arka fren gücünü kendi lehine bozmak ve arka tekerleklere daha fazla "fren yaptırabilmek" adına - bu da fren mesafeni azaltacaktır - ve SADECE düşük hızlarda, en fazla yedi-sekiz diş çekerek kullanabilirsin.

    Buzlu yollarda kullanılan bir yöntemdir bu aslında.
    Ama, el frenini kesinlikle tekerlekleri kilitlemeyecek bir şekilde kullanmak kaydı ile.

    -------------------------------------------------------

    Tamam, amaç kalp kırmak değil, ama tanımı itibarı ile fren pedalının kullanımını gerektiren heel and toe tekniğini yüksek hızlarda vites değiştirmek için (şimdi dörtten beşe alalım, alırken de hem gaz verelim, hem de frene dokunalım, ki ne olduğumuzu şaşıralım!) kullanılan bir yöntemdir deyip benim yazdıklarıma "çok saçma" dersen, benim de hem kalbim kırılır, hem de aynı telden cevap verme hakkım doğar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hg834

    El frenini, kaygan zeminlerde, ön-arka fren gücünü kendi lehine bozmak ve arka tekerleklere daha fazla "fren yaptırabilmek" adına - bu da fren mesafeni azaltacaktır - ve SADECE düşük hızlarda, en fazla yedi-sekiz diş çekerek kullanabilirsin.

    Buzlu yollarda kullanılan bir yöntemdir bu aslında.
    Ama, el frenini kesinlikle tekerlekleri kilitlemeyecek bir şekilde kullanmak kaydı ile.

    -------------------------------------------------------

    Tamam, amaç kalp kırmak değil, ama tanımı itibarı ile fren pedalının kullanımını gerektiren heel and toe tekniğini yüksek hızlarda vites değiştirmek için (şimdi dörtten beşe alalım, alırken de hem gaz verelim, hem de frene dokunalım, ki ne olduğumuzu şaşıralım!) kullanılan bir yöntemdir deyip benim yazdıklarıma "çok saçma" dersen, benim de hem kalbim kırılır, hem de aynı telden cevap verme hakkım doğar.

    Alıntıları Göster
    İşte Hell And Toe ;


    quote:

    Modifiyem.com
    Eğer yarı otomatik veya otomatik vites kutulu bir otomobiliniz yoksa heel and toe tekniği ile vites küçültmeyi öğrenmeniz faydalı olacaktır. Bu tekniğin amacı;

    Vites küçültme esnasında ayak debriyajdan çekildiğinde ani bir motor freninin meydana gelerek arabanın dengesini bozmasının önüne geçmek. Kavrama esnasında ortaya çıkacak darbenin debriyaj, vites kutusu ve akslar üzerinde tahribat yapmasını veya ömürlerini kısaltmasını önlemektir.

    Eğer gelecekte daha hızlı gitmeyi düşünüyorsanız bu tekniği kullanmaya ihtiyacınız olabilir.

    VİTES KÜÇÜLTME

    Bir viraja yaklaşırken öncelikle hızınızı düşürür ve viraj içi kontrol ve viraj çıkışında hızlanma için bir veya bir kaç! vites küçültürsünüz. Bu işlem esnasında muhtemelen ayağınız gazdan çekili olduğundan motor devri rölanti değerine kadar düşecektir. vitesi küçültüp debriyajdan ayağınızı çektiğiniz anda ise her ne kadar gaza tekrar bassanız da yarış tipi debriyajlar sizin yumuşak bir kavrama sağlamanızın önüne geçecektir. (Zaten sizin o anda bu kadar zamanınız olmayacaktır). Sonuç olarak kaygan zeminde arabanın kararlılığı bozulabilir veya kıymetli tahrik aksamınızdan (debriyaj, pirizdirek mili, vites kutusu ve diferansiyel ve akslarınız) bazı parçalar daha küçük parçalara ayrılabilir.

    Eğer heel and toe tekniğini kullanmak istediğinizi düşünürsek, yukarıdaki durumda yapılması gerekenler

    HEEL AND TOE TEKNİĞİ

    Yine aynı viraja yaklaşıyorsunuz. Sağ ayağınız ile frene basarken sol ile debriyaja basıp vitesi küçültün. Bundan sonra sağ ayağınızın topuğuyla veya yanıyla (sağ ayağınızın burnu hala fren üzerinde kalacak şekilde bileğinizi bükerek) gaz pedalına hafifçe dokunup motoru hızlandırın ve debriyajı bırakın. Evet hepsi bu.. Böylece darbesiz ve yumuşak bir şekilde vitesinizi küçülttünüz..

    Daha çok pist yarışlarında faydalı olacağına inandığım bu tekniği rallilerde uyguladığımı söyleyemem.. Sanırım bunun nedeni arabamın motorunun kompresyon değerinin etrafına dehşet saçacak kadar büyük olmaması, benim bu işi becerememem veya önden çekişli bir araba kullanıyor olmam nedeniyle özellikle keskin viraj girişlerinde arabanın arkasının hafiflemesi ve bir miktar kayarak daha kolay biçimde virajı dönmemi sağlaması.... .... Bahaneleri olabilir:-))


    ---------------------------------------------------------------------------------------------

    Sonucta aracı yere bağlayan 4 lastiktir ve bu lastiklerin kızaklamaya baslamadan verebileceği sürtünme kuvveti bellidir. Bu kuvveti her tekerlek ıcın yakalayabılecek kadar düzgün çalışan bir fren sisteminde,başka hiçbir şey duruş mesafesini kısaltmaz.kısaltamaz.

    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ratkow -- 16 Şubat 2007; 17:01:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hg834

    quote:

    Orjinalden alıntı: oktard

    bence çok saçma.
    hell and toe bildiğim kadarıyla yuksek hızlarda sarsıntısız ve bahsettiğiniz olası hasarlardan uzak vites değişimi için uygulanır.
    Sonuç itibari ile konumuzdaki maximum negatif ivme tekerleklerin sürtünme katsayısıyla alakalı olup,bahsedilen tekniğin yaratacağı - ivme,frenleri sağlıklı calısan bir aracın ayak frenının yaratabileceğinden daha fazla olamaz.



    Sana Hans Stuck ve Rusty Wallace gibi örnekler vermişken..
    Bu konuda yarım yamalak kulaktan dolma biriki hurafe ile gelip bana çok saçma deme.

    Heel and toe, sadece downshift - vites küçültme ve frenlemede kullanılır.

    Sen git bir çay koy, sonra da araştır biraz...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hg834


    quote:

    Orjinalden alıntı: oktard

    bence çok saçma.
    hell and toe bildiğim kadarıyla yuksek hızlarda sarsıntısız ve bahsettiğiniz olası hasarlardan uzak vites değişimi için uygulanır.
    Sonuç itibari ile konumuzdaki maximum negatif ivme tekerleklerin sürtünme katsayısıyla alakalı olup,bahsedilen tekniğin yaratacağı - ivme,frenleri sağlıklı calısan bir aracın ayak frenının yaratabileceğinden daha fazla olamaz.



    Sana Hans Stuck ve Rusty Wallace gibi örnekler vermişken..
    Bu konuda yarım yamalak kulaktan dolma biriki hurafe ile gelip bana çok saçma deme.

    Heel and toe, sadece downshift - vites küçültme ve frenlemede kullanılır.

    Sen git bir çay koy, sonra da araştır biraz...


    Ciddi bir konu üzerine böyle bir hitap bence hiç güzel değil. Arkadaş size değil yzdıklarınıza saçma demiş fakat siz direk kişil üzerine oynamışsınız. Daha dikkatli olalım lütfen.

    Bu arada diğer arkadaş el freni demiş, yüksek hızlarda ara tekerlekleri kitleme ihtimali mevcut bence hiç yapılmasa çok daha iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Abs li araçlar en kısa fren mesefesi için hem debriyaj hem frene sonuna kadar basılmalıdır.Bunun dışındaki açıklamalar hatalıdır. Teknik olarak size nedenlerini anlatırım .ben de aksine inanıyordum ancak ileri sürücülük eğitimini aldıktan ve defalarca denemeler yaptıktan sonra haklı oldukları gördüm.

    ABs siz araçlar için konu tartışmalı ancak ABS li araçlar için motorun ataletinden kurtulmak en etkin frenleme yapmada şart görünmekte.Zaten gerçekte vites küçültmede kaybedilen zaman durma mesafesini uzatmakta.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Abs li araçlar en kısa fren mesefesi için hem debriyaj hem frene sonuna kadar basılmalıdır.Bunun dışındaki açıklamalar hatalıdır. Teknik olarak size nedenlerini anlatırım .ben de aksine inanıyordum ancak ileri sürücülük eğitimini aldıktan ve defalarca denemeler yaptıktan sonra haklı oldukları gördüm.

    ABs siz araçlar için konu tartışmalı ancak ABS li araçlar için motorun ataletinden kurtulmak en etkin frenleme yapmada şart görünmekte.Zaten gerçekte vites küçültmede kaybedilen zaman durma mesafesini uzatmakta.


    vezir arkadaşım, merak ettim ABS'li araçlarda bu yazdklarınız nasıl oluyor, yani neden debriyaja basmak gerekli etkili fren için? Biraz daha ayrıntılı açıklarsanız sevinirim. Maksat öğrenmek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .C.O.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Abs li araçlar en kısa fren mesefesi için hem debriyaj hem frene sonuna kadar basılmalıdır.Bunun dışındaki açıklamalar hatalıdır. Teknik olarak size nedenlerini anlatırım .ben de aksine inanıyordum ancak ileri sürücülük eğitimini aldıktan ve defalarca denemeler yaptıktan sonra haklı oldukları gördüm.

    ABs siz araçlar için konu tartışmalı ancak ABS li araçlar için motorun ataletinden kurtulmak en etkin frenleme yapmada şart görünmekte.Zaten gerçekte vites küçültmede kaybedilen zaman durma mesafesini uzatmakta.


    vezir arkadaşım, merak ettim ABS'li araçlarda bu yazdklarınız nasıl oluyor, yani neden debriyaja basmak gerekli etkili fren için? Biraz daha ayrıntılı açıklarsanız sevinirim. Maksat öğrenmek.

    Alıntıları Göster
    @ .C.O. : güç iletimini tamamen kesmek icin sonuna kadar basıyorz sanırım.. ama nie abs'li ile abs'siz farklı ona bi acklama sart




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aDoLF®

    @ .C.O. : güç iletimini tamamen kesmek icin sonuna kadar basıyorz sanırım.. ama nie abs'li ile abs'siz farklı ona bi acklama sart

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bence en güvenlisi güvenli durabileceğimiz bir hızda gitmektir. arabanızı tanıyosanız ona göre hız yapmaktır. mümkün mertebede en güvenli frenlemeyi yapabileceğimiz hızda gidelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Abs li araçlar en kısa fren mesefesi için hem debriyaj hem frene sonuna kadar basılmalıdır.Bunun dışındaki açıklamalar hatalıdır. Teknik olarak size nedenlerini anlatırım .ben de aksine inanıyordum ancak ileri sürücülük eğitimini aldıktan ve defalarca denemeler yaptıktan sonra haklı oldukları gördüm.

    ABs siz araçlar için konu tartışmalı ancak ABS li araçlar için motorun ataletinden kurtulmak en etkin frenleme yapmada şart görünmekte.Zaten gerçekte vites küçültmede kaybedilen zaman durma mesafesini uzatmakta.

    Alıntıları Göster
    UZUN ZAMANDIR GÖRÜNMÜYORSUNUZ. (YA DA BEN GÖREMEDİM).
    YAZDIKLARININ ALTINA İMZAMI KOYUYORUM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Abs li araçlar en kısa fren mesefesi için hem debriyaj hem frene sonuna kadar basılmalıdır.Bunun dışındaki açıklamalar hatalıdır. Teknik olarak size nedenlerini anlatırım .ben de aksine inanıyordum ancak ileri sürücülük eğitimini aldıktan ve defalarca denemeler yaptıktan sonra haklı oldukları gördüm.

    ABs siz araçlar için konu tartışmalı ancak ABS li araçlar için motorun ataletinden kurtulmak en etkin frenleme yapmada şart görünmekte.Zaten gerçekte vites küçültmede kaybedilen zaman durma mesafesini uzatmakta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Abs li araçlar en kısa fren mesefesi için hem debriyaj hem frene sonuna kadar basılmalıdır.Bunun dışındaki açıklamalar hatalıdır. Teknik olarak size nedenlerini anlatırım .ben de aksine inanıyordum ancak ileri sürücülük eğitimini aldıktan ve defalarca denemeler yaptıktan sonra haklı oldukları gördüm.

    ABs siz araçlar için konu tartışmalı ancak ABS li araçlar için motorun ataletinden kurtulmak en etkin frenleme yapmada şart görünmekte.Zaten gerçekte vites küçültmede kaybedilen zaman durma mesafesini uzatmakta.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Abs li araçlar en kısa fren mesefesi için hem debriyaj hem frene sonuna kadar basılmalıdır.Bunun dışındaki açıklamalar hatalıdır. Teknik olarak size nedenlerini anlatırım .ben de aksine inanıyordum ancak ileri sürücülük eğitimini aldıktan ve defalarca denemeler yaptıktan sonra haklı oldukları gördüm.

    ABs siz araçlar için konu tartışmalı ancak ABS li araçlar için motorun ataletinden kurtulmak en etkin frenleme yapmada şart görünmekte.Zaten gerçekte vites küçültmede kaybedilen zaman durma mesafesini uzatmakta.



    peki araç vitesteyken ayağınızı gazdan çekip frene bastığınızda motor kompresöre girdiğinde bildiğim kadarıyla ecu benzin çekmez ve motor hareketi tekerleklerden alır dolayuısyla tekerleğin dönme gücünü emmiş olur. aynı anda frene basılınca da iş kolaylaşır diye bana mantıklı gelen bi olayı paylaşmak istedim. yanlış bi yer varsa düzeltin lütfen..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Abs li araçlar en kısa fren mesefesi için hem debriyaj hem frene sonuna kadar basılmalıdır.Bunun dışındaki açıklamalar hatalıdır. Teknik olarak size nedenlerini anlatırım .ben de aksine inanıyordum ancak ileri sürücülük eğitimini aldıktan ve defalarca denemeler yaptıktan sonra haklı oldukları gördüm.

    ABs siz araçlar için konu tartışmalı ancak ABS li araçlar için motorun ataletinden kurtulmak en etkin frenleme yapmada şart görünmekte.Zaten gerçekte vites küçültmede kaybedilen zaman durma mesafesini uzatmakta.



    peki araç vitesteyken ayağınızı gazdan çekip frene bastığınızda motor kompresöre girdiğinde bildiğim kadarıyla ecu benzin çekmez ve motor hareketi tekerleklerden alır dolayuısyla tekerleğin dönme gücünü emmiş olur. aynı anda frene basılınca da iş kolaylaşır diye bana mantıklı gelen bi olayı paylaşmak istedim. yanlış bi yer varsa düzeltin lütfen..

    Alıntıları Göster
    dümdüz bir yolda 100km ile gidiyorsunuz 5. viteste .....
    aracı hiç bir şeye dokunmadan mı bırakırsanız daha çabuk durar yoksa boşa alarak mı??....(stop etmediğini düşünürsek.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    UZUN ZAMANDIR GÖRÜNMÜYORSUNUZ. (YA DA BEN GÖREMEDİM).
    YAZDIKLARININ ALTINA İMZAMI KOYUYORUM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Abs li araçlar en kısa fren mesefesi için hem debriyaj hem frene sonuna kadar basılmalıdır.Bunun dışındaki açıklamalar hatalıdır. Teknik olarak size nedenlerini anlatırım .ben de aksine inanıyordum ancak ileri sürücülük eğitimini aldıktan ve defalarca denemeler yaptıktan sonra haklı oldukları gördüm.

    ABs siz araçlar için konu tartışmalı ancak ABS li araçlar için motorun ataletinden kurtulmak en etkin frenleme yapmada şart görünmekte.Zaten gerçekte vites küçültmede kaybedilen zaman durma mesafesini uzatmakta.


    Alıntıları Göster
    Ya "hell and toe"nin "en kısa sürede durmak" ile ilgili bi topicde işi ne?...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    dümdüz bir yolda 100km ile gidiyorsunuz 5. viteste .....
    aracı hiç bir şeye dokunmadan mı bırakırsanız daha çabuk durar yoksa boşa alarak mı??....(stop etmediğini düşünürsek.)

    Alıntıları Göster
    TABİ Kİ BOŞA ALARAK DURUR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    dümdüz bir yolda 100km ile gidiyorsunuz 5. viteste .....
    aracı hiç bir şeye dokunmadan mı bırakırsanız daha çabuk durar yoksa boşa alarak mı??....(stop etmediğini düşünürsek.)




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.