Şimdi Ara

Bir DSG şanziman hikayeside benden :) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
233
Cevap
2
Favori
21.746
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
46 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Once uslubunu duzelt.Sonra okudugunu anlamaya calıs.
    1.5 Turbo ile 1.6 Dizel daha dun geldi.Dune kadar boyle bir secenek yoktu.Sonra Honda adım attı ZF sanzıman ile Dizeli getirdi demisim.Dogru yaptı demisim.
    VW de daha once bazı modellerinde CVT Kullanmıs.Simdi de DSG kullanıyor.Baska vites secenegi varsa da bilgim yok.

    Ayrıca Fabrika Verisi 9.2 diyoruz, buna LPG de % 20 koyacaksın, genelde fabrika verileri tutmaz bunu da koyacaksın.Sonucta 11-12 LT yaksın.LPG fiyatını direkt baz alma 12 LT yakan arac az mı yakıyor?Dune kadar tek secenek 20 yıllık Atmosferik Motoru sunması dogru mu?

    Ayrıca sacmalıyorsun.Ben dun Fiatcıydım bugun Renocu bazıları da VW ci yaptı.Ben hicbirinden degilim.Dun Punto vardı bugun Megane var.Yarın hic olmayabilir ya da baska marka olabilir.Kafana gore sınıflandırma...

    Konuya gelince arkadas DSG den canı yanmıs.Keske olmasaydı.Okuduklarımıza gore genelde servis bakımlı oldugunda İyiniyet den yardımcı oluyorlar.Ha yanlıs yapıyorlarsa buna da dogru diyecek degiliz.Nasıl ki gocuk,dalgalanma, arkadasın DPF ne yeni arabaya 15.000 istemelerine yanlıs dediysek yanlısa da yanlıs deriz.Sen kafanı yorma...

    Konu acılıyor.Muhabbet ediyoruz,tartısıyoruz.Rahatsız eden ne?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari

    çift kavrama çift kavramadır
    adı dgs yada edc yada skm olması mühim değil
    CVT yada tork konvertörlü şanzuman varken çift kavrama almak mantıksızlık ve iş bilmezliktir
    cvt kadar çöp bir şanzıman yok. japon arabası sever birisi olarak söylüyorum. en güzeli tork konvertörü..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Levcho

    Japon arabaların başarısızlığı üzerine her türlü tartışırım, yeter ki doğru veri ve mantıklı yaklaşım olsun karşımda.
    Çoğu Japon marka, otomobil piyasasını 15 yıl geriden takip ediyor. Honda daha yeni yeni dizel araç getirdi, benzinli turbolu motoru da henüz 1 yaşında.
    Alman arabalarında benzinli turbolu araçlar 15 yıldır var. (TSI)
    Toyota desen, neredeyse 10 yıldır, D4D motorları deli gibi yağ yakıyor, umursamıyorlar. Dizel versiyonlarda hız sabitleyici yok, yıl olmuş 2018. Yarı otomatiği tek kavrama, viteş değişimlerinde tam bir bitirim.

    DSG şanzımanlardaki arıza yüzdesi ne kadardır bana söyleyebilir misiniz? Sonra tartışmaya devam edelim.

    Alıntıları Göster
    Akrabam 145 bine A3 Sedan Sline aldı.Bayramda koye geldi.Orda gordum.Ben de Otomatik Vtieslerin "genel olarak" dikkatli kullanılmadıgını ve hataların bundan kaynaklı oldugunu dusunuyorum.
    Bir de DSG de arıza oranı % kac ben de merak ediyorum.




  • Senin bahsettiğin önceki model jazzlarda olan CVT dir buyuk ihtimalle zira Civic FC5 kasalarda olan CVT yeni nesil ve hiç de çöp falan değil. Üşenme git bir Honda bayisine test et kendin gör aradaki farkı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 61tosunpasa61

    Senin bahsettiğin önceki model jazzlarda olan CVT dir buyuk ihtimalle zira Civic FC5 kasalarda olan CVT yeni nesil ve hiç de çöp falan değil. Üşenme git bir Honda bayisine test et kendin gör aradaki farkı.
    yoo onu da test ettim. hem de rs olanını. ben beğenmedim.. sanallaştırılmış geçiş var. güzelim rs'in o cvt yüzünden performansı baltalanıyor...
  • Performansı biraz baltaladıgı doğru sadece RS ve HB modelde EAT6 - EAT8 falan kullansaydı keşke.
  • huso kullanıcısına yanıt
    Karıştırmadan tek tek cevap vereyim, haklı olduğun noktalar var,

    Dikkat edersen saydığın Peugeot, VW, Fiat, Alfa vb gibi üreticilerin ortak bir özelliği var. Hepsinin Avrupalı markalar olmaları. Bütün motorlarını önce kendi iç pazarları için, kendi milletleri memleketleri için üretiyorlar. Yani sen burada 1.0-1.2 turbo 1.4 TDI falan diyorsun ama dünyanın geri kalanında bu motorlar yok, Avrupalılar o pazarlara girseler bile motorları sunmuyorlar. Avustralya da yok, Amerikada yok, Japonya'da, Asya pazarında yok. Benim üreticileri kıyaslarken sadece Türkiye veya sadece belli bir bölge odaklı olmayın derken demek istediğim bu, bu tip motorların japon üreticilerin motor gamında olmaması veya yeni yeni çıkmaya başlaması şimdiye kadar yapamadıklarını göstermez, kralını yaparlar, hatta japonlar 90larda bile 1.2-1.3 turbo motorlar yaptılar zaten. Ancak önce yapsalar dahi Avrupada pazar payı elde edebilecekler mi, gerçekten yaptıkları yatırımın karşılığı gelecek mi, bazılarına uygulanan ek %10 vergi varken nasıl olacak belli değil. Orada fabrikası olan Toyota Honda gibi markalar 1.2-1.0 turbo gibi motorlara başladılar da, Subaruymuş, Mazda'ymış hayatta böyle ufak turbo motorlar yapmazlar.

    Buradan da bu motorların doğru olup olmadığına geliyor mevzu, bu konuda da onlarca kez yazmışımdır, eski downsized motorlar konulara bakabilirsin. Basitçe örneğin Mazda temel mimariye ve yanmaya kasıp 2.0lt bir motor ailesi yaptı, 2.0lt motor 120hp gücünde (yani 1.2lt turbo araçlarla aynı güçte, hatta daha bile güçsüz), ancak yakıt tüketimi onlarla aynı hatta reelde daha düşük, performansı çok güzel, emisyonu çok düşük fiyatı da onlarla aynı motorlar yaptı. İstersen 165hp versiyonu da var, üstelik bunlar sorunsuz ömürlük makinalar, 3-5 yıl kullan sonraki sahibi düşünsün motoru değiller. Adamlar yaptılar yani, turbo falan kullanmadan becerdiler aslında. Subaru'nun FB20 boxer'ı mesela, gerçekten çok az yakan, çok temiz çalışan 155hp 2.0lt makina. İyi de bunları biz alamıyoruz, düşük hacim turbo tercih etmeyen adamların yüksek hacimdeki çabalarını göremiyoruz, alamadığımız için bilmiyoruz. Bunu sadece japonlar için de söylemeyim, şuanda BMW'nin örneğin 3.0lt dizeli nasıl, Audi'nin çok övülen 2.0lt miller cycle 190hp atkinson çevrimli turbo motoru nasıl onları da bilmiyoruz. Yani 1.0miş-1.2 imiş, küçük dizellermiş bunlar çok büyük marifet makinalar değil, bunları yapmak sadece belli üreticilere de mahsus değil. Bilinçli olarak tercih etmeyen markalar var bu makinaları.

    Çift kavrama şanzıman zevkmiş, hızmış vs buna kesinlikle katılmıyorum arkadaşım, günlük hayat bunlardan ibaret değil, onarımları karşılayacak çeşitli sponsorlara sahip yarış otomobilleri kullanmıyoruz. Bende sahip oldum ve kullandım, inanılmaz hızlı, gerçekten aracın performansına katkı sağlıyor, gazlarken keyifli eyvallah. Şehir içinde konforu eh, hızını fazla düşürmezsen, güzergahın çok iniş çıkış değilse ve dur-kalk pek yoksa iyi. Fakat çevremde de çok sorun yaşayan oldu, bende yaşadım. garantiden CC'nin mekatroniği ve kavraması değişti. Değiştikten sonra 7. viteste tamgazda sollamada vites küçültmedi araç, pedal dibe kadar basıyorsun küçülmüyor. Kapatıp açtım yolun kenarına çekip öyle düzeldi. Arabayı D'ye alıyorum geri gidiyor, R'ye alıyorum ileri gidiyor, bu nasıl iş diye kafayı yiyecektim az daha. Gittim yazılım falan atıldı, daha sonra motorda komple sandık olarak değişti de oralara girmiyorum. Yani birkaç avrupalı hırslı üretici, emisyonları düşük olsun diye, katalogda aracı çok hızlı gösterecek, tüketimi çok düşük gösterecek diye ben böyle bir şanzımanlı aracı ikinci el alamam. Sıfır yine alırım dert değil garantisi var neticede, ancak bu şanzımanların "kaliteli" olduğunu, sağlam olduğunu, uzun ömürlü ve güvenilir olduğunu göstermez.

    Honda'nın atmosferik tüplü aracı bize "dayaması" olarak görülmesi de ayrı bir manasız. Bu ülkede inanılmaz bir akaryakıt pahalılığı var. Son yıllarda LPG'nin iyiden iyiye artan bir birim yakıt fiyat avantajı var, 7-8 yıl önce 50 kuruşlardaki fark 3.5tl'yi bulacak neredeyse. Orta gelir grubunda hergün işe gitmesi gereken, araç kullanması şart çoluğu çocuğu bir sürü derdi zorunluluğu olan insan var, adam yılda 25-30bin km yol yapacak. Honda da sana dizellere göre görece uygun fiyata, 5 yıl garantili, fabrika montaj LPG kitli bir araç sunuyor ve çok başarılılar, deli gibi de satıyorlar demek ki gerçekten ihiyaç varmış. Bu paketi sundu diye ne oldu yani diğer motorları geçersiz mi artık, hepsi mi birden 20 yıllık atmosferik oldu? İlla 1.0 turbo motor mu getirmesi lazım (ki var 1.0 turbo 130hp motorları ayrı mesele) Ford 1.0 ecoboost Focus'u getirdi de zamanında ne oldu, kim aldı? Yoksa herkes onun yerine 1.6 Tivct olup tüp mi taktırdı?

    İstersen 1.5lt 182hp turbp modern bir motor da sunuyor zaten adamlar sana. İsteyen onu alır, eğer sadece 1.6lt tüplü motoru getirip başka bişey getirmeselerdi bende vizyonsuzluk derdim ama durum böyle değil.

    Böyle konulara yorum yaparken biraz ülke gerçeklerini göz önüne alarak yapmak lazım. Yoksa bende 320hp Civic Type R almak isterim gavurlar gibi 30bin birim paraya, öyle bişey yok, 3. dünya ülkesi burası.

    Haklı olduğun noktalar, Cvt şanzıman takıntısı. Cvt verimli olabilir ama çok kopuk ve zevksiz bir şanzıman, çok iyisini falan da yapsan olmuyor.
    Avrupalı bir çok marka bir çok motorda tork konvertörlü otomatikleri geliştirerek doğru yaptılar, bazı japon üreticiler tembellik yaptı o konuda. dizel konusu da aynı şekilde, genel olarak japonlar geride kaldı denebilir ama öne çıkmak istemiyorlar ki zaten. Asıl pazarları avrupa değil ve çoğunun derdi de hybrid'i geliştirmek, oraya akıyor kaynak.




  • 61tosunpasa61 kullanıcısına yanıt
    bahsettiği jazz da i-shift şanzuman var
    cvt değil
  • 2001 nissan primera 2.0 HCVT kullandım 3 yıldan fazla bşr süre
    ne kadar kullanıp, tecrübe ettinde cvt ye çöp dediğini merak ediyorum
  • yasaluyari kullanıcısına yanıt
    haa o onlar daha kotuydu ben eski tip cvt den bahsediyor sandım
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Cvt şanzıman takıntısı. Cvt verimli olabilir ama çok kopuk ve zevksiz bir şanzıman, çok iyisini falan da yapsan olmuyor.
    Avrupalı bir çok marka bir çok motorda tork konvertörlü otomatikleri geliştirerek doğru yaptılar, bazı japon üreticiler tembellik yaptı o konuda. dizel konusu da aynı şekilde, genel olarak japonlar geride kaldı denebilir ama öne çıkmak istemiyorlar ki zaten. Asıl pazarları avrupa değil ve çoğunun derdi de hybrid'i geliştirmek, oraya akıyor kaynak.

    *** Tam olarak ne kadar doğru CVT bence turbo ile birlikte sıkıntılı yani atmosferikte orta halli aile babası bir adam için ya da kadın icin aslında cok ideal yani ben alayını test ettim beni en cok rahatsız eden RS de gaza abandığında motordan gelen yüksek ses bunun dısında pek bir sorunu yoktu.

    *** Avrupalılar tork konvertörlü tam otomatiği gelistirdiler Japonlar geride kaldı ne kadar doğru Mazda Skyactive icin ne diyeceğiz peki o da tork konvertörlü ve tam otomatik sonucta ve oldukca verimli. Hybridi gelistirmek bence doğru karar cunku ilerleyen zamanlarda Hybrid almak zorunda kalacagız malum benzin 7 liraya dogru gidiyor.


    " Mazda SKYACTIV-Drive 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, mevcut otomatik şanzıman teknolojilerinin avantajlarını bir araya getirir. Sorunsuz bir kullanıma ve mükemmel tepkilere sahip olan bu çok özel şanzıman, sürüş keyfi ve yakıt ekonomisi sunuyor. SKYACTIV-Drive hem benzinli hem de yüksek torklu dizel motor ile birlikte mevcut olacak. "


    Mazda SKYACTIV-Drive otomatik şanzıman ile ilgili en önemli gerçekler:

    - Klasik bir otomatik şanzıman, sürekli değişken şanzıman (CVT) ve çift kavramalı debriyajın avantajlarını birleştirir.
    - Daha geniş bir konvertör kilit yelpazesi sayesinde mükemmel güç aktarımı sağlanır. Sonuç olarak, Mazda'nın mevcut 5 ileri vitesli otomatik şanzımanına göre %7 oranında yakıt tasarrufu ve manuel vitesli bir araca benzer bir sürüşü deneyimi elde edilir.
    - Yeni bir mekatronik modülü sayesinde çok hızlı ve hassas vites değişimleri ile durur halden güçlü ve pürüzsüz bir ivmelenme
    - SKYACTIV-G ve D SKYACTIV ile birlikte kullanılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 61tosunpasa61 -- 19 Eylül 2018; 15:24:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Bu mesaj silindi.
    Senin ciddi bir uslup sorunun var.Saygısızlıga devam ediyorsun.Tek derdin rencide etmeye calısmak ama ben rencide edilecek birsey yazdıgımı dusunmuyorum.Bir de pervasızlıkla sucluyorsun yazmamam ya da icazet almam gerekiyor sanırım bir de burnundan kıl aldırmamakla itham ediyorum.Bana ozelestiri tavsiye ediyorsun ama once tavsiyene kendin uymanı tavsiye ederim.

    Cok basit bilgilerden bile yoksun olan,yanlıs oldugu ortaya koyulan seyler neymis mesela?

    Benim dediklerim ortada ve gayet guzel Alcohol ile konusabiliyoruz.Mesajlarına + da veriyorum.

    Honda %80 LPG li arac uretiyor,daha dune kadar CVT li sanzıman dısında secenek yoktu.Turbo ve Dizel daha yeni geldi.1.0 Turbo motoru getirmedi.ZF secenegi iyi bir adım...
    Toyota da CHR ye kadar Turbo motor getirmedi.1.33 ve 1.6 Atmosferik Vergi Dilimi acısından avantajı olmayan ve hala CVT dısında secenek sunmayan araclar uretti.
    VW fabrikası olmamasına ragmen tum markalarını,motorlarını ve DSG otomatigi getirdi.

    Dediklerim kabaca bunlar burada en basit bilgiden bile yoksun olarak,yanlıs olan ne?Yazmaktan neden cekinmem gerekiyor?Ne yapmısım kufur mu etmisim,hakaret mi etmisim,saygısızlık mı yapmısım?
    Nedir mesele?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huso -- 19 Eylül 2018; 15:49:20 >




  • etusch kullanıcısına yanıt
    Lütfen önce benim yazdığım kelimeleri doğru yorumlayınız. Honda nın dizel motoru olabilir ancak Türkiye'ye yeni getirdi olarak yazmışım.
    "Geriden takip ediyor"-bizim konumuzda ne demek oluyor? = "tuzsuz aşım, dertsiz başım".
    TSI konusuna gelince, elbette ki TSI'dan öncesi var, ancak mesele o ki, alman markalarda benzin turbo üretim ve piyasaya sunma meselesi, lider japon makalara göre daha eskilere dayanıyor. Benim icadım olupta, genel kullanıma sunmayacaksam, bir anlamı yok ki, banane F1'deki başarılı motorlardan, vatandaş F1 kullanmıyor....
    Japonların idealist davranışları ile, dünyayı ve Türkiye'yi düşünmedikleri aşikar, onları ne diye savunmalıyız?
    Madem ki çok başarılılardı, neden yıllar önce düşük yakıt tüketimli ve düşük emisiyon değerine sahip motorları piyasaya sürmediler ve çevreye katkı sağlamadılar? Aksine, kendilerini düşündüler ve eski teknoloji satmaya devam ettiler, tüketiciyi salak yerine koydular.Her şey bir yana, ben, arabanın bana yaşattığı toplam keyife bakarım.
    Tabii arabayı almadan önce f/p oranına bakarak alıyoruz hepimiz. Kişiye göre performans değerlendirmesi farklı oluyor.
    Japon arabaları hakkında ben de eskiden sizin gibi düşünüyordum, taa ki 2009 yılında dizel corolla M/M alana kadar.
    1 yıl sonra toyota dizel motor yağ yakma skandalı patladı Türkiye'de.(bilmiyorsanız çok ayıp !)
    Bu arada, 2 defa (kış aylarında) peş peşe arabanın şöför mahalline kadar fare girdi. Devamında dizel corolla ya hız sabitleyici takılamadığını öğrendik. Şu anda da sıfır satılan ul+ful dizel corolla da hız sabitleyici yok ve takılamıyor. Opsiyonel de olmuyor?
    Toyotanın tek kavrama şanzımanın yaşattığı diskomfortunu da anlatamam, yaşamanız lazım, arabadan anlıyorsanız deneyin, kendiniz idrak edersiniz.
    ......ve.....benim sahip olduğum 4 yaşındaki corolla, 22bin km'de yağ yakmaya başladı ve aracı satmak zorunda kaldım.....böylece japon serüveni benim için bitmiştir. Olursa, belki Mazda olur. Mazda, teknoloji ve estetik konusunda farklı yerde.
    Peşinden honda'nın kaporta çökme sorunu patladı, honda Türkiye'nin de umrunda olmadı ve hala satmaya devam etti.
    Son kasa Civic testine gittim, sürüş esnasında kaputun sallandığını gördüm, yol sesi alması cabası, iç estetiği bana göre değil


    Son olarak bir şey daha yazayım, bunu idrak ederseniz zaten daha yazmaya gerek yok;
    Alman marka otomobilerin dünayadaki yeri belli. Bir çok ülkenin devlet büyükleri alman arabasına biniyor, Türkiye'de gelir düzeyi yüksek olan kişiler Mercedes, Bmw veya Audi'ye biniyor. Gerçek mi? Gerçek....
    TR'de orta gelir düzeyli insanların çoğunluğu VAG grubunu tercih ediyor. TR'de araç satış rakamları ortada... Doğru mu? Doğru...
    Japon markalarının ABD'deki güçlü lobisi baskısıyla "dizel skandalı" patladı ve VAG grubuna darbe vurdular, çünki yıllar sonra alman arabaları ABD'de önde olacağı öngörülmüştü. Yakın zamanda da ABD hükümeti Mercedes ve BMW gibi markalara yüksek vergi uyguladı.
    Tüm bu oyunlar, alman arabaların daha iyi olduğundan ve japon markaları tehlikeye girdiği için oluyor, keza emisyon problemi daha eski tarihlerde japon dizel markalarda da yaşanmış ancak dillendirilmemişti. Buyrun okuyun;
    International Business Times
    Diesel Car Scandal Update: Honda, Mazda, Mercedes-Benz And Mitsubishi Emit More Emissions On Road Than In Tests
    https://www.ibtimes.com/diesel-car-scandal-update-honda-mazda-mercedes-benz-mitsubishi-emit-more-emissions-2135107


    Bir çok Alman model araba sürdüm ve 2 modele sahip oldum, fransız sürdüm ve toyota sahibi oldum. Hondayı da oldukça fazla inceledim.

    Şimdi ; Marka ve fanboyluğu bırakalım ve şöyle bir şey yapalım. Son noktayı koyacağız.
    Ben, hayatımda hiç araba görmemiş olsam ve bana deseler ki, seç birini sana bedava 1 adet araba vereceğiz;
    En yüksek satış rakamı hangisindeyse, o markanın en üst SUV modelini seçerdim.
    Satış rakamlarına bakıldığında VAG grubu önde, alman arabalarını seçerdim. Alman markaları müşterisinin bir bildiği vardır ki onu seçiyor. Filo aracı olduğu için Reno'nun satış rakamları da çok yüksek, Reno da alırım, örn Talisman, ama gidip japon araba almam. Alırsam da Mazda olur. (Bu arada mazda 3 de çok kullandım)

    2017 TR binek oto satış rakamları;
    Honda 26.421
    Toyota 40.658
    VW 89.688
    Skoda 24.679
    Seat 16.064
    Audi 21.585
    VAG TOPLAMI - 152.016
    Mercedes 25.588
    BMW 19.564
    Reno 113.454


    Velhasil kelam, zenginin malı (araba üreticileri) , züğürtün çenesi yorar misalı, tartışmamıza gerek yok.

    Japon seviyorsanız, japon kullanın. Ama, DSG arıza istatistiklerini bilmiyorsanız, bu sohbet devam etmesin lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Levcho -- 19 Eylül 2018; 16:6:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    cvt kadar çöp bir şanzıman yok. japon arabası sever birisi olarak söylüyorum. en güzeli tork konvertörü..

    Alıntıları Göster
    Levorgdaki son nesil cvt şanzimani denemenizi tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 61tosunpasa61 kullanıcısına yanıt
    Skyactiv-drive'ı ben kullanıyorum zaten evet çok iyi bir şanzıman ama konu genel japon vs alman konusu. Subaru Toyota Honda hatta avrupa odaklı Nissan bile hepsi önceliği Cvt'ye verdi özellikle en büyük ölçekli üreticiler bunlar zaten. Bir çoğunu kullandım ve kötü demesem de pek beğenmiyorum, orta halli aile babası ne ister, bayanlar ne ister orası beni pek alakadar etmiyor. Konfor, sürüş zevki, direktlik ve sağlamlık kombinasyonuna bakıyorum, modern tam otomatikler Cvt'lerin açık ara önünde.
  • Levcho L kullanıcısına yanıt
    Dostum sen buralarda harcanıyorsun bence dogus otoya iş başvurusu yapmalısın orada satis müdürü bile olursun maşallah bilgi küpü nazar değmesin. Yarın ilk iş bende bir dogus bayisine gidip yeni polo falan bakayım en iyisi sahi kaç para oldu en dolusu.
  • huso kullanıcısına yanıt
    Bence bilmeden burda sallamak daha büyük saygısızlık. Ben sana saygılı davranmıyorum ( çünkü burada yazdıklarınla değerlendirebilirim sadece, onlar da bilgiden yoksun) sen tüm foruma saygısızlık yapıyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Konu alman japon ama Honda crv ve yeni civic dizeldeki otomatik bi alman malı. Mazdanınkini bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah'tan tok kapı sesinde bir problem yok. Yoksa ne yapardınız. Neyse kapıyı 10, 15 kere açıp kapatın parası gözünüze gelmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.