< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Geçmiş olsun
Siz yine iyisiniz, dsg yüzünden 350 kilometrede yolda kalan a3 gördü bu forum... Dsg alınacaksa sıfır km 1.0-1.2 benzinli motorda alınır, risk en aza iner. |
Bu arabalar bir eskisin asıl mesele o zaman başlayacak. 10 yaşını geçmiş 14-15 yaşına gelmiş çift kavramalıların balata değişimleri - arızaları artınca o araçların göreceği piyasa muamelesi bugünün tam tersi olacak.
|
Aynen öyle. Dsg kavramasının veya mekatroniğinin fiyatı çok değişmeyecek. Fakat aracın fiyatı düşecek. Adam 40 binlik arabada 10 binlik şanzıman arızası görünce ne diyecek onu merak ediyorum.
|
Tork konvertör derim her zaman... Geçmiş olsun hocam.
|
75 bin liraya neden A3 değilde tam otomatik I30 aldığımın sebebi tam olarak bu. Geçmiş olsun.
|
Valla ilk aracim levorg degerini bu olaydan sonra çok daha iyi anladim alman sevdasindan kurtulmanizi tavsiye ederim fiyatina göre çok daha iyi iş çıkariyorlar insani sevistede soymaya çalışmıyorlar
|
Japonların 15 yıl geriden takip etmesi konusunda söylediğin şeyi verilerle desteklemen lazım. Mesela hangi teknoloji avrupa araçlarında 15 yıldır var da japonlar yeni kullanmaya başlamış.
Açık konuşmak gerekirse senin gibilerin söyleneni de gerçek durumu da anlamalarını beklemiyorum. Lakin şunu yine de söyleyeyim. Bir ağaçtan elmayı temmuzda da koparabilirsin ağustos/eylülde de. Ama temmuzda kopardığın olgunlaşmamış olur. VW grubunun 1.8T 125/150/225 vs farklı güçlerde araçları uzun zamandır var. Karşına mantıklı bilgili biri arıyan kardeşim TSİ değil. TSİ oldukça yakın bir tarihe sahip. Arada fsi atmosferik ve tfsi filan da var. Japonlar uzun süre dizel motoru otomobillerde kullanmak istemediler. Yapamamak ile idealistik karşı olmak arasında çok fark var. Hala da hacmi küçültme derdine girmiş değiller. Türkiyedeki ortamın kafasıyla düşünerek Toyota'nın Honda'nın Mazda'nın gelecek planları yaptığını düşünen hiç düşünüyorum beyin var filan demesin. VW de Türkiyeyi düşünerek hacim küçültmedi. Hacim küçültmesinin pek çok sebebi arasında hacme dayalı düşük vergi yer almıyor. Bazı ülkelerde düşük vergi söz konusu ama hacimden değil düşük emisyon gibi konulardan. Honda'nın 1.6 dizel motoru bir önceki kasada geldi. 1.6 dizel versiyonun ülkemize giriş tarihini hatırlamıyorum ama o kasalar 2011'de başladı. Karşısına bilgili birini arayan kardeş benim aracım 2006 yılında üretilmeye başlanan kasa ve bu kasanın 2.2 150 bg dizel motorlusu var. Ayrıca 2.2 dizel motorlu eski kasa Accord'da ülkemizde var. Umarım ne kadar bilgili olduğunu idrak edebilmişsindir. Hondanın turbo benzinli motoru bir yaşında, insan biraz utanır yahu. Henüz ülkemize gelmemiş 1.5 lt turbo motorlu crv bile 1 yıldır amerikada satışta. Yine önceki kasa typeR 300 küsür bg turbo motorla satıldı. Her araç arıza yapar. Her şanzıman arıza yapar. Ama başka markaların da çift kavrama şanzımanları olduğu halde bu konuda arızasıyla ün yapacak kadar arıza yapan marka da herkesin malumu. Elbetteki arıza yapmayan da var ve muhtemelen yapandan çok daha fazla. Sen asıl bize çift kavramalar arasında en çok arıza yapan hangisi onu söyle. 1980'lerin başında Honda'nın turbo f1 motoru sıralama versiyonunda 1500 bg güç üretiyordu. Bu bugün bile yakalanamış bir değer. Subaru mitsubishi, toyota WRC'de yıllarca başarılı bir şekilde yarıştılar ve araçları turbo idi. hatta toyota'nın turbosunda yaptığı bir hile baya baya sonra anlaşılabildi. Adamlar öyle bir tasarım yaptılarki turbo çalışmaya başlayınca izin verilenden daha fazla hava kanalı oluşturup daha vazla basınç üretiyordu. Isuzu'nun ürettiği dizel motorlara bak hala muadillerinden çok daha güçsüz. Herkes 180-190 bg dizel pick up yaparken Toyota'nın ısuzu'nunki 150 bg civarlarında. Bunlar bilmiyor mu yapmayı daha güçlüsünü. Hayır bilmeyen senin gibiler. Almanların, fransızların ve japonların böyle olması hepimiz için güzel bir ortam. Hepsi aynı tarz olsa bu işin tadı olmaz. Ben japon tarzını seviyorum başkası alman, başkası amerikan. Bunlar birer seçenek. Ben kendi arcım tam otomatik ya da çift kavrama olsun isterdim mesela. Tam otomatiği de manueli de var ama bize gelmedi yeterince maalesef. Dizeli de vergi sıkıntısı yüzünden getirilmedi. |
Bu tarz haberleri okudukça, geçtiğimiz mart ayında 150.000 TL verip full highline DSG Golf alacağıma, 120.000 TL verip Allure + full opsiyonlarıyla EAT6 308 aldığıma şükrediyorum. 20.000 KM ye geldim tık yok. MAAŞALLAH MAAŞALLAH.
|
Japon tofaşçıları DSG konusu görünce kafalarını kumdan çıkarmışlar hemen
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freemangroovy -- 18 Eylül 2018; 8:57:45 > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |