Şimdi Ara

Bir DSG şanziman hikayeside benden :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
233
Cevap
2
Favori
21.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
46 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Geçen sene 2. Araç olarak 2. El audi a3 1.6tdi otomatik 2012 model 75binde araba aldik hani 75bin fazla degil ariza cikartmaz dusuncesi ile neyse 3 hafta önce kırmızı ışıkta istop etti ve orda kaldi degisik arizalar fln gösterdi araci audiye cektik aracin sanziman beyninin yandigini ve baska arizalarda cikabilcegini ilk bu hasari onarmamiz lazim dediler ücret olarak 11k para istediler .(sadece ariza tespitinede araci orda yapmazsak 2k gibi bir para istediler)
    Bende araci baska yere cektirdim orda 3.5k fiyata sifir parca ile degistirdik ardinda başka bir problem çıktı beyin calismadan bütün arizayi göremiyorlar heralde onunda tamiri 2k tuttu işcilik fln derken 7.5k civarina geldi.
    4-5 yaşını doldurmuş dsg şanzimandan kesinlikle uzak durun birde ww arabalarinda bu mekatronik için komple şanziman inmesi gerekiyormuş birde ordan güzel işçilik tabiki bu kadar problemli şanzimanin ülkemizdede peynir ekmek gibi satmasina şaşırıyorum açıkcasi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Japonların 15 yıl geriden takip etmesi konusunda söylediğin şeyi verilerle desteklemen lazım. Mesela hangi teknoloji avrupa araçlarında 15 yıldır var da japonlar yeni kullanmaya başlamış.
    Açık konuşmak gerekirse senin gibilerin söyleneni de gerçek durumu da anlamalarını beklemiyorum. Lakin şunu yine de söyleyeyim. Bir ağaçtan elmayı temmuzda da koparabilirsin ağustos/eylülde de. Ama temmuzda kopardığın olgunlaşmamış olur.
    VW grubunun 1.8T 125/150/225 vs farklı güçlerde araçları uzun zamandır var. Karşına mantıklı bilgili biri arıyan kardeşim TSİ değil. TSİ oldukça yakın bir tarihe sahip. Arada fsi atmosferik ve tfsi filan da var.
    Japonlar uzun süre dizel motoru otomobillerde kullanmak istemediler. Yapamamak ile idealistik karşı olmak arasında çok fark var. Hala da hacmi küçültme derdine girmiş değiller. Türkiyedeki ortamın kafasıyla düşünerek Toyota'nın Honda'nın Mazda'nın gelecek planları yaptığını düşünen hiç düşünüyorum beyin var filan demesin. VW de Türkiyeyi düşünerek hacim küçültmedi. Hacim küçültmesinin pek çok sebebi arasında hacme dayalı düşük vergi yer almıyor. Bazı ülkelerde düşük vergi söz konusu ama hacimden değil düşük emisyon gibi konulardan.
    Honda'nın 1.6 dizel motoru bir önceki kasada geldi. 1.6 dizel versiyonun ülkemize giriş tarihini hatırlamıyorum ama o kasalar 2011'de başladı. Karşısına bilgili birini arayan kardeş benim aracım 2006 yılında üretilmeye başlanan kasa ve bu kasanın 2.2 150 bg dizel motorlusu var. Ayrıca 2.2 dizel motorlu eski kasa Accord'da ülkemizde var. Umarım ne kadar bilgili olduğunu idrak edebilmişsindir.
    Hondanın turbo benzinli motoru bir yaşında, insan biraz utanır yahu. Henüz ülkemize gelmemiş 1.5 lt turbo motorlu crv bile 1 yıldır amerikada satışta. Yine önceki kasa typeR 300 küsür bg turbo motorla satıldı.
    Her araç arıza yapar. Her şanzıman arıza yapar. Ama başka markaların da çift kavrama şanzımanları olduğu halde bu konuda arızasıyla ün yapacak kadar arıza yapan marka da herkesin malumu. Elbetteki arıza yapmayan da var ve muhtemelen yapandan çok daha fazla. Sen asıl bize çift kavramalar arasında en çok arıza yapan hangisi onu söyle.

    1980'lerin başında Honda'nın turbo f1 motoru sıralama versiyonunda 1500 bg güç üretiyordu. Bu bugün bile yakalanamış bir değer. Subaru mitsubishi, toyota WRC'de yıllarca başarılı bir şekilde yarıştılar ve araçları turbo idi. hatta toyota'nın turbosunda yaptığı bir hile baya baya sonra anlaşılabildi. Adamlar öyle bir tasarım yaptılarki turbo çalışmaya başlayınca izin verilenden daha fazla hava kanalı oluşturup daha vazla basınç üretiyordu. Isuzu'nun ürettiği dizel motorlara bak hala muadillerinden çok daha güçsüz. Herkes 180-190 bg dizel pick up yaparken Toyota'nın ısuzu'nunki 150 bg civarlarında. Bunlar bilmiyor mu yapmayı daha güçlüsünü. Hayır bilmeyen senin gibiler.
    Almanların, fransızların ve japonların böyle olması hepimiz için güzel bir ortam. Hepsi aynı tarz olsa bu işin tadı olmaz. Ben japon tarzını seviyorum başkası alman, başkası amerikan. Bunlar birer seçenek. Ben kendi arcım tam otomatik ya da çift kavrama olsun isterdim mesela. Tam otomatiği de manueli de var ama bize gelmedi yeterince maalesef. Dizeli de vergi sıkıntısı yüzünden getirilmedi.
  • Geçmiş olsun

    Siz yine iyisiniz, dsg yüzünden 350 kilometrede yolda kalan a3 gördü bu forum...

    Dsg alınacaksa sıfır km 1.0-1.2 benzinli motorda alınır, risk en aza iner.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla ilk aracim levorg degerini bu olaydan sonra çok daha iyi anladim alman sevdasindan kurtulmanizi tavsiye ederim fiyatina göre çok daha iyi iş çıkariyorlar insani sevistede soymaya çalışmıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam hangi a3 bu 8p kasa mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Bu mesaj silindi.
    kesinlikle. güzelim edc megane 4 sedan varken gidip passat, arteon filan alıyorlar. allah akıl fikir versin bu millete. kaliteyi ucuza almak vs vosvos diye bi dünya para bayılıp elinde patlatmak..
  • Bizim komşu 2013 audi a3 aldı . Dizel otomatik .

    Bir sıkıntısı cikmadi. Yeni modellerde yok diyor vw bayileri .

    Sanırım bu konuda en iyisi uzakdoğu araclari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün ilk sahibinden 2010 impreza satıldı malum sitede. 267bin km de. Motoru şanzımanı hiç işlem görmemiş.



    Varsın 4 ileri olsun, başımızı ağrıtmasın yeter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arabalar bir eskisin asıl mesele o zaman başlayacak. 10 yaşını geçmiş 14-15 yaşına gelmiş çift kavramalıların balata değişimleri - arızaları artınca o araçların göreceği piyasa muamelesi bugünün tam tersi olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isetta_1955

    Bu arabalar bir eskisin asıl mesele o zaman başlayacak. 10 yaşını geçmiş 14-15 yaşına gelmiş çift kavramalıların balata değişimleri - arızaları artınca o araçların göreceği piyasa muamelesi bugünün tam tersi olacak.
    Aynen öyle. Dsg kavramasının veya mekatroniğinin fiyatı çok değişmeyecek. Fakat aracın fiyatı düşecek. Adam 40 binlik arabada 10 binlik şanzıman arızası görünce ne diyecek onu merak ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Logan1990

    Hocam hangi a3 bu 8p kasa mı?
    Yok bi sonraki kasa 8v oluyor galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sırf şu sebepten ötürü kuru kavrama DSG’li araç almaya korkuyorum.Bu şanzıman arkadaş ya problem çıkartmıyor yada tam çıkarıp ocağa incir ağacı dikiyor.Kuru kavrama DSG’li araç almak kumar oynamak gibi.(Aracınız kuru kavramamı yaş kavramamı bilmiyorum ama nacizhane görüşümü paylaşmak istedim.)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sıfır aldığım 1.6 tdi dsg octavia aracım 35binde silkelemeye ve vuruntulu çalışmaya başlayınca 2 günde sattım gitti.. Vag hikayem sonsuza (umarım) kadar kapanmış oldu.. Yaşayan bilir demişler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freemangroovy -- 18 Eylül 2018; 8:57:45 >
  • Birde bu 250 torka kadar dayanabilen 7 ileri kuru dsg araçlara yazılım yapıp 350 tork alıp gezenler var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 75 bin liraya neden A3 değilde tam otomatik I30 aldığımın sebebi tam olarak bu. Geçmiş olsun.
  • Çalıştığım firmada DSG'li aracı olan 2 arkadaşım var, biri aşağıdaki otoparkta arıza verip hiç çalışmamış (Jetta), diğeri de (Octavia) bir battıçıktıda kalmış, trafiği felç etmiş. İkisi de özel serviste yaptırdı, Jetta'sı olan arkadaş ilk fırsatta sattı aracını, diğeri yakında değiştirmeyi düşünüyor.
  • Manuel alacan bunları ama o da audide yok vwde var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japonlar uzun süre test yapmadan ürünlerini piyasaya sürmüyor. VAG ise testi müşterilerinin üzerinden yapıyor.

    Emisyon hilesi, İlk nesil TSİ motorlardaki arızalar, özellikle 7 ileri DSG deki daha çok düşük km de başlayan arızalar...

    Otomobil yapmak tasarımla, yumuşak plastikle olmuyor işte. 10 yıl sonra bile tek marşla çalışıp, binlerce km yol yapacak güveni vermekle oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    Manuel alacan bunları ama o da audide yok vwde var.
    Tam bunu diyecektim. Vites değiştirme işini arabaya bırakmayacan. Kendin değiştirecen. Bozulacaksa da sen bozacan arkadaş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Sıfır aldığım 1.6 tdi dsg octavia aracım 35binde silkelemeye ve vuruntulu çalışmaya başlayınca 2 günde sattım gitti.. Vag hikayem sonsuza (umarım) kadar kapanmış oldu.. Yaşayan bilir demişler..
    Aynen bu şekilde başladi bizimkide en iyisini yapmışsıniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.