Şimdi Ara

bir babayiğit anlatsın. vites geçişleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
534
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İnternette çok fazla konu var bununla ilgili biliyorum fakat çok fazla kirli bilgi de var o yüzden sorularımı interaktif bir şekilde cevaplatmak istiyorum çok fazla soru işaretim var.
    1-)Aracı kaldırırken hafif bağırtmak sakıncalı mıdır?Ya da ne kadar sakıncalıdır?

    Çünkü sakin kaldırmak istediğimde ayağımın debriyajla ilişkisi biraz daha uzun oluyor sarsıntısız kaldırmak için fakat gaza nispeten fazla yüklenip kaldırırsam bu kez de debriyajdan hızlıca çekebiliyorum ayağımı ve sarsıntı olmuyor.Hangisi daha sağlıklı ve neden?

    2-)Özellikle 1'den 2'ye geçerken sarsıntı oluyordu birkaç yerde bunun sebebinin gazdan ayağın bir anda çekilince yakıt aktarımının aniden kesilmesinden kaynaklı olduğu yazıyordu ben de gazdan ayağımı daha hafif çekip hatta vitesi değiştirirken çok hafif ama çok hafif ayağımı gazda tutarak değiştirmeyi denedim ve 0 sarsıntı yaşıyorum artık.Bu sağlıklı mıdır?Çözüm müdür?Biraz da alışkanlık oldu 3'e geçerken de sadece benim hissedebildiğim hafif bir sarsıntı olabiliyordu 3'e geçerken de yapıyorum bunu en sağlıklı yöntem nedir?

    3-) cm ile ilerlenen trafiklerde yarım debriyaj olayını yapmak zorunda kalıyoruz zira aracı cm cinsinden ilerletmenin başka bir yolu var mı çünkü ben asla yarım debriyaj kullanmıyorum diyen kişiler gördüm anlam veremedim yani yarım debriyajdan ziyade hareket boyunca debriyajla ilişiği kesmiyorum yoksa araba haliyle öne atılıyor ya da devir çok düşük olduğu için titreme yapıp stop etme noktasına geliyor.Nedir en sağlıklısı?

    Biraz uzunca oldu ama bunların cevabını benden başka merak eden arkadaşlar da vardır.Bir gerizekalıya anlatır gibi anlatırsanız sevinirim :D

    Bu arada araç 2012 ibiza 1.2 tsi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzWall -- 30 Haziran 2017; 6:7:51 >







  • 1- Biraz bağırtmaktan bişey olmaz en fazla kalkışta biraz daha fazla yakıt harcarsınız ve baskı balatanın ömrü daha kısa olabilir
    2-Vitesi değiştirdikten sonra araba aniden öne atlama falan yapmıyosa herşey normalse birşey olmaz.
    3-Çok kısa gidilcekse yarım debriyajdan başka seçenek yok ama mesafenin biraz açılmasını bekleyip sonra kalkabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    1- Biraz bağırtmaktan bişey olmaz en fazla kalkışta biraz daha fazla yakıt harcarsınız ve baskı balatanın ömrü daha kısa olabilir
    2-Vitesi değiştirdikten sonra araba aniden öne atlama falan yapmıyosa herşey normalse birşey olmaz.
    3-Çok kısa gidilcekse yarım debriyajdan başka seçenek yok ama mesafenin biraz açılmasını bekleyip sonra kalkabilirsiniz.

    teşekkür ederim cevap için

    daha detaylı ve farklı görüşü olan var mıdır?
  • Arkadaşın yazdıkları gayet doğru.
    Kalkışta birazcık bağırtmak özellikle güçsüz motorlarda zaten gereken bir şey. Ha 2.0 araba varsa bağırtmadan kaldırabilirsiniz.
    Vites geçişlerindeki sarsıntının esas sebebi yakıt akışının aniden kesilmesinden ziyade, debriyaja bastığınızda motor rölantiye düşüyor. Siz debriyajı bırakırken de aracın ataleti motoru hızlandırmaya çalışıyor. Bunu büyük bir dişli üzerinden yaptığı için de araç kayda değer miktarda yavaşlıyor. Daha temiz vites geçişinin 2-3 farklı yolu var.

    1- Ya vites değişimini hızlı yapacaksınız, motor rölantiye düşmeden önce vites geçişini tamamlayacaksınız;
    1. vites 3000 devirde debriyaja bastınız. 2. vitese geçince mesela devir 2000'e düşüyorsa, vites değiştirmek için 3000 devirde debriyaja bastığınızda devir 2000'e düşmeden önce vites kolunu 2. vitese getirin ve devir saati 2000 devre yakınken (İdeal olarak 2000 devrin çok az üstü olabilir, altına düşmemeye çalışın) debriyajı bırakıp gaza basmak.

    2- Vites değişimi yaptıktan sonra motor devri rölantiye kadar düştüğü için debriyajı bırakmadan önce gaz vereceksiniz;
    Bu teknik de yukarıdaki tekniğin aynı sonucu elde ediyoruz. Sadece farklı yoldan. 3000 devirde debriyaja bastınız, motor rölantiye kadar düştü, vites değişimini o arada tamamladınız. Debriyajı bırakmadan önce sanki arabayı kaldırırmış gibi 2000 devre kadar gaz veriyorsunuz, sonra debriyajı bırakıyorsunuz.

    Tabii yukarıdaki 2 teknik de alışması ve uzmanlaşması zaman isteyen teknikler. Yani sürekli devir saatine ve gaz pedalına bakarak araba süremezsiniz ama zaman geçtikçe vücut alışıyor ve işi refleksler devralıyor. Motorun devrini kulaktan takip ederek vites değiştirmeniz gerektiğine kanaat veriyorsunuz, debriyaja bastığınız ile bıraktığınız aralık öyle güzel ayarlanıyor ki refleksler tarafından, debriyajı tam bırakırken devir ideal noktada oluyor ve doğru zamanda da verdiğiniz gaz ile araç sarsılmıyor.

    Şu anki aracımı ilk aldığım zamanlar motorun gücünün de etkisiyle vites geçişlerim tersine bir sarsıntı yapıyordu. Yani 2. vitese taktığımda araba resmen şahlanıyordu. Şu anda öyle bir kanıksamışım ki, en ufak bir sarsıntı olmaksızın vites değişimi yapabiliyorum. Debriyaja basıyorum, devir saatine bakmıyorum ama biliyorum, vites kolunu öyle bir zamanda çekiyorum ki devir saati atıyorum 3000'den 2000'e düşmemiş oluyor. Debriyajı da tam devir saati 2000'e düşerken bırakıyor o esnada da gaz veriyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Arkadaşın yazdıkları gayet doğru.
    Kalkışta birazcık bağırtmak özellikle güçsüz motorlarda zaten gereken bir şey. Ha 2.0 araba varsa bağırtmadan kaldırabilirsiniz.
    Vites geçişlerindeki sarsıntının esas sebebi yakıt akışının aniden kesilmesinden ziyade, debriyaja bastığınızda motor rölantiye düşüyor. Siz debriyajı bırakırken de aracın ataleti motoru hızlandırmaya çalışıyor. Bunu büyük bir dişli üzerinden yaptığı için de araç kayda değer miktarda yavaşlıyor. Daha temiz vites geçişinin 2-3 farklı yolu var.

    1- Ya vites değişimini hızlı yapacaksınız, motor rölantiye düşmeden önce vites geçişini tamamlayacaksınız;
    1. vites 3000 devirde debriyaja bastınız. 2. vitese geçince mesela devir 2000'e düşüyorsa, vites değiştirmek için 3000 devirde debriyaja bastığınızda devir 2000'e düşmeden önce vites kolunu 2. vitese getirin ve devir saati 2000 devre yakınken (İdeal olarak 2000 devrin çok az üstü olabilir, altına düşmemeye çalışın) debriyajı bırakıp gaza basmak.

    2- Vites değişimi yaptıktan sonra motor devri rölantiye kadar düştüğü için debriyajı bırakmadan önce gaz vereceksiniz;
    Bu teknik de yukarıdaki tekniğin aynı sonucu elde ediyoruz. Sadece farklı yoldan. 3000 devirde debriyaja bastınız, motor rölantiye kadar düştü, vites değişimini o arada tamamladınız. Debriyajı bırakmadan önce sanki arabayı kaldırırmış gibi 2000 devre kadar gaz veriyorsunuz, sonra debriyajı bırakıyorsunuz.

    Tabii yukarıdaki 2 teknik de alışması ve uzmanlaşması zaman isteyen teknikler. Yani sürekli devir saatine ve gaz pedalına bakarak araba süremezsiniz ama zaman geçtikçe vücut alışıyor ve işi refleksler devralıyor. Motorun devrini kulaktan takip ederek vites değiştirmeniz gerektiğine kanaat veriyorsunuz, debriyaja bastığınız ile bıraktığınız aralık öyle güzel ayarlanıyor ki refleksler tarafından, debriyajı tam bırakırken devir ideal noktada oluyor ve doğru zamanda da verdiğiniz gaz ile araç sarsılmıyor.

    Şu anki aracımı ilk aldığım zamanlar motorun gücünün de etkisiyle vites geçişlerim tersine bir sarsıntı yapıyordu. Yani 2. vitese taktığımda araba resmen şahlanıyordu. Şu anda öyle bir kanıksamışım ki, en ufak bir sarsıntı olmaksızın vites değişimi yapabiliyorum. Debriyaja basıyorum, devir saatine bakmıyorum ama biliyorum, vites kolunu öyle bir zamanda çekiyorum ki devir saati atıyorum 3000'den 2000'e düşmemiş oluyor. Debriyajı da tam devir saati 2000'e düşerken bırakıyor o esnada da gaz veriyorum.

    Ben de bu dediğinizi yapıyorum vites değişimini henüz hızlı yapamıyorum daha doğrusu yapmaya çalışmıyorum bile bu belli noktalara alışma süreci içinde sadece arabayı tanımaya çalışıyorum, o yüzden debriyajdan tam ayağımı çekmek üzereyken hafif gaz verip devri yükseltiriyorum orda merak ettiğim şey balatayla volanın birleşmesi esas olduğu için tam bu sırada gaz verip volanın daha hızlı dönmesini sağlamak birleşme esnasında bir aşınma yaratır mıydı ama güzel cevaplamışsınız yine de teşekkür ederim.




  • Ozwall slm.yanlış anlama beni sakın ama yeni sürücüyüz galiba.
    Aslında güzel şeylere değinmiş ama bunları bu şekilde öğrenmen zor.arkadasın da dediği gibi zamanla refleksler herseyi yapıyor.kendini çok kasma vites değişiminde yok araba sarsıntı yaptı sert oldu yarım debriyaj mı yapsam falan die. nasıl rahatsan öle kullan . fakat UNUTMA Kİ debriyaj önemli bi unsur ve uzun ömürlü olamsı için yarım debriyajdan ve üzerinde uzun süre basılı tutmaktan ÇEKİN.
    iyi forumlar.
  • Benim araç debriyajı kaldırırken kendi kendine gaz veriyor, bildiğin gaza dokunuyor gibi devir hallice yükseliyor, o yüzden gaza hiç dokunmadan ilk kalkışı yapıyorum genellikle, araç tam kapasite dolu bile olsa hareket ettiriyor rahatlıkla
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • eagle_3406 E kullanıcısına yanıt
    Sadece işin en doğrusunu öğrenmeye çalışıyorum , yanlış anlamadım :).

    Yani bazi şeyler refleks haline geliyor evet ama ne kadar doğru bunu merak ediyorum sadece malum herkes "iyi" araba kullanır ama kimi 6 ayda bir servisin yolunu tutar kimisi bakımdan bakıma, yukarıdaki arkadaşın söylediği şey örneğin sadece debriyaj ile kalkmak evet sarsıntsız bir kalkış, aracın içindeyseniz hatayı farketmiyorsunuz ama aslında son derece yanlış. gibi gibi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.