Şimdi Ara

Bilinen Bir Arıza Değil - Sabah Arabam Çalışmıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
3.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mrb arkadaşlar,
    5 gün önce darbesiz boyasız temiz vs dedik 2004 Model 1.6 Admire aldık.
    Yalnız arabada bir sorun çıktı. Araba sabahları motor soğukken çalışmıyor. Bir kez çalıştırdıktan sonra gün içinde hiç sorun yok, hemen çalışıyor.
    Üzerinde tartarini sıralı sistem tüp var. Ateşleme yapıyor, marş basıyor. Lakin çalışmıyor. İlk gün 10 dakikada zorla çalıştırdım.
    2. gün hava filtresinin hortumundan sinek ilacı sıkar sıkmaz (amaç eter koklatıp yakıtı inceltmek) hemen çalıştı araba.
    Opel bujisi vardı üzerinde kendi orjinalini taktık. Acaba benzin otomatiği mi arızalı benzini mi pompalamıyor basınç mı az geliyor dedik onu da değiştik basınç çok iyi yine aynı. Tüpçü bir hava hortumu gösterdi belki bunda gaz kaçağı var sabah birikip benzinle karışıyordur o da arabayı boğuyordur dedi. O hortumu çıkardı böyle dene dedi, yine aynı. (Bu hortum takılı olmazsa tüp bitince benzine geçmezmiş.)
    Devirdaimde mi sorun var, uzun süre bekleyince benzini geriye mi kaçırıyor acaba dedik. Bununla ilgili tam bir çalışma yapmasak da arabayı gece benzindeyken stop edip sabah yine benzindeyken marşa vurunca 10 dakikada değilde 3-4 kez marşa vurmayla araba çalıştı.
    Sizce sorun nedir arkadaşlar ?
    En son benzin pompasını değişeceğim. Bu da 300-400 civarı var sanırım :)







  • hoşgeldn dostm bızım kulube.aynı sorun bende de war. Sogukken baya ugrastırıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoşanBalık

    hoşgeldn dostm bızım kulube.aynı sorun bende de war. Sogukken baya ugrastırıyor


    Hoşbuldum, sinir bozucu bir durum. Aciliyet gereken bir durum olsa insanı ortada bırakır. Birazdan tamirci gelecek yine, motor soğukken bişeyler denemek istiyor. Sorunu buluncaya kadar uğraşacağız artık.
  • bahsettınz sorunlarn aynısı bızım kartaldada war.tamırcıler cozemedıler olayı.
    Ben 1care buldm kendmce. Arabayı calistırmadan benzıne alıyorm. Marsı cevırırken.yanı gır gır yaparken lpg alıyorm hemen calısıyor.ama motor ısınmadan gazı bırakırsam 10dk ugrastırır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bobin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her zaman aracı stop etmeden önce benzine alın ve birkac saniye çalıştırın. Sistemde lpg kalınca araç zor çalışabilir. Genelde düzgün takılmayan lpg kitleri buna sebep olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azraim

    Bobin :)

    + 1 ihtimal de bobin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İşte bunlar hep LPG...
  • hatipoqlu H kullanıcısına yanıt
    Usta gelip motor soğukken baktı. Benzin geri dönüşüm borusunda basınç yok, benzin pompasının içindeki geri dönüşüm sibobu arızalı dedi. Uzun süre araç çalışmayınca borunun içindeki benzini kaçırıp boruyu boşaltıyor, boru boş olunca da ilk benzinle çalışan araba o boruyu benzinle dolduruncaya kadar çalışmıyor dedi. Ayrıca benzinin kalitesi de önemli depoyu boşaltıp temizleyelim ve 95 değil de 97 oktan benzin koyalım, içindeki benzin uzun süre kalmışsa kalitesini kaybetmiş de olabilir bunun da etkisi vardır dedi. Sibobu tamir edebilirlerse iyi, yoksa benzin pompası değişeceğiz. Gelişmelerden haberdar ederim. Saygılar...
  • 2004 Model elantram var ilk sahibiyim. Aynı sorun bendede 200 bin km civarında iken olmuştu. Bilgisayara bağlandığında krank mili sensörü arızası çıkmıştı, değiştirdiler sorun düzelmişti. Bi serviste gösterin derim.
  • Sizin yaşadıklarınızın aynısını bende tecrübe ettim sayılırım, sürekli acaba neresinde arıza var diye diye sonunda bilgisayara bağlayarak sorunu bulabilmiştik. 10 gün boyunca arabayı vurdurarak çalıştırmıştım bu yüzden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hatipoqlu

    Usta gelip motor soğukken baktı. Benzin geri dönüşüm borusunda basınç yok, benzin pompasının içindeki geri dönüşüm sibobu arızalı dedi. Uzun süre araç çalışmayınca borunun içindeki benzini kaçırıp boruyu boşaltıyor, boru boş olunca da ilk benzinle çalışan araba o boruyu benzinle dolduruncaya kadar çalışmıyor dedi. Ayrıca benzinin kalitesi de önemli depoyu boşaltıp temizleyelim ve 95 değil de 97 oktan benzin koyalım, içindeki benzin uzun süre kalmışsa kalitesini kaybetmiş de olabilir bunun da etkisi vardır dedi. Sibobu tamir edebilirlerse iyi, yoksa benzin pompası değişeceğiz. Gelişmelerden haberdar ederim. Saygılar...

    aracı direk lpgde çalıştırmayı denediniz mi...

    benzin sisteminde sorun varsa bu yolla ortaya çıkar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: hatipoqlu

    Usta gelip motor soğukken baktı. Benzin geri dönüşüm borusunda basınç yok, benzin pompasının içindeki geri dönüşüm sibobu arızalı dedi. Uzun süre araç çalışmayınca borunun içindeki benzini kaçırıp boruyu boşaltıyor, boru boş olunca da ilk benzinle çalışan araba o boruyu benzinle dolduruncaya kadar çalışmıyor dedi. Ayrıca benzinin kalitesi de önemli depoyu boşaltıp temizleyelim ve 95 değil de 97 oktan benzin koyalım, içindeki benzin uzun süre kalmışsa kalitesini kaybetmiş de olabilir bunun da etkisi vardır dedi. Sibobu tamir edebilirlerse iyi, yoksa benzin pompası değişeceğiz. Gelişmelerden haberdar ederim. Saygılar...

    aracı direk lpgde çalıştırmayı denediniz mi...

    benzin sisteminde sorun varsa bu yolla ortaya çıkar..

    hocam araç sıralı sistem galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VgrooveR


    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: hatipoqlu

    Usta gelip motor soğukken baktı. Benzin geri dönüşüm borusunda basınç yok, benzin pompasının içindeki geri dönüşüm sibobu arızalı dedi. Uzun süre araç çalışmayınca borunun içindeki benzini kaçırıp boruyu boşaltıyor, boru boş olunca da ilk benzinle çalışan araba o boruyu benzinle dolduruncaya kadar çalışmıyor dedi. Ayrıca benzinin kalitesi de önemli depoyu boşaltıp temizleyelim ve 95 değil de 97 oktan benzin koyalım, içindeki benzin uzun süre kalmışsa kalitesini kaybetmiş de olabilir bunun da etkisi vardır dedi. Sibobu tamir edebilirlerse iyi, yoksa benzin pompası değişeceğiz. Gelişmelerden haberdar ederim. Saygılar...

    aracı direk lpgde çalıştırmayı denediniz mi...

    benzin sisteminde sorun varsa bu yolla ortaya çıkar..

    hocam araç sıralı sistem galiba.

    Sıralı sistem de de direkt gazla çalıştırabilirsiniz.

    LPG'nin kumandasının açıp kapama tuşuna 2-3sn basılı tutup marşa basınca benzini devre dışı bırakıp direkt lpg de start alıyor motor.

    En azından atiker'de böyle idi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: VgrooveR


    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: hatipoqlu

    Usta gelip motor soğukken baktı. Benzin geri dönüşüm borusunda basınç yok, benzin pompasının içindeki geri dönüşüm sibobu arızalı dedi. Uzun süre araç çalışmayınca borunun içindeki benzini kaçırıp boruyu boşaltıyor, boru boş olunca da ilk benzinle çalışan araba o boruyu benzinle dolduruncaya kadar çalışmıyor dedi. Ayrıca benzinin kalitesi de önemli depoyu boşaltıp temizleyelim ve 95 değil de 97 oktan benzin koyalım, içindeki benzin uzun süre kalmışsa kalitesini kaybetmiş de olabilir bunun da etkisi vardır dedi. Sibobu tamir edebilirlerse iyi, yoksa benzin pompası değişeceğiz. Gelişmelerden haberdar ederim. Saygılar...

    aracı direk lpgde çalıştırmayı denediniz mi...

    benzin sisteminde sorun varsa bu yolla ortaya çıkar..

    hocam araç sıralı sistem galiba.

    Sıralı sistem de de direkt gazla çalıştırabilirsiniz.

    LPG'nin kumandasının açıp kapama tuşuna 2-3sn basılı tutup marşa basınca benzini devre dışı bırakıp direkt lpg de start alıyor motor.

    En azından atiker'de böyle idi.

    Evet lpg sıralı sistem ama bu şekilde direk lpg de çalıştırmadım. Eğer bugün benzin pompasındaki geri dönüşüm sibobu ya da pompayla ilgili bir işlem yaptırmazsam yarın sabah dediğiniz gibi denerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: VgrooveR


    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: hatipoqlu

    Usta gelip motor soğukken baktı. Benzin geri dönüşüm borusunda basınç yok, benzin pompasının içindeki geri dönüşüm sibobu arızalı dedi. Uzun süre araç çalışmayınca borunun içindeki benzini kaçırıp boruyu boşaltıyor, boru boş olunca da ilk benzinle çalışan araba o boruyu benzinle dolduruncaya kadar çalışmıyor dedi. Ayrıca benzinin kalitesi de önemli depoyu boşaltıp temizleyelim ve 95 değil de 97 oktan benzin koyalım, içindeki benzin uzun süre kalmışsa kalitesini kaybetmiş de olabilir bunun da etkisi vardır dedi. Sibobu tamir edebilirlerse iyi, yoksa benzin pompası değişeceğiz. Gelişmelerden haberdar ederim. Saygılar...

    aracı direk lpgde çalıştırmayı denediniz mi...

    benzin sisteminde sorun varsa bu yolla ortaya çıkar..

    hocam araç sıralı sistem galiba.

    Sıralı sistem de de direkt gazla çalıştırabilirsiniz.

    LPG'nin kumandasının açıp kapama tuşuna 2-3sn basılı tutup marşa basınca benzini devre dışı bırakıp direkt lpg de start alıyor motor.

    En azından atiker'de böyle idi.

    hocam kumandası derken bu araç içindeki benzinden gaza, gazdan benzine geçmesini sağlayan düğme değil mi? Yeni birşey öğrenmiş oldum Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arabanın benden önceki sahibi kesin bu sorunu çözemediği için satmıştır :)
    Belli, çok uğraşmışlar diyor usta. Mekanik arıza bulacağız inşallah vs.
    (Enjeksiyonlar da temiz bu arada, yazmayı unutmuşum)

    Esas bir tane aynı pompadan bulup 1 günlüğüne ödünç alıp takıp denemek lazım da nerden bulacağız kim verir :)

    Denemeden pompa alıp takar da sonra arıza devam ederse olan bizim paraya olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VgrooveR


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: VgrooveR


    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: hatipoqlu

    Usta gelip motor soğukken baktı. Benzin geri dönüşüm borusunda basınç yok, benzin pompasının içindeki geri dönüşüm sibobu arızalı dedi. Uzun süre araç çalışmayınca borunun içindeki benzini kaçırıp boruyu boşaltıyor, boru boş olunca da ilk benzinle çalışan araba o boruyu benzinle dolduruncaya kadar çalışmıyor dedi. Ayrıca benzinin kalitesi de önemli depoyu boşaltıp temizleyelim ve 95 değil de 97 oktan benzin koyalım, içindeki benzin uzun süre kalmışsa kalitesini kaybetmiş de olabilir bunun da etkisi vardır dedi. Sibobu tamir edebilirlerse iyi, yoksa benzin pompası değişeceğiz. Gelişmelerden haberdar ederim. Saygılar...

    aracı direk lpgde çalıştırmayı denediniz mi...

    benzin sisteminde sorun varsa bu yolla ortaya çıkar..

    hocam araç sıralı sistem galiba.

    Sıralı sistem de de direkt gazla çalıştırabilirsiniz.

    LPG'nin kumandasının açıp kapama tuşuna 2-3sn basılı tutup marşa basınca benzini devre dışı bırakıp direkt lpg de start alıyor motor.

    En azından atiker'de böyle idi.

    hocam kumandası derken bu araç içindeki benzinden gaza, gazdan benzine geçmesini sağlayan düğme değil mi? Yeni birşey öğrenmiş oldum Teşekkür ederim

    Evet aynen o tuş. Anahtarı çevirip kontağı açın, lpg kumandasına elektrik gelip ışıkları yanıp sönmeye başladıktan sonra o tuşa 2-3 sn basılı tutun. Dııt şeklinde bir sinyal sesi duyulacak ve lpg kumandasının üzerindeki yanıp sönen ışık sabit yanmaya başlayacaktır. O sabit ışık, araç lpg ile çalışmaya hazırdır anlamına gelir. Ondan sonra marşa basıp çalıştırın.


    Ancak regülatördeki su soğuk oldugu için araç tekleyerek ve düzensiz çalışır onu belirteyim. Normalde motor suyu 30-35dereceye geldiğinde lpg'ye geçer araç.




  • Teşekkür ederim tekrardan. Sayenizde yeni birşeyler öğrendim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: VgrooveR


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: VgrooveR


    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: hatipoqlu

    Usta gelip motor soğukken baktı. Benzin geri dönüşüm borusunda basınç yok, benzin pompasının içindeki geri dönüşüm sibobu arızalı dedi. Uzun süre araç çalışmayınca borunun içindeki benzini kaçırıp boruyu boşaltıyor, boru boş olunca da ilk benzinle çalışan araba o boruyu benzinle dolduruncaya kadar çalışmıyor dedi. Ayrıca benzinin kalitesi de önemli depoyu boşaltıp temizleyelim ve 95 değil de 97 oktan benzin koyalım, içindeki benzin uzun süre kalmışsa kalitesini kaybetmiş de olabilir bunun da etkisi vardır dedi. Sibobu tamir edebilirlerse iyi, yoksa benzin pompası değişeceğiz. Gelişmelerden haberdar ederim. Saygılar...

    aracı direk lpgde çalıştırmayı denediniz mi...

    benzin sisteminde sorun varsa bu yolla ortaya çıkar..

    hocam araç sıralı sistem galiba.

    Sıralı sistem de de direkt gazla çalıştırabilirsiniz.

    LPG'nin kumandasının açıp kapama tuşuna 2-3sn basılı tutup marşa basınca benzini devre dışı bırakıp direkt lpg de start alıyor motor.

    En azından atiker'de böyle idi.

    hocam kumandası derken bu araç içindeki benzinden gaza, gazdan benzine geçmesini sağlayan düğme değil mi? Yeni birşey öğrenmiş oldum Teşekkür ederim

    Evet aynen o tuş. Anahtarı çevirip kontağı açın, lpg kumandasına elektrik gelip ışıkları yanıp sönmeye başladıktan sonra o tuşa 2-3 sn basılı tutun. Dııt şeklinde bir sinyal sesi duyulacak ve lpg kumandasının üzerindeki yanıp sönen ışık sabit yanmaya başlayacaktır. O sabit ışık, araç lpg ile çalışmaya hazırdır anlamına gelir. Ondan sonra marşa basıp çalıştırın.


    Ancak regülatördeki su soğuk oldugu için araç tekleyerek ve düzensiz çalışır onu belirteyim. Normalde motor suyu 30-35dereceye geldiğinde lpg'ye geçer araç.

    ben de bunu sizden öğrendim demek ki yazın benzin almaya gerek yok




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.