Şimdi Ara

Bestseller Uğur KOŞAR Kitaplarını Kesinlikle Almayın (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
95
Cevap
3
Favori
25.074
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar elmayla armudu karıştırmayın.

    İnsanların dini görüşlerine saygı duymak apayrı bişeydir,başka dine doğru din demek apayrı bişeydir.

    Eğer bir Hristiyan İslama hak din derse Hristiyan olmaz,ya da bir budist museviliğe doğru derse budistliği gider.

    Burada arkadaş bunu yazmış.Bu yazarın düşüncelerinin sapkınca ve islama aykırı olduğunu belirtmiş.
    Fazla kurcalamanın anlamı yok.

    Ayrıca insan değerlidir.Hangi inançtan olursa olsun.Hinduda birdir Müslümanda bir.Kastettiğin insan olarak aynılık.Birbirinden üstün olmama durumu.

    Ama eğer bir Müslüman kendi inançlarını mesela İslamiyet harici tüm dinler yanlıştır inancını kabul etmiyorsa o dinden çıkar.Açık ve net.

    Bir dini kabul ettikten sonra o dinin uygulamalarını kabul etmezseniz ve reddederseniz o dinden çıkarsınız ve kendinize göre bir din yaratmış olursunuz...

    Allah,Tanrı,Brahman vs. adlar aslında aynı varlığı yani O'nu tanımlar.Bunu herkes anlar.

    Ama eğer İslamın verdiği adlarla bakarsak ki 99 adı vardır.

    Ama Allaha Tanrı veya Brahman demenin İslamiyetteli hükmünü bilmiyorum,araştırmak gerek.
    Bi sıkıntı varsa kullanmamak gerek.

    Ayrıca tasavvıf eserlerinde sıkıntı var popüler olanlarda.
    Tasavvuf eserlerini tam manasıyla kavraması imkansız yazarlar tasavvuf kitapları yazıyor.

    Tasavvufi eserler edebi oyunlarla ve tuzaklarla dolu eserlerdir.
    En basitinden Futuhat-ı Mekkiye eseri bir insanı öyle sağlam bir kafir yapar,aynı zamanda öyle bir mümin yaparki...

    Yada Mesneviye,Hüsn-ü Aşka sapık bir tarikatın zırvalamaları olarakda bakabilirsin İslamın büyük edebi eserleri olarakda bakabilirsin çünkü tüm bu eserler aynadır ayna.

    Son olarak Ayna yı açayım.Ve bitireyim.

    Bir gün Resulullaha bir münafık yada müşrik(tam bilmiyorum) sen ne kadar çirkin,kötü bir insansın dedi.
    Resulullah sen haklısın dedi.

    Ardından bir mümin geldi sen ne kadar güzel ve iyisin dedi.
    Resulullah sen haklısın dedi.

    Sahabeler Resulullaha bu ne iş diye sordular.
    Resulullah Dediki
    Ben Aynayım.Bana bakan kendini görür...

    Tasavvuf eserleri Muhammedi hakikatın yansıdığı eserlerdir.Ve öyle kelimeler içinde sadece insana kendini gösteren eserlerdir.
    Kendi anlayışı neyse sadece onu bulacağı eserlerdir.Kendi çapı neyse sadece onla sınırlı kalıcağı eserlerdir.

    Bu eserleri daha postmodern bir romanı anlamakta zorlanan boş beleş yazarlar zor anlarlar.
    Boş beleş bu yazarlar sadece para için bu yüksek edebiyatı kullanıyolar bunuda görelim artık...

    Çok uzun oldu.Ama konuyu açıklamak istedim.
    Görüşmek üzere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi güzelfattsam -- 12 Mayıs 2015; 14:29:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • güzelfattsam kullanıcısına yanıt
    Kardeşim sağolasın ancak bir noktada hatalısın

    --Tasavvuf eserleri Muhammedi hakikatın yansıdığı eserlerdir.--

    Dünyadan eli ayağı çekmek ne zaman sünnet veya Peygamber yolu olmuştur ? Peygamber'e ayet ne diyor ? Ey örtüye bürünen! (İnziva arzu eden!) Ayağa kalk ve insanları uyar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yesilhop -- 13 Mayıs 2015; 17:32:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesilhop

    Kardeşim sağolasın ancak bir noktada hatalısın

    --Tasavvuf eserleri Muhammedi hakikatın yansıdığı eserlerdir.--

    Dünyadan eli ayağı çekmek ne zaman sünnet veya Peygamber yolu olmuştur ? Peygamber'e ayet ne diyor ? Ey örtüye bürünen! (İnziva arzu eden!) Ayağa kalk ve insanları uyar.

    Şu noktada bazılarımız çok yanlış yapıyor...

    İslamda dünyadan el-etek çekip kendine gömülmek diye bir şey yok.

    Ama tasavvuf zaten böyle bişey değil.Şimdi Tasavvufu uzun uzadıya anlatmak çok uzun sürer.

    Senden bu konuyu araştırmanı istiyorum.İmamı Rabbaninin konu hakkında yorumlarını falan karıştırırsan daha sağlam fikir edinirsin hem Vahdet-i Vücut,hem Vahdet-i Şuhut hem tasavvuf hakkında.

    Gelelim bu kanıya nasıl vardın acaba?
    İslamı yayanlar bizzat tasavvufla uğraşan alimlerdir.
    İslam kılıçla yayılmadı,gönülle yayyıldı.

    Tasavvuf İslamın gönle nakşıdır.

    Anadoluya İslamı Alparslan sokmadı Ebu Hasan-ıl Harakani soktu.
    Anadoluyu Ahmet Yesevi ve Erenler mayaladı.

    Moğollar Alemi İslama çöktüğü anda Hacı Bektaş,Mevlana,Yunus Emre bizi bir tuttu ve O zatlar sayesinde Osmanlı diye bir devlet kuruldu.

    Sarı Saltuk çıktı Avrupaya İslamı yerleştirdi.

    Nakşibendileri,Özbekler Tekkesini aç oku.

    Daha sonra biraz düşün kim İslamın sancağı için daha çok mücadele etti.

    Sonra aç Kehf suresini.Sonunda Hz.Musa ve Hızırın hikayesini anla...

    Bütün fikirlerin değişir.
    Görüşmek üzere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • recepjk R kullanıcısına yanıt
    Tanrı kavramı konusunda mı yoksa dinler hususunda mı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yesilhop -- 15 Mayıs 2015; 22:44:13 >
  • Şöyle bir durum var eğer kitabı okuduysan soracağım : Kaderciliği eleştirmesini açar mısın ? Çünkü dinimizde kader vardır ve imanın şartlarındandır ama böyle gelmişim böyle giderim demek de kesinlikle yanlıştır az çalışıp kaderim bu demek kesinlikle yanlıştır . Tevekkül edilmesi lazım . Kadere nasıl bakılıyor bu romanda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yesilhop -- 16 Mayıs 2015; 6:22:44 >
  • recepjk R kullanıcısına yanıt
    Kardeşim çok yanlış bir bilgi . Bakalım ayetlerde ne diyor kader ile ilgili

    “Bu önce geçenlerde Allah’ın geçerli kıldığı sünneti (işidir-adeti) dir. Allah’ın emri mutlaka yerini bulan bir kaderdir.”(Ahzab 38)

    “Çünkü biz herşeyi bir takdir ile yarattık.”(Kamer 49)

    “Yeryüzünde ve kendi nefislerinizde uğradığınız hiçbir musibet yoktur ki, biz onu yaratmadan önce, bir kitapta (Levh-i Mahfuz’da) yazılmış olmasın. Şüphesiz bu, Allah’a göre kolaydır.” (Hadid 22)

    “De ki: Allah’ın bizim için yazdığından başkası başımıza gelmez. Bizim dostumuz ve gözeticimiz O’dur. Öyleyse mü’minler yalnız Allah’a tevekkül etsinler” (Tevbe 51)

    “Biz her şeyi apaçık bir kitapta sayıp yazmışızdır.” (Yasin, 36/12)

    “Bilmez misin ki, Allah, yerde ve gökte ne varsa bilir. Bu, bir kitapta mevcuttur. Ve bu biliş Allah için çok kolaydır.” (Hac, 22/76)

    “Hiçbir şey yoktur ki, hazineleri Bizim yanımızda olmasın. Herşeyi Biz belirli bir kaderle (miktarla) indiririz.” (Hicr, 15/21)

    “Gaybın anahtarları Allah’ın katındadır. Onları ancak Allah bilir. Onun ilmi dışında bir yaprak dahi düşmez. Yerin karanlıkları içindeki bir tane, yaş ve kuru her şey levh-i mahfuzdadır.” (Enam, 6/59)


    Böyle bir şeyi söylemeden önce lütfen bir daha araştıralım .Kelime-i şehadet getir ve Allah'a tövbe et kardeşim . Kuran'da olan bir şeye yok dedin çünkü.



    Peygamber Efendimiz (Sallallahu aleyhi ve sellem)’de şöyle buyurmuştur:
    “Bir kimse kadere, hayrı ve şerri ile Allah’tan geldiğine iman etmedikçe, kendisine gelip isabet eden bir şeyin gelip çatmamasının imkânsız olduğunu ve kendisini gelip bulmayan bir şeyin kendisine isabet etmesinin de imkânsız olduğunu kesinlikle bilmedikçe hiç bir kul iman etmiş olamaz.” (Sahihu Sünen’i-Tirmizi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yesilhop -- 16 Mayıs 2015; 13:21:01 >




  • yesilhop Y kullanıcısına yanıt
    Kader kelime ''ölçü'' anlamına gelmektedir. Kuran'daki ayetlerde de bu anlamda kullanılıyor. Halk arasında bilindiği gibi ''alın yazısı'' şeklinde değil. ''Alın yazısı'' anlamına gelen anlayışın doğru olmadığını düşünüyorum.
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Kardeşim bir sitede buldum bak

    Kader kelimesinin sözlük anlamı olarak “miktar, ölçü, herhangi bir şeyi belirli nizama göre belirlemek” gibi anlamlara gelmektedir. Kader kelimesi terim olarak ise “yüce Allah’ın (c.c.), geçmişten geleceğe kadar var olacak her şeyin zamanını, yerini, özelliğini, niteliğini, sonsuz olan ezeli ilmi ile bilerek takdir etmesi”

    Diğer bir site

    1- Kaderin esas anlamı Allah’ın, olmuş olacak her şeyi bilmesi demektir.

    Hadis:(Gine bir siteden alıntı)

    Hazreti Cebrâil: “Ya Muhammed! Îman nedir? Açıklar mısın?” deyince; Peygamberimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) buyurdu ki:

    “Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine ve âhiret gününe îman etmendir. Kadere de, hayrına ve şerrine (hayır ve şerrin Allah’ın takdiri ile olduğuna) îman etmendir.” (Buhârî – Müslim İbni Mâce – Tirmizî – Ebû Dâvûd – Nesâî)

    En nihayetinde Kadere iman vardır ve imanın şartıdır . Burada neye karşı çıkıyoruz ki "kadere iman etmessem olur" mu diyorsunuz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yesilhop -- 16 Mayıs 2015; 16:23:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesilhop

    Kardeşim bir sitede buldum bak

    Kader kelimesinin sözlük anlamı olarak “miktar, ölçü, herhangi bir şeyi belirli nizama göre belirlemek” gibi anlamlara gelmektedir. Kader kelimesi terim olarak ise “yüce Allah’ın (c.c.), geçmişten geleceğe kadar var olacak her şeyin zamanını, yerini, özelliğini, niteliğini, sonsuz olan ezeli ilmi ile bilerek takdir etmesi”

    Diğer bir site

    1- Kaderin esas anlamı Allah’ın, olmuş olacak her şeyi bilmesi demektir.

    Hadis:(Gine bir siteden alıntı)

    Hazreti Cebrâil: “Ya Muhammed! Îman nedir? Açıklar mısın?” deyince; Peygamberimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) buyurdu ki:

    “Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine ve âhiret gününe îman etmendir. Kadere de, hayrına ve şerrine (hayır ve şerrin Allah’ın takdiri ile olduğuna) îman etmendir.” (Buhârî – Müslim İbni Mâce – Tirmizî – Ebû Dâvûd – Nesâî)

    En nihayetinde Kadere iman vardır ve imanın şartıdır . Burada neye karşı çıkıyoruz ki "kadere iman etmessem olur" mu diyorsunuz ?

    İlk önce ana kaynağımız olan Kuran ayetlerini dikkate alalım :

    ''Ey iman edenler! Allah'a, Peygamberi'ne, ona indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba iman ediniz. Kim Allah'ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve kıyamet gününü inkâr ederse tam anlamıyla sapıtmıştır.'' (Nisa 136)

    Ayette görüldüğü gibi imanın şartı 5 tane olarak verilmiştir. ''Kadere iman'' adı altında ek bir şart söz konusu değildir. Allah unutmadığına ve peygamber de Kuran'a zıt konuşamayacağına göre o rivayet muhtemelen çarpıtılmıştır yada gerçek dışıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hümiyettin -- 16 Mayıs 2015; 16:30:49 >




  • Kurani yanlis yorumladigini dusunuyorum.Bu ayetde boyle yazar ancak baska ayetde de kadere iman etmemiz gerektigi bildiriliyor, kaldi ki hadis de verdik bu hususta

    “De ki: Allah’ın bizim için yazdığından başkası başımıza gelmez

    Mesela sen bu ayeti okuduktan sonra kadere iman etmeyecek misin veya gosterdigim ayetlerden sonra istersen 6 sarta koyma senin bilecegin iş ama muslumansan iman etmelisin kadere sonuc degismez.


    Su misale de bir bakar misin
    Diger Insanin yaratilisini ayetlerden gorelim.


    Sudan
    Her canlı şeyi sudan yarattığımızı görüp düşünmediler mi? (Enbiya 30)
    Allah, her dabbeyi [her hayvanı, her canlıyı] sudan yarattı. (Nur 45)
    Sudan bir insan yaratıp onu nesep ve sıhriyete dönüştüren Odur. (Furkan 54)
    Topraktan
    Allah nezdinde İsa'nın durumu, Âdem'in durumu gibidir. Allah onu topraktan yarattı. Sonra ona ol dedi ve oluverdi. (Al-i İmran 59)
    Sizi topraktan yaratması, Onun [varlığının] delillerindendir. (Rum 20)
    O sizi yerden [topraktan] yarattı. Ve sizi o yerde yaşattı. (Hud 61)
    Sizi yerden [toprakta] yarattık; yine sizi o yere [toprağa] döndüreceğiz. (Taha 55)
    - Nutfeden
    O insan, [rahme] akıtılan meninin içinden bir nutfe [sperm] değil miydi? (Kıyamet 37)
    Rahimlere atılan meniden insanı yaratan siz misiniz, yoksa biz mi? (Vakıa 58-59)
    O, insanı bir damla nutfeden [spermden] yarattı. (Nahl 4)
    Biz insanı katışık bir nutfeden [sperm ile ovumun birleşmesinden] yarattık. (İnsan 2)

    Simdi farzetki sadece bastaki ayeti okudun insanin sudan yaratildigini simdi sen insan sudan yaratilmistir,ayette boyle yaziyor diyip diger ayetleri okumadan gecemessin baska ayette topraktan yaratildigi soyleniyor.

    Yanlis bilgi veriyorsam Allah affetsin ancak dogru oldugunu dusunuyorum


    @Rapsody
    Kardesim kalbimizi acip baktin mi nereden biliyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesilhop

    Kurani yanlis yorumladigini dusunuyorum.Bu ayetde boyle yazar ancak baska ayetde de kadere iman etmemiz gerektigi bildiriliyor, kaldi ki hadis de verdik bu hususta

    “De ki: Allah’ın bizim için yazdığından başkası başımıza gelmez

    Mesela sen bu ayeti okuduktan sonra kadere iman etmeyecek misin veya gosterdigim ayetlerden sonra istersen 6 sarta koyma senin bilecegin iş ama muslumansan iman etmelisin kadere sonuc degismez.


    Su misale de bir bakar misin
    Diger Insanin yaratilisini ayetlerden gorelim.


    Sudan
    Her canlı şeyi sudan yarattığımızı görüp düşünmediler mi? (Enbiya 30)
    Allah, her dabbeyi [her hayvanı, her canlıyı] sudan yarattı. (Nur 45)
    Sudan bir insan yaratıp onu nesep ve sıhriyete dönüştüren Odur. (Furkan 54)
    Topraktan
    Allah nezdinde İsa'nın durumu, Âdem'in durumu gibidir. Allah onu topraktan yarattı. Sonra ona ol dedi ve oluverdi. (Al-i İmran 59)
    Sizi topraktan yaratması, Onun [varlığının] delillerindendir. (Rum 20)
    O sizi yerden [topraktan] yarattı. Ve sizi o yerde yaşattı. (Hud 61)
    Sizi yerden [toprakta] yarattık; yine sizi o yere [toprağa] döndüreceğiz. (Taha 55)
    - Nutfeden
    O insan, [rahme] akıtılan meninin içinden bir nutfe [sperm] değil miydi? (Kıyamet 37)
    Rahimlere atılan meniden insanı yaratan siz misiniz, yoksa biz mi? (Vakıa 58-59)
    O, insanı bir damla nutfeden [spermden] yarattı. (Nahl 4)
    Biz insanı katışık bir nutfeden [sperm ile ovumun birleşmesinden] yarattık. (İnsan 2)

    Simdi farzetki sadece bastaki ayeti okudun insanin sudan yaratildigini simdi sen insan sudan yaratilmistir,ayette boyle yaziyor diyip diger ayetleri okumadan gecemessin baska ayette topraktan yaratildigi soyleniyor.

    Yanlis bilgi veriyorsam Allah affetsin ancak dogru oldugunu dusunuyorum


    @Rapsody
    Kardesim kalbimizi acip baktin mi nereden biliyorsun?

    Eğer bu ayette düşündüğünüz şekilde ''kadere iman'' söz konusu ise diğer Kuran içerisinde çelişki yer almış olur. Tevbe suresinin 48. ayetinde şöyle diyor :

    ''Aslında onlar, daha önce de karışıklık çıkarmak istemişlerdi; sana karşı birtakım işler çeviriyorlardı. Sonunda gerçek ortaya çıktı ve beğenmedikleri halde Allah'ın buyruğu üstün geldi.'' (Tevbe 48)

    Birkaç ayet sonrasında da şunu diyor :

    ''De ki: “Allah'ın bize yazdığından başkası başımıza gelmez. O, bizim sıkı dostumuzdur.” İnananlar sadece Allah'a güvensinler.'' (Tevbe 51)

    Bu iki ayeti birlikte değerlendirdiğimizde şahsen ''alın yazısı'' değil, ''Allah'ın buyruğu'' olarak anlamanın daha doğru olduğunu düşünüyorum. Eğer Allah bir şey buyurursa ona mani olacak hiçbir şey yoktur. Allah'ın buyruğu dışında hareket edemeyiz ama bu ''alın yazısı'' anlamına gelmez.

    Allah'ın insanları alın yazısı ile yarattığına dair tek bir ayet okumadım. Eğer öyle olsaydı özgür irade mümkün olur muydu ?




  • Kardeşim burada boşa tartışıyoruz çünkü ikimizde hangi bilgiye sahibiz ki kuranı doğru düzgün tefsir edelim . Bunlar üzerinde uzun süre araştırılması gereken konular. Ama başta da dediğim gibi böyle gelmiş böyle geçer kavramı yanlış çalışıp ettikten sonra Allah'a tevekkül etmeliyiz ve ondan sonraki sonuca eğer kötüyse isyan etmemeliyiz. Hayırlısı odur çünkü gerçek manada tevekkül ettiysen . Hayırlı günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesilhop

    Kardeşim burada boşa tartışıyoruz çünkü ikimizde hangi bilgiye sahibiz ki kuranı doğru düzgün tefsir edelim . Bunlar üzerinde uzun süre araştırılması gereken konular. Ama başta da dediğim gibi böyle gelmiş böyle geçer kavramı yanlış çalışıp ettikten sonra Allah'a tevekkül etmeliyiz ve ondan sonraki sonuca eğer kötüyse isyan etmemeliyiz. Hayırlısı odur çünkü gerçek manada tevekkül ettiysen . Hayırlı günler.

    Hayır, katılmıyorum. Tartışarak doğru olan bulunabilir. Bildiğimiz kadarı ile sorgulamamız gerekiyor. Kendi aklımızı kullanmak yerine başkalarının sizin yerinize düşünmesini beklemek yanlış olur. Konuyu hemen çözdüğümü iddia etmiyorum ama gördüğüm kadarıyla önceki yorumlarda dediğim gibi bir durum var.




  • Akil kullanma konusunda haklisin tabii ki de ya aklin yanlis yolu bulursa tum bilgileri olcup tartip kuranin isiginda degerlendirip sonuca varilmali bir de her onune gelen tefsir yapamaz saglam arapca, hadis bilgisi olmali, donemin olaylari bilinmeli vs vs bir suru bilgi bilinmeli saglam bir tefsirci olmak icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesilhop

    Akil kullanma konusunda haklisin tabii ki de ya aklin yanlis yolu bulursa tum bilgileri olcup tartip kuranin isiginda degerlendirip sonuca varilmali bir de her onune gelen tefsir yapamaz saglam arapca, hadis bilgisi olmali, donemin olaylari bilinmeli vs vs bir suru bilgi bilinmeli saglam bir tefsirci olmak icin

    En'am suresi 114. ayette Kuran'ın tafsilatlı (açıklanmış) olarak indirildiği söyleniyor. Gerçekten Kuran'ı anlamak için binlerce hadis ezberlemek, yüzlerce kitap okumak mı gerekiyor yoksa diğer ayetlerde bahsedildiği gibi kolay anlaşılır bir kitap mıdır ?
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Bizim milletteki özgüveni hiç anlayamıyorum.
    Yazdıklarım senle ilgili değil.Genel olarak bıkmak.

    15 yaşında bilim adamı olanmı dersin,bilimsel teori okuyup tarih ve felsefeyi çözdüğünü söyleyenmi dersin,okuduğu kitabla sanki o yazmış gibi övünenemi dersin,fıkıhçı olup hüküm verenimi dersin,tasavvufu tersinden anlayıp kibirlenip ben tasavvufçuyum diyenmi dersin.
    Bide tefsirci olanlar çıktı.

    Nasıl bi millet olduk.İnternet aleminde profesörler,kelamcılar,fıkıhçılar dolanıyor.Sorsan ne okumuş iki üç makale,iki üç kitap.

    Şimdi sana cevap vereyim kardeşim.Sen kendini bir tefsirciyle birmi tutuyorsun.Onun aldığı eğitimi bir araştır istersen.

    Sen Kuranı mealle anlayacağınımı sanıyorsun.Bak dediğime dikkat et.Meal okuma demiyorum ama okuduğundan hüküm çıkarmaya kalkarsan muhkem ve müteşabih ayrımını yapamayan beynin Kuranın anlattığının tam tersi bir anlam çıkarabilir.
    Bak söylüyorum net böyledir.

    Kuran okuyan ateistler ve dindarlar hiç buna dikkat etmeden okuyup Kuran üzerinden ahkam keserler.
    Ama Kuranı hiçbir zaman tam anlamadan bunu yaparlar.

    Sence usül-ül hadis,siyer-i nebi,fıkıh,tefsir,kelam gibi ilimler gereksizmi?

    Bu ilimlerin Kuranın anlamını bozduğunu söyleyen profesörlerin türediği bir zamanda neyi anlatıyorsam.
    Dur tahmin edeyim bu profesörlerden birini dinledin.Ve bu yüzden bu cevabı verdin.


    Aslında senden çok kendimi eleştiriyorum.
    Bu mesajda artık son mesajım olsun bu internet çorbasına.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi güzelfatsam -- 17 Mayıs 2015; 11:51:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fatsama katılıyorum bence boşa daha tartışmayalım . Kuran anlaşılır olmasa gerçek anlamdaki müfessirler de hiçbir şey anlayamazdı, kaldı ki biz de anlıyoruz ancak çoğu bilgiyi bilmediğimiz için o ayetten tek anlam çıkarabiliyoruz o da doğru olabiliyor mudur kim bilir ? halbuki daha fazla şeyi kastediyor ayet, ben bunu çokca yaşadım özellikle şeytan,cin ayetlerinde öyle oldu okuyup geçiyordum ama gerçekle birleştirince (tabi bir kaynaktan okuyarak) çok dehşet verici bilgiler edindim.
    Ancak öyle hüküm vermek kolay değil. Ben bir meali okuyorum sonra tefsirine bakıyorum gerçekten çıkartamadığım anlamlar çıkıyor hem de çok, bazı müfessirleri dinlediğimde, sen bunların hepsini yok ettin şu an.

    Ek olarak Kuran'da bazı ayetlerin anlamları bilinmiyor diye biliyorum ancak mesela "Yasin" ne anlama geldiğini bir hocama sordum o bilinmiyor dedi diğer hocam da ebced hesabından felan bahsetti Yasin'in anlamını "Ey İnsanlar" olduğunu söyledi yanlış hatırlamıyorsam bunları çok geniş araştırmalıyız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yesilhop -- 17 Mayıs 2015; 9:18:10 >




  • Kardeşim Allah Razı olsun bu adam acaba nasıl bestseller oldu kitapları böyle merak ediyorum gerçekten bir oyun mu dönüyor yoksa cidden hiçbir şey yokken kitabın ismi çok güzel diye herkes almaya mı başladı ?
  • tertarik kullanıcısına yanıt
    Şu kadın programları olur ya (Genel de kadınlara hitap eden ) Seda Sayan tarzı

    Onlara çıktı , onlarda da bir ün yapmış olabilir. Araştırırken youtube da videolarını gördüm.

    Sonuç olarak bu adamın bestseller olmasında ben bir kasıt olduğunu düşünüyorum ve bu hususta kendi adıma çok da eminim.
  • Kardeşim size ne insanların okuduğu kitaptan, isteyen istediğini okur öğreneceğini öğrenir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.