Şimdi Ara

Benzinli-Dizel arasındaki farklar nelerdir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
757
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ilk dizel arabamı almayı düşünüyorum.şu ana kadar her benzin+lpg kullandım.dizel çok nadir kullandım.bana bu konu hakkında bilgi verir misiniz?
    Yani ses tüketim sürüş keyfi performans açısından ne tür farklar vardır acaba?



  • Tüketim olarak ciddi bir rahatlama hissedeceksiniz öncelikle.
    Ne kadar sıkıştırırsanız sıkıştırın benzinden az tüketeceğini farkedince kasıla kasıla değil rahat rahat gazlayarak gezeceksiniz.
    Kısa süreli de olsa 2000 4000 devir gibi aralıklarda oldukça yüksek bir çekiş gücü alacaksınız bu ekonomik ve keyif veren bir şey, benzinde performanslı sürüş çok pahalıya mal oluyor haliyle.
    Ses olarak evet tartartar diye gezeceksiniz(3silindir VW TDI ve Ford TDCI özellikle oldukça gürültülü) cam açık iken duvara yakın sürünce o ses sizin moralinizi bozacak kamyoncu gibi hissedeceksiniz

    Genel olarak ben imreniyorum bir benzin+lpg li araç kullanıcısı olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Tüketim olarak ciddi bir rahatlama hissedeceksiniz öncelikle.
    Ne kadar sıkıştırırsanız sıkıştırın benzinden az tüketeceğini farkedince kasıla kasıla değil rahat rahat gazlayarak gezeceksiniz.
    Kısa süreli de olsa 2000 4000 devir gibi aralıklarda oldukça yüksek bir çekiş gücü alacaksınız bu ekonomik ve keyif veren bir şey, benzinde performanslı sürüş çok pahalıya mal oluyor haliyle.
    Ses olarak evet tartartar diye gezeceksiniz(3silindir VW TDI ve Ford TDCI özellikle oldukça gürültülü) cam açık iken duvara yakın sürünce o ses sizin moralinizi bozacak kamyoncu gibi hissedeceksiniz

    Genel olarak ben imreniyorum bir benzin+lpg li araç kullanıcısı olarak.



    Yorumunuz için teşekkürler.bir de dizel de yüksek devirlerde daha doğrusu yüksek hızlarda performans düşüklüğü oluyor mu?yokuşlardan şüphem yok ama:)bu aklıma takıldı.




  • Dizel motorların masrafları benzinliye göre ne kadar pahalı? Birde c3 ve peugotlarda kullanılan 1.4 hdi motorlar dayanaklığı ve ömürü nasıldır?
  • Eğer çok kilometre yapmıyorsanız. Genelde şehiriçi düşük viteslerde kullanımınız söz konusuysa, asla ve asla bir benzinliden alacağınız verimi dizelden alamazsanız. Tabi alacağınız dizel 2000 ve üzeri olmazsa. Benim şahsi düşüncem bu yönde.
  • Benzinliler sessiz çalışır. Soğuktan fazla etkilenmezler. Hele turbo yoksa uzun ömürlü olurlar. Bu dediklerim hep genelleme. Modele göre değişebilir. Dizeller torku düşük devirde verir. Benzinli için yüksek devir gerekir. Ancak dizeller kısa süreli bir tork verir. Devir aralığı dardır. İçinde giderken koltuğa yapıştırır gibi olur ama birden kesilir ve ileri geri gidip durursunuz. Benzinliler biraz daha doğrusal hızlanır. Yokuşta ise yüksek devir çevirmek maliyet olur ve dizel avantajlıdır. Devir düştükçe torku artar. YOkuşta dizel geç yavaşlar. Dizelin uzun vadede riskli ve pahalı parçaları vardır. Enjektör, turbo, DPF gibi. Dizel ve turbolu araçları kullanmak biraz özen ister. Hemen yürüme, hemen stop etme gibi. Atmosferik benzinli en rahat ve en sorunsuz motordur ama bu benzin fiyatlaryla sorun riski almak zorunda kalıyoruz.
  • arkadaşlar detayları yazmışlar ama pek fark yok aslında dizelin devir aralığı kısa bu yüzden sürekli vites değiştirmek gerekiyor tek olumsuz yanı bu artılarıda yukarıda yazılmış zaten basarken bile ekonomik olması paha biçilemez bir zevk
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    arkadaşlar detayları yazmışlar ama pek fark yok aslında dizelin devir aralığı kısa bu yüzden sürekli vites değiştirmek gerekiyor tek olumsuz yanı bu artılarıda yukarıda yazılmış zaten basarken bile ekonomik olması paha biçilemez bir zevk

    Yok zaten alırsam kesinlikle (bir renault almayacağıma göre) tdi dsg alırım.gönül isterki şöyle V8 motorlu bi araca binebilsek ama artık hem yakıt fiyatları hem de ihtiyaçlar doğrultusunda dizel yolu gözüküyor:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelde gazlanırsın benzinde nazlanırsın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    arkadaşlar detayları yazmışlar ama pek fark yok aslında dizelin devir aralığı kısa bu yüzden sürekli vites değiştirmek gerekiyor tek olumsuz yanı bu artılarıda yukarıda yazılmış zaten basarken bile ekonomik olması paha biçilemez bir zevk

    Yok zaten alırsam kesinlikle (bir renault almayacağıma göre) tdi dsg alırım.gönül isterki şöyle V8 motorlu bi araca binebilsek ama artık hem yakıt fiyatları hem de ihtiyaçlar doğrultusunda dizel yolu gözüküyor:)

    dsg gibi bir şanzuman ile bitireceksen konuyu zaten hiç takma




  • dsg 7 ileri şanızman kuru kavramadır. Kuru kavramada 240 torku kaldırmamaktadır. dsg şanzıman tamamen benzinli için üretilmiştir. Bunları öğrenip araba almanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    dsg 7 ileri şanızman kuru kavramadır. Kuru kavramada 240 torku kaldırmamaktadır. dsg şanzıman tamamen benzinli için üretilmiştir. Bunları öğrenip araba almanızı tavsiye ederim.





    Bu kuru kavrama nedir biraz daha ayrıntılı anlatırmısınız:)
  • dizelde performans diye birşey yoktur, benzinlinin performansını almak için turbo koyuyorlar birde hacim büyüyorlar daha anca benzine yaklaşıyor, hatta yaklaşamıyor, kendi çapında kullanıcılarını benim torkum var diye avutuyor.
  • Dizel kullanıp memnun olmayan çok az kişi tanıdım, onların da sebebi ikinci el araç almanın talihsizlikleriydi. Araçlarımız arasına dizel de girdi vaktinde, biz tercihimizi benzinden yana kullanmaya devam ediyoruz, daha sessiz, daha konforlu, çevreyi daha az kirletiyor, yakın gelecekte mazot benzinden daha pahalı hale gelecek zaten, ve yeni benzinli motorlar dizeller kadar az yakmaya başladı neredeyse. Dizel şu an avantajlı, ama bu avantajını kaybedeceğinden eminim 2-3 yıl içerisinde.
  • benzinli araç kullanan biri olarak ben dizel diyorum ama sevdiğimden değil ihtiyaçtan, ekonomik olduğundan...


    yoksa benzinli gibisi yoktur.. ilk fırsatta dizel araç alacağım...ama içi kan ağlaya ağlaya...yüksek devirin verdiği hazzı hiçbir güçlendirilmiş dizel vermez bence....

    haaaa çok mu devirli kullanıyorum arabayı? bu fiyatlarla ayda bir defa belki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Dizel kullanıp memnun olmayan çok az kişi tanıdım, onların da sebebi ikinci el araç almanın talihsizlikleriydi. Araçlarımız arasına dizel de girdi vaktinde, biz tercihimizi benzinden yana kullanmaya devam ediyoruz, daha sessiz, daha konforlu, çevreyi daha az kirletiyor, yakın gelecekte mazot benzinden daha pahalı hale gelecek zaten, ve yeni benzinli motorlar dizeller kadar az yakmaya başladı neredeyse. Dizel şu an avantajlı, ama bu avantajını kaybedeceğinden eminim 2-3 yıl içerisinde.

    Otomotiv dünyasında gelecek hibritten ziyade bio-yakıtta. Bio-yakıt olarak etanol benzin yerine, algal bio-dizel ise günümüz mazotu yerine kullanıma geçicek çok yakın bir gelecekte. Bu bio-dizelin günümüz normlarına uygun şu anda dahi üretildiğini de hatırlatayım. Yeterli tesis yok, alt yapı sorunları var vs ama bu işin biraz içinde birisi olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim önümüzdeki 15-20 yıl bio-dizelin yılları olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Dizel kullanıp memnun olmayan çok az kişi tanıdım, onların da sebebi ikinci el araç almanın talihsizlikleriydi. Araçlarımız arasına dizel de girdi vaktinde, biz tercihimizi benzinden yana kullanmaya devam ediyoruz, daha sessiz, daha konforlu, çevreyi daha az kirletiyor, yakın gelecekte mazot benzinden daha pahalı hale gelecek zaten, ve yeni benzinli motorlar dizeller kadar az yakmaya başladı neredeyse. Dizel şu an avantajlı, ama bu avantajını kaybedeceğinden eminim 2-3 yıl içerisinde.

    Bana kalsa Bende her zaman benzini tercih ederim ama artık lpg de bana uygun olmayınca mecburen dizel i tercih etmek zorunda kalıyorum.
  • dizelin co2 salınımı neredeyse benzinin yarısı kadardır bilmeden yorum yapmayalım lütfen...

    ikincisi yanma daha verimli oldugu için daha az yakıt tuketirsiniz en kaba hesap benim aracım şu an şehirler arası ortalama 3.8 lt mazot yakmakta 3.73 le çarparsanız 100 km de nekadar yaktıgını görürsünüz. Lpg bile dizel kadar az yakmıyor yakamıyor.

    benzinli aracı satarkende artık insanlar zorlanıyor araba pazarına en son gittigimde sabah bir suru dizel arac varken aksam cogunun satıldıgını gormustum benzinliler aynen yerlerinde duruyorlardı.

    3 tane dizel aracımız vardı su an 2 tane var sattıgımız 185 binde idi ve mazot filtresi yag filtresi ve yagı harici motor hiçbişey yaptırmadık şimdi oturup dusunun bakalım benzinli motordan dahamı masraflı ?

    diger araclarımızda aynı sekil biri 100 binde degisen yok digeride daha 30bin km de ki 30 bin km dekinin daha mazot filtresi dahi degismedi 2 kere yagı degisti 15bin de bir bakımı okadar.

    türkiyedeki motor arızaları euro normuna uymayan kalitesiz yakıtlardan dolayı pistonların aşınması yada enjektörlerin arızalanmasından dolayı kaynaklanmaktadır shellden mazot aldıgınız surece aracınızın omru en az 400-500 bin km yok

    yok ben full den falan alcam diyip adamların deposunda ne üdü belirsiz yakıt alırsanız arabanızın motoru elinizde gezersiniz.

    kimse kimseyi kandırmasın elektrikli araçlar gelene kadar en az yakan dizel hbrit daha sonra dizel daha sonra lpg+benzin ve hybrit benzinli .... benzinli araca gelene kadar ......




  • Bu topiğe daha önce bıraktığım yazı buhar olmuş demekki birilerinin hoşuna gitmemiş..Özet yazıyorum. Bir aracı yıllık 30.000 km den az kullanıyorsanız dizel araba almak gereksiz..Tasarruf değil masraf kapısı oluyor..Bakımı, servisi, tamiri daha pahalı...Tek tüketim benzin yada mazot değil..En önemli mevzu Benzin mazot fiyatı arasındaki farktan dolayı bilmem kaç yılda yapacağınız tasarrufu ARABAYI ALIRKEN FİYAT FARKI olarak peşin peşin ödüyorsunuz..Çok yol yapanlar için dizel motor tasarruflu olabilir..Ancak ben yıllık 15.000 km zor yapıyorum..Benzinli arabadan çok memnunum...Şahsi düşüncelerim bunlar...Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 15 Aralık 2011; 10:02:56 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.