Şimdi Ara

Benzinle çalışmada yığılma sorunu!(Sıralıda)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.654
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gaza geçince düzeliyor benzinde gazı hemen yemiyor araba kasılıyor?Bu sorunun çaresi nedir arkadaşlar gazı kısmak mı?Herkese faydalı olur açıklamalarınız.



  • sorununu biraz daha açık anlatırmısın. tam olarak nasıl bi sorun ona göre yardımcı olmaya çalışırız.


    araban LPG de iken problem yok benzine aldığın zaman gazı yemiyor diyorsun.
  • Evet ilk çalıştırmada benzinle çalışıyor eğer biraz beklemeyip 1-2 dakika kadar gaza basıldığında araba gaz yemiyor sanki gitmemek için direniyor.Fakat sonra kendini toparlıyor.Gaza geçtiğinde ise herhangi bir sorun yok.
  • Sn salih...
    Aracınızın enjektör bağlantılarında,benzin sisteminde hata olabilir.Yada araç yağ yakıyor olabilir iyi çalışmalar
  • Hava akış metresi arızalı olabilir.
  • Birde motor soğukken de yığılma oluyormu yoksa motor sıcakkenmi yığılıyor.
  • motor soğukken oluyor ama şu sıralar havalar güzel yine de ilk çalıştırmada oluyor gazda hiç bir sorun yok.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bende ki sorun motor soğukken belli olmuyor motor ısınınca. aracım gaza geç tepki veriyor.
  • arkadaşım aynı sorun bendede var hala yaptırmadım nasılsa gazla gidiyorum diye benzin kelebeklerin tıkalıdır benim problemim o.20-30 ytl verip açtırmam lazım ama daha fırst bulup gidemedim sanayiye.Benzinden kaynaklı bi sıkıntı lpg aynı bendede sorunsuz çalışıyor benzindeyken gaza eğer çok köklersen stop ediyor araba bende
  • sorunu çözersen burda paylaşalım bize ve diğer arkadaşlara yardımcı oluruz.
  • Aracınızın LFT (long fuel trim) verilerini bir OEBD cihazından okuyarak burada paylaşın
    Araç bilgileride gerekli , LPG kiti bilgileride gerekli, Fal bakar gibi çözülmez bu tür arızalar Bu konuda gaz kelebeği falan filan her söylenenin arkasından gitmeyin masraftan başka bir şey geçmez elinize
  • Bende burada sormak istiyorum benım aracımda sabah çalıştırıyorum ısındıktan sonra gaza geçiyor gaza geçiminin ardından 1 dakka sonra arabayı boşa attıgımda stop ediyor ve bu beni gerçekten korkutuyor ..allah korusun dıreksıyon sertleşiyor...
    bu sorunu nasıl çözebiliriz ?
  • Kitinizin markasını hatırlıyamadım s.sağlıkcı bunları bilirsem daha iyi yardımcı olurum
    Birde geçiş ısısı kaça ayarlı :)
    Birde su bağlantısı genleşme kabındanmı yoksa kalorifer hattındanmı alınmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 12 Nisan 2008; 18:08:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Kitinizin markasını hatırlıyamadım s.sağlıkcı bunları bilirsem daha iyi yardımcı olurum
    Birde geçiş ısısı kaça ayarlı :)
    Birde su bağlantısı genleşme kabındanmı yoksa kalorifer hattındanmı alınmış



    saygıdeğer faruk bey kitimin markası zavoli

    yeni daha 1000 km bakımndan geçti birşey olmadıgı herşeyın normal ayarlarınında guzel oldugu soylendı.. sanırım 40 derece dıye bılıyorum geçiş ısısı...
    bir de sizden şunu öğrenmek ıstıyorum bu marka her cihaza bağlansa atıyorum bi atiker servisi anlarmı ?
    yoksa marka markamı bunların programları..
    sorunlar bitmedi aynen devam edecek gibi geliyor...




  • Maalesefki proğramlar ayrı ayrı
    Zavolli kötü marka diildir
    Fakat söyle birşey varki maalesef Ben herşeyi takarım abi muhabbetindeki kuruluşlar daha düne kadar PC nin ne olduğunu bile bilmezken şimdi 8-10 markanın proğramını atmaya çalışıyorlar :-( Dolayısı ile hepsinden yarım yumalak anlıyorlar.
    Size tavsiyem odurki sadece zavolli takan bir servisi bulun ve engin tecrübesinden istifade edin. Saygı ve sevgilerimle
    Mutlaka arabanızın bir OEBD cihazına bağlanarak emisyon değerleri kontrol edilmeli Bu cihazlarda enjektör olmadığı için yakıt miktarını nozul çaplarıyla oynıyarak ayarlıyorlar bayaa bi tecrübe ve bilgi birikimi gerekiyor
    Daha önce yazmış olduğum tecrübelerle sabit bir yazımdan tekrar alıntı yaptım aşağıda üşenmeden okuyun lütfen :)
    .......................
    Saygı değer lpg kullanıcıları ayni araç olmasına rağmen değişik marka lpg sistemi kullanan araçların lpg tüketimi eşit olmayabiliyor neden? tasarruf aracın benzin değerine göre nerdeyse %25 lerde kalıyor.Ne yapsan tasarruf oranı artmıyor ilk 5-10 bin km den sonra lpg tüketimi artıyor bunun en önemli sebebi araçda kullanılan lpg sisteminin kalitesi ile ilgilidir burda kaliteyi etkileyen ana parçalar ise;
    1-Genyus(buharlaştırıcı) da bulunan diyframın kalitesi kalite düşük ise çabuk deforme olacak ve çalışma stabiltesini kaybedecektir gereğinden fazla veya eksik gaz basncı oluşturacaktır.
    2-LPG enjektörleri;araçların benzin enjektörlerinin minimum rolantide açık kalma süresi 2ms civarıdır bu açma süresini full grup araçlar kullanır yarı sıralı ve tam sıralı araçların ise rolantide benzin enjektörü açık kalma süresi 2.5-3.5 ms arası değişir tam gazda bu süre 20 ms kadar çıkar.Kullandığımız lpg sisteminin enjektörlerin mutlaka min. açık kalma süresi 2 ms altında ve tam gazda 20 ms kadar çıkması lazım enjektör bu açık kalma süresini yakalayamaz sa ne olur lpg ecu su benzin ecu sundan aldığı enjektör açık kalma süresi komutunu lpg enjektörlerine gönderir fakat enjektörlerin çalışma hızı yetmediği için tam anlamıyla uygulayamaz araç ilk anda fakir yada zengin veya önce fakir sonra birden zengin karışımda kalır bu durumu düzeltmek için ne yapılır Türk işi lpg enjektörlerine mekanik kısıtlama getirilir ucuna (nozle) yani meme takılır aslında bu bir çözüm değildir çünkü 1.5-1.6-1.7-1.8 mm gibi çaplı memeler kullanarak mekanik kısıtlama yolu ile rontide benzin değerlerini tuturduk diyelim peki yolda 2000-3000 gibi devirlerdeki değerleri nasıl yakalayacağız meme küçültüp veya büyüterek bu seferde rolantide yakaladığımız değer bozulacak piyasada bazı lpg markalarının kullandığı Valtek tipi lpg enjektörlerinin min.açık kalma süresi 5 ms dir araçların benzin değerlerini yakalayabilmek için mutlaka meme kullanmak zorundadır fakat yinede her devir aralığında benzin değelreini yakalayamayacaktır çalışma hızı benzin enjektörlerinen daha yüksek olarak benim bildiğim Bosch,Khenin ve brc enjektörleridir bu arada şunu da belirteyim siz hiç ucuna meme takılmış benzin enjektörü gördünüz mü?
    3-İyi bir lpg kitinin sadece enjektörlerinin hızlı olması yetmez kitin bu enjektörleri sürebilecek benzin ecu sundan aldığı bilgileri çok hızlı bir şekilde lpg bilgilerine dönüştürüp enjektörlere gönderebilecek kabiliyette bir elektronik lpg ecu suna ve bu ecu yu proğramlayabilecek ayar esnasında benzin değerlerini en iyi şekilde lpg ecu suna yükleyebilecek bir proğrama sahip olması gerekir.
    Kullandığınız lpg kiti bu kabiliyete sahip değilse aracınız ya ilk montaj da yada ilk montajdan bir kaç aya sonra çok yakmaya başlayacaktır.Çünkü aracın anlık yakıt tüketim değerleri bozulacak daha sonrada kalıcı yakıt düzeltme değerleri.Birde şu var bazı lpg markaların da soğuk havalarda lpg tüketinimi %3-5 artarken bazılarında %10 lara çıkaçaktır neden soğuklarda lpg motora daha çiğ halde gitmeye çalışacak lpg kiti zaten çalışmaya takati ve hızı yok kontrol edemeyecek ve araç çok yakacak.
    Yılda 20 bin km yapan bir kullanıcı 300-400 ytl daha ucuz diye aldığı fakat elektroniği zayıf enjektör hızı düşük ve ucunda meme kullanılımış lpg sistemi ile km de 20 krş normalden fazla yakacaktır bunu da 20 000 km ile çarparsak 4000 ytl yapacak bir yıl sonunda az ödedim zandettiği para lpg firmasına gidecek bu bir yıldan sonra her yıl artık fazladan 300-400 ytl lpg ye fazla para verecek herkesin hesabını iyi yapması dileklerimle. Ağzından fark etmez lpg veya brc lafı çıkan herkesi seviyorum saygılar efendim.
    BİLGİ PAYLAŞTIKÇA DEĞER KAZANIR
    SÖZÜN ÖZÜ ŞUDUR ARKADAŞLAR BUGÜN 400 TL EKSİK VEREREK TAKTIRDIĞINIZ SİSTEM BİR BAKMIŞINIZ BİR YIL SONRA AYNI PARAYA DENK GELMİŞ...SONRAKİ YILDA SOKAĞA ATTIĞINIZ PARALAR CABASI OLUYOR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 12 Nisan 2008; 19:36:37 >




  • Faruk hocam ilgin ve yorumun için çok teşekkür ederim...
  • Rica ederim görevimiz :)
    Dediğim gibi sadece zavolli takan bir yer bulun ve oradan çare arayın bu işler uzmanlık işi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.