Şimdi Ara

Benzine yapılan zamlar ve 2012 Porsche Panamera Prins LPG Dönüşümü (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
232
Cevap
1
Favori
14.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mercedes-SLK

    sistem ne kadar stabil çalışırsa çalışsın lpg ve benzinin yanma ve bu yanmada acıga çıkan enerji aynı değil. bu illaki bir performans kaybı yaşatacaktır.

    allah aşkına ya altındaki araba 350 milyar tutmus lpg takıyor. böylelerinin elinden alıcaksın porshceyi bmw yi mercedesi

    dün nişantaşıda adam geldi park etti

    panamera bir baktım yanda diesel yazıyor, offff dedim ya

    arkadaşım diyor ki bana bu yazıyı söktüremiyoruz mu buradan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: nevrotikstar

    ne derseniz deyin arkadan darbede patlayan LPG'li araçlar gerçeğini değiştirmez... motoru öldürdüğüde gerçek... tekerlekli tabut/tekerlekli fırın kullanmaya amma meraklıymışsınız...

    Bazı ön yargıları yıkmak zor oluyor.

    Albert Einstein ne güzel söylemiş; '' Bir ön yargıyı yıkmak atomu parcalamaktan zordur.''

    Ben yinede kendimi tutamayacağım,bişeyler karalayacağım; internette arkadan vurulmuş lpg li kazalı araç fotoğrafları var, oradaki tanklar aynen duruyorlar. Bir makina mühendisi olarak tankların yapılarını biliyorum, kolay kolay patlayacak yapıda değiller. Ama merdiven altı şeklinde tabir edilen,denetimden uzak, ucuz işcilik olursa bişey diyemem. Bindiğim bir taksi buram buram gaz kokuyordu, bu gaz bagaja birikme yaparsa elbette kaza anında patlayacaktır. Taksici umursamıyordu, bişey olmaz abi diyordu. Eh hal böyle olunca insan düşünüyor.



    Kesinlikle katılıyorum. Volvo S60'a fabrikadan LPG'li model çıkarmadan önce bir dizi Güvenlik testi yapmıştı. LPG'li S60'ı önde meşhur Ncap bariyeri, arkadan Tır çarpma efekti yaratıyorlardı. Tankı delemediler. Sonra Aynı tankı söküp, doğrudan Bariyer ve kamyon arasına sıkıştırma efekti yaptılar. Tank büküldü. Ama sızdırmadı. Kısaca LPG tahlikeliymiş, vs. vs. geçiniz agalar. Düzgün montaj, kaliteli malzeme ile Benzin deposundan daha güvenli LPG tankı. Söz konusu LPG sistemi Prins'ti sanırım. Emin değilim. Volvo Fabrikadan LPG'li modelleri ilk hangi LPG markası ile üretmeye başladı ise o marka idi işte.

    Arkadan büyük araba hızla çarpması durumunda LPG Tankının Arka koltuğu dürttüğünü söyleseniz neyse, bu daha doğru bir tespit olurdu. Ama simit LPG'de Simiti arka koltuğa ittirecek kuvvet sanırım hiçbir sütunu sağ bırakmaz. Arka koltuktakilerin zaten o an işi Allah'a kalmıştır.

    Daha önce bir karşılaştırma yapmıştım. Araca benzinli binip daha uzun motor ömrü ile gitmekle, LPG'li binip aynı km'yi yapabilmek için arada bir kere motor yaptırsanız gene LPG çok daha ekonomik oluyordu. Aynısı Porsche için de geçerlidir. Porsche'a bile motor toplamak zor değil. Wankel değil neticede. LPG ile yaptığı ekonomi ile 200.000km'de bir motor toplasanız gene ciddi karda olursunuz. Kaldı ki bu araçların ilk sahiplerinin çoğu araba o km'leri görmeden satıyor. Edilen tasarruf cebe kalıyor...

    LPG zarar veriyor olsa bile 0'dan LPG'li bir araba 200.000km civarında su koyuyor. Kaçınız 200.000 km boyunca aynı arabaya biniyor? Bir de yapacağınız tasarruf düşünüldüğünde komple motor yaptırmak önemsiz bir para kalıyor. Oturun hesabını siz yapın. Ben henüz LPG'li arabaya binmedim. İlk fırsatta geçeceğim inşallah!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 25 Nisan 2012; 11:42:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: nevrotikstar

    ne derseniz deyin arkadan darbede patlayan LPG'li araçlar gerçeğini değiştirmez... motoru öldürdüğüde gerçek... tekerlekli tabut/tekerlekli fırın kullanmaya amma meraklıymışsınız...

    Bazı ön yargıları yıkmak zor oluyor.

    Albert Einstein ne güzel söylemiş; '' Bir ön yargıyı yıkmak atomu parcalamaktan zordur.''

    Ben yinede kendimi tutamayacağım,bişeyler karalayacağım; internette arkadan vurulmuş lpg li kazalı araç fotoğrafları var, oradaki tanklar aynen duruyorlar. Bir makina mühendisi olarak tankların yapılarını biliyorum, kolay kolay patlayacak yapıda değiller. Ama merdiven altı şeklinde tabir edilen,denetimden uzak, ucuz işcilik olursa bişey diyemem. Bindiğim bir taksi buram buram gaz kokuyordu, bu gaz bagaja birikme yaparsa elbette kaza anında patlayacaktır. Taksici umursamıyordu, bişey olmaz abi diyordu. Eh hal böyle olunca insan düşünüyor.



    Kesinlikle katılıyorum. Volvo S60'a fabrikadan LPG'li model çıkarmadan önce bir dizi Güvenlik testi yapmıştı. LPG'li S60'ı önde meşhur Ncap bariyeri, arkadan Tır çarpma efekti yaratıyorlardı. Tankı delemediler. Sonra Aynı tankı söküp, doğrudan Bariyer ve kamyon arasına sıkıştırma efekti yaptılar. Tank büküldü. Ama sızdırmadı. Kısaca LPG tahlikeliymiş, vs. vs. geçiniz agalar. Düzgün montaj, kaliteli malzeme ile Benzin deposundan daha güvenli LPG tankı. Söz konusu LPG sistemi Prins'ti sanırım. Emin değilim. Volvo Fabrikadan LPG'li modelleri ilk hangi LPG markası ile üretmeye başladı ise o marka idi işte.

    Arkadan büyük araba hızla çarpması durumunda LPG Tankının Arka koltuğu dürttüğünü söyleseniz neyse, bu daha doğru bir tespit olurdu. Ama simit LPG'de Simiti arka koltuğa ittirecek kuvvet sanırım hiçbir sütunu sağ bırakmaz. Arka koltuktakilerin zaten o an işi Allah'a kalmıştır.

    Daha önce bir karşılaştırma yapmıştım. Araca benzinli binip daha uzun motor ömrü ile gitmekle, LPG'li binip aynı km'yi yapabilmek için arada bir kere motor yaptırsanız gene LPG çok daha ekonomik oluyordu. Aynısı Porsche için de geçerlidir. Porsche'a bile motor toplamak zor değil. Wankel değil neticede. LPG ile yaptığı ekonomi ile 200.000km'de bir motor toplasanız gene ciddi karda olursunuz. Kaldı ki bu araçların ilk sahiplerinin çoğu araba o km'leri görmeden satıyor. Edilen tasarruf cebe kalıyor...

    LPG zarar veriyor olsa bile 0'dan LPG'li bir araba 200.000km civarında su koyuyor. Kaçınız 200.000 km boyunca aynı arabaya biniyor? Bir de yapacağınız tasarruf düşünüldüğünde komple motor yaptırmak önemsiz bir para kalıyor. Oturun hesabını siz yapın. Ben henüz LPG'li arabaya binmedim. İlk fırsatta geçeceğim inşallah!

    Türkiye'de kaç kişi standartlara uygun dönüşüm yaptırıyor ki? haber ara gör arkadan çapılınca yada yolda giderken kendi kenine tutuşan araç sayısı çok olmuş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vikernes

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vikernes

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Siz simdi lpg nin motora zarar vermedigini mi söylüyorsunuz ? Kusura bakmayin da böyle derseniz sizin ustaliginizdan suphe ederim !!

    sen hangi vasıfla, neye dayanarak neyi savunuyorsun?

    O degilde sana ne oldu onu anlamadım. Arkadaş gerekli aciklamayı düzgün bir sekilde yapmis. Sen kimsin ki benim vasfımı sorgulayacaksın ? Sana mı kaldı ?

    Lpg kuru yakıt degil midir. Dizel ve benzin de yaglıdır. Haliyle yag motordaki asınmaları önler. Peki lpg bunu nasıl yapacak söylermisiniz prins teknik ?

    5 kuruşluk bilginle neyi kanıtlamaya çalışıyorsun?

    benzinde kurşun var subapları yağlar, ama uzun zamandır motorlar kurşunsuz benzine göre üretiliyor zaten. yani bu koşullara uygun araçlarda hiçbir sıkıntı doğurmaz. dünyada yaygın olarak kullanılan bu sistem, herhalde geniş ar-ge sonuçları doğrultusunda bu seviyeye gelmiştir. gün geçtikçe de daha ileri seviye sistemler çıkıyor. bu büyük teknoloji içerisindeki tonlarca mühendis düşünememiş motora zarar vereceğini, milyonlarca dolar araştırma geliştirme yatırımını boşuna yapmış, birtek sen haklısın.

    Kafan mı güzel arkadaş. Sana kursundan bahseden yok. Yagdan bahsediyorum sana. Kaldi ki fabrika uretimi orjinal lpg lere laf eden yok. Bahsettigim sonradan takılanlarla ilgili. Benzinde ki yag motorun asınmasını önler. 5 kurusluk bilgi de sen neden dusunemiyorsun. Lpg de ne var ? Fabrikada lpg li üreten muhendis motoruda lpg ye göre kuruyor. Hic olmazsa belgesele bak. Ama senin burdaki benzinli arabana hicbir degisiklik yapmadan lpg takıyorsun. Sonrada laf ediyorsun.

    Mobilde olmasam sana lpg li motorun verilerini bulup atarim da gorursun benzinle arasindaki farkları. Arastırıp ta konusun bundan sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nevrotikstar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: nevrotikstar

    ne derseniz deyin arkadan darbede patlayan LPG'li araçlar gerçeğini değiştirmez... motoru öldürdüğüde gerçek... tekerlekli tabut/tekerlekli fırın kullanmaya amma meraklıymışsınız...

    Bazı ön yargıları yıkmak zor oluyor.

    Albert Einstein ne güzel söylemiş; '' Bir ön yargıyı yıkmak atomu parcalamaktan zordur.''

    Ben yinede kendimi tutamayacağım,bişeyler karalayacağım; internette arkadan vurulmuş lpg li kazalı araç fotoğrafları var, oradaki tanklar aynen duruyorlar. Bir makina mühendisi olarak tankların yapılarını biliyorum, kolay kolay patlayacak yapıda değiller. Ama merdiven altı şeklinde tabir edilen,denetimden uzak, ucuz işcilik olursa bişey diyemem. Bindiğim bir taksi buram buram gaz kokuyordu, bu gaz bagaja birikme yaparsa elbette kaza anında patlayacaktır. Taksici umursamıyordu, bişey olmaz abi diyordu. Eh hal böyle olunca insan düşünüyor.



    Kesinlikle katılıyorum. Volvo S60'a fabrikadan LPG'li model çıkarmadan önce bir dizi Güvenlik testi yapmıştı. LPG'li S60'ı önde meşhur Ncap bariyeri, arkadan Tır çarpma efekti yaratıyorlardı. Tankı delemediler. Sonra Aynı tankı söküp, doğrudan Bariyer ve kamyon arasına sıkıştırma efekti yaptılar. Tank büküldü. Ama sızdırmadı. Kısaca LPG tahlikeliymiş, vs. vs. geçiniz agalar. Düzgün montaj, kaliteli malzeme ile Benzin deposundan daha güvenli LPG tankı. Söz konusu LPG sistemi Prins'ti sanırım. Emin değilim. Volvo Fabrikadan LPG'li modelleri ilk hangi LPG markası ile üretmeye başladı ise o marka idi işte.

    Arkadan büyük araba hızla çarpması durumunda LPG Tankının Arka koltuğu dürttüğünü söyleseniz neyse, bu daha doğru bir tespit olurdu. Ama simit LPG'de Simiti arka koltuğa ittirecek kuvvet sanırım hiçbir sütunu sağ bırakmaz. Arka koltuktakilerin zaten o an işi Allah'a kalmıştır.

    Daha önce bir karşılaştırma yapmıştım. Araca benzinli binip daha uzun motor ömrü ile gitmekle, LPG'li binip aynı km'yi yapabilmek için arada bir kere motor yaptırsanız gene LPG çok daha ekonomik oluyordu. Aynısı Porsche için de geçerlidir. Porsche'a bile motor toplamak zor değil. Wankel değil neticede. LPG ile yaptığı ekonomi ile 200.000km'de bir motor toplasanız gene ciddi karda olursunuz. Kaldı ki bu araçların ilk sahiplerinin çoğu araba o km'leri görmeden satıyor. Edilen tasarruf cebe kalıyor...

    LPG zarar veriyor olsa bile 0'dan LPG'li bir araba 200.000km civarında su koyuyor. Kaçınız 200.000 km boyunca aynı arabaya biniyor? Bir de yapacağınız tasarruf düşünüldüğünde komple motor yaptırmak önemsiz bir para kalıyor. Oturun hesabını siz yapın. Ben henüz LPG'li arabaya binmedim. İlk fırsatta geçeceğim inşallah!

    Türkiye'de kaç kişi standartlara uygun dönüşüm yaptırıyor ki? haber ara gör arkadan çapılınca yada yolda giderken kendi kenine tutuşan araç sayısı çok olmuş...

    Evet, panamera'ya da onlardan taktıracaktık zaten... Bu muhabbet daha ne kadar böyle gider bilmem; ama ben yakında sıfırı 122.000TL'ye satılan Subaru'ma 4000TL civarında bir maliyet ile Teleflex LPG taktıracağım. Hiç sanmıyorum ki Panamera'ya dandiri bir yerde Atiker takmış olsunlar. Bilmem anlatabildim mi?

    Sanayide eli yüzü düzgün arabalara LPG takan birçok kaliteli işçilikli usta mevcut. Avrupa standartlarında iş yapıyorlar. Ankara'da Tunalı otogaz bunlardan biri mesela. Beyanat vermeden önce biraz incelemenizi tavsiye ederim. Bu insanlar Porsche Chayenne, Range Rover, Jaguar'lara karadüzen LPG takmıyorlar herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vikernes

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vikernes

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Siz simdi lpg nin motora zarar vermedigini mi söylüyorsunuz ? Kusura bakmayin da böyle derseniz sizin ustaliginizdan suphe ederim !!

    sen hangi vasıfla, neye dayanarak neyi savunuyorsun?

    O degilde sana ne oldu onu anlamadım. Arkadaş gerekli aciklamayı düzgün bir sekilde yapmis. Sen kimsin ki benim vasfımı sorgulayacaksın ? Sana mı kaldı ?

    Lpg kuru yakıt degil midir. Dizel ve benzin de yaglıdır. Haliyle yag motordaki asınmaları önler. Peki lpg bunu nasıl yapacak söylermisiniz prins teknik ?

    5 kuruşluk bilginle neyi kanıtlamaya çalışıyorsun?

    benzinde kurşun var subapları yağlar, ama uzun zamandır motorlar kurşunsuz benzine göre üretiliyor zaten. yani bu koşullara uygun araçlarda hiçbir sıkıntı doğurmaz. dünyada yaygın olarak kullanılan bu sistem, herhalde geniş ar-ge sonuçları doğrultusunda bu seviyeye gelmiştir. gün geçtikçe de daha ileri seviye sistemler çıkıyor. bu büyük teknoloji içerisindeki tonlarca mühendis düşünememiş motora zarar vereceğini, milyonlarca dolar araştırma geliştirme yatırımını boşuna yapmış, birtek sen haklısın.

    Kafan mı güzel arkadaş. Sana kursundan bahseden yok. Yagdan bahsediyorum sana. Kaldi ki fabrika uretimi orjinal lpg lere laf eden yok. Bahsettigim sonradan takılanlarla ilgili. Benzinde ki yag motorun asınmasını önler. 5 kurusluk bilgi de sen neden dusunemiyorsun. Lpg de ne var ? Fabrikada lpg li üreten muhendis motoruda lpg ye göre kuruyor. Hic olmazsa belgesele bak. Ama senin burdaki benzinli arabana hicbir degisiklik yapmadan lpg takıyorsun. Sonrada laf ediyorsun.

    Mobilde olmasam sana lpg li motorun verilerini bulup atarim da gorursun benzinle arasindaki farkları. Arastırıp ta konusun bundan sonra

    Bu hiddet bu celal nedir beyler? Bir dandik araba bir dandik LPG, gireceksiniz birbirinize. Sakin biraz...

    Ben 200.000km boyunca sıkıntı çıkarmamış onlarca LPG'li arabaya tanık oldum. Ben de LPG'nin motora zarar verdiğine inanıyorum. Ancak 200.000'e gelene kadar yaptığınız tasarrufun yanında motor yaptırma maliyeti hiçbirşey. LPG takribi %35 ila %40 tasarruf sağlıyor. Ortalama 7.5 litre yakan ekonomik bir aracımız var diyelim. 7.5 x 4.7 = 35.25 TL / 100km

    200.000km'de : 2000 x 35.25 = 70500TL Yakıt masrafınız olacak.

    Lpg ile 70.500'ün %35'ini alsak : 24.675 TL tasarruf yapacaksınız.

    100.000km'de 12.350TL tasarruf yapacaksınız.

    Bir benzin motorunu kazık yeseniz 4.000TL'ye toplarsınız. Motorunuz 200.000'i boşverin, 100.000'de su koysa, 8.350TL gene karda olursunuz. O da %35 tasarruf oranı ile. LPG'nin tasarrufu %40'i bulursa ara iyice açılır.

    Kısaca motora zarar verse bile bir önemi yok. Çoğu arabanın sandık motoru bile 10.000TL'den aşağı! Gene kardasınız...

    Kullandığımız neredeyse hiçbir araba aslen otomobil değil. Evladiyelik hiç değil. Toplamda daha ekonomik olacaksa daha sık motor yaptırmayı göze almanın neresi yanlış? Kullandığımız arabaların 5-7 sene sonra hurda olacağını düşünürsek hele... Klasik ve klasik adayı araçlara LPG takılmasına ben de karşıyım; ama gerisi için "hiç önemli değil, motora zararlı olsa bile iyi" diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vikernes

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Siz simdi lpg nin motora zarar vermedigini mi söylüyorsunuz ? Kusura bakmayin da böyle derseniz sizin ustaliginizdan suphe ederim !!

    sen hangi vasıfla, neye dayanarak neyi savunuyorsun?

    O degilde sana ne oldu onu anlamadım. Arkadaş gerekli aciklamayı düzgün bir sekilde yapmis. Sen kimsin ki benim vasfımı sorgulayacaksın ? Sana mı kaldı ?

    Lpg kuru yakıt degil midir. Dizel ve benzin de yaglıdır. Haliyle yag motordaki asınmaları önler. Peki lpg bunu nasıl yapacak söylermisiniz prins teknik ?

    Kuru yakit ne yahu? Birakin su 3. sinif sanayi ustasi agizlarini artik.

    Benzin de, mazot da yagli falan degildir ve subaplari yaglamaz.

    Kursunlu benzin satisi durduruldugundan beri benzinliklerde subaplari koruyan bir yakit satilmiyor.

    Ogrenin sunu artik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vikernes

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vikernes

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Siz simdi lpg nin motora zarar vermedigini mi söylüyorsunuz ? Kusura bakmayin da böyle derseniz sizin ustaliginizdan suphe ederim !!

    sen hangi vasıfla, neye dayanarak neyi savunuyorsun?

    O degilde sana ne oldu onu anlamadım. Arkadaş gerekli aciklamayı düzgün bir sekilde yapmis. Sen kimsin ki benim vasfımı sorgulayacaksın ? Sana mı kaldı ?

    Lpg kuru yakıt degil midir. Dizel ve benzin de yaglıdır. Haliyle yag motordaki asınmaları önler. Peki lpg bunu nasıl yapacak söylermisiniz prins teknik ?

    5 kuruşluk bilginle neyi kanıtlamaya çalışıyorsun?

    benzinde kurşun var subapları yağlar, ama uzun zamandır motorlar kurşunsuz benzine göre üretiliyor zaten. yani bu koşullara uygun araçlarda hiçbir sıkıntı doğurmaz. dünyada yaygın olarak kullanılan bu sistem, herhalde geniş ar-ge sonuçları doğrultusunda bu seviyeye gelmiştir. gün geçtikçe de daha ileri seviye sistemler çıkıyor. bu büyük teknoloji içerisindeki tonlarca mühendis düşünememiş motora zarar vereceğini, milyonlarca dolar araştırma geliştirme yatırımını boşuna yapmış, birtek sen haklısın.

    Kafan mı güzel arkadaş. Sana kursundan bahseden yok. Yagdan bahsediyorum sana. Kaldi ki fabrika uretimi orjinal lpg lere laf eden yok. Bahsettigim sonradan takılanlarla ilgili. Benzinde ki yag motorun asınmasını önler. 5 kurusluk bilgi de sen neden dusunemiyorsun. Lpg de ne var ? Fabrikada lpg li üreten muhendis motoruda lpg ye göre kuruyor. Hic olmazsa belgesele bak. Ama senin burdaki benzinli arabana hicbir degisiklik yapmadan lpg takıyorsun. Sonrada laf ediyorsun.

    Mobilde olmasam sana lpg li motorun verilerini bulup atarim da gorursun benzinle arasindaki farkları. Arastırıp ta konusun bundan sonra

    Madem LPG kuru benzin yağlı ( ki öyle birşey yok ) bu kuruluk sonradan takılanlara zarar veriyor fabrika çıkışı takılanlara zarar vermiyor öyle mi ? Fabrikada LPG'li üreten mühendis motoru ona göre falan kurmuyor,direk LPG ile çalışmaya göre araçları sadece Koreliler yapıyor,VW ve Opel'de yapılanlar fabrikada yapıılan OEM dönüşümlerden farksız.

    Ayrıca benzinde yağlı falan değildir şunu öğrenin artık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vikernes

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vikernes

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Siz simdi lpg nin motora zarar vermedigini mi söylüyorsunuz ? Kusura bakmayin da böyle derseniz sizin ustaliginizdan suphe ederim !!

    sen hangi vasıfla, neye dayanarak neyi savunuyorsun?

    O degilde sana ne oldu onu anlamadım. Arkadaş gerekli aciklamayı düzgün bir sekilde yapmis. Sen kimsin ki benim vasfımı sorgulayacaksın ? Sana mı kaldı ?

    Lpg kuru yakıt degil midir. Dizel ve benzin de yaglıdır. Haliyle yag motordaki asınmaları önler. Peki lpg bunu nasıl yapacak söylermisiniz prins teknik ?

    5 kuruşluk bilginle neyi kanıtlamaya çalışıyorsun?

    benzinde kurşun var subapları yağlar, ama uzun zamandır motorlar kurşunsuz benzine göre üretiliyor zaten. yani bu koşullara uygun araçlarda hiçbir sıkıntı doğurmaz. dünyada yaygın olarak kullanılan bu sistem, herhalde geniş ar-ge sonuçları doğrultusunda bu seviyeye gelmiştir. gün geçtikçe de daha ileri seviye sistemler çıkıyor. bu büyük teknoloji içerisindeki tonlarca mühendis düşünememiş motora zarar vereceğini, milyonlarca dolar araştırma geliştirme yatırımını boşuna yapmış, birtek sen haklısın.

    Kafan mı güzel arkadaş. Sana kursundan bahseden yok. Yagdan bahsediyorum sana. Kaldi ki fabrika uretimi orjinal lpg lere laf eden yok. Bahsettigim sonradan takılanlarla ilgili. Benzinde ki yag motorun asınmasını önler. 5 kurusluk bilgi de sen neden dusunemiyorsun. Lpg de ne var ? Fabrikada lpg li üreten muhendis motoruda lpg ye göre kuruyor. Hic olmazsa belgesele bak. Ama senin burdaki benzinli arabana hicbir degisiklik yapmadan lpg takıyorsun. Sonrada laf ediyorsun.

    Mobilde olmasam sana lpg li motorun verilerini bulup atarim da gorursun benzinle arasindaki farkları. Arastırıp ta konusun bundan sonra

    Bu hiddet bu celal nedir beyler? Bir dandik araba bir dandik LPG, gireceksiniz birbirinize. Sakin biraz...

    Ben 200.000km boyunca sıkıntı çıkarmamış onlarca LPG'li arabaya tanık oldum. Ben de LPG'nin motora zarar verdiğine inanıyorum. Ancak 200.000'e gelene kadar yaptığınız tasarrufun yanında motor yaptırma maliyeti hiçbirşey. LPG takribi %35 ila %40 tasarruf sağlıyor. Ortalama 7.5 litre yakan ekonomik bir aracımız var diyelim. 7.5 x 4.7 = 35.25 TL / 100km

    200.000km'de : 2000 x 35.25 = 70500TL Yakıt masrafınız olacak.

    Lpg ile 70.500'ün %35'ini alsak : 24.675 TL tasarruf yapacaksınız.

    100.000km'de 12.350TL tasarruf yapacaksınız.

    Bir benzin motorunu kazık yeseniz 4.000TL'ye toplarsınız. Motorunuz 200.000'i boşverin, 100.000'de su koysa, 8.350TL gene karda olursunuz. O da %35 tasarruf oranı ile. LPG'nin tasarrufu %40'i bulursa ara iyice açılır.

    Kısaca motora zarar verse bile bir önemi yok. Çoğu arabanın sandık motoru bile 10.000TL'den aşağı! Gene kardasınız...

    Kullandığımız neredeyse hiçbir araba aslen otomobil değil. Evladiyelik hiç değil. Toplamda daha ekonomik olacaksa daha sık motor yaptırmayı göze almanın neresi yanlış? Kullandığımız arabaların 5-7 sene sonra hurda olacağını düşünürsek hele... Klasik ve klasik adayı araçlara LPG takılmasına ben de karşıyım; ama gerisi için "hiç önemli değil, motora zararlı olsa bile iyi" diyorum.

    Budur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nevrotikstar
    Türkiye'de kaç kişi standartlara uygun dönüşüm yaptırıyor ki? haber ara gör arkadan çapılınca yada yolda giderken kendi kenine tutuşan araç sayısı çok olmuş...

    Sorun o haberlere koşulsuz inanmanız zaten. O haberleri yapanlar ilgi çekeceğini bildikleri için suçu direk LPG'ye atıyorlar. İnanan da oluyor işte sizin gibi. Amaç ilgi çekmek.

    O habercilerin teknik bir inceleme falan mı yaptığını sanıyorsunuz o haberleri yapmadan önce. Bir arabanın yanmasına neden olacak pek çok sebep var.

    Alın size feci bir LPG'li araba kazası.

     Benzine yapılan zamlar ve 2012 Porsche Panamera Prins LPG Dönüşümü


     Benzine yapılan zamlar ve 2012 Porsche Panamera Prins LPG Dönüşümü


     Benzine yapılan zamlar ve 2012 Porsche Panamera Prins LPG Dönüşümü




  • Forumda daha önce haberlerde3ki çarpıtma üzerine konuşulan bir başlıktaki bir mesajı paylaşıyorum sizinle.


    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    2A MÜHENDİSLİK A. Ş. ' nin konuyla ilgili basın bültenini beğendim. Paylaşıyorum.

    BASIN BÜLTENİ
    DENETİMSİZLİK YİNE 6 CANA MAL OLDU
    6.Ocak.2011 tarihinde 51 KU 580 Plakalı otomobilin, Bor-Zenger karayolunda 68 DD 243 plakalı araca çarpması sonucu meydana gelen kazada 6 kişinin hayatını kaybetmesi haberi, yazılı basında yine “LPG’ li araçlar kafa kafaya çarpıştı, 7 kişi yanarak can verdi” şeklinde çarpıtılarak verildi.
    Olay yerinde yapılan inceleme sonucu; araçların birinin LPG’ li olduğu, LPG’ li aracın yağışlı havada aşırı hız ve hatalı sollama sonucu karşı şeritten gelen araca çarptığı tespit edilmiştir. Kaza raporunda kazanın LPG ile bir bağlantısının olmadığı kanaatinin yeraldığı öğrenilmiştir.
    Ayrıca LPG’ li aracın, Makina Mühendisleri Odası denetiminden geçmediği, LPG’ li olduğuna dair gerek Makina Mühendisleri Odası, gerekse Trafikte her hangi bir kaydı olmadığı yetkililer tarafından açıklanmıştır.
    Kazaya karışan LPG’ li aracın fotoğraflarından görüleceği üzere, şiddetli çarpışmaya rağmen tank yerinde ve multivalfi üzerindedir. İçerisinde gaz olmasına rağmen yangın içerisinde kalan tank patlamamış ve tank üzerindeki emniyet valfinin görevini yaptığı anlaşılmaktadır.

     Benzine yapılan zamlar ve 2012 Porsche Panamera Prins LPG Dönüşümü



     Benzine yapılan zamlar ve 2012 Porsche Panamera Prins LPG Dönüşümü



     Benzine yapılan zamlar ve 2012 Porsche Panamera Prins LPG Dönüşümü


     Benzine yapılan zamlar ve 2012 Porsche Panamera Prins LPG Dönüşümü



     Benzine yapılan zamlar ve 2012 Porsche Panamera Prins LPG Dönüşümü


    DENETİMLER NE DURUMDA?

    Bugün ülkemizde 10 Milyon aracın %25’ i LPG’ li. LPG’ li araçların %90’ a yakın bölümü MMO denetiminden geçmiş durumda. Bu oranı %100 yapabilmek için trafik denetimlerinin daha etkin yapılması gerekiyor. Bir başka deyişle yaklaşık 250.000 civarında LPG’ li araç denetimsiz bir şekilde trafikte dolaşıyor.
    Oysa LPG dönüşümü sonrası araçlar MMO tarafından tek tek kontrol ediliyor, gaz sızdırmazlık testleri yapılıyor ve kullanılan ürünlerin standarda uygun olup olmadığı kontrol ediliyor. Hatta araçlarda kullanılan ürünlerin seri numaraları kayıt altına alınıyor ve kullanılmış ürünlerin ikinci kez başka bir araçta kullanılması engelleniyor. Bu kontrolden sonra araçlar Karayolları Muayene istasyonlarında ikinci bir kontrolden daha geçiriliyor. Özet olarak otogaz sektöründe başka bir sektörde olmayan etkin bir kamu denetimi var.
    Sektörün sıkıntısı dönüşüm sonrası araç sahiplerinin trafik tescillerini zamanında yaptırmamasıdır. Dönüşüm sonrası trafik tescili için gerekli evraklar dönüşümü yapan montaj işyeri tarafından araç sahibine teslim ediliyor. Ancak araç sahibi en az 300,-TL tutan bu tescil için aracının muayene süresinin dolmasını bekliyor veya bir trafik denetimine rastlayıncaya bu işlemi erteliyor.
    Böylece hem trafikte kaçak dolaşıyor, hemde aracı kasko kapsamı dışına çıkmış oluyor.
    LPG KULLANICILARININ hem kendi, hemde trafikte seyreden diğer araç kullanıcılarının can ve mal güvenliği için sorumluluk bilinciyle hareket edip, yasaların öngördüğü şekilde araçlarının tescil ve muayenelerini zamanında yaptırmaları gereklidir.

    LPG’ Lİ ARAÇ KULLANICILARININ DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR:
    Öncelikle dönüşüm yaptırmak isteyenlerin marka seçiminde dikkatli olmaları gerekiyor. Müşteri memnuniyeti sağlamış, geniş bir servis ağına sahip ve otomobil firmaları tarafından yeni nesil araçlara teknolojik uyumu test edilip onaylanarak sıfır araçlara monte edilmeye değer bulunan ürünleri tercih etmeleri gerekiyor.
    Dönüşüm Sonrasında ise, araçta yapılan yakıt tadilatını ruhsatlarına işletmeleri gerekiyor. Çoğu kullanıcı bu işlemleri geciktiriyor. İki defa masraf yapmamak için aracının muayene süresinin gelmesini bekliyor. Otogazın teşviği kapsamında muayene ücretlerinden vazgeçilmesi durumunda tüm LPG’ li araçlar zamanında kayıt altına alınmış olacaktır.

    Dönüşüm Sonrasında:

    1. LPG’ li bir aracın benzin bakımları zamanında ve aksatılmadan yapılmalıdır. En çok karşılaştığımız sorun, aracı LPG dönüşümünden sonra normal araç bakımlarını yaptırılmamasıdır. LPG dönüşümünden sonra da araç bakımları zamanında yaptırılmalı, araç hava filtresi, yağ ve yağ filtresi ile buji değişimleri aksatılmamalıdır. Unutulmamalıdır ki, aracın LPG’ de düzgün çalışması, benzinde de düzgün çalışmasıyla mümkündür. Ayrıca yeni sistemlerde aracın ilk çalışması her zaman benzinle olmaktadır. Aracın benzin pompasının ve katalitik konvertörünün zarar görmemesi için benzin deposunda daima ¼ benzin olmalıdır.

    2. LPG’ li araçların 10- 15.000 km de periyodik bakımları vardır. Bu bakımlar yetkili LPG montaj servisinde yaptırılmalıdır. LPG filtreleri değiştirilmeli, bağlantılarda kaçak kontrolleri yapılmalıdır. Aracın ayarları kontrol edilmeli, gerekiyorsa yeniden yapılmalıdır.

    3. LPG aslında kokusuz bir gazdır. Bir kaçak halinde fark edilebilmesi için sonradan kokulandırılmıştır. Böyle bir kaçağın fark edilmesi halinde LPG sistemi kapatılarak derhal yetkili montaj servisine gidilmelidir.

    4. Özel araçların 2 yılda bir, ticari araçların her yıl muayeneden geçme zorunluluğu vardır. LPG’ li araçlar bu aşamada MMO’ sının gaz sızdırmazlık kontrol birimlerinden gaz sızdırmazlık raporu almaları gerekmektedir. Bu periyodik kontrollerin aksatılmaması, araç muayenelerinin zamanında yaptırılması yasal bir zorunluluktur.

    5. Aracına LPG sistemi monte eden vatandaşların araçlarına LPG sistemi taktırdığına dair bilgiyi Sigorta firmasına bildirmeleri gerekmektedir. Bildirilmediği taktirde LPG’den dolayı meydana gelebilecek herhangi bir durumda araçlar kasko kapsamı dışında kalabilmektedir.

    6. Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkındaki yönetmeliğin ilgili maddesine göre LPG tanklarının ömrü imal tarihinden itibaren 10 yıldır. İmal tarihi itibari ile ekonomik ömrü tamamlanmış tankları olan vatandaşların tanklarını yetkili bir firmada değiştirmeleri kendi can ve mal güvenliği açısından büyük önem arz etmektedir.

    7. Emniyetli dolum seviyesi %80’ dir. Yani tank hacminin %20’ si gaz, %80’i likit LPG olmalıdır. Dolum esnasında daha fazla yakıt almak için aracın sallanması yanlıştır. Bu hem aşırı dolum nedeniyle tehlikelidir, hem de tank üzerindeki valf sisteminin bozulmasına neden olur. Bu nedenle dolum esnasında araç sallanmamalı, sallayanlar uyarılmalıdır.

    8. LPG ikmali kontrol altındaki istasyonlardan ve kalitesini garanti eden firmalardan yapılmalıdır. Maalesef Otogaz kalitesi ülkenin her bölgesinde gerektiği şekilde denetlenememektedir. Kalitesiz otogaz, dönüşüm kitlerinin hem metal, hem de lastik aksamına zarar vermektedir. LPG aldığımız istasyonlara çok dikkat etmeliyiz.
    Bugün ülkemizde otogaz sektörü on binlerce kişiye istihdam sağlayan dev bir sektör haline gelmiştir. Başlangıçta tüm ürünler yurtdışından ithal edilirken bugün dönüşümde kullanılan ürünlerin büyük bölümü ülkemizde üretilmektedir. Araçlarda kullanılan LPG tankları başlangıçta ithal ediliyordu, şimdi tankların tamamı ülkemizde üretiliyor ve tüm dünyaya ihraç ediliyor. Aynı şekilde sistemde kullanılan bakır borular, hortumlar, kablolar gibi birçok yan ürün dünya standartlarına uygun bir şekilde ülkemizde üretiliyor ve tüm dünyaya ihraç ediliyor. Ülkemiz bugün tüm dünyaya LPG kiti ekipmanları sağlayan bir konuma gelmiştir. Dünyada çevreci yakıtların rolü KYOTO protokolü nedeniyle çok artmıştır ve Türkiye hızla gelişen otogaz sektörü nedeniyle bu ürünlerin ihracatında çok avantajlı bir konuma gelmiş bulunmaktadır. Bu fırsatın iyi değerlendirilmesi ve bu konuda çalışan firmaların desteklenmesi gerekmektedir.
    OTOGAZ güvenlidir:
    Bütün dünyada otomotiv firmaları benzin için dizayn edilmiş araçlara (hiç bir modifikasyon yapmadan) fabrikasyon olarak alternatif yakıt kullanmak üzere LPG ve CNG kitleri takıyorlar.
    Ayrıca ülkemizde de uygulamada olan en son ECE R 67.01 sayılı Avrupa Birliği normlarına göre;
    - LPG tank üzerindeki multivalf üzerinde gazı akışını kesen uzaktan kumandalı ekstra bir selenoid vana,
    - LPG tankı üzerindeki multivalfe entegre 27 bar basınçta açan bir emniyet valfi ile 120 derecede eriyen sigorta,
    - LPG tankı Bon-Fire (Yangın Testi)-LPG ile dolu tank yangına maruz bırakılarak, tank üzerindeki multivalf sayesinde tankın patlamadan basınç sıfırlanıncaya kadar dayanması test edilmektedir. Bu testi geçmeyen tank ve multivalf araçlara takılamaz (ECE R 67.01 Standardı)
    - LPG tank bağlantılarını güvenilirliğinin çarpışma testleriyle onaylanması. ECE R 67.01 Normuna göre tank bağlantıları önden ve arkadan çarpmalarda 20g, yandan çarpmalarda 8g kuvvete dayanmak mecburiyetindedir.
    LPG tankları sistemin en büyük parçası olup, aracın arka bölümüne yerleştirilmektedir. Standartlara göre tankların imalat tarihinden itibaren 10 yıl içerisinde yenilenmesi gerekmektedir. Tanklar 30 bar işletme, 67,5 Bar patlama basıncına sahiptir. Tank içerisindeki LPG basıncının 10 Barı geçmediği göz önüne alınırsa emniyet katsayısının çok yüksek olduğu görülür.
    Zaman zaman medyada yeralan “araçtaki bomba” yakıştırması yanlıştır. Yaşanan olaylar LPG tankının “araçtaki bomba” değil, araçta koruyucu kalkan olduğunu göstermiştir.

    YAPILMASI GEREKENLER:

    1- Trafik denetimleri sıklaştırılmalıdır. Böylece kullanıcıların kayıt dışı LPG’ li araç kullanmalarının önüne geçilmiş olacaktır.

    2- LPG’ li araçların trafik tescillerinde alınan ücretler düşürülmelidir. Böylece bütün LPG’ li araçlar kayıt altına alınmış olacaktır.

    3- Piyasada satılan otogaz kalitesi denetim altına alınmalı, kontroller sıklaştırılmalıdır. Büyük çoğunluğu ithal edilen gazın gümrüklerde kontrolu şarttır. Standart dışı gazın ülkeye girmesi önlenmelidir.

    4- Otogaz kitlerini oluşturan ürünlerin denetimleri yapılmalıdır. Ürün bir defa belgelendirildikten sonra denetlenmemektedir.

    5- Otogaz kitlerinin sadece TSE belgeli montaj işyerlerine montaj koşuluyla verilmesi için yasa ve yönetmeliklerde gerekli değişiklikler yapılmalıdır. Hem otogaz kitleri, hem de bunların yedek parçaları sadece TSE belgeli montaj işyerlerinde bulunmalıdır. Böylece TSE belgeli, mühendis istihdam eden montaj işyerlerinin merdiven altı, korsan montajcıların haksız rekabetinden korunması mümkün olacaktır.

    Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek otogazı üzücü kazalar, tecrübeler yaşamadan kullanabiliriz. Bu konuda en başta kullanıcılar olmak üzere montajcısından, LPG şirketlerine kadar her kesimin üzerine düşen görevler var.
    Bu görev bilinciyle; Gelecekte de yaşanabilir bir çevre için herkesi otogazı yasalara uygun kullanmaya ve sektörü desteklemeye davet ediyoruz.

    Saygılarımızla,
    KADİR ÖRÜCÜ
    MAKİNA MÜHENDİSİ
    2A MÜHENDİSLİK A.Ş.
    YÖNETİM KURULU BAŞKANI





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vikernes

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vikernes

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Siz simdi lpg nin motora zarar vermedigini mi söylüyorsunuz ? Kusura bakmayin da böyle derseniz sizin ustaliginizdan suphe ederim !!

    sen hangi vasıfla, neye dayanarak neyi savunuyorsun?

    O degilde sana ne oldu onu anlamadım. Arkadaş gerekli aciklamayı düzgün bir sekilde yapmis. Sen kimsin ki benim vasfımı sorgulayacaksın ? Sana mı kaldı ?

    Lpg kuru yakıt degil midir. Dizel ve benzin de yaglıdır. Haliyle yag motordaki asınmaları önler. Peki lpg bunu nasıl yapacak söylermisiniz prins teknik ?

    5 kuruşluk bilginle neyi kanıtlamaya çalışıyorsun?

    benzinde kurşun var subapları yağlar, ama uzun zamandır motorlar kurşunsuz benzine göre üretiliyor zaten. yani bu koşullara uygun araçlarda hiçbir sıkıntı doğurmaz. dünyada yaygın olarak kullanılan bu sistem, herhalde geniş ar-ge sonuçları doğrultusunda bu seviyeye gelmiştir. gün geçtikçe de daha ileri seviye sistemler çıkıyor. bu büyük teknoloji içerisindeki tonlarca mühendis düşünememiş motora zarar vereceğini, milyonlarca dolar araştırma geliştirme yatırımını boşuna yapmış, birtek sen haklısın.

    Kafan mı güzel arkadaş. Sana kursundan bahseden yok. Yagdan bahsediyorum sana. Kaldi ki fabrika uretimi orjinal lpg lere laf eden yok. Bahsettigim sonradan takılanlarla ilgili. Benzinde ki yag motorun asınmasını önler. 5 kurusluk bilgi de sen neden dusunemiyorsun. Lpg de ne var ? Fabrikada lpg li üreten muhendis motoruda lpg ye göre kuruyor. Hic olmazsa belgesele bak. Ama senin burdaki benzinli arabana hicbir degisiklik yapmadan lpg takıyorsun. Sonrada laf ediyorsun.

    Mobilde olmasam sana lpg li motorun verilerini bulup atarim da gorursun benzinle arasindaki farkları. Arastırıp ta konusun bundan sonra

    Bu hiddet bu celal nedir beyler? Bir dandik araba bir dandik LPG, gireceksiniz birbirinize. Sakin biraz...

    Ben 200.000km boyunca sıkıntı çıkarmamış onlarca LPG'li arabaya tanık oldum. Ben de LPG'nin motora zarar verdiğine inanıyorum. Ancak 200.000'e gelene kadar yaptığınız tasarrufun yanında motor yaptırma maliyeti hiçbirşey. LPG takribi %35 ila %40 tasarruf sağlıyor. Ortalama 7.5 litre yakan ekonomik bir aracımız var diyelim. 7.5 x 4.7 = 35.25 TL / 100km

    200.000km'de : 2000 x 35.25 = 70500TL Yakıt masrafınız olacak.

    Lpg ile 70.500'ün %35'ini alsak : 24.675 TL tasarruf yapacaksınız.

    100.000km'de 12.350TL tasarruf yapacaksınız.

    Bir benzin motorunu kazık yeseniz 4.000TL'ye toplarsınız. Motorunuz 200.000'i boşverin, 100.000'de su koysa, 8.350TL gene karda olursunuz. O da %35 tasarruf oranı ile. LPG'nin tasarrufu %40'i bulursa ara iyice açılır.

    Kısaca motora zarar verse bile bir önemi yok. Çoğu arabanın sandık motoru bile 10.000TL'den aşağı! Gene kardasınız...

    Kullandığımız neredeyse hiçbir araba aslen otomobil değil. Evladiyelik hiç değil. Toplamda daha ekonomik olacaksa daha sık motor yaptırmayı göze almanın neresi yanlış? Kullandığımız arabaların 5-7 sene sonra hurda olacağını düşünürsek hele... Klasik ve klasik adayı araçlara LPG takılmasına ben de karşıyım; ama gerisi için "hiç önemli değil, motora zararlı olsa bile iyi" diyorum.

    Yazılara bakarsanız arkadasın konusma tarzina. Neden boyle oldugunu görürsünüz. Arkadasa kızmadım zaten de nasıl konusulur biraz ogrenmesi gerek.

    Yanlıs anlamayın lpg ye karsı degilim. Konudaki mesajların birinde bende olsam panameraya da dahil lpg yi taktırırım dedim. Demek istedigim lpg nin motora zarar verdigi idi. Bu ama 50 bin olur ama 500 bin. Ama illaki zarar verir.

    Kuru yakıtı soranlar olmus. Kuru yakıt Gazdır.Sanayi laflarını bırakın diyorsunuz da o sanayi de adam sizden bin kat daha bilgili. Her gün motorla ugrasıyorlar. E bir zahmet de biraz bilsinler degil mi ??

    Sonuncusu da bifuel vs fabrikasyon olarak gaz cıkan arabayla normal benzin arasında nasıl bir fark vardır. Fark yok diyenler arastırsın da öyle konussun bir zahmet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the best or nothing

    LPG dönüşüm sistemleri yapan bir firma, Hummer’dan Mercedes’e, BMW’den Porsche’ye kadar birçok araca LPG sistemi taktı. Binlerce dolar ve euro’luk araçların çok benzin yaktığını belirten Uludağ Otogaz sahibi Özkan Sümer, benzin ve mazotun sürekli zamlanıyor olmasının lüks araç sahiplerini de bıktırdığını söyledi.

    Benzin zamları ile birlikte LPG sistemlerine talebin arttığını ifade eden Özkan Sümer, 140 bin dolarlık Hummer cip, 80 bin euro’luk Porsche, 120 bin liralık Mercedes, yine binlerce dolarlık BMW, Opel, Jaguar gibi lüks araçlara LPG sistemi taktıklarını kaydetti.

    Lüks araç sahiplerinin LPG sistemini tercihindeki en önemli nedenin benzin zammı olduğunu belirten Sümer, yine dizel ve benzinli araçların yüksek vergisinin de LPG tercih sebebi olduğunu söyledi. Son benzin zamları ile talep artışı yaşadıklarını da dile getiren Sümer, 4.77 lira benzin, 3.80 olan mazot fiyatlarına karşın otogazın ise 2.72 lira ile yüzde 50’ye yakın daha tasarruflu olduğunu ifade etti.


    http://www.hurriyetoto.com/haberler/1374/benzine-yapilan-zamlar-luks-araclari-lpgli-yapti




    Prins Sıralı Sistem LPG dönüşümü uygulanmış 2012 Porsche Panamera

     Benzine yapılan zamlar ve 2012 Porsche Panamera Prins LPG Dönüşümü





    Konunun reklam olduğunu düşünenler, şahsımla bir alakası yoktur sadece paylaşmak istedim, konunun kaynağını aşağıda veriyorum buradan alıntı yapılmıştır kimse yanlış düşüncelere kapılmasın zaten yazılarımı takip edenler dönüşüm istasyonumun olmadığını bilirler :)
    http://forum.donanimhaber.com/m_55781274/mpage_5/key_/tm.htm


    ne durumlara düştük halimize bak,

    Yakında F-16 ların camlarında LPG yazarsa şaşırmayın




  • jet yakıtına LPG ile değişirse ne gibi sonuç olur deneme var mıdır ki? ama mantıklı geliyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    Herkesin fikrine saygım var ama ben her türlü araca LPG takılabileceğini savunan biriyim.

    Eğer daha az yakıt parası verme imkanım varsa neden taktırmayayım? Bugüne kadar elimizden 22 tane araba geçti. Sadece 2'si mazotlu idi. Diğer 20'si ise LPG'li. Ne bir sorun yaşadık, ne de itibar kaybı. Bence biraz takıntılı bir halkız. '' Oha ona takılır mı, yok artık, bu kadar da değil '' v.s. gibi yorumları sürekli duyuyoruz. Ayrıca vazgeçilmez yorumlardan biri de '' o kadar parası varsa benzinle de gezmeli, LPG taktırmış bir de utanmadan, yaptığı hesaba bak ''. Özellikle bunu diyenlere sinir oluyorum. 500 milyarlık jipe binen adam, mazotlu jipe binince ses çıkaran olmuyor. Ama yüksek hacimli lüks aracına LPG takınca hemen, pinti, utanmaz oluyor. Ee, mazotlu jipe binen adam tasarruf için biniyor, ona da desene pinti diye, hadi!

    Dediğim gibi, ön yargılarımızı kıramayan bir halk olduğumuz için, her şeye hala at gözlüğüyle bakar olduğumuz için bu tarz yorumları daha çok duyacağız..

    Takdir ettim, bunu yazmak için girmiştim.. Benden önce davranmışsınız, yurt dışında hem daha ucuz hem de daha çevreci diye binilen doğalgazlı ve LPGli araçlar burda sadece fakir malı olarak falan görülüyor sanırım. Ve bu yüzden de pinti, oha, çüş, aslan besleyen yemini düşünmez gibi laflar duymak gerçekten sıkıcı.




  • tabi tabi ezik LPG fanboyu... sanada takalım uç... ( confickerbelasına özel )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi grezimonk -- 25 Nisan 2012; 16:38:03 >
  • Benzine verecek Parası yoksa 525d alıp otururdu yerine
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CanOpener

    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Bir insan bir araca niye LPG taktirir ? Arac benzin masrafi gundelik hayatini etkiler.

    Altindan kalkamayacak duruma gelir. LPG den yaptigi ekonomiyi gundelik masraf sekilde degerlendirmek ister vs..vs..

    O zaman LPG taktirmaya karar verir.

    Bir adam bir arabaya 300 bin TL para verecek ve benzini biktiracak..

    Demek ki parasinin son kurusuyla almis o arabayi. Bizim toplumumuz sirf desinler diye araba ev almayi cok sever.

    LPG de bunlarin getirisi baska birsey degil. Porsche panameranin periodik bakimi nerden baksaniz ortalama 2500 Euro tutuyor.

    Anlamak guc bu araclara LPG taktiranlari.

    - Yok dogayi kirletmek istemiyormus
    - Yok ekonomi yapmak istiyormus.
    - Yok bilmem ne cogu hikaye bunlarin..

    Yakitinin masrafinin altindan kalkamayacagi arabayi alirsa sonuc boyle olur. Hem Porsche binmek iste hemde ekonomi yapmak iste

    Zaten Porsche alacak durumdaysan yada bir araca 250-300 bin TL verecek durumdaysan yakit hic problem olmaz.

    Anlamiyorum cidden bu insanlari. Yada Neden Diesel modelini almazlar o da ayri bir soru kafam
    da.

    İnsanlar LPG konusu olunca 300.000 lira verip ekonomi düşünülmez der; ama ekonomi yapmak için 300.000 liraya dizel araba alınmasını mantıklı karşılar.

    Bu da benim kafamda ayrı bir soru.



    Anlatamadim galiba

    Illa ekonomi yapmayi kafasina koymus diyelim adam

    neden dizelini almaz da benzinlisini alip LPG takma yoluna gider. Bunu anlamiyor
    um

    %99 Prins in reklamı bu, %1 ihtimal ise adam hakiki greenpeace ci, 300 bin lira veren araca %30-40 tasarruf yapcam diye güzelim aracı mahvetmez

    ben de ekonomi yapmak için dizel alacak birisi değilim mesela, kaç paralık araç olursa olsun, lpg'den yanayım. Ve benim birinci önceliğim dizelin çevreye verdiği gazlar da değil, benzinli aracın gidişi motor sesi sürüşü,keyfi,akışı. LPG+Benzin varken Dizeli daha bile ucuza verseler almam..




  • Parasıyla Değil mi kardeşim, Takın
  • ne kadar çevreci bir milletiz :)
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.