Şimdi Ara

Beklenen Konu: 7-Gang DSG (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
481
Cevap
7
Favori
40.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora


    quote:

    Orijinalden alıntı: zone

    dsg sorunu yüzünden polo almaktan vazgecmek üzereyim

    birçok 7 ileri dsg' nin özellikle bozuk yollarda sesli çalıştığı doğru. ancak şimdiye kadar başka sorun yaşayan çok kullanıcı yok.
    sorun yaşayan az sayıdakilerin arasından da genelde aracı ilk aldığında problem yaşayanlar ön planda. onların da araçlarındaki şanzuman garantiden değiştirilerek ya da yazılım yenilenerek sorunları gideriliyor. örneğin ilk onbeş-yirmi bin km. sorunsuz kullanıp sonrasında şanzuman kaynaklı sorun yaşayan müşteri ben duymadım. varsa bilemiyorum.
    7 ileri dsg özellikle bozuk yollarda çıkardığı ses dışında mükemmel çalışıyor, "sorunlu" diyebilmek için bunun istatistiğini oluşturmak ve incelemek gerekli diye düşünüyorum.

    ye değiştirmizlerse ayrıca 20 binlira fiyat olumu dsg için hem boş donanımla arac veriyorlar hemde pahalı satıyorlar kendi sınıflarına göre hemde arıza cıkarıcak birde 20 binlira isteyecekler biraz ayıp oluyor yani bilmiyorum vw noramalde sevrim ama adamı cileden cıkarıyorlar

    ayrıca dsg normal otomatik viteslilerden pahalı biz bu farkı sorunsuz ve iyi olsun diye veriyoruz ama böyle olması hiç iyi değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zone -- 9 Temmuz 2010; 12:11:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983

    Konuyu okumaya çalıştım, 4 sayfaya kadar dayanabildim, sonrası gelmedi :) DSG sorunlarıyla başlamış, TSI-FSI olayına girilmiş, hatta Japonların teknoloji konusundaki cesareti sorgulanmış vs. baya bir dağılmış konu bende kendimce hepsine değindiğim makale(?) tadında bir cevap yazayım dedim :P

    Otomatikleştirilmiş Çift Kavramalı Düz Şanzıman(Dual Clutch Transmission - DCT) olan ve Golf'te kullanılan 6 vitesli Islak tip DSG BorgWarner firması tarafından, 7 Vitesli kuru olan ise LuK firması tarafından tasarlanmış. Bu markaların dışında Getrag(BMW M3 - M DCT, Mercedes SLS AMG, Ferrari California, Mitsubishi Evo X - SST vs.), Ricardo(Bugatti Veyron 7 Vites Islak tip - DSG), ZF Friedrichshafen AG(Porsche 7 Vites Islak tip- PDK) gibi birçok markanın da Çift Kavramalı Vites sistemleri mevcut. Porsche yarış pistlerinde 80'lerde kullanmıştır PDK'yı. Kuru tipe geçişte; maliyet, montaj kolaylığı, düşük yakıt tüketim değerleri, Islak tip için gerekli soğutma için kullanılan yağ pompasının harcadığı enerji, yağ ile çalışan sistemlerdeki enerji kayıpları ve yağın ağırlığı gibi çeşitli sebepler var. Teknik olarak Çift Kavrama sayesinde Tek Kavramalı Düz Vitesle bir insanın yapacağından daha iyi hızlanması beklenirken, fabrika verilerine göre VW'nin bazı araç ve motorlarında daha hızlı, bazılarında ise aynı başarımı sağlıyor.

    TSI da uzun yıllardır yarış arabalarında bulunan ve modifiye için kullanılan TurboŞarj, SüperŞarj teknolojilerinin bir yol otomobili için FSI motora fabrikasyon olarak eklenmiş halidir. TSI benzeri bir uygulama Nissan tarafından 80'lerin sonlarında Nissan March(bizdeki adıyla Micra) Superturbo da uygulanmış, aracın motorunda SüperŞarj ve TurboŞarj birlikte kullanılmıştır.

    Ne Çift Kavramalı Vites, ne de TurboŞarj ve TwinŞarj VW'nin buluşu değildir, mevcut teknolojileri araçlarında kullanmış ve bunları DSG ve TSI adı altında pazarlamıştır. VW'nin buradaki başarısı bunları bir yol otomobilinde kullanıp tanıtımlarını ve pazarlamasını iyi yapmaktır.

    Japonlar otomotiv sektöründe çekingen değillerdir. Öyle olsa Mazda yıllar önce bir Avrupalının(Felix Wankel) bulduğu yüksek yakıt tüketimi olan Pistonsuz Rotorlu Motor(Pistonless Rotary Engine) teknolojisini kullanmazdı R100, RX-7 ve RX-8 de, üstüne de TurboŞarjlı versiyonunu çıkarmazdı bu motorun. Mitsubishi de EVO X'te SST Çift Kavramalı Vitesi kullanmazdı. İki paragraf yukarda verdiğim Nissan March Superturbo örneği de benzer şekilde. Bu bahsedilen teknolojiler yarış pistlerinde kullanılıyor ve herkes ne olduğunu biliyor. Avrupalıların ve Japonların farkları bu teknolojileri günlük kullanıma adapte etmenin gerekli görülüp görülmemesi ve pazar meselesidir.

    Gelelim eleştirilere. Sorunsuzluğu ile ünlü Toyota'nın bile hali ortada. Diğer markalar da sorun yaşıyor. Ancak fiyatlarını bir üst seviyede tutarak kendini lüks sınıfa yaklaştıran bir markanın da böyle sorunları olmaması, varsa da bu sorunları daha ciddi şekilde ele alması gerekir şeklinde bir düşünce yanlış değildir. Sorunsuz bir araç yoktur ancak asıl tartışılması gerekenler; sorun varsa netleştirmek, oranını belirlemek ve çözüm için neler yapılacağını tartışmaktır. Zaten bu teknolojiler yeni, şu an için garanti vs. bir şekilde halledilir. Beş yıl sonra sorunlar artarsa o zaman şu an sorun yok diyenler de, araçlarının ikinci eli de etkilenecektir. Biz tüketiciyiz, tüketicilere faydalı olacak şekilde bakmalıyız olaya. Konuyu başka yerlere çekmenin, marka fanatikliği ve marka karşıtlığı yapmanın veya kişisel olarak sorunun önemsenmemesinin hiç kimseye faydası olmayacaktır. Bence ses sorunu varsa halletmelidir VW çünkü sessizlik temalı reklam yapıyorlar, bu da tezat oluşturuyor (Motorumuz ses yapmıyor ama şanzıman şangırdayabilir :P). Bir de bu şanzıman için aldıkları para düşünülünce insanları tedirgin edecek, kafalarında soru işareti yaratacak ayrıntıları ortadan kaldırmalıdır. Güven önemlidir marka imajında.

    Önümüzdeki 1-2 yıl içinde Ford(6 vites Islak tip Powershiftli Kuga ülkemizde satışta, Fiesta 2011 Kuru tip Powershift Amerika'da mevcut), Renault(Efficient Dual Clutch - EDC), Fiat(Kuru tip Twin Clutch Transmisson - TCT) ve birçok firma Çift Kavramalı Vitesli versiyonlarını piyasaya sürecektir. Zamanla maliyetleri de azalacaktır benzer ürünler arttıkça. Asıl o zaman DSG konusunda VW'nin kalitesi değerlendirilebilecektir.

    Yazıda hatam varsa düzeltirseniz sevinirim. Saygılar.

    Güzel ve toparlayıcı yorumunuz için teşekkürler..Bildiğim kadarıyla Ford ( Kuga dışında) ilk olarak bu yılın sonlarında yollarda görebileceğimiz Yeni C-Max ile birlikte sunacak Power-shift'i..Hem Powershift hem de EDC fabrika verilerine bakıldığında DSG kadar hızlı ve ekonomik değiller..Umarım daha sorunsuz olmayı başarabilirler..




  • Powershift şanzıman yeni değil, yanlış hatırlamıyorsam en az 2 yıl önce Avrupa'da 2.0 dizel motorlu Focus'lar ile satışa sunuldu.

    Hatta Focus 2.0 TDCI PS ile Golf 5 2.0 TDI DSG'nin karşılaştırmalı bir testini okumuştum. (Autobild çevirisi)

    Golf'ün şanzımanının birazcık daha iyi olduğunu, ancak arada ciddi bir fark olmadığını yazmışlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Powershift şanzıman yeni değil, yanlış hatırlamıyorsam en az 2 yıl önce Avrupa'da 2.0 dizel motorlu Focus'lar ile satışa sunuldu.

    Hatta Focus 2.0 TDCI PS ile Golf 5 2.0 TDI DSG'nin karşılaştırmalı bir testini okumuştum. (Autobild çevirisi)

    Golf'ün şanzımanının birazcık daha iyi olduğunu, ancak arada ciddi bir fark olmadığını yazmışlardı.

    fiestalarda powershıft nezaman gelir türkiyeye bilginiz varmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983

    Konuyu okumaya çalıştım, 4 sayfaya kadar dayanabildim, sonrası gelmedi :) DSG sorunlarıyla başlamış, TSI-FSI olayına girilmiş, hatta Japonların teknoloji konusundaki cesareti sorgulanmış vs. baya bir dağılmış konu bende kendimce hepsine değindiğim makale(?) tadında bir cevap yazayım dedim :P

    Otomatikleştirilmiş Çift Kavramalı Düz Şanzıman(Dual Clutch Transmission - DCT) olan ve Golf'te kullanılan 6 vitesli Islak tip DSG BorgWarner firması tarafından, 7 Vitesli kuru olan ise LuK firması tarafından tasarlanmış. Bu markaların dışında Getrag(BMW M3 - M DCT, Mercedes SLS AMG, Ferrari California, Mitsubishi Evo X - SST vs.), Ricardo(Bugatti Veyron 7 Vites Islak tip - DSG), ZF Friedrichshafen AG(Porsche 7 Vites Islak tip- PDK) gibi birçok markanın da Çift Kavramalı Vites sistemleri mevcut. Porsche yarış pistlerinde 80'lerde kullanmıştır PDK'yı. Kuru tipe geçişte; maliyet, montaj kolaylığı, düşük yakıt tüketim değerleri, Islak tip için gerekli soğutma için kullanılan yağ pompasının harcadığı enerji, yağ ile çalışan sistemlerdeki enerji kayıpları ve yağın ağırlığı gibi çeşitli sebepler var. Teknik olarak Çift Kavrama sayesinde Tek Kavramalı Düz Vitesle bir insanın yapacağından daha iyi hızlanması beklenirken, fabrika verilerine göre VW'nin bazı araç ve motorlarında daha hızlı, bazılarında ise aynı başarımı sağlıyor.

    TSI da uzun yıllardır yarış arabalarında bulunan ve modifiye için kullanılan TurboŞarj, SüperŞarj teknolojilerinin bir yol otomobili için FSI motora fabrikasyon olarak eklenmiş halidir. TSI benzeri bir uygulama Nissan tarafından 80'lerin sonlarında Nissan March(bizdeki adıyla Micra) Superturbo da uygulanmış, aracın motorunda SüperŞarj ve TurboŞarj birlikte kullanılmıştır.

    Ne Çift Kavramalı Vites, ne de TurboŞarj ve TwinŞarj VW'nin buluşu değildir, mevcut teknolojileri araçlarında kullanmış ve bunları DSG ve TSI adı altında pazarlamıştır. VW'nin buradaki başarısı bunları bir yol otomobilinde kullanıp tanıtımlarını ve pazarlamasını iyi yapmaktır.

    Japonlar otomotiv sektöründe çekingen değillerdir. Öyle olsa Mazda yıllar önce bir Avrupalının(Felix Wankel) bulduğu yüksek yakıt tüketimi olan Pistonsuz Rotorlu Motor(Pistonless Rotary Engine) teknolojisini kullanmazdı R100, RX-7 ve RX-8 de, üstüne de TurboŞarjlı versiyonunu çıkarmazdı bu motorun. Mitsubishi de EVO X'te SST Çift Kavramalı Vitesi kullanmazdı. İki paragraf yukarda verdiğim Nissan March Superturbo örneği de benzer şekilde. Bu bahsedilen teknolojiler yarış pistlerinde kullanılıyor ve herkes ne olduğunu biliyor. Avrupalıların ve Japonların farkları bu teknolojileri günlük kullanıma adapte etmenin gerekli görülüp görülmemesi ve pazar meselesidir.

    Gelelim eleştirilere. Sorunsuzluğu ile ünlü Toyota'nın bile hali ortada. Diğer markalar da sorun yaşıyor. Ancak fiyatlarını bir üst seviyede tutarak kendini lüks sınıfa yaklaştıran bir markanın da böyle sorunları olmaması, varsa da bu sorunları daha ciddi şekilde ele alması gerekir şeklinde bir düşünce yanlış değildir. Sorunsuz bir araç yoktur ancak asıl tartışılması gerekenler; sorun varsa netleştirmek, oranını belirlemek ve çözüm için neler yapılacağını tartışmaktır. Zaten bu teknolojiler yeni, şu an için garanti vs. bir şekilde halledilir. Beş yıl sonra sorunlar artarsa o zaman şu an sorun yok diyenler de, araçlarının ikinci eli de etkilenecektir. Biz tüketiciyiz, tüketicilere faydalı olacak şekilde bakmalıyız olaya. Konuyu başka yerlere çekmenin, marka fanatikliği ve marka karşıtlığı yapmanın veya kişisel olarak sorunun önemsenmemesinin hiç kimseye faydası olmayacaktır. Bence ses sorunu varsa halletmelidir VW çünkü sessizlik temalı reklam yapıyorlar, bu da tezat oluşturuyor (Motorumuz ses yapmıyor ama şanzıman şangırdayabilir :P). Bir de bu şanzıman için aldıkları para düşünülünce insanları tedirgin edecek, kafalarında soru işareti yaratacak ayrıntıları ortadan kaldırmalıdır. Güven önemlidir marka imajında.

    Önümüzdeki 1-2 yıl içinde Ford(6 vites Islak tip Powershiftli Kuga ülkemizde satışta, Fiesta 2011 Kuru tip Powershift Amerika'da mevcut), Renault(Efficient Dual Clutch - EDC), Fiat(Kuru tip Twin Clutch Transmisson - TCT) ve birçok firma Çift Kavramalı Vitesli versiyonlarını piyasaya sürecektir. Zamanla maliyetleri de azalacaktır benzer ürünler arttıkça. Asıl o zaman DSG konusunda VW'nin kalitesi değerlendirilebilecektir.

    Yazıda hatam varsa düzeltirseniz sevinirim. Saygılar.



    fiestada powershıft nezaman gelir türkiyeye abd başlamışlar bilginiz varmı




  • @zone

    Bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Powershift şanzıman yeni değil, yanlış hatırlamıyorsam en az 2 yıl önce Avrupa'da 2.0 dizel motorlu Focus'lar ile satışa sunuldu.

    Hatta Focus 2.0 TDCI PS ile Golf 5 2.0 TDI DSG'nin karşılaştırmalı bir testini okumuştum. (Autobild çevirisi)

    Golf'ün şanzımanının birazcık daha iyi olduğunu, ancak arada ciddi bir fark olmadığını yazmışlardı.


    Doğru söylüyorsunuz 2008'den beri var Focus ve C-MAX için. Türkiye'de yoktu, yeni kasa ile birlikte bir sene içinde ülkemizde görebiliriz sanırım.

    @AiQUiDiE
    Elimden geldiğince yazdım işte faydalı olduysa sevindim. Meraklı olduğumdan baya araştırıyorum ama bilmediğimiz o kadar çok şey var ki. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 9 Temmuz 2010; 18:11:26 >
  • DSG nin ne kadar kaliteli oldugunu diger markalarin dual cluth lari piyasaya suruldugunde nasil anlariz?

    x markaninki y markasina gore daha az sorunluysa bu x markaninkini daha mi kaliteli yapmis olur?

    Bir aracta problem cikabilir onemli olan soruna kalici cozum getirmektir. Bunu VW su ana kadar basaramadi.
    Genelde forumda tartisilan VW nin bu konudaki vurdum duymazligi olmustur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi online1 -- 9 Temmuz 2010; 20:43:12 >
  • quote:


    ye değiştirmizlerse ayrıca 20 binlira fiyat olumu dsg için hem boş donanımla arac veriyorlar hemde pahalı satıyorlar kendi sınıflarına göre hemde arıza cıkarıcak birde 20 binlira isteyecekler biraz ayıp oluyor yani bilmiyorum vw noramalde sevrim ama adamı cileden cıkarıyorlar

    ayrıca dsg normal otomatik viteslilerden pahalı biz bu farkı sorunsuz ve iyi olsun diye veriyoruz ama böyle olması hiç iyi değil


    şimdi garanti devam ediyorsa değiştirmemeleri gibi bir durum olmaz. burada korkacaksanız bile garanti bittikten (2 / 4 sene) sonrasından korkacaksınız.

    20 bin TL şanzıman fiyatı için şöyle bakmak gerekir; siz başka bir araçta da, örneğin tork konvertörlü bir araçta sıfırdan otomatik şanzuman sipariş etseniz muhtemelen maliyeti yine bu şekilde yüksek olur. Aracın komple fiyatı 50 bin TL' dir ancak her parçayı ayrı ayrı sipariş etseniz bunun maliyeti 150bin TL' yi bulabilir, geçebilir...

    dediğim gibi, ben size alın ya da almayın diye tavsiye veremem. ancak mesela 7 ileri şanzuman ile sorun yaşayanların sayısı, opel' in easytronic' i ile sorun yaşayanların ya da toyota-multimode ile sorun yaşayanların sayısından sayı olarak da oran olarak da oldukça düşük gibi geliyor bana. bozuk yollarda sesli çalışma çoğunda var. ancak bunun ilerisinde bir sorun (arıza) için kesin konuşacak kadar veri yok elimizde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    quote:


    ye değiştirmizlerse ayrıca 20 binlira fiyat olumu dsg için hem boş donanımla arac veriyorlar hemde pahalı satıyorlar kendi sınıflarına göre hemde arıza cıkarıcak birde 20 binlira isteyecekler biraz ayıp oluyor yani bilmiyorum vw noramalde sevrim ama adamı cileden cıkarıyorlar

    ayrıca dsg normal otomatik viteslilerden pahalı biz bu farkı sorunsuz ve iyi olsun diye veriyoruz ama böyle olması hiç iyi değil


    şimdi garanti devam ediyorsa değiştirmemeleri gibi bir durum olmaz. burada korkacaksanız bile garanti bittikten (2 / 4 sene) sonrasından korkacaksınız.

    20 bin TL şanzıman fiyatı için şöyle bakmak gerekir; siz başka bir araçta da, örneğin tork konvertörlü bir araçta sıfırdan otomatik şanzuman sipariş etseniz muhtemelen maliyeti yine bu şekilde yüksek olur. Aracın komple fiyatı 50 bin TL' dir ancak her parçayı ayrı ayrı sipariş etseniz bunun maliyeti 150bin TL' yi bulabilir, geçebilir...

    dediğim gibi, ben size alın ya da almayın diye tavsiye veremem. ancak mesela 7 ileri şanzuman ile sorun yaşayanların sayısı, opel' in easytronic' i ile sorun yaşayanların ya da toyota-multimode ile sorun yaşayanların sayısından sayı olarak da oran olarak da oldukça düşük gibi geliyor bana. bozuk yollarda sesli çalışma çoğunda var. ancak bunun ilerisinde bir sorun (arıza) için kesin konuşacak kadar veri yok elimizde.


    Aynen.

    Ses sorunu mevcut bozuk yollarda ancak sırf bu yüzden bu şanzıman sorunlu, elde kalıyor demek hiç mantıklı değil.

    Şanzıman zaten gerçek anlamda sorun çıkartıyorsa ve bu tek-tük değil de yüksek oranda gerçekleşiyorsa sorunlu diyebilirdik, şu an için öyle bir durum yok bilindiği kadarıyla.

    Sorunlu muhabbeti cidden yakışmıyor bu foruma, zamanında da TSI sorunlu konuları vardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983

    Konuyu okumaya çalıştım, 4 sayfaya kadar dayanabildim, sonrası gelmedi :) DSG sorunlarıyla başlamış, TSI-FSI olayına girilmiş, hatta Japonların teknoloji konusundaki cesareti sorgulanmış vs. baya bir dağılmış konu bende kendimce hepsine değindiğim makale(?) tadında bir cevap yazayım dedim :P

    Otomatikleştirilmiş Çift Kavramalı Düz Şanzıman(Dual Clutch Transmission - DCT) olan ve Golf'te kullanılan 6 vitesli Islak tip DSG BorgWarner firması tarafından, 7 Vitesli kuru olan ise LuK firması tarafından tasarlanmış. Bu markaların dışında Getrag(BMW M3 - M DCT, Mercedes SLS AMG, Ferrari California, Mitsubishi Evo X - SST vs.), Ricardo(Bugatti Veyron 7 Vites Islak tip - DSG), ZF Friedrichshafen AG(Porsche 7 Vites Islak tip- PDK) gibi birçok markanın da Çift Kavramalı Vites sistemleri mevcut. Porsche yarış pistlerinde 80'lerde kullanmıştır PDK'yı. Kuru tipe geçişte; maliyet, montaj kolaylığı, düşük yakıt tüketim değerleri, Islak tip için gerekli soğutma için kullanılan yağ pompasının harcadığı enerji, yağ ile çalışan sistemlerdeki enerji kayıpları ve yağın ağırlığı gibi çeşitli sebepler var. Teknik olarak Çift Kavrama sayesinde Tek Kavramalı Düz Vitesle bir insanın yapacağından daha iyi hızlanması beklenirken, fabrika verilerine göre VW'nin bazı araç ve motorlarında daha hızlı, bazılarında ise aynı başarımı sağlıyor.

    TSI da uzun yıllardır yarış arabalarında bulunan ve modifiye için kullanılan TurboŞarj, SüperŞarj teknolojilerinin bir yol otomobili için FSI motora fabrikasyon olarak eklenmiş halidir. TSI benzeri bir uygulama Nissan tarafından 80'lerin sonlarında Nissan March(bizdeki adıyla Micra) Superturbo da uygulanmış, aracın motorunda SüperŞarj ve TurboŞarj birlikte kullanılmıştır.

    Ne Çift Kavramalı Vites, ne de TurboŞarj ve TwinŞarj VW'nin buluşu değildir, mevcut teknolojileri araçlarında kullanmış ve bunları DSG ve TSI adı altında pazarlamıştır. VW'nin buradaki başarısı bunları bir yol otomobilinde kullanıp tanıtımlarını ve pazarlamasını iyi yapmaktır.

    Japonlar otomotiv sektöründe çekingen değillerdir. Öyle olsa Mazda yıllar önce bir Avrupalının(Felix Wankel) bulduğu yüksek yakıt tüketimi olan Pistonsuz Rotorlu Motor(Pistonless Rotary Engine) teknolojisini kullanmazdı R100, RX-7 ve RX-8 de, üstüne de TurboŞarjlı versiyonunu çıkarmazdı bu motorun. Mitsubishi de EVO X'te SST Çift Kavramalı Vitesi kullanmazdı. İki paragraf yukarda verdiğim Nissan March Superturbo örneği de benzer şekilde. Bu bahsedilen teknolojiler yarış pistlerinde kullanılıyor ve herkes ne olduğunu biliyor. Avrupalıların ve Japonların farkları bu teknolojileri günlük kullanıma adapte etmenin gerekli görülüp görülmemesi ve pazar meselesidir.

    Gelelim eleştirilere. Sorunsuzluğu ile ünlü Toyota'nın bile hali ortada. Diğer markalar da sorun yaşıyor. Ancak fiyatlarını bir üst seviyede tutarak kendini lüks sınıfa yaklaştıran bir markanın da böyle sorunları olmaması, varsa da bu sorunları daha ciddi şekilde ele alması gerekir şeklinde bir düşünce yanlış değildir. Sorunsuz bir araç yoktur ancak asıl tartışılması gerekenler; sorun varsa netleştirmek, oranını belirlemek ve çözüm için neler yapılacağını tartışmaktır. Zaten bu teknolojiler yeni, şu an için garanti vs. bir şekilde halledilir. Beş yıl sonra sorunlar artarsa o zaman şu an sorun yok diyenler de, araçlarının ikinci eli de etkilenecektir. Biz tüketiciyiz, tüketicilere faydalı olacak şekilde bakmalıyız olaya. Konuyu başka yerlere çekmenin, marka fanatikliği ve marka karşıtlığı yapmanın veya kişisel olarak sorunun önemsenmemesinin hiç kimseye faydası olmayacaktır. Bence ses sorunu varsa halletmelidir VW çünkü sessizlik temalı reklam yapıyorlar, bu da tezat oluşturuyor (Motorumuz ses yapmıyor ama şanzıman şangırdayabilir :P). Bir de bu şanzıman için aldıkları para düşünülünce insanları tedirgin edecek, kafalarında soru işareti yaratacak ayrıntıları ortadan kaldırmalıdır. Güven önemlidir marka imajında.

    Önümüzdeki 1-2 yıl içinde Ford(6 vites Islak tip Powershiftli Kuga ülkemizde satışta, Fiesta 2011 Kuru tip Powershift Amerika'da mevcut), Renault(Efficient Dual Clutch - EDC), Fiat(Kuru tip Twin Clutch Transmisson - TCT) ve birçok firma Çift Kavramalı Vitesli versiyonlarını piyasaya sürecektir. Zamanla maliyetleri de azalacaktır benzer ürünler arttıkça. Asıl o zaman DSG konusunda VW'nin kalitesi değerlendirilebilecektir.

    Yazıda hatam varsa düzeltirseniz sevinirim. Saygılar.



    Cok guzel bilgiler sunmussun tesekkur ederiz. Direk suclamadan yalin ve aciklayici..

    Bende uzun suredir DSG li Passat alma hayali icinde arastiriyorum ama vw maalesef bu konuda milleti kandiriyor gibime geliyor.

    Bazi arkadaslar sorun yasayanlarin sayisinin az oldugunu soyluyor. bildigimiz kadariyla dogru sorun yasayan sayisi az gorunuyor. Fakat belkide bircok DSG kullanicisi sanzimaninda sorun oldugunun farkinda degil. Belki bir kismi sesin farkinda degil. Bir kismi sesi duyup bayiye gidiyor ve bayiden aldigi komik yanit sonrasi, tamam sorun yokmus DSG de diyerek. Cunku VW servisi bu sesin kuru dsg icin NORMAL oldugu aldatmacasini yapiyor. Sen 60.000-100.000 TL arasi araba satacan, 100.000 TL lik arabanin sanzimani sakirdayacak, servise gidecen, usta sana yok abi bu sakirdama normal diyecek. Maalesef bu kabul edilebilir bir durum degil, ya tamir et ya degistir ne demek ses normaldir. Yaniliyormuyum acaba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    quote:


    ye değiştirmizlerse ayrıca 20 binlira fiyat olumu dsg için hem boş donanımla arac veriyorlar hemde pahalı satıyorlar kendi sınıflarına göre hemde arıza cıkarıcak birde 20 binlira isteyecekler biraz ayıp oluyor yani bilmiyorum vw noramalde sevrim ama adamı cileden cıkarıyorlar

    ayrıca dsg normal otomatik viteslilerden pahalı biz bu farkı sorunsuz ve iyi olsun diye veriyoruz ama böyle olması hiç iyi değil


    şimdi garanti devam ediyorsa değiştirmemeleri gibi bir durum olmaz. burada korkacaksanız bile garanti bittikten (2 / 4 sene) sonrasından korkacaksınız.

    20 bin TL şanzıman fiyatı için şöyle bakmak gerekir; siz başka bir araçta da, örneğin tork konvertörlü bir araçta sıfırdan otomatik şanzuman sipariş etseniz muhtemelen maliyeti yine bu şekilde yüksek olur. Aracın komple fiyatı 50 bin TL' dir ancak her parçayı ayrı ayrı sipariş etseniz bunun maliyeti 150bin TL' yi bulabilir, geçebilir...

    dediğim gibi, ben size alın ya da almayın diye tavsiye veremem. ancak mesela 7 ileri şanzuman ile sorun yaşayanların sayısı, opel' in easytronic' i ile sorun yaşayanların ya da toyota-multimode ile sorun yaşayanların sayısından sayı olarak da oran olarak da oldukça düşük gibi geliyor bana. bozuk yollarda sesli çalışma çoğunda var. ancak bunun ilerisinde bir sorun (arıza) için kesin konuşacak kadar veri yok elimizde.

    işte bende garanti bittikten sonra korkuyorum cünkü 20 bin lira para korkunc bir para




  • Ustalarıma hürmet eder küçüklerin gözlerinden öperim.
    Okudukça kafam karışıyor. İşin içinden çıkamaz oldum.
    Forumu inceledim tam yeni kasa jettanın 1.6 TDİ DSG lisinden alayıma karar verdim ki bu konuya bakıncaya kadar :((
    İyi öyleyse Makyajlı kasa passatın 16. TDİ sine ilerde otomatik koyarlar belki diye bi ümidim vardı ki sayenizde 7 ileri DSG gözümden düştü.

    Şimdi abilerim ben ne yapayım almayayım mı yeni jetta veya passatı alınca şakırdama veya ses istemiyorum. Ben 3 yıldır Honda cıvıc otomatik kullanıyorum çok memnunum bu kaliteyi Wv de yakalayabilir miyim ????
    Saygılar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: özgür kardeş

    Ben 3 yıldır Honda cıvıc otomatik kullanıyorum çok memnunum bu kaliteyi Wv de yakalayabilir miyim ????
    Saygılar...


    Honda otomatik şanzumanda gerçekten çok başarılı. Umarım yeni alacağın araçta başın ağrımaz . Ya da aracı alıp garanti süresini uzatırsın ve de garanti bitmeden satarsın ve de için rahat olur. Tabii garanti bittikten sonra bir sorun çıkarsa şayet yeni alıcı bildiği bütün küfürleri edecektir arkandan.

    Sorunsuzluk açısından tekrar Honda almayı da düşünebilirsin aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dh_experience


    quote:

    Orijinalden alıntı: toraman78


    Merhaba arkadaşlar, Golf 1.6 TDI DSG almak istiyorum ancak, hem bizim forumda hem de çeşitli vw forumlarında DSG şikayetleri almış başını gidiyor. Benim merak ettiğim DSG şanzıman arazısının hangi motor tipinde yaptığı!!! Yani daha çok TSI motorlarda mı yoksa TDI larda mı. Benim okuduğum kadarıyla TSI lar da daha çok galiba veya benim izlenimlerim öyle. Görüşlerinizi bekliyorum.



    Şimdilik 7 ileri olanlarda var problem. eski tip 6 ileri yağlı dsg ler ilerlemiş km lerde iyi sınav verdi. 7 ileri dsg ler kuru tip ve bu araçlar daha 100.000 km barajını geçmedi. eğer denildiği gibi ilerlemiş km lerde problem artacaksa vw nin bu işi toparlaması çok zor olur.

    Bu arada ismini vermeyeceğim bir vw servisinde 2 yıl daha garanti uzatayım dedim. ne dediler biliyor musunuz? şanzuman ve turbo sadece 100.000 km ye kadar garantiliymiş. yani 2 yılda 100.000 km yi geçtiysen uzatılmış garantinin bir anlamı kalmıyor.

    Benim bundan anladığım; 7 ileri dsg lere ve yeni nesil fındık motorlara 100.000 den sonra sigorta şirketi bile güvenmiyor. Ne kadar şikayet varsa artık siz düşünün sigorta şirketi kendini böyle korumaya almak istemiş.

    ilginç değil mi?



    ArkADAŞLAR ALACAKSANIZ YAĞLI TİP DSG Yİ TERCİH EDİN. ÖZELLİKLE BELİRTİN.




  • 2010 tsi dsg octavia (7 ileri) kullanicisi olarak forumu basindan beri okudum ve diger sitelerdeki ilgili forumlari da takip ettim.
    Bu forumda onlarca kişi tarafından yazılmış tam 325 mesaj var. Genel kanaat DSG'nin, özellikle de 7 ileri modelinin sorunlu olduğu.
    Peki yorum yazan bunca kişiden kaçı gerçekten dsg'li araç kullanıp mağdur olmuş biliyormusunuz .....
    1 Kişi:
    Asarhaddon : 2008 model aracının şanzımanı 2 kez değişmiş. ( sanırım 6 ileri )

    Peki kaç kişi gerçekten DSG'li araç kullanmış ve memnun biliyormusunuz....
    11 Kişi
    ben 7 ileri dsg ile sorun yaşamıyorum
    payumb 6 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    by devvil 6 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    elrohir 7 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    ChymerA 6 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    mrtthealien 7 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    targan 7 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    whitewind 7 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    vincentvega 7 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    ftk44
    creative5

    1-2 kişi eksik saymış ya da yanlış okumuş olabilirim. hatalıysam düzeltin lütfen.
    Forumlar çoğu zaman bilgilendirici olabilirler ama bazen kulaktan dolma bilgilerle doldurulup yanıltıcı da olabiliyorlar.
    Mesajımın amacı yeni bir polemik yaratmak değil. VW sempatizanı falan da değilim.
    Sadece dsg şanzımanlı araç almayı düşünürken, foruma girip moralini bozan arkadaşlar bir de bu açıdan baksın istedim.

    benim aracima gelince, suan 23bin'de. simdiye kadar sanzimandan kaynakli problem yasanmadi,
    bir kez kirmizi isikta aracim stop etti ama bu motor yaziliminin güncellenmesiyle çözüldü

    Bahsi geçen sese gelince, bazen bir tümseğe hızlı çıkınca ya da çukura düşünce hafif bir metalik ses duyuyorum. Keşke olmasa ama var...
    Arkadaşların link veridiği forumlarda da zaten problem olarak çoğunlukla bu ses gösterilmiş.
    Şanzımanı değişmiş, yolda kalmış toplamda 5-6 kişi'nin mesajına rastladım (yerli sitelerde)
    Çok aranırsa yabancı sitelerde daha fazla bulunabilir ama yüzlerce, binlerce değil tabi. vw'nin ürettiği ve birçok alt markasında
    yüzbinlerce sattığı bir sisteme bu kadar arıza çıkması çok yüksek bir oran değildir sanırım.

    Problem yaşamış arkadaşlar adına üzgünüm ve Doğuşun şanzımanı değişmiş araçlar için ek garanti vermesi gerektiğini düşünüyorum.
    Ek olarak bana göre çok rahatsız edici olmada da ses problemi üzerinde çalışılmalı ve kısa sürede çözülmeli.
    Bunlar dışında TSI + DSG oldukça kullanışlı ve performanslı bir ikili.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkanocak

    2010 tsi dsg octavia (7 ileri) kullanicisi olarak forumu basindan beri okudum ve diger sitelerdeki ilgili forumlari da takip ettim.
    Bu forumda onlarca kişi tarafından yazılmış tam 325 mesaj var. Genel kanaat DSG'nin, özellikle de 7 ileri modelinin sorunlu olduğu.
    Peki yorum yazan bunca kişiden kaçı gerçekten dsg'li araç kullanıp mağdur olmuş biliyormusunuz .....
    1 Kişi:
    Asarhaddon : 2008 model aracının şanzımanı 2 kez değişmiş. ( sanırım 6 ileri )

    Peki kaç kişi gerçekten DSG'li araç kullanmış ve memnun biliyormusunuz....
    11 Kişi
    ben 7 ileri dsg ile sorun yaşamıyorum
    payumb 6 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    by devvil 6 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    elrohir 7 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    ChymerA 6 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    mrtthealien 7 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    targan 7 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    whitewind 7 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    vincentvega 7 ileri dsg ile sorun yaşamıyor
    ftk44
    creative5

    1-2 kişi eksik saymış ya da yanlış okumuş olabilirim. hatalıysam düzeltin lütfen.
    Forumlar çoğu zaman bilgilendirici olabilirler ama bazen kulaktan dolma bilgilerle doldurulup yanıltıcı da olabiliyorlar.
    Mesajımın amacı yeni bir polemik yaratmak değil. VW sempatizanı falan da değilim.
    Sadece dsg şanzımanlı araç almayı düşünürken, foruma girip moralini bozan arkadaşlar bir de bu açıdan baksın istedim.

    benim aracima gelince, suan 23bin'de. simdiye kadar sanzimandan kaynakli problem yasanmadi,
    bir kez kirmizi isikta aracim stop etti ama bu motor yaziliminin güncellenmesiyle çözüldü

    Bahsi geçen sese gelince, bazen bir tümseğe hızlı çıkınca ya da çukura düşünce hafif bir metalik ses duyuyorum. Keşke olmasa ama var...
    Arkadaşların link veridiği forumlarda da zaten problem olarak çoğunlukla bu ses gösterilmiş.
    Şanzımanı değişmiş, yolda kalmış toplamda 5-6 kişi'nin mesajına rastladım (yerli sitelerde)
    Çok aranırsa yabancı sitelerde daha fazla bulunabilir ama yüzlerce, binlerce değil tabi. vw'nin ürettiği ve birçok alt markasında
    yüzbinlerce sattığı bir sisteme bu kadar arıza çıkması çok yüksek bir oran değildir sanırım.

    Problem yaşamış arkadaşlar adına üzgünüm ve Doğuşun şanzımanı değişmiş araçlar için ek garanti vermesi gerektiğini düşünüyorum.
    Ek olarak bana göre çok rahatsız edici olmada da ses problemi üzerinde çalışılmalı ve kısa sürede çözülmeli.
    Bunlar dışında TSI + DSG oldukça kullanışlı ve performanslı bir ikili.


    benide eklersen sevinirim 9 ay 19.500 km dir hayranlıkla vites geçişlerini izliyorum ve zevkle kullanıyorum aracımı.. o seside henüz duyamadım çok uğraşmama rağmen...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi logicman -- 23 Temmuz 2010; 21:25:51 >




  • Kuzenimde 10 aydır sıfır km olarak aldıkları Golf 1.6 tdi var, geçen gün sesi duymak için uğraştık ama duyamadık, taş döşeli bir sokaktan geçenken camları açıp dikkatle dinledik ama lastiklerin sesinden birşey duyamadık açıkçası, bu ses bildiğim kadarıyla sürekli olarak olması gereken bir ses, yani belli bir süre sonra ortaya çıkan birşey değil, mesela 10-15bin km sonra gibi, doğru mudur? Bir de garantiyi uzatsalar şanzımanı da kapsar mı sorun çıktığında?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sg83

    Kuzenimde 10 aydır sıfır km olarak aldıkları Golf 1.6 tdi var, geçen gün sesi duymak için uğraştık ama duyamadık, taş döşeli bir sokaktan geçenken camları açıp dikkatle dinledik ama lastiklerin sesinden birşey duyamadık açıkçası, bu ses bildiğim kadarıyla sürekli olarak olması gereken bir ses, yani belli bir süre sonra ortaya çıkan birşey değil, mesela 10-15bin km sonra gibi, doğru mudur? Bir de garantiyi uzatsalar şanzımanı da kapsar mı sorun çıktığında?


    sesin ne zaman başladığı konusunda ben kesin bişey diyemiycem. kimi hiç yok diyor, kimi ilk aldığında fark etmiş, kimi de belli bir süre sonra.
    garanti uzatma şanzımanı kesinlikle kapsar. ben daha önce kullandığım ford'da uzatmıştım, bu aracımda da uzatıcam.

    merak edenler için +2yıl garanti fiyat listesi:

    http://www.vdf.com.tr/full-life-fiyatlari2.aspx#




  • erkanocak,

    sizin aracınızda stop etme sorunu yaşanmamış mıydı? octavia konusunda. mesajınız var.
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.