Şimdi Ara

Beklenen Konu: 7-Gang DSG (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
482
Cevap
7
Favori
40.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: online1


    quote:

    Orijinalden alıntı: texmo

    golf yada polo alacagım,yeni arac .yaglı tip tiptronic alma imkanım varmı peki?


    Hayir yok.
    yagli tip DSG artik uretilmiyor. 2008 model DSG6 versiyonlari yagli tiptir. 2009 dan sonra uretilen VW DSG7 veya Audi Stronic lerin hepsi kurudur.
    ozellikle belirtsende size yagli tiplerin artik uretilmedigini soyleyeceklerdir.

    Uretilmeme sebebi cok masrafli olmasi ve yakit tuketiminin DSG7 ye gire biraz daha fazla olmasi.




    2009 model dsg6 jetta kullanıyorum.
    Yağlı tip ve ilerleyen km lere ragmen bana mısın demedi.

    Passadın yüksek beygirli araçlarında halen yağlı tip kullanılıyuor diye biliyorum. Aslında kuru tip sınırlı beygir ve torka dayanıklı bir şanzıman. bütün sorun buradan kaynaklanıyor. biraz seri kullanımda sıkıntı çıkarabiliyor. O nedenle TSI motorlarda dsg proglemi dizellere göre daha fazla görülüyor.

    Yağlı tip dsg fabrikaya göre maliyet ama kullanıcıya göre sağlamlık ve daha çok konfor demek. maliyetten dolayı WV bu şanzımanı üretmekten kaçınıyor.



    herşey bir tarafa,

    Araç işi birazda şans işi.

    Herşeyi dört dörtlük bir araç aldım dersin, servis servis dolaşırsın. bu araç sorunlu derler sana alırsın senelerce tık demez.

    Bu iş böyle




  • 2010 DSG 7 Skoda Octavia var. 6000km den sonra Arnavut kaldırım veya bozuk yollarda benim araçtan da takur tukur sesler gelmeye başladı. İlk birkaç bin kilometrede ses çıkarmadan da gidebiliyordu ne olduda bir gün ses çıkarmaya başladı? Bence bu ses giderilebilir fakat servisler ya uğraşmak istemiyorlar ya da henüz nasıl tamir edeceklerini bilmiyorlar. Okuduğum kadarıyla servise gidenler bu ses normal deyip geri çevrilmiş, bu ses normal değil 20 yıllık kamyonlardan böyle ses gelmez. Bize düşen görev servise gidip tepkimizi göstermek en azından arıza kaydı oluşturmalıyız ki sonra servisler 100 araçta 2 tanesi böyle diyemesinler.

    Benim merak ettiğim 7 DSG kuru şanzımanlı +10000km aracı olupta camları açıkken arnavut kaldırımında giderken takur tukur ses duymayan var mı? Camların açık olması önemli, araçlardaki sağlam izolasyondan dolayı cam kapalıyken ses duylmuyor ama açıkken çok net. İkincisi nokta da arnavut kaldırımının yapısı. Kimisi yeni asfalt yol gibi dümdüz oluyor onalrdan bahsetmiyoruz, engebeli ve aracı sarsacak düzeyde olan arnavut kaldırımı yollar için geçerli veya İstanbulda çok bulunan bozuk yollarda. Hız kesici tümseklerden de geçerken bazen "takırt" diye ses gelebiliyor.




  • benim arkadasin yukarda anlattigim Golf u 500 km bile degildi. Audi forumundakiler baya bi itiraz etmisler almanyaya yazilar yazmislar ama sonuc ayni. Degisen birsey yok.
    VW Ses normal deniliyor bu kadar yuklu masrafa girmekten kaciniyor.

    servise gittiginizde ariza kaydi acilmasi icin israrci olun ve takibini isteyin. Sorunlar geldikce konuya ilgileri bir gun artacaktir diye umit ediyorum. Sirf bu DSG problemi yuzunden VW almaktan vazgectim.
  • şıkırtı sesi bozuk yollarda bütün 7 dsg' lerden geliyor zaten ona itiraz etmiyor kimse.

    ancak bu ses arızaya sebep olacak diye bir şey yok, bunun ayrımını yapmak gerek.

    herkesin arkadaşının dayısının aracının dsg' si bozuk,
    o halde lütfen davet edin o arkadaşları / dayıları / amcaları / tanıdıkları ... ki onların ağzından dinleyelim

    bizim passat 7 dsg aracımızda (4 ay ve 17 bin km' de) şıkırtı dışında bir problem yok şu ana kadar. şahsen bilinçli kullanırım ancak fazlasıyla da zorlarım, problem olursa ilk ben gelip buraya yazacağım. ancak görünüşe göre daha uzun bir süre kullanıcısı olmayanların mesajları doldurmaya devam edecek bu konuyu ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 11 Eylül 2010; 13:20:39 >




  • @can bora


    Bir yerden sangir sungur sesler geliyorsa orda bir duzensizlik var demektir. Bugun ya da yarin yolda birakacaktir. Zaten VW sanzimana 2 seneden fazla garanti vermemesi sizide biraz supelendirmiyor mu?

    Sehir yollarinda hadi bir sekilde 2 sene bozulmadi diyelim, garanti disi kalip ariaza yaptigi zaman cebinizden sanziman icin 20bin TL verecek kadar zengin misiniz?

    Herkesin arkadasi dayisi demissiniz, www.turbofsi.net forumuna girip dsg-stronic problemlerinden basi agriyanlari forumlarda okuyabilirsiniz.
  • neyse vazgeçtim değmez...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi logicman -- 11 Eylül 2010; 15:04:23 >
  • quote:


    Bir yerden sangir sungur sesler geliyorsa orda bir duzensizlik var demektir. Bugun ya da yarin yolda birakacaktir. Zaten VW sanzimana 2 seneden fazla garanti vermemesi sizide biraz supelendirmiyor mu?

    Sehir yollarinda hadi bir sekilde 2 sene bozulmadi diyelim, garanti disi kalip ariaza yaptigi zaman cebinizden sanziman icin 20bin TL verecek kadar zengin misiniz?

    Herkesin arkadasi dayisi demissiniz,www.turbofsi.net forumuna girip dsg-stronic problemlerinden basi agriyanlari forumlarda okuyabilirsiniz.


    1) şangur şungur sesler değil; bozuk yollarda, düşük viteslerde gaza ilk bastığınızda, yani kavrama sırasında "şıkırtı" şeklinde bir ses geliyor.
    buna dayanarak siz elinizde teknik bir bilgi olmadan "kesin arızaya yapacak" diyorsunuz. kullanıcısı bile değilsiniz, bilginiz okuduklarınızla sınırlı ancak bu kadar kesin konuşuyorsunuz.
    2) benim ödeyebilecek olup olmamamla konunun bir alakası yok, fikirlerinizi doğru yönlerden ifade etmelisiniz.
    3)o forumlara üyeyim zaten zaman zaman takip ederim,

    istisnalar dışında genelde mekatronik arızası yaşayanlar var ve bu sorun büyük oranda ilk km' lerde ortaya çıkıp garanti kapsamında değiştiriliyor. garanti olmazsa da değişim ücreti yaklaşık 2000 bin tl. (opel astra aracımın easytronic mekatroniği ile yaklaşık aynı bedel)

    belirteyim; bu mekatronik ile ses olayının da bir alakası yok, meaktronik değiştikten sonra da ses bozuk yollarda ilk kavramada hep var.

    eğer sorarsanız, bu sesten elbette ben de memnun değilim ancak şanzumanın bütün diğer avanrajlarını düşündüğümde zaman zaman gelen bir şıkırtı sesini pek umursamıyorum.

    bu ses şimdilik yoğun kullanıma rağmen (çoğu ist. trafiğinde, 4 ayda 15.000 km) herhangi bir soruna sebep olmadı. bir sorun olursa diğer aracımın şanzumanındaki sorunları saklamadığım gibi bunda da saklamayacağıma emin olabilirsiniz. ancak beni kullanıcısı olmayıp fazla iddialı yorum yapanlar rahatsız ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 11 Eylül 2010; 21:21:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    quote:


    Bir yerden sangir sungur sesler geliyorsa orda bir duzensizlik var demektir. Bugun ya da yarin yolda birakacaktir. Zaten VW sanzimana 2 seneden fazla garanti vermemesi sizide biraz supelendirmiyor mu?

    Sehir yollarinda hadi bir sekilde 2 sene bozulmadi diyelim, garanti disi kalip ariaza yaptigi zaman cebinizden sanziman icin 20bin TL verecek kadar zengin misiniz?

    Herkesin arkadasi dayisi demissiniz,www.turbofsi.net forumuna girip dsg-stronic problemlerinden basi agriyanlari forumlarda okuyabilirsiniz.


    1) şangur şungur sesler değil; bozuk yollarda, düşük viteslerde gaza ilk bastığınızda, yani kavrama sırasında "şıkırtı" şeklinde bir ses geliyor.
    buna dayanarak siz elinizde teknik bir bilgi olmadan "kesin arızaya yapacak" diyorsunuz. kullanıcısı bile değilsiniz, bilginiz okuduklarınızla sınırlı ancak bu kadar kesin konuşuyorsunuz.
    2) benim ödeyebilecek olup olmamamla konunun bir alakası yok, fikirlerinizi doğru yönlerden ifade etmelisiniz.
    3)o forumlara üyeyim zaten zaman zaman takip ederim,

    istisnalar dışında genelde mekatronik arızası yaşayanlar var ve bu sorun büyük oranda ilk km' lerde ortaya çıkıp garanti kapsamında değiştiriliyor. garanti olmazsa da değişim ücreti yaklaşık 2000 bin tl. (opel astra aracımın easytronic mekatroniği ile yaklaşık aynı bedel)

    belirteyim; bu mekatronik ile ses olayının da bir alakası yok, meaktronik değiştikten sonra da ses bozuk yollarda ilk kavramada hep var.

    eğer sorarsanız, bu sesten elbette ben de memnun değilim ancak şanzumanın bütün diğer avanrajlarını düşündüğümde zaman zaman gelen bir şıkırtı sesini pek umursamıyorum.

    bu ses şimdilik yoğun kullanıma rağmen (çoğu ist. trafiğinde, 4 ayda 15.000 km) herhangi bir soruna sebep olmadı. bir sorun olursa diğer aracımın şanzumanındaki sorunları saklamadığım gibi bunda da saklamayacağıma emin olabilirsiniz. ancak beni kullanıcısı olmayıp fazla iddialı yorum yapanlar rahatsız ediyor.

    Konuyu çok güzel özetlemiş bravo.
    Aynen imzamı atarım
    Bir eski golf 6 kullanıcısı olarak dsg de ki tadı hiç bir şanzumandan almadım 7gtronic mercedes şanzumanıda dahil




  • Merhaba,
    DSG 7 ileri şanzıman ses sorunu ile ilgili çözüm bulabilen var mı diye internette araştırma yaparken burda yorum yapan bazı kullanıcıların yazılarını okuyunca dayanamayıp üye oldum cevap verebilmek adına...
    Yaklaşık 11 ay önce dsg 7 ileri şanzımanlı polo aldım. Başlangıcta ses sorunu yoktu daha sonra ses başladı, sayısını hatırlayamadığım kadar servise gittim ve sonuç ne mi? Ses normal. Şunu açıklamalıyım öncelikli olarak bazı kullanıcılar sesin şanzıman arızasının göstergesi olmayacağını söylemiş...Bakın yurtdışı forumlarında dsg 7 ilerinin sesten sonra yarattığı arızaların seyrini yazan insanları okuyunca tedirgin olduğum için servisin kapısını aşındırdım. Ve seyrin gerçekleştiğini görünce servis aracılığıyla Doğuş'a yazı yollandı. Gelen sonuç "SES NORMAL" Şimdi seyir ne diyeceksiniz...Önce ses, ki bu ses bazı kullanıcıların bahsettiği gibi arasıra çıkan bir ses değil, şehir trafiğinde dur-kalklarda şakırtı,takırtı nasıl tabir ederseniz artık çıkan bir ses. Bu ses gittikçe artıyor ve yaya insanlar bir süre sonra arabanıza dönüp bakıyor acaba bir şey mi düştü diye...Seyrin devamı; tepkime süresinin düşmesi (teknik olarak bu şekilde mi ifade ediliyor bilemiyorum) yani aracı geriye aldığınızda 5-10 sn ye sonra geri alıyor aynı durum ileri aldığınızda da geçerli tabi...Seyirin devamı tepkime süresi 5-10 dan 10-20-30.... çıkıyormuş...Allaha şükür daha öyle bir sorun yok, umarım da olmaz. Seyrin devamı; aracın kendi kendini boşa alması, vites değiştirmemesi vb. diye gidiyor...En sonda şanzıman iflas ediyormuş...
    Şimdi amanda bir ses sorunu ne olacak ki deyip olayı küçümseyen arkadaşlar, DSG 7 ileri şanzıman sorunludur!!! Ama başta ilk muhattabımız DOĞUŞ, sonra 2. muhattabımız WV bu konuya önem vermemektedir. Şanzımandan ses gelmeye başlaması araçtan araça değişiyor. Kimisinde 100 km de kimisinde 100.000 km de başlıyor sesler. Ama servisin söylediği şeyi söyleyeyim ses ister 100 ister 100.000 km olsun mutlaka başlar. Değişik km lerde başlaması bile bir anormallik olduğunun göstergesi...
    Çok uzun oldu kusura bakmayın, aslında yaşadığım şehirdeki dışında başka bir şehirdeki servisle görüştüğümde bana verilen bilgilerden bahsetmek istiyorum ancak vaktim yok, daha sonra yazarım...
    İyi akşamlar ve DSG 7 İlerinizde sorunsuz günler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şurup

    Merhaba,
    DSG 7 ileri şanzıman ses sorunu ile ilgili çözüm bulabilen var mı diye internette araştırma yaparken burda yorum yapan bazı kullanıcıların yazılarını okuyunca dayanamayıp üye oldum cevap verebilmek adına...
    Yaklaşık 11 ay önce dsg 7 ileri şanzımanlı polo aldım. Başlangıcta ses sorunu yoktu daha sonra ses başladı, sayısını hatırlayamadığım kadar servise gittim ve sonuç ne mi? Ses normal. Şunu açıklamalıyım öncelikli olarak bazı kullanıcılar sesin şanzıman arızasının göstergesi olmayacağını söylemiş...Bakın yurtdışı forumlarında dsg 7 ilerinin sesten sonra yarattığı arızaların seyrini yazan insanları okuyunca tedirgin olduğum için servisin kapısını aşındırdım. Ve seyrin gerçekleştiğini görünce servis aracılığıyla Doğuş'a yazı yollandı. Gelen sonuç "SES NORMAL" Şimdi seyir ne diyeceksiniz...Önce ses, ki bu ses bazı kullanıcıların bahsettiği gibi arasıra çıkan bir ses değil, şehir trafiğinde dur-kalklarda şakırtı,takırtı nasıl tabir ederseniz artık çıkan bir ses. Bu ses gittikçe artıyor ve yaya insanlar bir süre sonra arabanıza dönüp bakıyor acaba bir şey mi düştü diye...Seyrin devamı; tepkime süresinin düşmesi (teknik olarak bu şekilde mi ifade ediliyor bilemiyorum) yani aracı geriye aldığınızda 5-10 sn ye sonra geri alıyor aynı durum ileri aldığınızda da geçerli tabi...Seyirin devamı tepkime süresi 5-10 dan 10-20-30.... çıkıyormuş...Allaha şükür daha öyle bir sorun yok, umarım da olmaz. Seyrin devamı; aracın kendi kendini boşa alması, vites değiştirmemesi vb. diye gidiyor...En sonda şanzıman iflas ediyormuş...
    Şimdi amanda bir ses sorunu ne olacak ki deyip olayı küçümseyen arkadaşlar, DSG 7 ileri şanzıman sorunludur!!! Ama başta ilk muhattabımız DOĞUŞ, sonra 2. muhattabımız WV bu konuya önem vermemektedir. Şanzımandan ses gelmeye başlaması araçtan araça değişiyor. Kimisinde 100 km de kimisinde 100.000 km de başlıyor sesler. Ama servisin söylediği şeyi söyleyeyim ses ister 100 ister 100.000 km olsun mutlaka başlar. Değişik km lerde başlaması bile bir anormallik olduğunun göstergesi...
    Çok uzun oldu kusura bakmayın, aslında yaşadığım şehirdeki dışında başka bir şehirdeki servisle görüştüğümde bana verilen bilgilerden bahsetmek istiyorum ancak vaktim yok, daha sonra yazarım...
    İyi akşamlar ve DSG 7 İlerinizde sorunsuz günler...


    tüketici mahkemesine hakem heyetine neden gitmiyorsunuz
    Burda daha öncede yazdık 1 kişide bu kadar sorundan bahsetti fakat ne hikmetse hakem heyetine gitmiyor
    Amaç sorun olarak gördüğünüz ses için çözümse bu forumda ancak örgütlenebilirsiniz üretici karşısında ama çözüm bulamazsınız.
    Almanyadan gelen cevaplar başvuralarda normal olarak kabul edilip bu sesle yaşamaya alışmak gerektiği vurgulanmışş.Teknik olarak hiç bir zararın olmadığı belirtilmiş bir kaç kişiden ve basından duyduğumuz,okuduğumuz kadarıyla.
    Mahkemeye başvurursanız sonucuda bizimle paylaşırsanız seviniriz..




  • ben bunun normal birşey olduğuna inanmıyorum,resmen şakur şukur sesler geliyor,demekki bir parça sürtünüyor.ee bir süre sonra o sürtünen parça sorun çıkarmaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44


    quote:

    Orijinalden alıntı: şurup

    Merhaba,
    DSG 7 ileri şanzıman ses sorunu ile ilgili çözüm bulabilen var mı diye internette araştırma yaparken burda yorum yapan bazı kullanıcıların yazılarını okuyunca dayanamayıp üye oldum cevap verebilmek adına...
    Yaklaşık 11 ay önce dsg 7 ileri şanzımanlı polo aldım. Başlangıcta ses sorunu yoktu daha sonra ses başladı, sayısını hatırlayamadığım kadar servise gittim ve sonuç ne mi? Ses normal. Şunu açıklamalıyım öncelikli olarak bazı kullanıcılar sesin şanzıman arızasının göstergesi olmayacağını söylemiş...Bakın yurtdışı forumlarında dsg 7 ilerinin sesten sonra yarattığı arızaların seyrini yazan insanları okuyunca tedirgin olduğum için servisin kapısını aşındırdım. Ve seyrin gerçekleştiğini görünce servis aracılığıyla Doğuş'a yazı yollandı. Gelen sonuç "SES NORMAL" Şimdi seyir ne diyeceksiniz...Önce ses, ki bu ses bazı kullanıcıların bahsettiği gibi arasıra çıkan bir ses değil, şehir trafiğinde dur-kalklarda şakırtı,takırtı nasıl tabir ederseniz artık çıkan bir ses. Bu ses gittikçe artıyor ve yaya insanlar bir süre sonra arabanıza dönüp bakıyor acaba bir şey mi düştü diye...Seyrin devamı; tepkime süresinin düşmesi (teknik olarak bu şekilde mi ifade ediliyor bilemiyorum) yani aracı geriye aldığınızda 5-10 sn ye sonra geri alıyor aynı durum ileri aldığınızda da geçerli tabi...Seyirin devamı tepkime süresi 5-10 dan 10-20-30.... çıkıyormuş...Allaha şükür daha öyle bir sorun yok, umarım da olmaz. Seyrin devamı; aracın kendi kendini boşa alması, vites değiştirmemesi vb. diye gidiyor...En sonda şanzıman iflas ediyormuş...
    Şimdi amanda bir ses sorunu ne olacak ki deyip olayı küçümseyen arkadaşlar, DSG 7 ileri şanzıman sorunludur!!! Ama başta ilk muhattabımız DOĞUŞ, sonra 2. muhattabımız WV bu konuya önem vermemektedir. Şanzımandan ses gelmeye başlaması araçtan araça değişiyor. Kimisinde 100 km de kimisinde 100.000 km de başlıyor sesler. Ama servisin söylediği şeyi söyleyeyim ses ister 100 ister 100.000 km olsun mutlaka başlar. Değişik km lerde başlaması bile bir anormallik olduğunun göstergesi...
    Çok uzun oldu kusura bakmayın, aslında yaşadığım şehirdeki dışında başka bir şehirdeki servisle görüştüğümde bana verilen bilgilerden bahsetmek istiyorum ancak vaktim yok, daha sonra yazarım...
    İyi akşamlar ve DSG 7 İlerinizde sorunsuz günler...


    tüketici mahkemesine hakem heyetine neden gitmiyorsunuz
    Burda daha öncede yazdık 1 kişide bu kadar sorundan bahsetti fakat ne hikmetse hakem heyetine gitmiyor
    Amaç sorun olarak gördüğünüz ses için çözümse bu forumda ancak örgütlenebilirsiniz üretici karşısında ama çözüm bulamazsınız.
    Almanyadan gelen cevaplar başvuralarda normal olarak kabul edilip bu sesle yaşamaya alışmak gerektiği vurgulanmışş.Teknik olarak hiç bir zararın olmadığı belirtilmiş bir kaç kişiden ve basından duyduğumuz,okuduğumuz kadarıyla.
    Mahkemeye başvurursanız sonucuda bizimle paylaşırsanız seviniriz..


    Tüketici Mahkemesi'ne başvuracağım dediğimde, bu ay içinde DSG'lerdeki ses sorunu ile ilgili VW'nin bir toplantı ve seminer programı olduğunu, bunun sonucunda sorunun %90 olasılıkla çözüleceği de söylenerek ay sonunu beklemem önerildi...Biliyorum ki oyalama taktiği, ay sonunu bekleyelim bakalım, sayılı gün çabuk geçer.
    Bu arada Tüketici Hakem Heyeti Ford Fiesta'daki boya sorunu gibi açık bir kusur olarak görecek mi sizce sesi? Sonuçta DSG'li araç kullandığı halde sesin sorun olmadığını söyleyebilecek kadar rahat insanlar var!!! Ama ne olursa olsun ben hakkımı arayacağım zaten. Tek derdim firmanın bu şanzımanın sorunlu olduğunu kabul ederek insanlar mağdur etmemesi...Ben aracımda ki sesin düzeltilebileceğine dair umudumu kaybettim zaten. DSG 8 ileri çıkacakmış 2 sene içinde. 7 ilerinin sorunlarını 8 ileride giderecekler, 7 ileri şanzımanlı araç kullanıcıları da servis kapılarında yatacak, durum budur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    ben bunun normal birşey olduğuna inanmıyorum,resmen şakur şukur sesler geliyor,demekki bir parça sürtünüyor.ee bir süre sonra o sürtünen parça sorun çıkarmaz mı?

    Aaa olur mu ne sorunu asla Yok öyle bir parça sürtmesi falan, o ses normal Servislere göre
    Bu arada daha önce okuduğum bir forumda aracındaki sesin her geçen gün artmasından sonra kafayı yiyen bir kullanıcının söylediği sözü de ekleyeyim "Sorun falan değil o ses, O SES DSG'nin GÜCÜ"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şurup

    quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44


    quote:

    Orijinalden alıntı: şurup

    Merhaba,
    DSG 7 ileri şanzıman ses sorunu ile ilgili çözüm bulabilen var mı diye internette araştırma yaparken burda yorum yapan bazı kullanıcıların yazılarını okuyunca dayanamayıp üye oldum cevap verebilmek adına...
    Yaklaşık 11 ay önce dsg 7 ileri şanzımanlı polo aldım. Başlangıcta ses sorunu yoktu daha sonra ses başladı, sayısını hatırlayamadığım kadar servise gittim ve sonuç ne mi? Ses normal. Şunu açıklamalıyım öncelikli olarak bazı kullanıcılar sesin şanzıman arızasının göstergesi olmayacağını söylemiş...Bakın yurtdışı forumlarında dsg 7 ilerinin sesten sonra yarattığı arızaların seyrini yazan insanları okuyunca tedirgin olduğum için servisin kapısını aşındırdım. Ve seyrin gerçekleştiğini görünce servis aracılığıyla Doğuş'a yazı yollandı. Gelen sonuç "SES NORMAL" Şimdi seyir ne diyeceksiniz...Önce ses, ki bu ses bazı kullanıcıların bahsettiği gibi arasıra çıkan bir ses değil, şehir trafiğinde dur-kalklarda şakırtı,takırtı nasıl tabir ederseniz artık çıkan bir ses. Bu ses gittikçe artıyor ve yaya insanlar bir süre sonra arabanıza dönüp bakıyor acaba bir şey mi düştü diye...Seyrin devamı; tepkime süresinin düşmesi (teknik olarak bu şekilde mi ifade ediliyor bilemiyorum) yani aracı geriye aldığınızda 5-10 sn ye sonra geri alıyor aynı durum ileri aldığınızda da geçerli tabi...Seyirin devamı tepkime süresi 5-10 dan 10-20-30.... çıkıyormuş...Allaha şükür daha öyle bir sorun yok, umarım da olmaz. Seyrin devamı; aracın kendi kendini boşa alması, vites değiştirmemesi vb. diye gidiyor...En sonda şanzıman iflas ediyormuş...
    Şimdi amanda bir ses sorunu ne olacak ki deyip olayı küçümseyen arkadaşlar, DSG 7 ileri şanzıman sorunludur!!! Ama başta ilk muhattabımız DOĞUŞ, sonra 2. muhattabımız WV bu konuya önem vermemektedir. Şanzımandan ses gelmeye başlaması araçtan araça değişiyor. Kimisinde 100 km de kimisinde 100.000 km de başlıyor sesler. Ama servisin söylediği şeyi söyleyeyim ses ister 100 ister 100.000 km olsun mutlaka başlar. Değişik km lerde başlaması bile bir anormallik olduğunun göstergesi...
    Çok uzun oldu kusura bakmayın, aslında yaşadığım şehirdeki dışında başka bir şehirdeki servisle görüştüğümde bana verilen bilgilerden bahsetmek istiyorum ancak vaktim yok, daha sonra yazarım...
    İyi akşamlar ve DSG 7 İlerinizde sorunsuz günler...


    tüketici mahkemesine hakem heyetine neden gitmiyorsunuz
    Burda daha öncede yazdık 1 kişide bu kadar sorundan bahsetti fakat ne hikmetse hakem heyetine gitmiyor
    Amaç sorun olarak gördüğünüz ses için çözümse bu forumda ancak örgütlenebilirsiniz üretici karşısında ama çözüm bulamazsınız.
    Almanyadan gelen cevaplar başvuralarda normal olarak kabul edilip bu sesle yaşamaya alışmak gerektiği vurgulanmışş.Teknik olarak hiç bir zararın olmadığı belirtilmiş bir kaç kişiden ve basından duyduğumuz,okuduğumuz kadarıyla.
    Mahkemeye başvurursanız sonucuda bizimle paylaşırsanız seviniriz..


    Tüketici Mahkemesi'ne başvuracağım dediğimde, bu ay içinde DSG'lerdeki ses sorunu ile ilgili VW'nin bir toplantı ve seminer programı olduğunu, bunun sonucunda sorunun %90 olasılıkla çözüleceği de söylenerek ay sonunu beklemem önerildi...Biliyorum ki oyalama taktiği, ay sonunu bekleyelim bakalım, sayılı gün çabuk geçer.
    Bu arada Tüketici Hakem Heyeti Ford Fiesta'daki boya sorunu gibi açık bir kusur olarak görecek mi sizce sesi? Sonuçta DSG'li araç kullandığı halde sesin sorun olmadığını söyleyebilecek kadar rahat insanlar var!!! Ama ne olursa olsun ben hakkımı arayacağım zaten. Tek derdim firmanın bu şanzımanın sorunlu olduğunu kabul ederek insanlar mağdur etmemesi...Ben aracımda ki sesin düzeltilebileceğine dair umudumu kaybettim zaten. DSG 8 ileri çıkacakmış 2 sene içinde. 7 ilerinin sorunlarını 8 ileride giderecekler, 7 ileri şanzımanlı araç kullanıcıları da servis kapılarında yatacak, durum budur...


    Tüm dünyadaki satışlarını düşünürsek bana mahkemeden sonuc alabilmek biraz karamsar gözüküyor maalesef. Moral bozmak gibi olmasın ama yıllarca bu sorunlra normal deyip gecistirebiliyorlarsa kanunen ne yapılabilir araştırmak lazım.
    Altaci alırken imzaladığınız belgelerde belkide bu açığı kapatabilwcek maddeler varsa zorluk cikabilir.
    Ben de bu konuyla ilgili baiyorum İnternet'e. Gördüğüm kadarıyla bu şikayetten mahkeme, hakem heyeti gibi mercilere gitmek isteyen çok. Ancak giden ve sonuc alan kimse yok. Bence varsa avukat tanıdık görüşün derim. Hatta bu hını forumları da şahit yazdırın. :)




  • Konunun sadece son sayfasını okudum.

    Bir süredir dizel otomatik araç bakıyorum, multimod şanzumanlı toyota corollam var, bagajı ufak geldiği için VW caddy türü bir araç almayı düşünüyordum. Dizel dsg olan araç benim için ideal gibi görünüyordu ancak şu forumu okuyunca dsg den bir anda soğudum (üstelik sadece son sayfayı okudum, kim bilir önceki sayfalarda neler var).

    Corollanın MM şanzumanı hakikaten konforsuz ve yavaştır ancak 5 senedir kullanıyorum. Bir ara ayarında bir sorun olmuştu, 4 ve 5. viteslerde geç kavrıyordu. Servise gittim, debriyaj setini komple değiştirdiler (garanti olmadığı halde hiç para almadan 1500 tllik parça değişimi oldu). Şimdi aracımı sorunsuz kullanıyorum, tek derdim bagajın artık ufak gelmesi.

    MM şanzuman için sorunludur filan diye bir sürü laflar görüyorum forumda ama hiç olmazsa toyota sorunu ortadan kaldırmak için bir aksiyon almış durumda ve aracınızın garantisi bitmiş olsa dahi ücretsiz parçda değişimi yapıyor. VW ise bu kadar ayyuka çıkmış bir sorunda kulağının üzerine yatmış resmen.

    Netice itibariyle DSG caddyden de soğumuş oldum, ne alacam şimdi ben:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    Konunun sadece son sayfasını okudum.

    Bir süredir dizel otomatik araç bakıyorum, multimod şanzumanlı toyota corollam var, bagajı ufak geldiği için VW caddy türü bir araç almayı düşünüyordum. Dizel dsg olan araç benim için ideal gibi görünüyordu ancak şu forumu okuyunca dsg den bir anda soğudum (üstelik sadece son sayfayı okudum, kim bilir önceki sayfalarda neler var).

    Corollanın MM şanzumanı hakikaten konforsuz ve yavaştır ancak 5 senedir kullanıyorum. Bir ara ayarında bir sorun olmuştu, 4 ve 5. viteslerde geç kavrıyordu. Servise gittim, debriyaj setini komple değiştirdiler (garanti olmadığı halde hiç para almadan 1500 tllik parça değişimi oldu). Şimdi aracımı sorunsuz kullanıyorum, tek derdim bagajın artık ufak gelmesi.

    MM şanzuman için sorunludur filan diye bir sürü laflar görüyorum forumda ama hiç olmazsa toyota sorunu ortadan kaldırmak için bir aksiyon almış durumda ve aracınızın garantisi bitmiş olsa dahi ücretsiz parçda değişimi yapıyor. VW ise bu kadar ayyuka çıkmış bir sorunda kulağının üzerine yatmış resmen.

    Netice itibariyle DSG caddyden de soğumuş oldum, ne alacam şimdi ben:)


    Fiat ve dolayısıyla Alfa (çok yakında), Renault, Ford ve Volvo markaları çift kavramalı şanzımana sahipler.
    Yaygınlaştıkça kullanıcı geri bildirimlerini takip edip alabilirsiniz.




  • Hakem heyetinden sonuç çıkar diye düşünüyorum sonuçta bir ses var.Bu sesin ayıplı mal statüsünde mi yoksa teknik olarak hiç bir sorun yaratmayan çalışma prensibi olan bir ses mi olduğu ortaya çıkacak.Vw iddası bu sesin normal çalışma prensibin de oluşan bir ses olduğu.
    Ama şu da bir gerçekki 2 yıldır piyasa da ve nerdeyse 50.000 km leri devirmiş belki 100.000 km lere dayanmış kullanıcı kitlesi var fakat hala elle tututlur hatta hiç bir kronik arıza meydana gelen arkadaş yok.
    Tekil olarak belki ufak tefek sorun yaşayan olabilir ama topluca bu sesden şikayetçi dsglerin hepsinde topluca sorun yok.Olsa zaten yer yerinden oynar.Vw de geri çağırmalar olurdu.
    Ben yaklaşık 1 sene önce konuştuğumda hiç bir sorun yaşanmadığını dsg lerde sadece türkiye genelinde 1 yada 2 tane şanzumanın komple şanzumanın değiştiğini fakat sorunun bu ses değil üretim hatasından kaynaklı başka sorundan değiştiğini belirrtti usta.
    Makina mühendisi olmadığım ve insanlara yanlış bilgi vermek istemediğim için bir takım teknik açıklamalar yapıldı ama yanlış anlamadıysam şanzuman valflerinin çalışma sesi olduğu bu kompleks kuru tip dsg sisteminin normal çalışma sesi olarak bahsesildi.
    Benden sesden rahatsız olamdığım için tatminkar bulup konuyu kapattım.Çünkü ses arnavut kaldırımında radyo kapalı pencereler açıkken geliyor du yani çok dikkatlice dinlemeniz gerekiyor en azından sattığım araçta öyleydi.

    Hakem heyetinde de zaten teknik inceleme yapılacak onun sonucunda firma firma leh veya aleyhine sonuç çıkacak.Sizin lehinize çıkarsa sonuç mal ayıplı mal kabul edilecek,eski uygulama devam ediyor mu bilmiyorum hatta aracınızın camına şu şu marka bu araba şu marka ayıplı diye yazı yazılacak .

    Ama almanyada bile bunun örneği bildiğim kadarıyla yok kazanılmış bir dava.
    Bu da şu an için vw haklı gösteriyor birisi çıkıp hukuki mücadele edip iddasını ispatlayana kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    Hakem heyetinden sonuç çıkar diye düşünüyorum sonuçta bir ses var.Bu sesin ayıplı mal statüsünde mi yoksa teknik olarak hiç bir sorun yaratmayan çalışma prensibi olan bir ses mi olduğu ortaya çıkacak.Vw iddası bu sesin normal çalışma prensibin de oluşan bir ses olduğu.
    Ama şu da bir gerçekki 2 yıldır piyasa da ve nerdeyse 50.000 km leri devirmiş belki 100.000 km lere dayanmış kullanıcı kitlesi var fakat hala elle tututlur hatta hiç bir kronik arıza meydana gelen arkadaş yok.
    Tekil olarak belki ufak tefek sorun yaşayan olabilir ama topluca bu sesden şikayetçi dsglerin hepsinde topluca sorun yok.Olsa zaten yer yerinden oynar.Vw de geri çağırmalar olurdu.
    Ben yaklaşık 1 sene önce konuştuğumda hiç bir sorun yaşanmadığını dsg lerde sadece türkiye genelinde 1 yada 2 tane şanzumanın komple şanzumanın değiştiğini fakat sorunun bu ses değil üretim hatasından kaynaklı başka sorundan değiştiğini belirrtti usta.
    Makina mühendisi olmadığım ve insanlara yanlış bilgi vermek istemediğim için bir takım teknik açıklamalar yapıldı ama yanlış anlamadıysam şanzuman valflerinin çalışma sesi olduğu bu kompleks kuru tip dsg sisteminin normal çalışma sesi olarak bahsesildi.
    Benden sesden rahatsız olamdığım için tatminkar bulup konuyu kapattım.Çünkü ses arnavut kaldırımında radyo kapalı pencereler açıkken geliyor du yani çok dikkatlice dinlemeniz gerekiyor en azından sattığım araçta öyleydi.

    Hakem heyetinde de zaten teknik inceleme yapılacak onun sonucunda firma firma leh veya aleyhine sonuç çıkacak.Sizin lehinize çıkarsa sonuç mal ayıplı mal kabul edilecek,eski uygulama devam ediyor mu bilmiyorum hatta aracınızın camına şu şu marka bu araba şu marka ayıplı diye yazı yazılacak .

    Ama almanyada bile bunun örneği bildiğim kadarıyla yok kazanılmış bir dava.
    Bu da şu an için vw haklı gösteriyor birisi çıkıp hukuki mücadele edip iddasını ispatlayana kadar.



    Acaba aracı alırken imzalanan belgelerde buna yönelik birşey varmı?
    Yani alınınca farkında olunmadan bu tarz sesleri peşinen kabul edip alınmış olma ihtimali olabilir belkide. Malum okumuyoruz hiçbirşeyi.
    Ben de arada kalmıştım araç alımı için. Seçeneklerden bir de scirocco dsg idi ancak kafa karışılığından bu kışa erteledim iyie yapmışım. Bunları okudukça:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: striders


    quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    Hakem heyetinden sonuç çıkar diye düşünüyorum sonuçta bir ses var.Bu sesin ayıplı mal statüsünde mi yoksa teknik olarak hiç bir sorun yaratmayan çalışma prensibi olan bir ses mi olduğu ortaya çıkacak.Vw iddası bu sesin normal çalışma prensibin de oluşan bir ses olduğu.
    Ama şu da bir gerçekki 2 yıldır piyasa da ve nerdeyse 50.000 km leri devirmiş belki 100.000 km lere dayanmış kullanıcı kitlesi var fakat hala elle tututlur hatta hiç bir kronik arıza meydana gelen arkadaş yok.
    Tekil olarak belki ufak tefek sorun yaşayan olabilir ama topluca bu sesden şikayetçi dsglerin hepsinde topluca sorun yok.Olsa zaten yer yerinden oynar.Vw de geri çağırmalar olurdu.
    Ben yaklaşık 1 sene önce konuştuğumda hiç bir sorun yaşanmadığını dsg lerde sadece türkiye genelinde 1 yada 2 tane şanzumanın komple şanzumanın değiştiğini fakat sorunun bu ses değil üretim hatasından kaynaklı başka sorundan değiştiğini belirrtti usta.
    Makina mühendisi olmadığım ve insanlara yanlış bilgi vermek istemediğim için bir takım teknik açıklamalar yapıldı ama yanlış anlamadıysam şanzuman valflerinin çalışma sesi olduğu bu kompleks kuru tip dsg sisteminin normal çalışma sesi olarak bahsesildi.
    Benden sesden rahatsız olamdığım için tatminkar bulup konuyu kapattım.Çünkü ses arnavut kaldırımında radyo kapalı pencereler açıkken geliyor du yani çok dikkatlice dinlemeniz gerekiyor en azından sattığım araçta öyleydi.

    Hakem heyetinde de zaten teknik inceleme yapılacak onun sonucunda firma firma leh veya aleyhine sonuç çıkacak.Sizin lehinize çıkarsa sonuç mal ayıplı mal kabul edilecek,eski uygulama devam ediyor mu bilmiyorum hatta aracınızın camına şu şu marka bu araba şu marka ayıplı diye yazı yazılacak .

    Ama almanyada bile bunun örneği bildiğim kadarıyla yok kazanılmış bir dava.
    Bu da şu an için vw haklı gösteriyor birisi çıkıp hukuki mücadele edip iddasını ispatlayana kadar.



    Acaba aracı alırken imzalanan belgelerde buna yönelik birşey varmı?
    Yani alınınca farkında olunmadan bu tarz sesleri peşinen kabul edip alınmış olma ihtimali olabilir belkide. Malum okumuyoruz hiçbirşeyi.
    Ben de arada kalmıştım araç alımı için. Seçeneklerden bir de scirocco dsg idi ancak kafa karışılığından bu kışa erteledim iyie yapmışım. Bunları okudukça:)


    Hiç bir alakası yok sadece aracı size bayinin eksiksiz teslim ettiğine dair belge.Garanti niye var yada niye kanunlar var siz aracı aldıktan sonra kanunlar sizi oluşabilecek arıza veya arızalara karşı korumak için.
    Benim şahsi düşüncem,bende de golf dsg vardı sattım memnuniyetsizlikten değil ihtiyaçtan dolayı . 20.000 km kullandım daha önce de yazmıştım
    Çok titiz bir insanım fakat ööyle abartıldığı gibi kesinlikle rahatsızlık verecek bir durum yok,en azından benim aracımda.Kaldıki artılarının yanında sorun bile kabul etsek devede pire misali bir olay.Ben yerinizde olsam gönül rahatlığıyla almanızı tavsiye ederim.Vw firması ciddiyetsiz bir firma değildir dünyanın nerdeyse en büyük otomobil üreticisi konumun da prestijini sarsacak bir duruma müsade etmez.Zaten denildiği gibi büyük masraflar açan bir sorun olsa şu anda Anavatan Almanyada burdan daha bilinçli tüketicilerin olduğu alıcılar tarafından firma çok zor durumda bırakılırdı.Avrupa da özellikle amerika da insanlar 2 üniversite okuyor 1i hukuk fakültesi insanlar haklarını aramasını felaket derecede iyi biliyor,ve 2 yıl oldu bir problem yok dsg lerde.
    Eğer içiniz rahat olsun derseniz aracı aldıktan sonra servise sesi tespit ettirip servis kağıdına bu sesin şikayetini yazdırıp eliniz de belge olarak bulundurabilirsiniz,2 yıldan sonrada garantiyi uzatabilirsiniz.Hem bunun için değil tüm elekronik mekanik aksam içinde içiniz rahat olur külfetide çok değil.
    Eğer denilidiği gibi bu şanzumanlar sorunlu ve vw bunu kabullenmeyip geçiştiriyorsa başına çok büyük dert açıyor demektir prestij kaybı=pazar kaybı,Çok büyük para kaybı.Bir şanzumanın 10000 euro olduğunu kabul eder ve 100.000 lerce araca vurursak çok büyük maliyet bence bunu göze alamazlardı şimdiye kadar sorun olsa servislere geri çağırma yapılırdı.

    Gerçi piyasada olmayan şeyde değil toyota örneğinde ki gibi ,Adamlar gaz pedalı takılma gibi hayati bir arızayı paspaslara bağlamaya çalışarak alıcıları kandırmaya çalıştı kazalar olunca ortaya çıktı.a.b.d de cezalarda kesildi ayrıca rakip firmalara da geyik muhabbeti oldular, toyotalarını takasa getirene ekstradan da indirimler yapıldı.

    Yazı uzun oldu ama ben onun için daha öncedende yazarak bir şey varsa bunu hukuk'a taşıyın bir arıza varsa ortaya çıksın eğer yoksa bu kadar almaya niyetli insanlarında kafasını karıştırmayın firmanında hakkını yemeyin demeye çalışmıştım..Sonuçta vw de diğer çoğu firma gibi 90 lı yılların teknolojisine sahipçok yakan 4 ileri otomatik yada konforsuz yarı otomatikleri satabilirdi.Ben dsg nin bir nimet olduğunu düşünüyorum rakiplerin çoğunda bulunan bu şanzumanlarının yanında.




  • Konu sadece Ses ise

    Ses olayında çoğu insanın midesi bulanır,

    Kulaklar duymuyor ise çok sorun değil bence
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.