Merhabalar, bir süredir 2.el araç alım sürecindeyiz. Bazı ilanlara bakarken bedelsiz ağır hasar kaydı olduğunu görüyorum. Mesela lokal boya var kaputta onun haricinde kusursuz demiş. Bu nasıl ağır hasar kayıtlı olabiliyor? |
Bedelsiz ağır hasar kaydı hk




-
-
İki hatta üç arabadan bir araba yapan güzel ülkemde satıcı ne kadar doğru söylüyor olabilir.
Sigorta şirketleri salak değil
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
gecenlerde bir konuda yazmistim baktim silinmis...
bedelsiz agir hasar biraz karisik.
agir hasar demek aracin tamir masrafi pert olmasindan daha masrafli demek.
bedelsiz demek sigortadan para cikmadi demek.
yani bir sekilde eksper araci gormus bir masraf cikarmis ancak sigortadan islem yapilmamis. karsinin hasari yazildi vs diyenlere kesinlikle inanmayin. benim bilgim bu sekilde.
alttan hasar olabilir, airbagler acmistir vs yani kaporta hasari sadece yazildigi kadar olsa bile tum masraf kaporta degil. kaportada da ayrica bir dunya oyun donuyor ayni renk cikma gibi.
-
Bedelsiz agir hasarlilarin %90 ı airbag actigindan perte cikan araclar
Servisin 200 300 bin masraf cikardigi araclari sigorta sirketinden alip bolca akilli vide cirt kelepce kullanarak toplanan araclar
Disarda toplanan araclarin alayi airbag tamirli kemerler direncli araclardir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bunlar eksperde çıkmaz mı? nasıl değişensiz yazıyorlar.
-
iki ihtimal var. ya araba fena kaza yapmıştır sigortaya ağır hasar işlemiş ama tamiri cebinden yaptırmıştır. o zaman bedel yazmaz.
ikinci ihtimal ise aracın tekerini sağlam vurmuştur araba airbag açmıştır. airbag açtığı anda araç pert (ağır hasarlı) olur. o yüzden değişensiz ağır hasarlı olabilir.
ama piyasada ne olursa olsun ağır hasarlı aracın fiyatı 50-100k daha aza gider.
-
Araba perte cikmis sanayide toplamislar
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
çamurluğu kırıldığı için ağır hasar verilip perte çıkarılan araba var. sebebi ise sigorta şirketinin uyanıklığı, salak olmaması yani. bakıyorlar arabanın tamirine yetkili servis çamurluk + boya için 30-40 bin lira istiyor, kasko firması diyor ki bu aracın ikinci el değeri nedir, çamurluk hasarlı şekilde kaça satılır, bi bakalım.
araç piyasası 1000 lira
çamurluk hasarlı 970 veriyorlar
40 bin lira masraf çıkıyor tamire. tamir etsem 10 bin lira zararım olacak.
o zaman perte çıkarıp aracı sahibinden alıp ona 900 bin verelim, aracı da az hasarlı 970 bine satalım.
hemen piyasası 1000 diye 1000 lira vereceğini mi sandınız ?
araç sahibi itiraz falan ederse bi 50 daha atıyorlar. her türlü aracı perte çıkararak kara geçmiş oluyorlar, 40 bin lira masraftan da kurtulmuş oluyorlar. aracı alan esnaf 3 bine çamurluğu tamir ettirip 1100 den ilana koyuyor.
ağır hasar verilen her araç gerçekten her vidası oynanmış olmuyor. olanı daha çok tabi olmayandan.
-
Benim bildiğim tamir masrafi arac bedelinin yuzde 70i uzerine cikinca agir hasar yani perte cikiyor
Yani oyle kolay olsa piyasa bu araçlarla dolardi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
az da olsa var zaten hocam. ağır hasarlı ama boya yok, ağır hasarlı ama tek parça boyalı vs şeklinde.
-
satamazsınız,tam kasko yapamazsınız, defolu ürün sahibi muamelesi görürsünüz, ilan verdiğinizde insanlar sizinle kafa bulur yok paralar teklif ederler
-
neresinde ne olduğu hiç önemli değil, ağır hasar kaydı var ise uzak durun. ben de vardı satana kadar neler çektim.
-
Sanayide yapboz olmuş araç demektir. İçinden parça bile çalınmış olabilir.
Araca yapılmış her işlemin kayıt altına alındığı, faturalandırılmış arabaları almaya gayret edin. Son birkaç senede üçkağıt çok arttı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sel hasarlı da olabilir sadece kaza olarak değerlendirmeyin alttan tekeri vurup airbag açıp da ağır hasarlı olabilir
-
100 bin tl kasko değeri olan bir araçta hasar oluştuğunda eksper gelir ve %50ye tekabül eden 50bin tl den fazla hasar varsa araç pert sayılır. Normalde bu durumda riziko gerçekleşmiş sayılır ve aracı sahibinden alarak sigortalıya kasko bedeli verilir. Ancak sigortalı isterse aracı elinde tutar ve riziko bedeli olan 50 bin tl ye kadar nakit para alır. Sözleşme fesih yapılır, araç sahibi aldığı para ile aracına istediğini yapar.
-
Yüksek enflasyon olan bir dönemde parasal miktardan bağımsız bakılması gerekiyor. Ağır hasar demek aracın o gün değerinin %40’ından fazla hasar aldığını gösterir. Yani bugün 1milyon değeri olan aracın 400bin liradan fazla hasar alması demek. Bu hasar hava yastığı açması olabilir, şanzıman hasarı olabilir vs. Bu tarz hasarlar genellikle aracın değerinin %40’ını geçer. Parça boyanması, saç parça değişimi (çamurluk, kapılar, arka bagaj vs.) ile maalesef aracın %40’ına ulaşılamaz.
Özetle ağır hasar kaydı varsa aracın değerinin yarısı kadar bir hasar almıştır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kaporta olarak bakarsanız çamurluklarda düzeltmeden başka bir sorun gözükmüyor. Bir de kapıda biraz hasar var ama o çok mühim değil.
Ancak arabanın yürüyeni paramparça durumda. Muhtemelen alttan sebep motor-şanzımanda da hasar vardır. Araçta kaporta anlamında bir şey yok ama iyi masraf var.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X