Peugeot Citroen Opel araçları PSA grubu araçlar. |
Bayan için i20 1.4 otomatik benzinli alınır mı? (2. sayfa)




-
-
Size alternatif sunayım. 1 yıl nce ben de benzer durumda idim. İ10 da baktım picanto da i20 ve clio da ama tercihimi Mitsubishi space stardan yana kullandım. Gerçekten çok az tüketen tutumlu bir motoru ve uyumlu çalışan cvt şanzumanı var. şehir içi için ideal. şiddetle Tavsiye ederim
-
-
Bence hava yastığı sayısı ve diğer güvenlik önlemlerine öncelik verin. Bende i20 2012 var 2 tane hava yastığı var. Ama rahat araba.
-
-
https://www.hyundai.com/content/dam/hyundai/tr/tr/data/marketing/brochure/product/i20/i20-Brosur.pdf broşürden teyit ettim. (15. syf.) 1.4 MPİ motorda iki şanzıman var. Biri 6 iler manuel diğer 6 ileri ıslak tip tork konvektörlü şanzıman. 4 ileri otomatikler bir önceki kasada kullanıldı. Güncel i20'de donanımı ne olursa olsun otomatikse 6 İleri görünüyor. tüm otomatik şanzımanlarda broşürden teyit ettim. (15. syf.) Otomatikle baktım 0-100'leri 12,9 sn. görünüyor. Bahsi geçen yere yazılmamış ama aynı şanzıman olması lazım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 8 Aralık 2022; 15:27:1 >
-
O forumdaş ben oluyorum sanırım.
Buyrun "saf kan japon cvt şanzımanı" ve sorunları
Bundan önceki aracım 2015 Toyota Corolla 1.6 Advance MDS idi. Toyota CVT'sini de kullandım yani. CVT şanzımanın sevilecek bir tarafı yok bana göre. Geri-ileri vites değişiminde aracın titreyip bi kendine gelmesini beklemeyi, sabit devirde aracın hızlanmasını beğenmedim. Ruhsuz, keyifsiz bir sürüşe sebep oluyor benim için. Uzun yolda 6 litre, şehir içinde 10-12 litre yakıt tüketiminin de pek sevilecek tarafı yok. Sizin hoşunuza gidiyorsa mutluluklar dilerim.
-
2014 CVT Auris sahibiyim. Aracım CVT şanzımana sahip. Hiç öyle geri ileri vites değişiminde titreme gibi bir durumla karşılaşmadım.
Arabayı ikinci el aldıysanız sizden önceki sahibi hatalı kullanarak şanzımanın canına okumuş olabilir. Bu hatalı kullanım sadece CVT için değil bütün otomatikler için geçerli.
İlk kural araba tam olarak durmadan D'den R'ye veya R'den D'ye atmamak. Yani frene iyice basarak arabanın tam olarak durduğu görüldükten sonra vites değişimini yapmak. Fakat bizim düz vitesten alışmış tayfa debriyaja basıp araba giderken geri vitese takma veya tam tersini yapma huyunu otomatik viteste de yapmaya kalkıyor ve şanzımanı kucağa alıyor.
İkinci kural rampada park ederken ayak frene basılıyken önce şanzımanı N'ye alıp ardından el frenini çekip ayağı frenden çekerek arabanın ağırlığını el frenine bindirerek vitesi P'ye almaktır.
Ben CVT şanzımanı oldukça sevdim. Hani bana göre sevilecek bir tarafı yok demişsiniz ya. Kime göre, neye göre durumu oluşuyor. Konu sahibi belki sevecek. Niye kendi sevmediğiniz bir materyali başkalarına da dikte etmeye çalışıyor ve yanlış yönlendiriyorsunuz. Sonuç olarak siz sarı rengini seversiniz ben kırmızı. Bana illa sarı araba al "kırmızı arabaların sevilecek bir tarafı yok" deme hakkınız yok.
Edit : Örnek verdiğiniz linkteki konuyu okudum. Tahminim 2003 model 20 yaşında bir çok el değiştirmiş, "Birinci Nesil" CVT şanzımandan bahsediliyor. Bu kadar el değiştirmiş ve kimin nasıl kullandığı belli olmayan birinci nesil bir CVT şanzımanın sorununu genele yaymak hiç etik olmamış. Kaldı ki aynı model ve benzer km.de hala sorunsuz saat gibi çalışan pek çok CVT şanzıman mevcut.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet Serdar K. -- 8 Aralık 2022; 16:42:23 >
-
Geri vites değişimindeki rolanti değişimi ve titreme CVT'nin karakteristiğidir. Öyle sizden önceki sahibi falan diye lafı çevirmeye gerek yok. Benim aracım 18.000km'deydi. 2016 Auris ilk sahibi olan arkadaşımın arabasında da aynı mevzu vardı. Kayınpederimde sıfır aldığımız yeni kasa Corolla 1.6 Dream MDS var onda da aynı mevzu var. Siz mutluysanız bunlarla dediğim gibi size mutluluklar ama toz pembe göstermenin de bir anlamı yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 9 Aralık 2022; 9:31:39 > -
Hocam daha önce w169 kasa Autotronic yani CVT'li A serisi Mercedes kullandım bir süre.Avantajları var yok değil lakin gel gelelim 80-90'dan sonra süpürge gibi ses çıkarıyor araba.Yani o ses uzun yol yapmayı işkence haline getiriyordu.Son dönem CVT'lerde bu ses sorunu çözüldü diye biliyorum ama olanlar direk seçim dışı kalır bence.Onun haricinde performans ve yakıta negatif katkısı olsa da vites geçişi olmaması ve pürüzsüz sürüş gerçekten büyük bir avantaj.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun süre kullanılacaksa eğer atmosferik motor+tork konvertörlü şanzıman iyi bir seçim olacaktır sorunsuzluk anlamında ki kullanım mesafesinin kısa olduğu düşünülürse motor ve şanzıman sürekli soğuma-ısınma döngüsünde olacak dayanıklı kombinasyon seçmek avantaj olacaktır.Ek olarak piyasa kaygınız yok ise Smart Eq,Zoe gibi seçeneklere de bakabilirsiniz.Bence kullanım şartlarınıza en uygun seçenek elektrikli olacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynı motor şanzımana sahip kia stonic aldım eşime. Günde 20 km kullanıyor. Ben kullanınca 10 litre/100 km ye dayanıyor. O kullanınca 8 litre alt-üst aralığında tüketiyor. Atmosferik motoru ikinci araç olarak düşünüyorum genelde.
Yalnız i20 nin sadece elite paketinde 6 hava yastığı var. 6 hava yastığı olmayan araç almayın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X