Şimdi Ara

Baskı balata nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı, 3 Masaüstü Kullanıcı
21
Cevap
3
Favori
65.622
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1224 Mesaj
    Baskı balata nedir?

    Bittigini nasıl anlarız?

    Baskı balatayı temiz hasarsız kullanmak icin neler yapmalı?

    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?

    Baskı balata ile debriyaj ilişkisi nedir?



    Cevap verebilecek zaman ayıracak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim



    |
    |
    _____________________________
    berxwedan jiyan e
  • Yüzbaşı
    619 Mesaj
    Sayın O.B.K Gelir ve Bizi Aydınlatır ..!
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    538 Mesaj
    4 yılda 2 balata 1 volan dişlisi heba etmiş biri olarak şöyle anlatayım.



    1. baskı balata nedir? motor ile yürüyen aksamı birleştiren parçalardan biridir. genellikle halka şeklinde iki diskten ibaret arasında da bir balata vardır. bu balata aktarmanın(kavramanın) yumuşak ve sorunsuz olması içindir.



    2. baskı balatayı temiz ve hasarsız kullanmak için ilk olarak aracı tanımak gerekir. ağır bir araca takılan yetersiz motor yanlış kullanımda daha çabuk biter. örneğin 2006 c5 dizel kullandım ve yokuşlarda mahvettim aracı açıkçası. patinajlı kalkışlar da balatanın sonunu getiren ikinci şeydir. en güzeli patinajsız ve temiz kalkışlar yapmalı ve çok gerekmedikçe redline dışında vites değiştirmek gerek. bir diğer önerim ise debriyajla sürekli kavrama yaparak ilerlememek. açıklayım; trafikte öyle zamanlar oluyor ki 2. vitesle gidilecek bir hız ve trafik sürekli duraklıyor. ve siz sürekli ikinci vitese alıp debriyajı dibinden kavratak kalkıyorsunuz. bu çok yanlış ve ömür azaltan şeylerden biri. mümkünse durun ve temiz olarak tekrar kalkın. ha mümkün değilse çok abartılı süreler duraklanmayacaksa(fren balatalarını yakacak kadar) fren balatalarını kullanmanız daha iyi olur. yani boşa alıp frenle duraklamak.



    3. işte bunun bir ortalaması yok triger gibi genelleme yapamayız. kimisi 20binde bitirir kimisi 150 binde. aracın motoruna teknolojisine sürücüsüne göre değişen bir denklemin sonucu bu ömür.



    son soruyu tam anlamadım ama debriyaj baskı balatayı ileri geri iten sistemin tetikleyicisi yani debriyaja basarsanız balata motorla şanzumanı ayırır çekerseniz birleştirir.



    yanlışlarım varsa affedin ve düzeltin. saygılar.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    729 Mesaj
    Baskı balata vites geçişleri ile ilgilidir. Vitesleriniz artık zor geçiyorsa ve debriyaj iyice sertleşmişse baskı balata bitmiştir. Baskı balatanın ömrünü uzatmak için vites değiştirirken debriyaja sonuna kadar basın. Arabayı seri kullanacağım diye acele etmeyin. Debriyaja farketmeden yarım basarsınız. Ömrünü yersiniz. Baskı balatanın ömrü kullanım ile ilgilidir. Arabanızın sağlam baskı balata halini bilmeniz gerekir ki bittiğini anlayasınız. Arabadan arabaya baskı balatanın bittiği farklılıklar gösterir, şöyle ki toyota corolla kullanıcısı, corollaların vites geçişleri ve debriyajları çok yumuşak olduğundan ödünç aldığı Focus u kullanmaya başladığında baskı balatasının bittiğini iddaa edebilir çünkü Focusların vites geçişleri kemikli ve debriyajları sert ve yukarıdan kavrar. Baskı balatayı 10.000 km de bile bitirebilirsiniz. Yetkili servislerde C sınıfı standart bir araç için değişimi 800-900 TL özel servislerde yarı fiyatınadır. Baskı balatanın kendisi çok para etmez ama işçiliği ağırdır. Neredeyse motoru indirirler değiştirirken... Baskı balata kontrol teknikleri var ama tam bilmiyorum sanırım aracı 3. ya da 5. viteste kaldırmaya çalıştığınızda stop ediyorsa sorun yok anlamına geliyor ancak hareket ederse ömrü itmiş anlamına geliyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmetergin35 -- 8 Temmuz 2009; 23:21:05 >
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    18683 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cottonmurat

    4 yılda 2 balata 1 volan dişlisi heba etmiş biri olarak şöyle anlatayım.



    1. baskı balata nedir? motor ile yürüyen aksamı birleştiren parçalardan biridir. genellikle halka şeklinde iki diskten ibaret arasında da bir balata vardır. bu balata aktarmanın(kavramanın) yumuşak ve sorunsuz olması içindir.



    2. baskı balatayı temiz ve hasarsız kullanmak için ilk olarak aracı tanımak gerekir. ağır bir araca takılan yetersiz motor yanlış kullanımda daha çabuk biter. örneğin 2006 c5 dizel kullandım ve yokuşlarda mahvettim aracı açıkçası. patinajlı kalkışlar da balatanın sonunu getiren ikinci şeydir. en güzeli patinajsız ve temiz kalkışlar yapmalı ve çok gerekmedikçe redline dışında vites değiştirmek gerek. bir diğer önerim ise debriyajla sürekli kavrama yaparak ilerlememek. açıklayım; trafikte öyle zamanlar oluyor ki 2. vitesle gidilecek bir hız ve trafik sürekli duraklıyor. ve siz sürekli ikinci vitese alıp debriyajı dibinden kavratak kalkıyorsunuz. bu çok yanlış ve ömür azaltan şeylerden biri. mümkünse durun ve temiz olarak tekrar kalkın. ha mümkün değilse çok abartılı süreler duraklanmayacaksa(fren balatalarını yakacak kadar) fren balatalarını kullanmanız daha iyi olur. yani boşa alıp frenle duraklamak.



    3. işte bunun bir ortalaması yok triger gibi genelleme yapamayız. kimisi 20binde bitirir kimisi 150 binde. aracın motoruna teknolojisine sürücüsüne göre değişen bir denklemin sonucu bu ömür.



    son soruyu tam anlamadım ama debriyaj baskı balatayı ileri geri iten sistemin tetikleyicisi yani debriyaja basarsanız balata motorla şanzumanı ayırır çekerseniz birleştirir.



    yanlışlarım varsa affedin ve düzeltin. saygılar.
    Baskı balata nedir?

    Motorun ürettiği mekanik gücü aktarma organlarına iletmek için 100 yıl önce geliştirilen ve hala kullanılan bir kavrama tekniğidir.



    Bittigini nasıl anlarız?

    Araç çekişten ve hızdan düşer, daha fazla yakar, vites geçişleri zorlanır.



    Baskı balatayı temiz hasarsız kullanmak icin neler yapmalı?

    Debriyaja tam basmalı, hızlı basmalı ve yavaş bırakmalı, uzun süre basılı tutmamalı, zorlamamalıdır.



    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?

    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.



    Baskı balata ile debriyaj ilişkisi nedir?

    Baskı ve balata kavramanın arasında yer alır, kavramaya (debriyaja) bastığınızda baskı balayadan ayırır, bir de kardeşleri vardır, adı bilya.



    Bir anda kendimi Çukurova Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü (2. Öğretim) MM 334 Motorlu Araçlar Final Sınavında hissettim...



    Taner Göde
    _____________________________




  • Yarbay
    3548 Mesaj
    Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar. Ellerine sağlık.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde



    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?

    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.





    Taner bey baskı balatam aracın üretiminde fabrikada monte edilen orjinal baskı balatası. Hiç değişmedi. Aracım 135 bin km'de. Hedefim 200 bin km.



    İşin ilginç tarafı fren balatalarım da orjinal.



    Savaş açmışım balatacılara... :)
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1224 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar. Ellerine sağlık.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde



    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?

    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.





    Taner bey baskı balatam aracın üretiminde fabrikada monte edilen orjinal baskı balatası. Hiç değişmedi. Aracım 135 bin km'de. Hedefim 200 bin km.



    İşin ilginç tarafı fren balatalarım da orjinal.



    Savaş açmışım balatacılara... :)

    Alıntıları Göster
    Emeginiz için teşekkür ederim



    İyiki varsınız
    |
    |
    _____________________________
    berxwedan jiyan e




  • Yarbay
    3599 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K



    Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar. Ellerine sağlık.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde



    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?

    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.





    Taner bey baskı balatam aracın üretiminde fabrikada monte edilen orjinal baskı balatası. Hiç değişmedi. Aracım 135 bin km'de. Hedefim 200 bin km.



    İşin ilginç tarafı fren balatalarım da orjinal.



    Savaş açmışım balatacılara... :)





    hocam tehlike yaratmasin?



    bizim surekli mersin-antakya calisan (otobanda) bir 307 miz vardi ilk fren balatasini 130 binde degistirmistik, ilk lastikleriyle beraber
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3548 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: emtue





    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K



    Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar. Ellerine sağlık.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde



    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?

    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.





    Taner bey baskı balatam aracın üretiminde fabrikada monte edilen orjinal baskı balatası. Hiç değişmedi. Aracım 135 bin km'de. Hedefim 200 bin km.



    İşin ilginç tarafı fren balatalarım da orjinal.



    Savaş açmışım balatacılara... :)





    hocam tehlike yaratmasin?



    bizim surekli mersin-antakya calisan (otobanda) bir 307 miz vardi ilk fren balatasini 130 binde degistirmistik, ilk lastikleriyle beraber







    Hocam bitik balatayla gezmiyorum. En ufak bir kaçırma sezsem anında değiştiririm. Zaten aracımın parça fiyatları da uygun. Çok şükür işçilik masrafımız da yok.



    Öyle çok sakin de kullanmıyorum ama yine de bitmedi. 200 bin hedefi işin esprisi...
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3599 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: emtue





    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K



    Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar. Ellerine sağlık.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde



    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?

    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.





    Taner bey baskı balatam aracın üretiminde fabrikada monte edilen orjinal baskı balatası. Hiç değişmedi. Aracım 135 bin km'de. Hedefim 200 bin km.



    İşin ilginç tarafı fren balatalarım da orjinal.



    Savaş açmışım balatacılara... :)





    hocam tehlike yaratmasin?



    bizim surekli mersin-antakya calisan (otobanda) bir 307 miz vardi ilk fren balatasini 130 binde degistirmistik, ilk lastikleriyle beraber







    Hocam bitik balatayla gezmiyorum. En ufak bir kaçırma sezsem anında değiştiririm. Zaten aracımın parça fiyatları da uygun. Çok şükür işçilik masrafımız da yok.



    Öyle çok sakin de kullanmıyorum ama yine de bitmedi. 200 bin hedefi işin esprisi...

    Alıntıları Göster
    lastik ve balatalar onemli, pat diye yolda kalinca daha iyi anliyoruz :)
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    4149 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Taner bey baskı balatam aracın üretiminde fabrikada monte edilen orjinal baskı balatası. Hiç değişmedi. Aracım 135 bin km'de. Hedefim 200 bin km.



    İşin ilginç tarafı fren balatalarım da orjinal.



    Savaş açmışım balatacılara... :)





    hocam sizler gibi değerli ve bilgili insanlardan her serviste bir tane olsa ne güzel olurdu
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3548 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci



    hocam sizler gibi değerli ve bilgili insanlardan her serviste bir tane olsa ne güzel olurdu





    Rica ederim hocam.



    Belki bir sermayedar çıkar, bir servis açar, başına da bizi getirir. Sermayem olsa şuanki işimi, akademik kariyer hedeflerimi bir kenara bırakıp kendim bir servis açmayı düşünmüyor da değilim...
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4507 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci



    hocam sizler gibi değerli ve bilgili insanlardan her serviste bir tane olsa ne güzel olurdu





    Rica ederim hocam.



    Belki bir sermayedar çıkar, bir servis açar, başına da bizi getirir. Sermayem olsa şuanki işimi, akademik kariyer hedeflerimi bir kenara bırakıp kendim bir servis açmayı düşünmüyor da değilim...

    Alıntıları Göster
    Otomobil Aşktır
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1495 Mesaj
    üstadım, sizin başında olduğunuz bir servise de seve seve gelirim, en azından otomobilden anlayan birisi kazansın...





    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K





    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci



    hocam sizler gibi değerli ve bilgili insanlardan her serviste bir tane olsa ne güzel olurdu





    Rica ederim hocam.



    Belki bir sermayedar çıkar, bir servis açar, başına da bizi getirir. Sermayem olsa şuanki işimi, akademik kariyer hedeflerimi bir kenara bırakıp kendim bir servis açmayı düşünmüyor da değilim...

    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3074 Mesaj
    Baskı balata bitikliği yakıt maliyetini artırır mı



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2971 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: attci



    Baskı balata bitikliği yakıt maliyetini artırır mı



    Motorun ürettiği güç mekanik organlar vasıtasıyla yere tam aktarılamayacağı için evet yaktı tüketimi artar ve çekiş gücü azaları(motordan kaynaklı değil).



    Hort
    |
    |
    _____________________________
    PEUGEOT 309 GTI - Renault Clio 3 Night & Day - Honda MSX 125
  • Teğmen
    192 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    quote:

    Orijinalden alıntı: attci



    Baskı balata bitikliği yakıt maliyetini artırır mı



    Motorun ürettiği güç mekanik organlar vasıtasıyla yere tam aktarılamayacağı için evet yaktı tüketimi artar ve çekiş gücü azaları(motordan kaynaklı değil).



    Hort

    Alıntıları Göster
    emeğinize sağlık
    |
    |
    _____________________________


    - DH CEMİYYET-İ OSMÂNİYYE -

    Yeniçeri Ocağı




  • Binbaşı
    1229 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Faithful Departed



    Baskı balata nedir?

    Motorun ürettiği mekanik gücü aktarma organlarına iletmek için 100 yıl önce geliştirilen ve hala kullanılan bir kavrama tekniğidir.



    Bittigini nasıl anlarız?

    Araç çekişten ve hızdan düşer, daha fazla yakar, vites geçişleri zorlanır.



    Baskı balatayı temiz hasarsız kullanmak icin neler yapmalı?

    Debriyaja tam basmalı, hızlı basmalı ve yavaş bırakmalı, uzun süre basılı tutmamalı, zorlamamalıdır.



    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?

    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.



    Baskı balata ile debriyaj ilişkisi nedir?

    Baskı ve balata kavramanın arasında yer alır, kavramaya (debriyaja) bastığınızda baskı balayadan ayırır, bir de kardeşleri vardır, adı bilya.



    Bir anda kendimi Çukurova Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü (2. Öğretim) MM 334 Motorlu Araçlar Final Sınavında hissettim...



    Taner Göde



    Güzel paylaşım. Açık ve yalın anlatım. Teşekkürler
    |
    |
    _____________________________




  • Er
    10 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: leidenfrost

    quote:

    Orijinalden alıntı: Faithful Departed



    Baskı balata nedir?

    Motorun ürettiği mekanik gücü aktarma organlarına iletmek için 100 yıl önce geliştirilen ve hala kullanılan bir kavrama tekniğidir.



    Bittigini nasıl anlarız?

    Araç çekişten ve hızdan düşer, daha fazla yakar, vites geçişleri zorlanır.



    Baskı balatayı temiz hasarsız kullanmak icin neler yapmalı?

    Debriyaja tam basmalı, hızlı basmalı ve yavaş bırakmalı, uzun süre basılı tutmamalı, zorlamamalıdır.



    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?

    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.



    Baskı balata ile debriyaj ilişkisi nedir?

    Baskı ve balata kavramanın arasında yer alır, kavramaya (debriyaja) bastığınızda baskı balayadan ayırır, bir de kardeşleri vardır, adı bilya.



    Bir anda kendimi Çukurova Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü (2. Öğretim) MM 334 Motorlu Araçlar Final Sınavında hissettim...



    Taner Göde



    Güzel paylaşım. Açık ve yalın anlatım. Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    paylaşımlar için teşekkürler..

    Benim aracım clio 3 vites atışlarım zorlaştı ve debraj yukarıdan kavrıyor tam yola çıkacakken farkına vardık acaba yolda bi sıkıntı olur mu ? memlekette yaptırmayı düşünüyorumda
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3732 Mesaj
    Bilgi amaçlı hort
    |
    |
    _____________________________


    ѕєηвσηzαкυяα кαgєуσѕнι
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
SEO
SEO
Bey Azura
üniversite
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,281
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.