Şimdi Ara

Baskı balata nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
3
Favori
68.273
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Baskı balata nedir?
    Bittigini nasıl anlarız?
    Baskı balatayı temiz hasarsız kullanmak icin neler yapmalı?
    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?
    Baskı balata ile debriyaj ilişkisi nedir?

    Cevap verebilecek zaman ayıracak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim



  • Sayın O.B.K Gelir ve Bizi Aydınlatır ..!
  • 4 yılda 2 balata 1 volan dişlisi heba etmiş biri olarak şöyle anlatayım.

    1. baskı balata nedir? motor ile yürüyen aksamı birleştiren parçalardan biridir. genellikle halka şeklinde iki diskten ibaret arasında da bir balata vardır. bu balata aktarmanın(kavramanın) yumuşak ve sorunsuz olması içindir.

    2. baskı balatayı temiz ve hasarsız kullanmak için ilk olarak aracı tanımak gerekir. ağır bir araca takılan yetersiz motor yanlış kullanımda daha çabuk biter. örneğin 2006 c5 dizel kullandım ve yokuşlarda mahvettim aracı açıkçası. patinajlı kalkışlar da balatanın sonunu getiren ikinci şeydir. en güzeli patinajsız ve temiz kalkışlar yapmalı ve çok gerekmedikçe redline dışında vites değiştirmek gerek. bir diğer önerim ise debriyajla sürekli kavrama yaparak ilerlememek. açıklayım; trafikte öyle zamanlar oluyor ki 2. vitesle gidilecek bir hız ve trafik sürekli duraklıyor. ve siz sürekli ikinci vitese alıp debriyajı dibinden kavratak kalkıyorsunuz. bu çok yanlış ve ömür azaltan şeylerden biri. mümkünse durun ve temiz olarak tekrar kalkın. ha mümkün değilse çok abartılı süreler duraklanmayacaksa(fren balatalarını yakacak kadar) fren balatalarını kullanmanız daha iyi olur. yani boşa alıp frenle duraklamak.

    3. işte bunun bir ortalaması yok triger gibi genelleme yapamayız. kimisi 20binde bitirir kimisi 150 binde. aracın motoruna teknolojisine sürücüsüne göre değişen bir denklemin sonucu bu ömür.

    son soruyu tam anlamadım ama debriyaj baskı balatayı ileri geri iten sistemin tetikleyicisi yani debriyaja basarsanız balata motorla şanzumanı ayırır çekerseniz birleştirir.

    yanlışlarım varsa affedin ve düzeltin. saygılar.




  • Baskı balata vites geçişleri ile ilgilidir. Vitesleriniz artık zor geçiyorsa ve debriyaj iyice sertleşmişse baskı balata bitmiştir. Baskı balatanın ömrünü uzatmak için vites değiştirirken debriyaja sonuna kadar basın. Arabayı seri kullanacağım diye acele etmeyin. Debriyaja farketmeden yarım basarsınız. Ömrünü yersiniz. Baskı balatanın ömrü kullanım ile ilgilidir. Arabanızın sağlam baskı balata halini bilmeniz gerekir ki bittiğini anlayasınız. Arabadan arabaya baskı balatanın bittiği farklılıklar gösterir, şöyle ki toyota corolla kullanıcısı, corollaların vites geçişleri ve debriyajları çok yumuşak olduğundan ödünç aldığı Focus u kullanmaya başladığında baskı balatasının bittiğini iddaa edebilir çünkü Focusların vites geçişleri kemikli ve debriyajları sert ve yukarıdan kavrar. Baskı balatayı 10.000 km de bile bitirebilirsiniz. Yetkili servislerde C sınıfı standart bir araç için değişimi 800-900 TL özel servislerde yarı fiyatınadır. Baskı balatanın kendisi çok para etmez ama işçiliği ağırdır. Neredeyse motoru indirirler değiştirirken... Baskı balata kontrol teknikleri var ama tam bilmiyorum sanırım aracı 3. ya da 5. viteste kaldırmaya çalıştığınızda stop ediyorsa sorun yok anlamına geliyor ancak hareket ederse ömrü itmiş anlamına geliyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bazinga33 -- 8 Temmuz 2009; 23:21:05 >




  • Baskı balata nedir?
    Motorun ürettiği mekanik gücü aktarma organlarına iletmek için 100 yıl önce geliştirilen ve hala kullanılan bir kavrama tekniğidir.

    Bittigini nasıl anlarız?
    Araç çekişten ve hızdan düşer, daha fazla yakar, vites geçişleri zorlanır.

    Baskı balatayı temiz hasarsız kullanmak icin neler yapmalı?
    Debriyaja tam basmalı, hızlı basmalı ve yavaş bırakmalı, uzun süre basılı tutmamalı, zorlamamalıdır.

    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?
    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.

    Baskı balata ile debriyaj ilişkisi nedir?
    Baskı ve balata kavramanın arasında yer alır, kavramaya (debriyaja) bastığınızda baskı balayadan ayırır, bir de kardeşleri vardır, adı bilya.

    Bir anda kendimi Çukurova Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü (2. Öğretim) MM 334 Motorlu Araçlar Final Sınavında hissettim...

    Taner Göde




  • Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar. Ellerine sağlık.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?
    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.


    Taner bey baskı balatam aracın üretiminde fabrikada monte edilen orjinal baskı balatası. Hiç değişmedi. Aracım 135 bin km'de. Hedefim 200 bin km.

    İşin ilginç tarafı fren balatalarım da orjinal.

    Savaş açmışım balatacılara... :)
  • Emeginiz için teşekkür ederim

    İyiki varsınız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar. Ellerine sağlık.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?
    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.


    Taner bey baskı balatam aracın üretiminde fabrikada monte edilen orjinal baskı balatası. Hiç değişmedi. Aracım 135 bin km'de. Hedefim 200 bin km.

    İşin ilginç tarafı fren balatalarım da orjinal.

    Savaş açmışım balatacılara... :)


    hocam tehlike yaratmasin?

    bizim surekli mersin-antakya calisan (otobanda) bir 307 miz vardi ilk fren balatasini 130 binde degistirmistik, ilk lastikleriyle beraber




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emtue


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar. Ellerine sağlık.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?
    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.


    Taner bey baskı balatam aracın üretiminde fabrikada monte edilen orjinal baskı balatası. Hiç değişmedi. Aracım 135 bin km'de. Hedefim 200 bin km.

    İşin ilginç tarafı fren balatalarım da orjinal.

    Savaş açmışım balatacılara... :)


    hocam tehlike yaratmasin?

    bizim surekli mersin-antakya calisan (otobanda) bir 307 miz vardi ilk fren balatasini 130 binde degistirmistik, ilk lastikleriyle beraber



    Hocam bitik balatayla gezmiyorum. En ufak bir kaçırma sezsem anında değiştiririm. Zaten aracımın parça fiyatları da uygun. Çok şükür işçilik masrafımız da yok.

    Öyle çok sakin de kullanmıyorum ama yine de bitmedi. 200 bin hedefi işin esprisi...




  • lastik ve balatalar onemli, pat diye yolda kalinca daha iyi anliyoruz :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K
    Taner bey baskı balatam aracın üretiminde fabrikada monte edilen orjinal baskı balatası. Hiç değişmedi. Aracım 135 bin km'de. Hedefim 200 bin km.

    İşin ilginç tarafı fren balatalarım da orjinal.

    Savaş açmışım balatacılara... :)


    hocam sizler gibi değerli ve bilgili insanlardan her serviste bir tane olsa ne güzel olurdu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    hocam sizler gibi değerli ve bilgili insanlardan her serviste bir tane olsa ne güzel olurdu


    Rica ederim hocam.

    Belki bir sermayedar çıkar, bir servis açar, başına da bizi getirir. Sermayem olsa şuanki işimi, akademik kariyer hedeflerimi bir kenara bırakıp kendim bir servis açmayı düşünmüyor da değilim...
  • Otomobil Aşktır
  • üstadım, sizin başında olduğunuz bir servise de seve seve gelirim, en azından otomobilden anlayan birisi kazansın...


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    hocam sizler gibi değerli ve bilgili insanlardan her serviste bir tane olsa ne güzel olurdu


    Rica ederim hocam.

    Belki bir sermayedar çıkar, bir servis açar, başına da bizi getirir. Sermayem olsa şuanki işimi, akademik kariyer hedeflerimi bir kenara bırakıp kendim bir servis açmayı düşünmüyor da değilim...
  • Baskı balata bitikliği yakıt maliyetini artırır mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attci

    Baskı balata bitikliği yakıt maliyetini artırır mı

    Motorun ürettiği güç mekanik organlar vasıtasıyla yere tam aktarılamayacağı için evet yaktı tüketimi artar ve çekiş gücü azaları(motordan kaynaklı değil).

    Hort
  • emeğinize sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Faithful Departed

    Baskı balata nedir?
    Motorun ürettiği mekanik gücü aktarma organlarına iletmek için 100 yıl önce geliştirilen ve hala kullanılan bir kavrama tekniğidir.

    Bittigini nasıl anlarız?
    Araç çekişten ve hızdan düşer, daha fazla yakar, vites geçişleri zorlanır.

    Baskı balatayı temiz hasarsız kullanmak icin neler yapmalı?
    Debriyaja tam basmalı, hızlı basmalı ve yavaş bırakmalı, uzun süre basılı tutmamalı, zorlamamalıdır.

    Baskı balata degişimi ortalama kac bin kmdir?
    Araç marka ve modeline, motor ve kullanıma göre değişebilir. 30.000 km ve 120.000 km arasında değişiklik gösterebilir.

    Baskı balata ile debriyaj ilişkisi nedir?
    Baskı ve balata kavramanın arasında yer alır, kavramaya (debriyaja) bastığınızda baskı balayadan ayırır, bir de kardeşleri vardır, adı bilya.

    Bir anda kendimi Çukurova Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü (2. Öğretim) MM 334 Motorlu Araçlar Final Sınavında hissettim...

    Taner Göde

    Güzel paylaşım. Açık ve yalın anlatım. Teşekkürler




  • paylaşımlar için teşekkürler..
    Benim aracım clio 3 vites atışlarım zorlaştı ve debraj yukarıdan kavrıyor tam yola çıkacakken farkına vardık acaba yolda bi sıkıntı olur mu ? memlekette yaptırmayı düşünüyorumda
  • Bilgi amaçlı hort
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.