Şimdi Ara

B sınıfı ehliyetle 125 CC'ye kadar motosiklet kullanılsın talebi (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
2
Favori
9.362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
71 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • b sınıfı bütün motosikletleri kullanmalı cc ayrımı olmadan

  • B sınıfı için 125cc geçtim 50cc moped kullanamasın. hayatında bisiklete bile binmemiş biri 2 tekerlekli motorlu taşıta sıfır bilgi ile nasıl binebilir?

  • Ben kullanılmasına karşı değilim de çok adam ölür.

  • Motokurye ve motosiklet için düzenleme getirilmeli/güncelleme almalı


    İstanbul'da , karşıdan gelen araca yol verip beklerken(duran araca), arkadan çarptı kaldırıma düştü. Çocuk korktu bir şey yapacağım diye . Sağlığı için acile gitmesini söyledim .ç Aracımı da pasta yaparak temizledim, kısmı boya atması oldu. 20 li yaşlarında diye rencide etmedim. Uyardım.


    1 hafta sonra arkadaşımın suv aracına gece, ada dediğimiz dönel kavşaktan geçerken motokurye, araca sol ön çamurluktan şiddetli çarptı , aracımızın ön kaputuna çıktı. Yine 20 li yaşlarında çocuk , abi özür dilerim dedi. Netice buna da yol verdik. Sağlık kuruluşuna git dedik , mal candan önemli değildir, boşver geç gitsin siparişin dedik! Yiine beş kuruş para yine istemedik.


    Benim kuzenim de 26 yaşında, 50 küsür bin liraya motor aldı . Gençleri anlıyoruz kıyamıyoruz ama orta yolun bulunması gerekli.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celikpena -- 21 Eylül 2022; 12:17:28 >




  • Jimmy Vulmer kullanıcısına yanıt

    Bana çok zor gelmedi sınavdan önce çalıştım. Parkur ve trafik sürüşü olarak iki bölümden oluşuyor. Parkur slalom, sekiz, denge çizgisi, ani fren ve engelde kaçmadan oluşuyor. Genelde en zorlanılan kısım sekiz çizme oluyor,ayak yere değmeyecek. Farklı yöntemler var bunun için. Trafik de sinyale dikkat etmek lazım bir de trafik ışıklarına.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motosiklet ve otomobil ayrı dünyalar. 18 yıllık motorcu olarak söylüyorum kesinlikle karşıyım. adam gibi eğitim almayan kimse motosiklete binmemeli. bu yasa çıkarsa haberlerde motor kazası haberlerini daha fazla göreceksiniz. 50 cc bile iptal edilmeli bana göre.

  • B sınıfı ehliyeti olanlar haftada 2 gün kepçe operatörlüğü de yapabilsin damperli kamyon da kullanabilsin o halde!

  • Bunun yerine zorunlu 1 haftalık sürüş eğitimi, çok zorlamayacak bir sınav getirilmeli.125den 250 geçiş için belli bir yıl, 250den üstü için daha uzun süre kullanım şartı eklenmeli. Her ne kadar temel trafik kuralları B ehliyeti alırken görsekte 2 teker kullanımın teknik detayları farklıdır. Gerek tecrübe aktarımı olsun gerek acemiliğin arttırılması olsun bu gerekli bence.

  • Kampec kullanıcısına yanıt

    avrupalının eğitim seviyesi ile türklerin eğitim seviyesi bir mi ? orda radar yada trafik ışığı olsun olmasın herkes kurallara uyar. Burda b sınıfı ehliyeti olan adama 125cc motoru ver trafikte magandalıkta çığır açar roketler.

  • Pc.programcı kullanıcısına yanıt

    ne demek büyük motor değil hocam ? birde profesyonel motor kullanırım yazmışsın. Ege akdeniz turu yaparak mı profesyonelleştin.? Yoksa bu sözler profesyonel motosiklet kullanıcısının söyleyeceği sözler değil. 50cc motosiklet bile tehlike arz edebiliyorken 125cc motosiklet nasıl yumuşak kalıyor ? virajda arka frene bastın. Öldün. Panik freni öne asıldın.Öldün. Virajı alamadın katil bariyerler tarafından doğrandın.Öldün. Arabaya yan direkten vurdun.Öldün.Ekipmansız bindin yada kötü ekipmanla bindin yine öldün yada yaralandın. Yolu okuyamadın suya sabuna bulaştın yine öldün. Daha sabaha kadar sayarım bunu size. Köylü mehmet ağa motosiklete ehliyetsiz binsin diye öyle yorum yazmak yok. Madem profesyonelim diyorsun bunları da yazacaksın motosiklette ileri sürüş teknikleri eğitiminin önemini anlatacaksın. Traktör değil bu.Tamamen denge işi reflex işi tecrübe işi. basit motor dediğin 125'cc 110 km hıza kadar çıkabiliyor haberin olsun.





  • pitbull112233 kullanıcısına yanıt

    Bırak hocam sabaha kadar da anlatsan anlamazlar. Motosikleti küçümseyen ne var onda yaa diyen elemanların hepsi gizli hayranlık besliyorlar. Kullansınlar da 1000'lik makinayı göreyim 

  • MTMAN kullanıcısına yanıt
    B sınıfıyla arabayı bile kullanamayan adam gelmiş 125cc kullanırım diyor komedi gibi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • educationist E kullanıcısına yanıt

    125 cc 4 zamanlı bi motor 140 kmh yapamaz,kadranda gösterse bile aslında gittiği 105-110 falandır.

  • pitbull112233 kullanıcısına yanıt

    Kullanır hocam tabiki kullanır. 100 mt sonra betona girince iki kol dört bacak alçıda gezince kullanıp kullanmadığını anlar :) Herşeyi geç çoluk çocuk var sokaklarda birine çarpar hayat karartır. Böyle bir düzenleme kabul edilemez. 50cc'lerin dahi iptali gerekir.

  • MTMAN kullanıcısına yanıt
    Başka bir malın biri de sürücü kursunda mı öğretiyorlar araç kullanmayı demiş. Cebinden 3 kuruş para çıkacak diye sürücü kursunu küçümsüyor sığır

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bence motor eğitimi şart, hadi 50ler pek gitmiyor 125 bi ince gider, sıkıntılı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bence B sınıfı direkt motor kullanabilsin. İlk 3-4 sene Hindistan gibi oluruz.
    O süre sonuna kadar doğal seleksiyon etkisini tamamen göstermiş olur, dünyamızı yüzbinlercesi terketmiş olur.
    Bir sonraki nesile genlerini de bırakamazlar.
    Hele göçmenlerin göçmen kartları direkt A2 ehliyeti olsun ve sadece 125cc ve üstü kullanabilsinler. Devletin belediyenin yardım/maaş olarak yükledikleri kartlarla motor alınabilsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden 50 cc den 125 cc yapılması gerektiği/istendiğine dair gerekçeler:

    1) 50 cc olarak satılan motosiklet/scooterlar da yetersiz performans, ülkemiz coğrafyası dağlık yokuşta çekmiyor

    2) Performans yetersiz olduğu için serviste illegal şekilde 80 cc, 100 cc gibi hacimlere büyütülüyor ancak ruhsat 50cc üzerinden devam ediyor

    3) Serviste yapılan bu işlem sonrasında 50 cc blok çöpe gidiyor, milyonlarca dolar çöpe gidiyor(Tahmini 50 milyon dolar, senelik)

    4) İllegal büyütmeden dolayı sigorta yapılmıyor devletin kaybı var(ruhsatta 50 cc olduğu için sigorta şart değil)

    5) 50 cc motosikletlerin maksimum 45 km/h saat yapacağı göz önünde bulundurularak tasarlanıyor. Fren, lastik ölçüsü, disk çapı, kampana-disk fren gibi teknik özellikler ucuz olsun diye düşük standartta tutuluyor, cc arttırma sonrasında hız limitide kaldırıldığı için trafiği tehlikeye atıyor. (Az eğimli yolda 80 cc nin 80 km/h yaptığını gördüm)

    6) 5. madde de belirtilen 45 km/h hız akan trafik için yeterli değil. Sağ şeritten gitseniz bile araçlar üzerinize çıkacakmış gibi sürüyor, sıkıştırıyor, emniyet şeridine çıkmak zorunda kalıyorsunuz.

    7) Sigorta olmadığı için araca çarpma durumunda nanay ayvayı yediniz. Araç fiyatları ile yedek parçada arttı, yeni model bir aracın bir farını kırsanız motor parası bırakırsınız. Çoğu sigorta firması 50 cc ye sigorta yapmıyor, istesenizde yapmıyor.

    8) Senede 80-100 bin adet 50 cc motosiklet satılıyor, devletin sigortadan çok fazla kaybı var. 80.000 adetx1500 TL sigorta ücreti(Tahmini)= 120 milyon tl lik sadece tescil için gereken sigortada kayıp var.


    Örnek Uygulama:

    AB nin bir çok ülkesi çoktan 125 cc ye geçti bazı ülkelerde ise 100 cc olarak B sınıfı ile kullanımına izin veriliyor.


    Not: Sektördenim.





  • Ehliyet değil de B sınıfı ehliyet ile motosiklet kullanmak isteyen sürücüler bir takım eğitimleri zorunlu almak zorunda bırakılmalı başka bir şeye gerek yok. Bu eğitim de iki aracın farklı disipline sahip olmalarından dolayı zorunlu olmalı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • TITAN kullanıcısına yanıt
    Alakası yok. Önce motorsiklet kullanmayı öğrendim. Motorsiklet kullanmak çok daha zor. Motorsikletten sonra araba kullanmak çocuk oyuncağı gibi geldi bana. Çok farklı disiplinler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.