Şimdi Ara

B sınıfı ehliyetle 125 CC'ye kadar motosiklet kullanılsın talebi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
174
Cevap
1
Favori
8.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 18 sa. önce
  • Cevaplayan Üyeler 133
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 35 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • DH Misafiri (6 mesaj) pitbull112233 (6 mesaj) ipli jeton (5 mesaj) pilotaFerrari (5 mesaj) MTMAN (5 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (72 mesaj) Mobil (24 mesaj) Mini (11 mesaj) (20 mesaj) (4 mesaj) (16 mesaj) (27 mesaj)
  • @
70 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • B sınıfı ehliyetle 125 CC'ye kadar motosiklet kullanılsın talebi



    Hatırlanacak olursa geçtiğimiz hafta Motosiklet Çalıştayı düzenlendi. Motosiklet endüstrisiyle ilgili değerlendirmelerin yapıldığı çalıştayda sektör yetkilileri de motosiklet kullanımının yaygınlaşması için taleplerini dile getirdi.



    Gelen talepler arasında B sınıfı ehliyetle kullanılabilecek motosiklet hacminin büyütülmesi yer aldı. Sektör temsilcileri B Sınıfı ehliyette motosiklet sınırının 50 CC'den 125 CC'ye kadar yükseltilmesini talep etti. Bu düzenlemenin Avrupa'da bazı ülkelerde var olduğu belirtildi.



    Ayrıca Bkz.Bakan Varank'tan açıklama: TOGG'la yaptığımızı motosiklet endüstrisinde de yapabiliriz



    Çalıştayda ayrıca 250 cc ve üzeri motosikletlerde yüzde 8'den yüzde 37'ye sıçrayan Özel Tüketim Vergisi'nin (ÖTV) otomobillerdeki gibi kademeli olması talep edildi. Otomobillerde motor hacmi ve matraha göre kademeli olarak artan oranlar uygulanıyor. Motosiklerde ise 250 cc altında olanlardan yüzde 8, üzerindekilerden yüzde 37 ÖTV alınıyor.



    Bunların dışında hız sınırlarının otomobillerle aynı hale getirilmesi ve hurda teşviği gibi fikirler de çalıştayda dile getirildi.




    Kaynak:https://www.cumhuriyet.com.tr/turkiye/b-sinifi-ehliyetle-125-ccye-kadar-motosiklet-kullanilsin-talebi-1983017







  • ". Yolda giderken sağımızdan solumuzdan geçen kuryelerden usandık. Kaza yaptıracaklar." Bunun ehliyetle alakası yok. Cezalar caydırıcı değil,ülkede medeniyetten nasibini almamış insan kaynıyor. Yaya geçidinde yol verme oranı %5 bile olmayan bir ülkede trafikte kurallara uyulmasını beklemek abes olur.
    Arkadaşlar ben buna katılıyorum. Ben 15 yıllık profesyonel motor kullanırım. Eşimle ege Akdeniz gezmisligimiz var.. (250 cc max scooter ) ehliyeti olan kuralları zaten bilir, ona göre davranır. A sınıfı ehliyeti alıp kursta eğitim alan kaç kişi var ki ? Sınavda bu cikar şu cikar diyip duruyorlar. 125 cc çok büyük bir motor degil.. 50 cc motorlar 50 60 km hız zor yapıyor trafikte ciddi anlamda tehlikeli bu. Trafik sigortası da yapılmıyor, yapilsa da ise yaramiyor.. B sınıfı kamyonet bile kullaniyorken motor neden kullanmasın ki ? 125 cc yüksek bir cc değil.. küçük esnaf oraya git buraya git kısa swhir içi kullanan o kadar çok kişi olur ki. Park derdi yok benzin az yakar. Kırsal kesimde o kadar çok ihtiyaç var ki...

    Selamlar.
    Isin özeti şu,

    Motor kullanmayı bilmeyenler için yazıyorum, 125 cc büyük motor değil. 50 cc trafikte çok tehlikeli Cook çok hantal kalıyor çünkü 125 cc b sınıfı için ideal. Bir b sınıfı kullanıcısı nasil kamyonet minibüs vs kullanıyorsa 125 cc ye kadar da motor kullansın. Kırsal kesimin buna çok çok ihtiyacı var. Büyük cc motor kullanmak isteyen, şehirler arası gezen adamlar gitsin ehliyet alsın. Ama b sınıfı motor kullanmalı. Net fikrim budur.
  • Gerek var mı?
  • MaximillianFoe kullanıcısına yanıt
    Ne güzel işte tekrar ehliyet almaya gerek kalmaz.
  • ehliyeti bilmem ama vergiyi çok daha şaçma yapıcaklarına eminim
  • Hayır kesinlikle hayır, B kullanıcısı olarak kesinlikle karşıyım. 50 cc ile ortalık bu şekilde 125 cc ile ortalık savaş alanına döner. Çift ehliyet zorunluluğu biraz daha engel oluyor, fiyattan sonra.
  • Motor icin ehliyete gerek yok b sinifiyla birlessin
  • Motosiklet ve otomobil ayrı disiplinler. Ehliyetleri de ayrı olmalı. Yolda giderken sağımızdan solumuzdan geçen kuryelerden usandık. Kaza yaptıracaklar.
  • Bırakın 50cc leri keşke B sınıfı ile hiç motorsiklet kullanılmasa da bu kadar motorsiklet yaygın olmasa

  • çok güzel olur
  • kesinlikle olmalı tekrar tekrar ehliyet almak zorunda kalmayız
  • 50 cc yi bile süremeyen andaval dolu ortalık. Motor sürmek için kesinlikle kurs ve ehliyet ŞART olmalı. Motor sürme çocuk oyuncağı olarak basite indirilmemeli. Bir de 125 cc diyorlar. Şaka olmalı bu.
  • Hayır verilmesin kazalar artar ücret alınmadan yada az ücret ile eğitim verilsin
  • fantomasds kullanıcısına yanıt
    ". Yolda giderken sağımızdan solumuzdan geçen kuryelerden usandık. Kaza yaptıracaklar." Bunun ehliyetle alakası yok. Cezalar caydırıcı değil,ülkede medeniyetten nasibini almamış insan kaynıyor. Yaya geçidinde yol verme oranı %5 bile olmayan bir ülkede trafikte kurallara uyulmasını beklemek abes olur.
  • 125 lik selbest olunca, benim memurum işini bilir, ona 250 blok atar, mis gibi, her ışıkta tomofilcilere fark atar
  • bence kötü olur, her b sınıfı eğitimsiz motor kullanmaya kalkarsa, ölümlü trafik kazaları artar, o iş deneyim, sabır, zaman(km) işidir,

    şimdi normalde motorla işi olmayan birininde aklına motorsiklet binebilirim, dur yiyenin motoruna bir bineyim fikrini sokmak,

    motorsiklet araç satışını arttırırda, can güvenliğinide durduk yere o kişi için riske sokar.

  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt

    ülke şartlarımız bazı insanlara kötü gelsede siz diğer dünya ülkelerinden pek fazla haberdar değilsiniz; tayvan da motosiklet çok fazla ama araç sayısı belki bizim ülkemizden daha az(4 tekerlekli araç) motosikletler sinek gibi heryerde... hindistan gibi bir ülkede hem yollarda inekler istedikleri gibi geziyor hem nufus bizim ülkemizin nerdeyse 10 katı belkide fazla hem yollarda motosiklet hemde insan kalabalığı dolu, pakistan dünyanın nufus olarak ilk 5 ine girer keza orada da durum belki aynı ama siz bu ülkeden yakınıyorsunuz: kısacası beterin beteri var bizim ülkemiz o kadar da beter değil bizden iyisi yok mu tabikide var ama bu ülkeden iyisinde yaşamak istiyorsan ben dahil olmak üzere bırakalım gidelim daha iyi bir ülkeye bakalım kabul edecekler mi ?

  • bu işin şakası olmaz, yaşa bakmaz, öyle gözüne araç(motorsiklet) küçük görünüyor olabilirde..

    "YAŞAYARAK, HAYATINLA ZAR ATAR İDRAK EDERSİN SONRA, DIŞ ETKİ KAYNAKLI YAŞANACAK DURUMLARI SAYMIYORUM BİLE."


    EĞİTİMSİZ BİNMEK, BİNMESİNE MÜSADE ETMEK, BENİM GÖZÜMDE CANINLA ZAR ATMAKLA EŞ DEĞER,

    KURSA GİRİP EĞLİYETİNİ VE EĞİTİMİNİ KESİNLİKLE ALMALI, MÜMKÜNSE HARİCİ SÜRÜŞ EĞİTİMLERİNİDE ALMALIKİ


    LİMON GİBİ SIKMAK NE DEMEK, YAĞMURDA KARDA NASIL SÜRÜLÜR GİBİ TEMEL BİLGİLERİ ÖĞRENİR.




    Allah rahmet eylesin.


    B sınıfı ehliyetle 125 CC'ye kadar motosiklet kullanılsın talebi
    B sınıfı ehliyetle 125 CC'ye kadar motosiklet kullanılsın talebiyoutube
    Altın Elbiseli Adam'ın tek resmi Youtube kanalıdır.
    https://www.youtube.com/c/AltinElbiseliAdam/videos



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okocatr -- 20 Eylül 2022; 16:11:0 >




  • olsun bence motor kullanmak arabadan daha basit motorcular abartıyo

  • Motosiklet ehliyeti almak çok zormuş gibi yorumlar yazmışsınız ama o iş öyle değil. B sınıfı ehliyeti olan için ek masraf oluyor. Avrupa'da 125cc'ye kadarsa bizde olmaması için bir neden göremiyorum.

  • fantomasds kullanıcısına yanıt

    o kuryelerin zaten motor ehliyeti var A sınıfı, o yüzden anlamsız olur ayrı olması çünkü ayrı ehliyet alanlar da düzgün kullanmıyor. bırakın herkes kullansın o zaman.

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.