Şimdi Ara

ayıplı mal / tüketici hakları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
279
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 3
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 3
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 33 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • prince1907 (3 mesaj) pnömokok bakterisi (2 mesaj) Wheatley (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Mobil (1 mesaj) Mini (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Konu Dışı Özel >> ayıplı mal / tüketici hakları
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    812 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    arkadaşlar iki gün önce çarşıya çıktım. bayramda sağa sola giyerim bir de malum yaz mevsimindeyiz diye yazlık ayakkabı aldım. kurumsal bi firma diyebiliriz il içinde 4-5 mağazası var (konya - doğan çanta). avm içindeki bir mağazasından alış veriş yaptım. önünden geçerken camekandaki bir ayakkabıyı gördüm ve %50 indirim vardı. ama etrafındaki her üründe %50 yoktu. bazı ürünlerde %30 bazısında %20 vs.

    neyse ayakkabıyı denedim ve beğendim. benle ilgilenen görevliye ''ayakkabıda çok fazla dikiş var, yürürken ayakkabının hareketlerinden dolayı herhangi bir gevşeme, kopma vs olursa garantiye alıyor musunuz?'' dedim. o da ''evet. ayakkabılar ithal ama garanti vs. işlemlerle firma olarak biz ilgileniyoruz'' dedi. tamam dedim ödemeyi yaptım. fakat kasa yüksek olduğu için adam aşağıda ne yapıyor bilemiyorum. kartı verdim ödemeyi aldı işte. iftara az bi vakit kalmıştı ben de faturayı aldım cebe koydum ve direkt olarak eve gittim vakit kaybetmeden. sonra ayağım az alışsın diye evde giyerek biraz dolaştım. fakat zamanla sağ ayağımın altında ufak boşluk gibi birey hissetmeye başladım. ayakkabının içindeki altlığını çıkartıp baktığımda delik olduğunu gördüm. yani ürünün kusurlu olduğunu eve gelince keşfettim. neyse değiştireyim diye faturayı aldım bi baktım, adam üstüne ''kampanyalı outlet ürünlerde iade, değişim ve garanti uygulaması yoktur'' diye kaşe basmış. zaten 1 saniyelik iş kaşe basmak ki görmedim ben onu kaşeyi basarken. zira adam da ödemesi alınmış fatura üstüne basıyor bu kaşeyi. kaşla göz arası halletmiş anlayacağınız. bayramın ilk gün olması sebebiyle bugün mağazaya gidemedim. hafta sonu gideceğim. pazartesi günü de iş başı olunca kaymakamlığa tüketici hakem heyetine başvurmayı düşünüyorum. esnafları anlatmaya gerek var mı? gittiğimde muhtemelen kem küm edecekler. ama ben yasal olarak gene de şikayet edeceğim. mevzu şu;

    1- görevliye garanti var mı dedim. evet var dedi. görevlinin müşteriye garanti var demesi hukuken geçerli mi? ki muhtemelen biz sizi uyardık diyecekler.
    2- kaşelenmiş faturanın aslı bende. ve üzerinde imza yok. ayrıca imza attığım başka belge de yok. bu yine de benim kaşeyi kabul ettiğim anlamına geliyor mu?
    3- mağazada camekandaki bir ürünü beğendim. outlet olsa bile mağazada öyle bir reyon, uyarı, etiket vs yok. o kadar ürün arasından hangisi outlet ben nasıl bileceğim? bu müşteriyi kandırmak değil midir?
    4- mağaza görevlileri outlet ürünler hakkındaki bu iade ve garanti mevzusunu açıklamadı.
    5- müşteriden habersiz, müşteriye verilecek faturaya herhangi bir kaşe basmak hukuken geçerli mi? veya bu kaşeyi basabilmek için firma izin alabiliyor mu? zira hangi kullanıcı körü körüne bu şartları kabul eder ki? bir de kendilerine sakladıkları fatura nüshasında o malum kaşe var mı bilmiyorum.
    6- faturanın alt kısmında okunaklı bir şekilde ''değişim işlemleri için bu belge ile geliniz'' yazıyor. peki adamın bastığı kaşe bu yazıyı etkisiz kılar mı? çünkü faturanın arkasında da ''topuk kırılmaları garanti kapsamındadır'' diyor. yani outlet ürün alan bir bayanın topuğu kırıldı ama kaşe var diye parası çöpe mi gidecek?
    7- kaymakamlık bünyesinde bulunan tüketici hakem komisyonuna danışırsam bir sonuç alır mıyım?

    gene de belirteyim, yarın mağazaya gidip durumu anlatacağım. ama malumunuzdur, ürünü sattık, bitti gitti, o iş geçti minvalinde hareketler pek şaşırtıcı olmayacaktır.

    konuyla ilgili olarak 6502 sayılı kanunu okudum ama benzer olaylar yaşayanlar var ise yardımlarını ve önerilerini bekliyorum.



    |
    |




  • Yarbay
    2849 Mesaj
    Hakem heyetine git.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    812 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Wheatley

    Hakem heyetine git.

    hakem heyeti ne kadar sürede cevaplar bir bilginiz var mı peki? itharname ve fatura kopyası ile dilekçenin teslim edilmesini istiyor. kaymakamlık sitesinde böyle yazıyor. bununla ilgili azami bir süre var mı yasa olarak?
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    git soğuk bir maden suyu iç meyveli olsun



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    812 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: pnömokok bakterisi

    git soğuk bir maden suyu iç meyveli olsun

    ayakkabıyı değiştirdim ben. sen içebilirsin istersen.
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    ne ara değişir din hani kapalıydı



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Pubg mobile uc
Instagram takipçi satın al
Radyo Dinle
konkasör
Ko Cuce
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,250
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.