Şimdi Ara

Ayakkabı aldım çok acil yardım !!! (tüketici haklarıyla ilgili sorun var)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
46.678
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 3 gün önce ykm den puma marka aykkabı aldım vedaha sonra evde giydiğimde büyük olduğunu farkettim .geri götürdüm dedim bunu değiştirmnek istiyorum giydinizmi dediler evde giydim dedim .sonraaldım bi küçüğünü arkadaşlara gittik orda giydim dışarı çıktık 2 saat oldu olmadı topuğumu vurmaktan iki topuğumda yara oldu (eve zor gittim). ertesi gün tekrar ykm nin yolunu tuttum ve bu aykkabının ayağımı vurduğunu söyledim .görevliyle biraz tartıştıktan sonra (yok siz istediniz bi küçüğünü falan dedi dışarda giymişsiniz geri alamam dedi .ki aldığım ayakkabı en başt 43 tü ben 42.5 la değiştirdim ve ömrü hayatım boyunca 42 den yukarı giymedim ben ) bu ayakkabıyı almak istemiyorum dedim. ozaman dedi yönetime çıkın dedi en üst kata ben bişey yapamam dedi. çıktım iade ettim ayakkabıyı ancak fabrikaya gönderceklermiş 20 gün içinde bana haber verceklermiş .eğer fabrikada hatalı denirse iade edebiliyomuşum .

    şimdi size sorum şu: bu ayakkabı hatalı üretilsin veya üretilmesin benim ayağımı 2 saat içinde yara yaptığına göre ben bunu geri veremiyomuyum veya bu tüketici haklarına aykırı değilmi ?çünkü ayakkabı küçük değil sadece topuk kısmı vuruyor ? tşk.







  • topuk kısmı vuruyorsa ve ayakkabının topuğunda pürüz yoksa o ayakkabı sana küçük geliyor demektir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Camit

    topuk kısmı vuruyorsa ve ayakkabının topuğunda pürüz yoksa o ayakkabı sana küçük geliyor demektir


    ilk giydiğimde hiç bi sorun yoktu ayrıca yandan önden hiç bi şekilde sıkma yok sadece topuk.bide dediğim gibi hayatım boyunca 42 nin üstünde ayakkabı giymedim .bu 43 aldım en başta nerdeyse bir parmak boşluk vardı. 42.5 aldım sonra işte.
  • madem dışarda giydin altını silip ,temizleyip geri götürseydin
  • dostum hayatın boyunca 42 ustu gıyımedın dıye gıyımıceksın anlamına gelmez aklında bulunsun ayakkabı topuktan ve burundan sıkıyorsa küçüktür yanlardan hafif bir sıkma varsa deri mutlaka esner olabilir yürürken topuğunu sıkmıyor ama yara yapmışsa ayakkabı yenidir topuk kısmının serttir ezilmesi lazım al elıne cekıç bide sağlam ver bul ayakkabının topuğunu ez düzelir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TIGERSHARK

    dostum hayatın boyunca 42 ustu gıyımedın dıye gıyımıceksın anlamına gelmez aklında bulunsun ayakkabı topuktan ve burundan sıkıyorsa küçüktür yanlardan hafif bir sıkma varsa deri mutlaka esner olabilir yürürken topuğunu sıkmıyor ama yara yapmışsa ayakkabı yenidir topuk kısmının serttir ezilmesi lazım al elıne cekıç bide sağlam ver bul ayakkabının topuğunu ez düzelir



    ya ben ayakkabının küçük olduğunu düşünmüyorum çünkü yanlardan ve önde yeterince boşluk var ben zaten rahat ayakkabı severim .ilk giydiğimde cuk oturdu .ancaak alıp dışarda giydikten sonra 5-10 dk sonra işler değişti ve felaket bi şekilde topuktan vurduğunu farkettim .gitmem gereken yere mecbur öyle gittim vee 2 saat içinde topuk artık eski topuk değildi (yara oldu ikiside).

    peki benim bu ayakkabıyı memnun kalmadım diye(rahatlık bakımından) geri verme hakkım yokmu?




  • bildigim kadarıyla keyfen degıştırme yok bı ımalat hatası olursa degıstırırler belli bi sure zarfında
  • quote:

    Orjinalden alıntı: genccimbomlu

    bildigim kadarıyla keyfen degıştırme yok bı ımalat hatası olursa degıstırırler belli bi sure zarfında

    Carrefour' da ne alırsan al 15 gün içinde sorgusuz sualsiz değiştirebiliyorsun. Ama orada marka yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: genccimbomlu

    bildigim kadarıyla keyfen degıştırme yok bı ımalat hatası olursa degıstırırler belli bi sure zarfında

    bende böyle biliorum..çünkü ayakkabı vurması üretici firmanın suçu değil ki..
  • 4822 sayılı tüketici kanununa göre aldığın ürünü geri verebilirsin!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BRKYPNR

    4822 sayılı tüketici kanununa göre aldığın ürünü geri verebilirsin!



    bunu biraz daha açarmısın . bütün mallar için geçerlimi bu ? veya şartları ne?
  • Bir malı satın aldıktan sonra ister ayıplı ister ayıpsız 7 gün içerisinde iade etme hakkınız vardır. Bölgenizdeki tüketici koruma derneğine gidip üye olmalısınız. Ardından gerekli prosedürler konusunda size yardımcı olacaklardır. Burada önemli olan geç olmadan, vakit geçirmeden hemen başvuruda bulunmanızdır. AKrşı taraf bu hakkınızın yanması için oyalama taktiği uyguluyor gibi gözüküyor. Ayrıcawww.sikayetvar.com adresine girerek de YKM konusunda şikayette bulununuz.
  • aslında varya seve seve almak zorundalar onu tüketici haklarına göre ama uygulayan kimmmm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tamkan


    quote:

    Orjinalden alıntı: BRKYPNR

    4822 sayılı tüketici kanununa göre aldığın ürünü geri verebilirsin!



    bunu biraz daha açarmısın . bütün mallar için geçerlimi bu ? veya şartları ne?


    bu benim teknosada aldığım bir eğitimin parçası hukukçu değilim
    üründen istediğiniz stabiliteyi almadığınız taktirde değiştirebilirsiniz.
    sana bir tüyo vereyim.
    tüketici kanununa göre aldığın ürün ayıplı ürün olursa uçağı bile değiştirebilirsin.
    ayıplı ürün nedir?
    ayıplı ürün
    satıcı yada tedarikçinin ürettiği mamülde üzerinde yazan nitelik nicelik ve etiketleri içermiyorsa bu ürün ayıplı ürün satıcıda ayıplı hizmet yapmışdemektir.yani kandırmaktır.
    eğer sen normalde 41 numara ayakkabı giyiyorsan satış danışmanı sana spor ayakkabı olduğu için olan bütün numaraları denetip senin onayını almalı.sana sen normalde bu numarayn giyiyorsan al sana 42 diyemez.derse sende rahatsız olursan hakkın vardır değiştirirler.
    aldığın yerin merkezine mail ve telefonla şikayetini bildir ..ayıplı ürün sattınız sizi mahkemeye vericem de.etekleri tutuşur.çünkü büyük para cezası vardır.hatta mağazanın şubesi bile kapanabilir.




  • Her türlü değiştirme hakkın var..
    Arkadaşlar bişeyi yanlış değerlendiriosunuz..Ayakkabı topuktan vuruyosa küçük geliodur vs..
    Hayır efendim..ayakkabının topuk kısmında da imalat hatası yapılmış olabilir..Ve bu normalde 42 giyen birini enterese etmez..her nolursa olsun alıp değiştirmek zorundalar..
    Şikayetimvar.com sitesine başından geçen olayı detaylıca yaz..
    Bu yazıya kayıt dışı kalmıcaklardır..
    ayrıca tüketici hakları derneğine irtibata geçiceğini söyle..
    bak gör o zaman paçaları nası tutuşuo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shadow_Shooter

    Bir malı satın aldıktan sonra ister ayıplı ister ayıpsız 7 gün içerisinde iade etme hakkınız vardır. Bölgenizdeki tüketici koruma derneğine gidip üye olmalısınız. Ardından gerekli prosedürler konusunda size yardımcı olacaklardır. Burada önemli olan geç olmadan, vakit geçirmeden hemen başvuruda bulunmanızdır. AKrşı taraf bu hakkınızın yanması için oyalama taktiği uyguluyor gibi gözüküyor. Ayrıcawww.sikayetvar.com adresine girerek de YKM konusunda şikayette bulununuz.


    saol görüşlerin için evet ertesi gün hemen gittim. ve ayakkabı şuna onlarda 20 gün içinde beni aricaklar.bakalım ne olacak . olay kapanınca sizi bilgilendirecem burda sonuç hakkında herkes bilgi sahibi olsun örnek alsın dikkat etsin diye...

    quote:

    @Dj AnGeL Of AnGeL 99

    Her türlü değiştirme hakkın var..
    Arkadaşlar bişeyi yanlış değerlendiriosunuz..Ayakkabı topuktan vuruyosa küçük geliodur vs..
    Hayır efendim..ayakkabının topuk kısmında da imalat hatası yapılmış olabilir..Ve bu normalde 42 giyen birini enterese etmez..
    her ****sa olsun alıp değiştirmek zorundalar..
    Şikayetimvar.com sitesine başından geçen olayı detaylıca yaz..
    Bu yazıya kayıt dışı kalmıcaklardır..
    ayrıca tüketici hakları derneğine irtibata geçiceğini söyle..
    bak gör o zaman paçaları nası tutuşuo


    sanada görüşlerin için teşekkür ederim önemli biyere değindin .en baştaki arkadaşlar olayın bu kısmı üzerinde durdular.benim sorunum buydu; her ne olursa olsun ben bu ayakkabıdan memnun değilim bunu değiştirmek istiyorum yapabilirmiyim diye sormuştum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BRKYPNR


    quote:

    Orjinalden alıntı: tamkan


    quote:

    Orjinalden alıntı: BRKYPNR

    4822 sayılı tüketici kanununa göre aldığın ürünü geri verebilirsin!



    bunu biraz daha açarmısın . bütün mallar için geçerlimi bu ? veya şartları ne?


    bu benim teknosada aldığım bir eğitimin parçası hukukçu değilim
    üründen istediğiniz stabiliteyi almadığınız taktirde değiştirebilirsiniz.
    sana bir tüyo vereyim.
    tüketici kanununa göre aldığın ürün ayıplı ürün olursa uçağı bile değiştirebilirsin.
    ayıplı ürün nedir?
    ayıplı ürün
    satıcı yada tedarikçinin ürettiği mamülde üzerinde yazan nitelik nicelik ve etiketleri içermiyorsa bu ürün ayıplı ürün satıcıda ayıplı hizmet yapmışdemektir.yani kandırmaktır.
    eğer sen normalde 41 numara ayakkabı giyiyorsan satış danışmanı sana spor ayakkabı olduğu için olan bütün numaraları denetip senin onayını almalı.sana sen normalde bu numarayn giyiyorsan al sana 42 diyemez.derse sende rahatsız olursan hakkın vardır değiştirirler.
    aldığın yerin merkezine mail ve telefonla şikayetini bildir ..ayıplı ürün sattınız sizi mahkemeye vericem de.etekleri tutuşur.çünkü büyük para cezası vardır.hatta mağazanın şubesi bile kapanabilir.


    anladım saol
    beklicez artık yapcak bişey yok

    o değilde ben 20 gün ayakkabısız napacam yaav zaten yoktu bayadır düşünüyodum gittim aldım oda bi ton sorun çıkarttı çıldırcam




  • Aslında benim demek istediğim 20 gün sonunda istediğin sonucu alamazsan geç kalınabileceği. Ben sana şiddetle Tüketici mahkemesine başvurmanı öneririm. Büyük olasılıkla fabrika bir hataya rastlanamadığını ya da kullanım hatası olduğunu söyleyerek geri yollayacaktır...
  • Arkadaşlar bakınwww.sikayetvar.com da yaptığım araştırma sonucu bulduğum benzeri şikayetler .olamaz böyle bişey şok oldum .aynısı .
    sanki ben yazdım

    şikayet no:166255
    Puma’nın Ayağımı Yara Yapan Ayakkabısı! yya [18 Nisan 2007, 09:00]
    puma’nın İzmir’de bulunan outlet mağazasından 31.03.2007 tarihinde bir ayakkabı aldım. Bir kez giyip dışarı çıktım. Fazla yürümeyip araba ile gitmeme rağmen eve zor döndüm. Sağ ayağımın arkası kesilmiş ve kanıyordu. Mağazaya gidip şikayetimi bildirmek için ayağımın ayakkabı giyebilecek bir hale gelmesini bekledim.

    05.04.2007 günü mağazaya gidip durumu anlattım. İncelemeye gönderip sonucu bildireceklerini söylediler. 15.04.2007 günü cevap geldi. Ayakkabıda herhangi bir üretim hatası olmadığı ve gelip geri almam gerektiği söylendi. Ben giyemeyeceğim bir ayakkabıyı tekrar geri almak istemiyorum. Alışveriş yaptığım hiçbir markada bu tip sorunlar yaşamamıştım. Böyle bir firmadan bunu beklemezdim.%

    *******************************************************************
    şikayet no:164007

    Puma Su Toplatan Ayakkabıyı Değiştirmiyor pinartuzcu [10 Nisan 2007, 09:00]
    Karum puma’dan 23.02.2007 tarihinde aldığım ayakkabıyı 2 saat giydikten sonra ayaklarımın su toplaması nedeniyle bir daha giyemeyeceğimi belirterek 26.02.2007 tarihinde firmaya geri götürdüm.

    Firma ayakkabının giyildiğini belirterek geri almayı reddetti. (ayakkabıyı giymeden nasıl anlayacağım?)Ancak ayakkabıyı puma’ya geri göndereceğini, firmanın tamirat yapacağını söylediler. Ayakkabım 06.03.2007 tarihinde topuk kısmı yükseltilmiş bir şekilde bana geri verildi.

    Giydiğim zaman yine aynı sorunla karşılaştım. Yine ayaklarım su topladı. Ben bir öğrenciyim ve kredi paramla aldığım ayakkabımı giyemiyorum. Paramın geri iadesini istiyorum ve kabul etmeyerek istediğiniz yere şikayet edebilirsiniz diyorlar. Satıcının olumsuz davranışlarından dolayı o mağazaya tekrar geri gitmek istemiyorum. ^^


    ****************************************
    şikayet no:151673

    Puma Ayakkabım Ayağımı Vurduğu İçin Yürüyemiyorum! emre1453 [22 Şubat 2007, 09:00]
    Beyazıt’taki Capone mağazasından aldığım ayakkabı sağ ayağımı arkadan vuruyor ve yürümemi engelliyor. Dolayısı ile ayakkabıyı kullanamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nakata_nakmat -- 23 Nisan 2007; 4:07:40 >




  • ilçelerde kaymakamlık binalarının içinde tüketici hakem heyeti diye bi bölüm var. buralara telefonla bile danışsan yardımcı olurlar diye düsünüyorum (en azından fikir verirler).
    bir ürünü satan kişi eger mal ayıplı ise iade almak veya degistirmek zorundadır, yok eger degil ise bu tamamen satan kurumun insiyatifine kalmıs.. migros, carrefour gibi büyük magazalar bir ay icerisinde iade alıyolar , ama almak zorundada degiller bu tamamen müsteri memnuniyetiyle alakalı bi durum..
    yanlışım oldugunu sanmıyorum varsa düzeltiniz..
    teşekkürler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.