Şimdi Ara

AWD TESTİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
1.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün internette abone olduğum otomobil kanalların yayımladığı videoları izlerken şöyle bir teste denk geldim. Video baya uzun hepsini izlerken sıkılabiliyor insan fakat 6.43 ile 9.40 süreleri arasında

    Volvo xc70
    Subaru Forester

    ikilisine dikkat ettim, Forester lastiklerin altında ki engelleri aşamadı fakat XC70 görebildiğim kadarı ile "rahatlıkla" aştı. Testi izlerken kafama takılan, engel koydukları lastikler boşa döndüğünden sistem "tüm gücü" boşa dönen lastiklere mi iletiyor?

    Sizce yapılan bu testin hatalı olan bir yanı var mı? Lastikler vb unsurlar dikkate alınmalı mıydı?

    Kişisel görüşüm: Forester' ın ve diğer Subaru modellerinin bu şekilde tıkanmasına ( gelişmiş awd sistemi olmasına rağmen ) anlam veremedim. Sürekli övdüğümüz Subaru nun 4 çeker sistemi yapılan bu testte Volvo nun karşısında pek performans sergileyememiş..








  • 4 çekerde asıl olay differansiyel kilidinde. Önemli olan aracın gücü boşa dönen tekerleklere değil, sürtünmeye en çok uğrayan tekerleğe vermesi. Arazi aracıyla binek araç arasında kalmış çakma 4 çekerlerin çoğunda differansiyel kilidi yoktur. Onun yerine bazı firmalar boşa dönen tekerleğe fren uygulayıp gücü diğer tekerleğe aktarmaya çalışır. Ancak haliyle bu sistem kilitli differansiyel kadar verimli çalışmaz.

    Off-road araçlarının çoğunda differansiyel kilidi bulunur. Lada Niva'nın da differansiyel kilidi olmamasına (ortadaki kiliti saymıyorum.) rağmen çoğu araca kök söktürmesinin sebebi çapraz çekiş sistemi uygulayabilir olması. Rusların kafası pratik çözümlere baya iyi çalışıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason Becker -- 4 Ocak 2014; 18:29:08 >




  • Videodaki Forester, benim de sahip olduğum bir araç. Araçta açık diferansiyel ve VDC kullanılmakta ve bu bir nevi elektronik diferansiyel kilidi gibi rol oynamaktadır ve bunu en iyi yapan, programlayan firmalardan biri de Subarudur.

    Forester bırakın iki tekerleği sadece tek ön tekerleği dahi yere temas etse o rollerdan geçebilir fakat bunu yapabilmesi için VDC sisteminin açık olması gerekmektedir. VDC açık olsa, araç çok hızlı bir şekilde tepki verip gücü diğer tekerlere yönlendirirdi. Videoda (kötü niyetli de olabilir) VDC'nin kapalı olduğunu düşünüyorum, başka da bir açıklaması yok zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 4 Ocak 2014; 19:21:26 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracın 4 çeker olması çok da bir anlam ifade etmiyor aslına bakılırsa. önden veya arkadan çekişli olsun kilitli diferansiyel olmadıkça boşta kalan tekerlekten güç akıp gideceği için araç ilerleyemez. herhangi bir iki çeker ve kilitli diferansiyele sahip otomobil yan iki teker kaldırıldığında oradan rahatlıkla ilerlemesi gerekir. ben bu videoda bazı araçlarda art niyetli davranıldığını düşünüyorum.
  • ozeba O kullanıcısına yanıt
    Şimdi videoya tekrar göz gezdirdim 42:45 dakikada yeşil Forester aynı benim üstteki mesajımda yazdığım gibi tek ön tekerlek temas ettiği halde testi geçiyor, bu durumda iki tekerlek temas ederken geçmeme ihtimali zaten yok. Zaten videonun sonlarında 50. Dakikada da iki teker temasıyla defalarca testi geçiyor ama siyah Forester geçemiyor. Siyah Foresterda VDC kapalı olmasa onun da geçmemesi için bir sebep yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 4 Ocak 2014; 19:44:06 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subaru'yu hepimiz çok seviyoruz da Volvo'nun da AWD tecrübesini burada es geçmemek gerekiyor. İsveç'in karlı yollarında bu günlere gelmişlerdir kendileri. Keza videoda XC90 da çok kolay bir şekilde testi geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BebeBiskuvisi -- 4 Ocak 2014; 19:51:27 >
  • Burda görüldüğü üzere aslında mühendislik bir hata var dönen tekere güç vermemesi gerekirken dönene veriyor :)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Vdc devre dışı olduğu için subaru takılıyor muhtemelen.Benim başıma benzer bir olay geldi 2009 foresterla karlı zeminde vdc kapalıyken dik bir rampayı patinaj çeke çeke çıkmıştım vdc açıkken ise asfaltta çıkar gibi rahatça çıkmıştı araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Subaru'yu hepimiz çok seviyoruz da Volvo'nun da AWD tecrübesini burada es geçmemek gerekiyor. İsveç'in karlı yollarında bu günlere gelmişlerdir kendileri. Keza videoda XC90 da çok kolay bir şekilde testi geçiyor.

    Volvo AWD sistemlerini kendisi geliştirmiyor, Haldex kullanıyorlar.
    Aynı şekilde VW, Audi hatta Ford gibi markalar da Haldex kullanıyor. Tabi araçların segmentine göre Haldex'in farklı versiyonlarını adapte ediyorlar.
  • videoyu izlemedim. awd dediğin zaman SUBARU der geçerim.
  • Tekerlek boşta dönüyorsa Vdc kapalıdır ve gücü yere tutunan tekerleğe gitmesi için gereken komutu gönderemiyor. Otomatik şanzımanlı modellerde orta diferansiyel görevi gören Vdc'nin kontrolündeki hidromekanik olarak çalışan çoklu plakalı kavrama ünitesi bulunuyor, ön ve arka aksa giden gücü bu ünite bölüştürüyor ve aynı akstaki tekerlekler arasındaki tutunma kayıplarına göre gücü yere tutunan tekerleğe gönderilmesi görevini de Vdc üstleniyor. Sadece tek tekerleğin yere tutunduğu durumda bile aracı hareket edebilme kabiliyetine sahiptir. Mekanik diferansiyellerin ekstra ağırlığından dolayı awd'yi destekleyen bu tip elektronik sistemler kullanılıyor artık.

    Vdc olmayan önceki modellerde ise ön/arka akslar arasındaki gücü bölüştüren ortada tam kilitli veya limitli kilitli gerçek mekanik diferansiyel kullanılıyor. Aynı aksta boşta dönen tekerleği ise içinde özel bir yağ sayesinde yere tutunan tekerleğe kilitleyen diferansiyel vardır. Patinaj durumunda yani boşta dönen tekerlek ile yere tutunan tekerlek arasındaki tur farkı nedeniyle diferansiyel içindeki yağ ısınır ve katılaşır, bu sayede gücü yere tutunan tekerleğe gönderebiliyor. Farklı awd tiplerinde farklı diferansiyeller kullanılıyor.

    40 yıl aşan bilgi ve tecrübeyle awd sistemlerinde uzman olan Subaru awd sistemlerini kendisi üretir ve araçlarına uygular.




  • Soyle birsey geldi aklima: boyle bir durumda kaldik diyelim, otomatik vitesli bir aracta D'ye alip bir ayak frende bir ayak gazda iki tekerlegin de cok cok yavas dondurecek kadar gaz-fren ayarlayip ilerleyebilir miyiz? Yani bir bakima elektronik sahte diferansiyel kilidi yapmis gibi olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozeba -- 5 Ocak 2014; 0:40:19 >
  • Böyle bir şeye gerek yok, Vdc kendisi çok kısa sürelerle fren uygulayıp patinaja düşürmeden gücü tekerlekler arasında paylaştırıyor. Derin kar/çamur gibi zorlu arazi şartları dışında Vdc destekli awd sistemi ile yolda kalmaz zaten.
  • Soruyu tam olarak anlayamadım ama bahsettiğimiz elektronik diferansiyel kilidi aynı akstaki tekerlekler arasında gücü birinden diğerine yönlendirmeye yarıyor yani araçta VDC yoksa, gaz fren kombinasyonu ile bunu sağlayamayız.
    Eğer ön ve arka aks arasındaki güç iletiminden bahsediyorsanız, kullanılan AWD sistemleri zaten genel olarak önden çekiş ağırlıklı oluyorlar ve aracın devir, eğim, direksiyon açısı ve bir çok parametreyi değerlendirip arka aksa daha fazla güç gönderiyorlar. Örneğin bu videodaki otomatik Forester'da D konumundaki kalkışta default ayar olarak ön aksa %60 arka aksa ise %40 güç gider. Araç devir çevirmeye başladıkça arka aksa giden güç %50'ye çıkacaktır. Yani gaz kesip fren yapmak bu aktarımı engeller.
  • Başka bir konuda paylaşılmış, güzel bir video
  • Yorumlari okudugum da herkesin ortak fikri Forester larda vdc kapali bu engele cikiyor. Eger vdc acik olsaydi rahatlikla gecebilirdi.

    Peki bu durumda benim merak ettigim ayni durumda diger araclarda da varsa vdc benzeri bir sistem kapali miydi?

    Ornegin volvo bu parkura ciktiginda vdc benzeri olan sistemi acik veya kapali miydi?
  • Videonun sonlarına bakarsanız yeşil Forester aynı testi ve daha zor olan tek teker testini geçiyor.

    Volvolarda ne tip bir diferansiyel kulllanıldığını bilmiyorum ama arka aksta LSD varsa VDC benZeri bir yardımcı olmasa da arka tekerlerin bir tanesinin bile teması halinde geçer ama bu sefer de ön tek teker testinden kalır.
  • Haldex sisteminde VDC gibi bir özellik yok bildiğim kadarıyla.
  • Bilgiler icin tesekkur ederim, ilk izledigim de vdc unsurunu goz onunde bulundurmamistim. Volvo da kullanilan kilidi arastiracagim musait bir zamanda.

    Donanim forumda mi yoksa farkli bir yerde mi okudum hatirlamiyorum, subaru modelleri icin yaklasma acisini goz onunde bulundurmadigimiz da awd sisteminin calisma verimi outback, forester veya impreza da farklilik gosteriyor mu?

    Bilginiz varsa paylasirsaniz sevinirim

    Edit: bilgi de outback in forester' a gore awd sisteminin daha da kararli ve verimli calistigi yaziyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkayacan -- 5 Ocak 2014; 11:56:35 >
  • Bu tarz 4 ceker orneklerıne bınayen,quattro ve symetrıcal four all wheel ıle kafa kafaya ıken suv quattro'lar ıcın bunu soylemek güç keza bu durum subaru'nın bınek araclarında kı 4 ceker sıstemının muazzamlıgı gıbı suv-sav aracların da quattro gıbı azızlıge uguruyor.

    Sedan,coupe,cabrıo,hb,sw formatlarında kı quattro ve symetrıcal 4 all wheel başarılı ıken suv-sav'da malesef sedan,coupe,cabrıo,hb,sw'lerde kı başarı gösteremıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperSantorelli -- 5 Ocak 2014; 12:31:03 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.