Şimdi Ara

Avrupa'nın En Çevrecisi Tekrar Fiat Seçildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
697
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2008 yılı sonuçlarına göre 133.7 g/km ile Avrupa’nın en düşük ortalama karbondioksit emisyon değerini sunmayı başaran Fiat, 2009 yılı sonunda ise bu değeri 127.8 g/km’ye düşürmeyi başaran tek marka olmayı başardı. Fiat, Avrupa Birliği tarafından 2015 yılı için belirlenen 130 g/km’lik hedefinin altına şimdiden inebilmesiyle ön plana çıkıyor. Fiat, bu başarısını Euro 5 normunu başarıyla karşılayabilen üstün teknolojili ve aynı zamanda ekonomik Multiair benzinli ve Multijet dizel motorlarıyla elde etti. Ayrıca kademeli olarak Fiat markalı modellerde kullanılmaya başlanan Start/Stop sistemi gibi çevreci ve ekonomik tüketim sağlayan inovatif teknolojiler, çevreci üstünlüğü Fiat’a kazandıran unsurların başında geliyor.

    YÜZDE 30 YAKIT EKONOMİSİ

    Fiat Grubu’nun otomotiv, sanayi, denizcilik, elektrik üretimi ve demiryolu uygulamaları için motor ve şanzıman geliştirmesi, üretimi ve satışı konusunda faaliyet gösteren Fiat Powertrain Technologies (FPT) imzasını taşıyan Multijet turbo dizel ve MultiAir benzinli motor teknolojilerini ardından şimdi de TwinAir adını taşıyan yeni motor teknolojisi, 80. Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Eylül ayında ilk etapta Fiat 500’un kaputu altında 85 HP’lik versiyonuyla boy gösterecek TwinAir teknolojili 0.9 cc’lik küçük turbo motorun ilerleyen dönemlerde 65 ve 105 HP’lik iki ayrı versiyonu daha olacak.

    SERİ HIZLANMADA DA BAŞARILI

    FPT (Fiat Powertrain Technologies = Fiat Aktarma Organları Teknolojileri) tarafından geliştirilen ve patenti alınan TwinAir teknolojisi, en iyi düzeyde yakıt verimliliğini elde etmek için ideal seviyeye çıkarılan özel akışkan dinamikleri ile birleştirilen devrimsel nitelikli Multiair sisteminden yararlanmaktadır. Fiat’ın yeni TwinAir güç ünitesi, motor küçültme konseptini uç noktaya taşımaktadır: Küçük hacimli bir motorun, yeni nesil bir turbo besleme ile birleştirilmesi, daha büyük bir motora eş değer, hatta ondan daha iyi bir performans vermekte ancak bunun yanında daha az yakıt tüketimi ve daha düşük emisyonlar sergilenmesine olanak vermektedir. Ayrıca turbo sistemi , azami torku önemli ölçüde artırarak, geleneksel soğutmalı motorlarla karşılaştırıldığında daha yüksek bir esneklik ve rakipsiz düzeyde seri hızlanma özelliği sunabilmektedir.

    kaynak:http://www.autohaber.com/modules.php?name=News&file=article&sid=981&mode=thread&order=0&thold=0









  • Her zaman dediğim gibi: FiatBazı arkadaşlar hala eski servis problemleri ve kuş serisiyle hatırlasalar da, dünyadaki en iyi(benim anlayışıma göre) markalardan biri. Özellikle Renault'un yeni motorundaki konusunda belirttiğim bir motor vardı Fiat 500'ün, sanırım bu motoru da gün yüzüne çıkarmışlar.


    0.9 => 105 HPDeğerlerine bir bakmanızı öneririm...

    Ayrıca küçük motorlar konusunda da tek geçilecek bir marka, VW 1000 cc'nin altında Downsızıng akımıyla motor üretiyor mu bilmiyorum...


    Kısaca, tebrikler Fiat




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.

    0.9 => 105 HP

    Hacim&Hp'ciler için güzel bir rakam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.



    Her zaman dediğim gibi: FiatBazı arkadaşlar hala eski servis problemleri ve kuş serisiyle hatırlasalar da, dünyadaki en iyi(benim anlayışıma göre) markalardan biri. Özellikle Renault'un yeni motorundaki konusunda belirttiğim bir motor vardı Fiat 500'ün, sanırım bu motoru da gün yüzüne çıkarmışlar.


    0.9 => 105 HPDeğerlerine bir bakmanızı öneririm...

    Ayrıca küçük motorlar konusunda da tek geçilecek bir marka, VW 1000 cc'nin altında Downsızıng akımıyla motor üretiyor mu bilmiyorum...


    Kısaca, tebrikler Fiat



    Evet bence de Fiat Motor konusunda kesin ilk üçte özellikle şu Twinair Türkiye'ye gelsin manyak satar.105'likler Puntolarda olursa sırf vergi için bile birçok kişi alabilir. Yok eğer sistem değişip emisyon hacmine göre alırlarsa zaten yine Fiat'lar bir numara bencede tebrikler Fiat




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli


    quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.

    0.9 => 105 HP

    Hacim&Hp'ciler için güzel bir rakam.





    Ne zaman böyle motorlar görsem alıp 126'ya koymak geliyor içimden

    İki silindirli bir motor, yine 126

     Avrupa'nın En Çevrecisi Tekrar Fiat Seçildi

     Avrupa'nın En Çevrecisi Tekrar Fiat Seçildi


    Tabi bu dediğim 85 HP olan içinde olabilir, teknik verileri bulamıyorum


    Bu ikisinden birini seçme şansım olsa(multiair-twinair) twinair kesinlikle birinci olurdu.


    Evreka bu arada

    Fiat'ın 2010 Cenevre otomobil fuarında sergileyeceği yenilikler Punto Evo Abarth, 500c Abarth ve Bravo ile sınırlı kalmayacak. İtalyan üretici, bu araçların yanında 500 modelinin 0.9 litre hacimli TwinAir motorla donatılmış versiyonunu da tanıtacak.

    Turbo beslemeyle donatılmış olan iki silindirli motor 85 beygir güç üretebilmekte. Kilometre başına yaydığı CO2 miktarı 95 gram olan motorun aynı gücü üretebilen dört silindirli bir motora oranla %30 daha az yakıt tükettiği açıklandı.

    İlerleyen aylarda 105 beygir güç üretebilen modeli de tanıtılacak olan motorun bir de 65 beygir güç üretebilen atmosferik beslemeli versiyonu bulunacak.


    onurkoray.blogspot.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .:Power:. -- 10 Mayıs 2010; 21:34:36 >




  • Alın bunlarda Twinair teknolojisinin özellikleri:

    İtalyan otomobil üreticisi Fiat, Cenevre’de kapılarını açan fuar kapsamında ilk etapta küçük sınıf modeli Fiat 500’e entegre edilen ve TwinAir kod adını taşıyan 2 silindirli turbo motorunu ilk kez tanıttı.

    Fiat’a Avrupa’nın 2 silindirli motor sunan tek otomotiv üreticisi unvanını da kazandıran TwinAir motor teknolojisi, üst üste 3 defa yılın en çevreci otomobil üretici seçilen Fiat’ın bu konuda lider kalabilme hedefinin önemli bir parçası olarak ön plana çıkıyor.

    900 cc’lik silindir hacmine sahip 85 HP güç üreten turbo motor, 95 g/km’lik karbondioksit emisyon salınım değeriyle de ekolojik yönünü ortaya net biçimde koyuyor.

    Eşdeğer bir performans sunan 4 silindirli bir motora göre % 10 daha hafif ve % 23 daha kısa olan TwinAir motor, yakıt tüketiminde ise % 30’a varan tasarruf sağlamasıyla da dikkat çekiyor.

    Fiat Grubu’nun otomotiv, sanayi, denizcilik, elektrik üretimi ve demiryolu uygulamaları için motor ve şanzıman geliştirmesi, üretimi ve satışı konusunda faaliyet gösteren Fiat Powertrain Technologies (FPT) imzasını taşıyan Multijet turbo dizel ve MultiAir benzinli motor teknolojilerini ardından şimdi de TwinAir adını taşıyan yeni motor teknolojisi, 80. Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı.

    Eylül ayında ilk etapta Fiat 500’un kaputu altında 85 HP’lik versiyonuyla boy gösterecek TwinAir teknolojili 0.9 cc’lik küçük turbo motorun ilerleyen dönemlerde 65 ve 105 HP’lik iki ayrı versiyonu daha olacak. Fiat’ın performanstan ve sürüş keyfinden taviz vermeden, benzinli bir motorun sahip olabileceği en düşük CO2 emisyon seviyelerini (95 g/km kadar) sunan ekolojik motoru, Fiat’ın 1.2 litre hacimli motoruna göre yüzde 15 daha az yakıt tüketirken, yüzde 25 daha fazla performans gösterebilmektedir.

    Bununla birlikte yakın parallellikte performans ve sürüş keyfi sunan 1.4 litrelik benzinli motor ile karşılaştırıldığında ise yakıt tüketimi anlamında % 30 gibi dikkate değer oranda daha da tasarruflu olmasıyla dikkat çekiyor.

    FPT (Fiat Powertrain Technologies = Fiat Aktarma Organları Teknolojileri) tarafından geliştirilen ve patenti alınan TwinAir teknolojisi, en iyi düzeyde yakıt verimliliğini elde etmek için ideal seviyeye çıkarılan özel akışkan dinamikleri ile birleştirilen devrimsel nitelikli Multiair sisteminden yararlanmaktadır.

    Fiat’ın yeni TwinAir güç ünitesi, motor küçültme konseptini uç noktaya taşımaktadır: Küçük hacimli bir motorun, yeni nesil bir turbo besleme ile birleştirilmesi, daha büyük bir motora eşdeğer, hatta ondan daha iyi bir performans vermekte ancak bunun yanında daha az yakıt tüketimi ve daha düşük emisyonlar sergilenmesine olanak vermektedir.

    Ayrıca turbo sistemi , azami torku önemli ölçüde artırarak, geleneksel soğutmalı motorlarla karşılaştırıldığında daha yüksek bir esneklik ve rakipsiz düzeyde seri hızlanma özelliği sunabilmektedir.

    Düşük sürtünme

    Yeni teknolojili Fiat motorunun düşük sürtünmeli dâhilî parçalarla birleştirilen temel iki silindirli yapısı, bu motorun tüm dünyada “sürtünme” sınıfının en iyisi olmasını sağlamaktadır.

    Üstelik termo-dinamik verimlilik açısından mümkün olan en iyi standart hacim ve MultiAir sisteminden en iyi randımanı almak ve bu sistemi ideal düzeye çıkarmak adına da en iyi akışkan dinamik konfigürasyonunu tespit etmek için bilgisayar simülasyonları kullanılmıştır.

    Son olarak, NVH konusuna da (Noise, vibration, harshness = Gürültü, titreşim ve sertlik) özel önem verilerek, aynı performansa sahip ancak karakteristik bir sesi olan dört silindirli bir motora, en azından denk bir titreşim performansı garanti edildi.

    Bu amaçla, rölanti hızından azami hıza kadar, motorun bütün çalışma koşullarında ideal titreşim seviyelerini korumak için dengeleyici bir karşı mil kullanıldı.

    Fiat, iki silindirli motorlar konusunda eskiye dayanan bir geleneğe sahip olup ilk olarak 1936 yılında Topolino modelinde 569 cc’lik 13 HP güç üreten bir motor kullanmıştı. Daha sonra yine 13 HP güç üreten ve 479 cc’lik bir başka 2 silindirli motoru da 1957 yılında tanıtılan Fiat 500’de kullanmaya başlayan İtalyan üreticinin son tanıttığı 2 silindirli motor ise 31 HP gücünde ve 704 cc silindir hacmindeydi.

    Kaynak:http://www.cnnturk.com/2010/yasam/otomobil/03/03/fiatin.iki.silindirli.turbo.motoru.twinair/566100.0/index.html

    özellikle bu noktalara dikkat edin E500 serisi zaten dünyada çok satan bir seriydi. Şimdi bu sınıfta liderliğe oynar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asarhaddon -- 10 Mayıs 2010; 21:46:03 >




  • Fiat devrimlerine devam ediyor otomobil dünyasında tebrikler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • motor teknolojisi deyince iki marka geliyor aklıma fıat ve volkswagen
  • Fiat'a da bu yakışırdı. Tebrikler
  • quote:

    sürtünme sınıfının en iyisi




    fiat en iyi motor üreten firmalardan biridir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigit+

    quote:

    sürtünme sınıfının en iyisi




    fiat en iyi motor üreten firmalardan biridir.





    Abi çok mu uğraştın bu cümleyi bulmak için
  • Bu bilgiyi de paylaşalım dedim

    Kasım ayında Türkiye’de

    Fiat Powertrain Technologies (FPT) imzasını taşıyan "TwinAir" kod adlı yeni motor teknolojisinin, eylül ayında Avrupa lansmanının ardından kasım ayından itibaren de Türkiye’de yerini almaya hazırlandığına değinilen açıklamada, "80. Cenevre Otomobil Fuarı’nda Fiat CEO’su Lorenzo Sistino tarafından ’dünyanın en ekolojik benzinli motoru’ olarak tanıtılan ’TwinAir’ teknolojili 0.9 cc’lik küçük turbo motor, ilk olarak Fiat 500 modeli ile Türk müşterilerle buluşacak" denildi.

    sonra 105'lik sonra 155'lik vs şekilnde gidermi acaba merak ediyorum. Birde dizeli çıkarsa bak sen o zaman
  • tork ne kadar acaba ???
    değerler çok iyi
  • Kapıları kapandığında o 'tok' sesi duyamayan, konsolunda gerekli janjanı göremeyen, Almanlar kazanınca biz de kazanacağız sanan yurdum insanı zihniyeti değişmedikten sonra, bu ödüllerin malesef Türkiye'de geçerliliği yok.


  • Fiat Türkiyeye de gerekli önemi verirse çok mutlu olacağız, tabi, 20 sene sonra Regata=>Doğan gibi değil..
  • Biraz up gibi oldu ama bunu da görmüşken ekleyeyim dedim

    "Dünyanın en ekolojik benzinli motoru” olarak tanıtılan ve TwinAir kod adını taşıyan 2 silindirli motorla donatılmış Fiat 500 versiyonu, Autoshow 2010 Fuarı’yla birlikte Türkiye’de de satışa sunulacak.".......................

    2 silindirli motorlu Fiat 500, 0-100 km/s hızlanmasını 11 saniyede tamamlarken, 173 km/s’lik son hıza erişebiliyor. 100 km’de ortalama 4.0 litrelik yakıt tüketim değeriyle dikkat çekiyor..........................

    ortalama 4 lt benzin kısacası uzun yolda 2.5 lt hadi ancak 3 lt yakması lazım tekrar söylüyorum 105'lik çıkıpta puntoya konursa tadındn yenmez


    http://www.hurriyetoto.com.tr/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=11214




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asarhaddon

    ortalama 4 lt benzin kısacası uzun yolda 2.5 lt hadi ancak 3 lt yakması lazım tekrar söylüyorum 105'lik çıkıpta puntoya konursa tadındn yenmez



    Eğer gerçekten denildiği gibiyse sırf motoru için alınır bu araçlar ..

    Gerçi bizim millet 100 km'de 4 lt yakan araçtan dahada tasarruf etmek için LPG attırır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: Asarhaddon

    ortalama 4 lt benzin kısacası uzun yolda 2.5 lt hadi ancak 3 lt yakması lazım tekrar söylüyorum 105'lik çıkıpta puntoya konursa tadındn yenmez



    Eğer gerçekten denildiği gibiyse sırf motoru için alınır bu araçlar ..

    Gerçi bizim millet 100 km'de 4 lt yakan araçtan dahada tasarruf etmek için LPG attırır.



    lpg yi fulleyip buradan japon denizine kadar gideriz herhalde




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.